Sain tänään erittäin mielenkiintoisen ja samalla surullisen sähköpostin myllynkivipostiini ([email protected]). Tuo posti todistaa sen, että Espoo-Läntisen seurakunnan sihteeri on laajentamassa ajojahtitoimintaansa ja myllynkivitarjoilua myös Espoon seurakuntien ulkopuolelle, ehkä koko Suomeen. Olen nyt julkaissut tuon sähköpostin lähettäjän luvalla ilman nimi- ja paikkakuntatietoja myllynkivisivuilla osiossa "lisätiedot" (sivun alaosassa, veli Rohkean kirje).
Joko nyt viimeinkin Betelin hälytyskellojen pitäisi soida? Montako uutta myllynkiviuhria tarvitaan, ennenkuin mitään tapahtuu?
http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/
Ajojahti laajenemassa koko Suomeen?
59
6225
Vastaukset
- liioitella.
Älähän nyt paisuttele asioita! Ei täällä mitään ajojahtia ole! Jos olisi niin kaikki lähtisivät seurakunnasta pois! Meilläkin on tosi hyvä seurakunta ja kaikki viihtyvät!
Sinulla on ollut huono tuuri, mutta olet aika lailla yksittäistapaus. Vain todella harvat, jos ketkään muut, ovat kokeneet tuollaista.- paisuu
Tämä on vasta alkua.
"Älähän nyt paisuttele asioita! Ei täällä mitään ajojahtia ole! "
Edellä erään tulevan kandinatin kannanotto!
Mittoja vain kaulasta... - ylikypsä sisar
>Sinulla on ollut huono tuuri, mutta olet aika lailla yksittäistapaus. Vain todella harvat, jos ketkään muut, ovat kokeneet tuollaista.<
Tässä olet valitettavasti pahasti väärässä. Itse tunnen hirvittävän määrän ihmisiä, jotka ovat eronneet, erotettuja tai roikkuvat mukana ja jotka ovat valittaneet vanhinten raadollisesta käyttäytymisestä. Ja omat kokemukseni ovat useista seurakunnista Saksassa ja Suomessa. Hämmästyttävän moni näistä valittajista on kokenut juuri jotakin samankaltaista kuin Johanneksen poika. Ongelmaksi noussut kysymys vain vaihtelee, mutta kohtelu on sama.
Suurimmalla osalla seurakuntalaisista kuitenkin menee tasaisen tappavasti, ei suuria iloja, muttei isoja ongelmiakaan. Vuosikymmenten jälkeen väitän, että nämä ovat niitä ihmisiä, jotka eivät älyä kyseenalaista mitään, vaan nielevät kaiken uskollisen orjan ruokana sopivaan aikaan ja pyhän hengen nimittämien vanhinten teokraattisena toimintana. Itsekin otin vuosikymmenien ajan kaiken vastaan juuri tuolla asenteella, mutta eräänä päivänä sietokyky oli ylitetty enkä enää kyennyt näkemään mustaa valkoisena - defenssit olivat pettäneet.
Pettymys ns. Jehovan järjestöön ja hänen ohjaukseensa oli käsittämättömän suuri ja raskas. Kuitenkin selvisin pettymyksestä ilman suurempia psyykkisiä ongelmia. Nyt lähinnä säälin niitä, jotka yrittävät epätoivoisesti puolustella järjestöä ja kuitenkin sisimmissään tietävät, että se vedättää heitä 6-0.
Sinullahan on oivallinen tilaisuus testata järjestön oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus. Asetat vain minkä tahansa oppikysymyksen tai vanhimmiston päätöksen kyseenalaiseksi ja katsot kuinka käy. Mutta muista vaatimalla vaatia raamatullista perustelua äläkä tyydy mihinkään muuhun selitykseen. Odotan mielenkiinnolla kokeilun tulosta. - Johanneksen_poika
ylikypsä sisar kirjoitti:
>Sinulla on ollut huono tuuri, mutta olet aika lailla yksittäistapaus. Vain todella harvat, jos ketkään muut, ovat kokeneet tuollaista.<
Tässä olet valitettavasti pahasti väärässä. Itse tunnen hirvittävän määrän ihmisiä, jotka ovat eronneet, erotettuja tai roikkuvat mukana ja jotka ovat valittaneet vanhinten raadollisesta käyttäytymisestä. Ja omat kokemukseni ovat useista seurakunnista Saksassa ja Suomessa. Hämmästyttävän moni näistä valittajista on kokenut juuri jotakin samankaltaista kuin Johanneksen poika. Ongelmaksi noussut kysymys vain vaihtelee, mutta kohtelu on sama.
Suurimmalla osalla seurakuntalaisista kuitenkin menee tasaisen tappavasti, ei suuria iloja, muttei isoja ongelmiakaan. Vuosikymmenten jälkeen väitän, että nämä ovat niitä ihmisiä, jotka eivät älyä kyseenalaista mitään, vaan nielevät kaiken uskollisen orjan ruokana sopivaan aikaan ja pyhän hengen nimittämien vanhinten teokraattisena toimintana. Itsekin otin vuosikymmenien ajan kaiken vastaan juuri tuolla asenteella, mutta eräänä päivänä sietokyky oli ylitetty enkä enää kyennyt näkemään mustaa valkoisena - defenssit olivat pettäneet.
Pettymys ns. Jehovan järjestöön ja hänen ohjaukseensa oli käsittämättömän suuri ja raskas. Kuitenkin selvisin pettymyksestä ilman suurempia psyykkisiä ongelmia. Nyt lähinnä säälin niitä, jotka yrittävät epätoivoisesti puolustella järjestöä ja kuitenkin sisimmissään tietävät, että se vedättää heitä 6-0.
Sinullahan on oivallinen tilaisuus testata järjestön oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus. Asetat vain minkä tahansa oppikysymyksen tai vanhimmiston päätöksen kyseenalaiseksi ja katsot kuinka käy. Mutta muista vaatimalla vaatia raamatullista perustelua äläkä tyydy mihinkään muuhun selitykseen. Odotan mielenkiinnolla kokeilun tulosta.>>Sinullahan on oivallinen tilaisuus testata järjestön oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus. Asetat vain minkä tahansa oppikysymyksen tai vanhimmiston päätöksen kyseenalaiseksi ja katsot kuinka käy. Mutta muista vaatimalla vaatia raamatullista perustelua äläkä tyydy mihinkään muuhun selitykseen.
Kiteytit hyvin pariin lauseeseen koko sen ongelmavyyhdin, mikä on virtahepona valtakunnansalien lattialla (tunnetko kyseisen kirjan "virtahepo olohuoneessa"?). Helposti tuo koe saa aikaan sen, että on iso joukko ihmisiä, joilla on otsissaan leima, mikä ei pesemällä lähde. :) - Emeritus-Corrector
ylikypsä sisar kirjoitti:
Sinullahan on oivallinen tilaisuus testata järjestön oikeudenmukaisuus ja rakkaudellisuus. Asetat vain minkä tahansa oppikysymyksen tai vanhimmiston päätöksen kyseenalaiseksi ja katsot kuinka käy. Mutta muista vaatimalla vaatia raamatullista perustelua äläkä tyydy mihinkään muuhun selitykseen. Odotan mielenkiinnolla kokeilun tulosta.>Sinulla on ollut huono tuuri, mutta olet aika lailla yksittäistapaus. Vain todella harvat, jos ketkään muut, ovat kokeneet tuollaista.<
Ja minä myös olen samaa mieltä. Muistan erään vanhimman sanoneen että "kannattaa istua vaikka hampaat irvessä kokouksissa, niin ne monet muutkin tekevät, ette ole ainoita..." että sillä tavalla, huomasitteko: "monet muutkin".
Justiin näin! Kohtelu on Saatanasta.
Niinpä. Pitkällinen piilovaikuttaminen tekee tehtävänsä... ja tuo käsite "ruokaa oikeaan aikaan" yhdessä käsitteen "valo kirkastuu" kanssa on jehovien keskuudesa käytetty pirullinen mielenhallintakeino, koska ensimmäisellä käsitteellä tukitaan epäilevien turvat siihen asti kunnes seura keksii jonkun selityksen johonkin asiaan ja toisaalta, kun tuo esitys on esitetty ja kun se on osoittautunut valheelliseksi, niin kirkastuvan valon käsitteen avulla tukitaan taas epäilevien turvat, tällä kertaa jälkikäteen.
Jehovien uskonnon pääsisältö onkin yhtä turpien tukkimista etu- ja jälkikäteen, muuna aikana vedetään muutenvaan lipan alta :))
Joo heh - näitä on nähty eikä ihan heti unohdettu vaikka on kovasti yritetty :)
-Corrector- - Emeritus-Corrector
Siis "huono tuuri"?!? Ai tuuristako se onkin kiinni? Tosiaan! Niinpä muuten onkin. Minäkin olen huomannut sen että ei riitä että elää jeppulassa hyvää elämää, vaan pitää olla myös hyvä tuuri, muuten voi joutua hankaluuksiin.
Josko teidän jumalanne nimi pitäisi ollakin rouva Fortuna? Miksi että muuttaisi nimeänne Fortunan todistajiksi? Se kuvaisi paremmin elämäänne ja onnistumistanne jehnuina Vartiotornin varjoissa.
-Corrector-
- Q/A
Johanneksen poika, sinä olet yleinen naurunaihe.
Syy? Se löytyy alla olevan linkin takaa:
http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/
Olisiko kannattanut muokata "todistusaineistoa" hieman enemmän omiin tarkoitusperiisi sopivaksi ennen sen julkaisemista? Ei yhden äänitiedoston muokkaaminen ja sen otsikoiminen vihjailevalla tavalla vielä kauas kanna. Varsinkaan kun et pysy johdonmukaisena kannassasi vaan otsikointi vaihtuu kuin alushousut.
Nythän on tilanne, että jokainen voi omilta sivuiltasi todeta asian todellisen laidan.
Amatööri!
Oikeasti: Luopioilta puuttuu kokonaan keskinäinen "rakentava" kritiikki - itsekritiikistä nyt puhumattakaan. "Ihan hyvä se on", sanotaan surkeimmastakin tuotoksesta. Tämän vuoksi yritykset tulevat nettiin useimmiten juuri tämänkaltaisina säälittävinä räpellyksinä.
Uu, kylläpä usko horjuu... Tämän maailman jumalakin nauraa teille.- innostukseeni.
Minä olen tutkiskeluoppilas, ja eipä nuo sivut juurikaan hetkauttaneet. En aio lopettaa tuon takia, koska ei ole syytä.
Noista lyhykäisistä nauhoituksista ei saanut aina selvää, jotkut oli kuunneltava useampaan kertaan että "tajusi kunnolla". Niiden otsikointi on kuin jossain 7päivää lehdessä.
Minua erityisesti tympäisi linkki "Kuuntele kuinka henkilö x kaappasi siskonsa firman" koska sillä ei ole mitään tekemistä Jt uskon kanssa. Johanneksen poika on näköjään ymmärtänyt asian ja siksi poistanut sen.
Erimielisyyksiä on ollut, mutta luulen JP olevan aika hankala persoona itsekin.
Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat? - Q/A
innostukseeni. kirjoitti:
Minä olen tutkiskeluoppilas, ja eipä nuo sivut juurikaan hetkauttaneet. En aio lopettaa tuon takia, koska ei ole syytä.
Noista lyhykäisistä nauhoituksista ei saanut aina selvää, jotkut oli kuunneltava useampaan kertaan että "tajusi kunnolla". Niiden otsikointi on kuin jossain 7päivää lehdessä.
Minua erityisesti tympäisi linkki "Kuuntele kuinka henkilö x kaappasi siskonsa firman" koska sillä ei ole mitään tekemistä Jt uskon kanssa. Johanneksen poika on näköjään ymmärtänyt asian ja siksi poistanut sen.
Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?>> Minä olen tutkiskeluoppilas, ja eipä nuo sivut juurikaan hetkauttaneet. En aio lopettaa tuon takia, koska ei ole syytä. > Noista lyhykäisistä nauhoituksista ei saanut aina selvää, jotkut oli kuunneltava useampaan kertaan että "tajusi kunnolla". Niiden otsikointi on kuin jossain 7päivää lehdessä. > Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?
- Esivalvoja
Q/A kirjoitti:
>> Minä olen tutkiskeluoppilas, ja eipä nuo sivut juurikaan hetkauttaneet. En aio lopettaa tuon takia, koska ei ole syytä. > Noista lyhykäisistä nauhoituksista ei saanut aina selvää, jotkut oli kuunneltava useampaan kertaan että "tajusi kunnolla". Niiden otsikointi on kuin jossain 7päivää lehdessä. > Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?
Suosittelen sinullekin entisen hallintoelimen jäsenen, nykyisen Kristuksessa vapaan kristityn kahta kirjaa. Kyllä sinustakin Torniusko lähtee, kun alat kunnolla tutkimaan. Puolustusmekanismit vain ovat liian vahvassa.
- Markku_Meilo
Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?>>Minua erityisesti tympäisi linkki "Kuuntele kuinka henkilö x kaappasi siskonsa firman" koska sillä ei ole mitään tekemistä Jt uskon kanssa.
Jospa hyvin onkin. Vastaavanhenkisiä tapauksia tunnen useampia, omani lisäksi. Eihän siinä toki mitään laitonta ole jos eriuskoiselle lapselle tehdään ohari ja tätä eri tavalla ajattelevaa lasta käsitellään kuin saastaa.
>>Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?
Käsittääkseni ne ovat osa vapaata tiedonvälitystä, joka ei ymmärrettävästi ole pieninkään Vt-seuran toimintaperiaatteita. - Nokkamies Rokka Jupponen
Q/A kirjoitti:
>> Minä olen tutkiskeluoppilas, ja eipä nuo sivut juurikaan hetkauttaneet. En aio lopettaa tuon takia, koska ei ole syytä. > Noista lyhykäisistä nauhoituksista ei saanut aina selvää, jotkut oli kuunneltava useampaan kertaan että "tajusi kunnolla". Niiden otsikointi on kuin jossain 7päivää lehdessä. > Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?
"En näe noilla sivuilla yhtä ainutta pikseliä tai kirjaimenpuolikasta, joka tuottaisi kunniaa Jehovalle."
Tosi tapahtumat, joista kyseisillä sivuilla kerrotaan, eivät todellakaan tuota kunniaa Jehovalle. Mädännäisyyden julkituonut Johanneksen poika sai kuitenkin ankarimman mahdollisen tuomion syystä, että julkaisi internetissä tyranniasta kertovaa aineistoa.
Ja mikä vielä uskomattomampaa: nyt keskustelupalstoilla ilkutaan ja kivitetään lisää asiassa jo ihan riittävästi kärsinyttä henkilöä. Villin lännen lynkkausmeininkiä vuoden 2006 malliin.
On siinä kasvavilla ihmettelemistä kerrakseen - sivut.
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Minua erityisesti tympäisi linkki "Kuuntele kuinka henkilö x kaappasi siskonsa firman" koska sillä ei ole mitään tekemistä Jt uskon kanssa.
Jospa hyvin onkin. Vastaavanhenkisiä tapauksia tunnen useampia, omani lisäksi. Eihän siinä toki mitään laitonta ole jos eriuskoiselle lapselle tehdään ohari ja tätä eri tavalla ajattelevaa lasta käsitellään kuin saastaa.
>>Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?
Käsittääkseni ne ovat osa vapaata tiedonvälitystä, joka ei ymmärrettävästi ole pieninkään Vt-seuran toimintaperiaatteita.Johanneksen poika teki nuo sivut tavoitteenaan kerätä sympatiaa ja sääliä muilta!
En itse ainakaan jaksa enää tuntea sitä! - Markku_Meilo
sivut. kirjoitti:
Johanneksen poika teki nuo sivut tavoitteenaan kerätä sympatiaa ja sääliä muilta!
En itse ainakaan jaksa enää tuntea sitä!>>Johanneksen poika teki nuo sivut tavoitteenaan kerätä sympatiaa ja sääliä muilta!
Ellei Johanneksen pojalla olisi sananvapautta netissä, et sinäkään saisi netissä kerättyä 'sympatiaa ja sääliä' tuolla ilmauksellasi.
>>En itse ainakaan jaksa enää tuntea sitä!
Varmaan parempi, jos noin raskaalta tuntuu. - Q/A
Esivalvoja kirjoitti:
Suosittelen sinullekin entisen hallintoelimen jäsenen, nykyisen Kristuksessa vapaan kristityn kahta kirjaa. Kyllä sinustakin Torniusko lähtee, kun alat kunnolla tutkimaan. Puolustusmekanismit vain ovat liian vahvassa.
Eivätköhän nuo kaikki Raymond "kaikkirakastavatRaymondia" Franzin väitteet ja opetukset ole jo pitkään olleet netissä pyörivien luopioiden levitettävissä..? Vaikea uskoa, että luopparit salailisivat kirjoissa ilmituotuja väitteitä :D
Joten tutustuttu on. Pieni on piirinne edelleen. Q/A kirjoitti:
Eivätköhän nuo kaikki Raymond "kaikkirakastavatRaymondia" Franzin väitteet ja opetukset ole jo pitkään olleet netissä pyörivien luopioiden levitettävissä..? Vaikea uskoa, että luopparit salailisivat kirjoissa ilmituotuja väitteitä :D
Joten tutustuttu on. Pieni on piirinne edelleen.>>Franzin väitteet ja opetukset ole jo pitkään olleet netissä pyörivien luopioiden levitettävissä..? Vaikea uskoa, että luopparit salailisivat kirjoissa ilmituotuja väitteitä :D Joten tutustuttu on.
Ei kai joidenkin hajanaisten kohtien esillä olo merkitse samaa kuin kirjan lukeminen? En katsoisi edes Taru Sormusten Herrasta trilogian elokuvana katsoneen voivan väittää tuntevansa kirjan kokonaisuudessaan.
>>Pieni on piirinne edelleen.
Näin sitä veli Russeliakin varmasti aikanaan pilkattiin. Oih ja voih tätä vainoa...- Lehtiveli
Q/A kirjoitti:
Vaikka seura väittääkin ettei internetillä ole minkäänlaista vaikutusta, niin kyllähän beteleitä kuitenkin luopiosivujen sisältö kiinnostaa kun niitä niin ahkerasti lukevat.
En itse muista luopiosivuja joissa mustamaalataan kenenkään uskoa tai eksytetään, ainoastaan kritisoidaan Vartiotorniseuran toimintaa "Ainoana Oikeana Totuutena".
Tässä on suuri ero, vaikka Jehovan todistajat yleensä sotkevatkin järjestön ja uskon keskenään... :)
Jatkuva hokeminen siitä, ettei vaikuta millään tavalla ainoastaan vahvistaa käsitystä siitä että järjestössä pelätään jäsenten karkaamista. Vartiotornissa on yhä toistuvampia varoittelukirjoituksia internetin vaaroista yms joilla pyritään sitomaan jäsenet tiukemmin ruotuun. Mielenkiintoista seurata mitä tulevaisuus tuo tullessaan. - Lehtiveli
Sanot että luopioilta puuttuu itsekritiikki tai rakentava keskinäinen kritiikki..
Haluaisitko antaa esimerkkejä Vartiotornin sisällä tapahtuvasta rakentavasta kritiikistä?
- Ei taida paljoa esimerkkejä tulla kun rakentavat kriitikot savustetaan ulos :-) - Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Franzin väitteet ja opetukset ole jo pitkään olleet netissä pyörivien luopioiden levitettävissä..? Vaikea uskoa, että luopparit salailisivat kirjoissa ilmituotuja väitteitä :D Joten tutustuttu on.
Ei kai joidenkin hajanaisten kohtien esillä olo merkitse samaa kuin kirjan lukeminen? En katsoisi edes Taru Sormusten Herrasta trilogian elokuvana katsoneen voivan väittää tuntevansa kirjan kokonaisuudessaan.
>>Pieni on piirinne edelleen.
Näin sitä veli Russeliakin varmasti aikanaan pilkattiin. Oih ja voih tätä vainoa...>> Ei kai joidenkin hajanaisten kohtien esillä olo merkitse samaa kuin kirjan lukeminen?
Q/A kirjoitti:
>> Ei kai joidenkin hajanaisten kohtien esillä olo merkitse samaa kuin kirjan lukeminen?
>>Jehovan todistajista kiinnostuneen tulee siis myös lukea kokonaan Vartiotorni-seuran julkaisut (eikä vain luopioiden tänne irroittamia lainauksia) saadakseen kokonaiskuvan Jehovan todistajista?
No mikäs siinä. On vain niin, että keskustelupalstalle on hiukka huono copy-pastettaa vartiotorneja lehti kerrallaan. Ja kun jostain aihiosta keskustelua käydään, niin on kai kaikkien edun mukaista lainata ainoastaan niitä kohtia erilaisista materiaaleista, jotka käsittelevät keskusteltavaa aihetta?
Luopioituneen tahon tapa lainailla vartiotorniseuran kirjallisuuksista eri kohokohtia on jehovantodistajalle kiusallinen paikka aina aika ajoin. Sitä helposti saa palautetta väärin lainaamisesta tai asian irrottamisesta asiayhteydestä. Tosin asiaa harvemmin jaksetaan sen kummemmin perustella.
>>Kiitos tästä selvennyksestä; harva luopio tätä näin epäsuorastikaan myöntää.
Minua ei vaivaa pätkääkään jos joku näkee tarpeekseen lukea vartiotorniseuran kirjallisuutta. Siinä kohtaa jos tämä joku lukee vain ja ainoastaan vartiotorniseuran julkaisemaa materiaalia ilman toisenlaisen näkökannan mahdollisuutta, näen tilanteen lukijan kannalta mahdollisesti surulliseksi. Arvostelukyky saattaa pettää kun otetaan vastaan vain tietynlaista informaatiota.
>>Minulla taasen ei ole minkäännäköistä motiivia lukea R.Franzin kirjoja muuten kuin jo näkemieni epäsuorien lainausten kautta.
Ei tietenkään. Sinähän haluat uskoa vartiotorniseuran näennäiseen täydellisyyteen järjestönä (ei tarvitse kertoa kuinka sinä pidät järjestöä epätäydellisenä). Nimenomaan tämä - halu uskoa - vartiotorniseuraan pitää tiettyjen kirjojen kannet tai informaation lähteet suljettuina. Niiden suljettuna pitämistä voit perustella itsellesi kuinka haluat. Täällä ne perustelut eivät mene läpi.
>>Tähän mennessä ainut saamani mainos kirjoista kokonaispakettina on ollut, että "saadaan Torniuskovaisuus ulos" tjsp. Wau!
Tuollainen mainostaminen ei varmasti tehoa teikäläisen tapaiseen jehovantodistajaan, ymmärrän. Kun esimerkiksi minä aikoinani luin nuo muutamat Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta, niin järkytykseni oli varsin kova. En ollut silloin vielä tarpeeksi "pois oppinut" vartiotorniseuran mielenhallinnan alta, että olisin ollut ihan valmis saamaan niin raadollista informaatiota kaiken hyyvyyden lähteenä pitämästäni vartiotorniseurasta. Ja onhan tuo opus innoittanut ihan vanhimmankin "natsoilla" viritettyjä jehovantodistajia eroamaan.
>>Tosi houkuttelevaa. Yhtä houkuttelevaa kuin luopumus yleensäkin.
Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että luopumus vartiotorniseurasta ei ole luopumusta jumalastaan tai raamatun opeista? Sikäli mikäli henkilö jumaluuksiin haluaa uskoa.
>>Maailmassa on n. miljoona kirjaa joiden lukeminen kiinnostaa enemmän. Ja ei, en ala luettelemaan :D
Heehheh! Vaadin täydellisen luettelon miljoonasta kirjasta, joiden lukeminen kiinnostaa enemmän, muuten en tätä purematta niele.- Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Jehovan todistajista kiinnostuneen tulee siis myös lukea kokonaan Vartiotorni-seuran julkaisut (eikä vain luopioiden tänne irroittamia lainauksia) saadakseen kokonaiskuvan Jehovan todistajista?
No mikäs siinä. On vain niin, että keskustelupalstalle on hiukka huono copy-pastettaa vartiotorneja lehti kerrallaan. Ja kun jostain aihiosta keskustelua käydään, niin on kai kaikkien edun mukaista lainata ainoastaan niitä kohtia erilaisista materiaaleista, jotka käsittelevät keskusteltavaa aihetta?
Luopioituneen tahon tapa lainailla vartiotorniseuran kirjallisuuksista eri kohokohtia on jehovantodistajalle kiusallinen paikka aina aika ajoin. Sitä helposti saa palautetta väärin lainaamisesta tai asian irrottamisesta asiayhteydestä. Tosin asiaa harvemmin jaksetaan sen kummemmin perustella.
>>Kiitos tästä selvennyksestä; harva luopio tätä näin epäsuorastikaan myöntää.
Minua ei vaivaa pätkääkään jos joku näkee tarpeekseen lukea vartiotorniseuran kirjallisuutta. Siinä kohtaa jos tämä joku lukee vain ja ainoastaan vartiotorniseuran julkaisemaa materiaalia ilman toisenlaisen näkökannan mahdollisuutta, näen tilanteen lukijan kannalta mahdollisesti surulliseksi. Arvostelukyky saattaa pettää kun otetaan vastaan vain tietynlaista informaatiota.
>>Minulla taasen ei ole minkäännäköistä motiivia lukea R.Franzin kirjoja muuten kuin jo näkemieni epäsuorien lainausten kautta.
Ei tietenkään. Sinähän haluat uskoa vartiotorniseuran näennäiseen täydellisyyteen järjestönä (ei tarvitse kertoa kuinka sinä pidät järjestöä epätäydellisenä). Nimenomaan tämä - halu uskoa - vartiotorniseuraan pitää tiettyjen kirjojen kannet tai informaation lähteet suljettuina. Niiden suljettuna pitämistä voit perustella itsellesi kuinka haluat. Täällä ne perustelut eivät mene läpi.
>>Tähän mennessä ainut saamani mainos kirjoista kokonaispakettina on ollut, että "saadaan Torniuskovaisuus ulos" tjsp. Wau!
Tuollainen mainostaminen ei varmasti tehoa teikäläisen tapaiseen jehovantodistajaan, ymmärrän. Kun esimerkiksi minä aikoinani luin nuo muutamat Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta, niin järkytykseni oli varsin kova. En ollut silloin vielä tarpeeksi "pois oppinut" vartiotorniseuran mielenhallinnan alta, että olisin ollut ihan valmis saamaan niin raadollista informaatiota kaiken hyyvyyden lähteenä pitämästäni vartiotorniseurasta. Ja onhan tuo opus innoittanut ihan vanhimmankin "natsoilla" viritettyjä jehovantodistajia eroamaan.
