Voittaako Jeesus Jumalan?
Alla olevista raamatunteksteistä ilmenee selkeästi se kun Jeesus tuomitsee Jumalan helvetin tuleen.
Jeesus puhuu:
Matt.5:22 ja se, joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
Jumala puhuu:
Jeremia.4:22 Sillä minun kansani on hullu...
Ja taas Jumala puhuu:
Jesaja.19:11 Hulluina ovat Sooanin päämiehet kaikki...
Jumala joutuu helvetin tuleen
14
577
Vastaukset
juoksu on pimentynyt täysin, ymmärtääkseen Raamattua senkään vertaa, kuin on aikaisemmin luullut ymmärtävänsä!
- poikalapsi
Arvoisan herra Mohikaaninhan ei tarvitse perustella loukkaaviakaan heittojaan mitenkään... Avaus on looginen. Raamattuhan ei ole ristiitainen, eihän Ritari?
Olet itse valehtelija. Milloin lopetat valehtelun? - umpihetero.
sitten joskus ollut ns. "valoisaa" ja loogista?
Raamatun mukaan iankaikkinen elämä on täydellistä täydellisen totuuden tuntemista; meidän pitää tavoitella tulenkestävää ruumista:
Hepr. 12:29
"sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli".
2. Piet. 3:11
"Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa?"
Jumalasta syntyneille on luvattu sekä vedessä että tulessa vahingoituumaton hengellinen ruumis:
Jes. 43:2
"Jos vetten läpi kuljet, olen minä sinun kanssasi, jos virtojen läpi, eivät ne sinua upota; jos tulen läpi käyt, et sinä kärvenny, eikä liekki sinua polta".
Joh. 17:3
"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Iankaikkinen elämä näyttää siis olevan enemmän laadullista kuin paikallista vajavaisuuden tuntemista. Täydellisessä jumalayhteydessä tulemme kukin olemaan Kristuksen hengellisen ruumiin jäseninä osa Jumalaa!
1. Kor. 13:12
"Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan".
Ja jos olemme ja pysymme Jumalan palvelijoina, on hän tekevä meidätkin kaltaisekseen:
Hepr. 1:7
"Ja enkeleistä hän sanoo: »Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi»";
Samaa todisti Jeesus "ylösnousemuksen lapsista":
Luuk. 20:36
"Sillä he eivät enää voi kuolla, kun ovat enkelien kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia".- Totuus pysyy
Kuolleella järkeisopilla ja Raamatun jakeiden mielivaltaisella yhdistelyllä
ei ole iankaikkisen elämän kanssa mitään yhteistä.
Tavoittele evankeliumin ilosanomaa omalle
kohdallesi, älä tulenkestävää ruumista!
Anna Jumalan olla Jumala, tyydy sinä kilvoittelijan osaasi. että se on apostoli Pietarin kehotus tavoitella sitä ajatusta, että Jumalan seurakunta ymmärtäisi
millaisia meidän tulee olla näkyväisten hajotessa:
2. Piet. 3
11 "Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa",
Sinä, 'Totuus pysyy', vaikutat olevan yksi totuuteen pyrkivien jarrumiehistä, jotka "ette itse mene sisälle, ettekä sallisi sisällemenevien sisälle mennä", [Matt.23:13]!- Totuus pysyy
ekivaari kirjoitti:
että se on apostoli Pietarin kehotus tavoitella sitä ajatusta, että Jumalan seurakunta ymmärtäisi
2. Piet. 3
11 "Kun siis nämä kaikki näin hajoavat, millaisia tuleekaan teidän olla pyhässä vaelluksessa ja jumalisuudessa",
Sinä, 'Totuus pysyy', vaikutat olevan yksi totuuteen pyrkivien jarrumiehistä, jotka "ette itse mene sisälle, ettekä sallisi sisällemenevien sisälle mennä", [Matt.23:13]!En estele rikkiviisaita metallurgisia iäisyyspohdintojasi.
Siitä vain huomautan, ettei niillä ole kummoista virkaa
pelastumisemme kannalta, enempi vain sotkevat asian ydintä.
"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut
nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."
Matt. 11:25,26 ekivaari kirjoitti:
että se on apostoli Pietarin kehotus tavoitella sitä ajatusta, että Jumalan seurakunta ymmärtäisi
2. Piet. 3
Sinä, 'Totuus pysyy', vaikutat olevan yksi totuuteen pyrkivien jarrumiehistä, jotka "ette itse mene sisälle, ettekä sallisi sisällemenevien sisälle mennä", [Matt.23:13]!apostoli Pietarin muistutusta siitä, että monet sillä lapsenuskollaan kerskaajista ovat toisia työntämässä iankaikkiseen tuleen, eivätkä ymmärrä itsekin sinne joutuvansa:
1. Piet. 1:7
"että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä".
Tiedän kyllä tuleen joutuvani, mutta mikä minussa on Jumalasta syntynyt, tiedän sen tulessa kestäväksi ja vedessä hukkumattomaksi.- Kadun*Nainen
ekivaari kirjoitti:
2. Piet. 3
Sinä, 'Totuus pysyy', vaikutat olevan yksi totuuteen pyrkivien jarrumiehistä, jotka "ette itse mene sisälle, ettekä sallisi sisällemenevien sisälle mennä", [Matt.23:13]! Kadun*Nainen kirjoitti:
Kadun*Nainen,! "Maailmassa hän oli, ja hänen kauttaan maailma on saanut syntynsä ja maailma ei häntä tuntenut", ja:
Joh. 8:58
"Jeesus sanoi heille: »Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut»".
Eikä hän kaukana ole tänäkään päivänä yhdestäkään meistä, sillä "sana on suussamme ja sydämessämme", maailma vain ei sitä näe eikä tunne:
Joh. 14:19
"Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää minua näe, mutta te näette minut; koska minä elän, niin tekin saatte elää".
Matt. 28:20
"ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
Jeesuksen Kristuksen tuleminen riippuu meidän ymmärryksemme avautumisesta päästä Jumalan tuntemisen kautta iankaikkiseen elämään, [Joh.17:3].Tuo ei liity mitenkään avauksen aiheeseen.
Päätit kai vaan kopsata ensimmäisen eteen tulevan tekstin.kysyit, niin vastaus on tässä:
"sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli",
ja:
Jes. 45:24
"... Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan".
sekä:
Ps. 68:18
(68:19) "... niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä".ekivaari kirjoitti:
kysyit, niin vastaus on tässä:
"sillä meidän Jumalamme on kuluttavainen tuli",
ja:
Jes. 45:24
"... Hänen tykönsä tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan".
sekä:
Ps. 68:18
(68:19) "... niskoittelijatkin joutuvat asumaan Herran Jumalan tykönä".Olet siis sitä mieltä että Jumala on se joka voittaa Jeesuksen.
Jeesuksen on siis tultava häveten Jumalan tykö kun on tuominnut hänet helvetin tuleen.Pe.ku kirjoitti:
Olet siis sitä mieltä että Jumala on se joka voittaa Jeesuksen.
Jeesuksen on siis tultava häveten Jumalan tykö kun on tuominnut hänet helvetin tuleen.9 "Viisas mies kun käräjöi hullun miehen kanssa, niin tämä reutoo ja nauraa eikä asetu".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671414
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä401005Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad38725- 14640
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä28632- 36626
Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver20612Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46607Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott30577Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .17563