Uskovaisille kysymys

Agneisti

Palstan uskovaiset, tässäpä kysymys: kuinka tarkasti juuri oikeaan jumalaan täytyy uskoa, jotta ihminen on taivaskelpoinen? Meinaan että jos jumala edellyttää taivaspaikan vastineeksi ihmiseltä uskoa häneen, niin täytyyhän sitä tietysti uskoa juuri tähän taivaspaikkaa tarjoavaan ainoaan oikeaan jumalaan, eikä ihan mihin tahansa sattuu, kuten esim. spagettimonsteriin. Silloinhan et olisi uskonut jumalaan, vaan johonkin täysin olemattomaan epäjumalaan, ja olisit valmista tavaraa helvettiin.

Kuvitellaan tilanne, jossa uskovainen on taivaan porteilla, ja Pyhä Pietari kysyy häneltä että minkä väriset varpaankynnet jumalalla on. "Minun jumalkäsitykseni mukaan ne ovat keltaiset", uskovainen vastaa. "Väärin, jumalan varpaankynnet ovat ruskeat", vastaa Pietari takaisin, "Sori, uskoit väärään jumalaan, etkä pääse taivaaseen."

Miten uskovainen voi olla varma että hänen jumalkuvassaan ei ole virheitä? Kuinka paljon virheitä jumala sallii ihmisen jumalkuvassa? Onko kyseessä binäärinen valinta, eli ihmisen ei tarvitse muuta kuin uskoa mihin tahansa jumalaan, ja hän pääsee taivaaseen?

Tämä on erittäin oleellinen pohdinnan aihe, sillä jos jumala tahtoo että uskomme juuri häneen päästäksemme taivaaseen, olisi hyvä tietää kuinka pahoja virheitä hän sallii ihmisen jumalkuvassa. Tietysti asiaa hankaloittaa suuresti sekin että jumala väijyy piilossa, jolloin ihmisten jumalkäsitykset ovat kokonaan arvailujen varassa.

29

1098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että olisi olemassa jotain kuoleman jälkeistä, kuten taivas tai helvetti?

Aika suppeaa on lähteä käsittelemään aihetta näiden kamelikuskien nuotiotarinoiden pohjalta.

Minusta yksi seikka mikä erityisesti tekee jumalsta olemattoman, on se että moinen olisi kiinnostunut ihmisistä yleensä ja vieläpä erityisesti jostakin yksilöstä.

Jos sallitaan ajatusleikki, on olemassa lehmä joka uskoo ihmisen olevan jumala joka on moisesta naudasta kiinnostunut, niin minulle jumalana tuo nauta (tai sen sisäfile), mikäli tiemme kohtaavat, ei ole mitenkään merkityksellinen.

Korkeintaan kiitän kokkia ja annan edeskäyville tippiä.

Lehmä taitaakin olla uskovaista älykkäämpi ja vähemmän turhamaisempi, eikä kuvittele itsestään turhia.

• Jesus is best

Ihan hyvä ja oikeutettukin kysymys, itse uskon että Raamattu on Jumalan ihmiselle kirjoittama kirja ja siksi haen vastausta kysymykseen Raamatusta ja ilmeisesti suuntasitkin kysymyksen Raamattuun uskoviin tai toisaalta et sitä määritellyt.

Usko oikeaan Jumalaan on siinä mielessä binäärinen eli Jumala johon uskon joko on oikea Jumala tai sitten väärä, että tosiaan on vain yksi Jumala, en usko että tarvii kaivaa siihen Raamatun paikkaa, mutta varmasti se löytyy Raamatusta että on vain yksi Jumala ja että Jumala on yksi. Ja uskomme tulee siis kohdistua siihen oikeaan Jumalaan eikä esimerkiksi siihen monsteriisi. eikä vaikka Allahiin tai Krishnaan tai muuhun sellaiseen.

Mutta se varpaankynsi juttu eli pitääkö meidän täydellisesti tuntea Jumala niin vastaus on: ei. Kun tulin uskoon niin tiesin hyvin vähän Jumalasta, etsin Jumalaa mutta väärästä paikasta (tarkoitan vääristä uskonnoista) Mutta sitten rukoilin jotenkin silleen että: sinä Jumala joka olet luonut tämän maailman ja minutkin, jos olet olemassa niin auta minua ja sitten sain vähän myöhemmin kuulla Jeesuksesta ja Hänen sovitustyöstään ja Jumala vain kutsui ihmeellisellä tavalla puoleensa, aloite oli Jumalta ja Jumala vaikutti minussa uskoa Häneen. No sitten tein ratkaisun ja tulin uskoon, tässä vaiheessa tietoni Jumalasta oli aika vähäistä, lähinnä tiesin että Hän oli rakkaus, koska olin kokenut sen ja tiesin jotain Jeesuksen sovitustyöstä ja uskoin myös siihen.

Tässä vaiheessa olin täydellisesti vanhurskautettu, eli olin täysin pelastettu, koska Jumala johon uskoin oli juuri se oikea Jumala, tietoni Jumalasta oli vähäistä mutta siitä alkoi elinikäinen matka Jumalan kanssa ja kristinuskon tärkeimpiä asioita on juuri oppia tuntemaan Jumalaa koko ajan paremmin.

2. PIET. 1:
      2. Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.
      3. Koska hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään,
      4. joiden kautta hän on lahjoittanut meille kalliit ja mitä suurimmat lupaukset, että te niiden kautta tulisitte jumalallisesta luonnosta osallisiksi ja pelastuisitte siitä turmeluksesta, joka maailmassa himojen tähden vallitsee,

Eli siinä vähän Sanaa Jumalan tuntemiseen liittyen.

Jos jotain jäi vielä askarruttamaan niin kysy ihmeessä tarkentavia kysymyksiä.

• Agneisti

Olipa taas, vajaata tekstiä.

• jumalan

tuntee? Kun lähes kaikki uskovat kertovat tuntevansa ja kokevansa jumalan. Mutta miten siis?

• hesusperkele

... Ja vompatti kysyykin nyt, kun kerran olet noin varma asiastasi, niin mikä on sinun käsityksen mukaan jokusen miljardin vääräuskoisen kohtalo? Puhun nyt Hinduista, Buddhalaisista, Muslimeista jne... Voivatko nämä muihin jumaliin uskovat tuntea samoin kuin sinä? Ovatko he väärässä? Vietteleekö saatana miljardeja poloisia? Entä jos vietteleekin sinua, ja esim. Allah onkin se yksi ja ainoa?

Jos kyse on siitä, että Saatana on kaikkien muiden uskontojen takaa oleva suuri harhauttaja, niin eikö silloin kristittyjen Jumala ole saatanaa heikompi? Saatanan armeija on tässä hypoteettisessa tilanteessa sanut kuitenkin suuremman kannatuksen...

Entä kun kerran pyydät kysymyksiä, niin selitätkö minulle ei uskovalle miten kolmiyhteinen jumala toimii, eli pelittää? Jos on vain yksi, niin miksi kuitenkin siunataan kolmen nimeen?

Ajattelepa tilannetta antropologiselta kantilta, Tiivistän uskontoasi hieman:

"On Muinainen kaiken luonut kaikkitietävä ja näkevä Jumala, jolla on poika jolla ei kuitenkaan ole isää kuten pyhässä kirjassa sanotaan.

Tämä poika jolla ei ole isää pystyy tekemään ihmeitä. (Herättelee muun muassa jo mätänemään alkaneita ystäviensä ruumiita henkiin).

Jumalainen poika jolla ei ole isää, kuolee isänsä päättämänä jotta ihmiset pelastuisivat.

Isätön poika nousee kuolleista ja matkaa taivaaseen isänsä luokse joka hän on itseasiassa itse yksi ja sama mies, eli isätön jumalapoika...

Taivaasta tämä isättömän pojan isä joka on myös isätön poika ja joku kolmas henkihahmo tarkkailee samanaikaisesti kaikkia ihmisiä ja kuulee ja näkee näiden tekemiset ja päättää näiden perusteella kenet ottaa luokseen ja kenet lähettää helvettiin, jonka hän on itse myös luonut.

Temppeleissä maanpäällä ihmiset palvovat tätä isätöntä poikaa ja tämän isää jotka ovat kuitenkin yksi ja sama henkilö, ja kun lahkon pappi siunaa leipää ja viintä palvontatilaisuudessa, muuttuvat nämä isättömän pojan ruumiiksi ja vereksi, jonka palvoja sitten syö..."