>>Tosi houkuttelevaa. Yhtä houkuttelevaa kuin luopumus yleensäkin.
Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että luopumus vartiotorniseurasta ei ole luopumusta jumalastaan tai raamatun opeista? Sikäli mikäli henkilö jumaluuksiin haluaa uskoa.
>>Maailmassa on n. miljoona kirjaa joiden lukeminen kiinnostaa enemmän. Ja ei, en ala luettelemaan :D
Heehheh! Vaadin täydellisen luettelon miljoonasta kirjasta, joiden lukeminen kiinnostaa enemmän, muuten en tätä purematta niele.>> Ja kun jostain aihiosta keskustelua käydään, niin on kai kaikkien edun mukaista lainata ainoastaan niitä kohtia erilaisista materiaaleista, jotka käsittelevät keskusteltavaa aihetta? > Luopioituneen tahon tapa lainailla vartiotorniseuran kirjallisuuksista eri kohokohtia on jehovantodistajalle kiusallinen paikka aina aika ajoin. Sitä helposti saa palautetta väärin lainaamisesta tai asian irrottamisesta asiayhteydestä. Tosin asiaa harvemmin jaksetaan sen kummemmin perustella. > Arvostelukyky saattaa pettää kun otetaan vastaan vain tietynlaista informaatiota. > Nimenomaan tämä - halu uskoa - vartiotorniseuraan pitää tiettyjen kirjojen kannet tai informaation lähteet suljettuina. > Ja onhan tuo opus innoittanut ihan vanhimmankin "natsoilla" viritettyjä jehovantodistajia eroamaan. > Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että luopumus vartiotorniseurasta ei ole luopumusta jumalastaan tai raamatun opeista? > Heehheh! Vaadin täydellisen luettelon miljoonasta kirjasta, joiden lukeminen kiinnostaa enemmän, muuten en tätä purematta niele.
Q/A kirjoitti:
>> Ja kun jostain aihiosta keskustelua käydään, niin on kai kaikkien edun mukaista lainata ainoastaan niitä kohtia erilaisista materiaaleista, jotka käsittelevät keskusteltavaa aihetta? > Luopioituneen tahon tapa lainailla vartiotorniseuran kirjallisuuksista eri kohokohtia on jehovantodistajalle kiusallinen paikka aina aika ajoin. Sitä helposti saa palautetta väärin lainaamisesta tai asian irrottamisesta asiayhteydestä. Tosin asiaa harvemmin jaksetaan sen kummemmin perustella. > Arvostelukyky saattaa pettää kun otetaan vastaan vain tietynlaista informaatiota. > Nimenomaan tämä - halu uskoa - vartiotorniseuraan pitää tiettyjen kirjojen kannet tai informaation lähteet suljettuina. > Ja onhan tuo opus innoittanut ihan vanhimmankin "natsoilla" viritettyjä jehovantodistajia eroamaan. > Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että luopumus vartiotorniseurasta ei ole luopumusta jumalastaan tai raamatun opeista? > Heehheh! Vaadin täydellisen luettelon miljoonasta kirjasta, joiden lukeminen kiinnostaa enemmän, muuten en tätä purematta niele.
>>Toisinaan käy kuitenkin niin, että vain keskusteltavaa aihettakin käsittelevästä materiaalista poimitaan yksinomaan ne kohdat, jotka sopivat omaan tarkoitukseen.
Näin on, sille ei mahtane mitään. Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin.
>>Olisiko sinulla jokin kouluesimerkki tällaisesta kiusallisesta lainauksesta?
En tiedä uskallatko kiusaantua [julkisesti] mistään, kun olet näin vahvasti ladannut nimimerkkiisi uskollisuutta järjestölle tilanteessa kuin tilanteessa. Eräs kohta, joka on sitten vuosikertaniteessäkin muokattu vartiotorniseuralle edullisempaan asuun (huomaatko, juuri se käytäntö jota et hyväksy), koskee spekulointia, jossa apostoli Paavali oli laskenut perusteet jehvantodistajien tekemälle työlle, joka tulisi päätökseensä 1900-luvulla. Ja tämä lainaus ei ollut mistään kovin naftaloituneesta vartiotornista. Etsin lainauksen jos sen todisteeksi haluat.
Toinen kohta voisi olla vaikka seuraava keskustelun avaus (ei tosin vartiotorniseuran materiaalista, yllättäen):
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020091299
Kuvaa hyvin Johanneksen pojankin tilannetta ja sen syvimpiä syitä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä.
>>Etkö sinä sitten halua uskoa asiaasi, josta olet tullut vakuuttuneeksi?
En tiedä. Riippuu asiasta. Toisaalta olen mielestäni valmis muuttamaan käsityksiäni jos ne vääriksi osoitetaan. Kykenen/uskallan myös lukemaan käsityksieni vastaista materiaalia.
>>Minua ei haittaa, jos annamme ajan ratkaista, kumpi. Tuskin sinuakaan.
Juu ei. Mutta jos asioista keskustellaan, niin asioista silloin keskustellaan. Ja jos minä olen oikeassa, aika kuluu kulumistaan eikä kukaan saa tietää koskaan olleensa oikeassa tai väärässä.
>>Mutta pidä nuo naurettavat mielenhallintakommentit ulkona meidän välisistä keskusteluista.
Kyllähän ne minustakin naurettavilta kuulostivat muutamia vuosia sitten. Enää en noin vakavan asian äärellä hihittele. Sen ilmeisesti huomaa vasta sitten kun siitä on eroon päässyt. Minusta sana mielenhallinta kuvaa hyvin sitä, että esim. sukulaiseni eivät uskalla puhua minulle uskonnollisista asioista koska vartiotorniseura on sen heiltä kieltänyt.
Minusta sana mielenhallinta kuvaa oikein hyvin sitä kun kohtaan kadulla tai kaupassa jehovantodistajia, jotka eivät halua joutua katsekenttäni ulottuville. He eivät minua noteeraa, koska vartiotorniseura on heitä niin käskenyt tekemään.
Minusta sana mielenhallinta kuvaa todella hyvin tilannetta, jossa jehovantodistaja kieltäytyy ottamasta vastaan lääketieteellistä hoitoa, jonka vartiotorniseura on häneltä jäsenenään kieltänyt. Minusta sana mielenhallinta kuvaa turhankin hyvin tilannetta kokonaisuudessaan, jossa todistaja valitsi kuoleman, hoidon sijaan, joka myöhemmin hänelle olisi vartiotorniseuran mukaan suotu. Hoidosta kieltäydyttiin ainoastaan koska vartiotorniseura sanoi niin.
>>Ja..? Enkelitkin ovat eronneet Jumalan järjestöstä. Samoin täydelliset ihmiset (2 kpl).
Jos tämä sinulle riittää perustelemaan asian, niin se on sitten niin.
>>Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että jokainen luopio ei aina luopumuksensa jälkeen usko Raamattuun eikä Jumalaan?
Sattuneesta syystä olen sisäistänyt. On silti useita luopioita, jotka ovat löytäneet vartiotorniseuran tilalle omien sanojensa mukaan todellisen Jumalan.
>>Kyllähän jokaisen täytyy johonkin uskoa.
En ole huomannut tarvetta uskoa mihinkään jehovantodistajuuteni jälkeen.- Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Toisinaan käy kuitenkin niin, että vain keskusteltavaa aihettakin käsittelevästä materiaalista poimitaan yksinomaan ne kohdat, jotka sopivat omaan tarkoitukseen.
Näin on, sille ei mahtane mitään. Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin.
>>Olisiko sinulla jokin kouluesimerkki tällaisesta kiusallisesta lainauksesta?
En tiedä uskallatko kiusaantua [julkisesti] mistään, kun olet näin vahvasti ladannut nimimerkkiisi uskollisuutta järjestölle tilanteessa kuin tilanteessa. Eräs kohta, joka on sitten vuosikertaniteessäkin muokattu vartiotorniseuralle edullisempaan asuun (huomaatko, juuri se käytäntö jota et hyväksy), koskee spekulointia, jossa apostoli Paavali oli laskenut perusteet jehvantodistajien tekemälle työlle, joka tulisi päätökseensä 1900-luvulla. Ja tämä lainaus ei ollut mistään kovin naftaloituneesta vartiotornista. Etsin lainauksen jos sen todisteeksi haluat.
Toinen kohta voisi olla vaikka seuraava keskustelun avaus (ei tosin vartiotorniseuran materiaalista, yllättäen):
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020091299
Kuvaa hyvin Johanneksen pojankin tilannetta ja sen syvimpiä syitä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä.
>>Etkö sinä sitten halua uskoa asiaasi, josta olet tullut vakuuttuneeksi?
En tiedä. Riippuu asiasta. Toisaalta olen mielestäni valmis muuttamaan käsityksiäni jos ne vääriksi osoitetaan. Kykenen/uskallan myös lukemaan käsityksieni vastaista materiaalia.
>>Minua ei haittaa, jos annamme ajan ratkaista, kumpi. Tuskin sinuakaan.
Juu ei. Mutta jos asioista keskustellaan, niin asioista silloin keskustellaan. Ja jos minä olen oikeassa, aika kuluu kulumistaan eikä kukaan saa tietää koskaan olleensa oikeassa tai väärässä.
>>Mutta pidä nuo naurettavat mielenhallintakommentit ulkona meidän välisistä keskusteluista.
Kyllähän ne minustakin naurettavilta kuulostivat muutamia vuosia sitten. Enää en noin vakavan asian äärellä hihittele. Sen ilmeisesti huomaa vasta sitten kun siitä on eroon päässyt. Minusta sana mielenhallinta kuvaa hyvin sitä, että esim. sukulaiseni eivät uskalla puhua minulle uskonnollisista asioista koska vartiotorniseura on sen heiltä kieltänyt.
Minusta sana mielenhallinta kuvaa oikein hyvin sitä kun kohtaan kadulla tai kaupassa jehovantodistajia, jotka eivät halua joutua katsekenttäni ulottuville. He eivät minua noteeraa, koska vartiotorniseura on heitä niin käskenyt tekemään.
Minusta sana mielenhallinta kuvaa todella hyvin tilannetta, jossa jehovantodistaja kieltäytyy ottamasta vastaan lääketieteellistä hoitoa, jonka vartiotorniseura on häneltä jäsenenään kieltänyt. Minusta sana mielenhallinta kuvaa turhankin hyvin tilannetta kokonaisuudessaan, jossa todistaja valitsi kuoleman, hoidon sijaan, joka myöhemmin hänelle olisi vartiotorniseuran mukaan suotu. Hoidosta kieltäydyttiin ainoastaan koska vartiotorniseura sanoi niin.
>>Ja..? Enkelitkin ovat eronneet Jumalan järjestöstä. Samoin täydelliset ihmiset (2 kpl).
Jos tämä sinulle riittää perustelemaan asian, niin se on sitten niin.
>>Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että jokainen luopio ei aina luopumuksensa jälkeen usko Raamattuun eikä Jumalaan?
Sattuneesta syystä olen sisäistänyt. On silti useita luopioita, jotka ovat löytäneet vartiotorniseuran tilalle omien sanojensa mukaan todellisen Jumalan.
>>Kyllähän jokaisen täytyy johonkin uskoa.
En ole huomannut tarvetta uskoa mihinkään jehovantodistajuuteni jälkeen.>> Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin. > Etsin lainauksen jos sen todisteeksi haluat. > Kuvaa hyvin Johanneksen pojankin tilannetta ja sen syvimpiä syitä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä. > En tiedä. Riippuu asiasta. Toisaalta olen mielestäni valmis muuttamaan käsityksiäni jos ne vääriksi osoitetaan. Kykenen/uskallan myös lukemaan käsityksieni vastaista materiaalia. > Ja jos minä olen oikeassa, aika kuluu kulumistaan eikä kukaan saa tietää koskaan olleensa oikeassa tai väärässä. > Kyllähän ne minustakin naurettavilta kuulostivat muutamia vuosia sitten. Enää en noin vakavan asian äärellä hihittele. Sen ilmeisesti huomaa vasta sitten kun siitä on eroon päässyt. > Minusta sana mielenhallinta kuvaa turhankin hyvin tilannetta kokonaisuudessaan, jossa todistaja valitsi kuoleman, hoidon sijaan, joka myöhemmin hänelle olisi vartiotorniseuran mukaan suotu. > Hoidosta kieltäydyttiin ainoastaan koska vartiotorniseura sanoi niin. > Jos tämä sinulle riittää perustelemaan asian, niin se on sitten niin. > En ole huomannut tarvetta uskoa mihinkään jehovantodistajuuteni jälkeen.
Q/A kirjoitti:
>> Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin. > Etsin lainauksen jos sen todisteeksi haluat. > Kuvaa hyvin Johanneksen pojankin tilannetta ja sen syvimpiä syitä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä. > En tiedä. Riippuu asiasta. Toisaalta olen mielestäni valmis muuttamaan käsityksiäni jos ne vääriksi osoitetaan. Kykenen/uskallan myös lukemaan käsityksieni vastaista materiaalia. > Ja jos minä olen oikeassa, aika kuluu kulumistaan eikä kukaan saa tietää koskaan olleensa oikeassa tai väärässä. > Kyllähän ne minustakin naurettavilta kuulostivat muutamia vuosia sitten. Enää en noin vakavan asian äärellä hihittele. Sen ilmeisesti huomaa vasta sitten kun siitä on eroon päässyt. > Minusta sana mielenhallinta kuvaa turhankin hyvin tilannetta kokonaisuudessaan, jossa todistaja valitsi kuoleman, hoidon sijaan, joka myöhemmin hänelle olisi vartiotorniseuran mukaan suotu. > Hoidosta kieltäydyttiin ainoastaan koska vartiotorniseura sanoi niin. > Jos tämä sinulle riittää perustelemaan asian, niin se on sitten niin. > En ole huomannut tarvetta uskoa mihinkään jehovantodistajuuteni jälkeen.
