Lopettakaa valitus erotetut

reimari

Olen lukenut keskusteluja erotetuista veljistä. Kaikki aina paasaavat, että ovat syyttömiä ja joutuneet vainon kohteeksi.Suurin osa on tehnyt vääryyden ja joutuneet siitä komitean eteen.Kestäkää tuomionne ja katukaa tekojanne, sillä onhan teillä mahdollisuus palata takaisin seurakunnan yhteyteen. Se koira älähtää, johonka kalikka kolahtaa.Parasta lopettaa jatkuva jankutus väärästä tuomiosta.Ei teitä tuomitse mikään komitea, vaa itse Jumala.

10

849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • höpö-

.Ei teitä tuomitse mikään komitea, vaa itse Jumala.

Tuo on VÄÄRIN! Nimenomaan komitea tuomitsee vaikka Jumala ei tuomitsisikaan! Usein myös ilman kunnon perusteita ja raamatun neuvot huomioon jättämättä!
      JT lahko on ottanut itsellensä Jumalan aseman langettaessaan tietynmittaisia karttamisrangaistuksia! Tälläistä ei kukaan muu tee eikä karttamisoopi ole raamatun mukainen!
      Kalikka kalahtaa kun Jt lahkossa kohdellaan seurakuntalaisia jumalattomasti ja epäoikeudenmukaisesti!

• Capybara

Minut erotettiin väärästä syystä, mutta myönnän olleeni rakkaudeton ja kylmäkiskoinen. Siitä minut oikeasti olisi pitänyt erottaa. Kun minut niin rakkaudettomasti erotettiin, niin huomasin, että hetkinen, en minäkään niin kovin rakkaudellinen ollut.

Mutta kun minut on erotettu väärin perustein, minkä kiekkarikin on myöntänyt, miten voin katua?

No se kiekkari sanoi kanssa, että Jehova tuomitsee lopulta ja minä myönnän, että näin onkin parempi uskoa.

• >>Kaikki aina paasaavat, että ovat syyttömiä ja joutuneet vainon kohteeksi.

Hassua. Itse en ole tuollaiseen "ongelmaan" törmännyt siinä määrin, että siitä oikein pitäisi hermostua. Mutta totta kai aina silloin tällöin tulee tapauksia, joissa erotettu henkilö ei ole täysin varma mistä syystä hänet erotettiin. Sellaisissa tapauksissa on varsin luonnollista, että epäoikeudenmukaisuutta omasta mielestään kokenut henkilö haluaa "tehdä asialle jotain".

Asioille ei vartiotorniseurassa kuitenkaan kukaan yksilönä pysty tekemään yhtään mitään. Siitä kielii jo sekin, että oikeuskomitea ei vartiotorniseuran mukaan saa myöntää olleensa koskaan väärässä, missään tilanteessa. Varsin nöyrää meininkiä, eikö totta. Tee siinä nyt sitten jotain, vaikka syyttömyytesi olisi maalaisjärjellä ajateltuna täysin selvä. Oikeuskomitean päätöksestä valittamisoikeuskin on silkkaa silmänlumetta. Valitus kumotaan aina.

>>Kestäkää tuomionne ja katukaa tekojanne, sillä onhan teillä mahdollisuus palata takaisin seurakunnan yhteyteen.

Tuomioni kestän (olihan eroaminen oma päätökseni), ja kadu en mitään. Siispä takaisinkaan en halaja. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin vartiotorniseuran kanssa samaa mieltä kohtelusta entisiin jäseniinsä. Jeesus ei sellaista opettanut, päinvastoin. Eikä vartiotorniseuralle ole mikään taho antanut päätäntävaltaa tuomita ihmisiä hengelliseen kuolemaan, kuten se on oikeudekseen ottanut tuomita.

>>Se koira älähtää, johonka kalikka kolahtaa.

Ehkäpä yksi maailman typerimmistä sanonnoista, käytettäväksi keskustelupalstalla.

>>Ei teitä tuomitse mikään komitea, vaa itse Jumala.

Ja tästä on minkälaisia todisteita?

Mietitäänpä tilannetta, jossa henkilö on erotettu järjestöstä syyn takia, joka myöhemmin oppimuutoksen takia ei olekaan enää erotusperuste. Kuka sellaisessa komiteassa oli tuomarin paikalla? Ihminen vai Jumala? Ja mistä tiedetään että nykyinenkään oppi on oikeaa?

• "Kaikki aina ..."

Tuosta on hyvä lähteä. Sen verran mitä minä olen lukenut, niin kaikki eivät todellakaan aina paasaa omaa syyttömyyttään.

Argumentoi uskottavammalla tavalla. Yleistykset ovat lapsellisia.

• takana

Jostain luin, että yhdysvalloissa olisi nykyään seurasta eronneita/erotettuja noiniinkuin fifti fifti seuraan kuuluvien kanssa. On varmaan mielenkiintoisia keskustelupalstoja. Mahtaako paikallinen "Leinonen" pyytää ääneen lupauksen vielä jäljelläolevilta menemästä lukemaan luopparien ainaista parkumista.

