Ruoste & takuu

Pölhö Kustaa

Hei mazda-veljet.

Ostin talvella mazda 6 -04 sportwagonin 1,8. Nyt huomasin autoani pestessä, että maali kuplii sekä peräpään rekisterikilven alapuolelta sekä vasemmasta takaovesta. Kivenhakkaamia tms kyseisissä kohdissa ole.

Kysyisinkin, korvaako takuu ? Miten asiassa kannattaa lähteä liikkeelle; keneen otan yhteyttä jne? Kiitos vastauksista,

9

2261

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • katso takuuoppaasta

      Kyllä korvaa mikäli autosi on uudempi kuin 08/04, Mazdan maalitakuu kun on kolme vuotta.

      Takuuoppaassa kerrotaan kuinka toimia ja asiat, jotka eivät kuulu takuun piiriin.

      • ex masa kuski

        Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.

        Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.

        Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.


      • Pölhö Kustaa
        ex masa kuski kirjoitti:

        Juu, kyllä noi menee takuuseen. Mun ymmärtääkseni mazdan kutosen takuuta jatkettiin viiteen vuoteen koska maalit ei meinaa pysyä.

        Tarkista myös takalokasuojan kaaret ja helmat, ne on luultavasti ton ikäisessä jo paikkamaalattu, mutta jos ei niin ne ruostuu.

        Suurin ongelma korjauksien kanssa on värisävy, jota ei meinaa saada samaksi millään ilveellä. Laitoin omani 04 kutosen vaihtoon 140 tkm ajettuna ja kokonaan ympäri maalattuna. Muuten toiminut kuin junan vessa, ei mitään ongelmia.

        Kiitoksia. Eiköhän tämä tästä etene. Harmittaa, koska muuten olen ollut erittäin tyytyväinen kaaraan.


      • make75

        Mulla meni juuri Mazda3 GT -03 helmoissa ilmeisesti kivenhakkaamista johtuneet ruosteen alut takuuseen, vaikka käsittääkseni varsinainen takuu oli jo umpeutunut. Samalla kun ruosteenalut korjattiin, asennettiin eteen roiskeläpät. Ei muuta kuin merkkiliikkeeseen näyttämään. Sen kummempia keskusteluja ei tarvittu. Palautui hetkeksi kadonnut usko Mazdaan merkkinä sekä liikkeenä. Kaikissa autoissa on vikoja, mutta ainakin tässä tapauksessa merkkiliike toimi mallikkaasti ja loppukäyttäjällä hyvä mieli.


    • Hirohito

      Mazdojen maalitakuuta on jetkettu 5v. asti näiden ruostumisongelmien vuoksi. Kuulin tämän maaahantuojan huollosta. Sain sieltä myös sijaisauton ilmaiseksi käyttööni korjausten ajaksi, joten rohkeasti korikorjaamon puheille vaan!!!

      • sijaisautoa

        vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.


      • Hirohito
        sijaisautoa kirjoitti:

        vaikka yritin kuinka. Maahantuojan joku takuupäällikkö vaan ilmoitti, ettei sijaisauto kuulu takuun velvoitteisiin. Vittuilin kyllä varmuudenvuoksi oikein kunnolla.

        Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.


      • toinen ei
        Hirohito kirjoitti:

        Sijaisautoa vaan sanottiin, että Aviksen tiskin kautta sa ilmaisen sijaisuton. Kilometrejä sai tulla muistaakseni 100 tai 150km / päivä ja bensat piti maksaa itse. Näin Kaivokselassa kesällä ja alkusyksystä 2006. En edes ollut ostanut autoani ko. liikkeestä, tosoin kaikki huollot olin teettänyt siellä.

        Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.

        No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa !


      • Hirohito
        toinen ei kirjoitti:

        Minä en saanut Kaivokselasta sijaisautoa takuukorjauksen ajaksi kun joskus kysyin. Näitä korjauksia on ollut jo useita enkä enää ole jaksanut edes kysyä.

        No, sen verran kallis paikka on, että pitäköön sijaisautonsa minä kun huollatan autoni halvemmassa paikassa !

        Olisikohan niin, että pahimman buumin alettua, ovat joutuneet säästölinjalle tms. Meikä ei ole todellakaan "pukumies", joten ainakaan pärstäkertoimesta ei ole tapauksessani kyse... :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe