on Jeesuksen morsian ja viimeisen totuuden kehto. Kaikki totuus mitä uskovan tulee tietää on saatavissa adventtisanoman välityksellä. Julistamme ikuista evankeliumia ja kolmen ankelin sanomaa kaikilla mantereilla ja lähes kaikilla kielillä.
Jeesuksen usko sisältää Jumalan lain (ja sapatin) ja Jeesuksen todistuksen joka on profetian henki (ilmeni erityisesti sisar Whiten toiminnassa)!
Adventtikirkko
10
383
Vastaukset
- puppua
Raamatussa ei kerro, että adventtikirkko olisi Jeesuksen morsian ja totuuden kehto, että se siitä.
- niille, jotka sitä
tutkivat nöyrällä mielellä ja avoimella sydämellä ja antavat Jeesuksen vaikuttaa kaikkessa. Jeesus ei tule sydämeen, jossa syyttäjä asuu!
- kulkija123
Tuosta kirjoituksestasi nousee hyvin selvästi Jeesuksen uskovalle vieras sävy. Johon ei todellakaan voi yhtyä. Kokeeko kukaan muu samoin?
(Gal.1:6-8) "Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."- äläkä lähde
laittomuuden opettajien kelkkaan! Kerroppas nyt, että mitkä piirit opettavat raamatun vastaista sanomaa, että ei ole enää kuin 9 Jumalan käskyä, joita meidän tulisi noudattaa? Koska ja mikä lahko on alkanut näin opettaa?
Kouluissa ainakin opetetaan myöskin lepopäivä käsky, vaikka kaikki ei tiedäkkään sen raamatullista päivää. Lutter varoitti jo tästä, hän kirjoitti kaikkein evankelisimmassa teoksessaan Galatalaiskirjeen alkutekstissä näin:
Aivan äskettäin on Saatana herättänyt sen lahkokunnan joka sanoo että Jumalan käskyt pitää kirkostakin poistaa! Nyt näyttää sitten sellainen lahkokunta olevan todellisuutta! Muta mikä? - annu42
Paavali kirjoitti Galatian alueelle, jossa oli seurakuntia. Paavali oli ihan suoraan huolissaan seurakuntien hyvinvoinnista. Ilmeisesti siellä kävi monelaisia julistajia, jotka yrittivät saada seurakuntalaisia mukaansa "toisenlaiseen evankeliumiin".
Mikä oli Paavalin evankeliumi? Evankeliumihan on ilosanoma, joka tulee saarnata kaikessa maailmassa, kaikelle kansalle todistukseksi ja sitten tulee loppu, Jeesus saapuu?
"Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille." Mark. 13:10
Paavali teki työtään ilmaiseksi, rahatta hinnatta. Tämä on myös Jumalan tahto jokaiseen meihin nähden. Saamme kaiken ilman mitään omia ansioita, ilmaiseksi, lahjaksi, kun vain haluan ottaa lahjan vastaan. Paavali sanoo: "Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää." 1. Kor. 9:18
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle." Gal. 1:11 Ja mitä Paavali julisti Galatian seurakunnille ja myös Korintissa, kun ihmiset olivat ekyneet pois hänen viitoittamaltaa tieltä?
Hän julisti: "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?" Gal. 3:1
ja Korintissa:
"Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna." 1. Kor. 2:2
Juuri näin me teemme adventtikirkossa. Jos siihen mukaan tulee myös se, mitä Kristus opetti, minkä hän kuolemallaan täytti ja lunasti, emme voi mitään. Tässä me olemme täysin Kristuksen varassa, ilman mitää muuta apua ajan loppuun asti. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme.
Näin on myös jokaisen muun hengestä syntyneen laita vieläkin. Jeesus on ilmestynyt jokaiselle uudestisyntyneelle, asuu nyt myös hänen sydämessään, toimii hänen kauttaan, me tunnemme Hänet, johon uskomme, vaikka emme voi Häntä nähdä.
"...vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme."
1. Tess. 2:4
Jumala on uskonut meille evankeliuminsa, joten emme voi puhua mitä sattuu. Puhumme vain Jumalan mieleisiä asioita. Jumala koettelee meidän sydämemme, pitää meidät Pyhän Henkensä kautta lähellään, asuu meissä. Jos meidät ihmiset kiroavatkin, Hän ei kiroa, koska Sana on lähtöisin Hänestä. Me haluamme olla Sanan lapsia, jotka siihen luottaen kulkevat eteenpäin taivastietä.
