ja Itsellä Hänellä ei ole muuta aikaa, kuin se aika, jonka Hän tähtemme loi ja siksi Jumala voi käyttää aikaa kuten mitä muutakin materiaalia tahansa. Hän voi katsoa tulevaisuuden ja menneisyyden yhtä aikaa ja tässä Mooseksen viidennessä luvussa Hän kertoo edeltä miten ihminen rikkkoo liiton.
Tässä kirjassa kerrotaan myös se, että Mooseksen kirjoittama laki laitettiin liitonarkin sivulle todistamaan israelilaisia vastaan.
Liitonarkissa sisällä oli kymmenen käskyn taulut jotka Jumala omalla sormellaan kirjoitti kahteen kivitauluun ja sivulla oli Mooseksen kirjoittama lainkirja, jonka Jumala puhui Moosekselle israelilaisten opetukseksi. Mooseksen kirjoittamaa laki- ja säädöskirjaa ei ollut tarkoitettu ikuiseksi, koska Jumala edeltä tiesi, että kansa käy niskuroimaan, mutta kymmenen käskyä ovat ikuisia ja ne ovat tänäänkin tallella liitonarkissa ja kirjoitetut sydämiimme ja kerran ne nostetaan sieltä liitonarkista ja jokainen saa omin silmin nähdä mitä niissä lukee ja omalla vapaalla tahdollaan tunnustaa sen, että noudattiko niitä käskyjä, vai rikkoiko ne.
Israelilaiset, juutalaiset ja heidän keskuudessaan eläneet muukalaiset eivät pysyneet kuuliaisena Jumalan käskyille ja siksi Jumala antoi tietoa uudesta liitosta jo Mooseksen aikana, eli lupasi leikata ympäri kansansa sydämen ja lupasi, että sen jälkeen Hänen käskynsä ovat helppo pitää.
5. Mooseksen kirja 31
16 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Katso, sinä käyt lepäämään isiesi tykö; silloin tämä kansa nousee ja lähtee haureudessa kulkemaan vieraiden jumalien jäljessä, joita palvellaan siinä maassa, johon se menee, ja hylkää minut ja rikkoo liiton, jonka minä olen tehnyt sen kanssa.
17 Sinä päivänä minun vihani syttyy sitä vastaan, ja minä hylkään heidät ja peitän kasvoni heiltä, niin että he joutuvat tuhon omiksi, ja suuret onnettomuudet ja ahdistukset kohtaavat sitä. Sinä päivänä se sanoo: 'Eivätkö nämä onnettomuudet ole kohdanneet minua sen tähden, ettei minun Jumalani ole minun keskelläni?'
18 Mutta sinä päivänä minä kokonaan peitän kasvoni kaiken sen pahan tähden, mitä he ovat tehneet, kun ovat kääntyneet muiden jumalien puoleen.
19 Ja nyt kirjoittakaa itsellenne tämä virsi. Opeta se israelilaisille ja pane se heidän suuhunsa, että tämä laulu olisi minulle todistajana israelilaisia vastaan.
20 Sillä minä vien heidät siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen luvannut heidän isillensä, maahan, joka vuotaa maitoa ja mettä, ja he syövät ja tulevat ravituiksi ja lihaviksi; mutta he kääntyvät muiden jumalien puoleen ja palvelevat niitä ja pitävät minua pilkkanaan ja rikkovat minun liittoni.
21 Ja kun suuret onnettomuudet ja ahdistukset kohtaavat heitä, niin tämä laulu on oleva todistajana heitä vastaan, eikä se ole unhottuva heidän jälkeläistensä suusta. Sillä minä tiedän heidän aikeensa, joita he hautovat jo ennenkuin minä olen vienyt heidät siihen maahan, josta minä olen valan vannonut."
22 Ja Mooses kirjoitti tämän laulun sinä päivänä ja opetti sen israelilaisille.
23 Ja hän asetti virkaan Joosuan, Nuunin pojan, ja sanoi: "Ole luja ja rohkea, sillä sinä viet israelilaiset siihen maahan, jonka minä valalla vannoen olen heille luvannut, ja minä olen sinun kanssasi".
24 Ja kun Mooses oli kirjoittanut kirjaan tämän lain sanat, alusta loppuun asti,
25 käski hän leeviläisiä, jotka kantoivat Herran liitonarkkia, sanoen:
26 "Ottakaa tämä lain kirja ja pankaa se Herran, teidän Jumalanne, liitonarkin sivulle, olemaan siellä todistajana sinua vastaan.
27 Sillä minä tunnen sinun tottelemattomuutesi ja uppiniskaisuutesi. Katso, minun vielä eläessäni teidän kanssanne te olette niskoitelleet Herraa vastaan; saati sitten minun kuoltuani!
28 Kootkaa minun luokseni kaikki sukukuntienne vanhimmat sekä päällysmiehenne, että minä heidän kuultensa puhuisin nämä sanat ja ottaisin taivaan ja maan todistajiksi heitä vastaan.
29 Sillä minä tiedän, että te minun kuoltuani vaellatte kelvottomasti ja poikkeatte siltä tieltä, jota minä käskin teidän vaeltaa. Sentähden on onnettomuus kohtaava teitä aikojen lopulla, kun te teette sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitatte hänet kättenne teoilla."
30 Ja Mooses lausui koko Israelin seurakunnan kuullen tämän virren sanat, alusta loppuun asti:
Jumala loi
46
1335
Vastaukset
- ynnä muuta pahaa
Kaikkivaltias, kaikkeuden Korkein, Luoja ei ole kirjoittanut kivitauluihin lakejaan sormellaan, sen teki kyllä Mooses, tuo juutalaisten vapahtaja ja jumala.
Kaikkivaltias on kyllä omalla hienolla tavallaan jättänyt selkeästi näkyvän suuren sormenjälkensä soluihin, atomeihin, kvarkkeihin, geeneihin ja organismeihin.- LEARSI
olla myös LAKI ja oikeus kaiken solusekamelskan keskellä, joten hyvä Mooses.
Järjestys se olla pitää. - Se´ven Seulasista
LEARSI kirjoitti:
Järjestys se olla pitää.Jopa nykyinen: "kuolemaantuomittu kosmos"; - pysyy voimassa toistaiseksi armosta: "Kristusessa eli Hänessä".(Kol.1:17)
Lukaisehan muten 1 Moos 21:1-12; ja mieti kuka se "ilvehti" lupauksen lapsen Iisakin, synytmästä lähtien hänen isänkodissaan? Siksi, Jumala myös kehotti Aabrahamia kuulemaan, jopa vaimonsa oivaa neuvoa: 'aja pois orjatar poikinensa'." - eikä suinkka luoda järjestystä
LEARSI kirjoitti:
Järjestys se olla pitää.Mooses loi säännöt kostolle ja sen toteuttamiselle. Ei muuta. On teillä siis jumala. Hammas hampaasta ja silmä silmästä, edelleenkin. Palestiinassa se myös näkyy ja tuntuu.
- S´ven Seula
LEARSI kirjoitti:
Järjestys se olla pitää.On ainakin kahdenlaista torjuntaa: ensin sitä, joka johtuu tietämättömyydestä, ja sitten sitä toista - jota voi kutsua myös paatumukseksi.
