Olen ollut jt toiminnassa mukana raamattuoppilaana.. Luin vain lehtiä ja kävin salilla ja harjoittelin kenttätyötä ja raamattua...jne.
Nyt olen itse tutkinut asioita, koska mietin jt asioita usein.
Omituisimpia asioita on kanavoiminen meedion kautta..Rutherford on joskus jopa tukenut kirjan tekemistä, joka on kirjoitettu automaattikirjoituksella meedion välityksellä..Kirjan nimi on SEOLA.
Ilmeisesti sen lähde on demoni, joka katuu ja haluaa takaisin Jumalan riveihin..
Siis voiko spiritistisempää juttua ollakaan?????
Rutherford on selittänyt, että on rehellisiä' demoneita, joilta saa tietoa..
Charles Taze russel taas on ollut vapaamuurari joskus...????
Ruhterford on sanonut, että heitä siis Jehovan todistajia johtaa korkeammat voimat..esimerkiksi jotkut henget siitä 144.000 tyypistä Taivaassa..
Myöhemmin tämä usko pistettiin ja sanottiin, että heitä ohjaavat enkelit, jotka palvelevat Jehovaa..Aika spiritististä???
Varsinkin kun tavallaan sellainen enkelin johdatettavana oleminen on mediumistista, eikö olekin????? Jt. t uskovat, että heidän työtään ohjaavat enkelit ja enkelit saattavat vaikuttaa ihmisen käytökseen...Eli jt on meedio, joka avautuu meedioksi ja sitten jakaa tietoa Jumalasta????
Hänellä on hyvä näkökyky ja hän tunnistaa kaikki apua tarvitsevat???
Sitten on se pyramidi juttu..Että Gizan suuri pyramidi on profeetallinen jne..
Kuulostaa kovimman luokan New Age höpinältä minusta.
Nimimerkki: Tahtoo tietää totuuden
Spiritismi/kanavointi/Jehovan seurakunta
12
728
Vastaukset
- Lähimmäinen.
Olet näköjään ollut Luopioiden satusivuilla! järkyttäviä valheita,näitkö demoneja JT salilla?
- Rutherford vain
Haluan vain tarkastella asioita täysin totuudessa. Jollain sivulla netissä sanotaan sellaista, esim. wikipedia puhuu pyramidiologiasta.
Kirja, joka on kanavoitu, se Seola mainitaan jossain muualla. Jos Ruhterfod ei olisi ollut mukana niissä jutuissa, niin miten hänestä sitten puhutaan kuitenkin kirjan yhteydessä..
Minä haluan vain totuuden ja totuutta olen täysin valmis seuraamaan, kunhan sen löydän!
Totuutta mietin myös enkeleistä..Jos jt on enkelten ohjauksen alaisena, niin eikö se ole tavallaan kanavoimista?
Minä en syytä ketään mediumismista, haluan vain tietää?
Itselleni inspiraation virta on tavallaan kanavoimista, mutta mitä siinä kanavoi? Jos vaikka kirjoittaa inspiksellä? Tai maalaa?
Jos kirjoitus ylistää Jumalaa onko se silloin oikein? Jos maalaus ylistää Jumalan luontoa, onko se oikein? Jt mukaan?
Nämä ovat mielenkiintoisia mietteitä ja kuten sanoin haluan vain tietää totuuden, sillä uskon, että on yksi ja absoluuttinen totuus jossain! - Rutherford vain
Rutherford vain kirjoitti:
Haluan vain tarkastella asioita täysin totuudessa. Jollain sivulla netissä sanotaan sellaista, esim. wikipedia puhuu pyramidiologiasta.
Kirja, joka on kanavoitu, se Seola mainitaan jossain muualla. Jos Ruhterfod ei olisi ollut mukana niissä jutuissa, niin miten hänestä sitten puhutaan kuitenkin kirjan yhteydessä..
Minä haluan vain totuuden ja totuutta olen täysin valmis seuraamaan, kunhan sen löydän!
Totuutta mietin myös enkeleistä..Jos jt on enkelten ohjauksen alaisena, niin eikö se ole tavallaan kanavoimista?
Minä en syytä ketään mediumismista, haluan vain tietää?
Itselleni inspiraation virta on tavallaan kanavoimista, mutta mitä siinä kanavoi? Jos vaikka kirjoittaa inspiksellä? Tai maalaa?
