Menkää KAIKKI räyhääjät ja toisten uskoa halveksivat

omienne pariin!

Uskonvapauden nimissä kehoitan kaikkia riitelijöitä menemään omalle palstalleen. Sensijaan asialliset ja toisten vakaumusta kunnioittavat uskovat ovat tervetulleita.

Koska meillä on TÄYSI OIKEUS uskoa JUURI SITEN kun USKOMME!

Meillä adventisteillakin on oikeus keskustella ja kertoa omasta uskostamme Jeesukseen Kristukseen ja pelastuksesta HÄNEN ainoan kautta.

Uskon vapauden nimissä meilläkin on OIKEUS tuoda omat näkemyksemme sapatista ja Ellen G Whitestä, joka on adventisti ja meille rakas ihminen joka oli omien sanojensa mukaan Jumalan sanan saattaja.

Hän halusi kaiken tehdä vain Jumalan kunniaksi ja Kristuksen kirkastamiseksi.

Hänen kaikki kirjoitukset ovat kehoittamassa lukemaan raamattua ja löytämään Kristus elämänsä Herraksi.

Me saimme viimeinkin tämän adventismi palstan, niin ei meidän tarvitse tulla muille palstoille häiritsemään ja oppiamme tyrkyttämään. Niinkuin TE TEETTE!

Olisi kyllä kaikkien kannalta parempi, jos tekin keskustelette uskonasioistanne siellä palstalla mikä on teidän uskoanne lähinnä, niin ei tarvitseisi jatkuvasi kiistellä opinkysymyksillä, vaan voisi keskittyä todelliseen keskusteluun uskon asioista.

Jos ette ,kerran ole kiinnostuneita adventismista, niin mitäs tänne palstalle tulet?

Miksi te "niin hyvät kristityt" tänne meidän "niin huonojen kristittyjen" sekaan änkeätte, tuputtamaan omia näkemyksiänne? MEILLÄ ON TÄYSIN ERILAINEN KÄSITYS SIITÄ, MITÄ ON OLLA USKOSSA!

Meidän mielestämme TE itse olette vääräuskoisia, ettekä elä kristittyn ihmisen elämää, meidän näkökulmasta katsoen.

Menkää pois, emme tarvitse teiltä mitään, sillä te olette Jumalan pilkkaajia ja laittomuuden opettajia, te jotka julistatte ikuista Jumalan vihaa ja piinaa luotujaan kohtaan.

Meille JUMALA ON RAKKAUS!

Jonka armo on KAIKKEA MUUTA YMMÄRRYSTÄ YLEMPI.

16

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieleen

Eipä näytä adventistit paljon kunnioittavan muiden vakaumuksia. Miksi adventistit vihaavat sunnuntaita lepopäivänään pitäviä, jopa uhkailevat pedonmerkillä, ihan kuin adventisteilla olisi joku oikeus tuomita muita.

Koska meillä on TÄYSI OIKEUS uskoa JUURI SITEN kun USKOMME!

• vakaumustaan,

heidän kodossaan! Jos ette hyväksykkään, niin vaietkaa edes. Sama täällä!

Me olemme adventisteja ja ME ajattelemme toisin näistä asioista teidän kanssanne. Senvuoksi opinkysymyksistä ei kannata riidellä. Jos et hyväksy adventismia niin mene omaan "kotiin".

• vieraaksi
        vakaumustaan, kirjoitti:

Me olemme adventisteja ja ME ajattelemme toisin näistä asioista teidän kanssanne. Senvuoksi opinkysymyksistä ei kannata riidellä. Jos et hyväksy adventismia niin mene omaan "kotiin".

Ei tulisi mieleenikään mennä adventistin kotiin häiritsemään sapatinlepoa. Eihän siellä tarjota vieraalle edes kahvia, konjakista puhumattakaan. Vaikka minulla on sukulaisadventisteja, eivät ole ikinä kutsuneet kylään, miksikö?