Tuossa on hieman tiivisteltynä siis kulttuurintutkijan näkökulmasta uskontoa, jonka sinä koet omaksesi. Mietipä nyt rehellisesti mitä tuumaisit kyseisestä uskonlahkosta jos olisit tutkija ja törmäisit tähän kyseiseen kulttiin tutkimusmatkallasi vaikkapa Buka Bukan laaksossa Keskellä Pimeintä UgiUgi maata. Päättäisitkö liittyä palvojien joukkoon, vai pitäisitkö toimintaa hieman vinksahtaneena? Miten on?

• Jesus is best
        Agneisti kirjoitti:

Olipa taas, vajaata tekstiä.

:-)

• Jesus is best
        jumalan kirjoitti:

tuntee? Kun lähes kaikki uskovat kertovat tuntevansa ja kokevansa jumalan. Mutta miten siis?

Ei munulla ole mitään yksinkertaistettua vastausta, Jumala on löydettävissä ja koettavissa ja Jeesuksen sovitusveri mahdollistaa että syntinen ihmisparka voi saada yhteyden Jumalaan jälleen.

Jos ihan oikeasti ja vilpittömästi haluat tuntea Jumalan niin aloita vaikka polvistumalla Hänen edessään ja rukoilemalla että:"Jumala opeta minua tuntemaan sinut" tai "Jumala jos sinä olet olemassa, niin ilmaise itsesi jollain tavalla" tai mitä tulee mieleenkään ei tässä mitään kaavoja tai tiettyjä rukouksia ole. Itse olen huomannut että nöyrtyminen on tärkeää ja meidän tulee tiedostaa että Jumala on Jumala ei hän mikään automaatti ole eikä toimi sinun ehtojesi mukaan, mutta vilpitön etsijä aivan varmasti löytäää Jumalan, suurin kynnys tulee yleeensä siinä että kehtaa kavereille kertoa että uskon Jeesukseen.

• Jesus is best
        hesusperkele kirjoitti:

... Ja vompatti kysyykin nyt, kun kerran olet noin varma asiastasi, niin mikä on sinun käsityksen mukaan jokusen miljardin vääräuskoisen kohtalo? Puhun nyt Hinduista, Buddhalaisista, Muslimeista jne... Voivatko nämä muihin jumaliin uskovat tuntea samoin kuin sinä? Ovatko he väärässä? Vietteleekö saatana miljardeja poloisia? Entä jos vietteleekin sinua, ja esim. Allah onkin se yksi ja ainoa?

Jos kyse on siitä, että Saatana on kaikkien muiden uskontojen takaa oleva suuri harhauttaja, niin eikö silloin kristittyjen Jumala ole saatanaa heikompi? Saatanan armeija on tässä hypoteettisessa tilanteessa sanut kuitenkin suuremman kannatuksen...

Entä kun kerran pyydät kysymyksiä, niin selitätkö minulle ei uskovalle miten kolmiyhteinen jumala toimii, eli pelittää? Jos on vain yksi, niin miksi kuitenkin siunataan kolmen nimeen?

Ajattelepa tilannetta antropologiselta kantilta, Tiivistän uskontoasi hieman:

"On Muinainen kaiken luonut kaikkitietävä ja näkevä Jumala, jolla on poika jolla ei kuitenkaan ole isää kuten pyhässä kirjassa sanotaan.

Tämä poika jolla ei ole isää pystyy tekemään ihmeitä. (Herättelee muun muassa jo mätänemään alkaneita ystäviensä ruumiita henkiin).

Jumalainen poika jolla ei ole isää, kuolee isänsä päättämänä jotta ihmiset pelastuisivat.

Isätön poika nousee kuolleista ja matkaa taivaaseen isänsä luokse joka hän on itseasiassa itse yksi ja sama mies, eli isätön jumalapoika...

Taivaasta tämä isättömän pojan isä joka on myös isätön poika ja joku kolmas henkihahmo tarkkailee samanaikaisesti kaikkia ihmisiä ja kuulee ja näkee näiden tekemiset ja päättää näiden perusteella kenet ottaa luokseen ja kenet lähettää helvettiin, jonka hän on itse myös luonut.

Temppeleissä maanpäällä ihmiset palvovat tätä isätöntä poikaa ja tämän isää jotka ovat kuitenkin yksi ja sama henkilö, ja kun lahkon pappi siunaa leipää ja viintä palvontatilaisuudessa, muuttuvat nämä isättömän pojan ruumiiksi ja vereksi, jonka palvoja sitten syö..."