Me emme julista "toista evankeliumia" vaan juuri sitä, joka on kirjoitettu Sanassa. Tuo evankeliumi löytyy kaikkialta Raamatusta, koska ensin se oli nähtävissä VT:n ajan uhripalveluksessa, mutta Kristuksen kuoltua ristillä tuo uhripalvelus loppui. Me saimme suoran tien Jumalan eteen Jeesuksen kautta. Hän on tie. - kulkija123
annu42 kirjoitti:
Paavali kirjoitti Galatian alueelle, jossa oli seurakuntia. Paavali oli ihan suoraan huolissaan seurakuntien hyvinvoinnista. Ilmeisesti siellä kävi monelaisia julistajia, jotka yrittivät saada seurakuntalaisia mukaansa "toisenlaiseen evankeliumiin".
Mikä oli Paavalin evankeliumi? Evankeliumihan on ilosanoma, joka tulee saarnata kaikessa maailmassa, kaikelle kansalle todistukseksi ja sitten tulee loppu, Jeesus saapuu?
"Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille." Mark. 13:10
Paavali teki työtään ilmaiseksi, rahatta hinnatta. Tämä on myös Jumalan tahto jokaiseen meihin nähden. Saamme kaiken ilman mitään omia ansioita, ilmaiseksi, lahjaksi, kun vain haluan ottaa lahjan vastaan. Paavali sanoo: "Mikä siis on minun palkkani? Se, että kun julistan evankeliumia, teen sen ilmaiseksi, niin etten käytä oikeutta, jonka evankeliumi minulle myöntää." 1. Kor. 9:18
"Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; Enhän minä ole sitä ihmisiltä saanutkaan, eikä kukaan ole sitä minulle opettanut, vaan sain sen, kun Jeesus Kristus ilmestyi minulle." Gal. 1:11 Ja mitä Paavali julisti Galatian seurakunnille ja myös Korintissa, kun ihmiset olivat ekyneet pois hänen viitoittamaltaa tieltä?
Hän julisti: "Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?" Gal. 3:1
ja Korintissa:
"Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna." 1. Kor. 2:2
Juuri näin me teemme adventtikirkossa. Jos siihen mukaan tulee myös se, mitä Kristus opetti, minkä hän kuolemallaan täytti ja lunasti, emme voi mitään. Tässä me olemme täysin Kristuksen varassa, ilman mitää muuta apua ajan loppuun asti. Hänessä me elämme, liikumme ja olemme.
Näin on myös jokaisen muun hengestä syntyneen laita vieläkin. Jeesus on ilmestynyt jokaiselle uudestisyntyneelle, asuu nyt myös hänen sydämessään, toimii hänen kauttaan, me tunnemme Hänet, johon uskomme, vaikka emme voi Häntä nähdä.
"...vaan niinkuin Jumala on katsonut meidän kelpaavan siihen, että meille uskottiin evankeliumi, niin me puhumme, emme, niinkuin tahtoisimme olla mieliksi ihmisille, vaan Jumalalle, joka koettelee meidän sydämemme."
1. Tess. 2:4
Jumala on uskonut meille evankeliuminsa, joten emme voi puhua mitä sattuu. Puhumme vain Jumalan mieleisiä asioita. Jumala koettelee meidän sydämemme, pitää meidät Pyhän Henkensä kautta lähellään, asuu meissä. Jos meidät ihmiset kiroavatkin, Hän ei kiroa, koska Sana on lähtöisin Hänestä. Me haluamme olla Sanan lapsia, jotka siihen luottaen kulkevat eteenpäin taivastietä.
Me emme julista "toista evankeliumia" vaan juuri sitä, joka on kirjoitettu Sanassa. Tuo evankeliumi löytyy kaikkialta Raamatusta, koska ensin se oli nähtävissä VT:n ajan uhripalveluksessa, mutta Kristuksen kuoltua ristillä tuo uhripalvelus loppui. Me saimme suoran tien Jumalan eteen Jeesuksen kautta. Hän on tie.Uskoon tullessa, enkä uskossa vaeltaessani ole koskaan tarvinnut mitään erityistä valoa Ellen G Whiten kautta.
Aloitusviestissä oli..