• miksei toisinpäin?
        vakaumustaan, kirjoitti:

Johan tuli paksua! MILLOIN ADVENTISTI ALOITTAA KUNNIOITTAA MUITA NIINKUIN TOISILTA ODOTTAA? TEHÄN ODOTATTE JOPA ERI RUOKIAKIN TARJOTTAVAKSI ITSELLENNE. MILLOIN TEIDÄN PIDOISSANNE ON TARJOLLA MEIDÄN TAPOJEMME MUKAISTA SYÖTÄVÄÄ? ENTÄ VIINIT JA OLUET? TE ADVARIT OLETTE VERRATTOMAN ITSEKKÄITÄ, KUN TE ETTE TEE MITÄÄN ENSIN KUTEN ODOTATTE ITSELLENNE TEHTÄVÄN, VAAN TEETTE JUURI PÄINVASTOIN KUIN uUDESSA tESTAMENTISSA ON OPETETTUNA. Kaikkein huonoimmin käyttäytynyt vieras kodissamme on ollut eräs adventistikirkon pastori. Vieläkin puistattaa hänen töykeytensä, vaikka siitä on jo vuosia aikaa. Näkisi vain käytännössä yhdenkin hyvän syyn , mutku ei.

• Minullakin on sukulaisia
        vieraaksi kirjoitti:

Ei tulisi mieleenikään mennä adventistin kotiin häiritsemään sapatinlepoa. Eihän siellä tarjota vieraalle edes kahvia, konjakista puhumattakaan. Vaikka minulla on sukulaisadventisteja, eivät ole ikinä kutsuneet kylään, miksikö?

adventisteissa ja ovat aivan tavallisia kuolevaisia kaikkine hyveineen ja vikoineen. Aivan mukavia ihmisiä kaikki. Ei sinne kyllä tarvitse siinämielessä mennä, että nyt sitten juhlitaan ja juodaan pää täyteen, sitä he eivät harrasta, mutta eipä haittaa, ei sitä harrasta muutkaan uskovat senkummemmin.

Ei ainakaan helluntalaiset. Luterilaisista uskotta kastetuista jotkut ovat juoppoja, eli harrastavat perjantai "pullottelua". Mutta eivät tosi uskossa olevat luterilaisetkaan tarvitse alkoholia, vaan heillekkin riittää Pyhän Hengen läsnäolo tuomaan sitä todellista ja oikeaa iloa.

• mieltä
        Minullakin on sukulaisia kirjoitti:

adventisteissa ja ovat aivan tavallisia kuolevaisia kaikkine hyveineen ja vikoineen. Aivan mukavia ihmisiä kaikki. Ei sinne kyllä tarvitse siinämielessä mennä, että nyt sitten juhlitaan ja juodaan pää täyteen, sitä he eivät harrasta, mutta eipä haittaa, ei sitä harrasta muutkaan uskovat senkummemmin.

Ei ainakaan helluntalaiset. Luterilaisista uskotta kastetuista jotkut ovat juoppoja, eli harrastavat perjantai "pullottelua". Mutta eivät tosi uskossa olevat luterilaisetkaan tarvitse alkoholia, vaan heillekkin riittää Pyhän Hengen läsnäolo tuomaan sitä todellista ja oikeaa iloa.

Noin voi ihminen toisen tuomita tiettämättä yhtään mitään. En ole juoppo! Otan kyllä lasillisen viiniä ruoan kanssa ja konjakin kahvin kanssa, jos kylässä tai juhlissa tarjotaan. Teen sen ihan kohteliaisuudesta isäntäväkeä kohtaan arvostaakseni heidän tarjoiluaan.

• niin....
        miksei toisinpäin? kirjoitti:

Johan tuli paksua! MILLOIN ADVENTISTI ALOITTAA KUNNIOITTAA MUITA NIINKUIN TOISILTA ODOTTAA? TEHÄN ODOTATTE JOPA ERI RUOKIAKIN TARJOTTAVAKSI ITSELLENNE. MILLOIN TEIDÄN PIDOISSANNE ON TARJOLLA MEIDÄN TAPOJEMME MUKAISTA SYÖTÄVÄÄ? ENTÄ VIINIT JA OLUET? TE ADVARIT OLETTE VERRATTOMAN ITSEKKÄITÄ, KUN TE ETTE TEE MITÄÄN ENSIN KUTEN ODOTATTE ITSELLENNE TEHTÄVÄN, VAAN TEETTE JUURI PÄINVASTOIN KUIN uUDESSA tESTAMENTISSA ON OPETETTUNA. Kaikkein huonoimmin käyttäytynyt vieras kodissamme on ollut eräs adventistikirkon pastori. Vieläkin puistattaa hänen töykeytensä, vaikka siitä on jo vuosia aikaa. Näkisi vain käytännössä yhdenkin hyvän syyn , mutku ei.

En minä koskaan puhu edes että minä olin PYHÄNÄ jossakin! Niinkuin eräs sukulaiseni oikein UHALLA korostaa sununtaita varsinkin minun kanssaan jutellessaan että PYHÄNÄ kävin siellä, tai olin tuolla.

Siis mainitsee AINA sen sunnuntain PYHÄNÄ.

En kertaakaan ole siitä hänelle huomauttanut, vaikka itse puhunkin vain sunnuntaista tai lauantaista, etten ketään tahallani loukkaisi.

Ei tosin adventistien luokse tarvitse kenenkään tulla siinä mielessä, että nyt sitten ruvetaan viinan kanssa läträämään. Ei kuulu sellainen meidän tapoihin, muutta eipä sitä harrasta muutkaan uskossa olevat tahot.

Ruuasta puheenollen, meillä käy kylässä sekaruuan syöjiä, niin kyllä ne kertaveron voivat elää talon tavoilla, eli syödä niitä kasvispihvejä, mitä talo tarjoaa. Syöväthän useimmat kasvisruokaa kotonaankin.

Itse taas voin aivan hyvin kylässä käydessäni tyytyä siihen voileipään ja mehulasiin. Onhan nykyään monia muitakin kasvissyöjiä, eikä kukaan heitäkään tuomitse. Miksi pitää tehdänoin iso numero KAIKESTA? "Elä itse, mutta salli toistenkin elää!"

• tuomitse sinua
        mieltä kirjoitti:

Noin voi ihminen toisen tuomita tiettämättä yhtään mitään. En ole juoppo! Otan kyllä lasillisen viiniä ruoan kanssa ja konjakin kahvin kanssa, jos kylässä tai juhlissa tarjotaan. Teen sen ihan kohteliaisuudesta isäntäväkeä kohtaan arvostaakseni heidän tarjoiluaan.

Sanotaanhan Raamatussa "syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota". Jos ei muuten pysty osoittamaan olevansa "uskossa", kuin kieltäytymällä syömästä ja juomasta jotain, onko sellaisessa "uskossa" mitään järkeä.

• te odotatte muilta
        niin.... kirjoitti:

En minä koskaan puhu edes että minä olin PYHÄNÄ jossakin! Niinkuin eräs sukulaiseni oikein UHALLA korostaa sununtaita varsinkin minun kanssaan jutellessaan että PYHÄNÄ kävin siellä, tai olin tuolla.

Siis mainitsee AINA sen sunnuntain PYHÄNÄ.

En kertaakaan ole siitä hänelle huomauttanut, vaikka itse puhunkin vain sunnuntaista tai lauantaista, etten ketään tahallani loukkaisi.

Ei tosin adventistien luokse tarvitse kenenkään tulla siinä mielessä, että nyt sitten ruvetaan viinan kanssa läträämään. Ei kuulu sellainen meidän tapoihin, muutta eipä sitä harrasta muutkaan uskossa olevat tahot.

Ruuasta puheenollen, meillä käy kylässä sekaruuan syöjiä, niin kyllä ne kertaveron voivat elää talon tavoilla, eli syödä niitä kasvispihvejä, mitä talo tarjoaa. Syöväthän useimmat kasvisruokaa kotonaankin.

Itse taas voin aivan hyvin kylässä käydessäni tyytyä siihen voileipään ja mehulasiin. Onhan nykyään monia muitakin kasvissyöjiä, eikä kukaan heitäkään tuomitse. Miksi pitää tehdänoin iso numero KAIKESTA? "Elä itse, mutta salli toistenkin elää!"

Te odotatte muiden sopeutuvan teidän erikoisuuteenne. Etkö näe ristiriitaa? Mutta te ette toimi missään tapauksessa vastaavasti muiden tavoin. Minä halveksin ADVENTISTIEN odotusta erityiskohteluun heidän uskonsa vuoksi siksikin, koska he eivät tee vastavuoroisesti samoin muille . SE JUURI OSOITTAA adventistin ylimielisyyden. Kerroin tuosta adventistipastorista, joka tuli meille käyttäytyen kuin olisi tullut sikalaan.

• >>> MEILLÄ ON TÄYSIN ERILAINEN KÄSITYS SIITÄ, MITÄ ON OLLA USKOSSA!

• etkö vieläkään

ole oppinut, että "apostolinen" uskontunnustus ei ole apostolinen. Ei sitä ole Raamatussa. Se kirjoitettiin vuosisatoja apostolien kuoleman jälkeen. Ei se ole mikään kristillisyyden mittari. Muutoinhan apostolitkaan eivät sitten olisi olleet kristittyjä, koska hekään eivät tuota hokeneet.

• Minä uskon

Jeesukseen Kristukseen. Minä uskon sen, että HÄN on kuollut minunkin syntieni tähden ja että ottamalla hänet vastaan Lunastajanani minä SAAN ANTEEKSI KAIKKI SYNTINI ja Jumala armahtaaminut ja ottaa lapsekseen.

Siinäpä se, mitään lisäämättä ja mitään pois ottamatta! Siis synnin tuntoon tuleminen, katuminen ja syntiensä anteeksi pyytäminen. Siinä vaiheessa Jeesus astuu ihmisen elämään ja täyttää Pyhällä Hengellä. Juuri näin minullekin kävi.

• Ei usko ole
        Minä uskon kirjoitti:

Jeesukseen Kristukseen. Minä uskon sen, että HÄN on kuollut minunkin syntieni tähden ja että ottamalla hänet vastaan Lunastajanani minä SAAN ANTEEKSI KAIKKI SYNTINI ja Jumala armahtaaminut ja ottaa lapsekseen.

Siinäpä se, mitään lisäämättä ja mitään pois ottamatta! Siis synnin tuntoon tuleminen, katuminen ja syntiensä anteeksi pyytäminen. Siinä vaiheessa Jeesus astuu ihmisen elämään ja täyttää Pyhällä Hengellä. Juuri näin minullekin kävi.

pelkkää ulkoläksyä ja saman mandran toistoa, vaan SE ON SYDÄMEN TILA!

• etkö vieläkään kirjoitti:

ole oppinut, että "apostolinen" uskontunnustus ei ole apostolinen. Ei sitä ole Raamatussa. Se kirjoitettiin vuosisatoja apostolien kuoleman jälkeen. Ei se ole mikään kristillisyyden mittari. Muutoinhan apostolitkaan eivät sitten olisi olleet kristittyjä, koska hekään eivät tuota hokeneet.

Fil. 4:18
        TUNNUSTAN saaneeni kaiken ja enemmänkin. Minulla on kaikkea yllin kyllin nyt, kun olen saanut Epafroditokselta teidän lähettämänne lahjan, joka on hyvältä tuoksuva, otollinen, Jumalan mielen mukainen uhri. [Fil. 2:25 | Room. 12:1; Ef. 5:2; Hepr. 13:16; 1. Piet. 2:5].

Apt 24:12-16

12 Minun ei ole havaittu väittelevän kenenkään kanssa eikä kiihottavan kansaa, ei temppelissä, ei synagogissa eikä kaupungilla. [Ap. t. 25:8, 28:17]
        13 Liioin eivät nämä miehet voi edessäsi näyttää toteen sitä, mistä he nyt minua syyttävät.

14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon, [Ap. t. 9:2, 18:25 | Ap. t. 26:22]
        15 ja yhtä lailla kuin nämä tässä minä toivon ja odotan, että Jumala herättää kuolleista niin hurskaat kuin jumalattomat. [Ap. t. 23:6]
        16 Siksi teen kaikkeni, että minulla aina olisi puhdas omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. [Ap. t. 23:1 ].

MM. NÄIN SANOTAAN "LAISSA JA PROFEETOISSA"

Laissa sanotaan:
        5.Ms.5:15
        MUISTA, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää. [2. Moos. 6:6].

Profeetoissa sanotaan:
        Jes 53:5
        Vaikka meidän rikkomuksemme olivat hänet lävistäneet ja meidän pahat tekomme hänet ruhjoneet. Hän kärsi rangaistuksen, jotta meillä olisi rauha, hänen haavojensa hinnalla me olemme parantuneet. [2. Moos. 15:26 ; 1. Piet. 2:24]

Jes 53:10
        Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

• Minä uskon kirjoitti:

Noinhan me kristityt uskomme - siihen mitään ellensapattia lisäämättä!

Emme opettele ulkoa oppeja, vaan sydämen usko ja suun tunnustus kohdistuu juuri tuohon, mitä sanoit.

Room 10:8-10

8 Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, jota me saarnaamme.
        9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan

• toivotan sinulle

Toivotan sinulle tervemenoa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      561
      1923
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      92
      934
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      927
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      826
    5. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      757
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      739
    7. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      69
      718
    8. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      658
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      553
    Aihe