Tuossa on hieman tiivisteltynä siis kulttuurintutkijan näkökulmasta uskontoa, jonka sinä koet omaksesi. Mietipä nyt rehellisesti mitä tuumaisit kyseisestä uskonlahkosta jos olisit tutkija ja törmäisit tähän kyseiseen kulttiin tutkimusmatkallasi vaikkapa Buka Bukan laaksossa Keskellä Pimeintä UgiUgi maata. Päättäisitkö liittyä palvojien joukkoon, vai pitäisitkö toimintaa hieman vinksahtaneena? Miten on?

Kun Jeesukselta kysyttiin jotain, niin hänen vastaus ksensa sävy riippui siitä millä asenteella Häneltä kysyttiin ja huomaan että sinä et etsi totuuttä vilpittömällä mielellä ja vaikka vastaisin mitä niin siitä tuskin mitään hyötyä olisi. Haluat vain inttää ja esitellä nokkeluuttasi

Sitä onko Saatana voimakkaampi vastaan nyt kumminkin sen verran että Saatanalla ei voi luotuna olentona olla mitään mahdollisuuksia päihittää Jumalaa, toki Saatanalla on suuri vaikutus maailmassa ja ihmisissä mutta jos vaikka sinä haluat uskoa johonkin väärään uskontoon niin ei Jumala siinä mitääs sotaa ole hävinnyt, sinä vain olet siinä häviäjä kun hylkäät elävän ja todellisen Jumalan ja iankaikkisessa kadotuksessa sinulla on sitten aikaa miettiä valintojasi

• Hesusperkele
        Jesus is best kirjoitti:

Kun Jeesukselta kysyttiin jotain, niin hänen vastaus ksensa sävy riippui siitä millä asenteella Häneltä kysyttiin ja huomaan että sinä et etsi totuuttä vilpittömällä mielellä ja vaikka vastaisin mitä niin siitä tuskin mitään hyötyä olisi. Haluat vain inttää ja esitellä nokkeluuttasi

Sitä onko Saatana voimakkaampi vastaan nyt kumminkin sen verran että Saatanalla ei voi luotuna olentona olla mitään mahdollisuuksia päihittää Jumalaa, toki Saatanalla on suuri vaikutus maailmassa ja ihmisissä mutta jos vaikka sinä haluat uskoa johonkin väärään uskontoon niin ei Jumala siinä mitääs sotaa ole hävinnyt, sinä vain olet siinä häviäjä kun hylkäät elävän ja todellisen Jumalan ja iankaikkisessa kadotuksessa sinulla on sitten aikaa miettiä valintojasi

Koita tässä nyt sitten keskustella kun heti vastapuolella vedetään huppu päähän jos kysymys on liian hanakala.

Eli et kykene katsomaan uskoasi mitenkään muuten kuin omasta subjektiivisesta kammiostasi? Ja kieltäydyt keskustelemasta ja vastamasta heti jos kysyn jotakin joka panee sinut pohtimaan uskoasi? Eikös Jumalan tapana ole läpi Raamatun ollut koetella uskovia? Ehkä minä olen se jonka Jumala on laittanut koettelemaan sinua??

Inttäjä olet sinä, jolla ei tunnu olevan mitään tarjolla, vaikka niin alkuun annatkin ymmärtää...
        Ja vielä katkera sellainen, nyt jo toisessa viestissäsi tuomitset minut kadotukseen, vain siitä syystä että en suostu nielemään valmiiksi pureskeltua uskoasia suoriltaan. Samalla lauseella tuomitset miljardeja ihmisiä kadotukseen. Tajuatko mitä teet? Onko nyt hyvä mieli? Onko päiväsi siunattu? Opettaako Jumalasi tuomitsemaan?

Kumpaan muuten uskot, Isä Jumalaan vai Poikaan - Jeesukseen?

• Jesus is best
        Hesusperkele kirjoitti:

Koita tässä nyt sitten keskustella kun heti vastapuolella vedetään huppu päähän jos kysymys on liian hanakala.

Eli et kykene katsomaan uskoasi mitenkään muuten kuin omasta subjektiivisesta kammiostasi? Ja kieltäydyt keskustelemasta ja vastamasta heti jos kysyn jotakin joka panee sinut pohtimaan uskoasi? Eikös Jumalan tapana ole läpi Raamatun ollut koetella uskovia? Ehkä minä olen se jonka Jumala on laittanut koettelemaan sinua??

