Esitän nämä kysymykset, koska haluan vain nähdä uskovien mielipiteet asiasta. Eli:
a) Jos teillä olisi lapsia, niin haluaisitteko te naapuriksenne mieluummin pedofiilin vai ateistin?
b) Ottaen huomioon, että (uskonne mukaan) pedofiili voi vahingoittaa lastanne vain tässä maailmassa, mutta ateisti voi aiheuttaa lapsellenne helvettituomion (lapsi tulee ateistiksi), niin kumman te vielä valitsisitte?
Kaksi kysymystä vieraileville uskoville
30
1132
Vastaukset
- apostoli_tz
Miten lasten tuleminen ateistiksi liittyy ateistiin naapuriin? Hänen aktiivisen käännytystyönsä tuloksena? Mutta eihän ateistit julista sanomaansa?
"mutta ateisti voi aiheuttaa lapsellenne helvettituomion (lapsi tulee ateistiksi), niin kumman te vielä valitsisitte? "
"Ottaen huomioon, että (uskonne mukaan) pedofiili voi vahingoittaa lastanne vain tässä maailmassa,"
"7 "Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat! "(Matt.18:7)
42 "Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänet heitettäisiin mereen myllynkivi kaulassa."(Mark.9:42)
Ehkä heistä kummankaan ei kannattaisi pahat mielessään muuttaa naapuriin? Miettisin ainakin kahteen kertaan;). - käy..
a.
Kumpikin käy minulle, koska voisin olla ihmisenä ihmisen rinnalla ja myöskin kun Herra ohjaa, julistaa evankeliumia Jeesuksesta heille.
b)
Aivan sama, koska Jeesuksen Kristuksen Henki on voimakkaampi molempia poikkeavaisuuksia. - Stafroty
vaikkei minulla ole lapsia, enkä näillä näkymin aio hankkiakaan, koska tekisin sen itsekkäistä syistä, enkä ajattelisi lapsen tulevaisuutta.
1. ateisti kävisi todella hyvin,jos tämä ei tuputtaisi käsityksiään lapselle, koska en omianikaan tuputtaisi lapselle, vaan antaisin tämän itse olla mitä on, ja vastaisin niihin kysymyksiin, mihin hän uteliaisuuttaan haluaa vastauksen, rehellisesti, oli kyse mistä tahansa aiheesta. en kuitenkaan kertoisi enempää kuin mitä lapsi itse haluaa tietää. Myös kasvattaisin lasta siten, että olisin täysin valppaana omasta mielestäni ja tunteistani, etten tunteista käsin lapselle puhuisi, jolloin puheeni vääristyisi.En myöskään painaisi lasta mielivaltani alle, vaan sanoisin, että kaikkea saa tehdä, mutta omille tavaroilleen, ja muiden olemista hän ei saa häiritä, eikä loukata. (tästä aiheesta hyvä kirja A.S. Neill:tä Summerhill (ei mitään uskontoa eikä mitään, vaan perin selväjärkisen ja lastaymmärtävän ihmisen kirjoittama kirja, joka perusti koulukodin ongelmalapsille, joista pahimmat tulivat luostarikouluista. Hän antoi lasten olla omia itsejänsä, mitään pakkoa ei ollut osallistua tunneille, ja lapset alkuun luistivatkin tunneilta, kunnes pääsivät sisäällään kytevästä vihasta eroon, sen jälkeen osallistuivat niille tunneille, jotka heitä itseään kiinnosti, toisin miten nykyjärjestelmässä on pakko päntätä kaikkea sellaista mikä ei kiinnosta, ja oppimiskäyrä pakon johdosta on kovin loiva, toisin kuin summerhillin oppilailla, jotka koulusta lähdettyään menestyivät elämässään. suosittelen lämpimästi) toiseksi, jos lapsi kiinnostuu seksistä ja haluaa sitä jonkun kanssa harrastaa, tekisin selväksi ehkäisyn ja taudeilta välttymisen, mutten estäisi lasta tämän luonnollisissa taipumuksissaan, siten en opettaisi mitään moraalisääntöä että hyi hyi tuo on rumaa ja väärin, mikä johtaa vain neuroottiseen suhtautumiseen omaan kehoon ja seksuaalisuuteen.
Tämä varmasti aiheuttaa polemiikkia.
Mutta muistakaa itsenne kun olitte lapsia, saitteko traumoja masturbaatiosta, tai olisitteko tai saitteko traumoja seksuaalisesta kanssakäymisestä naapurin ikätoverin kanssa? aivan, ette, vaan siitä, miten teitä syytettiin ja nuhdeltiin moraalisäännöin, että teitte niin väärin jne. Se aiheutti ongelmat, jos joku niitä on saanut. en sano, että lapsiin pitäisi sekaantua tai mitään sellaista, se ei ole aikuisten juttu. Se on lapsen omakohtaista oppimista ja tiedonhalua kuin myös uteliaisuutta, siinä ei ole mitään pahaa.
2.kyllä ateisti tottakai käy, ei lapselle mitään pelkoja päähän lyödä, mitä ateisti sitten voisi hyödyntää omissa tarkoitusperissään. perutelut voit lukea muista kirjoituksistani. - yleensä en vieraile täällä.
Mieluummin haluaisin tietysti naapurikseni ateistin. Jossain vaiheessa hän varmasti ateismin antaman turvan, lohdutuksen ja rakkauden sijaan alkaisi etsiä parempaa kuin se.
- naapurin
Tässä:
A)ateistin.
B)ateistin.
Pedofiiliin vaikea suhtautua neutraalisti,vaikka usein heille on tehty lapsena pahaa ja heidän kauttaan pahan kiertokulku jatkuu.
Ateisteja(lukeneita) olen oppinut arvostamaan.Uskovaa en mielellään ottaisi naapuriksi,mikäli ei pysyisi tontillaan.
Itse en yritä käännyttää lapsiani mihinkään uskoon.Ajattelun eväitä pyrin antamaan.
Jos ateisti käänyttäisi lapseni ateistiksi,niin en suuttuisi.Toteaisin vain,että Jumala ei onnistunut tekemään itseään kovinkaan tarpeelliseksi.Ehkä on vain heikko ja voimaton,kenties halutonkin.Kuka tietää? - joopa juu
No itse elin koko lapsuuteni aina 21-vuotiaaksi asti perheessä, jossa naapurissa elää kirkkoon kuulumattomia ja mielestäni tietyllä tavalla ateisteja. Ja oma perheeni ei ole mikään uskonnollinen edes...ihan normaalia elämää ollaan ja olen saannut elää. Ja se ei ole vaikuttanut tippaakaan siihen, ettenkö minä olisi uskossa! Ja ei minulla edes ole "uskovaisia" kavereitakaan periaatteessa. Silti minä uskon ja sitä minulta ei voi viedä kukaan. En tiedä...jotenkin olen saannut vaan johdatusta Herralta...ja olen todella kiitollinen tästä, koska olen oppinut näkemään virheeni mitä elämässäni olen kanssaihmisille tehnyt. Enkä minä eikä kukaan tässä maailmassa ole ketään tuomitsemaan uskon perusteella mielestäni. Tekosi ratkaisevat...niinkuin raamatussa annetaan ymmärtää tämä asia selkeästi.
vahingoittaa lapsiani, joten aivan sama. Jeesuksen veri on vahvempi suoja kuin mikään tämän maailman uhka.
- apostoli_tz
"Kumpikaan ei voi
vahingoittaa lapsiani, joten aivan sama."
Tämä ei pidä paikkaansa. Tuo kuulostaa juuri sellaiselle uskolle, jossa uskotaan, ettei uskovalle tai uskovan perheen lapselle voi tapahtua mitään pahaa. Kuitenkin todellisuus on toinen. Uskovien perheiden lapsia kiusataan, saatetaan hakata koulussa, kuten muitakin. Tiedän uskovien perheiden lapsia, jotka ovat kokeneet seksuaalista hyväksikäyttöä tai muuta väkivaltaa.
Jos me tämän uskovina kiellämme olevan tosiasia, aiheutamme niille, joille noita asioita sattuu, suunnatonta tuskaa ja harmia. Pahimmassa tapauksessa syyllistämme heitä, koska "he eivät olleet riittävästi uskossa, koska Jumala salli sen tapahtua"- asenteella.
Jobin perhe koki kauheita asioita. Hänen lapsensa kuolivat ja hän itse kärsi suunnattomia kärsimyksiä. On siis hurskastelua väittää, ettei uskovan perheen lapsille voi sattua mitään, koska Jumala kyllä varjelee. Jostain syystä Jumala sallii pahaa tapahtuvan, myös uskoville.
Jeesuksen veri on mahtava suoja sisäisesti, silloinkin kun pahaa tapahtuu. Se ei kuitenkaan suojele uskovaa välttämättä väkivallalta tai kärsimykseltä. Sellaisen uskottelu on, niin, uskotttelua.
Kun katson näitä vastauksia, niin osalla uskovista vastaukset ovat sellaisia, kuin paholainen olisi halunnut Jeesuksen tekevän autiomaassa. Eli "hyppää vain rotkoon, Jumalan enkelit kannattelevat sinua, eikä mitään pahaa satu."
Mitä Jeesus siihen vastasi? "Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi!" apostoli_tz kirjoitti:
"Kumpikaan ei voi
vahingoittaa lapsiani, joten aivan sama."
Tämä ei pidä paikkaansa. Tuo kuulostaa juuri sellaiselle uskolle, jossa uskotaan, ettei uskovalle tai uskovan perheen lapselle voi tapahtua mitään pahaa. Kuitenkin todellisuus on toinen. Uskovien perheiden lapsia kiusataan, saatetaan hakata koulussa, kuten muitakin. Tiedän uskovien perheiden lapsia, jotka ovat kokeneet seksuaalista hyväksikäyttöä tai muuta väkivaltaa.
Jos me tämän uskovina kiellämme olevan tosiasia, aiheutamme niille, joille noita asioita sattuu, suunnatonta tuskaa ja harmia. Pahimmassa tapauksessa syyllistämme heitä, koska "he eivät olleet riittävästi uskossa, koska Jumala salli sen tapahtua"- asenteella.
Jobin perhe koki kauheita asioita. Hänen lapsensa kuolivat ja hän itse kärsi suunnattomia kärsimyksiä. On siis hurskastelua väittää, ettei uskovan perheen lapsille voi sattua mitään, koska Jumala kyllä varjelee. Jostain syystä Jumala sallii pahaa tapahtuvan, myös uskoville.
Jeesuksen veri on mahtava suoja sisäisesti, silloinkin kun pahaa tapahtuu. Se ei kuitenkaan suojele uskovaa välttämättä väkivallalta tai kärsimykseltä. Sellaisen uskottelu on, niin, uskotttelua.
Kun katson näitä vastauksia, niin osalla uskovista vastaukset ovat sellaisia, kuin paholainen olisi halunnut Jeesuksen tekevän autiomaassa. Eli "hyppää vain rotkoon, Jumalan enkelit kannattelevat sinua, eikä mitään pahaa satu."
Mitä Jeesus siihen vastasi? "Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi!"kirjoitit ja osin tottakin. Mutta jos me uskovat emme usko Jeesuksen veren voimaan ja hänen sanaansa, niin kuka sitten uskoo? Tietenkin Jumala on antanut uskoville terveen järjen niin kuin muillekin ihmisille, eikä meidän tarvitse käyttäytyä tyhmästi. Raamatussa sanotaan, että kaikki on mahdollista kaikille, joten nöyrällä ja kiitollisella sydämellä tässä saa matkaa jatkaa tänäkin päivänä, Jeesuksen armon varassa.
- apostoli_tz, ei rek
purje kirjoitti:
kirjoitit ja osin tottakin. Mutta jos me uskovat emme usko Jeesuksen veren voimaan ja hänen sanaansa, niin kuka sitten uskoo? Tietenkin Jumala on antanut uskoville terveen järjen niin kuin muillekin ihmisille, eikä meidän tarvitse käyttäytyä tyhmästi. Raamatussa sanotaan, että kaikki on mahdollista kaikille, joten nöyrällä ja kiitollisella sydämellä tässä saa matkaa jatkaa tänäkin päivänä, Jeesuksen armon varassa.
kanssasi siitä, että uskossa voi mennä rohkein mielin eteenpäin ja ajatuksesi varmaankin tarkoittikin sitä. Mielestäni uskominen veren voimaan on sitä, että teloitusryhmän edessä voi rukoilla:"Herra, jos tahtosi on, että siirryn täältä pois, tulen ilomielin. Jos sinulla kuitenkin on vielä minulle täällä tehtävä, niin säästä henkeni." Tuolloinhan uskova laittaa kaiken luottonsa Jumalan tahtoon ja suunnitelmaan. Eli mitään pahaa ei uskovalle tapahdu, ellei Jumala sitä salli. Ja jos sallii, sillä on jokin tarkoitus sillä, "kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat". Näinhän Jobillekin lopulta kävi.
Kommenttini liittyi enemmänkin vastaukseesi, sen sävyyn. Siitä ulkopuolinen voi saada äkkiä kuvan, että me uskomme, ettei uskoville voi tapahtua mitään pahaa, koska elämme Jeesuksen veren suojassa. Todellinen elämä kuitenkin osoittaa toisin. Myös Raamattu osoittaa sen. Lähes kaikki apostolit kokivat väkivaltaisen lopun, Stefanus kivitettiin ja Jeesus ristiinnaulittiin:
20 "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne"
Veren voima ei tarkoita aina fyysistä suojaa tässä ajassa. Se oli pointtini. Siksi puutuin tuohon näkemykseen. apostoli_tz, ei rek kirjoitti:
kanssasi siitä, että uskossa voi mennä rohkein mielin eteenpäin ja ajatuksesi varmaankin tarkoittikin sitä. Mielestäni uskominen veren voimaan on sitä, että teloitusryhmän edessä voi rukoilla:"Herra, jos tahtosi on, että siirryn täältä pois, tulen ilomielin. Jos sinulla kuitenkin on vielä minulle täällä tehtävä, niin säästä henkeni." Tuolloinhan uskova laittaa kaiken luottonsa Jumalan tahtoon ja suunnitelmaan. Eli mitään pahaa ei uskovalle tapahdu, ellei Jumala sitä salli. Ja jos sallii, sillä on jokin tarkoitus sillä, "kaikki koituu niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat". Näinhän Jobillekin lopulta kävi.
Kommenttini liittyi enemmänkin vastaukseesi, sen sävyyn. Siitä ulkopuolinen voi saada äkkiä kuvan, että me uskomme, ettei uskoville voi tapahtua mitään pahaa, koska elämme Jeesuksen veren suojassa. Todellinen elämä kuitenkin osoittaa toisin. Myös Raamattu osoittaa sen. Lähes kaikki apostolit kokivat väkivaltaisen lopun, Stefanus kivitettiin ja Jeesus ristiinnaulittiin:
20 "Muistakaa, mitä teille sanoin: ei palvelija ole herraansa suurempi. Jos minua on vainottu, vainotaan teitäkin. Jos minun sanaani on kuultu, kuullaan myös teidän sanaanne"
Veren voima ei tarkoita aina fyysistä suojaa tässä ajassa. Se oli pointtini. Siksi puutuin tuohon näkemykseen.olla eri mieltä kanssani. Minä uskon Jeesuksen veren voimaan jokatilanteessa. Jeesus on Herra. :)
- apostoli_tz
purje kirjoitti:
olla eri mieltä kanssani. Minä uskon Jeesuksen veren voimaan jokatilanteessa. Jeesus on Herra. :)
vaan siitä mitä Raamattu ilmoittaa. Niin minäkin uskon Jeesuksen veren voimaan joka tilanteessa, mutta ei Jeesus luvannut, ettei uskoville tapahtuisi mitään pahaa Häneen uskoessaan. Hän lupasi itseasiassa uskovilla aivan päinvastaista.
Jos sinä opetat uskoville, lapsillesi tai kenelle tahansa, ettei uskovalle voi tapahtua mitään pahaa, koska Jumala suojelee meitä, niin menet yli Jumalan Sanan. Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan, niin miksi sitten uskovia? Hän ei säästänyt opetuslapsia, Stefanusta, eikä säästä tälläkin hetkellä uskonsa tähden kärsiviä uskovia eri puolilla maailmaa.
Ei tämä poista sitä, etteikö Jeesus olisi Herra, mutta fyysinen hyvinvointimme ei ole Jumalan ykköstavoite uskovan elämässä, vaan sieluntila.
Varo, ettet sorru menestysteologiaan! - apostoli_tz
purje kirjoitti:
olla eri mieltä kanssani. Minä uskon Jeesuksen veren voimaan jokatilanteessa. Jeesus on Herra. :)
ettei uskovalle voi tapahtua mitään pahaa tässä maailmassa? Tai uskovan perheen lapsille?
apostoli_tz kirjoitti:
ettei uskovalle voi tapahtua mitään pahaa tässä maailmassa? Tai uskovan perheen lapsille?
mutta Jumalan sallimatta ei hiuskarvakaan häviä kenenkään uskovan päästä. Kaikki vastoinkäymiset Jumala voi kääntää suuriksi siunauksiksi kärsivän ja hänen läheistensä elämässä niin kuin esim. Jobin ja Joosefin elämästä voimme Raamatusta lukea.
apostoli_tz kirjoitti:
vaan siitä mitä Raamattu ilmoittaa. Niin minäkin uskon Jeesuksen veren voimaan joka tilanteessa, mutta ei Jeesus luvannut, ettei uskoville tapahtuisi mitään pahaa Häneen uskoessaan. Hän lupasi itseasiassa uskovilla aivan päinvastaista.
Jos sinä opetat uskoville, lapsillesi tai kenelle tahansa, ettei uskovalle voi tapahtua mitään pahaa, koska Jumala suojelee meitä, niin menet yli Jumalan Sanan. Jumala ei säästänyt omaa Poikaansakaan, niin miksi sitten uskovia? Hän ei säästänyt opetuslapsia, Stefanusta, eikä säästä tälläkin hetkellä uskonsa tähden kärsiviä uskovia eri puolilla maailmaa.
Ei tämä poista sitä, etteikö Jeesus olisi Herra, mutta fyysinen hyvinvointimme ei ole Jumalan ykköstavoite uskovan elämässä, vaan sieluntila.
Varo, ettet sorru menestysteologiaan!omia lapsia? Jos on, niin etkö teekin kaiken mahdollisen heidän hyväkseen, että heillä olisi hyvä ja turvallinen tulevaisuus? Miksi taivaallinen Isämme käyttäytyisi toisin? Ja tämä ei ole menestysteologiaa vaan armoterapiaa... tai rakkausteologiaa, joka sai alkunsa Jeesuksen ristiltä.
- apostoli_tz
purje kirjoitti:
omia lapsia? Jos on, niin etkö teekin kaiken mahdollisen heidän hyväkseen, että heillä olisi hyvä ja turvallinen tulevaisuus? Miksi taivaallinen Isämme käyttäytyisi toisin? Ja tämä ei ole menestysteologiaa vaan armoterapiaa... tai rakkausteologiaa, joka sai alkunsa Jeesuksen ristiltä.
omia lapsia, mutta ymmärrän pointtisi.
"Miksi taivaallinen Isämme käyttäytyisi toisin? Ja tämä ei ole menestysteologiaa vaan armoterapiaa... tai rakkausteologiaa, joka sai alkunsa Jeesuksen ristiltä. "
Silti lukuisat kristityt kokivat lopun leijonien edessä, Paavali teloitettiin, Pietari ristiinnaulittiin ja sadat tuhannet kristityt kärsivät uskonsa tähden tälläkin hetkellä.
Kuten alempana totesitkin, Jumalan sallimatta ei mitään tapahdu, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö mitään tapahtuisi.
Tämä on kristillistä realismia. Palvelija ei ole herraansa suurempi ja jos Kristuskin kärsi, osallistumme Hänen kärsimykseensä. Paavalin sanoin kuitenkin:
"18 Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme. "(Room.8:18)
Jos siis näet armoterapian tarkoittavan suojattua ja turvallista elämää, kehoitan palaamaan Sanan pariin. Sitä Jeesus ei luvannut, Hän lupasi yltäkylläisen elämän, Hänen rauhansa jne., muttei vaivatonta tai helppoa elämää ilman vastoinkäymisiä ja vainoa.
Silti kaikki kääntyy niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa. Viittasit alempana Jobiin ja Joosefiin. Totta, mutta me uskovina helposti toteamme asian ymmärtämämättä, että sama voi TODELLA kohdata myös uskovaa. Ja tätä minä olen yrittänyt sanoa koko ajan. - konna
purje kirjoitti:
mutta Jumalan sallimatta ei hiuskarvakaan häviä kenenkään uskovan päästä. Kaikki vastoinkäymiset Jumala voi kääntää suuriksi siunauksiksi kärsivän ja hänen läheistensä elämässä niin kuin esim. Jobin ja Joosefin elämästä voimme Raamatusta lukea.
on jo lapsillesi tapahtunut, kun ovat syntynyneet noin kahjon äidin lapsiksi. Siitä ei aivan äkkiä toivuta, vaikka elossa pysyisivätkin.
Purje: alat pikkuhiljaa lentmään uskosi mustaan aukkoon. Onko uskosi kuin huumetta, aina tarvitset voimakkaampaa piikkiä?