Hän joka, Jumalan iankakksen evankeliumin viisauden torjuu, ja sitä vastustaa, hän vahingoittaa omaa sieluansa ja rakastaa kuolemaa. Mutta, joka Messiaan Adon Yeshuan löytää: hän saa elää ikuisesti. (Snl.8:35,36.) - tinotito(ei-kirjautunut)
eikä suinkka luoda järjestystä kirjoitti:
Mooses loi säännöt kostolle ja sen toteuttamiselle. Ei muuta. On teillä siis jumala. Hammas hampaasta ja silmä silmästä, edelleenkin. Palestiinassa se myös näkyy ja tuntuu.
tehnyt militarismista kulttia ,niinkuin eräät muut juutalaisuudesta oppia saaneet lahkot.
Daavid ei saanut rakentaa temppeliä koska oli vuodattanut niin paljon verta.
juutalaisuus ei ole kuitenkaan täysin sodanvastainen vaikka uskookin tulevaan rauhan aikaan.
Se mahdollistaa puolustustaistelun käymisen ja itsepuolustuksen.
Palestiinassa näkyy myöskin kansainvälinen likainen politiikka terrorismin muodossa ja tuon toisen lahkon militaristinen kultti. - S´ven Seula
tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:
tehnyt militarismista kulttia ,niinkuin eräät muut juutalaisuudesta oppia saaneet lahkot.
juutalaisuus ei ole kuitenkaan täysin sodanvastainen vaikka uskookin tulevaan rauhan aikaan.
Palestiinassa näkyy myöskin kansainvälinen likainen politiikka terrorismin muodossa ja tuon toisen lahkon militaristinen kultti.Tilannearviosi saisi lisää uskottavuutta.
- tinotito(ei-kirjautunut)
S´ven Seula kirjoitti:
Tilannearviosi saisi lisää uskottavuutta.
militantti-Islam,
joka saa rahoituksensa Iranilta ja Syyrialta.. - S´ven Seula
militantti-Islam,
joka saa rahoituksensa Iranilta ja Syyrialta..Olen samaa mieltä.
- juutalaisuus
Palestiinassa näkyy myöskin kansainvälinen likainen politiikka terrorismin muodossa ja tuon toisen lahkon militaristinen kultti.ei ole täysin sodanvastainen vaan hyväksyy puolustussodan ja itsepuolustamisen, mutta koska olet vieläkin vanhassa ajassa ja näin pyrit täyttämään vanhan liiton oppeja, sinun tulee tietää, että Jumala käski perustaa varustetut kaupungit heille, jotka ovat vahingossa verta vuodattaneet. Eli vahingossa verta vuodattaneet erotettiin heidän keskuudestaan, jotka eivät sitä olleet vahingossakaan tehneet ja näin näiden ihmisten oli asuttava omissa verenvuodattajien kaupungeissa.
He, jotka olivat tahallaan verta vuodattaneet, joutuivat luopumaan sen teon takia omasta elämästään.
Täyttyykö teillä tuokin laki, vai täyttelettekö lakeja sieltä ja täältä?
Me, Jeesuksen omat emme saa tappaa koskaan, emme edes itseämme puolustaaksemme, vaan meidän on luotettava Jumalan varjelukseen ja jos Hänen tahtonsa on, että saamme surmamme jonkun pahan teon tähden, saamme luottaa tuomion Jumalalle ja saamme olla itse rauhassa, sillä olemme eläneet Hänen käskynsä mukaan, joka kuuluu: Älä tapa. - tinotito(ei-kirjautunut)
S´ven Seula kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
se suurin uhka juutalaisuutta ja israelia vastaan.
Uhkat ovat historiassa vaihdelleet puolelta toisella ja islamin maat ovat tarjonneet juutalaisille turvapaikankin aika ajoin. - tinotito(ei-kirjautunut)
juutalaisuus kirjoitti:
ei ole täysin sodanvastainen vaan hyväksyy puolustussodan ja itsepuolustamisen, mutta koska olet vieläkin vanhassa ajassa ja näin pyrit täyttämään vanhan liiton oppeja, sinun tulee tietää, että Jumala käski perustaa varustetut kaupungit heille, jotka ovat vahingossa verta vuodattaneet. Eli vahingossa verta vuodattaneet erotettiin heidän keskuudestaan, jotka eivät sitä olleet vahingossakaan tehneet ja näin näiden ihmisten oli asuttava omissa verenvuodattajien kaupungeissa.
He, jotka olivat tahallaan verta vuodattaneet, joutuivat luopumaan sen teon takia omasta elämästään.
Täyttyykö teillä tuokin laki, vai täyttelettekö lakeja sieltä ja täältä?
Me, Jeesuksen omat emme saa tappaa koskaan, emme edes itseämme puolustaaksemme, vaan meidän on luotettava Jumalan varjelukseen ja jos Hänen tahtonsa on, että saamme surmamme jonkun pahan teon tähden, saamme luottaa tuomion Jumalalle ja saamme olla itse rauhassa, sillä olemme eläneet Hänen käskynsä mukaan, joka kuuluu: Älä tapa.rabbille.
Minun mielestäni (ei täysin oppinut)suhtautuminen väkivaltaan vaihtelee juutalaisuuden uskonsuunnan mukaan:esim.hasiditja muut ultraortodoksit eivät edes mene asepalvelukseen ,vaan opiskelevat vain juutalaista lakia.
Älä tapa käsky kuuluu tulkittuna älä murhaa. - rasismia vastaan
rabbille.
Minun mielestäni (ei täysin oppinut)suhtautuminen väkivaltaan vaihtelee juutalaisuuden uskonsuunnan mukaan:esim.hasiditja muut ultraortodoksit eivät edes mene asepalvelukseen ,vaan opiskelevat vain juutalaista lakia.
Älä tapa käsky kuuluu tulkittuna älä murhaa.on kokonaisen kansan uskonto, kansan joka elää tässä maailmassa ei utopiassa. Järjestäynyttä yhteiskuntaa täytyy puolustaa, jokainen kansa /valtio toimii niin. Ehkä on joukko toisten ylläpitämien yhteiskuntien suojeluksessa eläviä "Jeesuksen omia", jotka ovat pasifisteja, ja jättävät likaiset työt muille, juutalaisuus ei tällaista elämäntapaa määrää.Sen pyhissä kirjoissa on määräykset sodankäynnistä, jota ei siis ole kielletty, mutta myös lupaus siitä että messiaan tultua miekat taotaan auroiksi.
- Eija_Moilanen
se suurin uhka juutalaisuutta ja israelia vastaan.
Uhkat ovat historiassa vaihdelleet puolelta toisella ja islamin maat ovat tarjonneet juutalaisille turvapaikankin aika ajoin.Mitä tuumit alla olevasta lainauksesta? toisaalta mietin Aabrahamille kuin myös myös Haagarille tehtyä Jumalan lupausta. Toisaalta Ismael ja Iisak hautasivat yhdessä isänsä.Uhka oli jo silloin.