""Jeesuksen usko sisältää Jumalan lain (ja sapatin) ja Jeesuksen todistuksen joka on profetian henki (ilmeni erityisesti sisar Whiten toiminnassa)! ""
Mitään adventtikirkon "erityistä"(profetianhenkeä) ei tarvita oppiakseen tuntemaan Kristuksen. Yksin raamattu(UT)riittää johdattamaan kaikkeen totuuteen!
- kolme perkelettä
Helvetti,mitä paskaa.....
- se juuri
saatana!
- ex-adventti
On sellaista paatosta että varmasti käännyttää kaikki täyspäiset pois.Jeesuksen morsian ja viimeinen totuuden kehto...Kolme enkeliä suoltaa hirvittävää tekstiä.....
PAHASTA SANOMASTA PAHA PALKKA
Kukahan maksaa palkkaa kolmen-tuomion-enkelin julistuksesta? Ei ainakaan Aabrahamin, Jaakobin ja Iisakin Jumala! Todennäköisesti oma liha. Mutta tuskin tuon pastorin taakse asettuvat sentään kaikki muut pastorit.
Kolme-enkeliä julistaa foorumilla puolivirallisesti RAAMATUN TOTUUDEN VANHENTUNEEKSI ja sijaan astuneen ELLENIN KESKUKSEN JULISTUKSEN! Voi meitä poloisia toisinajattelijoita!
Tokkopa se antikristuksen väärä profeetta muualta tulee kuin EGW-keskuksen kautta. Sillä noin ehdotonta julistusta kauhulla kunnioitetaan; täydestä meni vastaavantyyppinen propaganda 1940-luvulla.
Ei enää edes viittauksia Sanaan - vain EGW:n kirjallisuuteen! Kulmakivenä sanonta: "Profetian henki on Jeesuksen todistus". Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkko - mormonit - sekä Jehovan Todistajat varmaankin pian lyöttäytyvät yhteen Adventtikirkon kanssa, sillä nuo kaikki ovat olevinaan Kristuksen morsian ja vihamielisyys (kateus) nyky-Israelia kohtaan yhdistää.
----------------------------------
HYVÄSTÄ SANOMASTA HYVÄ PALKKA
Rohkenen yhtyä ikuiseen totuuteen, Jes 60:9-16 :
Jes 60:9 Kaukaisten rantojen alukset kerääntyvät, kärjessä Tarsisin-laivat. Ne tuovat poikasi kaukaa, tuovat heidän hopeansa ja kultansa Herran, sinun Jumalasi, nimen kunniaksi, kunniaksi Israelin Pyhälle. Hän antaa sinulle loiston ja mahdin.
10 Muukalaiset rakentavat sinun muurisi, heidän kuninkaansa palvelevat sinua. Vihassani olen sinua lyönyt, mutta rakkaudessani minä sinua armahdan. [Jes. 54:8]
11 Sinun porttisi ovat aina avoinna, niitä ei suljeta päivällä eikä yöllä. Niiden kautta sinulle tuodaan kansojen rikkaudet, niistä saatetaan kuninkaat sinun luoksesi. [Ilm. 21:24,25]
12 Mutta kansa tai valtakunta, joka ei palvele sinua, on tuhon oma, se hävitetään maan päältä.
13 Libanonin rikkaus saapuu luoksesi, sypressit, puksipuut, vuorimännyt, kaunistamaan minun pyhäkköni paikkaa. Tämän jalkojeni sijan minä korotan kunniaan. [Jes. 35:2]
14 Pää kumarassa saapuvat luoksesi sortajiesi pojat, ja kaikki, jotka ovat sinua halveksineet, heittäytyvät suutelemaan jalkojasi. He antavat sinulle nimen Herran kaupunki ja nimen Siion, Israelin Pyhän asumus.
15 Vaikka olit syrjitty, vaikka sinua hyljeksittiin eikä kukaan käynyt luonasi, minä olen korottanut sinut pysyvään kunniaan, iloksi tuleville sukupolville.
16 Vieraat kansat imettävät sinua, kuninkaat sinua ruokkivat, ja silloin tiedät, että minä, Herra, olen sinun pelastajasi, että sinun lunastajasi on Jaakobin Väkevä. [Jes. 49:23]
antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1701083
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän132847- 84783
- 51728
Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55529Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä294525Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?37521Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t215479- 49477
Kalle irtisanoutui
Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin53454