>>Et siis varmasti ole yllättynyt siitä, että kun minä huomasin luopioiden harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, he menettivät arvostuksensa silmissäni tyystin.
Totta puhuakseni hieman kyllä olen. Ottaen huomioon vartiotorniseuran vaikutusmahdollisuudet miljooniin ihmisiin, on suhteellisen vaikeaa verrata näitä kahta tahoa samalla "vastuumittarilla". Yksilön vapauskin on näissä kahdessa tahossa ihan eri luokkaa. Kun vartiotorniseura jotain julkaisee, se on totuus vähintäänkin kuudelle miljoonalle ihmiselle. Sen on "ihan hyvä" olla sitten myöskin oikein lainattu, ja totuuteen perustuvaa, ilman tarkoitushakuista kirjoittelua. Kun näin ei ole, puhutaan tarkoitushakuisesta valehtelemisesta.
>>No se kieltämättä olisi ensimmäinen askel tämän kiusaantumisasian edistämiseksi.
"Apostoli Paavali toimi kristillisen lähetystyön edelläkävijänä. Hän myös laski perustuksen sille työlle, joka tultaisiin viemään päätökseen meidän 20. vuosisadallamme" (Vartiotorni 1.1.1989, s.12).
Olen informoitu, että kyseinen kohta on kirjattu historiaan - romppuun aivan toisella tavalla. Kun en tuota romppua sattuneesta syystä omista, en voi sinulle informaatiotani todeksi todeta. Olethan ystävällinen ja tarkistat sen rompustasi, kuinka se on sinne kirjattu? Jos se sattuu olemaan päivitettynä versiona, mitä se sinulle kertoo oman periaatteesi mukaan?
>>Jep, ja ajattele niitä, jotka turhaan kuoli muinaisissa Israelin ja sen naapurikansojen välisissä sodissa. Kun eihän juutalaiset sitten loppujen lopuksi pysyneetkään Jumalan valittuna kansana.
Hupaisaa kuinka jumalan päätöksiä milloin mistäkin verrataan helposti vartiotorniseuran päätöksiin. Siitähän on kyse. Raamattu ei ole muuttanut kantaansa veren tai minkään muunkaan suhteen, mutta vartiotorniseuralle se on arkipäivää. Kulloinenkin opetus on raamatun mukaista ja piste. Vaikka tuo sitten myöhemmin kumottaisiinkin turhien veriuhrien jälkeen.
>>Jokainen valitkoon omansa. Ilman että saa niskaansa mielenhallintaherjoja.
Totta. Mutta jos elää amerikkalaisen uuslahkon alaisuudessa, ei omaa todellista "mielenvapautta".
>>Kyllä te luopiot luulette olevanne niin paljon fiksumpia kuin muut. Olette päässeet irti, silmät auenneet ja kaikkea...
Noh, ota asia miten haluat. Mutta tähän tulokseen yhä useampi tulee. Ihan ilman minkäänlaisen luopiotoiminnan olemassaoloakin. Itse en näkisi olevani yhtään sen fiksumpi kuin kukaan muukaan (noin niinkuin yleisesti). Olen vain ajautunut tilanteeseen, jossa vartiotorniseuran näkeminen niin sanotusti puolueettomasti on auttanut näkemään sen todellisen luonteen.
En todellakaan väitä että vartiotorniseura tekisi pelkästään pahoja asioita ja ajaisi ainoastaan saatanallisten asioiden perään. Se nyt vain on ajanut itsensä sellaiseen uppiniskaisuuden nurkkaan, josta ei nöyrtymättä pois käännytä. Se taas aiheuttaa montakin kieroutunutta tilannetta, jotka ovat maalaisjärjelläkin ajateltuna erittäin kaukana mistään hyvästä.
>>Tehtiinkö? Kuka määrittää sen, mikä on "kaikki mahdollinen"? Lääkäri? Sinä? Minä? Potilas itse? Kuka?
Tällainen saivartelu on täysin turhaa. Huono yritys saada veriopin uhrit näyttämään sattumalta tai kaikesta yrittämisestä huolimatta kuolleiksi julistetuiksi. Ei käyskentele todellisuuden kanssa samoilla niityillä.
>>Säälittävää. Meinaan jos ei ole munaa tehdä omia päätöksiä... Vai olisiko sittenkin ollut oma päätös..?
Elämä ilman vartiotorniseuraa olisi saanut henkilön päätymään samaan ratkaisuun? Älä nyt naurattamaan rupea.
>>Ja jos sinulle riittää Raymondin luopio-oppien perusteeksi se, että jokunen vanhinkin on niihin uskonut, niin olkoon sitten niinkin.
Ei, kyllä siihen riitti ihan oma lukeminen. Noista tapauksista sain kuulla paljon myöhemmin. Ole hyvä ja lue nuo Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta ja keskustellaan sitten niistä enemmän, jookosta?
>>Uskot siis siihen, ettei sinulla ole tarvetta uskoa mihinkän.
En usko - tiedän.- Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Et siis varmasti ole yllättynyt siitä, että kun minä huomasin luopioiden harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, he menettivät arvostuksensa silmissäni tyystin.
Totta puhuakseni hieman kyllä olen. Ottaen huomioon vartiotorniseuran vaikutusmahdollisuudet miljooniin ihmisiin, on suhteellisen vaikeaa verrata näitä kahta tahoa samalla "vastuumittarilla". Yksilön vapauskin on näissä kahdessa tahossa ihan eri luokkaa. Kun vartiotorniseura jotain julkaisee, se on totuus vähintäänkin kuudelle miljoonalle ihmiselle. Sen on "ihan hyvä" olla sitten myöskin oikein lainattu, ja totuuteen perustuvaa, ilman tarkoitushakuista kirjoittelua. Kun näin ei ole, puhutaan tarkoitushakuisesta valehtelemisesta.
>>No se kieltämättä olisi ensimmäinen askel tämän kiusaantumisasian edistämiseksi.
"Apostoli Paavali toimi kristillisen lähetystyön edelläkävijänä. Hän myös laski perustuksen sille työlle, joka tultaisiin viemään päätökseen meidän 20. vuosisadallamme" (Vartiotorni 1.1.1989, s.12).
Olen informoitu, että kyseinen kohta on kirjattu historiaan - romppuun aivan toisella tavalla. Kun en tuota romppua sattuneesta syystä omista, en voi sinulle informaatiotani todeksi todeta. Olethan ystävällinen ja tarkistat sen rompustasi, kuinka se on sinne kirjattu? Jos se sattuu olemaan päivitettynä versiona, mitä se sinulle kertoo oman periaatteesi mukaan?
>>Jep, ja ajattele niitä, jotka turhaan kuoli muinaisissa Israelin ja sen naapurikansojen välisissä sodissa. Kun eihän juutalaiset sitten loppujen lopuksi pysyneetkään Jumalan valittuna kansana.
Hupaisaa kuinka jumalan päätöksiä milloin mistäkin verrataan helposti vartiotorniseuran päätöksiin. Siitähän on kyse. Raamattu ei ole muuttanut kantaansa veren tai minkään muunkaan suhteen, mutta vartiotorniseuralle se on arkipäivää. Kulloinenkin opetus on raamatun mukaista ja piste. Vaikka tuo sitten myöhemmin kumottaisiinkin turhien veriuhrien jälkeen.
>>Jokainen valitkoon omansa. Ilman että saa niskaansa mielenhallintaherjoja.
Totta. Mutta jos elää amerikkalaisen uuslahkon alaisuudessa, ei omaa todellista "mielenvapautta".
>>Kyllä te luopiot luulette olevanne niin paljon fiksumpia kuin muut. Olette päässeet irti, silmät auenneet ja kaikkea...
Noh, ota asia miten haluat. Mutta tähän tulokseen yhä useampi tulee. Ihan ilman minkäänlaisen luopiotoiminnan olemassaoloakin. Itse en näkisi olevani yhtään sen fiksumpi kuin kukaan muukaan (noin niinkuin yleisesti). Olen vain ajautunut tilanteeseen, jossa vartiotorniseuran näkeminen niin sanotusti puolueettomasti on auttanut näkemään sen todellisen luonteen.
En todellakaan väitä että vartiotorniseura tekisi pelkästään pahoja asioita ja ajaisi ainoastaan saatanallisten asioiden perään. Se nyt vain on ajanut itsensä sellaiseen uppiniskaisuuden nurkkaan, josta ei nöyrtymättä pois käännytä. Se taas aiheuttaa montakin kieroutunutta tilannetta, jotka ovat maalaisjärjelläkin ajateltuna erittäin kaukana mistään hyvästä.
>>Tehtiinkö? Kuka määrittää sen, mikä on "kaikki mahdollinen"? Lääkäri? Sinä? Minä? Potilas itse? Kuka?
Tällainen saivartelu on täysin turhaa. Huono yritys saada veriopin uhrit näyttämään sattumalta tai kaikesta yrittämisestä huolimatta kuolleiksi julistetuiksi. Ei käyskentele todellisuuden kanssa samoilla niityillä.
>>Säälittävää. Meinaan jos ei ole munaa tehdä omia päätöksiä... Vai olisiko sittenkin ollut oma päätös..?
Elämä ilman vartiotorniseuraa olisi saanut henkilön päätymään samaan ratkaisuun? Älä nyt naurattamaan rupea.
>>Ja jos sinulle riittää Raymondin luopio-oppien perusteeksi se, että jokunen vanhinkin on niihin uskonut, niin olkoon sitten niinkin.
Ei, kyllä siihen riitti ihan oma lukeminen. Noista tapauksista sain kuulla paljon myöhemmin. Ole hyvä ja lue nuo Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta ja keskustellaan sitten niistä enemmän, jookosta?
>>Uskot siis siihen, ettei sinulla ole tarvetta uskoa mihinkän.
En usko - tiedän.>> Totta puhuakseni hieman kyllä olen. Ottaen huomioon vartiotorniseuran vaikutusmahdollisuudet miljooniin ihmisiin, on suhteellisen vaikeaa verrata näitä kahta tahoa samalla "vastuumittarilla". > "Apostoli Paavali toimi kristillisen lähetystyön edelläkävijänä. Hän myös laski perustuksen sille työlle, joka tultaisiin viemään päätökseen meidän 20. vuosisadallamme" (Vartiotorni 1.1.1989, s.12). > Olen informoitu, että kyseinen kohta on kirjattu historiaan - romppuun aivan toisella tavalla. > Elämä ilman vartiotorniseuraa olisi saanut henkilön päätymään samaan ratkaisuun? Älä nyt naurattamaan rupea. > Ole hyvä ja lue nuo Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta ja keskustellaan sitten niistä enemmän, jookosta? > En usko - tiedän.
Q/A kirjoitti:
>> Totta puhuakseni hieman kyllä olen. Ottaen huomioon vartiotorniseuran vaikutusmahdollisuudet miljooniin ihmisiin, on suhteellisen vaikeaa verrata näitä kahta tahoa samalla "vastuumittarilla". > "Apostoli Paavali toimi kristillisen lähetystyön edelläkävijänä. Hän myös laski perustuksen sille työlle, joka tultaisiin viemään päätökseen meidän 20. vuosisadallamme" (Vartiotorni 1.1.1989, s.12). > Olen informoitu, että kyseinen kohta on kirjattu historiaan - romppuun aivan toisella tavalla. > Elämä ilman vartiotorniseuraa olisi saanut henkilön päätymään samaan ratkaisuun? Älä nyt naurattamaan rupea. > Ole hyvä ja lue nuo Suomennetut luvut jt-tuen sivuilta ja keskustellaan sitten niistä enemmän, jookosta? > En usko - tiedän.
>>Sillä perusteella, että joku vastuullisemmassa asemassa oleva on sinun mielestäsi tietoisesti valehdellut, on vähempivastuinen ihminen oikeutettu esittämään valheita ilman arvostuksen menettämistä..? Okei, selkis.
Vaikka vastaukseni on ehdoton ei, niin näppärästi yritit luikerrella itse asiasta ulos. Ei onnistunut. Vartiotorniseuran mielivaltaiset sekaantumiset esim. lääketieteen saralle ovat anteeksi antamattomia. Sen lisäksi, etteivät kurjat koskaan mitään anteeksi pyytelekään. Uppiniskaisuuden suurenmoinen huipentuma, erästä liimaa ja leikkaa-julkaisua mukaillen.
Kun puhutaan luopioista niin täytyy muistaa, että jokainen on ikään kuin omaa mieltään asioista (noin niinkuin pääsääntöisesti). Täten ei ole välttämättä olemassa mitään tiettyä linjaa, jonka rikkomisesta potkittaisiin "luopioyhteiskunnasta" ulos ja jäljelle jääneet alkaisivat karttamaan pois potkittua. Jokainen näyttäisi oppineen oman tiensä, jolla osoittaa itsellensä vartiotorniseuran mädännäisyyden. Se on mielestäni hyvä niin. Vaikka tietyt yhteneväisyydet lähes jokaisen kohdalla faktoja ovatkin.
