Kadotuksen portit

Miten on?

Mitä mieltä asioista tietävät ja lukeneet osaavat sanoa "kadotuksen" porteista, jonne "pilaantuneet" sielut joutuvat? Olen saanut henkilökohtaisesti kuulla että paha, uusi ja syntinen sielu voi joutua porteille.
Kuitenkin kaiken lukemani perusteella vahingoittuneet sielut "parannetaan" henkimaailmassa, ja kaikki pääsevät ennemmin tai myöhemmin osaksi täydellisyyttä eli alkulähdettä, eikä minkäänlaista IKUISTA helvettiä ole.
Tässä on nyt jonkinlainen ristiriita meinaan.

43

2048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aritta

      Mitään ikuista helvettiä ei ole.

      • Miten on?

        Ilmeisesti "portit" ovat jonkinlainen ovi sinne helvettiin, joka on koituva niille jotka eivät ole suostuneet muuttumaan ja ymmärtämään että on jotain suurta ja mahtavaa. Aikansa siellä oltuaan ja ymmärrettyääm asioita, sielu on valmis parantumaan, ja pääsemään pois "helvetistä".

        Tiedän Aritta että kiellät niin sanotun helvetin, mtta olet varmasti itsekin tullut kohdakkain tekstisisällön kanssa, jossa on mainintaa pimeistä ja pahoista sielun vankila maailmoista, joista sielu voi aikanaan päästä pois oppaidensa ja suojelusenkeleidensä avustuksella?


      • Aritta
        Miten on? kirjoitti:

        Ilmeisesti "portit" ovat jonkinlainen ovi sinne helvettiin, joka on koituva niille jotka eivät ole suostuneet muuttumaan ja ymmärtämään että on jotain suurta ja mahtavaa. Aikansa siellä oltuaan ja ymmärrettyääm asioita, sielu on valmis parantumaan, ja pääsemään pois "helvetistä".

        Tiedän Aritta että kiellät niin sanotun helvetin, mtta olet varmasti itsekin tullut kohdakkain tekstisisällön kanssa, jossa on mainintaa pimeistä ja pahoista sielun vankila maailmoista, joista sielu voi aikanaan päästä pois oppaidensa ja suojelusenkeleidensä avustuksella?

        mitään helvetiksi. Luultavasti henget jotka eivät ymmärrä että samalla kun he ovat satuttaneet muita henkiä he ovat myös satuttaneet itseään saavat jäädä alempaan ulottuvuuteen, mutta en ole varma siitä. Ehkä he kuitenkin joutuvat jonkinlaiseen "sairaalaan" niin kuin tuo vihermummi on kertonut. En kuitenkaan usko että kukaan on lopullisesti kadotettu. Jokaisella on enkelit apunaan ohjaamassa mutta ne on sitten nähtävä myös. Ehkä kaikki eivät näe.


      • Miten on?
        Aritta kirjoitti:

        mitään helvetiksi. Luultavasti henget jotka eivät ymmärrä että samalla kun he ovat satuttaneet muita henkiä he ovat myös satuttaneet itseään saavat jäädä alempaan ulottuvuuteen, mutta en ole varma siitä. Ehkä he kuitenkin joutuvat jonkinlaiseen "sairaalaan" niin kuin tuo vihermummi on kertonut. En kuitenkaan usko että kukaan on lopullisesti kadotettu. Jokaisella on enkelit apunaan ohjaamassa mutta ne on sitten nähtävä myös. Ehkä kaikki eivät näe.

        Olet silti itsekin hiukan epävarma asiasta? Saanko muuten kysyä Aritta, että minkä värinen sielu olet?


      • Aritta
        Miten on? kirjoitti:

        Olet silti itsekin hiukan epävarma asiasta? Saanko muuten kysyä Aritta, että minkä värinen sielu olet?

        En ole ottanut selville väriäni, mutta ensimmäisestä säteestä olen kuitenkin.

        Ja kyllä olen jonkin verran epävarma. Itselläni on sellainen tunne että kaikki pääsevät kotiin, mutta nyt olen lukenut niin paljon kirjoituksia siitä että ne jotka ovat "pahoja" jäävät jonkinlaiseen tilaan missä he ovat kunnes näkevät auttajan. Minun mielestäni ei ole pahoja ihmisiä, vain sellaisia jotka eivät tiedä mitä tekevät. Ehkä he sitten eivät ymmärrä jatkaa matkaa valoon. En tiedä.


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        En ole ottanut selville väriäni, mutta ensimmäisestä säteestä olen kuitenkin.

        Ja kyllä olen jonkin verran epävarma. Itselläni on sellainen tunne että kaikki pääsevät kotiin, mutta nyt olen lukenut niin paljon kirjoituksia siitä että ne jotka ovat "pahoja" jäävät jonkinlaiseen tilaan missä he ovat kunnes näkevät auttajan. Minun mielestäni ei ole pahoja ihmisiä, vain sellaisia jotka eivät tiedä mitä tekevät. Ehkä he sitten eivät ymmärrä jatkaa matkaa valoon. En tiedä.

        Jeesus Kristus. Hän johdattaa valoon ja
        pelastaa pimeydeltä.
        Enkelit taas ovat
        hänen palvelijoitaan.


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        Jeesus Kristus. Hän johdattaa valoon ja
        pelastaa pimeydeltä.
        Enkelit taas ovat
        hänen palvelijoitaan.

        Vain Jeesuksen sanoma on tärkeä. Sitä ei uskovaiset muista.

        Eikä Jeesus ole Jumala. Hän on vain osa Jumalaa, ihan niin kuin kaikki ihmishengetkin ovat. Ja kaikista meistä on tulossa Kristus.

        Enkelit auttavat meitä tuossa työssä jos haluamme.


      • Miten on?
        Aritta kirjoitti:

        Vain Jeesuksen sanoma on tärkeä. Sitä ei uskovaiset muista.

        Eikä Jeesus ole Jumala. Hän on vain osa Jumalaa, ihan niin kuin kaikki ihmishengetkin ovat. Ja kaikista meistä on tulossa Kristus.

        Enkelit auttavat meitä tuossa työssä jos haluamme.

        Jeesus Kristus ei sotke näppejään henkioppaiden ja suojelusenkeleiden asioihin, mutta Jeesus Kristus on yksi, niinkuin meistäkin on tuleva.

        Jumala ei ole persoona, vaan me kaikki ollaan osa Jumalaa. Sana Jumala on meille ihmisille sopivampi ymmärtää, vaikka se viittaa persoonaan.


      • benedi

        , sillä mitään ikuisesti palavaa helvettiä ei tosiaankaan ole.
        sillä Raamattu kertoo selkeästi näin:

        " Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät poltaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa:

        ja jatkaa...ja te tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

        Eli tämä tomuksi tuleminen tapahtuu "sinä tiettynä päivänä"... joten ei ole mitään ikuista palavaa helvettiä, oikein Aritta sanoi!!


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        mitään helvetiksi. Luultavasti henget jotka eivät ymmärrä että samalla kun he ovat satuttaneet muita henkiä he ovat myös satuttaneet itseään saavat jäädä alempaan ulottuvuuteen, mutta en ole varma siitä. Ehkä he kuitenkin joutuvat jonkinlaiseen "sairaalaan" niin kuin tuo vihermummi on kertonut. En kuitenkaan usko että kukaan on lopullisesti kadotettu. Jokaisella on enkelit apunaan ohjaamassa mutta ne on sitten nähtävä myös. Ehkä kaikki eivät näe.

        Kyllä Aritta onkin viisas, todella ihmisten sielut joutuvat alimpaan ulottuvuuteen, eli pelastettujen jalkojen alle.

        " Ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapojienne alle sinä päivänä!!!, jonka minä teen sanoo Herra Sebaot" Malakia 4: 3

        "ja te tallaatte jumalattomat"...jospa onkin niin että kun me pelastetut heidän päällään tarpeeksi kauan tallaamme,,,niin kuka tietää jospa he ottavat opikseen??

        Tallausvaiheen alussahan tulee ero sekä vanhurskaan että jumalattoman välillä...toiset alistuvat , nöyrtyvät tallattavaksi ja toiset ovat iloisia ja onnellisia kun saavat heitä tallata.

        Eikös katolinen kirkko ja muut jumalattomat ole tallanneet kristittyjä heidän eläessään.

        Tässähän käy vain niin, että millä mitalla te mittaatte sillä teillekin mitataan , vieläpä lisätäänkin (Raamattu)


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        Vain Jeesuksen sanoma on tärkeä. Sitä ei uskovaiset muista.

        Eikä Jeesus ole Jumala. Hän on vain osa Jumalaa, ihan niin kuin kaikki ihmishengetkin ovat. Ja kaikista meistä on tulossa Kristus.

        Enkelit auttavat meitä tuossa työssä jos haluamme.

        , jolle olisi annettu valta päättää onko Jeesus Jumala vai ei!

        Jumala päättää Aritasta ei Aritta Jumalasta.

        " Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala" Joh. 1:1

        " Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...Ja Sana oli Jeesus Kristus..JOH. 1:14

        " Maailmassa Jeesus oli ja maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei Jeesusta tuntenut" Joh. 1: 10


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        , jolle olisi annettu valta päättää onko Jeesus Jumala vai ei!

        Jumala päättää Aritasta ei Aritta Jumalasta.

        " Alussa oli Sana ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala" Joh. 1:1

        " Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme...Ja Sana oli Jeesus Kristus..JOH. 1:14

        " Maailmassa Jeesus oli ja maailma on Hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei Jeesusta tuntenut" Joh. 1: 10

        En minä ole Jumala. Olen osa Jumalaa niin kuin kaikki ovat. Mutta itse päätän asioistani niin kuin kaikki päättävät. Jumala ei sitä tee.

        Alussa oli ajatus - liike, ei sana ja sana ei takuulla muuttunut Jeesukseksi. :-)

        Sitäpaitsi alkua ei ole eikä myöskään loppua. Kaikki on aina ollut ja tulee aina olemaan.


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        Kyllä Aritta onkin viisas, todella ihmisten sielut joutuvat alimpaan ulottuvuuteen, eli pelastettujen jalkojen alle.

        " Ja tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapojienne alle sinä päivänä!!!, jonka minä teen sanoo Herra Sebaot" Malakia 4: 3

        "ja te tallaatte jumalattomat"...jospa onkin niin että kun me pelastetut heidän päällään tarpeeksi kauan tallaamme,,,niin kuka tietää jospa he ottavat opikseen??

        Tallausvaiheen alussahan tulee ero sekä vanhurskaan että jumalattoman välillä...toiset alistuvat , nöyrtyvät tallattavaksi ja toiset ovat iloisia ja onnellisia kun saavat heitä tallata.

        Eikös katolinen kirkko ja muut jumalattomat ole tallanneet kristittyjä heidän eläessään.

        Tässähän käy vain niin, että millä mitalla te mittaatte sillä teillekin mitataan , vieläpä lisätäänkin (Raamattu)

        voi olla että eräät uskikset joutuvat sinne alimpaan kun eivät kohtaakaan sitä mitä luulevat kohtaavansa. Tämä oli vitsi.

        Mitä muuten oikein yrität sanoa tuolla viestilläsi? Aika sekasotkuista tuntuu olevan.


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        , sillä mitään ikuisesti palavaa helvettiä ei tosiaankaan ole.
        sillä Raamattu kertoo selkeästi näin:

        " Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät poltaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa:

        ja jatkaa...ja te tallaatte jumalattomat; sillä he tulevat tomuksi teidän jalkapohjienne alle sinä päivänä, jonka minä teen, sanoo Herra Sebaot.

        Eli tämä tomuksi tuleminen tapahtuu "sinä tiettynä päivänä"... joten ei ole mitään ikuista palavaa helvettiä, oikein Aritta sanoi!!

        vaan ihan hukkateillä. :-)


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        Vain Jeesuksen sanoma on tärkeä. Sitä ei uskovaiset muista.

        Eikä Jeesus ole Jumala. Hän on vain osa Jumalaa, ihan niin kuin kaikki ihmishengetkin ovat. Ja kaikista meistä on tulossa Kristus.

        Enkelit auttavat meitä tuossa työssä jos haluamme.

        Sanoit jossain toisessa ketjussa, että pohjaat uskosi raamattuun?
        En tiedä miten raamattua tulkitsemalla siitä saa tuollaisen kuvan, mutta ilmeisesti kaikki on mahdollista, kun ihminen haluaa tehdä Jumalan tarpeettomaksi.

        Jos joskus lukisit esim. uuden testamentin alusta loppuun ilman, että painotat vain niitä kohtia jotka sopii sinun itsesi nykyiseen ajatusmaailmaan... Mitä häviät jos kokeilet?

        Tuo ajatusmaailma jota nyt todistat ei mielestäni pohjaudu raamttuun mitenkään. Tai ehkä pohjautuu johonkin "raamattuun", mutta ei siihen joka yleisesti raamattuna tunnetaan.


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        vaan ihan hukkateillä. :-)

        Onkohan tämä tyttö ihan...? Ensin sanoo ettei ikuista palavaa helvettiä ole, ja minä myönnän että hän on oikeassa, kun noin ajattelee.

        Sen jälkeen hän sanoo: " Benedi ei ole oikeassa" kun sanoo ja ajattelee samalla tavalla kuin hänkin.

        Olisi taas naisen logiikan ymmärtämiselle jollain töitä.


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        Sanoit jossain toisessa ketjussa, että pohjaat uskosi raamattuun?
        En tiedä miten raamattua tulkitsemalla siitä saa tuollaisen kuvan, mutta ilmeisesti kaikki on mahdollista, kun ihminen haluaa tehdä Jumalan tarpeettomaksi.

        Jos joskus lukisit esim. uuden testamentin alusta loppuun ilman, että painotat vain niitä kohtia jotka sopii sinun itsesi nykyiseen ajatusmaailmaan... Mitä häviät jos kokeilet?

        Tuo ajatusmaailma jota nyt todistat ei mielestäni pohjaudu raamttuun mitenkään. Tai ehkä pohjautuu johonkin "raamattuun", mutta ei siihen joka yleisesti raamattuna tunnetaan.

        millä tavalla tulkitsee raamattua. Jeesuksen sanoma on "rakasta lähimmäisiäsi kuin itseäsi" ja sitä minä yritän opetella. Se on se tärkein asia raamatussa.

        Jumalaa ei voi tehdä tarpeettomaksi koska olemme osa häntä. "Minä ja Isä olemme yhtä". Se tarkoittaa että kaikki ihmiset ovat yhtä Jumalan kanssa ja toistensa kanssa myös.