1 Moos. 16:12: "Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
Syväntö
"Tässä kuvataan hyvin sattuvasti Ismaelin ja hänen jälkeläistensä luonnetta. Viimeinen lause suomalaisessa käännöksessä on kuitenkin väärin. Sen pitäisi kuulua: "Ja hän on asuva kaikkien veljiensä keskellä." - on taottu
rasismia vastaan kirjoitti:
on kokonaisen kansan uskonto, kansan joka elää tässä maailmassa ei utopiassa. Järjestäynyttä yhteiskuntaa täytyy puolustaa, jokainen kansa /valtio toimii niin. Ehkä on joukko toisten ylläpitämien yhteiskuntien suojeluksessa eläviä "Jeesuksen omia", jotka ovat pasifisteja, ja jättävät likaiset työt muille, juutalaisuus ei tällaista elämäntapaa määrää.Sen pyhissä kirjoissa on määräykset sodankäynnistä, jota ei siis ole kielletty, mutta myös lupaus siitä että messiaan tultua miekat taotaan auroiksi.
auroikisi Jumalan kansan keskuudessa. Israelilaiset uskovaiset lymysivät mielummin piiloon Jerusalemin valloituksen aikana, kuin tarttuivat aseisiin. Aseisiin tarttuivat vain juutalaiset, mutta eivät Jeesukseen uskovat. Elämä on kovin lyhyt aika ja sinä aikana ei tarvitse yhdenkään uskovaisen aseisiin tarttua, jos ei itse tahdo.
Te ette tiedä mikä rauha vallitsee täällä Jumalan valtakunnassa, ettekä usko, että täällä on aseet auroiksi taottu. - täytyisi suunnata
rabbille.
Älä tapa käsky kuuluu tulkittuna älä murhaa.rabbille, sillä te muut syötte kaiken hänen kädestään, ettekä itse ahkeroi Jumalan tuntemiseksi. Siitä Jumala varoittaa jokaista ja käskee jokaisen ahkeroida Jumalan tuntemiseksi, ettei eksytetyksi joutuisi.
Tutkipas sinä, mitä teidän on laista noudatettava ja minkä te jätätte arvottomana noudattamatta ja mitkä säädökset keskuudessanne on tänään voimassa ja mitkä te olette hyljänneet. Voin sanoa, että ihmisen opetukset keskuudessanne kukoistaa, eikä Jumalan Tahto.
Kuka tulkitsee älä tapa käskyn älä murhaa käskyksi ja vapautetaanko tuolla tulkinnalla ihminen tappamaan? - LEARSI
on taottu kirjoitti:
auroikisi Jumalan kansan keskuudessa. Israelilaiset uskovaiset lymysivät mielummin piiloon Jerusalemin valloituksen aikana, kuin tarttuivat aseisiin. Aseisiin tarttuivat vain juutalaiset, mutta eivät Jeesukseen uskovat. Elämä on kovin lyhyt aika ja sinä aikana ei tarvitse yhdenkään uskovaisen aseisiin tarttua, jos ei itse tahdo.
Te ette tiedä mikä rauha vallitsee täällä Jumalan valtakunnassa, ettekä usko, että täällä on aseet auroiksi taottu.ihmeessä, missä se valtakunta on. Taitaa olla sinun mielikuvituksessa.
- Arto Sotavalta
on kokonaisen kansan uskonto, kansan joka elää tässä maailmassa ei utopiassa. Järjestäynyttä yhteiskuntaa täytyy puolustaa, jokainen kansa /valtio toimii niin. Ehkä on joukko toisten ylläpitämien yhteiskuntien suojeluksessa eläviä "Jeesuksen omia", jotka ovat pasifisteja, ja jättävät likaiset työt muille, juutalaisuus ei tällaista elämäntapaa määrää.Sen pyhissä kirjoissa on määräykset sodankäynnistä, jota ei siis ole kielletty, mutta myös lupaus siitä että messiaan tultua miekat taotaan auroiksi.
"Pyhissä kirjoissa on - siis, myös lupaus siitä että mesiaan tulutua miekat taotaan auroiksi".
Kertoisitko hiukan tarkemmin, tästä lupauksenta; jonka toteutumista nähtävästi odotat tapahtuvaksi? - Armas Maasalo
LEARSI kirjoitti:
ihmeessä, missä se valtakunta on. Taitaa olla sinun mielikuvituksessa.
"Jumalan valtakunta ei ole syömistä ja juomista, vaan vanhurskautta ja rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä."
- rasismia vastaan
täytyisi suunnata kirjoitti:
rabbille, sillä te muut syötte kaiken hänen kädestään, ettekä itse ahkeroi Jumalan tuntemiseksi. Siitä Jumala varoittaa jokaista ja käskee jokaisen ahkeroida Jumalan tuntemiseksi, ettei eksytetyksi joutuisi.
Tutkipas sinä, mitä teidän on laista noudatettava ja minkä te jätätte arvottomana noudattamatta ja mitkä säädökset keskuudessanne on tänään voimassa ja mitkä te olette hyljänneet. Voin sanoa, että ihmisen opetukset keskuudessanne kukoistaa, eikä Jumalan Tahto.
Kuka tulkitsee älä tapa käskyn älä murhaa käskyksi ja vapautetaanko tuolla tulkinnalla ihminen tappamaan?ei ole, vaan al-tirzach, älä murhaa. Hrg ja hmt ovat tappamista tarkoitavia verbejä, rzh murhata. 16 "Jos joku lyö rautaesineellä toisen kuoliaaksi, hän on murhamies(rozeach) ja hänet on surmattava. " Miten laki sitten käskisi tappamaan jos tappaminen on kielletty?
Lait kuolemanrangaistuksista ovat yhä voimassa mutta oppineet ovat jo yli 2000 vuotta tulkinneet ne niin, että käytännössä niitä ei voida toimeenpanna. Kivityksiäkö kaikessa pasifismissasi kaipaat? Tervemenoa Iraniin. - oscar peterson
Arto Sotavalta kirjoitti:
"Pyhissä kirjoissa on - siis, myös lupaus siitä että mesiaan tulutua miekat taotaan auroiksi".
Kertoisitko hiukan tarkemmin, tästä lupauksenta; jonka toteutumista nähtävästi odotat tapahtuvaksi?Jes.2.2. Tulee vielä aika, jolloin Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, korkeimpana kukkuloista, ja kansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: -- Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, nouskaamme Jaakobin Jumalan pyhäkköön! Hän opastaa meitä tiellään, ja me, me tahdomme kulkea hänen polkujaan, sillä Siionista tulee Herran sana ja Jerusalemista kaikuu Jumalan puhe.
4 Hän, Herra, ratkaisee kansanheimojen riidat, hän jakaa oikeutta kaikille kansoille. Niin taotaan miekat auran teriksi ja keihäät vesureiksi. Yksikään kansa ei enää kohota miekkaa toista vastaan eikä harjoittele sotataitoja. - Juubal Tuuba
oscar peterson kirjoitti:
Jes.2.2. Tulee vielä aika, jolloin Herran pyhäkön vuori seisoo lujana. Ylimpänä vuorista se kohoaa, korkeimpana kukkuloista, ja kansat virtaavat sinne.
3 Monet kansat lähtevät liikkeelle sanoen: -- Tulkaa, nouskaamme Herran vuorelle, nouskaamme Jaakobin Jumalan pyhäkköön! Hän opastaa meitä tiellään, ja me, me tahdomme kulkea hänen polkujaan, sillä Siionista tulee Herran sana ja Jerusalemista kaikuu Jumalan puhe.