Inttäjä olet sinä, jolla ei tunnu olevan mitään tarjolla, vaikka niin alkuun annatkin ymmärtää...
        Ja vielä katkera sellainen, nyt jo toisessa viestissäsi tuomitset minut kadotukseen, vain siitä syystä että en suostu nielemään valmiiksi pureskeltua uskoasia suoriltaan. Samalla lauseella tuomitset miljardeja ihmisiä kadotukseen. Tajuatko mitä teet? Onko nyt hyvä mieli? Onko päiväsi siunattu? Opettaako Jumalasi tuomitsemaan?

Kumpaan muuten uskot, Isä Jumalaan vai Poikaan - Jeesukseen?

Missäköhän olen tuominnut kadotukseen? Eiköhän Jumala ole ainoa jonka on mahdollista tuomita ihminen kadotukseen.

Ajattelepa sellaista että jos ihminen murhaa jonkun ja joutuu oikeuden eteen vastaamaan teoistaan ja minä olen aikaisemmin sanonut hänelle että: "Älä murhaa ihmisiä tai joudut vankilaan" Olenko silloin tuominnut tämän murhaajan vankilaan? En tosiaankaan ole, vaan kyllä se on se tuomari joka siinä on tuominnut, minä vain varoitin tätä ihmistä, ettei kannata murhata tai joudut vankilaan.

Inttämisestä sen verran että vastasin alunperin asialliseen kysymykseen asiallisen vastauksen ja kerroin miten ajattelen asiasta ilman mitään inttämistä, ja sitten itse sain kommentteja joista selkeästi huomaa että niistä on vaikea saada mitään järkevää keskustelua, no ehkä tämäkin voi sellaiseksi kääntyä vielä.

Itse en ole katkera, sen verran voisin korjata syytöstäsi, enkä ymmärrä mistä sellaista olet saanut päähäsi, täältä palstalta löydät varmasti paljon ihmisiä joita voit syyttää katkeraksi paljon paremmin perustein.

Minulla ei tosiaan ole mitään tarjottaavaa, mutta tiedän henkilön jolla on :) Jeesuksen Kristuksen.

Olen kyllä omasta mielestäni hyvinkin syvällinen ihminen sellainen pohdiskelija ja ennen uskonratkaisua kävin läpi moniakin erilaisia vaihtoehtoja, kunnes löysin etsimäni tien ja nyt olen onnellinen siitä, kysyiyt onko hyvä mieli, kyllä on, ei sen takia että olisin tuominut miljardeja ihmisiä kadotukseen vaan sen takin että olen kertonut että sinne ei välttämättä tarvitse mennä jos ottaa Jeesuksen sovitustyön vastaan. Päiväni on siunattu ja Jumalani ei opeta tuomitsemaan vaan rakastamaan.

Uskon kolmiyhteiseen Jumalaan Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen.

No nyt vastasin aika moneen kysymykseen, todennäköisesti et vieläkään ole tyytyväinen ja ajattelet että katselen maailmaa pienen putken läpi, mutta ehkä itselläsi on niin voimakas ennakkokäsitys uskovasta että mitkään selitykset eivät mene perille.

Mutta siunattua päivää sinullekin ja rukoilen että Jumala kutsuu sinua puoleesi, ehkä Jumala kutsuukin jo mutta potkit vain pistintä vastaan.

• Jsoturi

Ole kuin yksi Jumala, nimittäin Jeesus Kristus!
      Että sillai..

• Agneisti

No siinäpä tuo tulikin sitten lopullisesti selvitettyä. Hyvä. Ja olikos Jeesuksella Kristuksella minkä väriset varpaankynnet? Punaiset keltaiset vai siniset? Pakkohan tuo on tietää jotta uskot sitten oikeaan jumalaan, etkä epäjumalaan. Miten on liikavarpaiden laita?

• tosiuskova
        Agneisti kirjoitti:

No siinäpä tuo tulikin sitten lopullisesti selvitettyä. Hyvä. Ja olikos Jeesuksella Kristuksella minkä väriset varpaankynnet? Punaiset keltaiset vai siniset? Pakkohan tuo on tietää jotta uskot sitten oikeaan jumalaan, etkä epäjumalaan. Miten on liikavarpaiden laita?

miten niin pieneen henkiolentoon mahtuukin kolme eri persoonaa! tässä todistamme jo yhtä suurta ihmettä, varokaapa torakkavyöryä syntiset

• apostoli_tz, ei rek.

vaan siitä, että onko sydämessä syntiä vai ei. Eikä niitä Pietari kysele, vaan Jumala itse. Ratkaiseva kysymys on, että onko ihminen antanut sovittaa syntinsä, antanut Jumalan vanhurskauttaa ja julistaa syyttömäksi.