Jos kirjoitus ylistää Jumalaa onko se silloin oikein? Jos maalaus ylistää Jumalan luontoa, onko se oikein? Jt mukaan?
Nämä ovat mielenkiintoisia mietteitä ja kuten sanoin haluan vain tietää totuuden, sillä uskon, että on yksi ja absoluuttinen totuus jossain!Niin ja sekin on mielenkiintoinen miete, että kuinka paljon ihmisellä saa olla omaa intuitiota.
Ihminen voi yksityisesti keskustella suoraan Jehovalle ja Jehova kuulee aina. Enkelit sitten saattavat auttaa ihmistä, esim lähettämällä j todistajan ihmisen luokse, kertomaan Jehovasta. Jt, joka tulee rukoilevan ihmisen ovelle seuraa omaa intuitiotaan? Kun enkeli kutsuu häntä? Koska enkelihän on se voima, joka jt.n lähettää auttamaan sitä Jumalaa rukoilevaa?!
Näistä asioista eivät mielestä jt lehdet anna tietoa..Puhutaan miten enkelit johtavat työtä, mutta tästä herkkyydestä ja intuitiosta ei ole tarpeeksi.
- ...
Nyt täytyy muistaa, että on olemassa sekä "hyviä enkeleitä" että "pahoja enkeleitä".
Kaikki enkelit eivät todellakaan ole demoneja ja Saatanan seuralaisia.
Raamattu kertoo enkeleiden lukumääräksi "myriadeja" ja useimmilla heistä on hyvin arvokkaita ja suurenmoisia tehtäviä.
On olemassa kerubeja jotka kannattavat Jumalan majesteettiutta. On serafeja, jotka palvelevat Jumalan valtaistuimen luona. He julistavat Jumalan pyhyyttä. Ja vielä lukuisat muut enkelit toteuttavat Hänen tahtoaan.
Alkukielessä sana enkeli merkitsee sanansaattajaa. Siksi voidaan sanoa, että he ovat toimineet viestintäkanavana Jumalan ja ihmisten välillä.
Näitä lukuisia esimerkkejä voi lukea omasta Raamatusta:
Psalmit 103:20; Jesaja 6:1-3; Hesekiel 10:3-5; Daniel 7:10- Rutherford vain
Kiitti asiallisesta vastauksesta!
Oon vähän jo venannutkin tässä, että koska joku laittaisi asiallisen vastauksen aiheeseen.
Eli enkeleitä on paljon hyviä ja he siis ohjaavat tätä hommaa, mitä ihmiset tekevät maan päällä saarnatessaan ja julistaessaan. - sinulle...
Rutherford vain kirjoitti:
Kiitti asiallisesta vastauksesta!
Oon vähän jo venannutkin tässä, että koska joku laittaisi asiallisen vastauksen aiheeseen.
Eli enkeleitä on paljon hyviä ja he siis ohjaavat tätä hommaa, mitä ihmiset tekevät maan päällä saarnatessaan ja julistaessaan....asiallisesta kysymyksestä!
Hienoa, että täällä vielä joskus saa hyviäkin keskusteluja aikaan.
Hyvää jatkoa sinulle ja jatka vain Raamatun tutkimistasi! Se voi hyödyttää sinua nyt ja tulevaisuudessa.
- Markku_Meilo
>>Nyt olen itse tutkinut asioita,
Olet jo hyvällä alulla, mutta pari asiaa:
>>Rutherford on joskus jopa tukenut kirjan tekemistä,
Ei, vaan Russell tuki kirjoittajaa 1870-luvulla.
>>Kirjan nimi on SEOLA.
Kirjan nimi oli alunperin 'SEOLA.'. Vt-seuran mainostaessa kirjaa Rutherfordin kaudella (1920-luvulla) oli kirjan nimi 'Angels and Women'.
>>Charles Taze russel taas on ollut vapaamuurari joskus...????
Onneksi sinulla on liuta kysäreitä lopussa, itse en ole vakuuttuunut, että Russell todella oli vapaamuurari, enkä tiedä kenenkään muunkaan hallussa olevan todisteita asiasta. Sen sijaan on kiistämätöntä, että Chuck-setä oli erittäin kiinnostunut vapaamuurariudesta, jopa nimittäen itseäänkin vapaamuurariksi. Siis samalla tavalla kuin JFK oli berliiniläinen.
>>Ruhterford on sanonut, että heitä siis Jehovan todistajia johtaa korkeammat voimat..
Näinhän Vt-seura esittää asian edelleen, siinä suhteessa ei ole tapahtunut merkittävää muutosta.
>>esimerkiksi jotkut henget siitä 144.000 tyypistä Taivaassa..
Rutherfordin ajan ensimmäisen vuosikymmenen Russell ohjasi elonkorjuun jokaista piirrettä kuolleena, vaikka ensimmäistä ylösnousemusta ei kaikin ajoin ollut tuolla välillä tapahtunut. Tekevältä kaikki onnistuu.
>>Aika spiritististä???
Kaikki Jumalaan liittyvä on sitä omalla tavallaan, nimikkeet ainoastaan vaihtelevat.
>>Varsinkin kun tavallaan sellainen enkelin johdatettavana oleminen on mediumistista, eikö olekin?????
Eikös se ole ihan yksi ja hailee mitä nimitystä käyttää sellaisista asioista, joita ei voi todentaa ja joihin voi ainoastaan uskoa?
>>Jt. t uskovat, että heidän työtään ohjaavat enkelit ja enkelit saattavat vaikuttaa ihmisen käytökseen...
Muistaisin joidenkin uskovat, että enkeli johdattaa pikkulasta koulutiellä ja muuta vastaavaa.
>>Sitten on se pyramidi juttu..Että Gizan suuri pyramidi on profeetallinen jne..
Vielä ihmeellisempänä hömppänä pidän ylisuuren lämmityshiilikuorman profeetallisuutta.
>>Nimimerkki: Tahtoo tietää totuuden
Hieman luet lisää, niin kyllä se aukeaa vähitellen.- Markku_Meilo
Jariällä kirjoitti:
Voisitkohan valistaa tietämätöntä? Mikä tämä opus oli? En muista ennen kuullenikaan siitä.
Russelin kerrotaan tunteneen tämän 'automaattikirjoittajan' jo kirjan julkaisuajankohtana vuonna 1878. Russell piti kirjaa luettavan arvoisena, samoin Rutherford. Kirja julkaistiin 1920-luvulla uudella nimellä (Angels and Women) ja sitä mainostettiin Vt-seuran taholta.
Kirja on eräs osoitus siitä, kuinka Vt-seurassa on pidetty yllä käsitystä, että muihinkin kuin Jehovan ja Jeesuksen kanssa hyvissä väleissä oleviin henkiolentoihin voi olla yhteydessä. Tällainen ajatuskantahan hylättiin lopullisesti vasta 1950-luvun alkupuoliskolla. Esimerkiksi täällä on kirjasta tietoa:
http://www.premier1.net/~raines/review.html
Angels and Women-kirja on hittituote ja Vt-seuran ilmeiseksi harmiksi sitä myydään innolla huutokaupassa. Harmittelua lisännee se, että alkuperäisen, SEOLA.-nimikkeisen version pdf-skanni oli jokin aika sitten imuroitavissa netistä.
löydät Jeesuksen Kristuksen. Hänen Pyhä Henkensä johtaa sinut kaikkeen totuuteen ja voit jättää noi hömppäjutut omaan arvoonsa.
- tietää totuuden?
Tässä totuusjt:sta;
Jehovan opista.
Saarn.1:1-4
Saarnaajan sanat, Daavidin pojan, joka oli kuninkaana Jerusalemissa.
2. Turhuuksien turhuus, sanoi saarnaaja, turhuuksien turhuus; kaikki on turhuutta!
3. Mitä hyötyä on ihmiselle kaikesta vaivannäöstänsä, jolla hän vaivaa itseänsä auringon alla?
4. Sukupolvi menee, ja sukupolvi tulee, mutta maa pysyy iäti.
· iäti- sana ei tarkoita Raamatun selittäjien mukaan läheskään aina loppumattomuutta, vaan pitkää aikaa!!
Jes.51:6
6. Nostakaa silmänne taivasta kohti ja katsokaa maata, joka alhaalla on, sillä taivaat katoavat kuin savu ja maa hajoaa kuin vaate ja sen asukkaat kuolevat kuin sääsket, mutta minun autuuteni pysyy iankaikkisesti, ja minun vanhurskauteni ei kukistu
Matt. 5:18
18. Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Matt.24:35
35. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan katoa.
2.Piet. 3:13
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
Ilm.21:1
1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Pietari 3:
13. Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu.