        "Jos joskus lukisit esim. uuden testamentin alusta loppuun ilman, että painotat vain niitä kohtia jotka sopii sinun itsesi nykyiseen ajatusmaailmaan... Mitä häviät jos kokeilet?"

        Silloin kun olin uskossa luin uutta testamenttia ja tietysti juuri Johanneksen evankeliumia. En tietenkään hävinnyt siinä yhtään mitään vaan opin lisää.

        Nyt olen jatkanut matkaa eteenpäin. Ei sen kummempaa.


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        Onkohan tämä tyttö ihan...? Ensin sanoo ettei ikuista palavaa helvettiä ole, ja minä myönnän että hän on oikeassa, kun noin ajattelee.

        Sen jälkeen hän sanoo: " Benedi ei ole oikeassa" kun sanoo ja ajattelee samalla tavalla kuin hänkin.

        Olisi taas naisen logiikan ymmärtämiselle jollain töitä.

        Kirjoitat nimittäin:
        #" Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät poltaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa:#

        Se ei pidä paikkaansa.


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        En minä ole Jumala. Olen osa Jumalaa niin kuin kaikki ovat. Mutta itse päätän asioistani niin kuin kaikki päättävät. Jumala ei sitä tee.

        Alussa oli ajatus - liike, ei sana ja sana ei takuulla muuttunut Jeesukseksi. :-)

        Sitäpaitsi alkua ei ole eikä myöskään loppua. Kaikki on aina ollut ja tulee aina olemaan.

        et Jumalan asioista, joten hillitsepä kielesi kun kirjoitat, "Jeesus ei ole Jumala"

        Sinä et siitä asiasta päätä!!! Sen päättää Jeesuksen isä ja Pyhä Henki. Se on jo päätetty, että Jeesus on Jumala!!

        Tämä Jumala kysymys ei ole sinun asiasi. Sinun asiasi ovat kaikki omat päivittäisey asiat, syöminen, juominen, puhtaus, avioliitto ja sen menestyminen, koulutus, työ... vaikka nekään eivät ole sinulle annettu kuin lainaan, kohta joudut luopumaan niistäkin.


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        et Jumalan asioista, joten hillitsepä kielesi kun kirjoitat, "Jeesus ei ole Jumala"

        Sinä et siitä asiasta päätä!!! Sen päättää Jeesuksen isä ja Pyhä Henki. Se on jo päätetty, että Jeesus on Jumala!!

        Tämä Jumala kysymys ei ole sinun asiasi. Sinun asiasi ovat kaikki omat päivittäisey asiat, syöminen, juominen, puhtaus, avioliitto ja sen menestyminen, koulutus, työ... vaikka nekään eivät ole sinulle annettu kuin lainaan, kohta joudut luopumaan niistäkin.

        Siis omista asioistani ja kun kerran olen osa Jumalaa niin päätän osan Jumalankin asioista.

        Kuka on päättänyt että Jeesus on Jumala? Voin vastata siihen että ne jotka ovat syyllisiä raamatun väärentämiseen tai ne jotka tulkitsevat raamatun väärin.

        Kyllä Jumala-asia kuuluu minulle täydellisesti koska olen osa Jumalaa. En siis voi mitenkään olla välittämättä siitä. Se on täysin mahdotonta.

        Ja tiedoksi vielä että niin se on kaikilla ihmisillä.


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        Siis omista asioistani ja kun kerran olen osa Jumalaa niin päätän osan Jumalankin asioista.

        Kuka on päättänyt että Jeesus on Jumala? Voin vastata siihen että ne jotka ovat syyllisiä raamatun väärentämiseen tai ne jotka tulkitsevat raamatun väärin.

        Kyllä Jumala-asia kuuluu minulle täydellisesti koska olen osa Jumalaa. En siis voi mitenkään olla välittämättä siitä. Se on täysin mahdotonta.

        Ja tiedoksi vielä että niin se on kaikilla ihmisillä.

        Raamattu kertoo selkeästi ettei valehtelijat peri Jumlan valtakuntaa.

        Jos olet osa jumalaa, niin sinulla ja jumalalla on keskinäinen yhteys, ja yksimielisyys.

        Sinähän otat Jumalan omasta ja annat meille.

        Raamatun mukaan annat saatanan omasta ja annat meille, sillä ei nuo opit ole Jumalasta ja Isästä lähtöisin vaan perkeleestä joka on ollut valehtelija alusta asti.

        Lisäksi aina tulee näyttää toteen, jos joku on Raamattua väärentänyt.

        Sinä et sitä ole tehnyt, joten annat väärän todistuksen , siihen asti kunnes näytät väitteesi toteen , joko Raamatulla tai historian lehdiltä.


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        Raamattu kertoo selkeästi ettei valehtelijat peri Jumlan valtakuntaa.

        Jos olet osa jumalaa, niin sinulla ja jumalalla on keskinäinen yhteys, ja yksimielisyys.

        Sinähän otat Jumalan omasta ja annat meille.

        Raamatun mukaan annat saatanan omasta ja annat meille, sillä ei nuo opit ole Jumalasta ja Isästä lähtöisin vaan perkeleestä joka on ollut valehtelija alusta asti.

        Lisäksi aina tulee näyttää toteen, jos joku on Raamattua väärentänyt.

        Sinä et sitä ole tehnyt, joten annat väärän todistuksen , siihen asti kunnes näytät väitteesi toteen , joko Raamatulla tai historian lehdiltä.

        Mistähän johtuu että uskovaiset jatkuvasti kutsuvat muita valehtelijoiksi?

        Minä voisin kyllä kirjoittaa että sinun tulkintasi on valhetta kun et kuitenkaan pysty todistamaan sitä todeksi. Sen kummemmin kuin minäkään omaa tulkintaani.

        Raamatun tutkijat ovat jo aikoja sitten saaneet selville että esim evankeliumit on väärennetty.


      • benedi
        Aritta kirjoitti:

        Mistähän johtuu että uskovaiset jatkuvasti kutsuvat muita valehtelijoiksi?

        Minä voisin kyllä kirjoittaa että sinun tulkintasi on valhetta kun et kuitenkaan pysty todistamaan sitä todeksi. Sen kummemmin kuin minäkään omaa tulkintaani.

        Raamatun tutkijat ovat jo aikoja sitten saaneet selville että esim evankeliumit on väärennetty.

        ..olit ennen uskossa, ja uskoit Jumalan sanaan, mutta nyt et enää usko.

        Ilm.22.14 " Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt...

        Ilm. 22: 15 " Ulkopuolella ovat ...kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät"

        Eihän niitä olekaan kun kaikki valehtelijat ovat kerran poltettu tuhkaksi ja kristityt tallaavat niiden päällä.
        Mutta se päivä ei ole vielä tullut, " joka palaa kuin pätsi...Mal.4 luku

        " jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me VALHETTELEMME emmekä tee totuutta"1.Joh.1:6

        : Mutta te- teissä pysyy se voitelu, jonkaa olette saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se OPETUS ON MYÖS TOTTA eikä ole VALHETTA; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä" 1.Joh. 2: 27

        " ja ahneudessaan he VALHEELLISILLA sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku" 2.Piet. 2: 3

        Näitä henkilöitä säilytetään täällä tuomiota varten"!! 2.Piet. 2:4

        " Joka sanoo: " Minä tunnen hänet" eikä pidä hänen käskyjänsä, se on VALHETTELIJA; ja totuus ei olehänessä" 1 Joh. 2: 4


        En minä kutsu ketään valehtelijoiksi, vaan Jumalan sana on kutsunut jo tuhansia vuosia, sillä ovathan nämäkin kirjoitukset jo 2 tuhatta vuotta vanhat.