Jumalakuvassa varmaankin uskovallakin on virheitä, sillä Jumala on ilmoittanut ihmisille itsestään vain sen, minkä on kokenut tarpeelliseksi. Siksi Hänen sanotaan olevan myös salatun. Hän ei ole ilmoittanut itseään kokonaan ja kumma kyllä, on kirjoituttanut Raamatun ihmisellä tietäen, että siihenkin tulee astian maku, eli inhimmillinen ulottuvuus.

"Onko kyseessä binäärinen valinta, eli ihmisen ei tarvitse muuta kuin uskoa mihin tahansa jumalaan, ja hän pääsee taivaaseen? "

Ei, vaan ihmisen pitää uskoa siihen, että hänen syntinsä on sovitettu jo, hänen velkansa Jumalan silmissä on maksettu ja että Jumala on tehnyt Kristuksessa rauhan ihmiskunnan kanssa. Kristuksen ristintyö nollasi ihmiskunnan velan. Jumalan silmissä homma on hoidettu, se on täytetty, kuten Jeesus sanoi. Velka on maksettu Golgatalla.

Vaatimuksena on uudestisyntyminen Jumalan lapseksi, kuten Jeesus sanoi. Ei siis ole sama mihin jumalaan uskoo, sillä muissa uskonnoissa yritetään itse rakentaa tikapuita taivaaseen. Kristinuskossa Jeesus avasi tien Taivaaseen ja Hän on itse tuo tie. Vain Hänen kauttaa sinne mennään, ei mitään muuta kautta. Vain Hänen tekonsa avaa oven, ei yhdenkään ihmisen omat ponnistelut.

"olisi hyvä tietää kuinka pahoja virheitä hän sallii ihmisen jumalkuvassa."

Sitä hän ei salli, että ihminen kuvittelee omilla teoillaan ansaitsevansa Jumalan suosion tai taivaspaikan. Jumala ei anna kunniaansa kenellekkään toiselle. Pelastus on Jumalan lahja ihmiselle. Jumala on tehnyt jo kaiken ihmisen puolesta, jotta ihminen pääsisi Taivaaseen. Muut virheet Hän ehkä sallii, mutta sitä ei, että ihminen luulisi pystyvänsä omalla hyvyydellään ansaitsevansa taivaspaikan eikä usko, että juuri siksi, ettei yksikään ihminen siihen pysty, Jeesus tuli maailmaan ja kuoli ristillä, kärsi ihmiselle kuuluvan rangaistuksen, ettei yhdenkään sitä enää tarvitsisi kärsiä.

• Agneisti

Olipas siinä taas, kummaa hölömölöä.

• Uskotko sinä että pietari on taivaanportilla ja katsoo kirjasta kuka pääsee ja kuka ei?.

Kysymykysessä kyse on juuri tästä.Elikkä jotkut eivät usko helvettiin toiset kyllä jne... mitä sinä pidät syntinä ja mitä toiset ihmiset syntinä? uskotko että pyhähengen kieltäminen on anteeksiantamatona.

Tai noh en muista tähän hätään missä raamatunkohtaa lukee ainutkertainen uhraus ainutkertainen anteeksianto.eli heti kun tulet totuuden tuntoon et saa sitä asiaa anteeksi jos sen menet tekemään uudestaan..mikä itse asiassa kuulostaa järkevältä taivaaseen ei voi mennä syntisenä tai ennemmin syntiin kykeväisenä eli jos Jumala ei ole muuttanut sydäntä vaan haluat tehdä syntiä niin et taivaaseen kuulu...

• apostoli_tz
        rpm kirjoitti:

Uskotko sinä että pietari on taivaanportilla ja katsoo kirjasta kuka pääsee ja kuka ei?.

Kysymykysessä kyse on juuri tästä.Elikkä jotkut eivät usko helvettiin toiset kyllä jne... mitä sinä pidät syntinä ja mitä toiset ihmiset syntinä? uskotko että pyhähengen kieltäminen on anteeksiantamatona.