>>Sinun versiosi lienee käännetty vapaasti englannista. Ei se tätä kiusallisuutta tosin yhtään lievitä :D
Näin muuten oli. Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein. Ja sehän nyt ei kävisi päinsä. Toki tuon rompun saisin alta aika yksikön jos jaksaisin nähdä vaivaa. Jos et usko niin voin alkaa nähdä vaivaa.
>>Elämä ilman luopioita olisi saanut sinut jättämään järjestön? Älä nyt naurattamaan rupea.
En ollut tutustunut luopioiden materiaaliin juuri ollenkaan (ainakaan uskoakseni) kun päätin jättää lafkan. Päätökseen vaikutti seurusteluhaluni nykyisen vaimoni kanssa. Suhtaudun katsos avioliittoon sen verran vakavasti etten suin päin vartiotorniseuran sääntöjen mukaan avioon hyppää. Täytyy tuntea avioehdokkaansa kyllin hyvin että tietää mihin lähtee mukaan. Sukuni on sen verran tulvillaan varoittavia jehovantodistaja avioliittoja, etten sellaiseen seurustelun irvikuvaan lähtenyt suosiolla mukaan.
>>Vai että meinaat saada minusta ihan tutkisteluoppilaan? ;)
No en kai sentään. Olisi kuitenkin toivottavaa lukea se, mitä kritisoi.
>>Ehkä tutustun niihin sitten, kun minulla on aikaa. Vaan mitäpä sieltä löytäisin sellaista, jota ei ole jo tuotu esiin... No, eihän sitä koskaan tiedä.
Niinpä niin. Annan vihjeen: Voit löytää vilpittömän totuuden etsijän, jollaisia ei vartiotorniseurassa hyvällä katsota.
>>En minäkään usko - vaan tiedän.
MuTu-heimon ajatuksia.- Emeritus-Corrector
Mihin yleensä tarvitaan noita JP sivuja? Ketä ne palvelevat?Tuossa olisi muutama kysymys pohdittavaksi:
(1)Mitä opiskelumateriaalia sinä tutkit?
(2)Kuka sen on julkaissut?
(3)Onko opiskelumateriaali laadittu objektiivisuuden hengessä? vai onko siinä havaittavissa epärehellisen kielellisen vaikuttamisen keinoja? merkkejä piilovaikuttamisesta?
(4)Miten noiden julkaisujen tutkimisen odotetaan vaikuttavan sinuun? Odotetaanko sinun SITOUTUVAN johonkin? Mihin?
-Corrector- - Emeritus-Corrector
Q/A kirjoitti:
Tai pikemminkin näin: "En näe noilla sivuilla["luopio"sivuilla] yhtä ainutta pikseliä tai kirjaimenpuolikasta, joka tuottaisi kunniaa Järjestölle," vai mitä? Milloin kukaan rikollinen on tykästynyt häntä vastaan esitetyistä syytteistä ja todistusaineistosta? Ymmärtänet varmasti itsekin, ettei siinä ole mitään ihmettelemistä, että jehovantodistajien lahko ei tee tässä poikkeusta kaltaisistaan rikollisista.
-Corrector- - Tutkiva oppilas.
Emeritus-Corrector kirjoitti:
Tuossa olisi muutama kysymys pohdittavaksi:
(3)Onko opiskelumateriaali laadittu objektiivisuuden hengessä? vai onko siinä havaittavissa epärehellisen kielellisen vaikuttamisen keinoja? merkkejä piilovaikuttamisesta?
(4)Miten noiden julkaisujen tutkimisen odotetaan vaikuttavan sinuun? Odotetaanko sinun SITOUTUVAN johonkin? Mihin?
-Corrector-(1)Mitä opiskelumateriaalia sinä tutkit?
Raamattu opettaa kirjaa. Lisäksi luen muita kirjoja ja lehtiä.
Kaikissa näyttää olevan merkintä: "Julkaisija ja kustantaja Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta.
Opiskelumateriaali on hyvin kiinnostavaa ja miellyttävää luettavaa. Sen avulla on helppo oppia lisää raamatusta ja Jehovan todistajien uskonkäsityksistä/ niiden perusteista. Nämä ovat hyvin kiinnostavia asioita ja tätä halusinkin. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.
Odotetaan vaikuttavan että 1) Arvostukseni Raamattua kohtaan lisääntyy. 2) Tietoni raamatusta ja Jt uskosta lisääntyvät 3) Opetus täyttäisi hengelliset tarpeeni ja antaisi vastaukset kysymyksiini.
Odotetaanko sinun sitoutuvan johonkin? Vastaus: Toivotaan varmaankin että käyn mahdollisuuksien mukaan kaikissa kokouksissa koska ne ovat hengellisesti virkistäviä ja opettavaisia. Pakkoa ei ole koska arvostusta kokouksia kohtaan ja uskoa, ei voi kukaan toinen väkisin antaa vaan se on lähdettävä minusta itsestäni. Vilpittömät todistajat ovat aina valmiita opettamaan uutta ja vastaamaan järjestön toimintaa koskeviin kysymyksiin.
Mihin? Oletuksena varmaankin on että tutkisteluoppilaat edistyvät hengellisesti ja muutenkin sekä ovat toiminnassa mukana.Tämäkin on lähdettävä minusta itsestäni, mukanaolemisellani ei ole arvoa jos teen sen esim velvollisuudesta enkä vilpittömästä halusta.
Ihanteena olisi jos tutkisteluoppilaista tulisi joskus Jehovan todistajia, kaikista ei kuitenkaan tule eikä tarvitse tullakaan.
Tässä olivat vilpittömät vastaukseni. Kelpasiko?
En tiedä ovatko ne oikeita edes JT näkökulmasta katsoen, tietävämmät palstan JTt korjatkoon, mutta näin kuvittelisin. - Ex-tutkistelunvetäjä
Tutkiva oppilas. kirjoitti:
Raamattu opettaa kirjaa. Lisäksi luen muita kirjoja ja lehtiä.
Kaikissa näyttää olevan merkintä: "Julkaisija ja kustantaja Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta.
Opiskelumateriaali on hyvin kiinnostavaa ja miellyttävää luettavaa. Sen avulla on helppo oppia lisää raamatusta ja Jehovan todistajien uskonkäsityksistä/ niiden perusteista. Nämä ovat hyvin kiinnostavia asioita ja tätä halusinkin. Muihin kysymyksiin en osaa vastata.
Odotetaan vaikuttavan että 1) Arvostukseni Raamattua kohtaan lisääntyy. 2) Tietoni raamatusta ja Jt uskosta lisääntyvät 3) Opetus täyttäisi hengelliset tarpeeni ja antaisi vastaukset kysymyksiini.
Odotetaanko sinun sitoutuvan johonkin? Vastaus: Toivotaan varmaankin että käyn mahdollisuuksien mukaan kaikissa kokouksissa koska ne ovat hengellisesti virkistäviä ja opettavaisia. Pakkoa ei ole koska arvostusta kokouksia kohtaan ja uskoa, ei voi kukaan toinen väkisin antaa vaan se on lähdettävä minusta itsestäni. Vilpittömät todistajat ovat aina valmiita opettamaan uutta ja vastaamaan järjestön toimintaa koskeviin kysymyksiin.
Mihin? Oletuksena varmaankin on että tutkisteluoppilaat edistyvät hengellisesti ja muutenkin sekä ovat toiminnassa mukana.Tämäkin on lähdettävä minusta itsestäni, mukanaolemisellani ei ole arvoa jos teen sen esim velvollisuudesta enkä vilpittömästä halusta.
Ihanteena olisi jos tutkisteluoppilaista tulisi joskus Jehovan todistajia, kaikista ei kuitenkaan tule eikä tarvitse tullakaan.
Tässä olivat vilpittömät vastaukseni. Kelpasiko?
En tiedä ovatko ne oikeita edes JT näkökulmasta katsoen, tietävämmät palstan JTt korjatkoon, mutta näin kuvittelisin.Vastaus oli hyvä, mutta siinä oli vain se ongelma, että vastaus oli kokeneen Jehovantodistajan, ei tutkisteluoppilaan.
Tämänkaltaiset kielikuvat ovat kokeneet "jyrän" sanastoa ei todellakaan vihreän "oppilaan"
Tässä pomintoja salislangista:
"Arvostukseni Raamattua kohtaan lisääntyy" "Opetus täyttäisi hengelliset tarpeeni" "hengellisesti virkistäviä ja opettavaisia" "Vilpittömät todistajat ovat aina valmiita opettamaan uutta ja vastaamaan järjestön toimintaa koskeviin kysymyksiin" "edistyvät hengellisesti" - Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Sillä perusteella, että joku vastuullisemmassa asemassa oleva on sinun mielestäsi tietoisesti valehdellut, on vähempivastuinen ihminen oikeutettu esittämään valheita ilman arvostuksen menettämistä..? Okei, selkis.
Vaikka vastaukseni on ehdoton ei, niin näppärästi yritit luikerrella itse asiasta ulos. Ei onnistunut. Vartiotorniseuran mielivaltaiset sekaantumiset esim. lääketieteen saralle ovat anteeksi antamattomia. Sen lisäksi, etteivät kurjat koskaan mitään anteeksi pyytelekään. Uppiniskaisuuden suurenmoinen huipentuma, erästä liimaa ja leikkaa-julkaisua mukaillen.
Kun puhutaan luopioista niin täytyy muistaa, että jokainen on ikään kuin omaa mieltään asioista (noin niinkuin pääsääntöisesti). Täten ei ole välttämättä olemassa mitään tiettyä linjaa, jonka rikkomisesta potkittaisiin "luopioyhteiskunnasta" ulos ja jäljelle jääneet alkaisivat karttamaan pois potkittua. Jokainen näyttäisi oppineen oman tiensä, jolla osoittaa itsellensä vartiotorniseuran mädännäisyyden. Se on mielestäni hyvä niin. Vaikka tietyt yhteneväisyydet lähes jokaisen kohdalla faktoja ovatkin.
>>Sinun versiosi lienee käännetty vapaasti englannista. Ei se tätä kiusallisuutta tosin yhtään lievitä :D
Näin muuten oli. Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein. Ja sehän nyt ei kävisi päinsä. Toki tuon rompun saisin alta aika yksikön jos jaksaisin nähdä vaivaa. Jos et usko niin voin alkaa nähdä vaivaa.
>>Elämä ilman luopioita olisi saanut sinut jättämään järjestön? Älä nyt naurattamaan rupea.
En ollut tutustunut luopioiden materiaaliin juuri ollenkaan (ainakaan uskoakseni) kun päätin jättää lafkan. Päätökseen vaikutti seurusteluhaluni nykyisen vaimoni kanssa. Suhtaudun katsos avioliittoon sen verran vakavasti etten suin päin vartiotorniseuran sääntöjen mukaan avioon hyppää. Täytyy tuntea avioehdokkaansa kyllin hyvin että tietää mihin lähtee mukaan. Sukuni on sen verran tulvillaan varoittavia jehovantodistaja avioliittoja, etten sellaiseen seurustelun irvikuvaan lähtenyt suosiolla mukaan.
>>Vai että meinaat saada minusta ihan tutkisteluoppilaan? ;)
No en kai sentään. Olisi kuitenkin toivottavaa lukea se, mitä kritisoi.
>>Ehkä tutustun niihin sitten, kun minulla on aikaa. Vaan mitäpä sieltä löytäisin sellaista, jota ei ole jo tuotu esiin... No, eihän sitä koskaan tiedä.
Niinpä niin. Annan vihjeen: Voit löytää vilpittömän totuuden etsijän, jollaisia ei vartiotorniseurassa hyvällä katsota.
>>En minäkään usko - vaan tiedän.
MuTu-heimon ajatuksia.>> Näin muuten oli. Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein. > En ollut tutustunut luopioiden materiaaliin juuri ollenkaan (ainakaan uskoakseni) kun päätin jättää lafkan. > Päätökseen vaikutti seurusteluhaluni nykyisen vaimoni kanssa. Suhtaudun katsos avioliittoon sen verran vakavasti etten suin päin vartiotorniseuran sääntöjen mukaan avioon hyppää. > Olisi kuitenkin toivottavaa lukea se, mitä kritisoi.
Q/A kirjoitti:
>> Näin muuten oli. Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein. > En ollut tutustunut luopioiden materiaaliin juuri ollenkaan (ainakaan uskoakseni) kun päätin jättää lafkan. > Päätökseen vaikutti seurusteluhaluni nykyisen vaimoni kanssa. Suhtaudun katsos avioliittoon sen verran vakavasti etten suin päin vartiotorniseuran sääntöjen mukaan avioon hyppää. > Olisi kuitenkin toivottavaa lukea se, mitä kritisoi.
>>Nyt meni minulta vähän yli tai sitten et ymmärtänyt, mitä sanoin.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ulosantinini ei ollut sitä parasta mahdollista laadullisesti. Lauseeni: "Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein." oli tarkoitettu irralliseksi ajatukseksi ylipäätään lainailusta, vaikkapa keskustelupalstoilla. Pahoitteluni epäselvästä "artikulaatiostani".
>>Minun romppuni ja vuosikerran välillä ei ollut niin mitään eroavaisuutta. Joten urbaanilegenda tai muuten vain luopioherja on tuo tarina CD-ROM-materiaalin peukaloimisesta.