Saa nähdä kauanko pystyt pitämään lapsesi. Sinä voit luulla, että jumalasi ne ruokkii, mutta kun ei ruoki. Joten alas maankamaralle, liidokkiäiti! apostoli_tz kirjoitti:
omia lapsia, mutta ymmärrän pointtisi.
"Miksi taivaallinen Isämme käyttäytyisi toisin? Ja tämä ei ole menestysteologiaa vaan armoterapiaa... tai rakkausteologiaa, joka sai alkunsa Jeesuksen ristiltä. "
Silti lukuisat kristityt kokivat lopun leijonien edessä, Paavali teloitettiin, Pietari ristiinnaulittiin ja sadat tuhannet kristityt kärsivät uskonsa tähden tälläkin hetkellä.
Kuten alempana totesitkin, Jumalan sallimatta ei mitään tapahdu, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö mitään tapahtuisi.
Tämä on kristillistä realismia. Palvelija ei ole herraansa suurempi ja jos Kristuskin kärsi, osallistumme Hänen kärsimykseensä. Paavalin sanoin kuitenkin:
"18 Minä päättelen, etteivät nykyisen ajan kärsimykset ole mitään sen kirkkauden rinnalla, joka vielä on ilmestyvä ja tuleva osaksemme. "(Room.8:18)
Jos siis näet armoterapian tarkoittavan suojattua ja turvallista elämää, kehoitan palaamaan Sanan pariin. Sitä Jeesus ei luvannut, Hän lupasi yltäkylläisen elämän, Hänen rauhansa jne., muttei vaivatonta tai helppoa elämää ilman vastoinkäymisiä ja vainoa.
Silti kaikki kääntyy niiden parhaaksi, jotka rakastavat Jumalaa. Viittasit alempana Jobiin ja Joosefiin. Totta, mutta me uskovina helposti toteamme asian ymmärtämämättä, että sama voi TODELLA kohdata myös uskovaa. Ja tätä minä olen yrittänyt sanoa koko ajan.näkökulmasi ja arvelinkin, että noin kirjoittaa henkilö, jolla ei ole omia lapsia. Niin se vain on.
Jos sinulla olisi lapsia, ymmärtäisit pian, että tärkein tehtäväsi on rakastaa ja varjella heitä liialliselta maailman pahuudelta, johon he joka tapauksessa törmäävät. Olen kuullut tarinoita sota-ajoilta, joissa silloiset lapset muistelevat lapsuuden leikkejä niin kuin sotaa ei olisi ollutkaan ts. heidän lähi-ihmiset olivat kantaneet aikuisen vastuun ja antaneet lapsien olla lapsia, sodasta huolimatta. Tätä näkökulmaa hain omalla kirjoituksellani.konna kirjoitti:
on jo lapsillesi tapahtunut, kun ovat syntynyneet noin kahjon äidin lapsiksi. Siitä ei aivan äkkiä toivuta, vaikka elossa pysyisivätkin.
Purje: alat pikkuhiljaa lentmään uskosi mustaan aukkoon. Onko uskosi kuin huumetta, aina tarvitset voimakkaampaa piikkiä?
Saa nähdä kauanko pystyt pitämään lapsesi. Sinä voit luulla, että jumalasi ne ruokkii, mutta kun ei ruoki. Joten alas maankamaralle, liidokkiäiti!pärjätä jo omillaan, joten kiitos Herran !!!
Jalat on tukevasti maassa, sydän taivaassa. Ehkä on joku vielä suurempikin onnettomuus kuin syntyä lapseksemme. Luin päivän lehdestä kuinka lanta haisee läheisillä rakkaan kotikaupunkimme pelloilla kun eilen oli se viimeinen EU-direktiivien mukainen levityspäivä ennen kevättä...- konna
purje kirjoitti:
pärjätä jo omillaan, joten kiitos Herran !!!
Jalat on tukevasti maassa, sydän taivaassa. Ehkä on joku vielä suurempikin onnettomuus kuin syntyä lapseksemme. Luin päivän lehdestä kuinka lanta haisee läheisillä rakkaan kotikaupunkimme pelloilla kun eilen oli se viimeinen EU-direktiivien mukainen levityspäivä ennen kevättä...ehkä olin liian jyrkkä kirjoituksessani, mutta sait minut oikeasti huolestumaan tuolla kirjoittelullasi.
Mutta jos ovat jo kohta lentämässä pois pesästään, niin luulen, että heistä sitten aikaa myöten kasvaa tunnollisia ja lainkuuliaisia ateisteja. Juuri tuon uskontuputuksen johdosta:)
Luepa vaikka nimimerkki "nimimerkki":n kirjoituksia. Ja lantaa tarvitaan pelloilla, koska jumalat eivät ruoki lapsia tai aikuisia. konna kirjoitti:
ehkä olin liian jyrkkä kirjoituksessani, mutta sait minut oikeasti huolestumaan tuolla kirjoittelullasi.
Mutta jos ovat jo kohta lentämässä pois pesästään, niin luulen, että heistä sitten aikaa myöten kasvaa tunnollisia ja lainkuuliaisia ateisteja. Juuri tuon uskontuputuksen johdosta:)
Luepa vaikka nimimerkki "nimimerkki":n kirjoituksia. Ja lantaa tarvitaan pelloilla, koska jumalat eivät ruoki lapsia tai aikuisia.tuputa, vaan se kaikki pursuaa tuolta sydämen sopukoista. Mutta ei sinun tarvitse huolestua, homma on, sanotaan nyt vaikka näin, Korkeammassa kädessä. Lapsemme ovat suhtkoht tasapainoisia ja selväjärkisiä teini-ikäisiä, minusta huolimatta :D
- konna
purje kirjoitti:
tuputa, vaan se kaikki pursuaa tuolta sydämen sopukoista. Mutta ei sinun tarvitse huolestua, homma on, sanotaan nyt vaikka näin, Korkeammassa kädessä. Lapsemme ovat suhtkoht tasapainoisia ja selväjärkisiä teini-ikäisiä, minusta huolimatta :D
Hyvä niin. Toivotaan parasta, sitähän kaikki vanhemmat varmaan lapsilleen toivovat.
:D
- Hallehalle!
Lähimmäisrakkaana rakastan tietysti heitä molempia. Taitavana käännyttäjänä ohjaan heidät nopeasti oikealle tielle. Niin on väkevää Herran tuki!
Lasten tappajapedofiili? Vai minkänlaisen? Tiedät vastauxen. Yritätkö jotenkin puolustaa pedofiilejä ja heidän syntinsä? Muuten ateisti ei voi tuomita ketään,,, Jumala tekee sen !!!!!!!!!!!!!!!
- Uskallatko?
Vastaukset>
a) ateistin, en vihaa ateisteja)
b) ateisti ei voi tuomita ketään helvettiin, kuten ei uskovakaan.
Vastakysymys>
Kumman sinä ottaisit mieluummin naapuriksesi, pedofiilin vai helluntailaisen? - tietenkin,
asettaa noinkin mutta tosiasia lienee se että naapurissamme asuu ja liikkuu niin monenlaista tyyppiä josta emme tiedä mitään. Mainittujen lisäksi alkoholisteja, narkkareita, väkivaltaan taipuvaisia, eukon hakkaajia ym. Luetteloa voisi jatkaa pitkäänkin.
Koska harvoin voimme valita naapurimme niin voisi kysyä mihin toimenpiteisiin aikoo ryhtyä jos naapurissa paljastuu jokin ei toivotulla tavalla käyttäytyvä tyyppi.
Voisin arvauksena vastata että useimmat sulkisivat silmänsä eikä näkisi (tekisi) mitään. Onko uskossa vai ei lienee sivuseikka. - pph
Jos valita saisi niin tietysti ateistin.
Kyllähän se asia tässä maailmassa kuitenkin on niin että jokainen saa selvitä itse tästä viidakosta, eli uskonkin asioista tulee jatkuvasti väitteitä sekä puolesta, että vastaan.
Eikä ateisti ole mieleltään sairas, pedofiili taas mielestäni on.
Minulla on monia ateisti ystäviä eikä meidän uskonasioista tulevat erimielisyydet haittaa tätä meidän maallista elämäämme millään lailla. - uskistrolli
Jos nyt on ihan pakko valita, niin valitsisin pedofiilin koska "ateismi ei tule yksin". Varmasti tämä ateisti olisi potentiaalinen murhaaja tai vähintäänkin homo.
Oikeassa elämässä kasvatan lapseni parempiosaisten asuinalueella, jossa ei ole ateisteja tai pedofiileja.- silmillä
Paremmilla asuntoalueilla on ihan samanlailla ateisteja kuin pedofiilejä.
Parempi asuinalue on suoja vain omissa kuvitelmissasi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082615
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471805Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461397Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3501326Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3451264Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251176Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571113Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H131022- 55976
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21893