lahjat!
Miksi Jt:t vetoavat siihen että lahjojen antaminen on pakanuutta?
Lahjojen antaminen on lähtöisin noin 280-350 luvulla eläneestä rikkaasta piispasta joka jakeli ilmaisia lahjojaan ikkunasta.Hän oli kristitty ja antoi liiastaan,vapaaehtoisesti.Siinä ei ollut mitään pakanuutta.
Myöhemmin tuo salaperäinen lahjojen antaminen yhdistyi talvipäivän seisaukselle ja tunemme sen joulupukkina.
Mitä pahaa siinä on?
Selittäkääpä nyt!
Eikä käyttäen vartiotornia vaan tervettä maalaisjärkeä.
Miten väännätte ja käännätte sen pahaksi!
kirkko-isä Nikolaus ja
15
777
Vastaukset
- eiseis
Miekesteni pahaa siinä on se että joulupukki ja Jeesus kuuluvat samaan juhlaan.
- Lähimmäinen.
Kerrotaanko raamatussa jotain Joulusta? Viettivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa Joulua??
- Mämmimmäinen
Ihmetyttää hieman tämä loputon tivaaminen "kerrotaanko Raamatussa" siitä ja siitä asiasta. On tietysti hyvä, että ihminen pyrkii perustamaan puheensa ja tekemisensä johonkin, mutta aikuinen ihminen joutuu tekemään ihan itsenäisiä päätöksiä ja päätelmiä. Raamatussa ei kai puhuta Internetistä, tietokoneista, mikroaaltouuneista, sähköporakoneista eikä karjalanpiirakoista. Pitäisikö niidenkin käyttö lopettaa, kun "Raamatussa ei puhuta niistä"?
Pikkuhiljaa voi ryhtyä itsekin ajattelemaan ja päättämään omista tekemisistään ja arvoistaan. >>Kerrotaanko raamatussa jotain Joulusta? Viettivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa Joulua??
-Kerrotaanko raamatussa jotain verensiirrosta? Kielsivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa verensiirrot?
-Kerrotaanko raamatussa jotain raportointipakosta? Raportoivatko Jeesus ja hänen opetuslapsensa silloiselle vartiotorniseuralle saarnaamisensa?
-Kerrotaanko raamatussa, että jos vartiotorniseuran jäsen ei usko Jeesuksen palanneen vuonna 1914, hänet tulisi erottaa järjestöstä ja langettaa päällensä hengellinen kuolema? Kertoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa minä vuonna Jeesus palaisi?
-Kerrotaanko raamatussa, että hyväntekeväisyyteen ja tämän maailman ihmisten auttamiseen ei kannata tuhlata varojaan? Kehottiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa auttamaan vain "omiaan"?
-Kerrotaanko raamatussa, että Jeesuksen kuoleman muistonvietossa ei saa missään nimessä ottaa osaa vertauskuviin, jos ei ole saanut vartiotorniseuralta siihen lupaa? Kehottiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa olla ottamatta osaa vertauskuviin?
-Kerrotaanko raamatussa, että kenelläkään ihmisellä tai järjestöllä olisi oikeus tuomita toinen ihminen hengelliseen kuolemaan? Antoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa siihen valtuutuksen jollekin?
-Kerrotaanko raamatussa jotain hurskastelusta? Jos kerrotaan, niin sinun olisi hyvin kannattavaa lukea ne kohdat useampaan otteeseen. Jeesus ja hänen opetuslapsensa yrittivät antaa tarinan mukaan esimerkin oikeanlaisesta nöyryydestä. Ota siitä oppia.- EpäileväTuomas
Mämmimmäinen kirjoitti:
Ihmetyttää hieman tämä loputon tivaaminen "kerrotaanko Raamatussa" siitä ja siitä asiasta. On tietysti hyvä, että ihminen pyrkii perustamaan puheensa ja tekemisensä johonkin, mutta aikuinen ihminen joutuu tekemään ihan itsenäisiä päätöksiä ja päätelmiä. Raamatussa ei kai puhuta Internetistä, tietokoneista, mikroaaltouuneista, sähköporakoneista eikä karjalanpiirakoista. Pitäisikö niidenkin käyttö lopettaa, kun "Raamatussa ei puhuta niistä"?