Ei ole kyse mistään urbaanilegendasta, vaan siitä että Englannin kielisessä rompussa sisältö on muutettu verrattuna Englannin kieliseen alkuperäisvartiotorniin. Tuo muutos ei ilmeisesti vain ehtinyt Suomenkieliselle vastaavalle rompulle. Kattos, kyllä määki muistan ku oikeen muistelen.
>>Mutta minähän olen vain "valehteleva vartiotorniseuralainen", joten älä minun sanaani luota.
Vaikka jehovantodistajalla on luontainen taipumus selitellä asioita vartiotorniseuraa myötäillen, uskon että selviämme ilman ylilyöntejä kohdallasi.
>>Elämä ilman luopioita olisi saanut sinut vastustamaan järjestöä aktiivisesti? Älä nyt naurattamaan rupea.
Hän ryhtyi sitten oikein kunnolla muuttamaan alkuperäistä lausahdustani, johon et sitten kommentoinut mitään.
Kai tällainen aktiivinen "vastustaminen" olisi muutenkin suhteellisen vähäistä jos tätä netin 'pirua' ei olisi olemassa.
>>Vartiotorni-seuralla ei ole sääntöjä, jotka kehottavat hyppäämään suinpäin avioon - ja sinä tiedät sen.
Tiedän tiedän. Enhän ole sellaista väittänyt, enhän? Vartiotorniseuran seurustelun malli on joka tapauksessa todella ahdistava ja altis monille hätäisille päätöksille. Tiedän sen, koska olen sen sataan kertaan todistanut. Siitä on ainakaan meikäläiselle ihan turha lähteä muuta väittämään. Fakta mikä fakta.- Q/A
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Nyt meni minulta vähän yli tai sitten et ymmärtänyt, mitä sanoin.
Ymmärsin kyllä mitä tarkoitit. Ulosantinini ei ollut sitä parasta mahdollista laadullisesti. Lauseeni: "Ei ihme ettei vartiotorniseuran romput ole vapaassa jakelussa. Saattaisimme lainata kirjallisuutta oikein." oli tarkoitettu irralliseksi ajatukseksi ylipäätään lainailusta, vaikkapa keskustelupalstoilla. Pahoitteluni epäselvästä "artikulaatiostani".
>>Minun romppuni ja vuosikerran välillä ei ollut niin mitään eroavaisuutta. Joten urbaanilegenda tai muuten vain luopioherja on tuo tarina CD-ROM-materiaalin peukaloimisesta.
Ei ole kyse mistään urbaanilegendasta, vaan siitä että Englannin kielisessä rompussa sisältö on muutettu verrattuna Englannin kieliseen alkuperäisvartiotorniin. Tuo muutos ei ilmeisesti vain ehtinyt Suomenkieliselle vastaavalle rompulle. Kattos, kyllä määki muistan ku oikeen muistelen.
>>Mutta minähän olen vain "valehteleva vartiotorniseuralainen", joten älä minun sanaani luota.
Vaikka jehovantodistajalla on luontainen taipumus selitellä asioita vartiotorniseuraa myötäillen, uskon että selviämme ilman ylilyöntejä kohdallasi.
>>Elämä ilman luopioita olisi saanut sinut vastustamaan järjestöä aktiivisesti? Älä nyt naurattamaan rupea.
Hän ryhtyi sitten oikein kunnolla muuttamaan alkuperäistä lausahdustani, johon et sitten kommentoinut mitään.
Kai tällainen aktiivinen "vastustaminen" olisi muutenkin suhteellisen vähäistä jos tätä netin 'pirua' ei olisi olemassa.
>>Vartiotorni-seuralla ei ole sääntöjä, jotka kehottavat hyppäämään suinpäin avioon - ja sinä tiedät sen.
Tiedän tiedän. Enhän ole sellaista väittänyt, enhän? Vartiotorniseuran seurustelun malli on joka tapauksessa todella ahdistava ja altis monille hätäisille päätöksille. Tiedän sen, koska olen sen sataan kertaan todistanut. Siitä on ainakaan meikäläiselle ihan turha lähteä muuta väittämään. Fakta mikä fakta.>> Ei ole kyse mistään urbaanilegendasta, vaan siitä että Englannin kielisessä rompussa sisältö on muutettu verrattuna Englannin kieliseen alkuperäisvartiotorniin. Tuo muutos ei ilmeisesti vain ehtinyt Suomenkieliselle vastaavalle rompulle. Kattos, kyllä määki muistan ku oikeen muistelen. > Hän ryhtyi sitten oikein kunnolla muuttamaan alkuperäistä lausahdustani, johon et sitten kommentoinut mitään. > Tiedän tiedän. Enhän ole sellaista väittänyt, enhän?
- Esivalvoja
Q/A kirjoitti:
>> Ei ole kyse mistään urbaanilegendasta, vaan siitä että Englannin kielisessä rompussa sisältö on muutettu verrattuna Englannin kieliseen alkuperäisvartiotorniin. Tuo muutos ei ilmeisesti vain ehtinyt Suomenkieliselle vastaavalle rompulle. Kattos, kyllä määki muistan ku oikeen muistelen. > Hän ryhtyi sitten oikein kunnolla muuttamaan alkuperäistä lausahdustani, johon et sitten kommentoinut mitään. > Tiedän tiedän. Enhän ole sellaista väittänyt, enhän?
Kannattaa lukea ihan kokonaisena nuo kirjat, jotta voi muodostaa kokonaisen käsityksen asiasta. Oma esivalvojani sanoi aikoinaan, että Franz halusi valtaa järjestössä ja olisi sen vuoksi erotettu. Omalaatuinen väite, koska yksin tuossa postissa ei voi mitään saavuttaa.
Anyways, varsinkin tuo "Searching for Christian Freedom" on uskoakin vahvistava kirja, koska siinä käsitellään paljon oppikysymyksiäkin. Kirjoissa on paljon dokumentteja, joten mistään katkeruudesta ei ole kyse, minkä voi päätellä lukemalla kirjan. Kirjoitustyyli on rauhallisen analyyttinen. - Capybara
Q/A kirjoitti:
Sanottakoon, että minä olen "luopiona" puolustanut jatkuvasti Asko Helmistä ja hänen pitkämielisyyttään Johanneksen Pojan kanssa.
Minusta sivut ovat typerät, kuin jokin vitsi.
Nauhoitukset voidaan nimetä vaikka "muistioiksi". Ne on salassapidettäviä, koska niistä muodostuu tuomion "kivijalka". Tuomion jälkeen ne voidaan julkaista.
Julkaisemalla ne ennenaikaisesti Johanneksen Poika ohjasi itse itselleen tulevaa tuomiota. Ellei myllynkivisivustoa olisi ollut, tuomio olisi ollut toinen.
Se, että Helmisen nimi on netissä, ei ole armollista. Se, ettei Johanneksen Pojan nimeä ole, on epäoikeudenmukaista. Johanneksen Poika on puskasta ampuja.
Turhaa vouhkaamista, mutta itse asia on tärkeä. Asia kärsii kun se on esitetty näin amatöörimäisesti. - niin joo
Q/A kirjoitti:
>> Ei ole kyse mistään urbaanilegendasta, vaan siitä että Englannin kielisessä rompussa sisältö on muutettu verrattuna Englannin kieliseen alkuperäisvartiotorniin. Tuo muutos ei ilmeisesti vain ehtinyt Suomenkieliselle vastaavalle rompulle. Kattos, kyllä määki muistan ku oikeen muistelen. > Hän ryhtyi sitten oikein kunnolla muuttamaan alkuperäistä lausahdustani, johon et sitten kommentoinut mitään. > Tiedän tiedän. Enhän ole sellaista väittänyt, enhän?
Monen moista on miehelle mieluista elämäntiet joka lopulta on KUOLEMAN TIE!!!
Eiks olis kamalaa jos valitsemasi tie on KUOLEMAN TIE hokemistasi huolimatta. - Capybara
Q/A kirjoitti:
>> Ja kun jostain aihiosta keskustelua käydään, niin on kai kaikkien edun mukaista lainata ainoastaan niitä kohtia erilaisista materiaaleista, jotka käsittelevät keskusteltavaa aihetta? > Luopioituneen tahon tapa lainailla vartiotorniseuran kirjallisuuksista eri kohokohtia on jehovantodistajalle kiusallinen paikka aina aika ajoin. Sitä helposti saa palautetta väärin lainaamisesta tai asian irrottamisesta asiayhteydestä. Tosin asiaa harvemmin jaksetaan sen kummemmin perustella. > Arvostelukyky saattaa pettää kun otetaan vastaan vain tietynlaista informaatiota. > Nimenomaan tämä - halu uskoa - vartiotorniseuraan pitää tiettyjen kirjojen kannet tai informaation lähteet suljettuina. > Ja onhan tuo opus innoittanut ihan vanhimmankin "natsoilla" viritettyjä jehovantodistajia eroamaan. > Oletko sinä sisäistänyt sitä faktaa, että luopumus vartiotorniseurasta ei ole luopumusta jumalastaan tai raamatun opeista? > Heehheh! Vaadin täydellisen luettelon miljoonasta kirjasta, joiden lukeminen kiinnostaa enemmän, muuten en tätä purematta niele.
Mulle on, sulle ei tai toisinpäin
Kirjoittanut: Q/A 15.12.2006 klo 13.40
Minä en ole vielä juurikaan törmännyt kiusallisiin kohtiin kirjallisuudessamme. En vaikka luopiot ovat useilla sopiviksi katsomillaan kohdilla minua heitelleet. Olisiko sinulla jokin kouluesimerkki tällaisesta kiusallisesta lainauksesta? "
"w89 1/1 p.12 "The Hand of Jehovah Was With Them"
Englanninkielisen irtonumeron versio
The apostle Paul was spearheading the Christian missionary activity. He was also laying a foundation for a work that would be completed in our 20th century.
[Alkuperäinen englanninkieliseen irtonumerooon painettu versio, josta myös ylläoleva suomenkielinen teksti on käännetty.]
w89 1/1 p.12 "The Hand of Jehovah Was With Them"
Watchtower Library CD-ROM ja sidotun vuosikerran versio
The apostle Paul was spearheading the Christian missionary activity. He was also laying a foundation for a work that would be completed in our day.
Suomennos:
Apostoli Paavali työskenteli kristillisen lähetystoiminnan eturintamassa. Lisäksi hän laski perustuksen työlle, joka saatettaisiin loppuun meidän päivinämme.
[Muutettu versio, joka julkaistiin Vartiotornin sidotussa vuosikerrassa. Englanninkieliset lehdet painetaan uudelleen vuosikertoja varten, Suomessa ei paineta erikseen uusia lehtiä sidottuja vuosikertoja varten. Muutos on nähtävissä myös Seuran CD-ROM levyllä.]"
Tätä voidaan kutsua väärennökseksi.
Mutta ei se vielä mitään, JT H.Tanninen sanoi C.T. Russellin teosten uusintapainoksista, että ne ovat luopioiden vääristelemiä. On herja, että Jehovan todistajat tekevät itse sitä mistä sitten syyttävät muita.
"Minä puolestani näen asian niin, että luopioiden halu uskoa kaikkea Vartiotorni-seuraa vastaista pitää heidän mielensä suljettuna tietynlaiselta informaatiolta, vaikka heidän silmänsä sitä lukisivatkin."
Mihin perustat tekemäsi tutkimuksen? Mikä on aineisto? Montaako olet haastatellut? Oletko tehnyt kysymyksesi kirjallisena?
"Itse olen vakuuttunut uskostani, että Jehovan todistajat ovat Jumalan järjestö"
En kiistä sitä, sinun uskoasi, enkä sitä etteikö Jehovan todistajat olisi Jumalan järjestö. Olihan Israelkin Jumalan järjestö mutta suurimman osan ajasta rikkoi Jehovaa vastaan.
Mielenkiintoisempaa onkin, mitä aiot tällä tiedolla tehdä?
Eikös se velvoita siihen, että Jehovan todistajien vastuu on suurempi kuin muiden uskontojen? - Capybara
Q/A kirjoitti:
>> Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin. > Etsin lainauksen jos sen todisteeksi haluat. > Kuvaa hyvin Johanneksen pojankin tilannetta ja sen syvimpiä syitä. Yhtenäisyys hinnalla millä hyvänsä. > En tiedä. Riippuu asiasta. Toisaalta olen mielestäni valmis muuttamaan käsityksiäni jos ne vääriksi osoitetaan. Kykenen/uskallan myös lukemaan käsityksieni vastaista materiaalia. > Ja jos minä olen oikeassa, aika kuluu kulumistaan eikä kukaan saa tietää koskaan olleensa oikeassa tai väärässä. > Kyllähän ne minustakin naurettavilta kuulostivat muutamia vuosia sitten. Enää en noin vakavan asian äärellä hihittele. Sen ilmeisesti huomaa vasta sitten kun siitä on eroon päässyt. > Minusta sana mielenhallinta kuvaa turhankin hyvin tilannetta kokonaisuudessaan, jossa todistaja valitsi kuoleman, hoidon sijaan, joka myöhemmin hänelle olisi vartiotorniseuran mukaan suotu. > Hoidosta kieltäydyttiin ainoastaan koska vartiotorniseura sanoi niin. > Jos tämä sinulle riittää perustelemaan asian, niin se on sitten niin. > En ole huomannut tarvetta uskoa mihinkään jehovantodistajuuteni jälkeen.