• Veli Edistyvä ja rehti

Onko väärä teko se, että kritisoi uskontoa/järjestöä esim. jehovan todistajia?
      Järjestö tai organisaatio, joka ei salli itseensä kohdistuvaa kritiikkiä ei kehity parempaan suuntaan vaan taantuu. Tuskin Jumala tuomitsee ihmisen, joka esittää kritiikkiä tai vaatii perusteltuja vastauksia kysymyksiinsä.

• Älähtää

Olen lukenut tätä palstaa harvakseltaan ja joskus myöskin vastaillut joihinkin kirjoituksiin. Vastasin sinun kirjoitukseesi, koska sen sisältö on kuin suoraan minun sukulaisteni suusta. On hämmästyttävää miten tekokkaasti Jt-maailma tappaa itsenäisen ajattelun. Kaikki vain toistelevat samoja ajatuksia yhtään miettimättä mitä he oikeasti sanovat tai peilaamatta noita väitteitä todellisuutta vasten.

Kerroppa nyt meille ketkä kaikki täällä paasaavat omaa syyttömyyttään ja sitä että ovat joutuneet vainon kohteeksi??????

Täällä kyllä kritisoidaan paljon sitä että Jt:t toimivat erittäin julmasti kaikkia niitä jäseniä kohtaan jotka ajattelevat asioista eritavalla tai haluavat elää elämänsä Jt-järjestön ulkopuolella ja erota järjestöstä. Monella on Jt-järjestön jättäessään erittäin vankat todisteet sen puolesta että Jt:llä ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa. Heidät kaikki kuitenkin luokitellaan surutta väärintekijöiksi jotka edelleen muka tietävät että Jt:llä on totuus.

Minusta olisi ihme jos kukaan ei kritisoisi järjestelmää joka toimii kuin Pohjois-Korea, jossa ei sallita vapaata keskustelua ja jossa kaikki eriävän mielipiteen esittäjät vaiennetaan. Minusta on ihan sama minkä järjestön palveluksessa sinä kulutat elämäsi, mutta minä tulen aina kritisoimaan järjestöjä joissa yksilöillä ei ole mitään arvoa vaan kaiken edelle menee järjestö itse, olkootpa kyseseessä sitten uskonto, poliittinen- tai joku muu järjestö.

>>>Ei teitä tuomitse mikään komitea, vaa itse Jumala.

• Johanneksen_poika

>>onko niin että kolmen miehen kopla tarvitsee selustalleen Jumalan säilyttääkseen arvovaltansa. Tällä kolmen miehen koplalla ei todellisuudessa ole mitään tekemistä Jumalan kanssa ja heidän päätösensä ovat täysin riippuvaisia siitä mitä kuulusteltu itse kertoo tai mitä silminnäkijät kertovat. Ristiriita tilanteissa asia jätetään ratkaisematta tai sitten se ratkaistaan sen eduksi joka kuulostaa uskottavammalta ja jonka maine tai asema on ollut parempi.

Minun tapauksessani KOLMEN miehen kopla olikin NELJÄN miehen kopla. Kaiken lisäksi tämä kopla jätti täysin käsittelemättä kaikki SYYT, mitkä asiassani olivat. He tuijottivat vain SEURAUKSIIN, koska Betel oli valtuuttanut heidät todellisuudessa vain erottamaan minut, ei tutkimaan tapaustani. Oliko tapaukseni sitten tavallista vaikeampi, kun koplassa piti tavanomaisten kolmen lisäksi olla neljä?

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/komitea.htm

Lue koko tarina tästä:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aikajana.htm

• Älähtää
        Johanneksen_poika kirjoitti:

>>onko niin että kolmen miehen kopla tarvitsee selustalleen Jumalan säilyttääkseen arvovaltansa. Tällä kolmen miehen koplalla ei todellisuudessa ole mitään tekemistä Jumalan kanssa ja heidän päätösensä ovat täysin riippuvaisia siitä mitä kuulusteltu itse kertoo tai mitä silminnäkijät kertovat. Ristiriita tilanteissa asia jätetään ratkaisematta tai sitten se ratkaistaan sen eduksi joka kuulostaa uskottavammalta ja jonka maine tai asema on ollut parempi.

Minun tapauksessani KOLMEN miehen kopla olikin NELJÄN miehen kopla. Kaiken lisäksi tämä kopla jätti täysin käsittelemättä kaikki SYYT, mitkä asiassani olivat. He tuijottivat vain SEURAUKSIIN, koska Betel oli valtuuttanut heidät todellisuudessa vain erottamaan minut, ei tutkimaan tapaustani. Oliko tapaukseni sitten tavallista vaikeampi, kun koplassa piti tavanomaisten kolmen lisäksi olla neljä?

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/komitea.htm

Lue koko tarina tästä:

http://koti.mbnet.fi/jpoika/myllynkivet/aikajana.htm

Paljon mielenkiintoista aineistoa, täytyy jossain vaiheessa tutustua paremmin. Voimia sinulle.

