onks kellää kokemusta kristitystä psykoterapeutista? onks itel ollu tai tunteeks ketää uskoon suht myönteisesti suhtautuvaa?
kristitty terapeutti?
7
1252
Vastaukset
- miettelijäs
Jotenkin asiaa asiallisesti harkiten tuntuu kuin täälläkin olis töitä valheenpaljastun koneelle.
Ei millään pahalla vaan rehellisesti totuuden tunnustamisen puolesta.- Miten niin
tarvitsisi täälläkin olla valheenpaljastuskone?
Minulla on kokemusta terapeutista, joka piti uskoa "kainalosauvoina", joita henkisesti tasapainoinen ihminen ei kuulema tarvinnut.
Hän näytti suorastaan pelkäävän kaikkea uskoon liittyvää. Ainakaan niistä ei saanut hänen kuultensa puhua tai hän hermostui just.
- teutatess
Ainakin Jyväskylässä on muistaakseni A.P Nyt en muista nykyistä nimeä jos tarvis otan selville .
Siirsin vastauksen kohtaan: Hengelliset ilmoitukset.
- Tyyneli
Onhan krisittyjä ja vl-psykoterapeutteja olemassa. Sinällään psykoterapiassa ei terapeutin vakaumus tule esille, vaan terapiassa keskeisenä teemana on asiakas ja asiakkaan esille nostamat asiat. Tieto, että terapeutti on uskovainen, voi osalle asiakkaille madaltaa kynnystä ottaa esille hengellisiä asioita keskusteluun. Omasta tilanteesta riippuen terapeutin vakaumuksen tietäminen voi myös vaikuttaa, että hakeutuu jollekin toiselle terapeutille.
- tiedoksi
Soteria ry
- 1st
Siihen aikaan, kun itse olin vielä lestadiolainen, minulla oli kaksi lestadiolaista terapeuttia. Toisen vakaumus ei näkynyt työssä, mutta toinen oli joka asiassa tuomiolinjalla. Loppujen lopuksi luottamus meni tuon toisen takia molempiin.
Nyt, kun käyn vapaaseurakunnassa, olen saanut siellä esirukousten ja todistuspuheeni pidon yhteydessä enemmän psyykkistäkin apua kuin koskaan aiemmin! Jumala on paras psykoterapeutti!
Tällä hetkellä käyn terapiassa naisen luona, jonka vakaumusta en tiedä. Lestadiolainen hän ei ainakaan ole. Se ei kuitenkaan estä meitä puhumasta mistään uskonnollisistakaan asioista.
Jos tahtoo välttämättä käydä juttelemassa kristityn kanssa, sen ei välttämättä tarvitse olla psykoterapeutti! Kristitty ystävä, läheinen, sukulainen tai pappi riittää. Jos ihminen kokee tarvitsevansa kristityn psykoterapeutin hoitoa, on kai sama käydä sielunhoidossa? En pidä tätä ehdottomana, mutta itse olen kokenut että luottamus Jumalaan kasvaa tällaisissa keskusteluissa (enemmän sielunhoidollisissa kuin psykoterapeuttisissa) ja samalla kun luottamus ja usko vahvistuu, myös mielenterveydelliset ongelmat helpottavat.
Jeesus pelastaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663015
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252113Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241550- 281301
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161297Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621011