"Totta ja tarua
Kirjoittanut: Q/A 15.12.2006 klo 17.16
>> Huomattuani vartiotorniseuran harrastavan kyseistä toimintaa erittäin törkeällä tavalla, se menetti arvostuksen silmissäni tyystin. Capybara kirjoitti:
Minä en ole vielä juurikaan törmännyt kiusallisiin kohtiin kirjallisuudessamme. En vaikka luopiot ovat useilla sopiviksi katsomillaan kohdilla minua heitelleet. Olisiko sinulla jokin kouluesimerkki tällaisesta kiusallisesta lainauksesta? "
The apostle Paul was spearheading the Christian missionary activity. He was also laying a foundation for a work that would be completed in our 20th century.
[Alkuperäinen englanninkieliseen irtonumerooon painettu versio, josta myös ylläoleva suomenkielinen teksti on käännetty.]
The apostle Paul was spearheading the Christian missionary activity. He was also laying a foundation for a work that would be completed in our day.
Suomennos:
Apostoli Paavali työskenteli kristillisen lähetystoiminnan eturintamassa. Lisäksi hän laski perustuksen työlle, joka saatettaisiin loppuun meidän päivinämme.
[Muutettu versio, joka julkaistiin Vartiotornin sidotussa vuosikerrassa. Englanninkieliset lehdet painetaan uudelleen vuosikertoja varten, Suomessa ei paineta erikseen uusia lehtiä sidottuja vuosikertoja varten. Muutos on nähtävissä myös Seuran CD-ROM levyllä.]"
Mutta ei se vielä mitään, JT H.Tanninen sanoi C.T. Russellin teosten uusintapainoksista, että ne ovat luopioiden vääristelemiä. On herja, että Jehovan todistajat tekevät itse sitä mistä sitten syyttävät muita.
"Minä puolestani näen asian niin, että luopioiden halu uskoa kaikkea Vartiotorni-seuraa vastaista pitää heidän mielensä suljettuna tietynlaiselta informaatiolta, vaikka heidän silmänsä sitä lukisivatkin."
Mihin perustat tekemäsi tutkimuksen? Mikä on aineisto? Montaako olet haastatellut? Oletko tehnyt kysymyksesi kirjallisena?
"Itse olen vakuuttunut uskostani, että Jehovan todistajat ovat Jumalan järjestö"
En kiistä sitä, sinun uskoasi, enkä sitä etteikö Jehovan todistajat olisi Jumalan järjestö. Olihan Israelkin Jumalan järjestö mutta suurimman osan ajasta rikkoi Jehovaa vastaan.
Eikös se velvoita siihen, että Jehovan todistajien vastuu on suurempi kuin muiden uskontojen?Itse esitin haisevan vastalauseen tuosta "uudesta ennustelusta" ja sain palkakseni moitteet:"se on järjestön hengellistä ruokaa ja siihen pitää luottaa".
Sanoinhan:"taasko tämä ennustelu alkaa?".
Minun kommenttini oli "ajankohtaista hengellistä ruokaa",mutta tuohon hengelliseeen juoppouteen syyllistyvään järjestöön olis pitänyt uskoa.Minä en uskonut ja siksi jätin vanhimman tehtävät ja tienraivauksen.Olin mielummin 1 tunnin julistaja että saisin säilytettyä rauhan sukulaisteni kanssa.
Mutta lopulta tärkeintä oli toimia omantuntonsa mukaan ja tuloksena oli:"konstilla millä hyvällä" pois siitä puljusta joka seuraa juoppo Rutherfordia ennmmin kuin raamattua".- Tutkiva oppilas
Ex-tutkistelunvetäjä kirjoitti:
Vastaus oli hyvä, mutta siinä oli vain se ongelma, että vastaus oli kokeneen Jehovantodistajan, ei tutkisteluoppilaan.
Tämänkaltaiset kielikuvat ovat kokeneet "jyrän" sanastoa ei todellakaan vihreän "oppilaan"
Tässä pomintoja salislangista:
"Arvostukseni Raamattua kohtaan lisääntyy" "Opetus täyttäisi hengelliset tarpeeni" "hengellisesti virkistäviä ja opettavaisia" "Vilpittömät todistajat ovat aina valmiita opettamaan uutta ja vastaamaan järjestön toimintaa koskeviin kysymyksiin" "edistyvät hengellisesti"Kiva että vastaus on mielestäsi hyvä! Olen ihan oikeasti tutkisteluoppilas enkä Jt, minulla ei ole mitään syytä valehdella tästä asiasta tällä palstalla! Olen todellakin "vihreä oppilas" vaikka tekstistä voisi päätelläkin muuta.
Huomaat varmaankin että olen lukenut Jt lehdet ja kirjat huolellisesti, nuo samantyyliset lauseet löytyvät sieltä :) Käytin niitä koska mielestäni ne ovat sopivia ja esittävät asiat hyvin. Vaikka vastaus voisi mielestäsi olla JT, se ei kuitenkaan ole. Usko pois! - Q/A
Capybara kirjoitti:
Suomennos:
Eikös se velvoita siihen, että Jehovan todistajien vastuu on suurempi kuin muiden uskontojen?>> Englanninkieliset lehdet painetaan uudelleen vuosikertoja varten, Suomessa ei paineta erikseen uusia lehtiä sidottuja vuosikertoja varten. > Mihin perustat tekemäsi tutkimuksen? Mikä on aineisto? Montaako olet haastatellut? Oletko tehnyt kysymyksesi kirjallisena?
- Q/A
Q/A kirjoitti:
Kummallinen järjestelmä täällä suomi24.fi:ssä, kun ei viesteihin saa vastata loputtomasti... Vastataan nyt sitten tässä nimimerkeille "esivalvoja" (tuskin nykyinen ;) ) ja - mikäs se toinen olikaan.. niin joo! - "niin joo".
"Esivalvojalle": Ei yksinkertaisesti riitä kiinnostus noihin Raymondin kirjoihin. Uskoisin, että varsinkin tuon toisen (oppikysymyksiä käsittelevän) kirjan väitteet on pitkälti kaikki netissä muutenkin. Toki ajatuksia noista kirjoista voi referoida (tosin niiden auktoriteettiarvo minulle on hyvin pieni); en minä silmiäni sulje niidenkään lainausten kohdalla.
Nimimerkille "niin joo": Eihän se toki olisi kivaa kulkea kuoleman teitä. Siksi pyrinkin "varmistautumaan kaikesta". Joo, taas hokema, tiedän :) En kuitenkaan pidä tätä hassumpana vaihtoehtona käyttää lyhyttä ihmiselämää muutenkaan. Jokainen valitkoon oman tiensä. - Capybara
Q/A kirjoitti:
>> Englanninkieliset lehdet painetaan uudelleen vuosikertoja varten, Suomessa ei paineta erikseen uusia lehtiä sidottuja vuosikertoja varten. > Mihin perustat tekemäsi tutkimuksen? Mikä on aineisto? Montaako olet haastatellut? Oletko tehnyt kysymyksesi kirjallisena?
"Hassu setä
Kirjoittanut: Q/A 16.12.2006 klo 19.57
No sehän selittääkin kaiken. Virhe huomattiin jo tuolloin (HUOM: vuonna -89) ja se haluttiin korjata uudelleenpainettuun versioon. Vai väitätkö tosissasi, että tuo vuoden -89 Vartiotornin vuosikerta tuli "markkinoille" (korjattuna versiona) vasta 2000-luvulla - tai edes vaikkapa vuoden -97 jälkeen? "
Ei, olihan se jo vuoden 1995 rompussa.
Korjauksessa ei ole sinällään mitään väärää, onhan uudessa re-kirjan tutkiskelussakin ollut jotain leikkaa-liimaa -juttuja, mutta korjauksen SALAAMINEN on väärin ja on väärin, ettei korjatussa vuosikerrassa lue "Toinen, korjattu laitos" tms.
"Löytyykö sinulta alkuperäistä (keräilyharvinaisuus!) vuoden -89 vuosikertaa, jossa lause on alkuperäisessä muodossaan?"
Ei, mutta olen nähnyt sen. Joensuun Läntisen Valtakunnansalin kirjastossa.
"Jos kerran nähdään se vaiva, että lehdet tarkistetaan ja painetaan uudelleen sidottuja vuosikertoja varten, niin miksi jättää sinne tietoisesti virheellistä tekstiä..? "
Siksi että uusiinkin lehtiin riittää valon kirkastumista. Kyllä Jehovan todistajat ymmärtävät olla luottamatta vanhoihin lehtiin.
"Tästä kommentista sain idean tämän viestin otsikkoon, kiitoksia vain. C'mon, olen varma että osalla teistä on huumorintajua."
Joo, en ole setä, vaan täti. Hassuutta en lähde arvioimaan.
Huumorintaju tulee elämän paradoksiaalisuuden ymmärtämisestä. Koneet eivät ymmärrä paradokseja. Myös Jehovan todistajien on kovin vaikea ymmärtää niitä.
"Oma mielipiteeni taas perustuu siihen, että minä ymmärrän lukemani samat asiat aivan toisella tavalla. Eikö se omien aivojen käyttö ollut juuri se, mihin kannustatte (jos tämän verran saa yleistää)? "
Ole hyvä vain.
"Näillä näkymin aion ainakin toimia järjestön ja Raamatun ohjeiden mukaan ja katsoa, miten Jehova ohjailee asioita tästä eteenpäin."
Kovin passiivista, tuo katseleminen tuo mieleen television edessä lojumisen. Etkös sinä puhunut omien aivojen käyttämisestä? Johanneksen Poika kirjoittaa harvoin järkeä, mutta siinä hän on oikeassa, että Jehovan palvonta vaatii joskus hieman erilleen vetäytymistä Jehovan kansasta, tässä hän viittasi profeettoihin ja niitä vainoaviin kuninkaisiin.
Kun vietät rajallista aikaasi täällä maan päällä pohtien luottaako auringonpysäyttäjäjumalaan vai hänen omia lehtiä "korjailevaan" kansaansa tai molempiin, niin tiedä se, että pahinta jumalanpilkkaa on se, että elämä menee haaskuuseen vuorotellen Jehovaa ja Vartiotornia odotellessa. Paljon hyödyllisempää olisi että joku tulisi ja laittaisi myllynkiven kaulaan ja paiskaisi avomereen niin loppuisi moinen kärsimys. Q/A kirjoitti:
>> Englanninkieliset lehdet painetaan uudelleen vuosikertoja varten, Suomessa ei paineta erikseen uusia lehtiä sidottuja vuosikertoja varten. > Mihin perustat tekemäsi tutkimuksen? Mikä on aineisto? Montaako olet haastatellut? Oletko tehnyt kysymyksesi kirjallisena?
teki myöhemmin niinkuin sanoin:"tuo teksti on virhe ja moka.Ja taasko ennustelu alkaa",niin miksi minun käskettiin pitää suuni kiinni vaikka järjestö teki juuri niinkuin sanoin ja se joutui myöhemmin kääntymään kirjoituksessaan?
Miksi minua uhkailtiin oikeustoimilla jollen pidä suutani kiinni?Höystivät vielä asiaa että olen seonnut kun kuvittelen kuuluvani voideltuihin?
Sanoppa se?
Mistä tiesin ensi näkemältä että järjestö taas sekoilee?(tosin sen tajus moni muukin)Saatanako se sen minulle kertoi?
Kertoiko hän järjestöllekin saman myöhemmin?
Vastaukseksi ei kelpaa:"miksi et odottanut Jehovaa",koska samaa toilailua oli järjestön taholta tapahtunut ennenkin.Miksi luottaa tollaiseen järjestöön?
Mitä toilailua on nyt tapahtunut kuluvan vuoden aikana josta sanominen on nousemista Jehovaa vastaan?
Miten tavallinen ihminen voi tietää enemmän kun järjestö? Voiko tietää?
Tosin alussa mainitulla kyseisenä ennusteluvuotena olin tienraivaaja ja vanhin ja osasin olettaa että toimin Pyhän hengen nimittämänä.
Jos niin ei ollut miten pystyin hoitamaan tehtäväni siihen asti kunnes tajusin että järjestö ennustelee satuja?
Kumpi oli enemmän väärin:"tietää asiasta heti totuus vai alistua varman valheen julistamiseen?)- Emeritus-Corrector
Capybara kirjoitti:
Sanottakoon, että minä olen "luopiona" puolustanut jatkuvasti Asko Helmistä ja hänen pitkämielisyyttään Johanneksen Pojan kanssa.
Minusta sivut ovat typerät, kuin jokin vitsi.
Nauhoitukset voidaan nimetä vaikka "muistioiksi". Ne on salassapidettäviä, koska niistä muodostuu tuomion "kivijalka". Tuomion jälkeen ne voidaan julkaista.
Julkaisemalla ne ennenaikaisesti Johanneksen Poika ohjasi itse itselleen tulevaa tuomiota. Ellei myllynkivisivustoa olisi ollut, tuomio olisi ollut toinen.
Se, että Helmisen nimi on netissä, ei ole armollista. Se, ettei Johanneksen Pojan nimeä ole, on epäoikeudenmukaista. Johanneksen Poika on puskasta ampuja.
Turhaa vouhkaamista, mutta itse asia on tärkeä. Asia kärsii kun se on esitetty näin amatöörimäisesti.Moro Capybara,
Tunnen syvää myötätuntoa Johanneksen poikaa kohtaan koska olen käynyt itsekin samankaltaisia tunne-elämyksiä läpi. Ymmärrän Asko Helmistä ja hänen tapaanasa puhua järjestön hyväksi jeppuna, kuten varmasti kaikki muutkin jt-helvetin läpikäyneet ymmärtävät, mutta tosiasiassa Asko Helminen on täysin järjestön aivopesemä järjestöjyrä ja samanlaisia ja samantasoisia piirikunnan maailmanmestareita riittää ikäväkyllä joka kierrokseen ja seurakuntaan.
