Hei mazda-veljet.
Ostin talvella mazda 6 -04 sportwagonin 1,8. Nyt huomasin autoani pestessä, että maali kuplii sekä peräpään rekisterikilven alapuolelta sekä vasemmasta takaovesta. Kivenhakkaamia tms kyseisissä kohdissa ole.
Kysyisinkin, korvaako takuu ? Miten asiassa kannattaa lähteä liikkeelle; keneen otan yhteyttä jne? Kiitos vastauksista,
Ruoste & takuu
9
2261
Vastaukset
- katso takuuoppaasta
Kyllä korvaa mikäli autosi on uudempi kuin 08/04, Mazdan maalitakuu kun on kolme vuotta.
Takuuoppaassa kerrotaan kuinka toimia ja asiat, jotka eivät kuulu takuun piiriin.- ex masa kuski
Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.
Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.
Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia. - Pölhö Kustaa
ex masa kuski kirjoitti:
Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.
Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.
Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.Kiitoksia. Eiköhän tämä tästä etene. Harmittaa, koska muuten olen ollut erittäin tyytyväinen kaaraan.
- make75
Mulla meni juuri Mazda3 GT -03 helmoissa ilmeisesti kivenhakkaamista johtuneet ruosteen alut takuuseen, vaikka käsittääkseni varsinainen takuu oli jo umpeutunut. Samalla kun ruosteenalut korjattiin, asennettiin eteen roiskeläpät. Ei muuta kuin merkkiliikkeeseen näyttämään. Sen kummempia keskusteluja ei tarvittu. Palautui hetkeksi kadonnut usko Mazdaan merkkinä sekä liikkeenä. Kaikissa autoissa on vikoja, mutta ainakin tässä tapauksessa merkkiliike toimi mallikkaasti ja loppukäyttäjällä hyvä mieli.
- Hirohito
Mazdojen maalitakuuta on jetkettu 5v. asti näiden ruostumisongelmien vuoksi. Kuulin tämän maaahantuojan huollosta. Sain sieltä myös sijaisauton ilmaiseksi käyttööni korjausten ajaksi, joten rohkeasti korikorjaamon puheille vaan!!!
- sijaisautoa
vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.
- Hirohito
sijaisautoa kirjoitti:
vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.
Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.
- toinen ei
Hirohito kirjoitti:
Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.
Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.
No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa ! - Hirohito
toinen ei kirjoitti:
Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.
No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa !Olisikohan niin, että pahimman buumin alettua, ovat joutuneet säästölinjalle tms. Meikä ei ole todellakaan "pukumies", joten ainakaan pärstäkertoimesta ei ole tapauksessani kyse... :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792392Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1421538- 1331462
- 1581234
- 1091033
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten386965Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683