        Jumala kutsuu osaa ihmisistä valehtelijoiksi, hän joka on osa sinua.
        Eli puolet sinusta kutsuu sinua itseäsi valehtelijaksi, ja toinen puoli sinusta väittää ettet sinä ole valehtelija.

        Kumman todistus teistä kahdesta on pätevämpi..Jumalan jonka sanot sinussa asuvan, tai olevan osa sinua, vai sinun itsesi.

        Jos Pyhä Henki kutsuu sinua valehtelijaksi, niin eivätkö Jumala ja Jeesus ole yksimielisiä Pyhän Henken kanssa, kolme todistaa sinua itseäsi vastaan.

        Miksi sitten sanot, ei ole valehtelijoita, ja Jumala on osa sinua?

        Jumala puhuu sanassaan aivan päinvastoin kuin sinä. Eli olet jo itsesi tuominnut!


      • Aritta
        benedi kirjoitti:

        ..olit ennen uskossa, ja uskoit Jumalan sanaan, mutta nyt et enää usko.

        Ilm.22.14 " Autuaat ne jotka pitävät Jumalan käskyt...

        Ilm. 22: 15 " Ulkopuolella ovat ...kaikki jotka valhetta rakastavat ja tekevät"

        Eihän niitä olekaan kun kaikki valehtelijat ovat kerran poltettu tuhkaksi ja kristityt tallaavat niiden päällä.
        Mutta se päivä ei ole vielä tullut, " joka palaa kuin pätsi...Mal.4 luku

        " jos sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, niin me VALHETTELEMME emmekä tee totuutta"1.Joh.1:6

        : Mutta te- teissä pysyy se voitelu, jonkaa olette saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se OPETUS ON MYÖS TOTTA eikä ole VALHETTA; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä" 1.Joh. 2: 27

        " ja ahneudessaan he VALHEELLISILLA sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku" 2.Piet. 2: 3

        Näitä henkilöitä säilytetään täällä tuomiota varten"!! 2.Piet. 2:4

        " Joka sanoo: " Minä tunnen hänet" eikä pidä hänen käskyjänsä, se on VALHETTELIJA; ja totuus ei olehänessä" 1 Joh. 2: 4


        En minä kutsu ketään valehtelijoiksi, vaan Jumalan sana on kutsunut jo tuhansia vuosia, sillä ovathan nämäkin kirjoitukset jo 2 tuhatta vuotta vanhat.

        Jumala kutsuu osaa ihmisistä valehtelijoiksi, hän joka on osa sinua.
        Eli puolet sinusta kutsuu sinua itseäsi valehtelijaksi, ja toinen puoli sinusta väittää ettet sinä ole valehtelija.

        Kumman todistus teistä kahdesta on pätevämpi..Jumalan jonka sanot sinussa asuvan, tai olevan osa sinua, vai sinun itsesi.

        Jos Pyhä Henki kutsuu sinua valehtelijaksi, niin eivätkö Jumala ja Jeesus ole yksimielisiä Pyhän Henken kanssa, kolme todistaa sinua itseäsi vastaan.

        Miksi sitten sanot, ei ole valehtelijoita, ja Jumala on osa sinua?

        Jumala puhuu sanassaan aivan päinvastoin kuin sinä. Eli olet jo itsesi tuominnut!

        Nyt vasta uskon Jumalaan. Uskossa ollessani uskoin johonkin ihmisten keksimään tyranniin.

        Raamattu on siis 2000 vanha. Hm, se on hyvin pieni aika iäisyydessä. Jumala on aina ollut ja me myös ja tulemme aina olemaan.


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        millä tavalla tulkitsee raamattua. Jeesuksen sanoma on "rakasta lähimmäisiäsi kuin itseäsi" ja sitä minä yritän opetella. Se on se tärkein asia raamatussa.

        Jumalaa ei voi tehdä tarpeettomaksi koska olemme osa häntä. "Minä ja Isä olemme yhtä". Se tarkoittaa että kaikki ihmiset ovat yhtä Jumalan kanssa ja toistensa kanssa myös.

        "Jos joskus lukisit esim. uuden testamentin alusta loppuun ilman, että painotat vain niitä kohtia jotka sopii sinun itsesi nykyiseen ajatusmaailmaan... Mitä häviät jos kokeilet?"

        Silloin kun olin uskossa luin uutta testamenttia ja tietysti juuri Johanneksen evankeliumia. En tietenkään hävinnyt siinä yhtään mitään vaan opin lisää.

        Nyt olen jatkanut matkaa eteenpäin. Ei sen kummempaa.

        Tuossa sanoit kyllä hyvin, riippuu nimenomaan siitä miten raamattua tulkitsee.
        On myös sanonta "lukee kuin piru raamattua", mitä lie sitten tarkoittaa?
        Mielestäni esim. yksittäisen raamatun luvun tai jakeen irroittaminen asiayhteydestään ja kokonaisuudesta ei muodosta täyttä totuutta.

        Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että Evankeliumi on nimenomaan ilosanoma ja ihmisille tulisi kertoa nimenomaan siitä suuresta armosta, josta me kaikki olemme osallisia, jos otamme pelastuksen vastaan ja teemme parannuksen synneistämme ja lähdemme seuraamaan Jeesusta Kristusta.
        Vaikki uskonkin myös helvetin olevan todellinen ja juuri raamatussa kuvaillun kaltainen, en siltä näkisi parhaana mahdollisena keinona kertoa ilosanomaa siten, että asiaa lähestytään ensisijaisesti pelottelun kautta.
        Kyse on armosta, pelastuksesta ja ilosta.
        Tämä ei poista silti sitä tosiasiaa, että armolle ja pelastukselle on myös vähemmän mukava vaihtoehto.

        Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista tietää, että mihin seurakuntaa/uskonnolliseen yhteisöön kuuluit uskossa ollessasi?


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        Tuossa sanoit kyllä hyvin, riippuu nimenomaan siitä miten raamattua tulkitsee.
        On myös sanonta "lukee kuin piru raamattua", mitä lie sitten tarkoittaa?
        Mielestäni esim. yksittäisen raamatun luvun tai jakeen irroittaminen asiayhteydestään ja kokonaisuudesta ei muodosta täyttä totuutta.

        Samaa mieltä kanssasi olen siitä, että Evankeliumi on nimenomaan ilosanoma ja ihmisille tulisi kertoa nimenomaan siitä suuresta armosta, josta me kaikki olemme osallisia, jos otamme pelastuksen vastaan ja teemme parannuksen synneistämme ja lähdemme seuraamaan Jeesusta Kristusta.
        Vaikki uskonkin myös helvetin olevan todellinen ja juuri raamatussa kuvaillun kaltainen, en siltä näkisi parhaana mahdollisena keinona kertoa ilosanomaa siten, että asiaa lähestytään ensisijaisesti pelottelun kautta.
        Kyse on armosta, pelastuksesta ja ilosta.
        Tämä ei poista silti sitä tosiasiaa, että armolle ja pelastukselle on myös vähemmän mukava vaihtoehto.