Ainut oikea hyväksyttävä tosiasia on TUOMITA kaikki se mitä jehnu suoltaa. Kun jt sanoo mitä tahansa niin se on aina VÄÄRIN. Esimerkiksi kun jt sanoo että "onpa kaunis ilma tänään" tahi "onpa huono ilma tänään", niin taustalla piilee aina ajatus siitä että sitten kun jt:ien järjestö saa vallan ja kaikki muut on tapettu niin sitten kaikki on hyvin.
Nämä askot ja pelleheikit ja muut jeput pitäisi lähettää johonkin saareen keskelle valtamerta ja antaa heille vain lähtöeväät. Siellä he saisivat perustaa itselleen ihanneyhteiskunnan ja elää niinkuin tykkäävät. Ainoa yhteys ulkomaailmaan olisi jonkinlainen pelastusnappi jota painamalla pelastusalus kävisi hakemassa jeppuparatiisiin kyllästyneet ihmiset pois.
10 pistettä Johanneksen pojalle ja hänen sivustolleen. Vaimokin tuossa sanoi että "kaikki mikä rohkaisee ihmisä eromaaan järjestöstä on hyvää ja esimerkillistä toimintaa :)) Tapoja on monenlaisia". Näin se onkin.
'Tämä on päivistä parhain. Siis Erotkaa! Erotkaa! Erotkaa! jeppulasta ja amerikan-jehovan kuristavasta otteesta!'
-Corrector- - Capybara
Emeritus-Corrector kirjoitti:
Moro Capybara,
Tunnen syvää myötätuntoa Johanneksen poikaa kohtaan koska olen käynyt itsekin samankaltaisia tunne-elämyksiä läpi. Ymmärrän Asko Helmistä ja hänen tapaanasa puhua järjestön hyväksi jeppuna, kuten varmasti kaikki muutkin jt-helvetin läpikäyneet ymmärtävät, mutta tosiasiassa Asko Helminen on täysin järjestön aivopesemä järjestöjyrä ja samanlaisia ja samantasoisia piirikunnan maailmanmestareita riittää ikäväkyllä joka kierrokseen ja seurakuntaan.
Ainut oikea hyväksyttävä tosiasia on TUOMITA kaikki se mitä jehnu suoltaa. Kun jt sanoo mitä tahansa niin se on aina VÄÄRIN. Esimerkiksi kun jt sanoo että "onpa kaunis ilma tänään" tahi "onpa huono ilma tänään", niin taustalla piilee aina ajatus siitä että sitten kun jt:ien järjestö saa vallan ja kaikki muut on tapettu niin sitten kaikki on hyvin.
Nämä askot ja pelleheikit ja muut jeput pitäisi lähettää johonkin saareen keskelle valtamerta ja antaa heille vain lähtöeväät. Siellä he saisivat perustaa itselleen ihanneyhteiskunnan ja elää niinkuin tykkäävät. Ainoa yhteys ulkomaailmaan olisi jonkinlainen pelastusnappi jota painamalla pelastusalus kävisi hakemassa jeppuparatiisiin kyllästyneet ihmiset pois.
10 pistettä Johanneksen pojalle ja hänen sivustolleen. Vaimokin tuossa sanoi että "kaikki mikä rohkaisee ihmisä eromaaan järjestöstä on hyvää ja esimerkillistä toimintaa :)) Tapoja on monenlaisia". Näin se onkin.
'Tämä on päivistä parhain. Siis Erotkaa! Erotkaa! Erotkaa! jeppulasta ja amerikan-jehovan kuristavasta otteesta!'
-Corrector-"Puolustan Johanneksen poikaa
Kirjoittanut: Emeritus-Corrector 16.12.2006 klo 20.25
tosiasiassa Asko Helminen on täysin järjestön aivopesemä järjestöjyrä"
Kyllä.
"Ainut oikea hyväksyttävä tosiasia on TUOMITA kaikki se mitä jehnu suoltaa. Kun jt sanoo mitä tahansa niin se on aina VÄÄRIN."
Ei, se on perin jehnumaista. Tuotahan he tekevät luopioiden kanssa.
Sen sijaan jehnuille pitää osoittaa että heidän täydellinen maailmansa on surkean puutteellinen verrattuna Saatanan demoniseen maailmaan esimerkiksi ja etenkin oikeudenkäytön suhteen.
Johanneksen Poikaa on kohdeltu pitkämielisesti, mutta useampaa muuta meistä on kohdeltu hyvin karkeasti. Pidän enemmän jälkimmäisestä tavasta, kun lähtee ovet paukkuen niin ei jää illuusiota siitä että takaisin oltaisiin koskaan tulossa.
Keskeisimmän asian Johanneksen Poika unohtaa:
- kun sisareen ja nyt häneen itseensä kohdistetaan karttamisrangaistusta, on se heidän laajojen tuttavuuspiirien takia varsin mittava ja kova rangaistus. Minä taas olen maahanmuuttaja ja useimmille Suomen jepuille ennestään tuntematon, näin ollen karttamisrangaistus ei juurikaan haittaa minua. Miten toista voidaan rangaista ankarammin kuin toista?
- jeppujen oikeuskomiteamenettelyssä useimmiten ei ole puolustajia, vain syyttäjiä.
- oikeuskomitean käsittely ei ole julkinen. Useimmiten seurakunnassa ei tiedetä erotetun puolustuspuheita, syytökset tiedetään kun huhut vuotavat.
Johanneksen poikakaan ei tiedä mitä hänen täsmälleen ottaen pitäisi katua. Se ei ole epätavanomaista. - Capybara
Tutkiva oppilas kirjoitti:
Kiva että vastaus on mielestäsi hyvä! Olen ihan oikeasti tutkisteluoppilas enkä Jt, minulla ei ole mitään syytä valehdella tästä asiasta tällä palstalla! Olen todellakin "vihreä oppilas" vaikka tekstistä voisi päätelläkin muuta.
Huomaat varmaankin että olen lukenut Jt lehdet ja kirjat huolellisesti, nuo samantyyliset lauseet löytyvät sieltä :) Käytin niitä koska mielestäni ne ovat sopivia ja esittävät asiat hyvin. Vaikka vastaus voisi mielestäsi olla JT, se ei kuitenkaan ole. Usko pois!Varmasti ovat, mutta tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.
- Capybara
Nokkamies Rokka Jupponen kirjoitti:
"En näe noilla sivuilla yhtä ainutta pikseliä tai kirjaimenpuolikasta, joka tuottaisi kunniaa Jehovalle."
Tosi tapahtumat, joista kyseisillä sivuilla kerrotaan, eivät todellakaan tuota kunniaa Jehovalle. Mädännäisyyden julkituonut Johanneksen poika sai kuitenkin ankarimman mahdollisen tuomion syystä, että julkaisi internetissä tyranniasta kertovaa aineistoa.
Ja mikä vielä uskomattomampaa: nyt keskustelupalstoilla ilkutaan ja kivitetään lisää asiassa jo ihan riittävästi kärsinyttä henkilöä. Villin lännen lynkkausmeininkiä vuoden 2006 malliin.
On siinä kasvavilla ihmettelemistä kerrakseenVastaavista jutuista on tapeltu oikeudessa, oli väitteet tosia tai ei.
- Tonkka-Joe
Salakuuntelu
Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella tallentaa . . . 1) keskustelua, puhetta . . . ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa . . . sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan . . . on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava.
Salakatselu
Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa . . . 1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka . . . 2) yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten, on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava.
3§: virastoon, liikehuoneistoon, toimistoon, tuotantolaitokseen, kokoustilaan taikka muuhun vastaavaan huoneistoon tai rakennukseen tai sellaisen rakennuksen aidatulle piha-alueelle. . .
Salakuuntelun ja salakatselun valmistelu
Joka sijoittaa 5 tai 6 §:ssä tarkoitetun laitteen salakuuntelussa tai -katselussa käytettäväksi, on tuomittava salakuuntelun valmistelusta tai salakatselun valmistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
Jokamiehen kiinniotto-oikeus
Jokainen saa ottaa kiinni verekseltä tai pakenemasta tavatun rikoksentekijän, jos rikoksesta saattaa seurata vankeutta . . .
Kiinni otettu on viipymättä luovutettava poliisimiehelle.
lähteet:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1889/18890039001?search[type]=pika&search[pika]=rikoslaki
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1987/19870450?search[type]=pika&search[pika]=pakkokeinolaki
5 § (9.6.2000/531)
Salakuuntelu
Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella kuuntelee tai tallentaa
1) keskustelua, puhetta tai yksityiselämästä aiheutuvaa muuta ääntä, jota ei ole tarkoitettu hänen tietoonsa ja joka tapahtuu tai syntyy kotirauhan suojaamassa paikassa, taikka
2) muualla kuin kotirauhan suojaamassa paikassa salaa puhetta, jota ei ole tarkoitettu hänen eikä muunkaan ulkopuolisen tietoon, sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan,
on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
6 § (9.6.2000/531)
Salakatselu
Joka oikeudettomasti teknisellä laitteella katselee tai kuvaa
1) kotirauhan suojaamassa paikassa taikka käymälässä, pukeutumistilassa tai muussa vastaavassa paikassa oleskelevaa henkilöä taikka
2) yleisöltä suljetussa 3 §:ssä tarkoitetussa rakennuksessa, huoneistossa tai aidatulla piha-alueella oleskelevaa henkilöä tämän yksityisyyttä loukaten,
on tuomittava salakatselusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.
7 § (9.6.2000/531)
Salakuuntelun ja salakatselun valmistelu
Joka sijoittaa 5 tai 6 §:ssä tarkoitetun laitteen salakuuntelussa tai -katselussa käytettäväksi, on tuomittava salakuuntelun valmistelusta tai salakatselun valmistelusta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.- piereskelee
Tekee mitä haluaaaaaaaa...
- Keno-Nenä
piereskelee kirjoitti:
Ei pidä paikkansa...
- Funktiot
piereskelee kirjoitti:
POINTTI ON TÄMÄ_
"sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan
. . . on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava"
Keskustelun ulkopuoliselle ei tallennettua keskustelua ole lupaa antaa kuultavaksi, koska keskustelu on tapahtunut "sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan". - Alueveli
Vanhimmatkin saattavat joskus lukea noita pykäliä, kun yrittävät perustella, miksei nauhoittaminen muka olisi sallittua.
Suosittelen perehtymään esimerkiksi seuraavaan Journalistien ammattilehden artikkeliin, niin näet asiat paremmassa perspektiivissä:
"Oman keskustelun saa aina tallentaa"
http://www.journalistilehti.fi/journalisti/arkisto/172000/pykal/salakuun.htm - FiliaVentus
Mikset vahtaisi niitä lakeja mitä seura rikkoo?
- Pystynokka
Keno-Nenä kirjoitti:
Ei pidä paikkansa...
http://www.journalistilehti.fi/journalisti/arkisto/172000/pykal/salakuun.htm
Saatko minkäänlaista tulkintaa? - Capybara
Funktiot kirjoitti:
POINTTI ON TÄMÄ_
"sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan
. . . on tuomittava salakuuntelusta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava"
Keskustelun ulkopuoliselle ei tallennettua keskustelua ole lupaa antaa kuultavaksi, koska keskustelu on tapahtunut "sellaisissa olosuhteissa, joissa puhujalla ei ole syytä olettaa ulkopuolisen kuulevan hänen puhettaan".Käydyt keskustelut muodostavat pohjan oikeuskomitean päätökselle, mutta kun nyt nämä alustavat pohdinnat on julkistettu etukäteen, niin oikeuskomitean oli aika vaikea tehdä vapaaseen harkintaan perustuvaa päätöstä. (Siltä varalta ettei hän itse tajua sitä, se kerrottiin hänelle). Kun Johanneksen Poika omin toimineen on maalannut itsensä nurkkaan, niin hänellä ei ole mitään oikeutta itkeä itseensä kohdistuneita vääryyksiä.
Mutta minulla ei ole tietenkään mitään sitä vastaan, etteikö hän tuomion saatuaan julkaisisi koko aineistoa.
Käsittämätöntä miten hän syyttää muita ajojahdista.
- piikkittäjä
Totuus paljastuu kuitenkin.
Vanhimpien polvet taitaa jo tutista.- tutise!
Askohan oli asiallinen mies ja ilmaisi keskusteluissa olevansa huolestunut Johanneksen pariskunnan hengellisestä tilasta, kuten aiheellista olikin.
Tosi lepsuja olivat nuo nauhoitukset, minä odotin todella kovaa tekstiä! - vapiseva
tutise! kirjoitti:
Askohan oli asiallinen mies ja ilmaisi keskusteluissa olevansa huolestunut Johanneksen pariskunnan hengellisestä tilasta, kuten aiheellista olikin.
Tosi lepsuja olivat nuo nauhoitukset, minä odotin todella kovaa tekstiä!Mielestäni vanha Rst-pläkkäri ainakin oli hädissään. Koska hänen kohdalla totuus on vielä kertomatta.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852203Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4302097Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771432Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101420- 671313
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1071055Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun811032Sofia Virta pyyhkii pöytää Keskisarjalla A studiossa
Hurjaa on meno. Keskisarja ihan kanveesissa.2681013Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2561010- 132922