4 Hän, Herra, ratkaisee kansanheimojen riidat, hän jakaa oikeutta kaikille kansoille. Niin taotaan miekat auran teriksi ja keihäät vesureiksi. Yksikään kansa ei enää kohota miekkaa toista vastaan eikä harjoittele sotataitoja.Olet siis löytänyt messiaan, se on käännettynä Kristuksen; ainakin yhdestä kohdasta Profeettoja! Hienoa se on edistystä; ei kun torvet soikoon: Kunnian Kuninkaan käydä sisään "sydämen porteista", ja suuhun uusi laulu "kiitetty olkoon HÄN, joka tulee Herran nimeen"!
Eija_Moilanen kirjoitti:
Mitä tuumit alla olevasta lainauksesta? toisaalta mietin Aabrahamille kuin myös myös Haagarille tehtyä Jumalan lupausta. Toisaalta Ismael ja Iisak hautasivat yhdessä isänsä.Uhka oli jo silloin.
1 Moos. 16:12: "Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
Syväntö
"Tässä kuvataan hyvin sattuvasti Ismaelin ja hänen jälkeläistensä luonnetta. Viimeinen lause suomalaisessa käännöksessä on kuitenkin väärin. Sen pitäisi kuulua: "Ja hän on asuva kaikkien veljiensä keskellä."Myös vuoden 1992 käännös kääntää tämän kohdan oudon rasisisesti:
"Poikasi on oleva kuin villiaasi, hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, aina hän on oleva vastakkain kaikkien veljiensä kanssa."
Juutalainen Mechon Mamren Toora kääntää kohdan järkeenkäypästi ja Ismaelia kunnioittaen:
"And he shall be a wild ass of a man: his hand shall be against every man, and every man's hand against him; and he shall dwell in the face of all his brethren."
http://www.mechon-mamre.org/p/pt/pt0116.htm- kuoleman
ei ole, vaan al-tirzach, älä murhaa. Hrg ja hmt ovat tappamista tarkoitavia verbejä, rzh murhata. 16 "Jos joku lyö rautaesineellä toisen kuoliaaksi, hän on murhamies(rozeach) ja hänet on surmattava. " Miten laki sitten käskisi tappamaan jos tappaminen on kielletty?
Lait kuolemanrangaistuksista ovat yhä voimassa mutta oppineet ovat jo yli 2000 vuotta tulkinneet ne niin, että käytännössä niitä ei voida toimeenpanna. Kivityksiäkö kaikessa pasifismissasi kaipaat? Tervemenoa Iraniin.rangaistukset yhä voimassa. Keiden keskuudessa?
Minäkö kaipaa kivityksiä, minä jolle Jeesus on opettanut, että jo paha ajatus lähimäisestä on tappamista. Minä en tee pahaa, en edes ajattele pahaa ja jos sellainen ajatus joskus pyrkii tulemaan, tunnustan sen heti Jeesukselle ja Hän vapauttaa minut siitä ja sen tähden olen alati vapaa ja rauha on kanssani.
Vai on kuolemanrangaistukset joidenkin keskuudessa yhäkin voimassa. Ymmärrän, että Jumala siirtyi uuteen liittoon ja jätti ihmiset tekemään lihantöitä. Jatkakoon, ken uskaltaa niitä tekoja tehden.
Minä elän rakkaudenlaissa ja olen vapaa.
Lukekaa edes sen verran Raamattua, että tiedätte Jeesuksen vahvistaneen Jumalan käskyt. Hän ei kumonnut niistä yhtäkään, vaan teki ne niin vahvoiksi, että yksikään ei kykene niiden kanssa elämään muuta, kuin Jumalan Voimalla ja sillä voimalla nuo käskyt ovat todella keveät.
Älä tapa, sanoo Jumala, sanoitte te mitä tahansa, mutta me, jotka olemme saaneet rauhan, uskomme ainoastaan Jumalaa.
Jeesus ei todellakaan kumonnut lakia tai profeettoja, vaan täytti ne ja me, jotka elämme täytetyssä laissa emme ikinä tahdo sitä rikkoa. Olemme suuremmassa voittovoimassa, kuin yksikään juutalainen, tai uskosta ostaton kykenee ymmärtämään.
- 30:ssä luvussa
Jumala kertoo edeltä mitä tapahtuu aikojen lopulla ja sitä ennen. Ennen aikojen loppua Israelin, eli Jaakobin pojat luopuvat Jumalasta ja aikojen lopulla Jumala lupaa kirjoittaa lakinsa heidän sydämiinsä ja näin antaa uuden mahdollisuuden tulla kuulaiseksi Jumalan käskyille, eli Jumala lupaa kääntää Israelin kohtalon, jos he kuulevat Jumalan ääntä ja elävät Hänen käskyissään. Tässä vaiheessa, jolloin Jumala ilmoitti Moosekselle kansan hajottamisesta kansojen keskuuteen, oltiin vasta vaeltamassa Egyptin orjuudesta luvattua maata, eli Israelia kohti, eli Jumala voi käyttää aikaa mielensä mukaan ja katsoa edeltä kansojen kohtalot. Vielä ihmisellä on aikaa valita siunaus, tai kirous ja sinaus on Jeesus Kristus, joka oikeuttaa meidät elämään täytetyssä laissa.
5. Mooseksen kirja 30
1 "Jos sinä silloin, kun tämä kaikki sinua kohtaa, siunaus tai kirous, jotka minä olen asettanut sinun valittavaksesi, painat sen sydämeesi kaikkien kansojen keskellä, joiden luo Herra, sinun Jumalasi, on sinut karkoittanut,
2 ja palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö ja kuulet hänen ääntänsä kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, sinä itse ja sinun lapsesi, kaikessa, niinkuin minä tänä päivänä sinua käsken,
3 niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen kaikista kansoista, joiden sekaan hän on sinut hajottanut.
4 Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin.
5 Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi.
6 Ja Herra, sinun Jumalasi, ympärileikkaa sinun sydämesi ja sinun jälkeläistesi sydämet, niin että rakastat Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi, että eläisit.
7 Ja Herra, sinun Jumalasi, antaa kaikkien näiden kirousten kohdata sinun vihollisiasi ja vihamiehiäsi, jotka sinua vainosivat.
8 Ja sinä kuulet jälleen Herran ääntä ja pidät kaikki hänen käskynsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
9 Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle ylen runsaasti hyvää kaikissa sinun kättesi töissä, hän tekee sinun kohtusi hedelmän, karjasi hedelmän ja maasi hedelmän ylen runsaaksi. Sillä niinkuin Herra iloitsi sinun isistäsi, hän jälleen iloitsee sinusta, siitä, että tekee sinulle hyvää,
10 kun sinä kuulet Herran, sinun Jumalasi, ääntä ja noudatat hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka ovat kirjoitetut tähän lain kirjaan, ja kun sinä palajat Herran, sinun Jumalasi, tykö kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi.