Pikkuhiljaa voi ryhtyä itsekin ajattelemaan ja päättämään omista tekemisistään ja arvoistaan.>>Pitäisikö niidenkin käyttö lopettaa, kun "Raamatussa ei puhuta niistä"?>>
Sitten kun joku hallintoelimen jäsen ei pidä karjalanpiirakoista niin ne kielletään. - asiallako
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kerrotaanko raamatussa jotain Joulusta? Viettivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa Joulua??
-Kerrotaanko raamatussa jotain verensiirrosta? Kielsivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa verensiirrot?
-Kerrotaanko raamatussa jotain raportointipakosta? Raportoivatko Jeesus ja hänen opetuslapsensa silloiselle vartiotorniseuralle saarnaamisensa?
-Kerrotaanko raamatussa, että jos vartiotorniseuran jäsen ei usko Jeesuksen palanneen vuonna 1914, hänet tulisi erottaa järjestöstä ja langettaa päällensä hengellinen kuolema? Kertoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa minä vuonna Jeesus palaisi?
-Kerrotaanko raamatussa, että hyväntekeväisyyteen ja tämän maailman ihmisten auttamiseen ei kannata tuhlata varojaan? Kehottiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa auttamaan vain "omiaan"?
-Kerrotaanko raamatussa, että Jeesuksen kuoleman muistonvietossa ei saa missään nimessä ottaa osaa vertauskuviin, jos ei ole saanut vartiotorniseuralta siihen lupaa? Kehottiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa olla ottamatta osaa vertauskuviin?
-Kerrotaanko raamatussa, että kenelläkään ihmisellä tai järjestöllä olisi oikeus tuomita toinen ihminen hengelliseen kuolemaan? Antoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa siihen valtuutuksen jollekin?
-Kerrotaanko raamatussa jotain hurskastelusta? Jos kerrotaan, niin sinun olisi hyvin kannattavaa lukea ne kohdat useampaan otteeseen. Jeesus ja hänen opetuslapsensa yrittivät antaa tarinan mukaan esimerkin oikeanlaisesta nöyryydestä. Ota siitä oppia.Raamatussahan kerrotaan esim. että Jeesus ratsasti aasilla, mutta ei käyttänyt autoa.
Netissä Jeesus ei kirjoitellut.
Olennaista on ero rakkauden ja pakanallisuuden välillä, jotka lahko sekoittaa vastoin Raamattua.
Lahjan antaminen on rakkauden teko, rakkkauden ele. Lahko antaa ohjeet todistajalle että työnantajalta tulee ottaa pikkujoululahja vastaan koska sen voi selittää työnteosta johtuvaaksi, mutta koska on joulun aika, ei saa itse antaa lahjaa. Miten lahko oikeuttaa kieltämään työnantajan rakkaudenosoituksen ?
Mitään pakanallista ei ole myöskään kodin siivoamisessa ja koristelussa.
Lahko yrittää väittää, että koska se tietää sen pakanajumalan nimen jota joku sukupuuttoon kuollut ihmisryhmä on joskus tuhansia vuosia sitten palvonut, Sinun tulisi menetellä joulun suhteen kuten lahko haluaa.
Tuommoinen lahkon toiminta, että kristityn ihmisen rakkaudelliset toimet joulun aikaan yritetään saattaa pakanalliseen valoon mokomilla tempuilla jos kuulija ei vain vaivaudu ajattelemaan itse, on pahanlaatuista panettelua. - Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kerrotaanko raamatussa jotain Joulusta? Viettivätkö Jeesus ja hänen opetuslapsensa Joulua??
-Kerrotaanko raamatussa jotain hurskastelusta? Jos kerrotaan, niin sinun olisi hyvin kannattavaa lukea ne kohdat useampaan otteeseen. Jeesus ja hänen opetuslapsensa yrittivät antaa tarinan mukaan esimerkin oikeanlaisesta nöyryydestä. Ota siitä oppia.>>Kertoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa minä vuonna Jeesus palaisi?
Kertoihan Jeesus asian mainitsemalla vuoden 1914:
"This cannot be very far off, for Jesus said that the generation that saw 1914 'will by no means pass away until all these things occur.'-Matt. 24:34, NW." (w56 Oct. 15 p. 616)
"As Jesus said, the end would occur in the same generation that saw the beginning of the 'last days' in 1914.-Matt. 24:34" (w68 May 1 p. 265) - Lähimmäinen.