        Olisi ihan oikeasti mielenkiintoista tietää, että mihin seurakuntaa/uskonnolliseen yhteisöön kuuluit uskossa ollessasi?

        usko samalla tavalla mutta ehkä kuitenkin voimme keskustella sovinnossa. :-)

        Asuin jo silloin Ruotsissa kun tulin uskoon. Mutta se tapahtui Suomessa kun olin kesälomalla. Kavereitten kanssa mentiin vapaakirkkoon kun eräs tyttö meitä sinne kutsui ja olinhan jo silloinkin jonkinlaisessa uskossa joten me päätimme sitten mennä loppuun asti. Ruotsissa sitten kuuluin helluntalaisiin.

        Jotenkin se ei sitten riittänyt vaan aloin etsiä lisää ja sekoilin myös Jehovan todistajien kanssa mutta en koskaan tullut todistajaksi.

        No, niinkuin kirjoitin aikaisemmin niin uskon Jeesuksen rakkaussanomaan, mutta en siihen että hän olisi kuollut syntiemme takia. En myöskään usko ikuiseen helvettiin enkä saatanaan enkä oikeastaan siihen taivaaseenkaan. Se on erilainen paikka minun uskossani.

        Jeesuksen rakkaussanoma ei ole mikään pelastus koska emme ole vaarassa. :-) Se on vain neuvo meille kuinka meidän pitää elää ettei tarvitse inkarnoitua tänne jatkuvasti.


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        usko samalla tavalla mutta ehkä kuitenkin voimme keskustella sovinnossa. :-)

        Asuin jo silloin Ruotsissa kun tulin uskoon. Mutta se tapahtui Suomessa kun olin kesälomalla. Kavereitten kanssa mentiin vapaakirkkoon kun eräs tyttö meitä sinne kutsui ja olinhan jo silloinkin jonkinlaisessa uskossa joten me päätimme sitten mennä loppuun asti. Ruotsissa sitten kuuluin helluntalaisiin.

        Jotenkin se ei sitten riittänyt vaan aloin etsiä lisää ja sekoilin myös Jehovan todistajien kanssa mutta en koskaan tullut todistajaksi.

        No, niinkuin kirjoitin aikaisemmin niin uskon Jeesuksen rakkaussanomaan, mutta en siihen että hän olisi kuollut syntiemme takia. En myöskään usko ikuiseen helvettiin enkä saatanaan enkä oikeastaan siihen taivaaseenkaan. Se on erilainen paikka minun uskossani.

        Jeesuksen rakkaussanoma ei ole mikään pelastus koska emme ole vaarassa. :-) Se on vain neuvo meille kuinka meidän pitää elää ettei tarvitse inkarnoitua tänne jatkuvasti.

        voimme keskustella sovinnossa.
        Ei ole minun tehtäväni tuomita sinua tai sitä miten uskot. Mielläni toki kerron kuitenkin sen miten oon asian itse kokenut ja mitämieltä olen asiasta.

        Olet näköjään kokeillut vähän kaikenlaisia uskonnollisia yhteisöjä.

        Mitä tarkoitit sillä, että jotenkin se ei riittänyt? Riittänyt sinulle vai kenelle? Petyitkö ihmisiin vai hengelliseen antiin? Tuntuko sinusta itsestä siltä, että tämä ei riitä vai aiheuttiko ympäristön/yhteisön paine sen tunteen?

        Omasta mielestä Evankeliumin ilosanoman yksi oleellinen osa on nimenomaan armo, josta kaikki halukkaat ovat osallisia ilman omia tekoja ja tiettyjä vaatimuksia. Jumalan tahdonmukainen elämä taas syntyy pyhänhengen vaikutuksessa ihmisessä, joka on ottanut Kristuksen vastaan vapahtajana.


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        voimme keskustella sovinnossa.
        Ei ole minun tehtäväni tuomita sinua tai sitä miten uskot. Mielläni toki kerron kuitenkin sen miten oon asian itse kokenut ja mitämieltä olen asiasta.

        Olet näköjään kokeillut vähän kaikenlaisia uskonnollisia yhteisöjä.

        Mitä tarkoitit sillä, että jotenkin se ei riittänyt? Riittänyt sinulle vai kenelle? Petyitkö ihmisiin vai hengelliseen antiin? Tuntuko sinusta itsestä siltä, että tämä ei riitä vai aiheuttiko ympäristön/yhteisön paine sen tunteen?

        Omasta mielestä Evankeliumin ilosanoman yksi oleellinen osa on nimenomaan armo, josta kaikki halukkaat ovat osallisia ilman omia tekoja ja tiettyjä vaatimuksia. Jumalan tahdonmukainen elämä taas syntyy pyhänhengen vaikutuksessa ihmisessä, joka on ottanut Kristuksen vastaan vapahtajana.

        Minun on tiedettävä kaikki joka asiasta. Enkä saanut tietää kaikkea uskossa ollessani. En myöskään ajatellut aina niin kuin kaverini. Joten jätin koko jutun joksikin aikaa.

        Sitten jouduin elämänkriisiin niin kuin monelle käy ja rukoilin Jumalalta apua ja hän tai universum niin kuin nykyään mieluummin sanon, johdatti minut eri tavoilla tähän uskoon.

        Minä en voi uskoa evankeliumeihin kun en usko että Jeesus on kuollut syntiemme takia. Siinä on yksi hyvä syy olla ei-uskovainen. :-)


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        Minun on tiedettävä kaikki joka asiasta. Enkä saanut tietää kaikkea uskossa ollessani. En myöskään ajatellut aina niin kuin kaverini. Joten jätin koko jutun joksikin aikaa.

        Sitten jouduin elämänkriisiin niin kuin monelle käy ja rukoilin Jumalalta apua ja hän tai universum niin kuin nykyään mieluummin sanon, johdatti minut eri tavoilla tähän uskoon.

        Minä en voi uskoa evankeliumeihin kun en usko että Jeesus on kuollut syntiemme takia. Siinä on yksi hyvä syy olla ei-uskovainen. :-)

        Uteliaisuutta kai meissä kaikissa ihmisissä on eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole.
        Mutta onko ihmisen sitten tarkoitus tietää kaikkea ja mihin kaiken tietäminen johtaa?
        Onko ihminen todella niin viisas, että voi säädellä itse kaikkea?
        Tiedän erään tahon joka mielellään haluaisi näin uskotella, mutta totuus on mielestäni jotain ihan muuta.

        Itse en joutunut minkäänlaiseen varsinaiseen elämänkriisiin vaan löysin uskon siksi, että Jumala alkoi vetämään jostain syystä kohti uskonasioita ja eräänä päivänä huomasin olevani ratkaisun edessä.
        Päätin lähteä seuraamaan Jeesusta.
        Tosin lähipiirissä on myös tapahtunut asioita, joiden pohjalta minulla ei ole ollut oikeastaan edes muuta mahdollisuutta, kuin uskoa.
        Kuten on myös tapahtumia, jotka todistavat täysin auokottomasti myöskin todellisen pahan olemassa olon.

        Minä uskon, että Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden jotta meillä kaikilla häneen turvaavilla olisi iankaikkinen elämä. Hän on voittanut myös Saatanan, jota vastaan meillä itsellämme ei muuten olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia, vaikka muuta luulemmekin. Paha kun nayttäytyy konkreettisesti vain harvoille, normaalisti sen aikaansaannokset vain näkyy.

        Kaikkea hyvää sinulle näkemyseroista huolimatta.