Tai noh en muista tähän hätään missä raamatunkohtaa lukee ainutkertainen uhraus ainutkertainen anteeksianto.eli heti kun tulet totuuden tuntoon et saa sitä asiaa anteeksi jos sen menet tekemään uudestaan..mikä itse asiassa kuulostaa järkevältä taivaaseen ei voi mennä syntisenä tai ennemmin syntiin kykeväisenä eli jos Jumala ei ole muuttanut sydäntä vaan haluat tehdä syntiä niin et taivaaseen kuulu...

"Uskotko sinä että pietari on taivaanportilla ja katsoo kirjasta kuka pääsee ja kuka ei?. "

Ilmestyskirjassa puhutaan asiasta, eikä siellä puhuta mitään Pietarista. Viimeisellä tuomiolla tapahtuu lopullinen jako. Raamatun mukaan tuomioita on useampi, ainakin kaksi. Ensimmäinen on Jeesuksen tullessa takaisin ja tuhatvuotisen valtakunnan alkaminen. Siinä antikristus ja hänen väärä profeettansa tuomitaan kadotukseen ja heitetään sinne. Saatana kahlitaan tuhanneksi vuodeksi. Viimeinen ja lopullinen tuomio luetaan tuhatvuotisen valtakunnan ja saatanan lopullisen murskaamisen jälkeen. Joidenkin mukaan vasta silloin herätetään eloon ne kuolleet, jotka eivät uskoneet Jeesukseen ja tuomitaan kadotukseen.

"uskotko että pyhähengen kieltäminen on anteeksiantamatona. "

Kyllä. Se on sama kuin Jeesuksen kieltäminen, eli tällöin ihminen kieltäytyy pelastuksesta. Kyseinen raamatunkohta viittasi myös siihen, että fariseukset väittivät Jeesuksessa olleen pahan hengen. Tätä Jeesus ilmeisesti tarkoitti Pyhän Hengen pilkalla.

"Tai noh en muista tähän hätään missä raamatunkohtaa lukee ainutkertainen uhraus ainutkertainen anteeksianto."

Taisi olla Heprealaiskirjeessä.

Kirje on siinä mielessä mielenkintoinen, että Paavali kuitenkin kirjoittaa ihmisen taipuvaisuudesta syntiin Roomalaiskirjeessä. Hän puhuu ihmisessä vaikuttavasta kahdesta luonnosta, Hengen laista ja lihan laista, jotka vaikuttavat uskovassa. Kyllä hän mainitsee muissakin kirjeissä, että vaikka olemme saaneet anteeksi ja pelastetut yksin armosta, se ei oikeuta elämään ihan miten vain. Ehkä Heprealaiskirjeen tarkoituksena oli osoittaa, että Jumalan anteeksiannollakin on rajansa, jos ihminen tietoisesti rikkoo Häntä vastaan, vaikka onkin saanut pelastuksen osakseen. Hän puhuu myös synnin harjoittamisesta, eikä yksittäisestä teosta. Jonkin harjoittaminen on yleensä pitkäkestoista tekemistä, siinä elämistä. Eli jos uskova elää tietoisesti synnissä, voi anteeksianto loppua ja Taivaaseen pääsy estyä jatkuvassa synnissä elämisen takia.

"eli heti kun tulet totuuden tuntoon et saa sitä asiaa anteeksi jos sen menet tekemään uudestaan.."

Mielestäni tämä olisi armon väärin käyttämistä. Mutta kuka haluaisi mennä takaisin avantoon, jos on sieltä pelastunut? Varmasti sellaisiakin ihmisiä on, jotka eivät pysty olemaan tekemättä samoja virheitä uudestaan, anteeksannosta ja uudesta tilaisuudesta huolimatta. Jättäisin kuitenkin tuomiovallan Jumalalle, enkä lähtisi liian hätäisesti ketään tuomitsemaan.

Näkemyksissäsi on kyllä pointtinsa, eikä vastaus varmaan ole ihan yksiselitteinen. Kuten ei elämä kai muutenkaan?

• Jeesukseen. Hän vie perille.

• Agneisti

Ja Jessen varpaankynsine väri oli?

• Agneisti kirjoitti:

Ja Jessen varpaankynsine väri oli?

väliä. Kaikki sateenkaaren värit käy. Jeesuksella on ne naulanjäljet käsissään ja jaloissaan, niistä tunnet hänet.

• apostoli_tz
        purje kirjoitti:

väliä. Kaikki sateenkaaren värit käy. Jeesuksella on ne naulanjäljet käsissään ja jaloissaan, niistä tunnet hänet.

oli ilmeisesti päättänyt mitä vastaa uskoville ja jäi jumiin varpaankynsien väriin. Hän ei näytä ymmärtävän tai ei halua ymmärtää (eikä ehkä voikaan ymmärtää), mikä se olennainen kriteeri Jumalan tuntemisessa Taivaaseen pääsyn kannalta on. Jeesuksen teko ristillä jokaisen ihmisen puolesta valuu kuin vesi hanhen selästä ja se on kuitenkin se tärkein kriteeri Taivaaseen pääsyn ehtona, Jeesuksen tunteminen henkilökohtaisena Vapahtajana.

En tiedä mitä hän odotti vastauksina?

• Agneisti
        apostoli_tz kirjoitti:

oli ilmeisesti päättänyt mitä vastaa uskoville ja jäi jumiin varpaankynsien väriin. Hän ei näytä ymmärtävän tai ei halua ymmärtää (eikä ehkä voikaan ymmärtää), mikä se olennainen kriteeri Jumalan tuntemisessa Taivaaseen pääsyn kannalta on. Jeesuksen teko ristillä jokaisen ihmisen puolesta valuu kuin vesi hanhen selästä ja se on kuitenkin se tärkein kriteeri Taivaaseen pääsyn ehtona, Jeesuksen tunteminen henkilökohtaisena Vapahtajana.

Ongelmahan on se, että teiltä uskontonne dogmien horjuuttamilta hihhuleilta ei saa vastaukseksi muuta kuin oman uskontonne pönkitystä. Ette edes ymmärtäneet aloitustani, koska aivonne toimivat vain rajatulla alueella - jessealueella.

• Agneisti kirjoitti:

Ongelmahan on se, että teiltä uskontonne dogmien horjuuttamilta hihhuleilta ei saa vastaukseksi muuta kuin oman uskontonne pönkitystä. Ette edes ymmärtäneet aloitustani, koska aivonne toimivat vain rajatulla alueella - jessealueella.

Jeesus on ne luonut, miksi siellä ei olisi muutama ajatus Luojastaan ???

• apostoli_tz kirjoitti:

Agneisti on hyvässä seurassa. Ja seura tekee kaltaisekseen :D , ennemmin tai myöhemmin, toivottavasti ajoissa...

• pph.

Jeesus on tie totuus ja elämä. Jeesus eli ihmisten keskellä, kuoli ristillä meidän syntiemme takia, nousi kuolleista ja ilmeistyi senkin jälkeen monille ihmisille.

Mikä voisi olla parempi syy/todiste uskoa johonkin toiseen jumalaan?

• Kaikki väitteesi

ovat kuulopuhetta. Lukuisat muut uskonnot kertovat ihan muuta.
        Ja on myös meitä jotka emme usko yhdenkään uskonnnon juttuihin ilman todisteita.
        Niitä ei ole vielä näkynyt!
        Siksi olen ateisti.

• Ilmoittanut

Meille Jeesuksen Kristuksen kautta minkälainen hän on ja mitä hän ihmisiltä haluaa. Tärkeimmät asiat löytyvät Raamatusta, kun sitä nöyrällä kunnioituksella lukee uudestaan ja taas uudestaan, niin totuus pikka hiljaa valkenee. Nimittäin Jeesus Kristus on lähettänyt Isän luota meidän keskuuteemme totuuden hengen.

• .. ..antti.. ...

en tiedä onko tuo nyt kovin ihmeellinen kysymys. Mutta sä voisit kysyä itseltäsi että miksi sä käytät niin paljon aikaa toisten ihmisten uskomusten arviointiin ja kritiikkiin. Etenkin kristittyjen uskovaisten.
      Onko se sitä vapaata ajattelua, että oma ajattelu muodostuu suhteesta sen vastakohtaan, siihen mitä vastustaa?
      Jos ajattelun pitää olla vapaata niin miksi pitää sitten arvostella niitä jotka ajattelevat eri tavalla kuin itse?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      24
      2503
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1556
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      121
      1334
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1140
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1080
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      24
      912
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      902
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      261
      893
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      212
      871
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      805
    Aihe