- vanhurskas, = Jumalan edessä syyttömäksi julistettu Jeesuksen Kristuksen uskon kautta, ei pisteiden keruun ansiosta! Eli jt:t ei asu siellä
JEESUKSEN JUMALUUS ON TOSIASIA, RAAMATTU TODISTAA!!!!!!!!!!!
Jes.9:5
5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Jes.44:6
6. Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen, ja minä olen viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtäkään Jumalaa.
Matt. 1:23
23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme. (= Jeesus)
1 Joh. 5:20-21
20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
21. Lapsukaiset, kavahtakaa epäjumalia.
Hebr. 1:1-2
Luominen Jeesuksen kautta
1. Sitten kuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2. on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut.
Joh. 3:35-36
35. Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä.
36. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."
Fil.2:8-11
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
11. ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
MYÖS JEHOVANTODISTAJIEN ( kirjoittajan huomautus )
Joh. Ev. 1:3
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
6. Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
7. Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
8. Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
9. Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
10. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
11. Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12. Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13. jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
15. Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
16. Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle
Joh.ev. 10:30
30. Minä ja Isä olemme yhtä.
RUKOILEMISESTA JA PYHÄSTÄ HENGESTÄ
Joh.ev. 14:11-14,16,17,26
11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa; mutta jos ette, niin uskokaa itse tekojen tähden.
SAIRAAT.
12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,
13. ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.
14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minä sen teen.
16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17. totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Hebr. 13:8
8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
2.Joh.1:9-11
9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi; (= jt:t)
11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa.
1Joh.2:20-26
22. Kuka on valehtelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.
23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.
24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.
Ef.2:4-9
EI TEKOJEN KAUTTA PELASTU, EI PISTEIDEN KERUUN KAUTTA SAADA MITÄÄN.
4. mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut,
5. on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa - armosta te olette pelastetut -
6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa,
7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa.
8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
9. ette tekojen kautta, ettei kukaan kerskaisi.
1 Kor 13:8,9
8. Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja TIETO KATOAA
9. Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
Sielu on kuolematon.
Jehovan todistajat väittää, että sielu kuolee. Sivu 77, 79
Raamattu:
Ilm. 6:9, 20:4, ” Näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan Sanan tähden”
Iankaikkinen rangaistus, iankaikkinen elämä, Matt.25:46
Jeesus sanoo: ”Jos joku pitää Minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa” Joh.8:51
”iankaikkisuuden Hän on pannut heidän sydämeensä” Saarnaaja, 3:11.
ENNUSTUKSET/ VÄÄRÄ PROFEETTA
Harmakedonin sodan ennustukset.
Vartiotorni nimesi päivät, jolloin sodan piti alkaa, eli vuonna 1914, sitten se muutettiin vuoteen 1918, sitten 1925, 1941 ja lopulta 1975.
· ei ole toteutunut
Väärää profeettaa ei tarvitse kuunnella
5 Moos. 18:20-22
20. Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
21. Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
22. kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä.
C.T. Russel on väärä profeetta. Jehovan opin perustaja.- Rutherford vain
Hmmm. Jeesusta ei sillä tavalla voi löytää Jumalana ja totuutena..Tarkoitan, olisi minulle aivan mahdotonta seurata Jeesusta Jumalana, jos sitä yrität minulle ehdottaa hyvä "tietää totuuden?"..
Ei ole minusta totuudellista seurata Jeesusta jumalana, sillä hän on minulle luotu olento. Luotu olento ei ole Jumala. Ja Jeeus itsekin vahvisti sanoillaan sen!! Monesti!! ja kehoitti ihmisiä puhumaan Isälle! Jeesus ei koskaan halunnut tulla palvotuksi! Ja me voimme seurata Jeesuksen esimerkkiä siskoina ja veljinä, näin olen ymmärtänyt.
En ole koskaan ymmärtänyt niitä, jotka kutsuvat Jeesusta Jumalaksi..Mutta jokaiselle jotain.
Tällä hetkellä olen jo pahoillani, että olen kirjoitellut tälle palstalle ja esitellyt omia näsäviisaita mietelmiäni..
Mutta on pakko saada tietää ja uteliaisuus se on perittyä ;) Ei voi vain mennä kysymään mukavalta 70v siskolta, että kerros mikä se SeOLa on?
Kiitos kaikille osallistujille!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3648223Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1592572- 76928
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60853- 25826
- 55823
- 64812
- 12810
- 46786
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss68713