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        Uteliaisuutta kai meissä kaikissa ihmisissä on eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole.
        Mutta onko ihmisen sitten tarkoitus tietää kaikkea ja mihin kaiken tietäminen johtaa?
        Onko ihminen todella niin viisas, että voi säädellä itse kaikkea?
        Tiedän erään tahon joka mielellään haluaisi näin uskotella, mutta totuus on mielestäni jotain ihan muuta.

        Itse en joutunut minkäänlaiseen varsinaiseen elämänkriisiin vaan löysin uskon siksi, että Jumala alkoi vetämään jostain syystä kohti uskonasioita ja eräänä päivänä huomasin olevani ratkaisun edessä.
        Päätin lähteä seuraamaan Jeesusta.
        Tosin lähipiirissä on myös tapahtunut asioita, joiden pohjalta minulla ei ole ollut oikeastaan edes muuta mahdollisuutta, kuin uskoa.
        Kuten on myös tapahtumia, jotka todistavat täysin auokottomasti myöskin todellisen pahan olemassa olon.

        Minä uskon, että Jeesus on kuollut meidän syntiemme tähden jotta meillä kaikilla häneen turvaavilla olisi iankaikkinen elämä. Hän on voittanut myös Saatanan, jota vastaan meillä itsellämme ei muuten olisi minkäänlaisia mahdollisuuksia, vaikka muuta luulemmekin. Paha kun nayttäytyy konkreettisesti vain harvoille, normaalisti sen aikaansaannokset vain näkyy.

        Kaikkea hyvää sinulle näkemyseroista huolimatta.

        Meinaan siis kaikkea hyvää sinullekin. :-)

        Minä en usko että saatana on olemassa. Se on se yksi tieto jonka olen saanut ja tietenkin uskovaiset väittävät että se on saatanalta itseltään. :-) Mutta kun mielestäni Jumalakaan ei ole sellainen kuin uskovaiset uskovat niin siihen ei sitten mahdu saatanaakaan.

        Niin, en usko pahuuteenkaan. Vaikka maailma näyttääkin pahalta paikalta. Näen sen hyvyyden mikä koko ajan lisääntyy.


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        Meinaan siis kaikkea hyvää sinullekin. :-)

        Minä en usko että saatana on olemassa. Se on se yksi tieto jonka olen saanut ja tietenkin uskovaiset väittävät että se on saatanalta itseltään. :-) Mutta kun mielestäni Jumalakaan ei ole sellainen kuin uskovaiset uskovat niin siihen ei sitten mahdu saatanaakaan.

        Niin, en usko pahuuteenkaan. Vaikka maailma näyttääkin pahalta paikalta. Näen sen hyvyyden mikä koko ajan lisääntyy.

        En malttanut olla vastamtta. :)
        Niin, ymmärrän kyllä hyvin, miksi muutkin uskovaiset sanovat tiedon olevan Saatanalta itseltään.
        Sen suunnitelmiin kun sopii paljon paremmin, että kukaan ei usko sen olemassa oloon. Harvapa kuitenkaaan haluaisi oikeasti seurata Saatanaa jos tietäisi ketä seuraa.

        Toistan vähän itseäni, mutta minä valitettavasti tiedän sen pahankin puolen olevan hyvinkin todellinen.
        Olellista on kuitenkin se, että kenen joukoissa seisoo.

        Millä tavoin hyvyyden lisääntyminen tässä
        maailmassa näkyy?
        Lisääntyvänä lasten ja nuorten henkisenä pahoinvointina, pahoinpitelyinä, tappoina, murhina, sotina... vai miten?


      • Aritta
        .... kirjoitti:

        En malttanut olla vastamtta. :)
        Niin, ymmärrän kyllä hyvin, miksi muutkin uskovaiset sanovat tiedon olevan Saatanalta itseltään.
        Sen suunnitelmiin kun sopii paljon paremmin, että kukaan ei usko sen olemassa oloon. Harvapa kuitenkaaan haluaisi oikeasti seurata Saatanaa jos tietäisi ketä seuraa.

        Toistan vähän itseäni, mutta minä valitettavasti tiedän sen pahankin puolen olevan hyvinkin todellinen.
        Olellista on kuitenkin se, että kenen joukoissa seisoo.

        Millä tavoin hyvyyden lisääntyminen tässä
        maailmassa näkyy?
        Lisääntyvänä lasten ja nuorten henkisenä pahoinvointina, pahoinpitelyinä, tappoina, murhina, sotina... vai miten?

        Koska siitä kirjoitetaan ja näytetään telkkarissa koko ajan. Samalla kun tapahtuu jotain pahaa syntyy paljon enemmän hyvyyttä. Se ei taas näy julkisesti koska se ei ole kiinnostavaa.

        Uusia rauhanliikkeitä syntyy koko ajan, luonnon suojelemista aletaan ajatella ihan tosissaan jne. Siis positiivisia ajatuksia mitä ei ennen ollut. Valo voittaa aina pimeyden. Pienikin kynttilän tuikku poistaa pimeyden. Pimeydellä ei ole samaa valtaa.

        Kun näemme tuota "pahuutta" ympärillämme niin emme saa antaa sille energiaa. Jos fokusoimme siihen niin se kasvaa. Jos fokusoimme hyvyyteen niin se kasvaa. Tämä on yksi ero uskovaisten ja uususkovaisten välillä. Uskovaiset fokusoivat pahuuteen koska se on heidän mielestään merkki siitä että saatana hallitsee maailmaa ja että Jumala pian tulee poistamaan sen pahuuden. Ihan ymmärrettävää että ajattelette niin. Ja typeräähän minun on sanoa että muuttakaa ajatuksia koska ette kuitenkaan usko siihen mitä sanon. :-) Mutta olisi se kuitenkin hyvä ajatella vain sitä hyvyyttä mitä maailmasta kyllä löytyy.

        Nyt en sitten tarkoittanut että uskovaiset kulkevat mutisten kuinka kamalaa kaikki on. :-) Tarkoitan uskovaisten yhteistä ajatustapaa. Toivottavasti ymmärrät etkä ota tätä mitenkään kritiikkinä. En osaa selittää paremmin. :-(


      • ....
        Aritta kirjoitti:

        Koska siitä kirjoitetaan ja näytetään telkkarissa koko ajan. Samalla kun tapahtuu jotain pahaa syntyy paljon enemmän hyvyyttä. Se ei taas näy julkisesti koska se ei ole kiinnostavaa.

        Uusia rauhanliikkeitä syntyy koko ajan, luonnon suojelemista aletaan ajatella ihan tosissaan jne. Siis positiivisia ajatuksia mitä ei ennen ollut. Valo voittaa aina pimeyden. Pienikin kynttilän tuikku poistaa pimeyden. Pimeydellä ei ole samaa valtaa.

        Kun näemme tuota "pahuutta" ympärillämme niin emme saa antaa sille energiaa. Jos fokusoimme siihen niin se kasvaa. Jos fokusoimme hyvyyteen niin se kasvaa. Tämä on yksi ero uskovaisten ja uususkovaisten välillä. Uskovaiset fokusoivat pahuuteen koska se on heidän mielestään merkki siitä että saatana hallitsee maailmaa ja että Jumala pian tulee poistamaan sen pahuuden. Ihan ymmärrettävää että ajattelette niin. Ja typeräähän minun on sanoa että muuttakaa ajatuksia koska ette kuitenkaan usko siihen mitä sanon. :-) Mutta olisi se kuitenkin hyvä ajatella vain sitä hyvyyttä mitä maailmasta kyllä löytyy.

        Nyt en sitten tarkoittanut että uskovaiset kulkevat mutisten kuinka kamalaa kaikki on. :-) Tarkoitan uskovaisten yhteistä ajatustapaa. Toivottavasti ymmärrät etkä ota tätä mitenkään kritiikkinä. En osaa selittää paremmin. :-(

        se, että pahuus saa enemmän julkisuutta on ihan totta. Noinhan media näyttää toimivan ja jostakin syystä ihmisiä tuntuu se jotenkin vetävän ja kiinnostavan enemmän kuin hyvä.

        Täysin samaa mieltä olen myös siitä, että valo voittaa pimeyden.
        Mielestäni kuitenkin silti pimeys näyttää kokoajan lisääntyvän.
        Myös valkeus voi olla pimeyttä, mikäli se on lähtöisin pimeydestä. "Valheen kaikella voimalla"..jne..
        Uusien rauhanliikkeiden synty, luonnonkatastrofit ja näennäinen "kaikki on hyvin ja paremmin kuin ennen" tilanne tulee syntymään Raamatunkin mukaan.

        Olen samaa mieltä, että vaikka pahan olemassa olo tiedostetaankin, niin oleellisempaa olisi kulkea kohti valoa ja keskittyä hyvään.
        Eri mieltä olen siitä, että riittääkö siihen ihmisen oma ymmärrys, tahto ja voimat.
        Minun mielestäni pelastus on vain ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa, ei ihmisen omissa valinnoissa ja teoissa.


      • Aritta
        Aritta kirjoitti:

        Koska siitä kirjoitetaan ja näytetään telkkarissa koko ajan. Samalla kun tapahtuu jotain pahaa syntyy paljon enemmän hyvyyttä. Se ei taas näy julkisesti koska se ei ole kiinnostavaa.

        Uusia rauhanliikkeitä syntyy koko ajan, luonnon suojelemista aletaan ajatella ihan tosissaan jne. Siis positiivisia ajatuksia mitä ei ennen ollut. Valo voittaa aina pimeyden. Pienikin kynttilän tuikku poistaa pimeyden. Pimeydellä ei ole samaa valtaa.

        Kun näemme tuota "pahuutta" ympärillämme niin emme saa antaa sille energiaa. Jos fokusoimme siihen niin se kasvaa. Jos fokusoimme hyvyyteen niin se kasvaa. Tämä on yksi ero uskovaisten ja uususkovaisten välillä. Uskovaiset fokusoivat pahuuteen koska se on heidän mielestään merkki siitä että saatana hallitsee maailmaa ja että Jumala pian tulee poistamaan sen pahuuden. Ihan ymmärrettävää että ajattelette niin. Ja typeräähän minun on sanoa että muuttakaa ajatuksia koska ette kuitenkaan usko siihen mitä sanon. :-) Mutta olisi se kuitenkin hyvä ajatella vain sitä hyvyyttä mitä maailmasta kyllä löytyy.

        Nyt en sitten tarkoittanut että uskovaiset kulkevat mutisten kuinka kamalaa kaikki on. :-) Tarkoitan uskovaisten yhteistä ajatustapaa. Toivottavasti ymmärrät etkä ota tätä mitenkään kritiikkinä. En osaa selittää paremmin. :-(

        Me voitaisiin jatkaa vaikka kuinka kauan tätä keskustelua siitä mihinkä meidän on luottaminen, sinä sanot Jeesukseen ja minä sanon että itseemme. Uskon myös että saamme voimia universumista, jota voi kutsua Jumalaksi.

        Pimeys kasvaa kunnes sen on pakko antaa periksi. En usko pimeään valoon.


      • Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi.


    • näkisin sen näin...

      se mihin minä uskon - ja koen oikeaksi - on se että me ihmiset/sielut olemme täällä korjataksemme itsemme.. ja että se mitä kutsumme helvetiksi, on jo täällä maan päällä. Pahuus asuu myös meissä jokaisessa - ja sen synonyymi on EGOISMI.
      Me siis tulemme tänne yhä uudestaan ja uudestaan -niin kauan, että "parannumme".
      On kaksi tapaa parantua. Opiskella ja sisäistää altruistinen tie - tai ns. Kärsimyksen tie - kuinka kärsimykset "puskevat" meidät näkemään totuuden. Kumman tien sinä valitset?

      • Miten on?

        .. täällä maan päällä sieluina ihmisinä, taikka eläiminä, ja on myös lukuisia muita planeettoja jossa sieluna voidaan elää ja OPPIA. Käytän mieluummin sanaa oppia kuin parantua, se on väärä vertaus mun mielestä.
        Elämä täällä maan päällä voi todellakin tuntua helvetilliseltä välillä, ja tosihan on että ihmisruumis on sielulle kuin olisi itse helvetissä. Sielu on "vankina" ihmisruumiissa, mutta se on välttämätöntä sielun identiteetin kehittymisen/toteuttamisen kannalta, ja kehitystä kohti ykseyttä.


    • cyberanimus

      Tässä taas havaitaan selvä ongelma-kohta, jossa eri uskomusten dogmit törmäävät toisiinsa. Tiettyjen uskontojen lähtökohtana on niiden arvot, joita seuraamalla pääsee ns. hyvään paikkaan. Toisissa uskonnoissa/uskomuksissa tälläistä dualistista hyvä-paha jaottelua ei ole ollenkaan. Kysymys kuuluukin mitä näkökulmaa tahtoo seurata ja minne haluaa kuoleman jälkeen menevän.

      Jos tavoitteena olisi päästä esimerkiksi kristittyjen taivaaseen, niin varmaankin nämä kadotuksen portit, limbot ja helvetit ovat tähän uskontoon uskoville yhtä todellisia kuin taivas itsessäänkin jumalineen ja enkeleineen.
      Toisaalta uususkonnot ja esimerkiksi aasian uskonnot harvemmin tukevat tälläista hengen mustavalkoistamista ja lähestyvät kuolemanjälkeistä elämää reinarkaation, nirvanan ja suuren "kaikkeuden voiman" kautta.

      Ymmärrettävästi tämä sekoittaa pohtijan ajatuksia miksi toisaalta sanotaan näin ja toisaalta toisin. Mielestäni kyse on vain näkökulmasta ja siitä, mikä henkinen tie tuntuu oikealta. Voitaisiin jopa sanoa, että "se joka ei taivaaseen ja helvettiin usko, ei myöskään niihin joudu" sekä "on olemassa muitakin maailmoja kuin tämä" eli ei ainoastaan yksi uskonto ole ainoa oikea.

    • kerjäläismunkki

      lapset eli nämä, jotka tekevät anteeksiantamattoman synnin pyhää henkeä vastaan, kieltävät pojan (jeesuksen kristuksen) kun isä on ilmoittanut hänet ja julki häntä häpäisevät ja tietävät tämän ja taistelevat jumalaa vastaan.
      Heidän silmänsä huomaa totuuden, mutta siitä huolimatta he taistelevat itsepintaisesti vastaan. Pyhä henki on kaikonnut heistä, sillä herran henki ei asu epäpyhissä temppeleissä, näitä ihmisiä on mahdotonta toistamiseen johdattaa parannukseen ja riivaajat ovat saaneet sielun valtaansa.
      Näitä ihmisiä symboloi väri musta eli väri, joka imee kaikki sähkömagneettisen säteilyn aallonpituudet eli puhtautta symboloivan valkoisen vastakohta.