Mämmimmäinen kirjoitti:
Pikkuhiljaa voi ryhtyä itsekin ajattelemaan ja päättämään omista tekemisistään ja arvoistaan.Kristityn usko piti juuri perustella raamatulla koska raamattu on kuin "kirje" meille Jumalalta, Joulusta ei sanaakaan raamatussa= ei kristillinen juhla!
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kertoiko Jeesus tai hänen opetuslapsensa minä vuonna Jeesus palaisi?
Kertoihan Jeesus asian mainitsemalla vuoden 1914:
"This cannot be very far off, for Jesus said that the generation that saw 1914 'will by no means pass away until all these things occur.'-Matt. 24:34, NW." (w56 Oct. 15 p. 616)
"As Jesus said, the end would occur in the same generation that saw the beginning of the 'last days' in 1914.-Matt. 24:34" (w68 May 1 p. 265)Epähuomiossa unohdin, että Lähimmäinen ei monen muun todistajan tavoin näe juurikaan eroa raamatun tai vartiotornin välillä.
- Markku_Meilo
t-i-u-k-u kirjoitti:
Epähuomiossa unohdin, että Lähimmäinen ei monen muun todistajan tavoin näe juurikaan eroa raamatun tai vartiotornin välillä.
>>...näe juurikaan eroa raamatun tai vartiotornin välillä.
Ja aina kun noiden kahden mainitun välillä on ristiriita, ajaa viimeksi mainittu ohi. kysyi lahjojen antamisen pakanallisuudesta?
Eli jos antaa lahjoja niinkuin tuo varhainen kirkkoisä niin onko väärin sijoittaa se nyt 24.12 ajankohtaan?
Minusta ei.
Jos ollaan oikein tarkkoja niin lahjojen antaminen ja itse 25.12 on eri asia.
Jokainen olkoon mitä mieltä tahtoo 25.12 päivämäärästä mutta traditio ja tapa 24.12. lahjojen antamisessa on rakkaudellinen teko.
Tosin itse olen varsin huono k.o. asiassa mutta syy on kyllä 35 vuotisessa Jt taustassani.
Olen niin pahasti aivopesty kielteisellä ajatusmaailmalla kaikkeen antamiseen.- Markku_Meilo
m.naat kirjoitti:
kysyi lahjojen antamisen pakanallisuudesta?
Eli jos antaa lahjoja niinkuin tuo varhainen kirkkoisä niin onko väärin sijoittaa se nyt 24.12 ajankohtaan?
Minusta ei.
Jos ollaan oikein tarkkoja niin lahjojen antaminen ja itse 25.12 on eri asia.
Jokainen olkoon mitä mieltä tahtoo 25.12 päivämäärästä mutta traditio ja tapa 24.12. lahjojen antamisessa on rakkaudellinen teko.
Tosin itse olen varsin huono k.o. asiassa mutta syy on kyllä 35 vuotisessa Jt taustassani.
Olen niin pahasti aivopesty kielteisellä ajatusmaailmalla kaikkeen antamiseen.>>Jos ollaan oikein tarkkoja niin lahjojen antaminen ja itse 25.12 on eri asia.
Paitsi niissä jt-perheissä, joissa lahjoja on annettu joko päivää ennen aattoa tai päivä aaton jälkeen. Joulukuun 24. päivän pakanallisuuden puoliintumisaika on kuitenkin niin lyhyt, että 25. päivä sitä ei ole sanottavasti ole jäljellä.
Tiedän jt-perheen, jonka omakotitalossa olivat verhot jouluisin tiukasti ikkunoita peittämässä, jt-perheenäiti kertoi, että eivät lasten takia voi olla ottamatta joulukuusta ja antamatta lahjoja. Jäi hämärän peittoon minä päivänä tässä hyvinkääläiskodissa lahjat jaettiin. asiallako kirjoitti:
Raamatussahan kerrotaan esim. että Jeesus ratsasti aasilla, mutta ei käyttänyt autoa.
Netissä Jeesus ei kirjoitellut.
Olennaista on ero rakkauden ja pakanallisuuden välillä, jotka lahko sekoittaa vastoin Raamattua.
Lahjan antaminen on rakkauden teko, rakkkauden ele. Lahko antaa ohjeet todistajalle että työnantajalta tulee ottaa pikkujoululahja vastaan koska sen voi selittää työnteosta johtuvaaksi, mutta koska on joulun aika, ei saa itse antaa lahjaa. Miten lahko oikeuttaa kieltämään työnantajan rakkaudenosoituksen ?
Mitään pakanallista ei ole myöskään kodin siivoamisessa ja koristelussa.
Lahko yrittää väittää, että koska se tietää sen pakanajumalan nimen jota joku sukupuuttoon kuollut ihmisryhmä on joskus tuhansia vuosia sitten palvonut, Sinun tulisi menetellä joulun suhteen kuten lahko haluaa.
Tuommoinen lahkon toiminta, että kristityn ihmisen rakkaudelliset toimet joulun aikaan yritetään saattaa pakanalliseen valoon mokomilla tempuilla jos kuulija ei vain vaivaudu ajattelemaan itse, on pahanlaatuista panettelua.Lähimmäisen logiikalla lattialämmityskin on varsin kyseenalainen keksintö, jonka käyttämistä tulisi harkita tarkoin. Eihän tun käyttämisestä raamatussa puhuta, eikä Jeesus siihen kehoittanut.
- Emeritus-Corrector
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kristityn usko piti juuri perustella raamatulla koska raamattu on kuin "kirje" meille Jumalalta, Joulusta ei sanaakaan raamatussa= ei kristillinen juhla!
Olet oikessa siinä kun sanoit että usko pitää perustella Raamatulla. Kumpaa sinun mielestäsi pitäisi totella ensisijaisesti Raamattua vai Vartiotornia? Entä mitä arvelet Vartiotorniseuran ajattelevan siitä ja miten he osoittavat sen käytännössä?
Sitten tuohon Jouluun:
Sinulle ja monille jt:ille Joulun vietto tuntuu olevan aika kamala asia? Voisitko mitenkään ajatella sitä että Joulu on monille ihmisille muistutus Kristuksesta; Joulu voi toimia ja toimii kristillisen elämänkatsomuksen muistuttajana. Onko se mielestäsi hyvä vai huono asia?
Entä stressaako Joulu?
Se että Joulu on monille stressaavaa aikaa aiheutuu siitä että sellaisille ihmisille Joulu on SUORITTAMISEN aikaa, elikä heille Joulu ei ole niinkään hengellinen juhla vaan jollain tavalla pikemminkin maallinen juhla, joka tapauksessa stressaavilla ihmisillä on väärä näkemys Joulun todellisesta luonteesta. Kristityt näkevät Joulun 'mahdollisuutena' sen hengellisen luonteensa takia, ei siis stressaavana suorituspainotteisena maallisena juhlana.
Kieltääkö Raamattu muistelemasta Jeesuksen syntymää vai antaako Raamattu mallin siihen?
Vaikkei Raamatussa käytetä sanaa 'Joulu' niin Raamatussa kuitenkin kerrtotaan siitä kuinka taivaalliset sotajoukot ilmestyivät paimenille ja kuinka ENKELIT JUHLISTIVAT tuota tapahtumaa laulamalla Jumalan ylistykseksi, eikö niin? Miksi me emme sitten saisi tehdä samaa? Emmekö me ihmiset tee todistajien mielestä oikein kun me laulamme Jumalalle ja kiitämme Häntä siitä että Jeesus syntyi ihmiseksi maan päälle ja antoi henkensä ettei yksikään joka Häneen uskoo, hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Kun Joulua kuitenkin vietetään, niin olisiko teidän todistajien mielestä parempi se, että Joulu olisi mieluummin maallinen rymyjuhla vai hengellinen juhla?
-Corrector- - prohvessori
Mämmimmäinen kirjoitti:
Pikkuhiljaa voi ryhtyä itsekin ajattelemaan ja päättämään omista tekemisistään ja arvoistaan.etenkin maalarit? Oliko raamatussa taiteilijoita. Kiellettiinkös siellä kuvien teko? Kuinkas sitten taide maalari voi olla jehovantodistaja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu5742975Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu892562Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211631Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771552Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101480Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔451436- 691414
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3141312- 271308
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901193