On aivan uskomatonta miten 'totuus' ei kestä vapaata tutkimista. Kuuntelin muutaman äänitteen ja minusta huvittavinta oli se tenttaus siitä mistä sinä olit saanut kyseiset ajatukset. Sen sijaan että olisi keskusteltu itse ajatuksesta, tärkeää olikin se mistä se oli tullut. Onko Jt-maailmassa tosiaan nykyään tapana ajatella että ne jäsenet on niin tyhmiä että ei ne tällaisia voi itse hoksata vaan niiden on täytynyt lukea ne jostakin??

Jos jollekin järjestölle on tärkeämpää se mistä tieto on peräisin kuin se mitä sanotaan niin kannattaa ehdottomasti pysyä erossa. Todellinen totuus löyty vain vapaan tutkimisen avulla. Vapaata tutkimista rajoitetaan vain järjestöissä joilla on jotakin salattava (Pohjoi-Korea, Kuuba jne...ja ilmeisesti Jt:t täytyy lisätä tähän listaan)

Oliko sinun erottamisen syy tosiaan se että hankit tietoa jostakin muualta kuin Jt:n lappusista?

• Johanneksen_poika
        Älähtää kirjoitti:

Paljon mielenkiintoista aineistoa, täytyy jossain vaiheessa tutustua paremmin. Voimia sinulle.

On aivan uskomatonta miten 'totuus' ei kestä vapaata tutkimista. Kuuntelin muutaman äänitteen ja minusta huvittavinta oli se tenttaus siitä mistä sinä olit saanut kyseiset ajatukset. Sen sijaan että olisi keskusteltu itse ajatuksesta, tärkeää olikin se mistä se oli tullut. Onko Jt-maailmassa tosiaan nykyään tapana ajatella että ne jäsenet on niin tyhmiä että ei ne tällaisia voi itse hoksata vaan niiden on täytynyt lukea ne jostakin??

Jos jollekin järjestölle on tärkeämpää se mistä tieto on peräisin kuin se mitä sanotaan niin kannattaa ehdottomasti pysyä erossa. Todellinen totuus löyty vain vapaan tutkimisen avulla. Vapaata tutkimista rajoitetaan vain järjestöissä joilla on jotakin salattava (Pohjoi-Korea, Kuuba jne...ja ilmeisesti Jt:t täytyy lisätä tähän listaan)

Oliko sinun erottamisen syy tosiaan se että hankit tietoa jostakin muualta kuin Jt:n lappusista?

>>Oliko sinun erottamisen syy tosiaan se että hankit tietoa jostakin muualta kuin Jt:n lappusista?

Minulle ei vieläkään ole selvästi kerrottu, mikä oli erottamiseni syy. Eihän minulle selvästi kerrottu edes sitä, mistä minua syytettiin. Vihjailtiin vain myllynkivisivuista (mikä ei ollut SYY vaan SEURAUS) ja kauhisteltiin niitä, vaikka sivut vain oli viimeinen keino saada oikeutta ajojahtiasiassa, minkä kohteeksi olin joutunut. Kun koko muu tie oli käyty loppuun Beteliä myöten. Olin vain toistuvasti pyytänyt asioiden asianmukaista käsittelya ja niiden oikaisemista. Onko oikeudenmukaisuuden vaatiminen syntiä?

Vrt. tähän Jeesuksen esittämään toimintamalliin:

*** Eräässä kaupungissa oli muuan tuomari, joka ei pelännyt Jumalaa eikä kunnioittanut ihmistä. 3 Mutta siinä kaupungissa oli leski, joka kävi yhä uudelleen hänen luonaan ja sanoi: ’Katso, että saan vastapuoleltani oikeutta.’ 4 Jonkin aikaa hän oli haluton, mutta myöhemmin hän sanoi itsekseen: ’Vaikka en pelkää Jumalaa enkä kunnioita ihmistä, 5 niin joka tapauksessa, koska tämä leski tuottaa minulle jatkuvasti vaivaa, minä katson että hän saa oikeutta, jottei hän vähän väliä tule ja rusikoi minua loppuun.’ ” 6 Sitten Herra sanoi: ”Kuulkaa, mitä se tuomari sanoi, vaikka hän oli epävanhurskas! 7 Eikö sitten Jumala toimita varmasti oikeuden valituilleen, jotka huutavat hänen puoleensa päivin ja öin, vaikka hän onkin pitkämielinen heitä kohtaan? 8 Minä sanon teille: Hän toimittaa heille oikeuden pikaisesti. Kun Ihmisen Poika saapuu, löytäneekö hän kuitenkaan uskoa maan päältä?” (Luukas 18:2-8)

Erotusperusteeksi arvottiin kaksi raamatunpaikkaa, jotka oli ilmeisesti virallinen valvoja Betelissä arponut tuhannen eri raamatunpaikan joukosta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      574
      2975
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      89
      2562
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1631
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1552
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1480
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1436
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1414
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1312
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1308
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1193
    Aihe