      Armolla ei ole oikeutta näihin ihmisiin.
      Heidän tuomionaan on kestää milloinkaan päättymätöntä piinaa helvetissä ja
      He hallitsevat perkeleen ja sen enkeleitten kanssa iankaikkisuudessa..


      Tuo alati palava mutta milloinkaan sammumaton tuli- ja tulikivijärvi, kuvaa pyhissä kirjoituksissa helvettiä.

      Tosiasiassa Ihminen on oma ahdistajansa ja tuomitsijansa. Pettymyksen aiheuttama vaiva ihmismielessä on yhtä pistävä kuin tulikiveä palava tulinen järvi.
      Profeetat puhuvat katkeruuden sapesta ja vertaavat syyllisyyden piinaa usein tuleen ja tulikiveen.

      Kuningas Benjamin sanoi, että pahat ihmiset "asetetaan silmätysten oman syntivelkansa ja kauhistustensa kanssa, mikä saa heidät peljästyneinä pakenemaan Herran kasvojen edestä kurjuuden ja loputtoman vaivan tilaan".9

      Onhan sanottu, että onnettomampaa syyllisen olisi asua taivaassa, joten perkeleen lapsi pyrkii pääsemään kauhean pelon vallassa mahdollisimman kauaksi piiloon Jumalan edestä.


      Voin mielestäni sanoa varmasti, että siellä ei ole kirjaimellisesti mitään tulikivijärveä, vaan siellä kärsitään pistävää hengellistä piinaa, syyllisyyttä,pettymystä ja häpeää synneistä.

      Joku lukija tietysti nyt mielessään saa helepotuksen, että eihän tuo nyt niin pahalta kuulosta, mutta tosiasiassa hengellinen piina on todella kivuliasta, monet ovat kokeneet sitä ja kyllä se tuntuu. Itsekin joskus vuosia sitten, erään tapauksen jälkeen koko päivän olin syyllisyyden vallassa ja se tuskin edes ollut kovin suurta edes vielä, vaikka olikin tuskainen koko päivä.

      Kuvitelkaa, että jokainen virhe, jokainen synti vaivaamisineen ja raastamisineen lisättäisiin muihin niin että piina jatkuisi ikuisesti.



      Tuonela/kiirastuli ei ole ikuinen. Siellä puhdistuu ne, joilla on kuolinhetkellä syntitaakka kannettavanaanja joita ei olla puhdistettu Jeesuksen kristuksen sovitusverellä.
      He joutuvat kärsimään sen mitä oikeudenmukaisuus vaatii. Sitä suurempi syntitaakka/karmataakka, sitä suurempi kärsimys.
      Ja heidät vapautetaan sieltä taivaaseen Jumalan hyväksinäkemänä aikana ja saavat palkkansa taivaassa tekojensa mukaisesti.

      • jarouse

        Voi sinua ressukkaa kun joudut tuollaisen pelotuksen kanssa elämään
        Elät joka päivä "herranpelossa" ettet vain joutuisi tuohon helvettiisi.
        Kysymys: koska Jumala on rakkaus niin miten se sopii tuohon "Perkeleen lapset helveettiin" kauhuskenaarioon?!
        Ajatukseen että jumala on luonut kaiken niin ihminenkö on luonut saatanan (tiedä ,tiedän, saatana on langennut enkeli) ja joutuu sen joskus puhkaisemaan kuin ilmapallon savuna taivaalle!
        Eikös tuollainen pelottelu ole saatanallista? -ei se ainakaan kristilliseltä rakkaudelta kuullosta.


      • Loputonsuo
        jarouse kirjoitti:

        Voi sinua ressukkaa kun joudut tuollaisen pelotuksen kanssa elämään
        Elät joka päivä "herranpelossa" ettet vain joutuisi tuohon helvettiisi.
        Kysymys: koska Jumala on rakkaus niin miten se sopii tuohon "Perkeleen lapset helveettiin" kauhuskenaarioon?!
        Ajatukseen että jumala on luonut kaiken niin ihminenkö on luonut saatanan (tiedä ,tiedän, saatana on langennut enkeli) ja joutuu sen joskus puhkaisemaan kuin ilmapallon savuna taivaalle!
        Eikös tuollainen pelottelu ole saatanallista? -ei se ainakaan kristilliseltä rakkaudelta kuullosta.

        on myös opetettu uskomaan kaiken luojaan.

        Perehdyin itse raamattuun äskettäin ja oli huojentavaa kohdata Arittan kommentit tässä ketjussa.

        Koko päivä on mennyt ollessa kurjuudessa ja totesin etten ole tehnyt niin kuin pitäisi.

        Lapsena kävin kirkossa ja kirkossa on käyty myös myöhemmin. En koskaan saanut yhteyttä Jeesukseen (merkitykseen).
        Raamattua lukiessa koin ahaa elämyksen. On Jumala. Olen eksynyt polulla elämässä. Vanha testamentti kertoi paljon, vastasi kaikkiin kysymyksiin ihmisyydestä.

        Uusi testamentti sai melkein raivon pintaan. Jeesuksen opit ovat Jumalaa pilkkaavia.

        Tokikin kun katson puita jotka kääntyvät pohjoiseen, mietin, onko kuitenkaan järkevää kääntyä pois Jeesuksesta. Sodinko Jeesusta vastaan vain koska hän on ollut ihminen? Vai johtuuko sota vastaan Jeesusta ajatuksesta ihmisestä joka on esittänyt valheellista profeettaa.
        Olemme kaikki Jumalasta.

        Ei ole kuin yksi Herra. Oliko Jeesus merkintuoja?
        Tän kaiken keskellä oman sielun kohtalo käy pelottavaksi. En ole elänyt niinkuin pitää. En ole tehnyt niinkuin kuuluu. Elämä on tässä mutta sen jälkeen on tietämättömyys, kestänkö maallisen elämän merkityksettömyyden ja virheiden tulvan?

        Olen tehnyt Herraa vastaan.

        Jumala haluaa elämää, puhdasta ja iloista elämää. (Ajatus maan luomisesta).


    • kokis

      Voin lähettä sinulle tietoa asioista jos haluat.Minulla on mm.kenialaisen pastorin Daniel Ekechukwun kertomus cd:nä jossa hän kertoo mitä hän näki taivaasta ja helvetistä oltuaan kuolleena kolme päivää ja heräsi kuolleista Saksalaisen pastorin Reihard Bonnken hengellisessä tilaisuudessa. Hänen vaimonsa oli vienyt kuolleen sinne kun uskoi että Jumala voi herättää hänet kuolleista.
      Voin lähettää sen ja muutakin aiheeseen liittyvää sinulle ilmaiseksi jos tahdot.
      Osoitteeni on Marko Kokkoniemi sähköposti:[email protected]

    • kokkoniemi marko

      Voin lähettä sinulle tietoa asioista jos haluat.Minulla on mm.kenialaisen pastorin Daniel Ekechukwun kertomus cd:nä jossa hän kertoo mitä hän näki taivaasta ja helvetistä oltuaan kuolleena kolme päivää ja heräsi kuolleista Saksalaisen pastorin Reihard Bonnken hengellisessä tilaisuudessa. Hänen vaimonsa oli vienyt kuolleen sinne kun uskoi että Jumala voi herättää hänet kuolleista.
      Voin lähettää sen ja muutakin aiheeseen liittyvää sinulle ilmaiseksi jos tahdot.
      Osoitteeni on Marko Kokkoniemi puh.050-3011852 sähköposti:[email protected]

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe