Koira opettajana

jukka.finland

Profiilisivullani kerron, että viihdyn luonnossa sen elämää ja ihmeitä tarkastellen. Jo vuosia sitten luovuin televisiosta seuratakseni ennemmin Luojamme luomistöiden ihmeitä.

Minulla on ollut kuukauden aikana kolme kertaa Mr. Bond hoidossa, kullakin kerralla 3-4 päivää. Se on sekarotuinen terierin oloinen ja siinä on luolakoiran piirteitä. Jokaiseen koloon ja onkaloon se tunkee itseään ja osaa mennessään murista kuin taisteluun valmis susi. Bond on 8 kuukautta vanha ja alkoholistiperheessä saamansa huonon kohtelun tähden ominut minut isännäkseen.

Tulin äsken aamulenkiltä koiran kanssa ja mietiskelin sen käytöstä pimeässä metsässä. Monia ajatuksia nousi mieleeni sen käytöksen opettamana.

Ensiksikin koira luottaa minuun. Mitään talutushihnaa ei tarvita, sillä se ei jätä minua hetkeksikään silmistään vaan seuraa askeliani muutaman metrin etäisyydellä. Jos vastaan tulee jotakin sitä pelottavaa niin se hakeutuu heti jalkojeni juureen, missä kokee olevansa turvassa. Sille on itsestään selvää, että annan sille ruokaa sopivin väliajoin eikä se näytä epäröivän, ettenkö saisi asuntojeni ovia auki päästäkseen sisälle lämpimään. Itse asiassa koira ei huolehdi mistään vaan kokee olonsa turvalliseksi lähelläni.

Tämä mr. Bond on puhutellut minua. Se on luontokappale, joka luottaa minuun elämänsä arjessa ja se taas on saanut minut ajattelemaan omaa suhdettani Jumalaan. Minulla on Isä, johon voin luottaa. Hän pitää minusta huolen ja täyttää päivittäiset tarpeeni. Huomisesta minun ei tarvitse murehtia, sillä Hän pitää huolen ja avaa ovet tai sulkee ne, koska Hän tietää, mikä on minulle parasta. Hoitamani koira tulee innoissaan mukaan autosta, kun käyn jossain, mutta jää myös rauhallisena autoon odottamaan ellen voi ottaa sitä mukaan. Se näyttää luottavan siihen, että en jätä sitä yksin, vaikka poistunkin autosta asioilleni. Se siirtyy autosta poistuttuani takapenkiltä kuljettajan istuimelle ja seuraa tärkeän näköisenä ympäristönsä tapahtumia.

Tiedän, että tämän kaltainen aloitus tuntuu monesta naivilta, mutta koiran käytös ja luottamus puhuttelee minua. Jospa meistä jokainen Herraan Jeesukseen uskovainen voisi panna täyden luottamuksensa Jumalaan siinä varmassa tietoisuudessa, että "Hän, joka antoi oman Poikansa meidän edestämme niin kuinka Hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin Hänen kanssaan". Ja jos me silloin, kun vielä olimme Hänen vihollisiaan pahoissa teoissamme, tulimme sovitetuiksi Hänen Poikansa kuoleman kautta, niin kuinka paljoa ennemmin me pelastumme Hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut.

Elämästämme tulee turvallista ja rauhallista, kun luotamme Häneen, joka on meidät lunastanut. Hän täyttää tarpeemme tänään ja huomisesta ei meidän tarvitse huolehtia. Hän on Jumala taivaassa ja Jumala maan päällä, myös huomenna.

Mutta tällaisia ajatuksia nousi mieleeni hoidossa olevan koiran opettamana. Jumala puhuu meille tavalla jos toisellakin. Suokoon Hän meille silmävoidetta, nähdäksemme ja luottavaisen mielen, kuullaksemme. Tänään auttaa Herra ja saamme laittaa täyden luottamuksen Häneen, että Hän pitää lapsistaan huolen. "Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, niin kuinka paljoa ennemmin teidän Taivaallinen Isänne antaa Pyhän Henkensä niille, jotka sitä Häneltä anovat".

Turvallista ja siunattua tiistaipäivää jokaiselle palstaa lukevalle.

9

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjoitus

ja opetus siitä, että saamme kaikessa luottaa Jeesukseen.

• luotan..

... niihin jotka järjestävät minulle ruokaa ja lämpimän asunnon, aivan niinkuin Mr.Bond'kin.
      Tavalliselle tallaajalle ne eivät tosin tule rukoilemalla tai isännän velvollisuutena lemmikkiään kohtaan, vaan palkkiona siitä työstä jota hän järjestäytyneen yhteiskunnan osana tekee.

Pelkäävätköhän koirat sitä, mitä niiden kuoleman jälkeen tapahtuu ?

• vaan

Raamattu sanoo--Room. 8:19
        Sillä luomakunnan harras ikävöitseminen odottaa Jumalan lasten ilmestymistä.
        luomakuntaan kuuluu kaikki Jumalanluoma.l-h

• Kadun*Nainen

Ihminen on vähän samanlainen luolakoira ja etsijä, joka haluaa koluta joka kolon etsien omaa paikkaansa maailmassa ja olemisensa tarkoitusta. KOiran luottamuksen saamme palautettua hyvin kunhan muistetaan, ettei sitä jätetä Yksin, antamalla säännöllinen ravinto mikä tulee ruokakupin ja sydämen kautta, sekä
      riittävästi aikaa yhdessäoloon. Ihminen ei paljon
      eroa ollessaan Isän talutushihnassa

• hieno kirjoitus, tälläista täällä tarviitaankin, kun sivukaupalla syötetään palstalle jonnin joutavaa löpinää ja herjaa ja rienaa, jokaiselle ihmiselle tärkeistä asioista.

Oli piristävää lukea vaihteeksi asiaakin tällä palstalla, kiitos Jukka! Hyvää päivää Bondisi kanssa Herran suojissa!

• Jeesuksen oma

Täysi luottamus Jeesukseen tekee melkoisen iloiseksi ja vapaaksi, todella vapaaksi!

Itsekkin olen päässyt pitkälle tässä luottamuksessa, vaikkei huoleni kovin valtavia olekkaan.

Tosin joskus sitä myrsky säikäyttää ja sitä alkaa vajota ja luottamus katoaa myrskyävän maailman alle, mutta aina se Jeesus ojentaa auttavan kätensä ja rakkauden täyteisellä äänellä kysyy "Miksi aloit epäillä?"

Matt. 14:25-33

Siunausta sinulle, ja mukavaa päivänjatkoa

• Jukka ja Mr.Bond!!!

• K-mies!

sinä rakastat koiria ja sikojakin oletettavasti?
      Tuntuu että puhuisit lahko seurakuntalaisistasi?
      Eikö totta?

Ehkä ne koirat ja siat luottavat sinuun mutta minuun et tee vaikutusta sillä tunnen sika paimenet ja koiran kusettajat ja muut eläimet?

Miksi tekeydyt Kristuksen apostoliksi vaikka et ole muu kuin perkeleen valtakunnan eräs hämäräperäinen eksyttäjä ja mistä syistä?
      Sen jätän arvailujen varaan.

Vai koirille ja sioille pitäisi rakkautensa antaa ja käyttää niitä olemattoman uskon todistamiseen.

• on kuullut jo evankeliumin. tiedäthän sen kohdan:"Hän sanoi heille:"Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille."
      nyt on sulla tainnut kaydä toiste päin eli se sun tyttöystäväsi koira on julistanut sinulle evankeliumin.
      Mä oon miettinyt Ottoa...mistä voi tietää ettei se ole se koulutettu itsemurhalentäjä, joka kuoli WTC:n torniin?
      Nyt hän täällä minun luonani opettelemassa rauhallista ja väkivallatonta elämää. Se on jo oppinut että ei saa purra ihmistä jalasta eikä mennä naapurin tädille koska síellä voi olla vihaisia koiria.
      Minusta on liikuttavaa että mr.bond on vahvistanut uskoasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      89
      4200
    2. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      103
      2353
    3. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      32
      2302
    4. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      96
      2094
    5. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      28
      1887
    6. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      31
      1860
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      9
      1567
    8. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1531
    9. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      188
      1350
    10. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      75
      1194
    Aihe