MIKSI TE RUKOILETTE ENKELIÄ?

Lukihäiriöinen

Vain Jeesuksen Kristuksen kautta, voi pelastua.
Vain Hän on Kunigas, enkelit ovat Hänen alamaisuudessaan ja he palvelevat Jeesusta.

Maanpäälle on syntynyt ihmismuotooan, enkelisuvuista Gaabriel, Miikael, Raafael ja Uriel suvuista enkeleitä.

He tuovat Puhdasta Evankeljumia Jeesukselle Kunnian antaen.

Älkää koskaan rukoilko enkeleitä, älkää kumartako heitä, älkää laskeko toivoanne heihin.

PELASTUTTE AINOASTAAN JEESUKSEN KAUTTA.

156

7025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      kun heiltä saa apua eri asioihin.

      • Lukihäiriöinen

        Olet väärässä, sinun kannattaa tutustua Jumalan Sanan.
        Juudan kirje: Jeesus tulee tuhansine pyhineen, omiansa noutamaan.
        Jeesus on kaikkia enkeleitä ylempi, ja sentähden kaikien ihmisten tulee rukoilla ainoastaan Jeesusta, että ette eksyisi.

        Maanpäällä on Jeesuksen lähettämiä enkeleitä.

        Mutta myös niitä, jotka pukeutuvat valkeuden vaateisiin ja ovatkin vastapuolen lähetiläitä jotka eksyttävät ja vievät, poissa totuudesta.

        Jeesus on avain Jumalan valtakuntaan.

        Pahakin tekee ihmeitä ja eksytää Jumalan omia.
        Jeesuksen veren turva on ainoa joka suojelee.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Olet väärässä, sinun kannattaa tutustua Jumalan Sanan.
        Juudan kirje: Jeesus tulee tuhansine pyhineen, omiansa noutamaan.
        Jeesus on kaikkia enkeleitä ylempi, ja sentähden kaikien ihmisten tulee rukoilla ainoastaan Jeesusta, että ette eksyisi.

        Maanpäällä on Jeesuksen lähettämiä enkeleitä.

        Mutta myös niitä, jotka pukeutuvat valkeuden vaateisiin ja ovatkin vastapuolen lähetiläitä jotka eksyttävät ja vievät, poissa totuudesta.

        Jeesus on avain Jumalan valtakuntaan.

        Pahakin tekee ihmeitä ja eksytää Jumalan omia.
        Jeesuksen veren turva on ainoa joka suojelee.

        Olen myös huomannut että se tapa millä uskovaiset tulkkaavat raamattua on väärä.


      • jenny.

        Jep. Juuri näin.:)


      • pirochka
        Aritta kirjoitti:

        Olen myös huomannut että se tapa millä uskovaiset tulkkaavat raamattua on väärä.

        Jos uskovaiset tulkitsevat raamattua väärin, mitenkäs sitten ne jotka eivät usko eivätkä edes lue raamattua, sitä tulkitsevat ?


      • Aritta
        pirochka kirjoitti:

        Jos uskovaiset tulkitsevat raamattua väärin, mitenkäs sitten ne jotka eivät usko eivätkä edes lue raamattua, sitä tulkitsevat ?

        eivät tulkitse lainkaan koska he eivät kerran sitä lue.


    • Kultaenkeli*

      nämäkin jutut ole käsitelty jo moneen kertaan???

      Kyllä enkelit ovat ihmisiä auttamassa!

      • Lukihäiriöinen

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.
        17. Ja Henki ja Morsian sanovat: "Tule" ja joka kuulee , sanokoon: "Tule" ja joka janoaa tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        20. Hän joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti minä tulen pian" Aamen tule, Herra Jeesus!

        21. Herran Jeesuksen armo, olkoot kaikkien kanssa Aamen.

        Daniel 12
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan,mutta Jumalattomat pysyvät Jumalattomina, eikä yksikään Jumalaton ymmärä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Malakia3
        Katso Minä lähetän ¨Sanansaattajani, ja hän on valmistava tien Minun eteeni.


        Äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja LIITON ENKELI jota te halajatte. Katso hän tulee, sanoo Herra.

        2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän.
        Kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?

        Hän on niinkuin kultasepän tuli ja pesijän saippua.

        3. Hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän pudistaa Leevin pojat.
        saa sen puhtaaksi, kuin kullan hopean ja he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudesta.

        4luku
        5. Katso, minä lähetän teille Prfetta Eliaan,
        Ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

        6. Hän on jälleen käntävä, isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen,
        etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

        Totisesti ekelit tulivat ja tekevät työtä, siksi on kunnia, vain Jeesuksen Kristuksen ja Hänen ainoastaan.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.
        17. Ja Henki ja Morsian sanovat: "Tule" ja joka kuulee , sanokoon: "Tule" ja joka janoaa tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        20. Hän joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti minä tulen pian" Aamen tule, Herra Jeesus!

        21. Herran Jeesuksen armo, olkoot kaikkien kanssa Aamen.

        Daniel 12
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan,mutta Jumalattomat pysyvät Jumalattomina, eikä yksikään Jumalaton ymmärä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Malakia3
        Katso Minä lähetän ¨Sanansaattajani, ja hän on valmistava tien Minun eteeni.


        Äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja LIITON ENKELI jota te halajatte. Katso hän tulee, sanoo Herra.

        2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän.
        Kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?

        Hän on niinkuin kultasepän tuli ja pesijän saippua.

        3. Hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän pudistaa Leevin pojat.
        saa sen puhtaaksi, kuin kullan hopean ja he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudesta.

        4luku
        5. Katso, minä lähetän teille Prfetta Eliaan,
        Ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

        6. Hän on jälleen käntävä, isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen,
        etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

        Totisesti ekelit tulivat ja tekevät työtä, siksi on kunnia, vain Jeesuksen Kristuksen ja Hänen ainoastaan.

        Mitä tekemistä noilla kohdilla on oikean elämän kanssa?


      • Kultaenkeli*
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.
        17. Ja Henki ja Morsian sanovat: "Tule" ja joka kuulee , sanokoon: "Tule" ja joka janoaa tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        20. Hän joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti minä tulen pian" Aamen tule, Herra Jeesus!

        21. Herran Jeesuksen armo, olkoot kaikkien kanssa Aamen.

        Daniel 12
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan,mutta Jumalattomat pysyvät Jumalattomina, eikä yksikään Jumalaton ymmärä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Malakia3
        Katso Minä lähetän ¨Sanansaattajani, ja hän on valmistava tien Minun eteeni.


        Äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja LIITON ENKELI jota te halajatte. Katso hän tulee, sanoo Herra.

        2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän.
        Kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?

        Hän on niinkuin kultasepän tuli ja pesijän saippua.

        3. Hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän pudistaa Leevin pojat.
        saa sen puhtaaksi, kuin kullan hopean ja he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudesta.

        4luku
        5. Katso, minä lähetän teille Prfetta Eliaan,
        Ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

        6. Hän on jälleen käntävä, isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen,
        etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

        Totisesti ekelit tulivat ja tekevät työtä, siksi on kunnia, vain Jeesuksen Kristuksen ja Hänen ainoastaan.

        Että te viititte tuputtaa joka käänteeseen noita raamatun lauseitanne??!?
        Minulla on omat aatokseni noista enkeleistä, ja sitä ei tuollaisella millään muuteta!

        Minä elän nykyaikaa, ja siten kuin minä uskon..
        Voisin hyvin kyseenalaistaa koko kirjan..


      • huomioon,
        Kultaenkeli* kirjoitti:

        Että te viititte tuputtaa joka käänteeseen noita raamatun lauseitanne??!?
        Minulla on omat aatokseni noista enkeleistä, ja sitä ei tuollaisella millään muuteta!

        Minä elän nykyaikaa, ja siten kuin minä uskon..
        Voisin hyvin kyseenalaistaa koko kirjan..

        että on olemassa oikeita, Jumalan antamia, enkeleitä, joilla on monia tehtäviä. Mutta, huomaa tämä: on myös olemassa pimeyden enkeleitä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Enkelit, jotka ovat Jumalan antamia esim. varjeluksessa, ovat vain ja ainoastaan Jumalan ja Jeesuksen palvelijoita. Yksistään Jeesusta ja Jumalaa sekä Pyhää Henkeäkin voimme lähestyä rukouksessa. Jeesuksen Henki on Pyhä Henki, joka kirkastaa Jeesusta meille. Miksi et rukoilisi Jeesusta, sillä Hän voi myös vastata sinulle, tavalla tai toisella!


      • Ette Kumiorava
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.
        17. Ja Henki ja Morsian sanovat: "Tule" ja joka kuulee , sanokoon: "Tule" ja joka janoaa tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

        20. Hän joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti minä tulen pian" Aamen tule, Herra Jeesus!

        21. Herran Jeesuksen armo, olkoot kaikkien kanssa Aamen.

        Daniel 12
        10. Monet puhdistetaan, kirkastetaan ja koetellaan,mutta Jumalattomat pysyvät Jumalattomina, eikä yksikään Jumalaton ymmärä tätä, mutta taidolliset ymmärtävät.

        Malakia3
        Katso Minä lähetän ¨Sanansaattajani, ja hän on valmistava tien Minun eteeni.


        Äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja LIITON ENKELI jota te halajatte. Katso hän tulee, sanoo Herra.

        2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän.
        Kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy?

        Hän on niinkuin kultasepän tuli ja pesijän saippua.

        3. Hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän pudistaa Leevin pojat.
        saa sen puhtaaksi, kuin kullan hopean ja he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudesta.

        4luku
        5. Katso, minä lähetän teille Prfetta Eliaan,
        Ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä.

        6. Hän on jälleen käntävä, isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet isien puoleen,
        etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi.

        Totisesti ekelit tulivat ja tekevät työtä, siksi on kunnia, vain Jeesuksen Kristuksen ja Hänen ainoastaan.

        Lukihäiriöinen kopioi Raamatusta 10.6.2007 klo 17.38 Johanneksen ilmestyskijaa:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.

        Kointähti edeltää auringon nousua ja tarkoittaa myös samaa kuin valontuoja eli Luc-i-fer, eli jos Johanneksen näkyyn olisi uskomista niin Jeesus olisikin Lucifer. Eikös olekin riemukasta tämä Raamatun tulkinnan monimuotoisuus?


      • sähkömies-valon tuoja
        Ette Kumiorava kirjoitti:

        Lukihäiriöinen kopioi Raamatusta 10.6.2007 klo 17.38 Johanneksen ilmestyskijaa:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.

        Kointähti edeltää auringon nousua ja tarkoittaa myös samaa kuin valontuoja eli Luc-i-fer, eli jos Johanneksen näkyyn olisi uskomista niin Jeesus olisikin Lucifer. Eikös olekin riemukasta tämä Raamatun tulkinnan monimuotoisuus?

        voi teitä hulluja... ottakaa se pää pois sieltä jeesuksen perseestä ja herätkää tähän oikeaan maailmaan. Ei niitä satuja tarvii niin vakavasti ottaa.


      • Aritta
        huomioon, kirjoitti:

        että on olemassa oikeita, Jumalan antamia, enkeleitä, joilla on monia tehtäviä. Mutta, huomaa tämä: on myös olemassa pimeyden enkeleitä, joilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Enkelit, jotka ovat Jumalan antamia esim. varjeluksessa, ovat vain ja ainoastaan Jumalan ja Jeesuksen palvelijoita. Yksistään Jeesusta ja Jumalaa sekä Pyhää Henkeäkin voimme lähestyä rukouksessa. Jeesuksen Henki on Pyhä Henki, joka kirkastaa Jeesusta meille. Miksi et rukoilisi Jeesusta, sillä Hän voi myös vastata sinulle, tavalla tai toisella!

        Ei ole Jumalan antamia enkeleitä sen kummemmin kuin pimeyden enkeleitä. On vain enkeleitä.


      • Aritta
        Ette Kumiorava kirjoitti:

        Lukihäiriöinen kopioi Raamatusta 10.6.2007 klo 17.38 Johanneksen ilmestyskijaa:

        16. Minä Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa.
        Minä olen Daavidin juurivesa ja Hänen suvussaan, se kirkas kointähti.

        Kointähti edeltää auringon nousua ja tarkoittaa myös samaa kuin valontuoja eli Luc-i-fer, eli jos Johanneksen näkyyn olisi uskomista niin Jeesus olisikin Lucifer. Eikös olekin riemukasta tämä Raamatun tulkinnan monimuotoisuus?

        Minäkin olen älynnyt sen kohdan.


      • Kultaenkeli*
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole Jumalan antamia enkeleitä sen kummemmin kuin pimeyden enkeleitä. On vain enkeleitä.

        Turha uskotella muuta!


      • Lukihäiriöinen
        Aritta kirjoitti:

        Minäkin olen älynnyt sen kohdan.

        Tiedän tarkaan että Lucifer on pahuuden enkeli ja kointähti.

        Mitä siitä sitten kirjoitin, sen tähden että teillä silmät avautuisivat, te ette ole missään turvassa, jos rukoilette enkeleitä, kuka teitä suojelee, jos teillä ei ole Jeesuksen veren turvaa?


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Tiedän tarkaan että Lucifer on pahuuden enkeli ja kointähti.

        Mitä siitä sitten kirjoitin, sen tähden että teillä silmät avautuisivat, te ette ole missään turvassa, jos rukoilette enkeleitä, kuka teitä suojelee, jos teillä ei ole Jeesuksen veren turvaa?

        on Jeesus.

        Kuka meitä suojelee? Enkelit esim. Ja oppaamme. Niin kuin sinuakin. Jeesus ei suojele ketään, ei myöskään Jumala.


      • Lukihäiriöinen
        Aritta kirjoitti:

        on Jeesus.

        Kuka meitä suojelee? Enkelit esim. Ja oppaamme. Niin kuin sinuakin. Jeesus ei suojele ketään, ei myöskään Jumala.

        Olet harhassa, sinnulla on vielä vähän aikaa tehdä parannus.
        Jeesus on Jumalan Poika


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Olet harhassa, sinnulla on vielä vähän aikaa tehdä parannus.
        Jeesus on Jumalan Poika

        Pelastusta ei tarvita koska emme ole koskaan olleet sellaisessa tilanteessa josta meidät pitäisi pelastaa.

        Jeesus on Jumalan poika ihan niin kuin mekin olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Se tarkoittaa että olemme osa Jumalaa tai että Jumala on meissä. Jumala ei ole persoona vaan voima.


      • Lukihäiriöinen
        Aritta kirjoitti:

        Pelastusta ei tarvita koska emme ole koskaan olleet sellaisessa tilanteessa josta meidät pitäisi pelastaa.

        Jeesus on Jumalan poika ihan niin kuin mekin olemme Jumalan poikia ja tyttäriä. Se tarkoittaa että olemme osa Jumalaa tai että Jumala on meissä. Jumala ei ole persoona vaan voima.

        Isä Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        He ovat kaikki kuitenkin omia persoonia.

        Enkeleistä Paavalin toinen kirje Korintolaisille 11 luku sanoo:

        14. Ei ihme; sillä itse saatan tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakkin tekkeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukaan.

        Varoituksen sana siis edelleen, ekelit ovat joko Hyvyyden enkeleitä ja Jumalan lähettämiä tai valkeuden vaatteisiin pukeutuneita pahan lähettiäitä.

        Varmaa on kuitenkin se joka ei tunnusta Jeesusta ja Hänen Ristin työtään ei voi olla, Jumalan enkeleitten palveltavana.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Isä Poika ja Pyhä Henki ovat yksi.

        He ovat kaikki kuitenkin omia persoonia.

        Enkeleistä Paavalin toinen kirje Korintolaisille 11 luku sanoo:

        14. Ei ihme; sillä itse saatan tekeytyy valkeuden enkeliksi.

        15. Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakkin tekkeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukaan.

        Varoituksen sana siis edelleen, ekelit ovat joko Hyvyyden enkeleitä ja Jumalan lähettämiä tai valkeuden vaatteisiin pukeutuneita pahan lähettiäitä.

        Varmaa on kuitenkin se joka ei tunnusta Jeesusta ja Hänen Ristin työtään ei voi olla, Jumalan enkeleitten palveltavana.

        niin kuin mekin olemme persoonia täällä maan päällä. Mutta ikuisuudessa emme ole. Ja Jumala on ikuisuudessa eikä ole siis persoona.

        #Varoituksen sana siis edelleen, ekelit ovat joko Hyvyyden enkeleitä ja Jumalan lähettämiä tai valkeuden vaatteisiin pukeutuneita pahan lähettiäitä.

        Varmaa on kuitenkin se joka ei tunnusta Jeesusta ja Hänen Ristin työtään ei voi olla, Jumalan enkeleitten palveltavana.#

        Ei pidä paikkaansa.


      • paikkansa...
        Aritta kirjoitti:

        niin kuin mekin olemme persoonia täällä maan päällä. Mutta ikuisuudessa emme ole. Ja Jumala on ikuisuudessa eikä ole siis persoona.

        #Varoituksen sana siis edelleen, ekelit ovat joko Hyvyyden enkeleitä ja Jumalan lähettämiä tai valkeuden vaatteisiin pukeutuneita pahan lähettiäitä.

        Varmaa on kuitenkin se joka ei tunnusta Jeesusta ja Hänen Ristin työtään ei voi olla, Jumalan enkeleitten palveltavana.#

        Ei pidä paikkaansa.

        Kylä totta on, että enkelit ovat autuuden perillisiä varten;
        Enkeli
        (kreik. angelos, sanansaattaja). Raamattu opettaa, että e:t ovat henkiolentoja, «Hepr. 1:14», korkeampia kuin ihminen, «Hepr. 2:7»; «Ps. 8:5». Siksi, etteivät ne ole syntyneet, vaan luodut, niitä sanotaan Jumalan pojiksi, «Job 1:6»; «Ps. 89:7», ja 'pyhiksi', «Job 5:1»; «Ps. 89:8». Taivaassa on e. joukkoja, «Luuk. 2:13»; «Matt. 26:53»; «Dan. 7:10»; «Job 25:3», jotka ympäröivät Jumalan istuinta, «Ilm. 5:11»; «Ilm. 7:11», ja muodostavat taivaallisen pyhäkön kuoron, «Luuk. 2:13»; «Jes. 6:3»; «Ilm. 5:8»; «Ilm. 14:3»; «Ilm. 15:2-3».
        Raamattu puhuu Herran sotajoukon päämiehestä, «Joos. 5:14», ja ruhtinaista, herrauksista, hallituksista ja valloista, «Kol. 1:16», sekä hyvien että pahojen e:ien kesken, «Ef. 1:21»; «Ef. 2:2»; «Ef. 3:10»; «Ef. 6:12»; «Room. 8:38»; «Kol. 2:15», erikseen myös e.-ruhtinaista, vieläpä mainitaan niiden nimiäkin, Gabriel, «Dan. 8:16»; «Dan. 9:21»; «Luuk. 1:19», «Luuk. 1:26», ja Miikael, «Dan. 10:13», «Dan. 10:21»; «Dan. 12:1»; «Juud. 9»; «Ilm. 12:7». Apokryfikirjoissa mainitaan lisäksi Raafael ja Uuriel. Ylienkeli mainitaan myös, «1. Tess. 4:16». Luonnonvoimatkin ovat Jumalan palvelijoita, «Ps. 104:4»; toisaalta taas mainitaan niiden olevan erityisten e:ien hoivissa ja puhutaan 'vesien e:stä', «Ilm. 16:5», 'e:stä, jolla oli tuli vallassaan', «Ilm. 14:18», ja 'syvyyden e:stä', «Ilm. 9:11», joka ilmeisesti on paha e.
        E:t eivät kuitenkaan ole täydellisiä luonteeltaan, «Job 4:18»; «Job 15:15», eivätkä tiedoiltaan, «Matt. 24:36»; «Mark. 13:32»; «1. Piet. 1:12», vaikkakin tietävät paljon enemmän kuin ihmiset. Ulkonäöltään ne saattavat olla miehen tai nuorukaisen näköisiä, «1. Moos. 18:16»; «Tuom. 13:6»; «Mark. 16:5»; «Luuk. 24:4», niin että heidän taivaallista alkuperäänsä ei aina tunnettu, mutta usein heidän ympärillään loisti taivaallinen valo, «Luuk. 2:9»; «Matt. 28:3»; «Dan. 10:6»; «Hes. 1:13»; «Ilm. 1:14»; «Ilm. 19:12». E:eitä ei aina voitu nähdä ilman erityistä Jumalan voimaa, «4. Moos. 22:31»; «2. Kun. 6:17». Siivellisiksi kuvataan e:t vain «Ilm. 14:6»:ssa, paitsi kerubeja (ks. ). E:eillä ei ole määrättyä sukupuolta, «Matt. 22:30».
        E:ien tehtävänä on toimia Jumalan sanansaattajina ihmisille ja toimittaa hänen tahtoansa. E:t ilmestyvät ihmisille unessa, «1. Moos. 28:12»; «Matt. 1:20», tai valveilla, «Luuk. 1:11», «Luuk. 1:26-38»; «Luuk. 2:9», «Luuk. 2:11». Ihmismuodossa e. ilmestyi Aabrahamille, Haagarille, Lootille, Moosekselle, Joosualle, Gideonille, Maanoahille, Elialle, Danielille, Sakarialle Pietarille ja Paavalille. E:t iloitsevat ihmisten pelastuksesta Jeesuksen syntyessä, «Luuk. 2:10», ja syntisen parannusta tehdessä, «Luuk. 15:10», sillä he tuntevat olevansa seurakunnan jäsenten palvelustovereita ja veljiä, «Ilm. 22:9». Jumala ryhtyikin ihmisiä pelastamaan, "että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon", «Ef. 3:10», niiden palvottavaksi ja ihailtavaksi.
        E:t suojelevat Jumalaan turvaavia vaaroilta, «1. Moos. 24:7», ja ovat näkymättöminä heidän ympärillään, «Ps. 34:8»; «1. Moos. 28:12», «1. Moos. 48:16»; «2. Kun. 6:17»; «Jes. 63:9». Huomattavat ovat Jeesuksen sanat «Matt. 18:10»:ssä, jossa hän edellyttää suojelus-e:ien olemassaoloa ja rangaistusta niille, jotka pienokaisia halveksivat tai vahingoittavat. E:t toimeenpanevat rangaistuksia, «2. Kun. 19:35»; «2. Sam. 24:16»; «Ps. 35:5-6». Jeesukselle oli lohdutukseksi jo se tieto, että hän voisi saada avukseen e. joukon, «Matt. 26:53»; tuskan hetkenä e. todella tulikin häntä vahvistamaan, «Luuk. 22:43». Myös Daniel sai e:n vahvistusta, «Dan. 10:17-18». Muita esimerkkejä: «Ps. 91:11»; «Dan. 6:22»; «Ps. 34:7»; «Mark. 1:13». E:n tehtävänä saattaa myös olla velvollisuuden muistuttaminen, «Tuom. 6:12», varoittaminen ja ojentaminen, «Tuom. 2:1». E:n tehtävänä on auttaa kuolevia, «Luuk. 16:22», ja toimia Herran apulaisina hänen toisessa tulemisessaan, «Matt. 25:31». E:t kokoavat viljan ja erottavat lusteet nisusta, «Matt. 13:39», «Matt. 13:41»; «Matt. 24:31»; «1. Tess. 4:16»; «2. Tess. 1:7».
        Jeesus puhuu e:eistä harvoin, mutta kuitenkin niin paljon, että selvästi näkee niiden olleen hänelle todellisuutta. Hän omaksui VT:n ja aikansa juutalaisten käsityksen, mutta ei näiden tavoin pitänyt e:eitä välittäjinä, jotka vievät rukouksia Jumalalle, ja kielsi suorastaan niitä rukoilemasta. Samoin apostolit varoittavat e.-palvonnasta, «Kol. 2:18»; «Ilm. 22:8-9». Valitut pyhät saavat tuomita e:eitä, «1. Kor. 6:3».
        Raamatusta ilmenee myös, että e:t ovat joutuneet uskollisuudessaan koettelemuksiin, jolloin muutamat lankesivat, «Juud. 6»; «Joh. 8:44». Saatana oli asetettu maata hallitsemaan. Hänen langettuaan, «Jes. 14:12-15», Jumala loi ihmisen hänen sijalleen, mutta se juuri aiheutti saatanan kiukun ihmistä vastaan, niin että hän tekee kaikkensa saadakseen hänet kapinaan Jumalaa vastaan ja eroon hänestä.
        Muutamin paikoin VT:ssa puhutaan 'Herran e:stä' aivan kuin tämä olisi ollut itse Jumala. Tämä liiton e. oli Herran erityisen läsnäolon ilmestys, ja se oli vanhan liiton ajalla sen jumalallisen ilmoituksen välittäjä, joka uudessa liitossa on ilmennyt Jeesuksessa. Se on Sanan väliaikainen ruumiillistuma, koska sillä on valta antaa syntejä anteeksi, «2. Moos. 23:20-21». Vrt. «1. Moos. 18»; «1. Moos. 22:11-12»; «1. Moos. 24:7», «1. Moos. 24:40»; «1. Moos. 31:11-12»; «1. Moos. 32:24-25»; «2. Moos. 3»; «2. Moos. 13:21»; «2. Moos. 14:19»; «2. Moos. 32:34»; «2. Moos. 33»; «Joos. 5:13»; «Joos. 6:2»; «Tuom. 2:1-5»; «Tuom. 6:11-13». Tämä e. oli 'Herran läsnäolo', joka myös asui pyhäkössä armoistuimella.


      • Aritta
        paikkansa... kirjoitti:

        Kylä totta on, että enkelit ovat autuuden perillisiä varten;
        Enkeli
        (kreik. angelos, sanansaattaja). Raamattu opettaa, että e:t ovat henkiolentoja, «Hepr. 1:14», korkeampia kuin ihminen, «Hepr. 2:7»; «Ps. 8:5». Siksi, etteivät ne ole syntyneet, vaan luodut, niitä sanotaan Jumalan pojiksi, «Job 1:6»; «Ps. 89:7», ja 'pyhiksi', «Job 5:1»; «Ps. 89:8». Taivaassa on e. joukkoja, «Luuk. 2:13»; «Matt. 26:53»; «Dan. 7:10»; «Job 25:3», jotka ympäröivät Jumalan istuinta, «Ilm. 5:11»; «Ilm. 7:11», ja muodostavat taivaallisen pyhäkön kuoron, «Luuk. 2:13»; «Jes. 6:3»; «Ilm. 5:8»; «Ilm. 14:3»; «Ilm. 15:2-3».
        Raamattu puhuu Herran sotajoukon päämiehestä, «Joos. 5:14», ja ruhtinaista, herrauksista, hallituksista ja valloista, «Kol. 1:16», sekä hyvien että pahojen e:ien kesken, «Ef. 1:21»; «Ef. 2:2»; «Ef. 3:10»; «Ef. 6:12»; «Room. 8:38»; «Kol. 2:15», erikseen myös e.-ruhtinaista, vieläpä mainitaan niiden nimiäkin, Gabriel, «Dan. 8:16»; «Dan. 9:21»; «Luuk. 1:19», «Luuk. 1:26», ja Miikael, «Dan. 10:13», «Dan. 10:21»; «Dan. 12:1»; «Juud. 9»; «Ilm. 12:7». Apokryfikirjoissa mainitaan lisäksi Raafael ja Uuriel. Ylienkeli mainitaan myös, «1. Tess. 4:16». Luonnonvoimatkin ovat Jumalan palvelijoita, «Ps. 104:4»; toisaalta taas mainitaan niiden olevan erityisten e:ien hoivissa ja puhutaan 'vesien e:stä', «Ilm. 16:5», 'e:stä, jolla oli tuli vallassaan', «Ilm. 14:18», ja 'syvyyden e:stä', «Ilm. 9:11», joka ilmeisesti on paha e.
        E:t eivät kuitenkaan ole täydellisiä luonteeltaan, «Job 4:18»; «Job 15:15», eivätkä tiedoiltaan, «Matt. 24:36»; «Mark. 13:32»; «1. Piet. 1:12», vaikkakin tietävät paljon enemmän kuin ihmiset. Ulkonäöltään ne saattavat olla miehen tai nuorukaisen näköisiä, «1. Moos. 18:16»; «Tuom. 13:6»; «Mark. 16:5»; «Luuk. 24:4», niin että heidän taivaallista alkuperäänsä ei aina tunnettu, mutta usein heidän ympärillään loisti taivaallinen valo, «Luuk. 2:9»; «Matt. 28:3»; «Dan. 10:6»; «Hes. 1:13»; «Ilm. 1:14»; «Ilm. 19:12». E:eitä ei aina voitu nähdä ilman erityistä Jumalan voimaa, «4. Moos. 22:31»; «2. Kun. 6:17». Siivellisiksi kuvataan e:t vain «Ilm. 14:6»:ssa, paitsi kerubeja (ks. ). E:eillä ei ole määrättyä sukupuolta, «Matt. 22:30».
        E:ien tehtävänä on toimia Jumalan sanansaattajina ihmisille ja toimittaa hänen tahtoansa. E:t ilmestyvät ihmisille unessa, «1. Moos. 28:12»; «Matt. 1:20», tai valveilla, «Luuk. 1:11», «Luuk. 1:26-38»; «Luuk. 2:9», «Luuk. 2:11». Ihmismuodossa e. ilmestyi Aabrahamille, Haagarille, Lootille, Moosekselle, Joosualle, Gideonille, Maanoahille, Elialle, Danielille, Sakarialle Pietarille ja Paavalille. E:t iloitsevat ihmisten pelastuksesta Jeesuksen syntyessä, «Luuk. 2:10», ja syntisen parannusta tehdessä, «Luuk. 15:10», sillä he tuntevat olevansa seurakunnan jäsenten palvelustovereita ja veljiä, «Ilm. 22:9». Jumala ryhtyikin ihmisiä pelastamaan, "että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon", «Ef. 3:10», niiden palvottavaksi ja ihailtavaksi.
        E:t suojelevat Jumalaan turvaavia vaaroilta, «1. Moos. 24:7», ja ovat näkymättöminä heidän ympärillään, «Ps. 34:8»; «1. Moos. 28:12», «1. Moos. 48:16»; «2. Kun. 6:17»; «Jes. 63:9». Huomattavat ovat Jeesuksen sanat «Matt. 18:10»:ssä, jossa hän edellyttää suojelus-e:ien olemassaoloa ja rangaistusta niille, jotka pienokaisia halveksivat tai vahingoittavat. E:t toimeenpanevat rangaistuksia, «2. Kun. 19:35»; «2. Sam. 24:16»; «Ps. 35:5-6». Jeesukselle oli lohdutukseksi jo se tieto, että hän voisi saada avukseen e. joukon, «Matt. 26:53»; tuskan hetkenä e. todella tulikin häntä vahvistamaan, «Luuk. 22:43». Myös Daniel sai e:n vahvistusta, «Dan. 10:17-18». Muita esimerkkejä: «Ps. 91:11»; «Dan. 6:22»; «Ps. 34:7»; «Mark. 1:13». E:n tehtävänä saattaa myös olla velvollisuuden muistuttaminen, «Tuom. 6:12», varoittaminen ja ojentaminen, «Tuom. 2:1». E:n tehtävänä on auttaa kuolevia, «Luuk. 16:22», ja toimia Herran apulaisina hänen toisessa tulemisessaan, «Matt. 25:31». E:t kokoavat viljan ja erottavat lusteet nisusta, «Matt. 13:39», «Matt. 13:41»; «Matt. 24:31»; «1. Tess. 4:16»; «2. Tess. 1:7».
        Jeesus puhuu e:eistä harvoin, mutta kuitenkin niin paljon, että selvästi näkee niiden olleen hänelle todellisuutta. Hän omaksui VT:n ja aikansa juutalaisten käsityksen, mutta ei näiden tavoin pitänyt e:eitä välittäjinä, jotka vievät rukouksia Jumalalle, ja kielsi suorastaan niitä rukoilemasta. Samoin apostolit varoittavat e.-palvonnasta, «Kol. 2:18»; «Ilm. 22:8-9». Valitut pyhät saavat tuomita e:eitä, «1. Kor. 6:3».
        Raamatusta ilmenee myös, että e:t ovat joutuneet uskollisuudessaan koettelemuksiin, jolloin muutamat lankesivat, «Juud. 6»; «Joh. 8:44». Saatana oli asetettu maata hallitsemaan. Hänen langettuaan, «Jes. 14:12-15», Jumala loi ihmisen hänen sijalleen, mutta se juuri aiheutti saatanan kiukun ihmistä vastaan, niin että hän tekee kaikkensa saadakseen hänet kapinaan Jumalaa vastaan ja eroon hänestä.
        Muutamin paikoin VT:ssa puhutaan 'Herran e:stä' aivan kuin tämä olisi ollut itse Jumala. Tämä liiton e. oli Herran erityisen läsnäolon ilmestys, ja se oli vanhan liiton ajalla sen jumalallisen ilmoituksen välittäjä, joka uudessa liitossa on ilmennyt Jeesuksessa. Se on Sanan väliaikainen ruumiillistuma, koska sillä on valta antaa syntejä anteeksi, «2. Moos. 23:20-21». Vrt. «1. Moos. 18»; «1. Moos. 22:11-12»; «1. Moos. 24:7», «1. Moos. 24:40»; «1. Moos. 31:11-12»; «1. Moos. 32:24-25»; «2. Moos. 3»; «2. Moos. 13:21»; «2. Moos. 14:19»; «2. Moos. 32:34»; «2. Moos. 33»; «Joos. 5:13»; «Joos. 6:2»; «Tuom. 2:1-5»; «Tuom. 6:11-13». Tämä e. oli 'Herran läsnäolo', joka myös asui pyhäkössä armoistuimella.

        kaikki raamatun kohdat? Ne eivät sano minulle yhtään mitään. En viitsi ruveta lukemaan kokonaisia lukuja joidenkin pienten viitteitten takia. Sitäpaitsi ne ovat kuitenkin vain ihmisten mielipiteitä.


      • ...
        Aritta kirjoitti:

        kaikki raamatun kohdat? Ne eivät sano minulle yhtään mitään. En viitsi ruveta lukemaan kokonaisia lukuja joidenkin pienten viitteitten takia. Sitäpaitsi ne ovat kuitenkin vain ihmisten mielipiteitä.

        minä sanon sinun niistä uusista energioistasi ja Kryonista, johonka minä en muuten usko ollenkaan. Sinun uskomuksesi ovat täysin huuhaata, enemmän uskon Jeesukseen ja Raamattuun, mitä johonkin amerikkalaiseen uususkonnolliseen liikkeeseen joka on syntynyt 1990-luvulla Kaliforniassa.


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        minä sanon sinun niistä uusista energioistasi ja Kryonista, johonka minä en muuten usko ollenkaan. Sinun uskomuksesi ovat täysin huuhaata, enemmän uskon Jeesukseen ja Raamattuun, mitä johonkin amerikkalaiseen uususkonnolliseen liikkeeseen joka on syntynyt 1990-luvulla Kaliforniassa.

        Luuletko että minun uskoni on peräisin Amerikasta? Luulet silloin väärin.

        Minulle riittää että olen tutkinut raamattua muutaman vuoden ja sen vääräksi todennut.

        Totuus on meissä itsessämme eikä missään vanhassa kirjassa.

        Jostain syystä esim Kryon kertoo juuri sellaisesta jonka jo tiedän sisimmässäni. Raamattu ei. Paitsi osin jos ei sitä ota kirjaimellisesti.

        Jokatapauksessa olemme nyt uudessa energiassa ja uskonnot kuuluvat vanhaan energiaan. Ja se tieto ei ole yksistään lähtöisin Amerikasta.

        Jos hiljentyisit muutamaksi minuutiksi kuuntelemaan omaa sisäistä ääntäsi niin ehkä kuulisit jotain mielenkiintoista. Sinäkin. Mutta luultavasti et ehkä uskalla kokeilla koska vanha energia sanoo että se on vaarallista.


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        minä sanon sinun niistä uusista energioistasi ja Kryonista, johonka minä en muuten usko ollenkaan. Sinun uskomuksesi ovat täysin huuhaata, enemmän uskon Jeesukseen ja Raamattuun, mitä johonkin amerikkalaiseen uususkonnolliseen liikkeeseen joka on syntynyt 1990-luvulla Kaliforniassa.

        vielä että tämä mihin uskon on myös Jeesuksen sanoma.


      • ...
        Aritta kirjoitti:

        vielä että tämä mihin uskon on myös Jeesuksen sanoma.

        pakko sanoa, että ei siltä kyllä vaikuta, kun sanot että Jeesus olisi Lucifer/kointähti.

        Pakko sanoa myös, että olen kyllä lukenut näitä sinun Kryonin liikkeen kirjoja, kuten esim. Lopun ajat, tyypillinen amerikkalainen liike, joka lupaa ikuista rakkautta ja rauhaa, mutta käytännön elämässä se ei toimi. Ja tästä Kryon liikkeestä minä huomaan sen että tämä perustaja on sotkenut uskontoja yhteen tarkoituksella, tässä näkyy niin lähi-idän vaikutteita, kuin Kaoko itämaisia vaikutteita. Se, jos mikä pitäisi muistaa että uskontoja ei pidä sekoittaa keskenään.

        Äskettäin kävin täällä rajatieto osastolla, niin sinä sanoit siellä että juutalaisuudessa on paljon oikein. Mutta toisessa kohdassa sinä kiellät VT:n, joka sattuu olemaan juutalaisuuden Toora eli pyhä kirja, siis tämän perusteella sinä kiellät kaiken juutalaisuudesta. Joten lopputuloksena sinä olet aika ristiriitainen tyyppi.


      • Errare humanum est !
        ... kirjoitti:

        pakko sanoa, että ei siltä kyllä vaikuta, kun sanot että Jeesus olisi Lucifer/kointähti.

        Pakko sanoa myös, että olen kyllä lukenut näitä sinun Kryonin liikkeen kirjoja, kuten esim. Lopun ajat, tyypillinen amerikkalainen liike, joka lupaa ikuista rakkautta ja rauhaa, mutta käytännön elämässä se ei toimi. Ja tästä Kryon liikkeestä minä huomaan sen että tämä perustaja on sotkenut uskontoja yhteen tarkoituksella, tässä näkyy niin lähi-idän vaikutteita, kuin Kaoko itämaisia vaikutteita. Se, jos mikä pitäisi muistaa että uskontoja ei pidä sekoittaa keskenään.

        Äskettäin kävin täällä rajatieto osastolla, niin sinä sanoit siellä että juutalaisuudessa on paljon oikein. Mutta toisessa kohdassa sinä kiellät VT:n, joka sattuu olemaan juutalaisuuden Toora eli pyhä kirja, siis tämän perusteella sinä kiellät kaiken juutalaisuudesta. Joten lopputuloksena sinä olet aika ristiriitainen tyyppi.

        puhut, jotkut amerikkalaiset uskonlahkot ovat siitä ärsyttäviä, kun niiden perustajat tarkoituksella sekoittavat eri uskontoja yhteen, kuten tässä Kryonin liikkessä. Ja suuriosa näistä liikkeistä aivopesee ihmiset täydellisesti, kuten näköjään Arittakin on aivopesty, toivottavasti hän joskus tulee terveeksi.
        Amerikassa näitä turhanpäiväisiä liikkeitä syntyy noin kaksi kappaletta päivässä. Yksi syy siihen on se, että Amerikka on kulttuurien sulatusuuni ja toinen se että näiden liikkeiden perustajat haluavat vain rahaa ja julkisuutta.


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        pakko sanoa, että ei siltä kyllä vaikuta, kun sanot että Jeesus olisi Lucifer/kointähti.

        Pakko sanoa myös, että olen kyllä lukenut näitä sinun Kryonin liikkeen kirjoja, kuten esim. Lopun ajat, tyypillinen amerikkalainen liike, joka lupaa ikuista rakkautta ja rauhaa, mutta käytännön elämässä se ei toimi. Ja tästä Kryon liikkeestä minä huomaan sen että tämä perustaja on sotkenut uskontoja yhteen tarkoituksella, tässä näkyy niin lähi-idän vaikutteita, kuin Kaoko itämaisia vaikutteita. Se, jos mikä pitäisi muistaa että uskontoja ei pidä sekoittaa keskenään.

        Äskettäin kävin täällä rajatieto osastolla, niin sinä sanoit siellä että juutalaisuudessa on paljon oikein. Mutta toisessa kohdassa sinä kiellät VT:n, joka sattuu olemaan juutalaisuuden Toora eli pyhä kirja, siis tämän perusteella sinä kiellät kaiken juutalaisuudesta. Joten lopputuloksena sinä olet aika ristiriitainen tyyppi.

        En minä kiellä vanhaa testamenttia. Kristityt vain eivät ole tulkanneet sitä oikein.

        Lucifer ei ole saatana vaan valontuoja. Niin kuin Jeesuskin.

        Kryon ei sekoita uskontoja. Hänellä ei ole mitään uskontojen kanssa tekemistä. Niin kuin ei oikeastaan minullakaan eikä Jeesuksellakaan. Se että tässä ajatustavassa on idästä tulleita "vaikutteita" johtuu siitä että esim buddhalaisuudessa on paljon näitä uuden energian vaikutteita koska buddhalaisuus on lähellä totuutta. Esim reinkarnation-oppi. Ja sen kautta henkinen kehitys valaistukseen. Kyllä se varmaan on raamatussakin koska kaikki uskonnot ovat oikeastaan yksi ja sama, mutta vain eri tavalla tulkattuja.

        Kryon-liike ei myöskään ole mikään liike vaan Kryon on henkiolento joka on opastamassa ihmiskuntaa niin kuin moni muukin opas on tehnyt iät ajat, myös raamatun aikoihin. Hän ei ole ainoa. Eikä myöskään ensimmäinen jonka kanavointia olen lukenut. Ensimmäinen kanavointi jonka luin taisi olla tanskalainen. Olen myös lukenut ruotsalaisia kanavointeja. Joten ei ne kaikki tule Amerikasta jos sinulla nyt on jotain Amerikkaa vastaan.


      • Aritta
        Errare humanum est ! kirjoitti:

        puhut, jotkut amerikkalaiset uskonlahkot ovat siitä ärsyttäviä, kun niiden perustajat tarkoituksella sekoittavat eri uskontoja yhteen, kuten tässä Kryonin liikkessä. Ja suuriosa näistä liikkeistä aivopesee ihmiset täydellisesti, kuten näköjään Arittakin on aivopesty, toivottavasti hän joskus tulee terveeksi.
        Amerikassa näitä turhanpäiväisiä liikkeitä syntyy noin kaksi kappaletta päivässä. Yksi syy siihen on se, että Amerikka on kulttuurien sulatusuuni ja toinen se että näiden liikkeiden perustajat haluavat vain rahaa ja julkisuutta.

        niin kuin tässä jo aiemmin olen ilmoittanut niin Kryon ei tosiaankaan ole minun ensimmäinen opettajani. Eikä yleensäkään mikään amerikkalainen "lahko" tai "liike".

        Suomessa on muuten ihan ikioma kanavoija joten ei ihan välttämättä tarvitse lähteä Amerikkaan asti. Itse asun Ruotsissa josta myös löytyy ei-amerikkalaisia kanavointeja.

        Rahasta puheenollen, nuo amerikkalaiset baptisti-papit ne vasta osaavat rahaa kerätä. Ja myös suomalaiset kirkot ja uskonlahkot.


      • Aritta
        Errare humanum est ! kirjoitti:

        puhut, jotkut amerikkalaiset uskonlahkot ovat siitä ärsyttäviä, kun niiden perustajat tarkoituksella sekoittavat eri uskontoja yhteen, kuten tässä Kryonin liikkessä. Ja suuriosa näistä liikkeistä aivopesee ihmiset täydellisesti, kuten näköjään Arittakin on aivopesty, toivottavasti hän joskus tulee terveeksi.
        Amerikassa näitä turhanpäiväisiä liikkeitä syntyy noin kaksi kappaletta päivässä. Yksi syy siihen on se, että Amerikka on kulttuurien sulatusuuni ja toinen se että näiden liikkeiden perustajat haluavat vain rahaa ja julkisuutta.

        Kristinusko on eri mytologien sekasotku.


      • Erráre húmánum est
        Aritta kirjoitti:

        Kristinusko on eri mytologien sekasotku.

        kristinuskossa on vain kaksi alkuperäistä kirkkoa, jotka ovat lähimpänä sitä Kristuksen opetusta ja ne ovat roomalais-katolinen ja kreikkalais-ortodoksinen kirkko, joista viimeisin on kaikkein alkuperäisin. Muut eli protestanttiset kirkot ja lahkouskonnot ovat käytännössä menneet kauemmas tästä alkukirkon opetuksesta.


      • Erráre húmánum est
        Aritta kirjoitti:

        niin kuin tässä jo aiemmin olen ilmoittanut niin Kryon ei tosiaankaan ole minun ensimmäinen opettajani. Eikä yleensäkään mikään amerikkalainen "lahko" tai "liike".

        Suomessa on muuten ihan ikioma kanavoija joten ei ihan välttämättä tarvitse lähteä Amerikkaan asti. Itse asun Ruotsissa josta myös löytyy ei-amerikkalaisia kanavointeja.

        Rahasta puheenollen, nuo amerikkalaiset baptisti-papit ne vasta osaavat rahaa kerätä. Ja myös suomalaiset kirkot ja uskonlahkot.

        minä ainakin tiedän mihin nämä luterilaisen ja ortodoksisen kirkon ja myös muidenkin kirkkojen rahat menevät, toisin kuin sinä.

        Mitä sinä taas oikein höpötät, Amerikasta sinunkin liikkeesi on lähtöisin Lee Carrol, jos oikein muistan on tämän liikkeen perustaja, Kaliforniassa Del Marista tämä Kryon sai alkunsa. Vai oliko se joidenkin selvännäkijöiden perusteella Lee Carrol vähän hurahti ja pahasti, ei millään pahalla. Tässä kun selittelit ...:lle että ensimmäinen lukemasi kirja oli tanskalaisen kirjoittama, mistä hän oli muuten saanut opetuksensa Lee Carrolilta? Pakko sanoa että ilman rahastusta ei varmaan Lee Carrolkaan saa järjestettyä niin massiivisia "show-esityksiä".


      • Aritta
        Aritta kirjoitti:

        niin kuin tässä jo aiemmin olen ilmoittanut niin Kryon ei tosiaankaan ole minun ensimmäinen opettajani. Eikä yleensäkään mikään amerikkalainen "lahko" tai "liike".

        Suomessa on muuten ihan ikioma kanavoija joten ei ihan välttämättä tarvitse lähteä Amerikkaan asti. Itse asun Ruotsissa josta myös löytyy ei-amerikkalaisia kanavointeja.

        Rahasta puheenollen, nuo amerikkalaiset baptisti-papit ne vasta osaavat rahaa kerätä. Ja myös suomalaiset kirkot ja uskonlahkot.

        "minä ainakin tiedän mihin nämä luterilaisen ja ortodoksisen kirkon ja myös muidenkin kirkkojen rahat menevät, toisin kuin sinä."

        No mihin?

        "Mitä sinä taas oikein höpötät, Amerikasta sinunkin liikkeesi on lähtöisin Lee Carrol, jos oikein muistan on tämän liikkeen perustaja, Kaliforniassa Del Marista tämä Kryon sai alkunsa."

        Liikkeeni? Olen vain sattunut vahingossa (anteeksi nyt kauheasti) lukemaan muutaman Kryonin kanavoinnin mutta se tieto mitä niissä on on ollut minussa itsessäni aina.

        "Vai oliko se joidenkin selvännäkijöiden perusteella Lee Carrol vähän hurahti ja pahasti,"

        Tässä oli kyse kateellisuudesta. Lee Carroll ei hurahtanut.

        "Tässä kun selittelit ...:lle että ensimmäinen lukemasi kirja oli tanskalaisen kirjoittama, mistä hän oli muuten saanut opetuksensa Lee Carrolilta?"

        Ei varmaankaan koska kanavointi on 1919 vuodelta.


        #Pakko sanoa että ilman rahastusta ei varmaan Lee Carrolkaan saa järjestettyä niin massiivisia "show-esityksiä".#

        Minkähänlaisia show-esityksiä tarkoitat? Minä olen nähnyt vain näitä uskovaisten show-esityksiä missä pastorit uhkailevat ääni rikkoutuen saatanasta ja helvetistä ja vaativat seurakuntaa antamaan rahansa että saisivat taivaspaikan. Pastori itse sitten ajelee yksityiskoneella ympäriinsä.


      • Aritta
        Aritta kirjoitti:

        Kristinusko on eri mytologien sekasotku.

        "kristinuskossa on vain kaksi alkuperäistä kirkkoa, jotka ovat lähimpänä sitä Kristuksen opetusta ja ne ovat roomalais-katolinen ja kreikkalais-ortodoksinen kirkko, joista viimeisin on kaikkein alkuperäisin. Muut eli protestanttiset kirkot ja lahkouskonnot ovat käytännössä menneet kauemmas tästä alkukirkon opetuksesta."

        Nämä eivät ole alkuperäisiä kristinuskon lähteitä. Kristinusko on monen mytologian sekoitusta. Moni kertomus on Egyptistä peräisin. Ja suuri osa on sumereilta.


      • Hurskas katolilainen
        Aritta kirjoitti:

        En minä kiellä vanhaa testamenttia. Kristityt vain eivät ole tulkanneet sitä oikein.

        Lucifer ei ole saatana vaan valontuoja. Niin kuin Jeesuskin.

