Voiko phaulla tai jollakin muulla hakea niin että kaksi ehtoa toteutuisi esim. vuosi ja järjestysnumero miten?
phaku
11
1807
Vastaukset
- kokeilla
toimisko sinulla DGET/TNOUDA funktio.
- paavali50
A-sarakkeessa vuosi
B-sarakkeessa järjestysnumero
C-sarakkeessa palautettava arvo
Hakuarvot F3 ja G3
Kaava
=INDEKSI(A1:C1000;VASTINE(F3&G3;A1:A1000&B1:B1000;0);3)
hyväksyt Ctrl Vaihto Enter niin se muuttuu matriisikaavaksi
{=INDEKSI(A1:C1000;VASTINE(F3&G3;A1:A1000&B1:B1000;0);3)}- kavi
kun minulla on tarkistettavat solut b järjestysnumero ja E vuosi palautettavia arvoja on useassa solussa n.20kpl. Hakuarvot ovat samassa taulukossa josta kysely tehdään, mutta datataulu on eri.
- paavali50
kavi kirjoitti:
kun minulla on tarkistettavat solut b järjestysnumero ja E vuosi palautettavia arvoja on useassa solussa n.20kpl. Hakuarvot ovat samassa taulukossa josta kysely tehdään, mutta datataulu on eri.
Jos hakuarvoille löytyy useampi vastine, tämä kaava poimii vain sen mikä on ylimpänä.
Jos haluat kaikki, saattais erikoissuodatus toimia. - kavi
paavali50 kirjoitti:
Jos hakuarvoille löytyy useampi vastine, tämä kaava poimii vain sen mikä on ylimpänä.
Jos haluat kaikki, saattais erikoissuodatus toimia.Minulla on nyt "Askellin" mutta se aloittaa aina data-aluen alusta jos on satoja rivejä niin joutuu kelamaan aika pitkään enne kuin löytää haluamansa.
Tässä varmaankin kävisi että annettaisiin "Askeltimelle" järjestysnumero josta lähteä?
Tässä osa koodia.
Sub tiedot()
With Sheets("Selain")
'tuodaan tiedot takaisin tauluun nähtäväksi
vaihtoehto = ActiveSheet.Spinners("valitsin").Value
.Cells(9, 13).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 2)
.Cells(6, 15).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 5)
.Cells(9, 4).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 3)
.Cells(9, 9).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 4)
End With
End Sub - paavali50
kavi kirjoitti:
Minulla on nyt "Askellin" mutta se aloittaa aina data-aluen alusta jos on satoja rivejä niin joutuu kelamaan aika pitkään enne kuin löytää haluamansa.
Tässä varmaankin kävisi että annettaisiin "Askeltimelle" järjestysnumero josta lähteä?
Tässä osa koodia.
Sub tiedot()
With Sheets("Selain")
End With
End SubEi auta ainakaan minua. Olen niin kömpelö tuon VBA:n kanssa, että nostan heti käteni pystyyn.
- Nimimerkki
kavi kirjoitti:
Minulla on nyt "Askellin" mutta se aloittaa aina data-aluen alusta jos on satoja rivejä niin joutuu kelamaan aika pitkään enne kuin löytää haluamansa.
Tässä osa koodia.
Sub tiedot()
With Sheets("Selain")
End With
End SubSiis jos tämä toimii sinulla oikein:
> vaihtoehto = ActiveSheet.Spinners("valitsin").Value
> .Cells(9, 13).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 2)
eli muuttuja vaihtoehto tulee suoraan "askeltimesta"
Mites olisi että varaat yhden solun tuolle askeltimesta tulevalle arvolle, ja käytät tuota solun arvoa koodissa. Näin voisit tarvittaessa kirjoittaa suoraan järjestys numeron tuohon soluun - kavi
{=INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0))}
Tämä kaava toimi mutta nyt on murheena kun on tyhjä solu minkä se noutaa niin siitä tulee 0 ja pitäisi olla tyhjä miten tuon ratkaisen? - kavi
Nimimerkki kirjoitti:
Siis jos tämä toimii sinulla oikein:
> vaihtoehto = ActiveSheet.Spinners("valitsin").Value
> .Cells(9, 13).Value = Sheets("Data").Cells(2 vaihtoehto, 2)
eli muuttuja vaihtoehto tulee suoraan "askeltimesta"
Mites olisi että varaat yhden solun tuolle askeltimesta tulevalle arvolle, ja käytät tuota solun arvoa koodissa. Näin voisit tarvittaessa kirjoittaa suoraan järjestys numeron tuohon soluunMutta en osannut sitä hyödyntää / taito ei riittänyt.
- paavali50
kavi kirjoitti:
{=INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0))}
Tämä kaava toimi mutta nyt on murheena kun on tyhjä solu minkä se noutaa niin siitä tulee 0 ja pitäisi olla tyhjä miten tuon ratkaisen?Työkalut -> Asetukset -> Näkymä -> ja ruksi pois kohdasta Nolla-arvot ja OK.
Toinen konsti on muuttaa kaavat muotoon
{=JOS(INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0))=0;"";INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0)))} - kavi
paavali50 kirjoitti:
Työkalut -> Asetukset -> Näkymä -> ja ruksi pois kohdasta Nolla-arvot ja OK.
Toinen konsti on muuttaa kaavat muotoon
{=JOS(INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0))=0;"";INDEKSI(Data!G3:G65536;VASTINE(O6;JOS(Data!B3:B65536=M9;Data!E3:E65536);0)))}>Työkalut -> Asetukset -> Näkymä -> ja ruksi pois kohdasta Nolla-arvot ja OK.
En voi käyttää koska jonkun solun arvo voi olla o, mutta toinen toimii kun muutan että solun pitää olla tyhjä niin silloin ei näytetä 0.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305792Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144364Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522951Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391549Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 621276
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161