Kun Raamatun Uusi testamentti puhuu 'jumalanpelosta', se ei, itse asiassa, alkukielessä kreikassa puhu 'pelkäämisestä', vaan jopa 'kammoamisesta'. Siellä kehotetaan 'KAMMOAMAAN Jumalaa'. Siis jotain paljon rajumpaa kuin pelkkä 'pelkääminen'. Jotain paljon atavistisempaa (= alkukantaisempaa).
JumalanPELOSTA käytetty sana alkukielessä on 'phobia'. Se tarkoittaa samaa kuin nykykielen FOBIA. Jotkut kammoavat hämähäkkejä, toiset korkeita paikkoja. Jotkut kammoavat Jumalaa. Ja Raamattu jopa kehottaa kammoamaan Jumalaa. Miksi? Miksi uskovaisen pitäisi KAMMOTA sitä samaa Jumalaa, jota hän rakastaa? Voisiko joku selittää, miksi?
Sinun pitää KAMMOTA Jumalaa!
11
358
Vastaukset
- ...
vaan kunnioittaa. Tai sanotaanko että oikealla tavalla pelätä koska Jumalalla on kaikki valta maan päällä ja taivaassa. Sen pitäisi herättää oikeanlaista pelkoa ja kunnioitusta jokaisessa.
- Jämy
Jumalanpelosta käytetty sana 'phobein' ei tarkoita 'kunnioittamista', vaan 'KAMMOAMISTA'; siis 'KAVAHTAMISTA'.
- mk81
Jämy kirjoitti:
Jumalanpelosta käytetty sana 'phobein' ei tarkoita 'kunnioittamista', vaan 'KAMMOAMISTA'; siis 'KAVAHTAMISTA'.
eli jumalaa pitää pelätä neuroottisesti? Siis olla ihan koko ajan varuillaan ettei kosto iske. Jumla voi iskeä hetkenä minä hyvänsä, ja kostaa kaiken mitä minäkii olen tehny, ei auta vaikka sanoo että anteeksi etten ole 1000% täydellinen olio. Jos Jumala on sellanen sika, saa minun puolesta olla ihan rauhassa.
- todé
mk81 kirjoitti:
eli jumalaa pitää pelätä neuroottisesti? Siis olla ihan koko ajan varuillaan ettei kosto iske. Jumla voi iskeä hetkenä minä hyvänsä, ja kostaa kaiken mitä minäkii olen tehny, ei auta vaikka sanoo että anteeksi etten ole 1000% täydellinen olio. Jos Jumala on sellanen sika, saa minun puolesta olla ihan rauhassa.
Jeesuksessa Jumala teki uuden liiton, josta Hän pitää kiinni, jos sinä pidät siitä kiinni. Sen liiton irtisanotumisestaa ei seuraa kostoa, vaan ainoastaan ero.
Jämy kirjoitti:
Pyhä. Alkuseurakunnassa Jumalan Pyhyys oli niin kouriintuntuvaa, että jos tuli väärällä asenteella ja vilpillisellä sydämellä Jumalan eteen, niin kuoli siihen paikkaan esim. Ananias ja Safira. Sama Pyhä Jumala on ilmaissut itsensä rakastavana Isänä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
- Jämy
purje kirjoitti:
Pyhä. Alkuseurakunnassa Jumalan Pyhyys oli niin kouriintuntuvaa, että jos tuli väärällä asenteella ja vilpillisellä sydämellä Jumalan eteen, niin kuoli siihen paikkaan esim. Ananias ja Safira. Sama Pyhä Jumala on ilmaissut itsensä rakastavana Isänä Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Tuota minäkin olen vähän ajatellut, että näin se olisi.
mk81 kirjoitti:
palstalla kuvailevat Jumalan olevan ikään kuin heidän käskyläisensä. Jumala siunaa helluntailaisten puheet ja on kaikesta samaa mieltä. Minkä helluntailainen sanoo, se on ilman muuta peräisin suoraan Jumalasta. Hellarien Jumalalla on koiranvirka. Hänellä jos olisikin kaikki valta, eipä olisi lahkon ulkopuolisten elämä herkkua.
- jämy,
Fil. 2:10
niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
myos sinun polvesi kuuluu tuohon joukkoon.kunnioitit
,tai et. - Jumala on
tosiaan erittäin ristiriitainen "persoona". Sanoisin, että jakomielitautinen, persoonallisuushäiriöinen ja lisäksi hänellä on kaksisuuntainen mielialahäiriö.
Välillä JUmala on isä, välillä poika ja välillä pyhä henki. Välillä JUmala on armahtava, välillä koston- ja murhanhimoinen.
Ei ihme, että uskovat kuollakseen pelkäävät tuollaista hirmua.
Kiitän Pekkoa, tuota virolaisten rantarosvojen jumalaa, että ei tarvitse kuulua kristittyjen Jumalan alaisuuteen. - Rakasta Jumalaa
Jumalan pelko on syvää kunnioitusta ja arvostamista.Se on myös rakkautta ja pahan vihaamista siis synnin karttamista.
- Jämy
Kunnioitus ei riitä. Jumala on korkeasti pyhä, ja jumalanpelko on korkeasti pyhän kavahtamista. Jumala ei missään ole vaatinut, että Häntä kunnioitetaan. Se on nykyajan keittiöpsykologien tulkintaa. Jumala on vaatinut, että Häntä kammotaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3798371Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732740- 131032
- 76978
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60883- 25866
- 55853
- 64832
- 46796
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72762