        Kryon ei sekoita uskontoja. Hänellä ei ole mitään uskontojen kanssa tekemistä. Niin kuin ei oikeastaan minullakaan eikä Jeesuksellakaan. Se että tässä ajatustavassa on idästä tulleita "vaikutteita" johtuu siitä että esim buddhalaisuudessa on paljon näitä uuden energian vaikutteita koska buddhalaisuus on lähellä totuutta. Esim reinkarnation-oppi. Ja sen kautta henkinen kehitys valaistukseen. Kyllä se varmaan on raamatussakin koska kaikki uskonnot ovat oikeastaan yksi ja sama, mutta vain eri tavalla tulkattuja.

        Kryon-liike ei myöskään ole mikään liike vaan Kryon on henkiolento joka on opastamassa ihmiskuntaa niin kuin moni muukin opas on tehnyt iät ajat, myös raamatun aikoihin. Hän ei ole ainoa. Eikä myöskään ensimmäinen jonka kanavointia olen lukenut. Ensimmäinen kanavointi jonka luin taisi olla tanskalainen. Olen myös lukenut ruotsalaisia kanavointeja. Joten ei ne kaikki tule Amerikasta jos sinulla nyt on jotain Amerikkaa vastaan.

        ollaan me muka harhaoppisia, kuulehan sinä uskontojen sekoittaja ja yhteenliittäjä, mene sinne amerikkaan tai missä näitä tyhmiä lahkoja oikein onkaan. Näissä paikoissa on sen verta tyhmää väkeä että niitä pystyy helposti puijaamaan. Mikään ei ole sen pahempi synti kuin liittää uskontoja yhteen, sillä se jos mikä sekoittaa ihmisen mielen ja terveyden. Ja tästä puheenollen, minulla olisi vaihtoehto sinulle, mene laitoshoitoon ja muista ottaa siellä mielenterveys lääkityksesi.


      • vanha ortodoksi
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        ollaan me muka harhaoppisia, kuulehan sinä uskontojen sekoittaja ja yhteenliittäjä, mene sinne amerikkaan tai missä näitä tyhmiä lahkoja oikein onkaan. Näissä paikoissa on sen verta tyhmää väkeä että niitä pystyy helposti puijaamaan. Mikään ei ole sen pahempi synti kuin liittää uskontoja yhteen, sillä se jos mikä sekoittaa ihmisen mielen ja terveyden. Ja tästä puheenollen, minulla olisi vaihtoehto sinulle, mene laitoshoitoon ja muista ottaa siellä mielenterveys lääkityksesi.

        nyt kehtoo tuolla tavalla puhua Hurskas katolilainen. Mutta hetkonen tämähän Arittahan haukku meitä, no siinä tapauksessa oikein teit, kyllä tämä henkilö näköjään tarvitsee lääkehoitoa, kun luin hänen aikaisempiaan tekstejään.

        Ja tiedoksi vain, että kristinusko oli alussa vain juutalainen lahko, joka sitten myöhemmin erosi tästä juutalaisuudesta. Juutalaisille lauantai on pyhä päivä, sinä päivänä Jumala loi maailman. Ortodoksit ja muistaakseni myös katolilaiset pitävät lauantaita maailman luomisen päivänä ja sunnuntai on sitten Kristuksen ylösnousemuksen päivä. Joten tämä on yksi esimerkki siitä että ortodoksit ja roomalais-katolilaiset jatkavat juutalaista ja alkuseurakunnan perinnettä, jotka nämä protestantit ja lahkouskonnot ovat jo unohtaneet.


      • Aritta
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        ollaan me muka harhaoppisia, kuulehan sinä uskontojen sekoittaja ja yhteenliittäjä, mene sinne amerikkaan tai missä näitä tyhmiä lahkoja oikein onkaan. Näissä paikoissa on sen verta tyhmää väkeä että niitä pystyy helposti puijaamaan. Mikään ei ole sen pahempi synti kuin liittää uskontoja yhteen, sillä se jos mikä sekoittaa ihmisen mielen ja terveyden. Ja tästä puheenollen, minulla olisi vaihtoehto sinulle, mene laitoshoitoon ja muista ottaa siellä mielenterveys lääkityksesi.

        laitoshoitoon kun et ymmärrä mitä kirjoitan. Se mihin uskon ei tule Amerikasta. Mutta kait se on turha yrittää selittää teikäläisille yhtään mitään.


        Aika jännää kun te "oikeaoppiset" olette niin herkkiä tuomitsemaan toisin ajattelevat. Ilmeisesti se on sitä raamatun jumalan oppia sitten.


      • Aritta
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        ollaan me muka harhaoppisia, kuulehan sinä uskontojen sekoittaja ja yhteenliittäjä, mene sinne amerikkaan tai missä näitä tyhmiä lahkoja oikein onkaan. Näissä paikoissa on sen verta tyhmää väkeä että niitä pystyy helposti puijaamaan. Mikään ei ole sen pahempi synti kuin liittää uskontoja yhteen, sillä se jos mikä sekoittaa ihmisen mielen ja terveyden. Ja tästä puheenollen, minulla olisi vaihtoehto sinulle, mene laitoshoitoon ja muista ottaa siellä mielenterveys lääkityksesi.

        Voisit mulkaista vähän tarkemmin näitä viestejä niin näkisit kuka morkkaa ensin ennen kuin kirjoitat yhtään mitään.


      • Hurskas katolilainen
        Aritta kirjoitti:

        En minä kiellä vanhaa testamenttia. Kristityt vain eivät ole tulkanneet sitä oikein.

        Lucifer ei ole saatana vaan valontuoja. Niin kuin Jeesuskin.

        Kryon ei sekoita uskontoja. Hänellä ei ole mitään uskontojen kanssa tekemistä. Niin kuin ei oikeastaan minullakaan eikä Jeesuksellakaan. Se että tässä ajatustavassa on idästä tulleita "vaikutteita" johtuu siitä että esim buddhalaisuudessa on paljon näitä uuden energian vaikutteita koska buddhalaisuus on lähellä totuutta. Esim reinkarnation-oppi. Ja sen kautta henkinen kehitys valaistukseen. Kyllä se varmaan on raamatussakin koska kaikki uskonnot ovat oikeastaan yksi ja sama, mutta vain eri tavalla tulkattuja.

        Kryon-liike ei myöskään ole mikään liike vaan Kryon on henkiolento joka on opastamassa ihmiskuntaa niin kuin moni muukin opas on tehnyt iät ajat, myös raamatun aikoihin. Hän ei ole ainoa. Eikä myöskään ensimmäinen jonka kanavointia olen lukenut. Ensimmäinen kanavointi jonka luin taisi olla tanskalainen. Olen myös lukenut ruotsalaisia kanavointeja. Joten ei ne kaikki tule Amerikasta jos sinulla nyt on jotain Amerikkaa vastaan.

        kyllä minä ymmärrän mitä sinä puhut, mutta ymmärrätkö sinä mitä sinä puhut, siis todella vääriä tietoja annat ihmisille. Tutki enemmän kirkkohistoriaa, juutalaisten historiaa, tavallistakin historiaa ja teologiaa, jotta ymmärtäisit ehkä pikkuisen enemmän.

        Me emme tuomitse sinua, vain Jumala pystyy tuomitsemaan. Mutta sinun ajatuksesi ovat todella kuvottavia ja sinun liikkeesi johon sinä kuulut on todella harhaoppinen amerikkalainen liike, vaikka sinä toisin väität. Tällaisia liikkeitä vastaan on pakko olla ja suurin osa ihmisistä onkin tällaisia liikkeitä vastaan. Sillä pelastus ei ole helppo, siihen täytyy tehdä työtäkin.


      • vanha ortodoksi
        Aritta kirjoitti:

        En minä kiellä vanhaa testamenttia. Kristityt vain eivät ole tulkanneet sitä oikein.

        Lucifer ei ole saatana vaan valontuoja. Niin kuin Jeesuskin.

        Kryon ei sekoita uskontoja. Hänellä ei ole mitään uskontojen kanssa tekemistä. Niin kuin ei oikeastaan minullakaan eikä Jeesuksellakaan. Se että tässä ajatustavassa on idästä tulleita "vaikutteita" johtuu siitä että esim buddhalaisuudessa on paljon näitä uuden energian vaikutteita koska buddhalaisuus on lähellä totuutta. Esim reinkarnation-oppi. Ja sen kautta henkinen kehitys valaistukseen. Kyllä se varmaan on raamatussakin koska kaikki uskonnot ovat oikeastaan yksi ja sama, mutta vain eri tavalla tulkattuja.

        Kryon-liike ei myöskään ole mikään liike vaan Kryon on henkiolento joka on opastamassa ihmiskuntaa niin kuin moni muukin opas on tehnyt iät ajat, myös raamatun aikoihin. Hän ei ole ainoa. Eikä myöskään ensimmäinen jonka kanavointia olen lukenut. Ensimmäinen kanavointi jonka luin taisi olla tanskalainen. Olen myös lukenut ruotsalaisia kanavointeja. Joten ei ne kaikki tule Amerikasta jos sinulla nyt on jotain Amerikkaa vastaan.

        kerrohan minulle tarkemmin tuosta "Moni kertomus on Egyptistä peräisin. Ja suuri osa on sumereilta." sano mitkä, haluaisin tietää.
        Minun käsitykseni mukaan kristinusko ei ole ollut yhtään yhteydessä sumereihin, sillä sumereita ei ollut enää olemassa kun kristinusko syntyi, mutta varhainen juutalaisuus oli yhtä aikaa sumerien kanssa, noin 3000-2000-vuotta ennen kristinuskon syntyä.
        Tarkenna tuota Egypti kommenttia, kerro minulle mitkä teokset ovat Egyptistä lähtöisin, niin VT:sta ja UT:sta.


      • vanha ortodoksi
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        kyllä minä ymmärrän mitä sinä puhut, mutta ymmärrätkö sinä mitä sinä puhut, siis todella vääriä tietoja annat ihmisille. Tutki enemmän kirkkohistoriaa, juutalaisten historiaa, tavallistakin historiaa ja teologiaa, jotta ymmärtäisit ehkä pikkuisen enemmän.

        Me emme tuomitse sinua, vain Jumala pystyy tuomitsemaan. Mutta sinun ajatuksesi ovat todella kuvottavia ja sinun liikkeesi johon sinä kuulut on todella harhaoppinen amerikkalainen liike, vaikka sinä toisin väität. Tällaisia liikkeitä vastaan on pakko olla ja suurin osa ihmisistä onkin tällaisia liikkeitä vastaan. Sillä pelastus ei ole helppo, siihen täytyy tehdä työtäkin.

        Hurskas katolilainen, eiköhän mennä omille palstoillemme, sillä tolla Aritalla ei toi äly taida riittää ja hänen kommenttinsa ovat aika ristiriitaisia ja kaiken lisäksi hän kuuluu näihin lahkolaisiin, eikä sellaisen ihmisen kanssa toina edes keskustella.

        Ja Aritta, kannattaa ensin tutkia historiaa, ennen kuin puhuu mitään viisauksia.


      • Aritta
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        kyllä minä ymmärrän mitä sinä puhut, mutta ymmärrätkö sinä mitä sinä puhut, siis todella vääriä tietoja annat ihmisille. Tutki enemmän kirkkohistoriaa, juutalaisten historiaa, tavallistakin historiaa ja teologiaa, jotta ymmärtäisit ehkä pikkuisen enemmän.

        Me emme tuomitse sinua, vain Jumala pystyy tuomitsemaan. Mutta sinun ajatuksesi ovat todella kuvottavia ja sinun liikkeesi johon sinä kuulut on todella harhaoppinen amerikkalainen liike, vaikka sinä toisin väität. Tällaisia liikkeitä vastaan on pakko olla ja suurin osa ihmisistä onkin tällaisia liikkeitä vastaan. Sillä pelastus ei ole helppo, siihen täytyy tehdä työtäkin.

        Kuvottavaksi kutsun uskovaisten jumalaa. Joka tuomitsee ja tappaa luotujaan. Eikä tiedä rakkaudesta tuon taivaallista.

        "Tällaisia liikkeitä vastaan on pakko olla ja suurin osa ihmisistä onkin tällaisia liikkeitä vastaan. Sillä pelastus ei ole helppo, siihen täytyy tehdä työtäkin."

        Suurin osa ihmisistä ovat samanlaisia suurinpiirtein kuin minä eivätkä perusta uskonnoista. Mutta uskovat mielellään ikuiseen elämään joka meillä kaikilla on vaikka ei koskaan oltaisi kuultu mistään Jeesuksesta.

        Pelastusta ei tarvita koska emme koskaan ole olleet sellaisessa tilanteessa josta meidät pitäisi pelastaa.

        Tunnen jonkin verran kirkkohistoriaa. Olen ollut myös uskossa ja tutkinut raamattua. Elämässä on kuitenkin enemmän kuin raamattu ja Jumala on paljon suurempi kuin mitä mahtuu raamatun sisälle. Siellä en ole kyllä Jumalaa nähnytkään.


      • Aritta
        vanha ortodoksi kirjoitti:

        kerrohan minulle tarkemmin tuosta "Moni kertomus on Egyptistä peräisin. Ja suuri osa on sumereilta." sano mitkä, haluaisin tietää.
        Minun käsitykseni mukaan kristinusko ei ole ollut yhtään yhteydessä sumereihin, sillä sumereita ei ollut enää olemassa kun kristinusko syntyi, mutta varhainen juutalaisuus oli yhtä aikaa sumerien kanssa, noin 3000-2000-vuotta ennen kristinuskon syntyä.
        Tarkenna tuota Egypti kommenttia, kerro minulle mitkä teokset ovat Egyptistä lähtöisin, niin VT:sta ja UT:sta.

        elivät siis ennen kuin kristinuskosta tiedettiin yhtään mitään. He kirjoittivat savitauluihinsa luomiskertomuksen symbolikielellä ja tämä sama kertomus on myös raamatussa eri symboleilla. Joten se on siis peräisin sumereilta eikä se tulkinta mikä kristityillä on luomisesta pidä paikkaansa.

        Egyptistä tulee sitten muita mytologioita, mutta iloksesi en muista näitä kun siitä on jonkin aikaa kun sain niistä kuulla. Ehkä voisin ottaa selvää. Jos viitsin.
        Muistaakseni juuri samanlainen kertomus kuin kertomus Jeesuksesta tulee juuri Egyptistä mutta tietenkin eri henkilöillä. Vähän ihmeellistä.

        En ole myöskään täysin varma siitä että evangeliumien Jeesus on ollut olemassa. Luultavasti näitä Jeesuksia oli monta joista sitten "tehtiin" vain yksi.

        Uudessa testamentissa ei niin hirveästi Jeesuksesta puhutakaan. Loppujen lopuksi.


      • Hurskas katolilainen
        Aritta kirjoitti:

        En minä kiellä vanhaa testamenttia. Kristityt vain eivät ole tulkanneet sitä oikein.

        Lucifer ei ole saatana vaan valontuoja. Niin kuin Jeesuskin.

        Kryon ei sekoita uskontoja. Hänellä ei ole mitään uskontojen kanssa tekemistä. Niin kuin ei oikeastaan minullakaan eikä Jeesuksellakaan. Se että tässä ajatustavassa on idästä tulleita "vaikutteita" johtuu siitä että esim buddhalaisuudessa on paljon näitä uuden energian vaikutteita koska buddhalaisuus on lähellä totuutta. Esim reinkarnation-oppi. Ja sen kautta henkinen kehitys valaistukseen. Kyllä se varmaan on raamatussakin koska kaikki uskonnot ovat oikeastaan yksi ja sama, mutta vain eri tavalla tulkattuja.

        Kryon-liike ei myöskään ole mikään liike vaan Kryon on henkiolento joka on opastamassa ihmiskuntaa niin kuin moni muukin opas on tehnyt iät ajat, myös raamatun aikoihin. Hän ei ole ainoa. Eikä myöskään ensimmäinen jonka kanavointia olen lukenut. Ensimmäinen kanavointi jonka luin taisi olla tanskalainen. Olen myös lukenut ruotsalaisia kanavointeja. Joten ei ne kaikki tule Amerikasta jos sinulla nyt on jotain Amerikkaa vastaan.

        olet eikä sillä mahda mitään, taas annat väärää tietoa ja pahasti, joten annan sinulle yhden neuvon tutki enemmän historiaa.

        Kyllä, sumerit kehittivät oman luomiskertomuksensa, mutta sinun tulisi nyt muistaa että se vaikutti juutalaisuuteen. Juutalaisuuden pyhä kirja on Toora eli VT ja siinä on jotain samankaltaisuutta sumerien tekstien kanssa. Joten syytä juutalaisia, kun he ottivat vaikutteita sumereilta. Me kristityt otettiin pääosin vaikutteita juutalaisuudesta, koska alussa oltiin vain yksi monista juutalaisista lahkoista. Ja muista, että juutalaisilla ja kristityillä on sama vanha testamentti ja juutalaisilla ei ole uutta testamettia. Ymmärrätkö sinä?

        Kyllä, juutalaiset ottivat vaikutteita myös Egyptistä, kuten Joosef kertomus VT:ssa ja myös faarao Ekhnaton saattoi vaikuttaa varhaiseen juutalaisuuteen omalla kultillaan.

        "En ole myöskään täysin varma siitä että evangeliumien Jeesus on ollut olemassa. Luultavasti näitä Jeesuksia oli monta joista sitten "tehtiin" vain yksi."
        Josephus Flavius, Cornelius Tacitus, Gaius Plinius nuorempi, Suetonius, Celsus ja Lucianos jne... tutkihan näiden henkilöiden kirjoituksia Jeesuksesta.

        Ja tässä on sinulle neuvo latinan kielellä yritä suomentaa: Malus est error, peior defensio erroris, pessimum mendacium.
        Ja tähän lauseeseen päättyy tämän katolilaisen vierailu tällä palstalla. Ja vaikka mitä kirjoitat ja puolustelet olet jo hävinnyt tämän keskustelun.


      • Aritta
        Hurskas katolilainen kirjoitti:

        olet eikä sillä mahda mitään, taas annat väärää tietoa ja pahasti, joten annan sinulle yhden neuvon tutki enemmän historiaa.

        Kyllä, sumerit kehittivät oman luomiskertomuksensa, mutta sinun tulisi nyt muistaa että se vaikutti juutalaisuuteen. Juutalaisuuden pyhä kirja on Toora eli VT ja siinä on jotain samankaltaisuutta sumerien tekstien kanssa. Joten syytä juutalaisia, kun he ottivat vaikutteita sumereilta. Me kristityt otettiin pääosin vaikutteita juutalaisuudesta, koska alussa oltiin vain yksi monista juutalaisista lahkoista. Ja muista, että juutalaisilla ja kristityillä on sama vanha testamentti ja juutalaisilla ei ole uutta testamettia. Ymmärrätkö sinä?

        Kyllä, juutalaiset ottivat vaikutteita myös Egyptistä, kuten Joosef kertomus VT:ssa ja myös faarao Ekhnaton saattoi vaikuttaa varhaiseen juutalaisuuteen omalla kultillaan.

        "En ole myöskään täysin varma siitä että evangeliumien Jeesus on ollut olemassa. Luultavasti näitä Jeesuksia oli monta joista sitten "tehtiin" vain yksi."
        Josephus Flavius, Cornelius Tacitus, Gaius Plinius nuorempi, Suetonius, Celsus ja Lucianos jne... tutkihan näiden henkilöiden kirjoituksia Jeesuksesta.

        Ja tässä on sinulle neuvo latinan kielellä yritä suomentaa: Malus est error, peior defensio erroris, pessimum mendacium.
        Ja tähän lauseeseen päättyy tämän katolilaisen vierailu tällä palstalla. Ja vaikka mitä kirjoitat ja puolustelet olet jo hävinnyt tämän keskustelun.

        että kirjoitukseni kävi sinun koppaasi noin kovasti.

        Minä en ole sitten kilpaillut että jos haluat voittaa niin siitä vaan jos se tekee sinut onnelliseksi.

        Sumereista sen verran että kyllähän he vaikuttivat aika lailla kristinoppiin. Kun kerran luomiskertomuskin on lainattu heiltä.

        Ja olen tutkinut "noiden" henkilöiden kirjoituksia Jeesuksesta. Mutta en ole oikeastaan tarvinnut heidän kirjoituksiaan saadakseni tämän tietoisuuden.

        Niin ja juutalaiset ehkä ottivat vaikutteita Egyptistä mutta koko kristinusko on eri vaikutteiden sekamelska joten ihan turha narista siitä että uskontoja ei saisi sekoittaa. Kaikki uskonnot ovat eri mytologien sekasotkuja ja kaikissa uskonnoissa on jonkin verran totuutta mukana mutta mikään uskonto ei ole koko totuus.

        Niin ja Jeesus oli naimisissa Marian kanssa ja heillä oli lapsiakin. Sitähän ei kristinusko voi suvaita kun se pelkää seksiä.


      • Aritta
        Aritta kirjoitti:

        Kristinusko on eri mytologien sekasotku.

        #Dionysos on yksi jumaltarujen kuvaama kuoleva, ylösnouseva ja jälleenruumiistuva lunastajajumala joka lienee ollut esikuvana Jeesus-kulttia rakennettaessa. Muut esikuvat näyttäisivät olleen fryygialaisten Sabazius ja zarathustralainen Mithra. Mithra on ilmeisesti vaikuttanut eniten Jeesus-kulttia rakennettaessa, sillä Awestassa ja sen lukuisissa selitysteoksissa Mithran sanotaan syntyneen joulukuun 25 päivänä paimenten valvoessa kedolla ja ihmetellessä taivaallista valoilmiötä sekä enkelten ylistyslaulua juuri syntyneelle Vapahtajajumalalle. Mithran sanotaan istuneen pöydän päässä viimeisellä aterialla, ristiinnaulitun ja ylösnousseen kolmantena päivänä kuolleista, astuneen ylös taivaisiin; ja että hän on tuleva viimeisellä tuomiolla tuomitsemaan sekä eläviä että kuolleita.

        Nykytutkijat ovat varsin yksimielisiä myös siitä, että synoptisissa evankeliumeissa Jeesuksen sanomaksi väitetty ilmaus Ihmisen Poika ei ole alun perin sisältynyt synoptisiin evankeliumiteksteihin, vaan että se on teksteihin lisätty myöhempinä vuosisatoina, kuten niin monet muutkin lisäykset ja muutokset. Esim. Uro, R. ym. Nasaretilaisen historia, s. 175.#

        http://groups.msn.com/sinisetajatukset/osa16.msnw


      • pirochka
        Kultaenkeli* kirjoitti:

        Että te viititte tuputtaa joka käänteeseen noita raamatun lauseitanne??!?
        Minulla on omat aatokseni noista enkeleistä, ja sitä ei tuollaisella millään muuteta!

        Minä elän nykyaikaa, ja siten kuin minä uskon..
        Voisin hyvin kyseenalaistaa koko kirjan..

        Entäs sitten enkelit, tieto niistä meillä on raamatusta.


    • Kirja -

      1. Jumala rakastaa sinua. Hän on tarkoittanut sinut elämään yhteydessään

      "Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoa Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän." (Johanneksen evankeliumi 3:16)

      Pääset Jumalan yhteyteen, kun uskot Jeesukseen ja vastaanotat hänet Vapahtajaksesi. Näin saat elämääsi tarkoituksen ja Jumalan rakkauden.

      "Kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen." (Johanneksen evankeliumi 1:12)

      "Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja. Se ei perustu ihmisen tekoihin, jottei kukaan voisi ylpeillä." (Kirje efesolaisille 2:8-9)

      • Aritta

        Jumala ei ole lähettänyt ainokaista poikaansa. Jumalalla on enemmän kuin yksi poika. Hänellä on myös tyttäriä. Ja me olemme osa Jumalaa.


      • käskyvallan alla
        Aritta kirjoitti:

        Jumala ei ole lähettänyt ainokaista poikaansa. Jumalalla on enemmän kuin yksi poika. Hänellä on myös tyttäriä. Ja me olemme osa Jumalaa.

        Enkelit ovat Jumalan vallan alla, Hänen käskyläisiään, Hänen neuvonantajiaan, Hänen palvelijoitaan. Enkelit saavat käskyt suoraan Jumalalta, enkelit ovat Jumalan alamaisia.
        Emme me voi käskyttää täällä maan päällä ollessamme enkeleitä, he ovat Jumalan vallan alla, vaikka he ovatkin alempia olentoja iankaikkisuudessa kuin me, jotka olemme Jumalan kuvaksi luodut, hänen poikiansa ja tyttäriänsä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Room 8:38-39
        Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.


      • Aritta
        käskyvallan alla kirjoitti:

        Enkelit ovat Jumalan vallan alla, Hänen käskyläisiään, Hänen neuvonantajiaan, Hänen palvelijoitaan. Enkelit saavat käskyt suoraan Jumalalta, enkelit ovat Jumalan alamaisia.
        Emme me voi käskyttää täällä maan päällä ollessamme enkeleitä, he ovat Jumalan vallan alla, vaikka he ovatkin alempia olentoja iankaikkisuudessa kuin me, jotka olemme Jumalan kuvaksi luodut, hänen poikiansa ja tyttäriänsä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Room 8:38-39
        Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        ei ole persoona.


      • Lukihäiriöinen
        käskyvallan alla kirjoitti:

        Enkelit ovat Jumalan vallan alla, Hänen käskyläisiään, Hänen neuvonantajiaan, Hänen palvelijoitaan. Enkelit saavat käskyt suoraan Jumalalta, enkelit ovat Jumalan alamaisia.
        Emme me voi käskyttää täällä maan päällä ollessamme enkeleitä, he ovat Jumalan vallan alla, vaikka he ovatkin alempia olentoja iankaikkisuudessa kuin me, jotka olemme Jumalan kuvaksi luodut, hänen poikiansa ja tyttäriänsä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Room 8:38-39
        Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Totuus ei pala tulessakaan, Jumala on todella kaikkeuden pää, Hänen alamisuudessan on kaikki mailma.
        Enkelit ja kaiken Jumala antoi Jeesuksen ristin työn kautta, kaikki Jeesuksen alamaisuuteen.

        Jeesuksen kautta on ainoa tie, joka vie Jumalan valtakuntaan.

        MUUTA TIETÄ EI OLE, RUKOUKSET JOTKA EIVÄT MENE JEESUKSEN KAUTTA, EIVÄT TULE KUULUIKSI.

        On siis aivan turhaa, rukoilla enkeleitä apuun, Sillä he ovat Jeesuksen alaisuudessa.


      • Lukihäiriöinen
        käskyvallan alla kirjoitti:

        Enkelit ovat Jumalan vallan alla, Hänen käskyläisiään, Hänen neuvonantajiaan, Hänen palvelijoitaan. Enkelit saavat käskyt suoraan Jumalalta, enkelit ovat Jumalan alamaisia.
        Emme me voi käskyttää täällä maan päällä ollessamme enkeleitä, he ovat Jumalan vallan alla, vaikka he ovatkin alempia olentoja iankaikkisuudessa kuin me, jotka olemme Jumalan kuvaksi luodut, hänen poikiansa ja tyttäriänsä Jeesuksessa Kristuksessa.
        Room 8:38-39
        Olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, eivät enkelit, eivät henkivallat, ei mikään nykyinen eikä mikään tuleva eivätkä mitkään voimat, ei korkeus eikä syvyys, ei mikään luotu voi erottaa meitä Jumalan rakkaudesta, joka on tullut ilmi Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

        Totuus ei pala tulessakaan, Jumala on todella kaikkeuden pää, Hänen alamisuudessan on kaikki mailma.
        Enkelit ja kaiken Jumala antoi Jeesuksen ristin työn kautta, kaikki Jeesuksen alamaisuuteen.

        Jeesuksen kautta on ainoa tie, joka vie Jumalan valtakuntaan.

        MUUTA TIETÄ EI OLE, RUKOUKSET JOTKA EIVÄT MENE JEESUKSEN KAUTTA, EIVÄT TULE KUULUIKSI.

        On siis aivan turhaa, rukoilla enkeleitä apuun, Sillä he ovat Jeesuksen alaisuudessa.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan, Jumala on todella kaikkeuden pää, Hänen alamisuudessan on kaikki mailma.
        Enkelit ja kaiken Jumala antoi Jeesuksen ristin työn kautta, kaikki Jeesuksen alamaisuuteen.

        Jeesuksen kautta on ainoa tie, joka vie Jumalan valtakuntaan.

        MUUTA TIETÄ EI OLE, RUKOUKSET JOTKA EIVÄT MENE JEESUKSEN KAUTTA, EIVÄT TULE KUULUIKSI.

        On siis aivan turhaa, rukoilla enkeleitä apuun, Sillä he ovat Jeesuksen alaisuudessa.

        En uhkaa sinua kadotuksella enkä helvetillä sen luulon takia niin kuin uskovaisilla on tapana tehdä, mutta olet kyllä niin väärässä.

        Ei tarvitse vastata raamatun lauseilla eikä muutenkaan koska tiedän ettet välitä minun mielipiteistäni. Enkä käske uskomaan sanojani koska et siihen kuitenkaan pysty.


      • jakkeee
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Totuus ei pala tulessakaan, Jumala on todella kaikkeuden pää, Hänen alamisuudessan on kaikki mailma.
        Enkelit ja kaiken Jumala antoi Jeesuksen ristin työn kautta, kaikki Jeesuksen alamaisuuteen.

        Jeesuksen kautta on ainoa tie, joka vie Jumalan valtakuntaan.

        MUUTA TIETÄ EI OLE, RUKOUKSET JOTKA EIVÄT MENE JEESUKSEN KAUTTA, EIVÄT TULE KUULUIKSI.

        On siis aivan turhaa, rukoilla enkeleitä apuun, Sillä he ovat Jeesuksen alaisuudessa.

        joka on meissä kaikissa pittää vain löytää se omasta sisimmästään ...eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ne seitsemän chakraa pitäis saada hyrräämään oikein oiskohan ne seitsemän chakraa ne seurakunnat ne lampunjalat...


      • Aritta
        jakkeee kirjoitti:

        joka on meissä kaikissa pittää vain löytää se omasta sisimmästään ...eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". ne seitsemän chakraa pitäis saada hyrräämään oikein oiskohan ne seitsemän chakraa ne seurakunnat ne lampunjalat...

        osattaisiin tulkita raamattu oikein niin sieltä löytyisi paljon totuuksia. Nyt se otetaan kirjaimellisesti ja sen takia on syntynyt niin rasittava uskonto jolla on murhaaja jumalana.

        Kristus on Kristusenergiaa ja kun sen on löytänyt on kuin Kristus. Valaistunut. Pyyteetöntä rakkautta. Ja Jumalan valtakunta on meissä itsessämme.


      • ystävä.
        Aritta kirjoitti:

        osattaisiin tulkita raamattu oikein niin sieltä löytyisi paljon totuuksia. Nyt se otetaan kirjaimellisesti ja sen takia on syntynyt niin rasittava uskonto jolla on murhaaja jumalana.

        Kristus on Kristusenergiaa ja kun sen on löytänyt on kuin Kristus. Valaistunut. Pyyteetöntä rakkautta. Ja Jumalan valtakunta on meissä itsessämme.

        otappa yhteyttä tähän keskustellaksesi ,
        sähköpostiosoite on tuossa linkissä.

        http://www.freewebs.com/reyan/guestbook.htm

        kaikkea hyvää sinulle,
        t. ystävä


      • Aritta
        ystävä. kirjoitti:

        otappa yhteyttä tähän keskustellaksesi ,
        sähköpostiosoite on tuossa linkissä.

        http://www.freewebs.com/reyan/guestbook.htm

        kaikkea hyvää sinulle,
        t. ystävä

        Olen jo ollut siellä, siis uskossa. Enkä enää ikinä halua takaisin.

        Jumalaan kyllä uskon, mutta minun Jumalani on vain rakkautta enkä edes kutsu tätä rakkausvoimaa Jumalaksi.


      • Aritta
        ystävä. kirjoitti:

        otappa yhteyttä tähän keskustellaksesi ,
        sähköpostiosoite on tuossa linkissä.

        http://www.freewebs.com/reyan/guestbook.htm

        kaikkea hyvää sinulle,
        t. ystävä

        että kristinuskon veriset kuvat Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta on minulle kauhistus. En missään nimessä halua palvoa sellaista uskoa joka on niin fokusoitunut sellaiseen kärsimykseen.


      • Lukihäiriöinen
        Aritta kirjoitti:

        että kristinuskon veriset kuvat Jeesuksen ristiinnaulitsemisesta on minulle kauhistus. En missään nimessä halua palvoa sellaista uskoa joka on niin fokusoitunut sellaiseen kärsimykseen.

        Sinä kiellät Kristuksen ristin työn, Ja mailmassa olemme, täällä on kaikki jumalattomuus.

        Jos et uskalla kohdata sitä, vaan pakenet todellisuutta ole täysin harhassa.

        Tahdo taivuttaa tahtosi Jeesuksen tahtoon, ja pääset poissa peloista Jeesuksen avulla, niin miäkin pääsin vapaaksi eikä pelkoa enään ole.

        HUUDA AVUKSESI JEESUSTA JA TAHDO PELASTUA.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Sinä kiellät Kristuksen ristin työn, Ja mailmassa olemme, täällä on kaikki jumalattomuus.

        Jos et uskalla kohdata sitä, vaan pakenet todellisuutta ole täysin harhassa.

        Tahdo taivuttaa tahtosi Jeesuksen tahtoon, ja pääset poissa peloista Jeesuksen avulla, niin miäkin pääsin vapaaksi eikä pelkoa enään ole.

        HUUDA AVUKSESI JEESUSTA JA TAHDO PELASTUA.

        ihan niin kuin kaikki ihmiset ovat pelastuneita. Koska meitä ei ole koskaan tarvinnut edes pelastaa.

        Tämä maailma on sitä mitä olemme itse luoneet. Nyt meidän on ymmärrettävä että meillä on luomisen voima. Jeesus kertoi sen ihmisille, mutta vain muutamat ymmärsivät.

        Omasta mielestäni yritän seurata samoja periaatteita joita Jeesus on meille kertonut. Ja kaikki muutkin mestarit. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden. Hän ei ollut mikään uhri. Sellaista uhria minä en ikinä hyväksyisi itselleni. Haluan olla vastuussa omista teoistani. Niin kuin me kaikki tosiaan olemme.

        Pelkoa ei minulla ole sen jälkeen ollut kun pääsin eroon uskossa olemisesta. Kun ymmärsin mikä Jumala oikeastaan on. Uskonnot perustuvat pelkoon: usko tai kuole. Siinä ei ole mitään järkeä. Kuvaa vain harvinaisen oikukkaan jumalan.

        Jeesus on kanssani ilman että minun pitäisi häntä huutaa. Miksi pitäisi huutaa? Kyllähän hän kuulee muutenkin. Ei tarvitse kuin ajatella ajatus hänestä niin hän on vierelläni. Jumala taas on meissä kaikissa vaikka sitä ei kaikki vielä tiedä. Jeesuskin sanoi että Jumalan valtakunnan löydämme itsestämme. Ei sitä tarvitse etsiä ulkopuoleltamme. Ja olen sen löytänyt.

        Todellisuus on kaikki se mitä emme näe. Tämä maailma on illuusio. Se joka elää tässä maailmassa elää harhassa. Olemme kuitenkin valinneet sen kasvaaksemme henkisyydessä ja löytääksemme Jumalan valtakunnan itsestämme.

        Maailman uskonnot ovat harhaa ja illuusiota. Ne tulevat muuttumaan uuden energian tullessa enemmän esille. Kaikki saavat tietenkin pitää uskontonsa mutta kaikille tulee parempi ymmärrys.

        Ei ole tarkoitus että ihmiset jättävät pois uskonsa jos he kerran ovat onnellisia niissä mutta he alkavat ymmärtää ettei omaa uskoa pidä saarnata muille. Ei tarvitse. Kaikki ovat jo pelastuneet koska mitään pelastusta ei koskaan ole tarvittu.


      • Lukihäiriöinen
        Aritta kirjoitti:

        ihan niin kuin kaikki ihmiset ovat pelastuneita. Koska meitä ei ole koskaan tarvinnut edes pelastaa.

        Tämä maailma on sitä mitä olemme itse luoneet. Nyt meidän on ymmärrettävä että meillä on luomisen voima. Jeesus kertoi sen ihmisille, mutta vain muutamat ymmärsivät.

        Omasta mielestäni yritän seurata samoja periaatteita joita Jeesus on meille kertonut. Ja kaikki muutkin mestarit. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden. Hän ei ollut mikään uhri. Sellaista uhria minä en ikinä hyväksyisi itselleni. Haluan olla vastuussa omista teoistani. Niin kuin me kaikki tosiaan olemme.

        Pelkoa ei minulla ole sen jälkeen ollut kun pääsin eroon uskossa olemisesta. Kun ymmärsin mikä Jumala oikeastaan on. Uskonnot perustuvat pelkoon: usko tai kuole. Siinä ei ole mitään järkeä. Kuvaa vain harvinaisen oikukkaan jumalan.

        Jeesus on kanssani ilman että minun pitäisi häntä huutaa. Miksi pitäisi huutaa? Kyllähän hän kuulee muutenkin. Ei tarvitse kuin ajatella ajatus hänestä niin hän on vierelläni. Jumala taas on meissä kaikissa vaikka sitä ei kaikki vielä tiedä. Jeesuskin sanoi että Jumalan valtakunnan löydämme itsestämme. Ei sitä tarvitse etsiä ulkopuoleltamme. Ja olen sen löytänyt.

        Todellisuus on kaikki se mitä emme näe. Tämä maailma on illuusio. Se joka elää tässä maailmassa elää harhassa. Olemme kuitenkin valinneet sen kasvaaksemme henkisyydessä ja löytääksemme Jumalan valtakunnan itsestämme.

        Maailman uskonnot ovat harhaa ja illuusiota. Ne tulevat muuttumaan uuden energian tullessa enemmän esille. Kaikki saavat tietenkin pitää uskontonsa mutta kaikille tulee parempi ymmärrys.

        Ei ole tarkoitus että ihmiset jättävät pois uskonsa jos he kerran ovat onnellisia niissä mutta he alkavat ymmärtää ettei omaa uskoa pidä saarnata muille. Ei tarvitse. Kaikki ovat jo pelastuneet koska mitään pelastusta ei koskaan ole tarvittu.

        Vaan niiden tähden, jotka eksyvät sinun sanojesi tähden.
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, joka ei ole pahan välikappale vaan hyvän.

        Joka ei usko Jeesuksen pelastus työhön ei pelastu.

        Ei enkelit ei nykyiset eikä tulevaiset, voi ketään pelastaa.

        Joka uskoo se pelastuu, mutta joka ei usko hän jotuu kadotukseen.

        Tedätkö hän joka hylkää uskonsa, hänen puhdistettun sydämmeensä tulee sadat demonit jotka villitsevät ja saastuttavat pahuudellaan ja juuri he ovat itse pahuuden sanan levittäjiä.

        En rukoile puolestasi Aritta, koska se on turhaa.
        Se on, kuin helmiä sikojen eteen heitetäisiin.

        Sinä et ole pelastuneitten joukossa, ellet huuda Jeesuksen Jumalan Pojan puoleen, sillä eihän ole niin veriruskeaa syntä etteikö, Jeesuksen Veri sitä puhdistaisi.


      • Aritta
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Vaan niiden tähden, jotka eksyvät sinun sanojesi tähden.
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, joka ei ole pahan välikappale vaan hyvän.

        Joka ei usko Jeesuksen pelastus työhön ei pelastu.

        Ei enkelit ei nykyiset eikä tulevaiset, voi ketään pelastaa.

        Joka uskoo se pelastuu, mutta joka ei usko hän jotuu kadotukseen.

        Tedätkö hän joka hylkää uskonsa, hänen puhdistettun sydämmeensä tulee sadat demonit jotka villitsevät ja saastuttavat pahuudellaan ja juuri he ovat itse pahuuden sanan levittäjiä.

        En rukoile puolestasi Aritta, koska se on turhaa.
        Se on, kuin helmiä sikojen eteen heitetäisiin.

        Sinä et ole pelastuneitten joukossa, ellet huuda Jeesuksen Jumalan Pojan puoleen, sillä eihän ole niin veriruskeaa syntä etteikö, Jeesuksen Veri sitä puhdistaisi.

        uskovaisilta. Uskovaiset luulevat olevansa jokin eliittiryhmä jota Jumala rakastaa. Ja sitten on ne joita Jumala vihaa. Se ei ole lainkaan rakkautta joten jo siitä huomaa kuka on jumalanne.

        En haluakaan että rukoilet minun vuokseni koska en tarvitse sen sortin rukouksia.

        Helmiä sioille tarkoittaa sitä että on turha puhua fariseuksille rakkaudesta koska he eivät siitä mitään ymmärrä. Ja niin se on uskovaisten kohdalla. En kuitenkaan halua käyttää tuollaista sanontaa koska tiedän että joskus uskovaisetkin heräävät. Kaikki ihmiset ovat juuri siinä missä heidän pitääkin olla. Ja minä en oikeastaan halua vastata samalla mitalla. On aika ilkeää käyttää tuollaista kieltä, mutta olen sitä saanut uskovaisilta jatkuvasti joten olen tottunut. Ja samalla enemmän ja enemmän vakuuttunut siitä että oma tieni on oikea.

        Etkö lukenut että Jeesus on jo kanssani? Tunnen hänet suurena rakkauden tunteena.


      • Iapetus
        Aritta kirjoitti:

        ihan niin kuin kaikki ihmiset ovat pelastuneita. Koska meitä ei ole koskaan tarvinnut edes pelastaa.

        Tämä maailma on sitä mitä olemme itse luoneet. Nyt meidän on ymmärrettävä että meillä on luomisen voima. Jeesus kertoi sen ihmisille, mutta vain muutamat ymmärsivät.

        Omasta mielestäni yritän seurata samoja periaatteita joita Jeesus on meille kertonut. Ja kaikki muutkin mestarit. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden. Hän ei ollut mikään uhri. Sellaista uhria minä en ikinä hyväksyisi itselleni. Haluan olla vastuussa omista teoistani. Niin kuin me kaikki tosiaan olemme.

        Pelkoa ei minulla ole sen jälkeen ollut kun pääsin eroon uskossa olemisesta. Kun ymmärsin mikä Jumala oikeastaan on. Uskonnot perustuvat pelkoon: usko tai kuole. Siinä ei ole mitään järkeä. Kuvaa vain harvinaisen oikukkaan jumalan.

        Jeesus on kanssani ilman että minun pitäisi häntä huutaa. Miksi pitäisi huutaa? Kyllähän hän kuulee muutenkin. Ei tarvitse kuin ajatella ajatus hänestä niin hän on vierelläni. Jumala taas on meissä kaikissa vaikka sitä ei kaikki vielä tiedä. Jeesuskin sanoi että Jumalan valtakunnan löydämme itsestämme. Ei sitä tarvitse etsiä ulkopuoleltamme. Ja olen sen löytänyt.

        Todellisuus on kaikki se mitä emme näe. Tämä maailma on illuusio. Se joka elää tässä maailmassa elää harhassa. Olemme kuitenkin valinneet sen kasvaaksemme henkisyydessä ja löytääksemme Jumalan valtakunnan itsestämme.

        Maailman uskonnot ovat harhaa ja illuusiota. Ne tulevat muuttumaan uuden energian tullessa enemmän esille. Kaikki saavat tietenkin pitää uskontonsa mutta kaikille tulee parempi ymmärrys.

        Ei ole tarkoitus että ihmiset jättävät pois uskonsa jos he kerran ovat onnellisia niissä mutta he alkavat ymmärtää ettei omaa uskoa pidä saarnata muille. Ei tarvitse. Kaikki ovat jo pelastuneet koska mitään pelastusta ei koskaan ole tarvittu.

        ihan niin kuin kaikki ihmiset ovat pelastuneita. Koska meitä ei ole koskaan tarvinnut edes pelastaa.
        >Joillekin 'pelastus'on tärkeä jotta he huomaisivat 'tilansa'ja kääntyisivät 'pahoilta'teiltänsä,-herääminen-.<
        Tämä maailma on sitä mitä olemme itse luoneet. Nyt meidän on ymmärrettävä että meillä on luomisen voima. Jeesus kertoi sen ihmisille, mutta vain muutamat ymmärsivät.
        >Jumala/Kaikkeus Luo,koko ajan,myös meissä on Luominen joka on 'yhteydessä'Luojaan,Olen mikä olen,Jumalan lapsi,tekin olette,Jumalan ruumiissa.<
        Omasta mielestäni yritän seurata samoja periaatteita joita Jeesus on meille kertonut. Ja kaikki muutkin mestarit. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden. Hän ei ollut mikään uhri. Sellaista uhria minä en ikinä hyväksyisi itselleni. Haluan olla vastuussa omista teoistani. Niin kuin me kaikki tosiaan olemme.
        >Jokainen meistä on Ristillä kuollut ja Elävä Jumalassa,tämä on sybolinen kuvaus lihan kuolettamisesta,jossa silti elämme,henkisyys,Jumala on silti tärkein,joka on sisällä ja ulkona,makro ja mikrokosmos.Kuinka paljon he Evankeliumia ovatkaan muuttaneet,nuo jotka Jeesuksen ristille veivät,nuo vastuussa olevat ulkokultaiset,mutta Kehässä hekin ovat ja jokainen maksaa,tekojensa ja ajatuksiensa mukaan,jos siitä teko tulee.<
        Pelkoa ei minulla ole sen jälkeen ollut kun pääsin eroon uskossa olemisesta. Kun ymmärsin mikä Jumala oikeastaan on. Uskonnot perustuvat pelkoon: usko tai kuole. Siinä ei ole mitään järkeä. Kuvaa vain harvinaisen oikukkaan jumalan.
        >Usko=Luottamus Jumalaan,ja Joka päivälle on oma seikkailunsa ja murheensa,kuinka taivaan linnutkin ilakoitsevat Jumalan mannasta.Sanotaan;Pelkää Herra sinun Jumalaasi:Sanon;Joka Lapsiaan rakastaa,ei vihaa,sillä se joka vihaa on itselleen paulan asettanut ja Sielunvihollinen on veron keräävä,Ole Jumalassa.<
        Jeesus on kanssani ilman että minun pitäisi häntä huutaa. Miksi pitäisi huutaa? Kyllähän hän kuulee muutenkin. Ei tarvitse kuin ajatella ajatus hänestä niin hän on vierelläni. Jumala taas on meissä kaikissa vaikka sitä ei kaikki vielä tiedä. Jeesuskin sanoi että Jumalan valtakunnan löydämme itsestämme. Ei sitä tarvitse etsiä ulkopuoleltamme. Ja olen sen löytänyt.
        >Valtakunta on Teissä,joka etsii se löytää.Valtakunta dinaarista?,pois se;vaan joka Jumalaa etsii on hän sen löytävä,hän kutsuu ajallansa.Te nurinkuriset;ettekö näe Isäni valtakuntaa,vaan onko mammona teidät vienyt ja maailman houkutukset,sokeat;maailma hukkuu ja mammona mutta Jumala on ikuinen,joka siinä pysyy se selviää.Uni unessa,älkää nukkuko.<
        Todellisuus on kaikki se mitä emme näe. Tämä maailma on illuusio. Se joka elää tässä maailmassa elää harhassa. Olemme kuitenkin valinneet sen kasvaaksemme henkisyydessä ja löytääksemme Jumalan valtakunnan itsestämme.
        >Katso;he etsivät Ylhäältä ja Alhaalta,joka on heidän keskellänsä ja Heidän joukossansa.Kuin kuvastimesta näen Maailman,ylen ihana,mutta katoava kuin varjo päivän noustessa,Jumalan Taulu jonka hän teki,älköön olko lankeemus meille.<
        Maailman uskonnot ovat harhaa ja illuusiota. Ne tulevat muuttumaan uuden energian tullessa enemmän esille. Kaikki saavat tietenkin pitää uskontonsa mutta kaikille tulee parempi ymmärrys.
        >Osassa totuus,totuus osassa,sanoja sanojen vuoksi,ei kaikki kultaa mikä kiiltää.Henki tutkii ja Ymmärtää,tulkoon Valkeus.<
        Ei ole tarkoitus että ihmiset jättävät pois uskonsa jos he kerran ovat onnellisia niissä mutta he alkavat ymmärtää ettei omaa uskoa pidä saarnata muille. Ei tarvitse. Kaikki ovat jo pelastuneet koska mitään pelastusta ei koskaan ole tarvittu.
        >Ykseys kaikissa,Jumala Teissä,voi kuinka toivoisin että he kasvaisivat,mutta aika aikaa kutakin.Kaikki Tiet vievät lopulta Roomaan.<
        Siunausta Aritta sinulle-.-,hyvin puhuit.
        -Katso;Rakkauden minä teille jätän,en omaani vaan Jumalan rakkauden,rakastakaa toisianne.
        I.


      • Aritta
        Iapetus kirjoitti:

        ihan niin kuin kaikki ihmiset ovat pelastuneita. Koska meitä ei ole koskaan tarvinnut edes pelastaa.
        >Joillekin 'pelastus'on tärkeä jotta he huomaisivat 'tilansa'ja kääntyisivät 'pahoilta'teiltänsä,-herääminen-.<
        Tämä maailma on sitä mitä olemme itse luoneet. Nyt meidän on ymmärrettävä että meillä on luomisen voima. Jeesus kertoi sen ihmisille, mutta vain muutamat ymmärsivät.
        >Jumala/Kaikkeus Luo,koko ajan,myös meissä on Luominen joka on 'yhteydessä'Luojaan,Olen mikä olen,Jumalan lapsi,tekin olette,Jumalan ruumiissa.<
        Omasta mielestäni yritän seurata samoja periaatteita joita Jeesus on meille kertonut. Ja kaikki muutkin mestarit. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden. Hän ei ollut mikään uhri. Sellaista uhria minä en ikinä hyväksyisi itselleni. Haluan olla vastuussa omista teoistani. Niin kuin me kaikki tosiaan olemme.
        >Jokainen meistä on Ristillä kuollut ja Elävä Jumalassa,tämä on sybolinen kuvaus lihan kuolettamisesta,jossa silti elämme,henkisyys,Jumala on silti tärkein,joka on sisällä ja ulkona,makro ja mikrokosmos.Kuinka paljon he Evankeliumia ovatkaan muuttaneet,nuo jotka Jeesuksen ristille veivät,nuo vastuussa olevat ulkokultaiset,mutta Kehässä hekin ovat ja jokainen maksaa,tekojensa ja ajatuksiensa mukaan,jos siitä teko tulee.<
        Pelkoa ei minulla ole sen jälkeen ollut kun pääsin eroon uskossa olemisesta. Kun ymmärsin mikä Jumala oikeastaan on. Uskonnot perustuvat pelkoon: usko tai kuole. Siinä ei ole mitään järkeä. Kuvaa vain harvinaisen oikukkaan jumalan.
        >Usko=Luottamus Jumalaan,ja Joka päivälle on oma seikkailunsa ja murheensa,kuinka taivaan linnutkin ilakoitsevat Jumalan mannasta.Sanotaan;Pelkää Herra sinun Jumalaasi:Sanon;Joka Lapsiaan rakastaa,ei vihaa,sillä se joka vihaa on itselleen paulan asettanut ja Sielunvihollinen on veron keräävä,Ole Jumalassa.<
        Jeesus on kanssani ilman että minun pitäisi häntä huutaa. Miksi pitäisi huutaa? Kyllähän hän kuulee muutenkin. Ei tarvitse kuin ajatella ajatus hänestä niin hän on vierelläni. Jumala taas on meissä kaikissa vaikka sitä ei kaikki vielä tiedä. Jeesuskin sanoi että Jumalan valtakunnan löydämme itsestämme. Ei sitä tarvitse etsiä ulkopuoleltamme. Ja olen sen löytänyt.
        >Valtakunta on Teissä,joka etsii se löytää.Valtakunta dinaarista?,pois se;vaan joka Jumalaa etsii on hän sen löytävä,hän kutsuu ajallansa.Te nurinkuriset;ettekö näe Isäni valtakuntaa,vaan onko mammona teidät vienyt ja maailman houkutukset,sokeat;maailma hukkuu ja mammona mutta Jumala on ikuinen,joka siinä pysyy se selviää.Uni unessa,älkää nukkuko.<
        Todellisuus on kaikki se mitä emme näe. Tämä maailma on illuusio. Se joka elää tässä maailmassa elää harhassa. Olemme kuitenkin valinneet sen kasvaaksemme henkisyydessä ja löytääksemme Jumalan valtakunnan itsestämme.
        >Katso;he etsivät Ylhäältä ja Alhaalta,joka on heidän keskellänsä ja Heidän joukossansa.Kuin kuvastimesta näen Maailman,ylen ihana,mutta katoava kuin varjo päivän noustessa,Jumalan Taulu jonka hän teki,älköön olko lankeemus meille.<
        Maailman uskonnot ovat harhaa ja illuusiota. Ne tulevat muuttumaan uuden energian tullessa enemmän esille. Kaikki saavat tietenkin pitää uskontonsa mutta kaikille tulee parempi ymmärrys.
        >Osassa totuus,totuus osassa,sanoja sanojen vuoksi,ei kaikki kultaa mikä kiiltää.Henki tutkii ja Ymmärtää,tulkoon Valkeus.<
        Ei ole tarkoitus että ihmiset jättävät pois uskonsa jos he kerran ovat onnellisia niissä mutta he alkavat ymmärtää ettei omaa uskoa pidä saarnata muille. Ei tarvitse. Kaikki ovat jo pelastuneet koska mitään pelastusta ei koskaan ole tarvittu.
        >Ykseys kaikissa,Jumala Teissä,voi kuinka toivoisin että he kasvaisivat,mutta aika aikaa kutakin.Kaikki Tiet vievät lopulta Roomaan.<
        Siunausta Aritta sinulle-.-,hyvin puhuit.
        -Katso;Rakkauden minä teille jätän,en omaani vaan Jumalan rakkauden,rakastakaa toisianne.
        I.

        Kiitos. :-)


      • lukihäiriöinen
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Vaan niiden tähden, jotka eksyvät sinun sanojesi tähden.
        Jumalan Poika Jeesus Kristus, joka ei ole pahan välikappale vaan hyvän.

        Joka ei usko Jeesuksen pelastus työhön ei pelastu.

        Ei enkelit ei nykyiset eikä tulevaiset, voi ketään pelastaa.

        Joka uskoo se pelastuu, mutta joka ei usko hän jotuu kadotukseen.

        Tedätkö hän joka hylkää uskonsa, hänen puhdistettun sydämmeensä tulee sadat demonit jotka villitsevät ja saastuttavat pahuudellaan ja juuri he ovat itse pahuuden sanan levittäjiä.

        En rukoile puolestasi Aritta, koska se on turhaa.
        Se on, kuin helmiä sikojen eteen heitetäisiin.

        Sinä et ole pelastuneitten joukossa, ellet huuda Jeesuksen Jumalan Pojan puoleen, sillä eihän ole niin veriruskeaa syntä etteikö, Jeesuksen Veri sitä puhdistaisi.

        Tekstisi? Olet jo varmaan pyytänyt Aritalta anteeksi?


    • varottavat

      Raamatussa ketään kumartamasta itseään ja ilmoittavat olevansa ihmisten kanssapalvelijoita.

      Enkeli palvelevat Jumalaa ja on aivan turha luulla, että enkelit tekevät mitään ilman Jumalan lupaa.

      • Lucifer....

        Toimia ilman lupaa, kun langenneeksi sanotaan?


      • saapuu Kuningas!
        Lucifer.... kirjoitti:

        Toimia ilman lupaa, kun langenneeksi sanotaan?

        Luciferilla on kaulapanta kaulassa kuin koiralla ja löysiä annetaan juuri sen verran kuin tarvitaan.


    • Petrus7

      epäjumalanpalvontaa.
      Vain Jumalaa Jeesuksen Kristuksen nimessä meidän tulee palvoa.
      Muuten eksyy.
      Ja sitä langennut enkeli Lucifer haluaakin, kaikille ihmisille!

      Jeesus Kristus on rakkahin nimi meille annettu! kaikille pelastukseksi.
      Älkää eksykö. Jumalan sanasta joka on annettu meille Jeesuksen veriuhrin kautta. Jeesuksen joka kuoli. Jeesuksen jota kuolema ei voinut pitää.
      Näin on siis rakas Jumalamme hyväksi nähnyt:
      On VAIN YKSI VÄLIMIES rukouksillemme, elämällemme, pelastuksellemme ja rakas Jeesus Kristus hän on.

      • Lahtinen....

        Hyvin hätäsi, mutta kun ihmisellä on oma suojelusenkeli niin ei ole mielestäni paha asia jos ihminen on hyvissä väleissä enkelinsä kanssa? En mitenkään väheksy Jeesusta. Ainakin lapsille on aina puhuttu enkeleistä.


      • Petrus7
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Hyvin hätäsi, mutta kun ihmisellä on oma suojelusenkeli niin ei ole mielestäni paha asia jos ihminen on hyvissä väleissä enkelinsä kanssa? En mitenkään väheksy Jeesusta. Ainakin lapsille on aina puhuttu enkeleistä.

        myös suojelusenkelit, ovat alistettu Jeesuksen herrauden alle.


      • Petrus7
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Hyvin hätäsi, mutta kun ihmisellä on oma suojelusenkeli niin ei ole mielestäni paha asia jos ihminen on hyvissä väleissä enkelinsä kanssa? En mitenkään väheksy Jeesusta. Ainakin lapsille on aina puhuttu enkeleistä.

        ,myös suojelusenkelit, palvovat, se on:
        Herraa Jeesusta Kristusta :)!

        Lapsille on hyvä opettaa että Jeesus on "Hyvä paimen, joka antaa henkensä lammasten puolesta."

        Johon lammaslaumaan me kaikki kuulumme, erityisesti lapset, joille Jeesus-paimen on antanut jokaiselle oman suojelusenkelin.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        ,myös suojelusenkelit, palvovat, se on:
        Herraa Jeesusta Kristusta :)!

        Lapsille on hyvä opettaa että Jeesus on "Hyvä paimen, joka antaa henkensä lammasten puolesta."

        Johon lammaslaumaan me kaikki kuulumme, erityisesti lapset, joille Jeesus-paimen on antanut jokaiselle oman suojelusenkelin.

        enkelit palvovat Jeesusta. Miksi ne tekisivät sen?

        En myöskään usko että Jeesus on joku paimen joka on uhrautunut ihmisten puolesta.

        Tiedoksi vain siitä että kaikki ihmiset eivät usko tuohon kertomukseen. Todisteitakin on siitä että Jeesus oli vain tavallinen opettaja, valaistunut kylläkin. En ymmärrä miksi lapsille pitäisi opettaa sellaista mikä ei todennäköisesti ole totta.


      • Daniel 1
        Aritta kirjoitti:

        enkelit palvovat Jeesusta. Miksi ne tekisivät sen?

        En myöskään usko että Jeesus on joku paimen joka on uhrautunut ihmisten puolesta.

        Tiedoksi vain siitä että kaikki ihmiset eivät usko tuohon kertomukseen. Todisteitakin on siitä että Jeesus oli vain tavallinen opettaja, valaistunut kylläkin. En ymmärrä miksi lapsille pitäisi opettaa sellaista mikä ei todennäköisesti ole totta.

        Usko Herraan JEESUKSEEN, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

        Minne olet, rakas Aritta kadottanut lapsenuskosi ?? Olet mennyt pahasti harhaan, ja olet pihalla kuin lumiukko.Vain yksin JEESUS KRISTUS, Jumalan ainosyntyinen Poika, on tie, totuus ja elämä. JEESUKSEN KRISTUKSEN ulkopuolella ei ole elämää. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla ei Jumalan Poikaa ole, se ei ole elämää nähnyt, sanotaan Sanassa.

        Jos tuntisit JEESUKSEN KRISTUKSEN henkilökohtaisena vapahtajanasi, niin tietäisit, mistä minä puhun, mutta nyt se on silmiltäsi salattu. Ehkä joku päivä vielä valo sinulle kirkastuu, rukoilen puolestasi ja lastesi puolesta, joita olet johtamassa harhaan, suoraan saatanan kitaan.


      • Aritta
        Daniel 1 kirjoitti:

        Usko Herraan JEESUKSEEN, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi.

        Minne olet, rakas Aritta kadottanut lapsenuskosi ?? Olet mennyt pahasti harhaan, ja olet pihalla kuin lumiukko.Vain yksin JEESUS KRISTUS, Jumalan ainosyntyinen Poika, on tie, totuus ja elämä. JEESUKSEN KRISTUKSEN ulkopuolella ei ole elämää. Jolla Poika on, sillä on elämä, jolla ei Jumalan Poikaa ole, se ei ole elämää nähnyt, sanotaan Sanassa.

        Jos tuntisit JEESUKSEN KRISTUKSEN henkilökohtaisena vapahtajanasi, niin tietäisit, mistä minä puhun, mutta nyt se on silmiltäsi salattu. Ehkä joku päivä vielä valo sinulle kirkastuu, rukoilen puolestasi ja lastesi puolesta, joita olet johtamassa harhaan, suoraan saatanan kitaan.

        Tunnen että kun jätin sen lapsen uskon ja myös sen myöhemmän uskon että olen löytänyt valon.

        Olen siis ollut uskossa mutta se ei riittänyt minulle koska en saanut tarpeeksi vastauksia. Nyt olen sitä mieltä että uskonnot ovat harhaa.

        Kuuntelen mieluimmin Jumalaa sisälläni kuin lukisin siitä raamatusta.

        Lapseni ovat aikuisia ja ovat itse valinneet tiensä. He ovat myös mediaalisia jonka taidon uskonnot kieltävät. Pitäisikö heiltä ottaa pois heidän identiteettinsä vain siksi että muutamat harvat uskovat tuohon pappien keksimään saatanaan ja väkivaltaiseen jumalaan.

        Uskon mieluimmin rakkauden Jumalaan.


      • Daniel 1
        Aritta kirjoitti:

        Tunnen että kun jätin sen lapsen uskon ja myös sen myöhemmän uskon että olen löytänyt valon.

        Olen siis ollut uskossa mutta se ei riittänyt minulle koska en saanut tarpeeksi vastauksia. Nyt olen sitä mieltä että uskonnot ovat harhaa.

        Kuuntelen mieluimmin Jumalaa sisälläni kuin lukisin siitä raamatusta.

        Lapseni ovat aikuisia ja ovat itse valinneet tiensä. He ovat myös mediaalisia jonka taidon uskonnot kieltävät. Pitäisikö heiltä ottaa pois heidän identiteettinsä vain siksi että muutamat harvat uskovat tuohon pappien keksimään saatanaan ja väkivaltaiseen jumalaan.

        Uskon mieluimmin rakkauden Jumalaan.

        Meidän Jumalammehan on RAKKAUS, eikä todellakaan käytä väkivaltaa minään ensimmäisenä vaihtoehtona ongelmien ratkaisussa, vaan tietysti vihoviimeisenä keinona, ja silloinkin harkiten.
        Jos et saanut tarpeeksi vastauksia, vaan rupesit luopioksi, niin teit saman ratkaisun kuin ystäväsi Lucifer aikoinaan, eli siinä mokasit, joten käy nyt äkkiä takaisin Jumalan Sanan ääreen ja tee parannus. Me olemme kaikki syntisiä, ja tarvitsemme parannusta joka päivä.

        On hyvä kuunnella myös omaa sisäistä ääntänsä, mutta sitä ei toki tule asettaa Jumalan sanan edelle, vaan joka päivä kannattaa lukea Raamattua, esim yksi luku päivässä, ja vielä siten, että pyydät ilmestyksen ja viisauden henkeä mukaan, jotta myös ymmärrät, mitä luet.


      • Aritta
        Daniel 1 kirjoitti:

        Meidän Jumalammehan on RAKKAUS, eikä todellakaan käytä väkivaltaa minään ensimmäisenä vaihtoehtona ongelmien ratkaisussa, vaan tietysti vihoviimeisenä keinona, ja silloinkin harkiten.
        Jos et saanut tarpeeksi vastauksia, vaan rupesit luopioksi, niin teit saman ratkaisun kuin ystäväsi Lucifer aikoinaan, eli siinä mokasit, joten käy nyt äkkiä takaisin Jumalan Sanan ääreen ja tee parannus. Me olemme kaikki syntisiä, ja tarvitsemme parannusta joka päivä.

        On hyvä kuunnella myös omaa sisäistä ääntänsä, mutta sitä ei toki tule asettaa Jumalan sanan edelle, vaan joka päivä kannattaa lukea Raamattua, esim yksi luku päivässä, ja vielä siten, että pyydät ilmestyksen ja viisauden henkeä mukaan, jotta myös ymmärrät, mitä luet.

        jos olen mielestäsi luopio niin siitä vaan. En välitä koska en usko että raamattu on tosi.

        Oma sisäinen äänemme on Jumalan ääni. Jos kuuntelemme sitä niin teemme aina oikein.

        Olen niin perin juurin kyllästynyt uskovaisiin juuri nyt että oksennan joka ikisestä raamatun sanasta. En ole eläessäni nähnyt niin paljon tekopyhiä tyyppejä kuin monet uskovaiset ovat joten en missään nimessä halua samaan seuraan.

        Raamattu ei ole Jumalan sana.


      • Daniel 1
        Aritta kirjoitti:

        jos olen mielestäsi luopio niin siitä vaan. En välitä koska en usko että raamattu on tosi.

        Oma sisäinen äänemme on Jumalan ääni. Jos kuuntelemme sitä niin teemme aina oikein.

        Olen niin perin juurin kyllästynyt uskovaisiin juuri nyt että oksennan joka ikisestä raamatun sanasta. En ole eläessäni nähnyt niin paljon tekopyhiä tyyppejä kuin monet uskovaiset ovat joten en missään nimessä halua samaan seuraan.

        Raamattu ei ole Jumalan sana.

        Ymmärrän kyllä tunteesi, itselläni on ollut aikoinaan samoja fiiliksiä, inhosin niin paljon uskovia, etten voinut mennä samaan autoonkaan yhden uskovaisen kanssa, se tuntui niin vastenmieliseltä. Mutta sitten kun tulin uskoon, ja löysin tosi hyvän seurakuntayhteyden, niin kaikki muuttui toisinpäin, eli ainoa lääke tänä päivänä on Raamattu ja seurakunnan kokoukset. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta sitä se ei ole, vaan päinvastoin, se on hyvin hauskaa.

        Seurakunnassamme toimivat armolahkat puhtaasti, ja niinpä saan kuulla suoraa JUMALAN puhetta itselleni, mikä on aivan ihanaa. Seurakunnathan antavat Jumalasta usein kyllä aivan väärän kuvan, mutta Hän on sallinut sen, koska tärkeää on SANOMA eikä muoto.


      • Aritta
        Daniel 1 kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tunteesi, itselläni on ollut aikoinaan samoja fiiliksiä, inhosin niin paljon uskovia, etten voinut mennä samaan autoonkaan yhden uskovaisen kanssa, se tuntui niin vastenmieliseltä. Mutta sitten kun tulin uskoon, ja löysin tosi hyvän seurakuntayhteyden, niin kaikki muuttui toisinpäin, eli ainoa lääke tänä päivänä on Raamattu ja seurakunnan kokoukset. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta sitä se ei ole, vaan päinvastoin, se on hyvin hauskaa.

        Seurakunnassamme toimivat armolahkat puhtaasti, ja niinpä saan kuulla suoraa JUMALAN puhetta itselleni, mikä on aivan ihanaa. Seurakunnathan antavat Jumalasta usein kyllä aivan väärän kuvan, mutta Hän on sallinut sen, koska tärkeää on SANOMA eikä muoto.

        niin kuin kirjoitin, en usko raamattuun. En usko että se on Jumalan sana.

        Uskon että uskonnot ovat kahlehtineet ihmiset dogmeihinsa iät ajat ja nyt on aika vihdoinkin herätä.

        Sellaista jumalaa ei ole joka antaa ihmisille sääntöjä miten elää. Mitään jumala-auktroriteettia ei ole olemassa sen kummemmin kuin saatanaakaan. Jeesus ei kuollut ihmisten syntien tähden eikä myöskään syntynyt mistään neitsyestä eikä ollut Jumalan ainoa poika. On korkea aika tajuta nuo valheet ja alkaa käyttää omia ajatuksiaan ja uskoa omaan itseensä sen sijaan kuin johonkin olemattomaan.

        Mikä on se tärkeä sanoma josta kirjoitat?

        Minulle on tärkeä sanoma se että meidän on tultava toimeen toistemme kanssa ja ymmärrettävä että olemme yhtä koko jengi. Olemme myös ikuisia henkiä ja kotimme on muualla kuin täällä. Meidän on myös tajuttava ajatustemme voima. Me saamme sitä mitä ajattelemme. Jos näet maailman syntisenä niin olet osasyyllinen sen luomiseen. Muuta ajattelutapasi positiiviseksi niin näet muutoksen.

        Minä en näe syntiä missään.


      • Aritta
        Daniel 1 kirjoitti:

        Ymmärrän kyllä tunteesi, itselläni on ollut aikoinaan samoja fiiliksiä, inhosin niin paljon uskovia, etten voinut mennä samaan autoonkaan yhden uskovaisen kanssa, se tuntui niin vastenmieliseltä. Mutta sitten kun tulin uskoon, ja löysin tosi hyvän seurakuntayhteyden, niin kaikki muuttui toisinpäin, eli ainoa lääke tänä päivänä on Raamattu ja seurakunnan kokoukset. Kuulostaa ehkä tylsältä, mutta sitä se ei ole, vaan päinvastoin, se on hyvin hauskaa.

        Seurakunnassamme toimivat armolahkat puhtaasti, ja niinpä saan kuulla suoraa JUMALAN puhetta itselleni, mikä on aivan ihanaa. Seurakunnathan antavat Jumalasta usein kyllä aivan väärän kuvan, mutta Hän on sallinut sen, koska tärkeää on SANOMA eikä muoto.

        niin tässä vähän selitystä.

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001590&posting=22000000027157010


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        enkelit palvovat Jeesusta. Miksi ne tekisivät sen?

        En myöskään usko että Jeesus on joku paimen joka on uhrautunut ihmisten puolesta.

        Tiedoksi vain siitä että kaikki ihmiset eivät usko tuohon kertomukseen. Todisteitakin on siitä että Jeesus oli vain tavallinen opettaja, valaistunut kylläkin. En ymmärrä miksi lapsille pitäisi opettaa sellaista mikä ei todennäköisesti ole totta.

        tai ei usko.

        Jumala on ilmoittanut Jeesuksen, ylösnousseen Kristuksen! kautta elävän sanansa.

        Ylempänä on pitkä lista todistuksia jotka Kristus = Jumalan Sana ilmoittaa häntä palvovista ja tottelevista enkeleistä.

        Ei kannata lähteä turhanpäiväiseen jankkaamiseen siitä uskooko vai ei.

        Todisteet puhuvat puolestaan. Jos ei usko raamattuun, Jumalan Sanaan = Jeesus, lihaksi tullut Sana(Kiitos, Jumalani! :)), voi tarkastaa kreikankielisestä ja hepreankielisestä alkutekstistä kaiken tapahtuneeksi ja todeksi.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        tai ei usko.

        Jumala on ilmoittanut Jeesuksen, ylösnousseen Kristuksen! kautta elävän sanansa.

        Ylempänä on pitkä lista todistuksia jotka Kristus = Jumalan Sana ilmoittaa häntä palvovista ja tottelevista enkeleistä.

        Ei kannata lähteä turhanpäiväiseen jankkaamiseen siitä uskooko vai ei.

        Todisteet puhuvat puolestaan. Jos ei usko raamattuun, Jumalan Sanaan = Jeesus, lihaksi tullut Sana(Kiitos, Jumalani! :)), voi tarkastaa kreikankielisestä ja hepreankielisestä alkutekstistä kaiken tapahtuneeksi ja todeksi.

        missään ei ole todisteita siitä että raamattu olisi totta.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        missään ei ole todisteita siitä että raamattu olisi totta.

        viisi-osainen kirjasarja:
        Uusi testamentti = Evankeliumi = Ilosanoma :), myös Sinulle, kreikankielisen alkutekstin käännös sana sanalta.
        Jokainen Herran sana on Novumissa alkuperäisessä muodossaan siten, kuinka esimerkiksi Luukas ja Matteus kirjoittivat sen minkä näkivät ja kokivat.
        Kaikki alkukielen tekstit ovat tiedemiehet todistaneet oikeiksi.
        Muistaakseni alkuperäiset evankeliumit on kirjoitettu papyruskääröihin.

        Siellä Rakkaan KristuksenJumalan enkelit lähtevät salamana Herran käskystä liikkeelle palvelustöihin ympäri maailman :))))))

        Siellä on oma suojelusenkelimme, joka HET tullee avuksesi kun huudat JEESUS AUTA! :)

        Nämä ihanat lupaukset on annettu raamatussa kaikille ihmisille jotka tahtovat.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        viisi-osainen kirjasarja:
        Uusi testamentti = Evankeliumi = Ilosanoma :), myös Sinulle, kreikankielisen alkutekstin käännös sana sanalta.
        Jokainen Herran sana on Novumissa alkuperäisessä muodossaan siten, kuinka esimerkiksi Luukas ja Matteus kirjoittivat sen minkä näkivät ja kokivat.
        Kaikki alkukielen tekstit ovat tiedemiehet todistaneet oikeiksi.
        Muistaakseni alkuperäiset evankeliumit on kirjoitettu papyruskääröihin.

        Siellä Rakkaan KristuksenJumalan enkelit lähtevät salamana Herran käskystä liikkeelle palvelustöihin ympäri maailman :))))))

        Siellä on oma suojelusenkelimme, joka HET tullee avuksesi kun huudat JEESUS AUTA! :)

        Nämä ihanat lupaukset on annettu raamatussa kaikille ihmisille jotka tahtovat.

        evankeliumit eivät ole aitoja. Se evankeliumi joka on lähinnä totuutta on Tuomaan evankeliumi.

        "Synoptiset evankeliumit (Matteus, Markus ja Luukas) poikkeavat kerrontatavaltaan oleellisesti vanhasta juutalaisesta viisausajattelun perinteestä. Tuomaan evankeliumi puolestaan edustaa selkeästi juutalaisen viisausajattelun periaatetta. Vanha juutalainen viisausajattelu on suullisen perimätiedon kerronnan mukaista ja pohjautuu paljolti niin sanottuihin iskusanoihin, jotka helpottavat suullisen perimätietoaineksen muistamista.

        Synoptiset evankeliumit on selkeästi kirjoitettu myöhemmin käyttöön otetun henkilö- ja jumaltaruston hellenistis-kreikkalaiseen kerrontamuotoon. Jo pelkästään tämä on selvä osoitus, että kristillisen kirkon alkuvuosisatojen papit ovat nämä kanoniset, synoptiset evankeliumitekstit toimittaneet. Miksikö? Siksi, että Raamatun tekstien muokkauksella ja uusien tekstien toimitustyöllä on kunakin ajankohtana ollut tarkoitus tukea kirkon johtohahmojen alati paisuvia ja muuttuvia valtapyrkimyksiä. Niinpä synoptiset evankeliumitekstit ovat, viekkaina Tuomaan evankeliumin tekstin muunnoksina ja osittaisina väärennöksinä selvästi Tuomaan evankeliumia myöhäisempiä. Kaikilta osin ne ovat Tuomaan evankeliumia nuorempia ja puhtaasti kristillisen papiston toimitustyön tuotantoa. Ne eivät suinkaan ole miltään osin Jumalan sanaa, vaan ihmisten sepittämiä tarinoita."

        Kirjoitit:
        "Siellä on oma suojelusenkelimme, joka HET tullee avuksesi kun huudat JEESUS AUTA! :)"

        Riittää kun pyytää enkeleitä avukseen. Itse pyydän arkkienkeli Mikaelia avukseni ja aina hän tulee.

        "Nämä ihanat lupaukset on annettu raamatussa kaikille ihmisille jotka tahtovat."

        Enimmäkseen raamatussa kuvataan kuinka herra jumala kostaa ja tappaa kaikki väärinuskovat. En ole sellaisesta jumalasta kiinnostunut.

        Jumala minulle on rakkauden voima joka on meissä kaikissa. Jumalasta voi myös sanoa että hän on kaikki mitä on. Mutta Jumala ei ole mikään persoona joka keksii ihmisille sääntöjä ja rankaisee sitten kun ei niitä noudateta.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        evankeliumit eivät ole aitoja. Se evankeliumi joka on lähinnä totuutta on Tuomaan evankeliumi.

        "Synoptiset evankeliumit (Matteus, Markus ja Luukas) poikkeavat kerrontatavaltaan oleellisesti vanhasta juutalaisesta viisausajattelun perinteestä. Tuomaan evankeliumi puolestaan edustaa selkeästi juutalaisen viisausajattelun periaatetta. Vanha juutalainen viisausajattelu on suullisen perimätiedon kerronnan mukaista ja pohjautuu paljolti niin sanottuihin iskusanoihin, jotka helpottavat suullisen perimätietoaineksen muistamista.

        Synoptiset evankeliumit on selkeästi kirjoitettu myöhemmin käyttöön otetun henkilö- ja jumaltaruston hellenistis-kreikkalaiseen kerrontamuotoon. Jo pelkästään tämä on selvä osoitus, että kristillisen kirkon alkuvuosisatojen papit ovat nämä kanoniset, synoptiset evankeliumitekstit toimittaneet. Miksikö? Siksi, että Raamatun tekstien muokkauksella ja uusien tekstien toimitustyöllä on kunakin ajankohtana ollut tarkoitus tukea kirkon johtohahmojen alati paisuvia ja muuttuvia valtapyrkimyksiä. Niinpä synoptiset evankeliumitekstit ovat, viekkaina Tuomaan evankeliumin tekstin muunnoksina ja osittaisina väärennöksinä selvästi Tuomaan evankeliumia myöhäisempiä. Kaikilta osin ne ovat Tuomaan evankeliumia nuorempia ja puhtaasti kristillisen papiston toimitustyön tuotantoa. Ne eivät suinkaan ole miltään osin Jumalan sanaa, vaan ihmisten sepittämiä tarinoita."

        Kirjoitit:
        "Siellä on oma suojelusenkelimme, joka HET tullee avuksesi kun huudat JEESUS AUTA! :)"

        Riittää kun pyytää enkeleitä avukseen. Itse pyydän arkkienkeli Mikaelia avukseni ja aina hän tulee.

        "Nämä ihanat lupaukset on annettu raamatussa kaikille ihmisille jotka tahtovat."

        Enimmäkseen raamatussa kuvataan kuinka herra jumala kostaa ja tappaa kaikki väärinuskovat. En ole sellaisesta jumalasta kiinnostunut.

        Jumala minulle on rakkauden voima joka on meissä kaikissa. Jumalasta voi myös sanoa että hän on kaikki mitä on. Mutta Jumala ei ole mikään persoona joka keksii ihmisille sääntöjä ja rankaisee sitten kun ei niitä noudateta.

        jonka Herra Jeesus kehoitti kirjoittamaan:
        siinä oli nainen joka käveli paljain jaloin hiekalla. Nainen oli juuri astumassa vihreän terävän lasisen päälle kun Jumala ehkä kuuli rukoukseni ja nainen nosti jalkansa yli ja säästyi vahingolta.
        Näetkö itsesi kenties tässä Aritta?

        Sitten Jumala antoi minulle ymmärryksen unesta:
        Tämä nainen on luonteeltaan vihreä. Hän on terävä. Hän loukkaa itseään omaan terävyyteensä. Hän on oppinut terävyytensä koska häntä on loukattu. Pitkän aikaa. Muut terävät lyövät häntä eivätkä ikinä lopeta. Hänellä on kyyninen maailmankuva vaikka hän ei myönnä sitä itselleen. Hänen päällään lepää itsepäisyyden "Minä tiedän"-henki. Tämä minä tiedän henki sitoo hänet eikä päästä vapaaksi kohtaamaan Jeesusta.
        Jeesuksen rakkautta, joka korjaa hänen kipeät haavansa ja hoivaa ja ottaa syliin ja rakastaa.
        Monet ihmiset ovat loukanneet häntä syvästi. Siksi hän pelkää.
        Menettävänsä kasvonsa. Näillä sivuilla.

        ÄLÄ PELKÄÄ. Minä Jeesus olen nähnyt sinun toivottomuutesi ja haavasi ja tuskasi ja inhosi tätä kaikkea kohtaan täällä.
        Sinun takiasi minä kuolin täällä. Mutta minä nousin ylös! kuolleista.

        Minä elän!
        Minä Olen! elävä Jumala, ja minä katson sinua.
        Minä rakastan sinua :)


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        jonka Herra Jeesus kehoitti kirjoittamaan:
        siinä oli nainen joka käveli paljain jaloin hiekalla. Nainen oli juuri astumassa vihreän terävän lasisen päälle kun Jumala ehkä kuuli rukoukseni ja nainen nosti jalkansa yli ja säästyi vahingolta.
        Näetkö itsesi kenties tässä Aritta?

        Sitten Jumala antoi minulle ymmärryksen unesta:
        Tämä nainen on luonteeltaan vihreä. Hän on terävä. Hän loukkaa itseään omaan terävyyteensä. Hän on oppinut terävyytensä koska häntä on loukattu. Pitkän aikaa. Muut terävät lyövät häntä eivätkä ikinä lopeta. Hänellä on kyyninen maailmankuva vaikka hän ei myönnä sitä itselleen. Hänen päällään lepää itsepäisyyden "Minä tiedän"-henki. Tämä minä tiedän henki sitoo hänet eikä päästä vapaaksi kohtaamaan Jeesusta.
        Jeesuksen rakkautta, joka korjaa hänen kipeät haavansa ja hoivaa ja ottaa syliin ja rakastaa.
        Monet ihmiset ovat loukanneet häntä syvästi. Siksi hän pelkää.
        Menettävänsä kasvonsa. Näillä sivuilla.

        ÄLÄ PELKÄÄ. Minä Jeesus olen nähnyt sinun toivottomuutesi ja haavasi ja tuskasi ja inhosi tätä kaikkea kohtaan täällä.
        Sinun takiasi minä kuolin täällä. Mutta minä nousin ylös! kuolleista.

        Minä elän!
        Minä Olen! elävä Jumala, ja minä katson sinua.
        Minä rakastan sinua :)

        En usko että on uskottava ristiinnaulitsemisiin vain siksi että saisi ikuisen elämän.

        Me olemme ikuisia nyt jo. Ikuisia henkiä, Jumalan kuvia.

        Olen yhtä itsepäinen tässä asiassa kuin kaikki uskovaiset jotka sitkeästi yrittävät opettaa minulle saatanan pelkoa ja helvetin pelkoa. Kun jätin uskonnot jätin myös pelot.

        Meillä on kaikilla tiemme. Jokuset kulkevat uskontojen kautta. Jokuset eivät niitä tarvitse. Kuitenkin olemme kaikki menossa samaan suuntaan. Tulemme myös perille kaikki ennemmin tai myöhemmin. Kadotusta ei ole kunhan on selvinnyt näistä maailman labyrinteistä.


      • Otto 5
        Aritta kirjoitti:

        En usko että on uskottava ristiinnaulitsemisiin vain siksi että saisi ikuisen elämän.

        Me olemme ikuisia nyt jo. Ikuisia henkiä, Jumalan kuvia.

        Olen yhtä itsepäinen tässä asiassa kuin kaikki uskovaiset jotka sitkeästi yrittävät opettaa minulle saatanan pelkoa ja helvetin pelkoa. Kun jätin uskonnot jätin myös pelot.

        Meillä on kaikilla tiemme. Jokuset kulkevat uskontojen kautta. Jokuset eivät niitä tarvitse. Kuitenkin olemme kaikki menossa samaan suuntaan. Tulemme myös perille kaikki ennemmin tai myöhemmin. Kadotusta ei ole kunhan on selvinnyt näistä maailman labyrinteistä.

        Raamattu, joka on Jumalan sanaa ja uskon auktoriteetti opettaa, että Jumala rakastaa sinua
        ystävä hyvä. Jumala loi alunperin kaiken hyväksi.
        Hän loi ihmisen paratiisiin, jossa ihmisellä oli
        hyvä olla ja elää, mies ja vaimo ilman syntiä.
        Synti tuli väliin, kun saatana käärmeen hahmossa
        viekoitteli Eevan syömään hyvän ja pahantiedon
        puusta kielletyn hedelmän, ja hän söi ja antoi
        miehellensä, ja kun he olivat syöneet, niin aukenivat heidän molempien silmät ja he huomasivat olevansa alasti. Tuon tähden Jumalan
        täytyi karkoittaa heidät Paratiisista. Tuossa
        vaiheessa Jumala antoi Raamatun mukaan lupauksen
        Jeesuksesta joka tulisi ja sovittaisi ihmiskunnan
        kaikki synnit kärsimällä.(1.Moos 3:15.Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille; hän on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä
        häntä kantapäähän.) Jumala sitten tuli Jeesuksessa
        Kristuksessa ihmislihaan noin kaksituhatta vuotta
        sitten, niin kuin Herran profeetat vanhan testamentin aikana alkaen Mooseksesta ennustivat,
        alkaen edellämainitusta Mooseksen kirjan profetiasta Jeesuksesta.
        Nyt on niin, että meidän, jotka olemme Jeesuksessa, olemme uudestisyntyneet Jumalan muuttumattomasta ja rakkauden täyteisestä Pyhästä
        Hengestä, ei tarvitse pelätä Helvettiä, eikä saatanaa ja sen henkivaltoja, koska Jeesuksen valta on paljon suurempi kuin saatanan ja hänen henkivaltojensa valta. Raamattu
        opettaa Johanneksen ilmestyskirjassa, että saatana
        ja hänen joukkonsa ja ne ihmiset, jotka eivät
        suostuneet Rakastavan Jumalan tahtoon, joka tuli Jeesuksessa, joutuvat viettämään ikuisuuden tulisessa järvessä.
        Sinutkin ystävä hyvä Jeesus haluaa Pyhän Hengen
        avulla uudestisynnyttää itselleen.
        Kun sinä uudestisynnyt Pyhästä Hengestä, niin
        sinusta tulee taivaskelpoinen ja Taivaan Valtakunnan Täysivaltainen Jäsen, jota Pyhä Jumala
        rakastaa erityisesti, koska olet suostunut ottamaan Jeesuksen omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.


      • Aritta
        Otto 5 kirjoitti:

        Raamattu, joka on Jumalan sanaa ja uskon auktoriteetti opettaa, että Jumala rakastaa sinua
        ystävä hyvä. Jumala loi alunperin kaiken hyväksi.
        Hän loi ihmisen paratiisiin, jossa ihmisellä oli
        hyvä olla ja elää, mies ja vaimo ilman syntiä.
        Synti tuli väliin, kun saatana käärmeen hahmossa
        viekoitteli Eevan syömään hyvän ja pahantiedon
        puusta kielletyn hedelmän, ja hän söi ja antoi
        miehellensä, ja kun he olivat syöneet, niin aukenivat heidän molempien silmät ja he huomasivat olevansa alasti. Tuon tähden Jumalan
        täytyi karkoittaa heidät Paratiisista. Tuossa
        vaiheessa Jumala antoi Raamatun mukaan lupauksen
        Jeesuksesta joka tulisi ja sovittaisi ihmiskunnan
        kaikki synnit kärsimällä.(1.Moos 3:15.Ja minä panen vainon sinun ja vaimon välille; hän on polkeva rikki sinun pääsi, ja sinä olet pistävä
        häntä kantapäähän.) Jumala sitten tuli Jeesuksessa
        Kristuksessa ihmislihaan noin kaksituhatta vuotta
        sitten, niin kuin Herran profeetat vanhan testamentin aikana alkaen Mooseksesta ennustivat,
        alkaen edellämainitusta Mooseksen kirjan profetiasta Jeesuksesta.
        Nyt on niin, että meidän, jotka olemme Jeesuksessa, olemme uudestisyntyneet Jumalan muuttumattomasta ja rakkauden täyteisestä Pyhästä
        Hengestä, ei tarvitse pelätä Helvettiä, eikä saatanaa ja sen henkivaltoja, koska Jeesuksen valta on paljon suurempi kuin saatanan ja hänen henkivaltojensa valta. Raamattu
        opettaa Johanneksen ilmestyskirjassa, että saatana
        ja hänen joukkonsa ja ne ihmiset, jotka eivät
        suostuneet Rakastavan Jumalan tahtoon, joka tuli Jeesuksessa, joutuvat viettämään ikuisuuden tulisessa järvessä.
        Sinutkin ystävä hyvä Jeesus haluaa Pyhän Hengen
        avulla uudestisynnyttää itselleen.
        Kun sinä uudestisynnyt Pyhästä Hengestä, niin
        sinusta tulee taivaskelpoinen ja Taivaan Valtakunnan Täysivaltainen Jäsen, jota Pyhä Jumala
        rakastaa erityisesti, koska olet suostunut ottamaan Jeesuksen omaksi Vapahtajaksesi ja Herraksesi.

        En usko myöskään taivaaseen enkä helvettiin. Mutta Jumalalla on "monta huonetta" mikä tarkoittaa että on eri ulottuvuuksia mihin menemme koska olemme ikuisia henkiä.

        Raamattu ei ole Jumalan sana.


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        evankeliumit eivät ole aitoja. Se evankeliumi joka on lähinnä totuutta on Tuomaan evankeliumi.

        "Synoptiset evankeliumit (Matteus, Markus ja Luukas) poikkeavat kerrontatavaltaan oleellisesti vanhasta juutalaisesta viisausajattelun perinteestä. Tuomaan evankeliumi puolestaan edustaa selkeästi juutalaisen viisausajattelun periaatetta. Vanha juutalainen viisausajattelu on suullisen perimätiedon kerronnan mukaista ja pohjautuu paljolti niin sanottuihin iskusanoihin, jotka helpottavat suullisen perimätietoaineksen muistamista.

        Synoptiset evankeliumit on selkeästi kirjoitettu myöhemmin käyttöön otetun henkilö- ja jumaltaruston hellenistis-kreikkalaiseen kerrontamuotoon. Jo pelkästään tämä on selvä osoitus, että kristillisen kirkon alkuvuosisatojen papit ovat nämä kanoniset, synoptiset evankeliumitekstit toimittaneet. Miksikö? Siksi, että Raamatun tekstien muokkauksella ja uusien tekstien toimitustyöllä on kunakin ajankohtana ollut tarkoitus tukea kirkon johtohahmojen alati paisuvia ja muuttuvia valtapyrkimyksiä. Niinpä synoptiset evankeliumitekstit ovat, viekkaina Tuomaan evankeliumin tekstin muunnoksina ja osittaisina väärennöksinä selvästi Tuomaan evankeliumia myöhäisempiä. Kaikilta osin ne ovat Tuomaan evankeliumia nuorempia ja puhtaasti kristillisen papiston toimitustyön tuotantoa. Ne eivät suinkaan ole miltään osin Jumalan sanaa, vaan ihmisten sepittämiä tarinoita."

        Kirjoitit:
        "Siellä on oma suojelusenkelimme, joka HET tullee avuksesi kun huudat JEESUS AUTA! :)"

        Riittää kun pyytää enkeleitä avukseen. Itse pyydän arkkienkeli Mikaelia avukseni ja aina hän tulee.

        "Nämä ihanat lupaukset on annettu raamatussa kaikille ihmisille jotka tahtovat."

        Enimmäkseen raamatussa kuvataan kuinka herra jumala kostaa ja tappaa kaikki väärinuskovat. En ole sellaisesta jumalasta kiinnostunut.

        Jumala minulle on rakkauden voima joka on meissä kaikissa. Jumalasta voi myös sanoa että hän on kaikki mitä on. Mutta Jumala ei ole mikään persoona joka keksii ihmisille sääntöjä ja rankaisee sitten kun ei niitä noudateta.

        On ne aitoja.


      • Otto 5
        Aritta kirjoitti:

        En usko myöskään taivaaseen enkä helvettiin. Mutta Jumalalla on "monta huonetta" mikä tarkoittaa että on eri ulottuvuuksia mihin menemme koska olemme ikuisia henkiä.

        Raamattu ei ole Jumalan sana.

        Näin viime yönä unen, joka kertoi viimeisistä hetkistä ja ajoista ennenkuin Jeesukseen uskovat temmataan Taivaaseen.

        Sain unessa keskustella itsensä Jeesuksen kanssa, ja Hän kertoi minulle jopa kellonajan, jolloin ylöstempaus tapahtuu. Hän sanoi sen tapahtuvan noin kello 18.00 Suomen aikaa iltapäivällä.
        Tuon tarkemmin minulle ei kerrottu ylöstempauksen ajankohtaa, ei esimerkiksi vuotta tai vuodenaikaa, päivää eikä kuukautta. Raamattuhan sanoo, että ei edes Jeesus tiedä tarkkaa ylöstempauksen ajankohtaa maailmanhistoriassa, vain Taivaallinen Isämme sen yksin tietää.

        Juuri noin pari tuntia ennen ylöstempausta on hyvin työntäyteistä aikaa niille, jotka uskovat Jeesukseen, ja ovat uudesti syntyneet Pyhästä Hengestä. Tuota työtä joutuvat uskovat tekemään jopa lievään tuskaan asti ja varmasti tuona aikana on suurta vipinää henkivalloissa ja enkelitkin työskentelevät kuumeisesti.

        Näin myös suuren karttapallon, jossa oli merkitty punaisella sellaiset paikat, joissa oli paljon uskovia, ja ne paikat joissa ei ollut paljon uskovia, olivat ilman väriä. Jotkin kaupungit ja paikat olivat punaisia, jotkin eivät.


      • Aritta
        Otto 5 kirjoitti:

        Näin viime yönä unen, joka kertoi viimeisistä hetkistä ja ajoista ennenkuin Jeesukseen uskovat temmataan Taivaaseen.

        Sain unessa keskustella itsensä Jeesuksen kanssa, ja Hän kertoi minulle jopa kellonajan, jolloin ylöstempaus tapahtuu. Hän sanoi sen tapahtuvan noin kello 18.00 Suomen aikaa iltapäivällä.
        Tuon tarkemmin minulle ei kerrottu ylöstempauksen ajankohtaa, ei esimerkiksi vuotta tai vuodenaikaa, päivää eikä kuukautta. Raamattuhan sanoo, että ei edes Jeesus tiedä tarkkaa ylöstempauksen ajankohtaa maailmanhistoriassa, vain Taivaallinen Isämme sen yksin tietää.

        Juuri noin pari tuntia ennen ylöstempausta on hyvin työntäyteistä aikaa niille, jotka uskovat Jeesukseen, ja ovat uudesti syntyneet Pyhästä Hengestä. Tuota työtä joutuvat uskovat tekemään jopa lievään tuskaan asti ja varmasti tuona aikana on suurta vipinää henkivalloissa ja enkelitkin työskentelevät kuumeisesti.

        Näin myös suuren karttapallon, jossa oli merkitty punaisella sellaiset paikat, joissa oli paljon uskovia, ja ne paikat joissa ei ollut paljon uskovia, olivat ilman väriä. Jotkin kaupungit ja paikat olivat punaisia, jotkin eivät.

        tarkoittavat yleensä aina jotain muuta kuin sitä mitä ne näyttävät. Ne ovat symboolisia. En edes usko että Jeesus tulisi kenellekään kertomaan mistään ylöstempauksista. Enkä sitä paitsi edes usko ylöstempauksiin.

        Jotkut new-age-ihmiset puhuvat myös ylöstempauksista ja tarkoittavat niillä sitä että avaruudesta tulee auttajia nostamaan heimolaisensa avaruusaluksiin. En usko siihenkään.

        Minä uskon enemmän siihen että ylöstempauksella tarkoitetaan ihmisten värähtelytason nousua. Kun se nousee tulee ihminen näkymättömäksi.

        Sitten en myöskään usko että uskovaiset olisivat jotenkin erikoinen joukko pelastettaviksi. Heidän joukossaan on aivan liian paljon todella alhaisia ihmisiä. Olen tällä palstalla lukenut vahingoniloisia viestejä siitä kuka parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa. Eli miten mukava on katsella esim kun ateistit jäävät maankamaralle kärsimään kun eliittiuskovaiset tempaistaan Jumalan luo. Sellaista Jumalaa ei ole joka sen sallisi. Silloin hän paremminkin on jokin avaruusolento joka hakee heimolaisensa kotiin ja rakkaus on täysin tuntematon käsite tälle olennolle. Mutta sellaisia olentoja on tietenkin olemassa. Itse en haluaisi kuulua siihen joukkoon kuitenkaan.


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        On ne aitoja.

        Ei ole.


      • Erráre húmánum est
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole.

        sinä Aritta jaksat höpöttää noita omia päähänpistojasi, sinä olet jo hävinnyt tämän keskustelun. Esim. Hurskas katolilainen ja vanha ortodoksi voittivat sinut jo muutaman keskustelu kerran jälkeen. Minä annan sinulle yhden vinkin, luovuta jo. Sinä luulet tietäväsi kaiken, mutta sinä et tiedä yhtään mitään, kuten ei kukaan mukaan meistä, etkö sinä sen vertaa ymmärrä. Tee meille kaikille palvelus, jos et pysty keskustelemaan viisaasti älä edes tule tänne palstalle. Tuon uppiniskaisuuden takia, kaikki menettävät hermonsa, he eivät jaksa keskustella sinun kanssasi, sinä vaan jankkaat ja jankkaat sitä samaa vanhaa asiaa: "Minä olen oikeassa ja muut ovat väärässä."
        Jos joku saattuu olemaan toista mieltä jostakin asiasta, sinä heti tyrmäät sen. Sinun tulisi oppia kunnioittamaan toistenkin mielipiteitä, sillä kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuten sinä.
        Oletko ajatellut että sinäkin voit olla väärässä.


      • Aritta
        Erráre húmánum est kirjoitti:

        sinä Aritta jaksat höpöttää noita omia päähänpistojasi, sinä olet jo hävinnyt tämän keskustelun. Esim. Hurskas katolilainen ja vanha ortodoksi voittivat sinut jo muutaman keskustelu kerran jälkeen. Minä annan sinulle yhden vinkin, luovuta jo. Sinä luulet tietäväsi kaiken, mutta sinä et tiedä yhtään mitään, kuten ei kukaan mukaan meistä, etkö sinä sen vertaa ymmärrä. Tee meille kaikille palvelus, jos et pysty keskustelemaan viisaasti älä edes tule tänne palstalle. Tuon uppiniskaisuuden takia, kaikki menettävät hermonsa, he eivät jaksa keskustella sinun kanssasi, sinä vaan jankkaat ja jankkaat sitä samaa vanhaa asiaa: "Minä olen oikeassa ja muut ovat väärässä."
        Jos joku saattuu olemaan toista mieltä jostakin asiasta, sinä heti tyrmäät sen. Sinun tulisi oppia kunnioittamaan toistenkin mielipiteitä, sillä kaikki eivät ajattele samalla tavalla kuten sinä.
        Oletko ajatellut että sinäkin voit olla väärässä.

        Kun nyt kysyt niin voin ilmoittaa sinulle että vain minä olen oikeassa. Sinun kaltaisesi eivät tiedä mitään. Että on niin kun paras kysyä minulta neuvoa elämän asioista ja vaikka kuolemankin jos haluaa. Mutta sinä et ilmeisesti halua ja se on tietysti sääli koska silloin tulet elämään loppuelämäsi tietämättömyydessä.

        Että sillä viisiin.


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole.

        Me olemme, Tuuli kulkee missä Tahtoo ja voi puhaltaa meidät pois. Sinä olet "lämmin ihminen" . Minulla vaan on vähän huoli.


      • Petrus7
        Petrus7 kirjoitti:

        jonka Herra Jeesus kehoitti kirjoittamaan:
        siinä oli nainen joka käveli paljain jaloin hiekalla. Nainen oli juuri astumassa vihreän terävän lasisen päälle kun Jumala ehkä kuuli rukoukseni ja nainen nosti jalkansa yli ja säästyi vahingolta.
        Näetkö itsesi kenties tässä Aritta?

        Sitten Jumala antoi minulle ymmärryksen unesta:
        Tämä nainen on luonteeltaan vihreä. Hän on terävä. Hän loukkaa itseään omaan terävyyteensä. Hän on oppinut terävyytensä koska häntä on loukattu. Pitkän aikaa. Muut terävät lyövät häntä eivätkä ikinä lopeta. Hänellä on kyyninen maailmankuva vaikka hän ei myönnä sitä itselleen. Hänen päällään lepää itsepäisyyden "Minä tiedän"-henki. Tämä minä tiedän henki sitoo hänet eikä päästä vapaaksi kohtaamaan Jeesusta.
        Jeesuksen rakkautta, joka korjaa hänen kipeät haavansa ja hoivaa ja ottaa syliin ja rakastaa.
        Monet ihmiset ovat loukanneet häntä syvästi. Siksi hän pelkää.
        Menettävänsä kasvonsa. Näillä sivuilla.

        ÄLÄ PELKÄÄ. Minä Jeesus olen nähnyt sinun toivottomuutesi ja haavasi ja tuskasi ja inhosi tätä kaikkea kohtaan täällä.
        Sinun takiasi minä kuolin täällä. Mutta minä nousin ylös! kuolleista.

        Minä elän!
        Minä Olen! elävä Jumala, ja minä katson sinua.
        Minä rakastan sinua :)

        antoi Rakas Jeesus Kristus:

        Minun henkeni tulee murheelliseksi.

        Kaikki joissa Minun henki on, murehtivat.

        Teidän terävyyttänne. Kovuuttanne.

        Miksi te tieten tahtoen! heittäydytte.

        Kiitos Pyhä Kaikkivaltias! että sinun Pyhä Henkesi Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta :)
        Murtaa vaikka kallion.
        Teidän terävien sydämen kallion :)

        Minä Olen! kärsivällinen ja pitkämielinen :)

        Rakkauteni On! loppumaton :)

        Katso Minä tulen! ja te kompastutte minuun :)
        Enkelini nauravat myös. Niin hupsuja te pikku lapsukaiseni olette :) pyörimässä ja hyörimässä siellä, toisianne tukasta vetelette. Ettekö jo usko että se muuten sattuu :)

        Ja nyt sitten tutilullaa! rakkaat lapsukaiseni :)


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Me olemme, Tuuli kulkee missä Tahtoo ja voi puhaltaa meidät pois. Sinä olet "lämmin ihminen" . Minulla vaan on vähän huoli.

        Minä uskon että olemme paljon enemmän kuin vain murusia. En halua nyt kuitenkaan alkaa selittää sen enempää koska tiedän että raamattuun uskovat eivät tosiaankaan välitä siitä mitä kirjoitan.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        Minä uskon että olemme paljon enemmän kuin vain murusia. En halua nyt kuitenkaan alkaa selittää sen enempää koska tiedän että raamattuun uskovat eivät tosiaankaan välitä siitä mitä kirjoitan.

        Katso, Minä!tulen
        Minä Olen! nöyrä ja särjettynä edessäsi

        Sinä kompastut minuun.
        Siksi sinun jalkaasi sattuu :)

        Rakas Lapseni!
        Anna Minun! särjetyn. Särkeä sinut.

        Niin Minä, Jeesus, otan sinut.
        Minä. otan sinut syliini.
        Ja pyyhin kyyneleesi.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        Katso, Minä!tulen
        Minä Olen! nöyrä ja särjettynä edessäsi

        Sinä kompastut minuun.
        Siksi sinun jalkaasi sattuu :)

        Rakas Lapseni!
        Anna Minun! särjetyn. Särkeä sinut.

        Niin Minä, Jeesus, otan sinut.
        Minä. otan sinut syliini.
        Ja pyyhin kyyneleesi.

        paatunut. Eikä minulla ole kyyneleitä koska olen nyt vihdoinkin oikealla tiellä.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        Katso, Minä!tulen
        Minä Olen! nöyrä ja särjettynä edessäsi

        Sinä kompastut minuun.
        Siksi sinun jalkaasi sattuu :)

        Rakas Lapseni!
        Anna Minun! särjetyn. Särkeä sinut.

        Niin Minä, Jeesus, otan sinut.
        Minä. otan sinut syliini.
        Ja pyyhin kyyneleesi.

        että minä olen paatunut etkä sinä. :-)
        Paatuneella tarkoitin että en piittaa raamatun sanoista tuon taivaallista. Se aika on täydellisesti ohi.


      • ...
        Aritta kirjoitti:

        Kun nyt kysyt niin voin ilmoittaa sinulle että vain minä olen oikeassa. Sinun kaltaisesi eivät tiedä mitään. Että on niin kun paras kysyä minulta neuvoa elämän asioista ja vaikka kuolemankin jos haluaa. Mutta sinä et ilmeisesti halua ja se on tietysti sääli koska silloin tulet elämään loppuelämäsi tietämättömyydessä.

        Että sillä viisiin.

        et ole jumala Aritta, sinä et tiedä kaikkea, yritä nyt ymmärtää se. Ja kaiken lisäksi sinä vielä annat tahallaan väärää historiallista tietoa, kuten tuossa vanhan ortodoksin ja hurskaan katolisen kanssa käyty keskustelu todistaa sen. Joten Erraren kanssa olen samaa mieltä, rauhoitu nyt välillä ja kunnioita muidenkin mielipiteitä.


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        et ole jumala Aritta, sinä et tiedä kaikkea, yritä nyt ymmärtää se. Ja kaiken lisäksi sinä vielä annat tahallaan väärää historiallista tietoa, kuten tuossa vanhan ortodoksin ja hurskaan katolisen kanssa käyty keskustelu todistaa sen. Joten Erraren kanssa olen samaa mieltä, rauhoitu nyt välillä ja kunnioita muidenkin mielipiteitä.

        Jumalaa niin kuin kaikki ovat ja kaikki tieto on minussa niin kuin kaikissa muissakin ja näinä aikoina alamme muistamaan ketä me oikein olemme.

        Antamani historialliset tiedot ovat enemmän oikein kuin raamatun ns tiedot. Olet vain niin perin juurin kiinni siinä vanhassa pelossa ettet pysty näkemään tätä.

        Joten että yritä nyt ymmärtää vihdoinkin että olet täydellisesti harhateillä Erraren kanssa.


      • ...
        Aritta kirjoitti:

        Jumalaa niin kuin kaikki ovat ja kaikki tieto on minussa niin kuin kaikissa muissakin ja näinä aikoina alamme muistamaan ketä me oikein olemme.

        Antamani historialliset tiedot ovat enemmän oikein kuin raamatun ns tiedot. Olet vain niin perin juurin kiinni siinä vanhassa pelossa ettet pysty näkemään tätä.

        Joten että yritä nyt ymmärtää vihdoinkin että olet täydellisesti harhateillä Erraren kanssa.

        joo, sinä et näköjään kuuntele ketään.

        "Antamani historialliset tiedot ovat enemmän oikein kuin raamatun ns tiedot. Olet vain niin perin juurin kiinni siinä vanhassa pelossa ettet pysty näkemään tätä."
        Joo kerro tuo historian, teologian ja muinaisuskontojen tutkijoille, jotka ovat varmasti paljon viisaampia näissä asioissa mitä sinun hurahtanut mielikuvituksesi. Ja minä olen vielä 100% varma siitä että he antavat samantyyppisiä ellei parempia vastauksia mitä hurskas katolinen tai vanha ortodoksi. Ja nämä tutkijat varmasti nauravat kippurassa, kun he kuulevat sinun argumenttejasi.

        Jos pitäisi valita ketä kuunella, jotakin hurahtanutta lahkouskovaista, joka kuuluu New Age-liikkeeseen (eli sinä Aritta) tai jotakin tutkijaa joka tietää asioista, niin ei siinä tarvitse paljon ajatella.


      • Erráre húmánum est
        ... kirjoitti:

        joo, sinä et näköjään kuuntele ketään.

        "Antamani historialliset tiedot ovat enemmän oikein kuin raamatun ns tiedot. Olet vain niin perin juurin kiinni siinä vanhassa pelossa ettet pysty näkemään tätä."
        Joo kerro tuo historian, teologian ja muinaisuskontojen tutkijoille, jotka ovat varmasti paljon viisaampia näissä asioissa mitä sinun hurahtanut mielikuvituksesi. Ja minä olen vielä 100% varma siitä että he antavat samantyyppisiä ellei parempia vastauksia mitä hurskas katolinen tai vanha ortodoksi. Ja nämä tutkijat varmasti nauravat kippurassa, kun he kuulevat sinun argumenttejasi.

        Jos pitäisi valita ketä kuunella, jotakin hurahtanutta lahkouskovaista, joka kuuluu New Age-liikkeeseen (eli sinä Aritta) tai jotakin tutkijaa joka tietää asioista, niin ei siinä tarvitse paljon ajatella.

        Jumala on mysteeri ja Hän on asettanut rajat joita kukaan kuolevainen ei voi ohittaa. Me emme tunne Jumalaa, mutta Hän tuntee meidät, sen takia minä käytän sanaa mysteeri, tuossa alussa. Ja onneksi on näin, että me emme tunne Jumalaa, paitsi pyhän kolminaisuuden muodossa.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        paatunut. Eikä minulla ole kyyneleitä koska olen nyt vihdoinkin oikealla tiellä.

        Tietenkin olen paatunut!
        Mutta vain vanhassa syntilihassani, vanhassa Aatussani:)

        Jos minä annan vähänkin vallan vanhoilleni, huomaan hyvin nopeasti kuinka syntinen ja LIKAINEN sisältä JA päältä olen:)
        Ilman Jeesusta minä olisin hukassa. Minä kuolen ilman Jeesusta.

        Olen nähnyt mielessäni tietyn tosi ikävän paikan, jonne joudun ilman uskoa Jeesukseen, ja jos en usko että Jeesus tavallaan kuoletti minunkin vana-aatun, kun kuoli, MUTTA! Jumala nosti Jeesuksen kuolemasta takaisin ylös:)elämään. Ja minut siinä mukana..KUN uskon häneen.

        Siis jos lakkaan uskomasta edelliseen, niin Jumala on monta kertaa näyttänyt mulle näyn syntirypemisissäni miten jankutan toisten jankuttajiensynnintekijöiden kanssa ja huom!:

        kaikki ne joita olen loukannut , tai en ole selvittänyt välejäni kuntoon/pyytänytantanut anteeksi puheitanitekojani.. niin kaikki nämä syyttävät mua siellä "ikävässä paikassa" jaaaatkuvaasti, koko aajan iankaikkisesti. Se on yks helvetti se paikka!
        Helvetti. Ikuinen kadotuksen paikka.

        Kiitos Herrani Jeesuksen Kristuksen! että en joudu helvettiin:) ja kiitos että saan Rakas Jumalani tämän todistuksen räntätä tässä tälle eivielä-sisarelleni, mutta joka sinnikkäästi etsiija siksi sinnikkäästi vastustaa.
        Kii-iitos Jeesus:) tästä hetkestä!


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        joo, sinä et näköjään kuuntele ketään.

        "Antamani historialliset tiedot ovat enemmän oikein kuin raamatun ns tiedot. Olet vain niin perin juurin kiinni siinä vanhassa pelossa ettet pysty näkemään tätä."
        Joo kerro tuo historian, teologian ja muinaisuskontojen tutkijoille, jotka ovat varmasti paljon viisaampia näissä asioissa mitä sinun hurahtanut mielikuvituksesi. Ja minä olen vielä 100% varma siitä että he antavat samantyyppisiä ellei parempia vastauksia mitä hurskas katolinen tai vanha ortodoksi. Ja nämä tutkijat varmasti nauravat kippurassa, kun he kuulevat sinun argumenttejasi.

        Jos pitäisi valita ketä kuunella, jotakin hurahtanutta lahkouskovaista, joka kuuluu New Age-liikkeeseen (eli sinä Aritta) tai jotakin tutkijaa joka tietää asioista, niin ei siinä tarvitse paljon ajatella.

        ovat kyllä lähtöisin uskontojen tutkijoilta. Siis lähinnä raamatun tutkijoilta.
        Vaikka eihän siinä mitään tutkijoita tarvita että ymmärtää raamatun olevan väärää tietoa. Selvä suomalaisjärki sen jo sanoo.


      • Aritta
        Erráre húmánum est kirjoitti:

        Jumala on mysteeri ja Hän on asettanut rajat joita kukaan kuolevainen ei voi ohittaa. Me emme tunne Jumalaa, mutta Hän tuntee meidät, sen takia minä käytän sanaa mysteeri, tuossa alussa. Ja onneksi on näin, että me emme tunne Jumalaa, paitsi pyhän kolminaisuuden muodossa.

        on dualistinen joka tarkoittaa että uskotaan Jumalaan joka on ihmisen ulkopuolelle jossain mistä emme mitään tiedä. Se tarkoittaa myös sitä että olemme ulkoisten tapahtumien uhreja ja meillä ei ole mitään sanomista elämäämme koska asiat vain tapahtuvat.

        Minä uskon siihen että Jumala on meissä ja olemme sillä tavalla vastuussa elämästämme että luomme sen itse ajatusten avulla. Olen sen itse kokenut ja maailmakin sen näyttää että ihmisten sotaisat ja dualistiset ajatukset ovat sen luoneet.

        Tietenkin Jumala on sitten vielä enemmän mutta Jumala ei ole mikään mysteeri vaan kaikki mitä on.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        Tietenkin olen paatunut!
        Mutta vain vanhassa syntilihassani, vanhassa Aatussani:)

        Jos minä annan vähänkin vallan vanhoilleni, huomaan hyvin nopeasti kuinka syntinen ja LIKAINEN sisältä JA päältä olen:)
        Ilman Jeesusta minä olisin hukassa. Minä kuolen ilman Jeesusta.

        Olen nähnyt mielessäni tietyn tosi ikävän paikan, jonne joudun ilman uskoa Jeesukseen, ja jos en usko että Jeesus tavallaan kuoletti minunkin vana-aatun, kun kuoli, MUTTA! Jumala nosti Jeesuksen kuolemasta takaisin ylös:)elämään. Ja minut siinä mukana..KUN uskon häneen.

        Siis jos lakkaan uskomasta edelliseen, niin Jumala on monta kertaa näyttänyt mulle näyn syntirypemisissäni miten jankutan toisten jankuttajiensynnintekijöiden kanssa ja huom!:

        kaikki ne joita olen loukannut , tai en ole selvittänyt välejäni kuntoon/pyytänytantanut anteeksi puheitanitekojani.. niin kaikki nämä syyttävät mua siellä "ikävässä paikassa" jaaaatkuvaasti, koko aajan iankaikkisesti. Se on yks helvetti se paikka!
        Helvetti. Ikuinen kadotuksen paikka.

        Kiitos Herrani Jeesuksen Kristuksen! että en joudu helvettiin:) ja kiitos että saan Rakas Jumalani tämän todistuksen räntätä tässä tälle eivielä-sisarelleni, mutta joka sinnikkäästi etsiija siksi sinnikkäästi vastustaa.
        Kii-iitos Jeesus:) tästä hetkestä!

        minun toista viestiäni jossa korjasin erehdykseni? Tarkoitin itseäni sillä paatuneena.


      • ...
        Aritta kirjoitti:

        ovat kyllä lähtöisin uskontojen tutkijoilta. Siis lähinnä raamatun tutkijoilta.
        Vaikka eihän siinä mitään tutkijoita tarvita että ymmärtää raamatun olevan väärää tietoa. Selvä suomalaisjärki sen jo sanoo.

        joka tapauksessa he ovat viisaampia mitä sinä, et sinä sille mahda mitään. Ja minä muistutan sinua että teologit ja muinaisuskontojen tutkijat tarvitsevat myös historiaa. Eikä kaikki tutki yksistään vain Raamattua, myös Koraania, Tooraa, itämaisia tekstejä ja onhan se hyvä osata myös yleistäkin historiaa. Ja minä voin sanoa samalla tavalla sinun tuosta liikkeestäsi, että se on väärää tietoa, ei sille mahda mitään.
        Onneksi suomalaisjärki on niin viisas että sinun puheitasi ei kukaan usko.


      • Aritta
        ... kirjoitti:

        joka tapauksessa he ovat viisaampia mitä sinä, et sinä sille mahda mitään. Ja minä muistutan sinua että teologit ja muinaisuskontojen tutkijat tarvitsevat myös historiaa. Eikä kaikki tutki yksistään vain Raamattua, myös Koraania, Tooraa, itämaisia tekstejä ja onhan se hyvä osata myös yleistäkin historiaa. Ja minä voin sanoa samalla tavalla sinun tuosta liikkeestäsi, että se on väärää tietoa, ei sille mahda mitään.
        Onneksi suomalaisjärki on niin viisas että sinun puheitasi ei kukaan usko.

        ne pätkät mitä kopioin tänne on raamatun tutkijoilta jotka ovat tutkineet raamattua aika paljon. Ei ne ole minun päästäni.

        Suomalaisjärki on niin viisas ettei usko raamattuun.

        Ihmettelen vain mitä sinä tarkoitat tuolla "minun liikkeelläni". Ei minulla ole mitään liikettä. En ole myöskään mukana missään liikkeessä enkä varmana menekään. Se riitti kun touhusin niitten uskovaisten ja heidän raamattunsa kanssa. YÄK!

        Minä vain ajattelen tällä tavalla. Tämä on minun elämäni nyt. Ja se mitä tiedän on aika lailla enemmän totta kuin raamattu on.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        minun toista viestiäni jossa korjasin erehdykseni? Tarkoitin itseäni sillä paatuneena.

        Mutta luitko,ymmärsitkö minun tekstin?
        Eli LUONNOSTANI minä olen myös paatunut:)
        Kuten kaikki ihmiset.


      • Erráre húmánum est
        Aritta kirjoitti:

        on dualistinen joka tarkoittaa että uskotaan Jumalaan joka on ihmisen ulkopuolelle jossain mistä emme mitään tiedä. Se tarkoittaa myös sitä että olemme ulkoisten tapahtumien uhreja ja meillä ei ole mitään sanomista elämäämme koska asiat vain tapahtuvat.

        Minä uskon siihen että Jumala on meissä ja olemme sillä tavalla vastuussa elämästämme että luomme sen itse ajatusten avulla. Olen sen itse kokenut ja maailmakin sen näyttää että ihmisten sotaisat ja dualistiset ajatukset ovat sen luoneet.

        Tietenkin Jumala on sitten vielä enemmän mutta Jumala ei ole mikään mysteeri vaan kaikki mitä on.

        on mysteeri, me emme tiedä Hänestä mitään, Hän on asettanut rajat jota me emme ylitä ja niin on hyvä. Näin uskoo suurin osa ihmisistä, juutalaiset, ortodoksit, room.katoliset, muslimit, jopa hindutkin. Rukoilemalla me pääsemme lähemmäksi Jumalaa, ei muuten.

        Jumala ei ole meissä, tuo on jo harhaoppia ja pahasti, sinä vertaat itseäsi jo puolijumalaan tai jumalaankin. Jumala kyllä luo jokaisen ihmisen sielun, kun ihminen syntyy, ja jokaisen ihmisen sielu on ainutlaatuinen. Jos me oltaisiin osa Jumalaa niin silloinhan me oltaisiin täydellisiä, silloinhan maailma olisi täydellinen paikka elää ei olisi sotia, kateutta, vihaa, tappamista, köyhyyttä, sairauksia, nälkää, ahneutta, vallanhimoa, valehtelua, tätä listaa voisi jatkaa vaikka loputtomiin. Jos ihminen olisi osa Jumalaa, meillä ei olisi tällaisia heikkouksia, emmekä tarvitsisi mitään, sillä me oltaisiin täydellisiä, eikä saatana saisi meitä koukkuun omilla houkutuksiillaan. Mutta kun me elämme tätä maailmaa jossa pahuutta on niin paljon, vaikka joskus emme näe sitä. Ja tämä pitää muistaa, että saatana yrittää aina tuhota meidät ja hän on tämän maailman herra, vaikka sinä et siihen usko Aritta.

        Sinä luulet että elämä on ruusuilla tanssimista, ettei tarvitse mitään tehdä, että kuoleman jälkeen me pelastutaan, voi Aritta kulta se ei ole todellakaan niin yksinkertaista. Luuletko sinä todella että meidän tekojamme ei mitata Jumalan valtaistuimen edessä. Luuletko sinä todella että Jumala armahtaa murhaajan, joka on tappanut vaikkapa viattomia lapsia, sinä varmaan niin luulet, koska taidat elää pilvissä ja taidat sulkea silmäsi kaiken maailman pahuudelle. Mene peilin eteen ja kysy itseltäsi oletko sinä ikinä ollut kateellinen, uskoton, vallanhimoinen, valehtelija jne..., jos sanot että et, niin silloin sinä valehtelet.


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        Mutta luitko,ymmärsitkö minun tekstin?
        Eli LUONNOSTANI minä olen myös paatunut:)
        Kuten kaikki ihmiset.

        en ole samaa mieltä. Ihmiset eivät ole paatuneita eikä syntisiä.


      • Aritta
        Aritta kirjoitti:

        on dualistinen joka tarkoittaa että uskotaan Jumalaan joka on ihmisen ulkopuolelle jossain mistä emme mitään tiedä. Se tarkoittaa myös sitä että olemme ulkoisten tapahtumien uhreja ja meillä ei ole mitään sanomista elämäämme koska asiat vain tapahtuvat.

        Minä uskon siihen että Jumala on meissä ja olemme sillä tavalla vastuussa elämästämme että luomme sen itse ajatusten avulla. Olen sen itse kokenut ja maailmakin sen näyttää että ihmisten sotaisat ja dualistiset ajatukset ovat sen luoneet.

        Tietenkin Jumala on sitten vielä enemmän mutta Jumala ei ole mikään mysteeri vaan kaikki mitä on.

        "Näin uskoo suurin osa ihmisistä, juutalaiset, ortodoksit, room.katoliset, muslimit, jopa hindutkin."

        Luultavasti ei suurin osa.

        "Rukoilemalla me pääsemme lähemmäksi Jumalaa, ei muuten."

        Olemme osa Jumalaa mutta monikaan ei sitä ymmärrä koska dualismi hallitsee ihmisten tietoisuutta.

        "sinä vertaat itseäsi jo puolijumalaan tai jumalaankin."

        Muuta ei voi olla koska Jumala on Kaikki Mitä On.

        "Jos me oltaisiin osa Jumalaa niin silloinhan me oltaisiin täydellisiä, silloinhan maailma olisi täydellinen paikka elää ei olisi sotia, kateutta, vihaa, tappamista, köyhyyttä, sairauksia, nälkää, ahneutta, vallanhimoa, valehtelua,"

        Ei olisi täydellinen koska me olemme siinä luulossa että emme ole Jumalasta. Raamatussa kerrotaan syntiinlankeemuksesta. Oikeasti se ei mennyt ihan niin enkä minäkään (ihmeellistä kyllä) tiedä mitä oikeasti tapahtui, mutta silloin me (henget) jotenkin pudottiin tähän muistin menetykseen. Halusimme ilmeisesti jotenkin kokea eri asioita jolloin tulimme "lihaksi". Aikojen myötä on ihmiset alkaneet uskoa kaikenlaisiin jumaliin jotka ovat heistä erossa, dualismiin. Se on herättänyt vain pelkoa.

        "eikä saatana saisi meitä koukkuun omilla houkutuksiillaan."

        Myös tuo on dualismin uskoa joka perustuu pelkoon. Saatanaa ei ole.

        "Mutta kun me elämme tätä maailmaa jossa pahuutta on niin paljon,"

        Tämä maailma on ihmisten luoma. Kaikki mitä on tässä maailmassa ja elämissämme on meidän itsemme luomaa.

        "Sinä luulet että elämä on ruusuilla tanssimista, ettei tarvitse mitään tehdä, että kuoleman jälkeen me pelastutaan,"

        Elämä ei tosiaankaan ole mitään ruusuilla tanssimista. Sen olen myös minä saanut kokea. Monen murheen ja koetuksen jälkeen olen saanut ymmärryksen siitä että olemme kanssaluojia ja teemme elämästämme juuri sellaisen kuin ajattelemme. Saamme aina takaisin sitä mitä annamme ulospäin. Saamme aina sitä mitä pyydämme. Aina emme vain ymmärrä sitä mitä olemme pyytäneet.

        "Luuletko sinä todella että meidän tekojamme ei mitata Jumalan valtaistuimen edessä."

        En luule vaan tiedän.

        "Luuletko sinä todella että Jumala armahtaa murhaajan, joka on tappanut vaikkapa viattomia lapsia,"

        Jumala ei sekaannu ihmisten elämään. Murhaaja saa mitä ansaitseekin koska on sellainen kuin kosminen laki joka sanoo että saat mitä pyydät niin kuin tässä jo aikaisemmin selitin. Jos teet pahaa toisille tulet itse siitä kärsimään jollakin tavoin. Me olemme myös yhtä joten sen mitä teet toisille teet myös itsellesi.

        "Mene peilin eteen ja kysy itseltäsi oletko sinä ikinä ollut kateellinen, uskoton, vallanhimoinen, valehtelija jne..., jos sanot että et, niin silloin sinä valehtelet."

        Tietenkin olen ollut kateellinen ja joskus valehdellutkin. Uskoton en ole ollut enkä myöskään vallanhimoinen ainakaan tässä elämässä mutta varmasti jossakin entisessä elämässä. Mutta mitä siitä sitten? Se kuuluu elämään ja siitä opimme. Ei meitä kukaan tuomitse minkään asian takia. Vain itse tuomitsemme tekomme.


    • Petrus7

      Jeesus :) rakastaa sinua

      Ja enkelit hymyilevät :)

      • Lukihäiriöinen

        Että enkelit hymyievät, ja tietevät pian on aika kotiin lähdön.
        Itketä meitä ei koska, tiedämme kotiin paluuun aika on ihan lähellä.
        Jeesus kokoaa omansa joka ilmansuunnasta.

        Jeesus on voittanut, ja hänen voittonsa on väkevä Suomessa.

        Ne jotka eivät anna elämäänsä, Jeesukselle palavat tulessa ja tuska on loppumaton.

        Mutta, jotka täyttävät Jeesuksen tahdon saavat elää, rahuha maanpäällä heidän sydämiinsä asetetaan.

        Jeesus on voittaja, ja samoin ovat ne jotka Jeesuksen nimessä kulkevat.


      • Petrus7
        Lukihäiriöinen kirjoitti:

        Että enkelit hymyievät, ja tietevät pian on aika kotiin lähdön.
        Itketä meitä ei koska, tiedämme kotiin paluuun aika on ihan lähellä.
        Jeesus kokoaa omansa joka ilmansuunnasta.

        Jeesus on voittanut, ja hänen voittonsa on väkevä Suomessa.

        Ne jotka eivät anna elämäänsä, Jeesukselle palavat tulessa ja tuska on loppumaton.

        Mutta, jotka täyttävät Jeesuksen tahdon saavat elää, rahuha maanpäällä heidän sydämiinsä asetetaan.

        Jeesus on voittaja, ja samoin ovat ne jotka Jeesuksen nimessä kulkevat.

        että Jumalan enkelit :) hymyilevät
        Iloitsevat. Karkeloivat.

        KAIKEN voittaneen uhrikaritsamme ympärillä :)

        Kiitos Sinulle Elävä JumalaJeesusKristus!

        Kiitos että ilmoitat itsesi kaikista vähäarvoisimmille!

        Murtuneille särkyneille Sinä! säryit

        Kohta Sinä rakas tulet :) voimassasi


    • Petrus7

      Minä! Rakastan Sinua :)
      Sillä sinä! olet Minun :)

      Pysy Lapseni edelleen! Minussa :) Silloin!
      Minä pysyn sinussa:)

      Kärsi edelleen Minussa Rakas. Minä pysyn sinussa:) Niinkuin Minä Olen! kärsinyt sinua :)

      Minä katson Sinua lapseni:)
      Sillä sinä!olet Minun :)
      Koska sinä pysyt Minussa.

      Rakastan Sinua!
      Mnä! Näytän Voimani! :)sinussa
      Pian

    • Petrus7

      Rakas Jeesus lähettää enkelinsä Sinun luo
      Ja antaa Sinulle Ihania yllätyksiä kun nukut, jos olet uskollinen Hänelle ja tahdot pitää Hänen käskynsä:)
      Sinä saat ennusunia, rakentavia unia.

      Rakas Jeesus VALVOO,JA KATSELEE SINUA JA RAKASTAA JUURI SINUA:)
      Kiitos Herrani Jeesus Kristus, Aamen:)

    • Petrus7

      Aikainen mato nappaa linnun, sanotaan

      Mutta Minä Jeesus, aikainen kointähti, nappasin perkele-käärmeen koukkuun ristillä:)!

    • Petrus7

      Minä Jeesus Rakastan! sinua:)

      Minä lähetän enkelini suojelemaan ja auttamaan sinua jos uskot Minuun:)

    • Petrus7

      HERRAA, SILLÄ HÄN ON HYVÄ:)!

      ENKELIT TANSSII TEURASTETUN UHRIKARITSAN VAPAHTAJAMME JEESUKSEN YMPÄRILLÄ!!!:)

      SANOKAA KAIKKI JUMALAAPELKÄÄVÄISET ETTÄ IKUINEN!, IKUINEN!!! ON HÄNEN LIITTOUSKOLLISUUTENSA MEILLE JOTKA HÄNTÄ PELKÄÄVÄT!!!!:)

      KIITTÄKÄÄ JA ILOITKAA!

      VIELÄKIN MINÄ SANON: ILOITKAA HERRASSA:)
      JOKA ON LUONUT TAIVAAN JA MAAN!
      :):):):):):):):):):):):):),;)

    • Petrus7

      minut!

      KIITOS KAIKKIVALTIAS JUMALANI! ETTÄ LÄHETIT ENKELINI VARJELEMAAN MINUA HETI:) KUN HUUSIN HERRAA JEESUSTA AVUKSENI:)

      HIUSKARVAAKAAN PÄÄSTÄNI EI KATKENNUT! VAIKKA KAIKKI MUU MENI JA RUTTAANTU MANKELOITUI NIIN ETTÄ ROMUA OLI VAAN MAMMONA(HAHHAH MAMMONALLE:), MITÄ HYÖTYÄ SIITÄ ON. EI MITÄÄN!) YMPÄRILLÄ KUN SILMÄNI VAROVASTI AVASIN:) JA ROIKUIN TURVAVÖISSÄ KUIN APINA LIAANEISSA

      JOO SYNTINEN APINA LIAANEISSA:):):)

      KIITTÄEN HERRAA JOLLA ON KAIIKKI VALTA, AAAMEN

      SIUNATTUA RAUHAISAA YÖTÄ KAIKILLE VELJETSISARET KRISTUKSESSA:)

      • Lahtinen....

        älä huuda on myöhä ja lapset nukkuu, tohtorisetä tulee aamulla ja höllää hihnoja.


      • Petrus7
        Lahtinen.... kirjoitti:

        älä huuda on myöhä ja lapset nukkuu, tohtorisetä tulee aamulla ja höllää hihnoja.

        mä rakastan Sua! Lahtinen:)


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        mä rakastan Sua! Lahtinen:)

        ei Lahtista rakastaisi. :-)


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        ei Lahtista rakastaisi. :-)

        uskovien tulee rakastaa KAIKKIA LÄHIMMÄISIÄMME:)

        Näin on käskyn Herramme Jeesus meille antanut:)

        Ihmismaailmanrakastaminen on eri asia


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        uskovien tulee rakastaa KAIKKIA LÄHIMMÄISIÄMME:)

        Näin on käskyn Herramme Jeesus meille antanut:)

        Ihmismaailmanrakastaminen on eri asia

        olisi kun voisi rakastaa ilman käskyjä. Silloin se on oikeaa rakkautta. Ja sitä ei pysty tekemään kuin kokemusten kautta. Elämä opettaa empatiaa ja rakkautta, ei raamattu eikä sen käskyt.


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        olisi kun voisi rakastaa ilman käskyjä. Silloin se on oikeaa rakkautta. Ja sitä ei pysty tekemään kuin kokemusten kautta. Elämä opettaa empatiaa ja rakkautta, ei raamattu eikä sen käskyt.

        kuka oli opetuslapsi jota Jeesus rakasti?


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        kuka oli opetuslapsi jota Jeesus rakasti?

        se oli Magdalan Maria. :-)


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        se oli Magdalan Maria. :-)

        Kirjoitti Johanneksen evankeliumin. Kuka?


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Kirjoitti Johanneksen evankeliumin. Kuka?

        kirjoittanut.


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Kirjoitti Johanneksen evankeliumin. Kuka?

        "Evankeliumien tarkastelu on paljastanut, että ne ovat keskenään suuresti ristiriitaisia ja että niitä kutakin on muunneltu ja täydennetty useaan otteeseen vuosisatojen saatossa. Raamatun evankeliumitekstien tutkimus on osoittanut, että kukaan näiden tekstien kirjoittaja ei ole ollut tapahtumien silminnäkijä. Evankeliumitekstit on laadittu uskonnollispoliittisesti vääristyneiden ja eetoksellisten suullisten kertomusten sekä Vanhan testamentin tekstien pohjalta periaatteella: jotta kirjoitukset kävisivät toteen.

        Historiallisen Jeesuksen tutkija David Friedrich Strauss (1808-1874) totesi kirjassaan Das Leben Jesu, että kristittyjen runoileva mielikuvitus on tuottanut ajan myötä alati uusia myyttisiä kertomuksia Jeesuksesta, näitä ovat muun muassa:

        - tuhansien ruokkiminen, todellisuudessa Jeesuksen esimerkin mukaan kuulijat jakoivat omat eväänsä niiden kanssa joilla ei ollut omia eväitä

        - Jeesuksen neitseellinen sikiäminen

        - Jeesuksen syntymä Betlehemissä, seimessä makaaminen ja ihmeellisen tähden esiintyminen Jeesuksen syntymähetkellä

        - Jeesuksen kiusaukset

        - Jeesuksen kirkastuminen

        - monet ihmeparannukset

        - kuolleista herättämiset

        - veden muuttaminen viiniksi

        - kärsimysennustukset sekä lukuisat kärsimyshistorian yksityiskohdat

        - ylösnousseen Jeesuksen ilmestykset ovat vailla todellisuuspohjaa olevia tarinoita, jotka pohjautuvat yltiöeetoksellisuuden ja uskonnollispoliittisen propagandan nostattamiin mielikuviin

        - Johanneksen evankeliumi on täysin vailla historiallisia tosiasioita, se on tarkoitushakuinen teos

        - synoptiset evankeliumit sisältävät paljon myyttistä tarinaa ja vain vähän historiallisia tosiasioita

        - Jeesus oli maailmanloppua odottava apokalyptikko, ei suinkaan nykyaikaisen teologian ihanteiden mukainen henkilö "

        http://groups.msn.com/sinisetajatukset/osa15.msnw


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        olisi kun voisi rakastaa ilman käskyjä. Silloin se on oikeaa rakkautta. Ja sitä ei pysty tekemään kuin kokemusten kautta. Elämä opettaa empatiaa ja rakkautta, ei raamattu eikä sen käskyt.

        tuo nöyryyttä.

        Sitä joko uskoo tai ei.

        Sinä et usko

        Minä uskon että Kristus on Elävä Jumala:)


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        tuo nöyryyttä.

        Sitä joko uskoo tai ei.

        Sinä et usko

        Minä uskon että Kristus on Elävä Jumala:)

        mutta en samalla tavalla kuin sinä. En usko että raamattu pitää tulkata sillä tavalla kuin uskovaiset sen tulkkaavat. Kyllä minäkin löydän sieltä viisaita sanoja mutta en minä kaikkeen usko siinä kirjassa. Ja ne viisaudet mitä siinä on löytää muualtakin.

        Jeesuksesta minä en saa Jumalaa mitenkään. Siis en sen enempää kuin mitä me kaikki olemme.


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        "Evankeliumien tarkastelu on paljastanut, että ne ovat keskenään suuresti ristiriitaisia ja että niitä kutakin on muunneltu ja täydennetty useaan otteeseen vuosisatojen saatossa. Raamatun evankeliumitekstien tutkimus on osoittanut, että kukaan näiden tekstien kirjoittaja ei ole ollut tapahtumien silminnäkijä. Evankeliumitekstit on laadittu uskonnollispoliittisesti vääristyneiden ja eetoksellisten suullisten kertomusten sekä Vanhan testamentin tekstien pohjalta periaatteella: jotta kirjoitukset kävisivät toteen.

        Historiallisen Jeesuksen tutkija David Friedrich Strauss (1808-1874) totesi kirjassaan Das Leben Jesu, että kristittyjen runoileva mielikuvitus on tuottanut ajan myötä alati uusia myyttisiä kertomuksia Jeesuksesta, näitä ovat muun muassa:

        - tuhansien ruokkiminen, todellisuudessa Jeesuksen esimerkin mukaan kuulijat jakoivat omat eväänsä niiden kanssa joilla ei ollut omia eväitä

        - Jeesuksen neitseellinen sikiäminen

        - Jeesuksen syntymä Betlehemissä, seimessä makaaminen ja ihmeellisen tähden esiintyminen Jeesuksen syntymähetkellä

        - Jeesuksen kiusaukset

        - Jeesuksen kirkastuminen

        - monet ihmeparannukset

        - kuolleista herättämiset

        - veden muuttaminen viiniksi

        - kärsimysennustukset sekä lukuisat kärsimyshistorian yksityiskohdat

        - ylösnousseen Jeesuksen ilmestykset ovat vailla todellisuuspohjaa olevia tarinoita, jotka pohjautuvat yltiöeetoksellisuuden ja uskonnollispoliittisen propagandan nostattamiin mielikuviin

        - Johanneksen evankeliumi on täysin vailla historiallisia tosiasioita, se on tarkoitushakuinen teos

        - synoptiset evankeliumit sisältävät paljon myyttistä tarinaa ja vain vähän historiallisia tosiasioita

        - Jeesus oli maailmanloppua odottava apokalyptikko, ei suinkaan nykyaikaisen teologian ihanteiden mukainen henkilö "

        http://groups.msn.com/sinisetajatukset/osa15.msnw

        Kunnioitan liikaa vapaata tahtoa en voi väitellä. Ihmisillä saattaa myös kuulua kohtaloon elää esim. jehovan todistajana. Olen kirkosta eronnut, mutta pidän totena evankeliumeja ja Jeesusta myös todellisena.


      • Aritta
        Lahtinen.... kirjoitti:

        Kunnioitan liikaa vapaata tahtoa en voi väitellä. Ihmisillä saattaa myös kuulua kohtaloon elää esim. jehovan todistajana. Olen kirkosta eronnut, mutta pidän totena evankeliumeja ja Jeesusta myös todellisena.

        mutta en voi ohittaa raamatun tutkijoiden tuloksia noin vain koska itsekin tunnen sisimmässäni että evankeliumit eivät ole oikein.

        Uskon kyllä siihen että Jeesus on ollut olemassa mutta en usko että hän on kuollut ihmisten syntien tähden. Meidän on jokaisen vastattava omasta elämästämme.

        En myöskään usko helvettiin enkä tietenkään saatanaan. Kaikki pääsemme "taivaaseen" mutta täällä olemme opiskelemassa rakkautta.

        Oikeastaan tänään sain sellaisen välähdyksen kun istuin ulkona että olemme täällä kokemassa Jumalalle. Hän ei voi kokea mitään koska hän on se Henki jota mekin olemme ja hengethän eivät koe materiaa. Me tulemme tänne kokemaan kaikkea juuri materiassa, ruumiissamme. Ja meidän kauttamme myös Jumala kokee.

        Että sillä tavalla. Olet nyt ensimmäinen joka sai lukea tästä välähdyksestä. Muistakin olla se ensimmäinen!


      • Lahtinen....
        Aritta kirjoitti:

        mutta en voi ohittaa raamatun tutkijoiden tuloksia noin vain koska itsekin tunnen sisimmässäni että evankeliumit eivät ole oikein.

        Uskon kyllä siihen että Jeesus on ollut olemassa mutta en usko että hän on kuollut ihmisten syntien tähden. Meidän on jokaisen vastattava omasta elämästämme.

        En myöskään usko helvettiin enkä tietenkään saatanaan. Kaikki pääsemme "taivaaseen" mutta täällä olemme opiskelemassa rakkautta.

        Oikeastaan tänään sain sellaisen välähdyksen kun istuin ulkona että olemme täällä kokemassa Jumalalle. Hän ei voi kokea mitään koska hän on se Henki jota mekin olemme ja hengethän eivät koe materiaa. Me tulemme tänne kokemaan kaikkea juuri materiassa, ruumiissamme. Ja meidän kauttamme myös Jumala kokee.

        Että sillä tavalla. Olet nyt ensimmäinen joka sai lukea tästä välähdyksestä. Muistakin olla se ensimmäinen!

        Niin minäkin olen miettinyt, Sana tuli lihaksi. Voidakseen kokea fyysisen maailman. Ja samalla kevensi meidän surkeiden oloa täällä fyysisessä. Minä muistan. Sydämen lämmöllä. Lahtinen.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        mutta en samalla tavalla kuin sinä. En usko että raamattu pitää tulkata sillä tavalla kuin uskovaiset sen tulkkaavat. Kyllä minäkin löydän sieltä viisaita sanoja mutta en minä kaikkeen usko siinä kirjassa. Ja ne viisaudet mitä siinä on löytää muualtakin.

        Jeesuksesta minä en saa Jumalaa mitenkään. Siis en sen enempää kuin mitä me kaikki olemme.

        silti Jeesus rakastaa Sua:)

        et mahda sille mitään

        ja viimeiseksi minä.

        Koska näin se On:)


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        silti Jeesus rakastaa Sua:)

        et mahda sille mitään

        ja viimeiseksi minä.

        Koska näin se On:)

        En ole sitä kieltänytkään. Vaan olen tarkoittanut juuri sitä että vaikka en uskokaan niin kuin esim sinä niin Jumala rakastaa minua. Sitä tässä olen yrittänyt selittää että ei tarvitse olla uskovainen saadakseen osakseen Jumalan rakkauden.


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        En ole sitä kieltänytkään. Vaan olen tarkoittanut juuri sitä että vaikka en uskokaan niin kuin esim sinä niin Jumala rakastaa minua. Sitä tässä olen yrittänyt selittää että ei tarvitse olla uskovainen saadakseen osakseen Jumalan rakkauden.

        = Jumala! rakastaa Sua:)

        tsoh tsoh


      • Petrus7
        Aritta kirjoitti:

        En ole sitä kieltänytkään. Vaan olen tarkoittanut juuri sitä että vaikka en uskokaan niin kuin esim sinä niin Jumala rakastaa minua. Sitä tässä olen yrittänyt selittää että ei tarvitse olla uskovainen saadakseen osakseen Jumalan rakkauden.

        Jeesus! = Jumala rakastaa Sua:)


      • Aritta
        Petrus7 kirjoitti:

        = Jumala! rakastaa Sua:)

        tsoh tsoh

        ei ole Jumala. Mutta hän on Jumalasta niin kuin mekin.


    • Petrus7

      sellanen juttu että

      Herra Jeesus:) TULEE PIAN enkeleidensä kanssa tuomitsemaan eli erottelee uskolliset omansa mutta siirtää syrjään lusteet.

      Tehkää lapsukaiset parannus!

      Uskokaa ILOSANOMA:) huom! IHANA ILOINEN SANOMA:)
      että rakastava Jeesus rakastaa Teitä ja tahtoo Teidät turvaan rakkautensa suojiiin!

      Näin sanoo hellästi Herra:

      Minä se Olen, Minä. Älkää peljätkö.

      Minun rakkaudellani teihin ei ole rajoja:)

    • -:-

      käyty depattia! Mutta tärkeästä aiheesta:

      Älkää todella rukoilko enkeleitä, oli siellä vaikka arkkienkeli Miikael, niin JOS se ei tule Jeesuksen Kristuksen nimessä luoksesi tuomaan viestiä tms. niin se on Saatanan enkeli.
      Ja Saatana taas haluaa vahingoittaa ja tappaa ihmisen. Saatana vihaa ihmistä!
      Vinkki: Jos/kun enkeli tulee luoksenne, kysykää siltä HETI kenen nimessä tulet! Jos enkeli ei heti vastaa: "Tulen mestarini Herrani Jeesuksen Kristuksen, Golgatan ristillä kuolleen Jeesuksen, Jeesuksen NASARETILAISEN nimessä", niin ajakaa se pois Jeesuksen veren nimessä, sillä se on eksyttäjä Saatanasta.
      Ja koska on vale-Jeesuksia, SIKSI on tärkeä kytkeä nimi NASARETIN, GOLGATALLA KUOLLEEN Jeesuksen nimeen.
      KAIKKI on alistettu Jeesuksen Kristuksen herrauden alle, enkelivaltoja myöten.
      Siunausta!

      • Petrus7

        Kaikki pahat henget
        Kaikki pahat henget(nuotteja ympärill jokpuolell duurvoittoisia:)

        Väistyy nimess Jeesuksen:)

        Näin se on. Rakkaassa Jeesuksen:) nimessä

        On niin uskomaton voima, että kun uskot

        Hänen nimeensä

        Niin sano vaan soh soh sinä tuhma henki! niin
        Kaikki! henget jotka eivät ole rakkaalle vapahtajallemme alamaisia
        ja tuhmat enkelit

        joutuu väistymään ihanassa:) nimessä

        Jeesuksen Kristuksen:)


      • Aritta

        Ei se nyt noin ole. :-)


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Ei se nyt noin ole. :-)

        kuule on just noin. Kokemuksesta puhun. Olin uususkontoihin hurahtanut 90-luvulla, mutta onneksi Herra Jeesus pysäytti ja pelasti minut. Henki meinas mennä mutta nytten olen Jeesus-tiellä ja kiitän nöyränä poikana Jumalaani joka opettaa minut tuntemaan Kristuksen totuuden!!


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        kuule on just noin. Kokemuksesta puhun. Olin uususkontoihin hurahtanut 90-luvulla, mutta onneksi Herra Jeesus pysäytti ja pelasti minut. Henki meinas mennä mutta nytten olen Jeesus-tiellä ja kiitän nöyränä poikana Jumalaani joka opettaa minut tuntemaan Kristuksen totuuden!!

        Sitä on vaikka minkälaista uskomusta ja henki voi mennä kyllä kristinuskostakin. Monelta on mennytkin. Joten en tajua mistä uususkonnosta sinä jankutat.

        Minä olen ollut uskossa aikoinani mutta en enää. Ja mitä enemmän uskovaisia tapaan sitä enemmän ihmettelen että minäkin olin joskus sellainen.


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        Sitä on vaikka minkälaista uskomusta ja henki voi mennä kyllä kristinuskostakin. Monelta on mennytkin. Joten en tajua mistä uususkonnosta sinä jankutat.

        Minä olen ollut uskossa aikoinani mutta en enää. Ja mitä enemmän uskovaisia tapaan sitä enemmän ihmettelen että minäkin olin joskus sellainen.

        hyvin, oi jankuttajien kuningatar. En selvitä näistä enempää sulle, koska tekeydyt tietämättömäksi muka.


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        hyvin, oi jankuttajien kuningatar. En selvitä näistä enempää sulle, koska tekeydyt tietämättömäksi muka.

        että uskoihin sisältyy vaikka mitä. Niin siihen uususkontoosikin. Myös kristinuskoon. Ei ole mitään selvää uususkontoa.


      • -:-
        Aritta kirjoitti:

        että uskoihin sisältyy vaikka mitä. Niin siihen uususkontoosikin. Myös kristinuskoon. Ei ole mitään selvää uususkontoa.

        "niin siihen uususkontoosikin. Myös Kristinuskoon."
        6000 VUOTTA VANHA USKONTO! HÄPEÄ JOS OSAAT!


      • Aritta
        -:- kirjoitti:

        "niin siihen uususkontoosikin. Myös Kristinuskoon."
        6000 VUOTTA VANHA USKONTO! HÄPEÄ JOS OSAAT!

        Eipä ole. Uususkonnossa taas on kyllä niinkin vanhoja uskomuksia ja vanhempiakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1540
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      119
      1255
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1176
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1044
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      852
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      782
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      381
      751
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      124
      709
    Aihe