11 Sillä tämä käsky, jonka minä tänä päivänä sinulle annan, ei ole sinulle vaikea täyttää eikä liian kaukana.
12 Se ei ole taivaassa, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka nousisi meidän puolestamme taivaaseen noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
13 Se ei ole meren takana, eikä sinun tarvitse sanoa: 'Kuka menisi meidän puolestamme meren taakse noutamaan sen meille ja julistaisi sen meille, että me sen täyttäisimme?'
14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
15 Katso, minä panen tänä päivänä sinun eteesi elämän ja hyvän, kuoleman ja pahan,
16 kun minä tänä päivänä käsken sinua rakastamaan Herraa, sinun Jumalaasi, ja vaeltamaan hänen teitänsä ja noudattamaan hänen käskyjänsä, säädöksiänsä ja oikeuksiansa, että eläisit ja lisääntyisit ja että Herra, sinun Jumalasi, siunaisi sinua siinä maassa, jota menet ottamaan omaksesi.
17 Mutta jos sinun sydämesi kääntyy pois etkä tottele, vaan annat vietellä itsesi kumartamaan muita jumalia ja palvelemaan niitä,
18 niin minä julistan teille tänä päivänä, että te totisesti hukutte; te ette kauan elä siinä maassa, johon sinä menet Jordanin yli, ottamaan sen omaksesi.
19 Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
20 Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kuule hänen ääntänsä ja riipu hänessä kiinni, sillä siinä on sinun elämäsi ja pitkä ikäsi, ja niin sinä saat asua siinä maassa, jonka Herra sinun isillesi, Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, vannotulla valalla on luvannut heille antaa."- LEARSI
... siinä sinä näet, ei siinä puhuta mitään Jeesuksen vastaanottamisesta.
J:la itse on kansansa pelastaja ja vapahtaja, sekä kieltää kääntymästä muiden jumalien puoleen.
Sinä yrität vietellä juutalaisia palvelemaan muita jumalia ja uskontoja.
Tuo on paha, paha juttu. - viettelet
LEARSI kirjoitti:
J:la itse on kansansa pelastaja ja vapahtaja, sekä kieltää kääntymästä muiden jumalien puoleen.
Tuo on paha, paha juttu.ihmiset kuolleeseen liittoon ja minä pyrin saamaan teidät elävän Jumala luokse.
Jumala ei ole vanhassa liitossa, sillä Hän etsi sijan uudelle, paremmalle liitolle, mutta te ette jälleenkään taivu Jumalan Tahtoon, vaan palvelette edelleenkin lihan- eli ihmisen tahtoa niin, kuin juutalaiset ovat suurimmalta osalta aina tehneet ja siksi on jäävä vain jäännös pelastukseen.
Voitko väittää, että Mooseksessa ei puhuta edeltä siitä tapahtumasta, mikä tuli todeksi sen jälkeen, kun Jumala pelasti jokaisen, joka uskoo Jeesukseen, eli aloitti uuden liiton ja LEIKKASI ITSE YMPÄRI OMIENSA SYDÄMET. Sen jälkeen ympärileikkausta ei ole tehty lihaan, koska Jumala tekee sen henkeen ja näin henkemme tulee soveliaaksi yhtymään Jumalan Henkeen. Lihanteot on Jumalan puolelta hyljätty, eli kukaan ei voi enää teoilla ansaita armoa. Armosta me kyllä saamme innon tehdä Jumalan edeltä valmistamia tekoja ja ne ilmentävät rakkautta, laupeutta ja armahtavaisuutta.
Mihin te panette Jesajan, Jeremian ja kaikkien profeettojen ennustukset uudesta liitosta. Ummistatteko vain silmänne niiden kohdalla?
Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä.
Miettikää mikä teitä sokaisee ja huutakaa Jumalan puoleen, että se sokaiseva verho otettaisiin teistä poissa ja pääsisitte totuuteen, joka tekee vapaaksi. - JEESUKSESTA,
LEARSI kirjoitti:
Tuo on paha, paha juttu.jonka Jumala lupaa herättää kansan keskuudesta, eli veljien joukosta. Mooses ja kansa pelkäsivät pensaasta kuuluvaa Jumalan ääntä ja silloin Jumala lupasi herättävänsä Mooseksen kaltaisen, eli ihmisen muotoisen, jossa Hän puhuu, eli tulevaisuudessa Hän ei aikonut puhua palavassa pensaassa, vaan ihmisen kaltaisessa ja ilmoitti, että joka ei tätä Hänen herättämäänsä profeettaa kuule, hävitetään kansan keskuudesta. Jeesus syntyi LUPAUKSEN kautta Aabrahamin simenestä, vaikka sikisikin Pyhästä Hengestä ja syntyi neitsyt Marian kautta. Sen jälkeen, kun Jeesus meidät lunasti, olemme olleet LUPAUKSEN kautta Aabrahamin siementä, eli israelilaisia ja meillä on täydet oikeudet Israeliin.
Näin Jumala täytti lupauksensa Aabrahamille ja Moosekselle. Jeesuksessa puhui ja Pyhän Hengen kautta yhä puhuu Jumala, sillä Hän on Jumala ja joka ei Jeesusta kuule joutuu hävitettäväksi.
5. Mooseksen kirja 18
15 Sinun keskuudestasi, veljiesi joukosta, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle profeetan, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
16 On tapahtuva aivan niin, kuin sinä Herralta, sinun Jumalaltasi, anoit Hoorebilla, silloin kun seurakunta oli koolla ja sanoit: 'Älköön minun enää suotako kuulla Herran, minun Jumalani, ääntä älköönkä nähdä tätä suurta tulta, etten kuolisi'.
17 Ja Herra sanoi minulle: 'Mitä he ovat puhuneet, on oikein puhuttu.
18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille. - Iloöljyä ja katkeria yrttejä
LEARSI kirjoitti:
Tuo on paha, paha juttu.Sydämeni tulvii hyviä uutisia. Kerron tekoni kunkinkaalle, kieleni on kerkeän kirjurin kynä.
Olet ihmislapsista ihanampia, suloisuus on vuodatettu huulillesi; sen tähden Jumala on siunannut sinut ikiajoiksi...Jumala, valtaistuimesi pysyy aina ja iäti; valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka. Rakastat vanhurskautta ja vihaat vääryyyttä; sen tähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinut iloöljyllä enemmän kuin osaveljesi. Ps.45:stä - rabbinne
LEARSI kirjoitti:
Tuo on paha, paha juttu.ei tunne kirjoituksia, kun ei ole näistä teille opettanut ja siksi kehoitan sinua, että älä jää kenekään ihmisen opetuksen varaan, vaan ahkeroi Jumalan tuntemisen eteen aivan itse.
Nyt elämme ajassa, jossa eksytykset nielevät kaikki, jotka eivät Jumalaa tunne, sillä onhan nyt vastustajalla viimeiset hetket tuhota Jumalan luomaa ja siksi hän kiertää ympäri ja etsii heitä, jotka jäävät kaiken roskan syöjiksi, kun eivät itse ahkeroi Jumalan tuntemiseksi. Jumala ei luonut laiskuutta, vaan sen sai aikaiseksi vastahenki.
Jos sinä ahkeroit itse, et voi olla näkemättä totuutta siitä, että Jumala loi uuden liiton ja siinä liitossa Jumala elää. ei vanhassa, vaan uudessa. - rebecca(ei kirjautuneena)
viettelet kirjoitti:
ihmiset kuolleeseen liittoon ja minä pyrin saamaan teidät elävän Jumala luokse.
Jumala ei ole vanhassa liitossa, sillä Hän etsi sijan uudelle, paremmalle liitolle, mutta te ette jälleenkään taivu Jumalan Tahtoon, vaan palvelette edelleenkin lihan- eli ihmisen tahtoa niin, kuin juutalaiset ovat suurimmalta osalta aina tehneet ja siksi on jäävä vain jäännös pelastukseen.
Voitko väittää, että Mooseksessa ei puhuta edeltä siitä tapahtumasta, mikä tuli todeksi sen jälkeen, kun Jumala pelasti jokaisen, joka uskoo Jeesukseen, eli aloitti uuden liiton ja LEIKKASI ITSE YMPÄRI OMIENSA SYDÄMET. Sen jälkeen ympärileikkausta ei ole tehty lihaan, koska Jumala tekee sen henkeen ja näin henkemme tulee soveliaaksi yhtymään Jumalan Henkeen. Lihanteot on Jumalan puolelta hyljätty, eli kukaan ei voi enää teoilla ansaita armoa. Armosta me kyllä saamme innon tehdä Jumalan edeltä valmistamia tekoja ja ne ilmentävät rakkautta, laupeutta ja armahtavaisuutta.
Mihin te panette Jesajan, Jeremian ja kaikkien profeettojen ennustukset uudesta liitosta. Ummistatteko vain silmänne niiden kohdalla?
Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä.
Miettikää mikä teitä sokaisee ja huutakaa Jumalan puoleen, että se sokaiseva verho otettaisiin teistä poissa ja pääsisitte totuuteen, joka tekee vapaaksi.Mitä käsittämätöntä soopaa!
>>" Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä." - <<bezalel<<
rabbinne kirjoitti:
ei tunne kirjoituksia, kun ei ole näistä teille opettanut ja siksi kehoitan sinua, että älä jää kenekään ihmisen opetuksen varaan, vaan ahkeroi Jumalan tuntemisen eteen aivan itse.
Nyt elämme ajassa, jossa eksytykset nielevät kaikki, jotka eivät Jumalaa tunne, sillä onhan nyt vastustajalla viimeiset hetket tuhota Jumalan luomaa ja siksi hän kiertää ympäri ja etsii heitä, jotka jäävät kaiken roskan syöjiksi, kun eivät itse ahkeroi Jumalan tuntemiseksi. Jumala ei luonut laiskuutta, vaan sen sai aikaiseksi vastahenki.
Jos sinä ahkeroit itse, et voi olla näkemättä totuutta siitä, että Jumala loi uuden liiton ja siinä liitossa Jumala elää. ei vanhassa, vaan uudessa.meidän rabbimme kyllä tuntee kirjoitukset ja osaa niitä opetta todella hyvin. luotan ehdottomasti hänen opetukseensa.
- tekee
<<bezalel<< kirjoitti:
meidän rabbimme kyllä tuntee kirjoitukset ja osaa niitä opetta todella hyvin. luotan ehdottomasti hänen opetukseensa.
Teidän rabbien kirjat: plink*
- Eija_Moilanen
rebecca(ei kirjautuneena) kirjoitti:
Mitä käsittämätöntä soopaa!
>>" Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä."Siis tuota noin. Hmm juu. (hymy)
Ei siinä olekaan mitään järkeä. Tämä ongelma tulee siitä, että kaikki kristityt eivät tiedä Paavalin kirjallisuuden lajia. Hän kirjoittaa usein pareneettisella tyylillä johon myös kuuluvat uhittelut kuvitteellisille vastustajille. toisaalta onhan se saatettu tarkoittaa jo seurakunnassa oleville vastustajille. Novumin mukaan se muistuttaa juutalaista viisauskirjallisuutta, joka ei kylläkään ole minulle tuttua. Kirjeissään Paavali vastaa johonkin paikalliseen ongelmaan. Tässä tapauksessa se on ollut vaatimus pakanoiden ympärileikkauksesta.
Tästä on seurannut se vastaus, josta hiukan sait tietoa edellisen viestin lähettäjältä kun hän yleistää rankasti. Niin uskomatonta kuin se onkin niin hyvää se tarkoittaa.
Jos minä olen Raamattuni oikein lukenut, niin nämä asiat eivät ole aivan niin yksinkertaisia edes juutalaiselle Paavalille kuin meille kristityille pakanoille. (hymy) - joka ei
<<bezalel<< kirjoitti:
meidän rabbimme kyllä tuntee kirjoitukset ja osaa niitä opetta todella hyvin. luotan ehdottomasti hänen opetukseensa.
osaa opettaa uudesta liitosta mitään, eikä näe Jeesuksesta kertovia profetioita Vanhasta Testamentista, joutaa jättää opettamisen kokonaan poissa, sillä sellaista rabbia ei ole Jumala koskaan kutsunut.
Tiesittekö te edes sitä, että Jumala antaa koulutuksen Itse omille opettajilleen, kuin muillekin viranhaltijoille ja maan päällä ei ole sellaista koululaitosta, joka kykenisi opettamaan niitä asioita, joita Jumala omilleen opettaa.
Jättäkää tuollaisten rabbien opetukset omaan arvoonsa ja ahkeroikaa itse Jumalan tuntemiseksi. Kun te sen teette tulette näkemään, että uusi liitto on alkanut kaksituhatta vuotta sitten ja uuden liiton lapsille kuuluu vapaus ja rakkaus. - että tuota edellä
>>" Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä."kirjoittamaani on vaikea ja suorastaan mahdoton ymmärtää, jos ei tunne Jeesusta. Jos tahdot tutustua tuohon asiaan, niin sinun tulee lukea Uutta Testamenttia ja voit aloittaa sen lukemalla Johanneksen evankeliumin. Johannes kolmosessa kerrotaan uudesti syntymisen ihmeestä.
Itselläni se tapahtui eräänä Pyhäin miesten päivänä yli kaksikymmentä vuotta sitten. Oikeastaan en edes osannut odottaa sellaista tapahtumaa, koska kuuluin siihen aikaan luterilaiseen yhteisöön, jossa ei osattu opettaa Pyhän Hengen osallisuudesta Jumalan lapsen elämään.
Jeesus synnytti minut uudeksi ilman, että osasin sitä edes pyytää ja siinä uudesti syntymisen yhteydessä sain monet armolahjat, joiden kautta olen saanut oppini, eli Jeesus on opettanut minua Pyhän Hengen kautta, joka on sisääni annettu.
Olen kokenut valtavasti ihmeitä ja parantunut todella vakavista sairauksista aina hetkessä. Nyt olen ollut jo kauan täysin terve ja yli kaksikymmentä vuotta rauha on ollut jatkuva seuralaiseni, eli Jeesuksen lupaama rauha ei ole poistunut hetkeksikään, vaikka elämässä on välillä ollutkin myrskyjä.
Uudessa Testamentissa Jumala kertoo, että Hän siirtää Jeesukseen uskovat Jeesuksen perustamaan valtakuntaan ja se on toteutunut kohdallani.
Tämä valtakunta on se rauhan ja tasapainon lähde meille uskovaisille. Tämä valtakunta ei tullut näkyvällä tavalla, mitä monet sen odottivat tulevan, vaan se tuli meidän Jeesuksen omien sisimpään. Tätä asiaa on tietenkin vaikea uskoa, mutta jokainen Jeesukseen todella uskova saa tulla tänne Jumalan valtakuntaan ja monet siitä todistavat koko maailmassa kertoen, että Jeesuksen Uhrityöhän uskominen tuo vapauden ja rauhan.
Emme me puhu mitään, mikä ei olisi totta ja meille todistettua. Kuten sinäkin varmasti tiedät, niin monet ovat olleet valmiit antamaan henkensäkin sen takia, että eivät ole tahtoneet uskosta Jeesukseen luopua, eli kuka tahtoo luopua todistetusta rauhasta. - ystävä,
Eija_Moilanen kirjoitti:
Siis tuota noin. Hmm juu. (hymy)
Ei siinä olekaan mitään järkeä. Tämä ongelma tulee siitä, että kaikki kristityt eivät tiedä Paavalin kirjallisuuden lajia. Hän kirjoittaa usein pareneettisella tyylillä johon myös kuuluvat uhittelut kuvitteellisille vastustajille. toisaalta onhan se saatettu tarkoittaa jo seurakunnassa oleville vastustajille. Novumin mukaan se muistuttaa juutalaista viisauskirjallisuutta, joka ei kylläkään ole minulle tuttua. Kirjeissään Paavali vastaa johonkin paikalliseen ongelmaan. Tässä tapauksessa se on ollut vaatimus pakanoiden ympärileikkauksesta.
Tästä on seurannut se vastaus, josta hiukan sait tietoa edellisen viestin lähettäjältä kun hän yleistää rankasti. Niin uskomatonta kuin se onkin niin hyvää se tarkoittaa.
Jos minä olen Raamattuni oikein lukenut, niin nämä asiat eivät ole aivan niin yksinkertaisia edes juutalaiselle Paavalille kuin meille kristityille pakanoille. (hymy)tai ainakin toivon, että saan sanoa sinua ystäväksi.
En tunne sinua, sillä en ole juurikaan aikaisemmin vieraillut täällä juutalaisten palstalla, mutta ajattelen sinun tuntevan Jeesuksen, mutta ehkä et ole vielä päässyt kovin pitkälle Jumalan salaisuuksien tuntemisen kanssa, jos et tiedä, että kirjoitin täysin totta, kun kerroin Jumalan valtakunnasta, joka on sisäisesti meissä uskovaisissa.
Monille se, että Jeesus ei tullutkaan näkyvällä tavalla Kuninkaana on ollut se pettymys, jonka tähden he eivät ole ollenkaan halunneet ottaa Jeesusta vastaan, mutta meille, jotka Hänet otimme vastaan on valtava voitto, että saimme siirron tähän valtakuntaan, jossa todella vallitsee rauha ja kaikkinainen Jumalan valta.
Jokainen Jeesukseen todella uskovat tietää, että tässä valtakunnassa ei ole muuta miekkaa, kuin Jumalan Sanan miekka ja näin ollen kaikki aseet on auroiksi taottu. - Eija_Moilanen
ystävä, kirjoitti:
tai ainakin toivon, että saan sanoa sinua ystäväksi.
En tunne sinua, sillä en ole juurikaan aikaisemmin vieraillut täällä juutalaisten palstalla, mutta ajattelen sinun tuntevan Jeesuksen, mutta ehkä et ole vielä päässyt kovin pitkälle Jumalan salaisuuksien tuntemisen kanssa, jos et tiedä, että kirjoitin täysin totta, kun kerroin Jumalan valtakunnasta, joka on sisäisesti meissä uskovaisissa.
Monille se, että Jeesus ei tullutkaan näkyvällä tavalla Kuninkaana on ollut se pettymys, jonka tähden he eivät ole ollenkaan halunneet ottaa Jeesusta vastaan, mutta meille, jotka Hänet otimme vastaan on valtava voitto, että saimme siirron tähän valtakuntaan, jossa todella vallitsee rauha ja kaikkinainen Jumalan valta.
Jokainen Jeesukseen todella uskovat tietää, että tässä valtakunnassa ei ole muuta miekkaa, kuin Jumalan Sanan miekka ja näin ollen kaikki aseet on auroiksi taottu.Eläkä ota viestistäni itseesi. En väittänyt, että et kirjoittaisi vilpittömästi. Olen itsekin uskossa.
Täällä netissä on paljon sanan miekkaa käytetty. Mielestäni julistettu on niin paljon, että olisi ihan normaalin keskustelun aika. (hymy)Kunhan katselet täällä suomi24:llä ympärillesi niin saattaa olla helpompi tajuta mitä tarkoitan. - sinun,,,
Eija_Moilanen kirjoitti:
Eläkä ota viestistäni itseesi. En väittänyt, että et kirjoittaisi vilpittömästi. Olen itsekin uskossa.
Täällä netissä on paljon sanan miekkaa käytetty. Mielestäni julistettu on niin paljon, että olisi ihan normaalin keskustelun aika. (hymy)Kunhan katselet täällä suomi24:llä ympärillesi niin saattaa olla helpompi tajuta mitä tarkoitan.olevan uskossa ja kiva, että annoit suostumuksen siihen, että voin kutsua sinua ystäväksi.
Vaikka en olekaan tällä juutalaisten palstalla aikaisemmin juuri, kuin piipahtanut joskus, niin olen kirjoitellut täällä netissä näillä muilla palstoilla, joissa etsitään Jumalaa jo kohta kaksi vuotta. Olen kanssasi samaa mieltä, että keskustelua kaivattaisiin, mutta olen saanut nähdä, että keskuteluja ei juuri synny, vaan paraskin yritys keskustelun luomiseen menee useimiten intoksi ja omien näkemysten puolustamiseksi. Ehkäpä me joskus vielä kykenemme rauhassa rakentamaan sillä tiedolla, mikä meillä kullakin on, sillä Jumala ei antanut yhteen astiaan kaikkea tietoa, vaan jakoi sen koko pyhän kansan keskuuteen ja moniin eri astioihin.
Minä niin, kuin varmasti sinäkin, pyrin tuomaan sitä äärettömän tärkeää totuutta kaikkien tietoon, että Jeesus on jo voittanut ja siitä voitosta me saamme rauhan.
Moni on vielä kaukana totuudesta, mutta kuitenkin useimmat heistä etsivät sydämestään totuutta ja Jeesus on luvannut avata oven jokaiselle, joka sydämestään Häntä etsii.
Usein keskustelu muuttuu julistukseksi, mutta jos se julistus tulee sydämestä, joka on jo armosta päässyt tuntemaan totuuden, niin silloin se on hyvä ja tarkoitettu rakauden tähden heille, jotka eivät ole vielä totuuteen päässeet. - ????
joka ei kirjoitti:
osaa opettaa uudesta liitosta mitään, eikä näe Jeesuksesta kertovia profetioita Vanhasta Testamentista, joutaa jättää opettamisen kokonaan poissa, sillä sellaista rabbia ei ole Jumala koskaan kutsunut.
Tiesittekö te edes sitä, että Jumala antaa koulutuksen Itse omille opettajilleen, kuin muillekin viranhaltijoille ja maan päällä ei ole sellaista koululaitosta, joka kykenisi opettamaan niitä asioita, joita Jumala omilleen opettaa.
Jättäkää tuollaisten rabbien opetukset omaan arvoonsa ja ahkeroikaa itse Jumalan tuntemiseksi. Kun te sen teette tulette näkemään, että uusi liitto on alkanut kaksituhatta vuotta sitten ja uuden liiton lapsille kuuluu vapaus ja rakkaus.ja olen täällä käymässä ensimäistä kertaa, huomaan että kaikille uskonnolisille sivuille riittää niitä, jotka haalauavat olla ylivertaisia ja oikeassa ja julistaa omaa uskoaan, miksi?
Olisi paljon mielenkiintoisempaa keskustella ja vaihtaa ajatuksia ja oppia toistemme uskosta.
Jättäkää julistus toisaalle tai poistukaa tälläiseltä sivulta.
Minä haluaisin kunnioittaa, tässä tapauksessa juutalaisuutta ja oppia heiltä.
Olen kristitty, minunkin uskoani halveksutaan ja valhetellen puhutaan pahaa.....
Kaipaan kovasti asiallista keskustelua, ainkin niltä jotka julistavat olevansa todellisia kristittyjä............. - sanottiin
???? kirjoitti:
ja olen täällä käymässä ensimäistä kertaa, huomaan että kaikille uskonnolisille sivuille riittää niitä, jotka haalauavat olla ylivertaisia ja oikeassa ja julistaa omaa uskoaan, miksi?
Olisi paljon mielenkiintoisempaa keskustella ja vaihtaa ajatuksia ja oppia toistemme uskosta.
Olen kristitty, minunkin uskoani halveksutaan ja valhetellen puhutaan pahaa.....
Kaipaan kovasti asiallista keskustelua, ainkin niltä jotka julistavat olevansa todellisia kristittyjä.............äsken, että jos ei ole kylmä eikä kuuma, vaan on haalea, on kuoleman synnissä.
- koska
sanottiin kirjoitti:
äsken, että jos ei ole kylmä eikä kuuma, vaan on haalea, on kuoleman synnissä.
haalea myötäilee kaikkia opintuulia ja on kaiken vietävissä, sillä hän ei kylmästi torju väärää hapatusta, eikä kuumasti puolusta Jumalan antamaa opetusta.
- Eija_Moilanen
???? kirjoitti:
ja olen täällä käymässä ensimäistä kertaa, huomaan että kaikille uskonnolisille sivuille riittää niitä, jotka haalauavat olla ylivertaisia ja oikeassa ja julistaa omaa uskoaan, miksi?
Kaipaan kovasti asiallista keskustelua, ainkin niltä jotka julistavat olevansa todellisia kristittyjä.............Täällä on melkoisen turha yrittää saada yleistä asiallista keskustelua. Ota joku määrätty nimimerkki itsellesi, että sut opitaan tuntemaan. Silmäile nimimerkkejä opit aika äkkiä tunnistamaan ne joiden kanssa on edes toivoa saada asiallista keskustelua aikaan.
sinun,,, kirjoitti:
olevan uskossa ja kiva, että annoit suostumuksen siihen, että voin kutsua sinua ystäväksi.
Vaikka en olekaan tällä juutalaisten palstalla aikaisemmin juuri, kuin piipahtanut joskus, niin olen kirjoitellut täällä netissä näillä muilla palstoilla, joissa etsitään Jumalaa jo kohta kaksi vuotta. Olen kanssasi samaa mieltä, että keskustelua kaivattaisiin, mutta olen saanut nähdä, että keskuteluja ei juuri synny, vaan paraskin yritys keskustelun luomiseen menee useimiten intoksi ja omien näkemysten puolustamiseksi. Ehkäpä me joskus vielä kykenemme rauhassa rakentamaan sillä tiedolla, mikä meillä kullakin on, sillä Jumala ei antanut yhteen astiaan kaikkea tietoa, vaan jakoi sen koko pyhän kansan keskuuteen ja moniin eri astioihin.
Minä niin, kuin varmasti sinäkin, pyrin tuomaan sitä äärettömän tärkeää totuutta kaikkien tietoon, että Jeesus on jo voittanut ja siitä voitosta me saamme rauhan.
Moni on vielä kaukana totuudesta, mutta kuitenkin useimmat heistä etsivät sydämestään totuutta ja Jeesus on luvannut avata oven jokaiselle, joka sydämestään Häntä etsii.
Usein keskustelu muuttuu julistukseksi, mutta jos se julistus tulee sydämestä, joka on jo armosta päässyt tuntemaan totuuden, niin silloin se on hyvä ja tarkoitettu rakauden tähden heille, jotka eivät ole vielä totuuteen päässeet.tämän palstan otsikkona on juutalaisuus - ei kristinuskon julistaminen. Niille on omat palstat, joten.....
- näet
>>" Te elätte vanhassa kuolleessa liitossa, mutta me olemme saaneet oikeuden pysyä ajantasalla ja siksi olemme saaneet sydämen ympärileikkauksen ja uudesti syntymisen Jumalan Sanasta, joka on Jeesus ja Pyhästä Hengestä ja Isä on siirtänyt meidät Jeesuksen perustamaan valtakuntaan, jonka Kuningas Jeesus on. Meidän Kuninkaallamme on täällä ainoastaan määräysvalta, eli alkeisvoimat eivät täällä päde ja siksi täällä tapahtuu ihmeitä."Jeesus tuli Mooseksen lupaamana profeettana ensin kuten Mooseskin oli ennen kuin Daavidin kuninkuus astetettiin edellisessä liitossa.
Ja samoin kuin Daavidin kuninkuus oli jo ennen kuin hänet virallisesti asetettiin Israelin kuninkaaksi, samoin on Jeesuksenkin Messiaanisuus valmistettu etukäteen valmiiksi samoin kuin Daavidinkin jo Saulin ollessa vielä kuninkaana.
Messias tulee jo valmiiseen Uuteen Liittoonsa Kuninkaana kun hän saapuu.
Ja tuo kuninkuus on koko ihmiskuntaa koskeva ja siksi kaikkien ihmisten on oltava kuin olisivat yhtä kansaa.
Näin ei kansalliset sodat ole enää nytkään luvallisia. Ne on tehty rikoksiksi toisin kuin oli Israelin edellisen liiton aikana. - juutalaisuus-palstalla!
???? kirjoitti:
Kaipaan kovasti asiallista keskustelua, ainkin niltä jotka julistavat olevansa todellisia kristittyjä.............Juutalaisethan eivät ole kristittyjä!!! Jos haluat tutustua juutalaisuuteen, ota silloin vastaan juutalaisten selitykset ja mielipiteet, äläkä vaadi heitä olemaan "kristittyjä"! Tai mene muualle "keskustelemaan" kristittyjesi kanssa. En kyllä ole minäkään juutalainen mutta kunnioitan toisten uskoa niin, että kuuntelen ja kyselen mutta en vaadi heitä uskomaan kuten minä uskon!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433137- 432518
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1152468- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271830- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851445- 391310
- 821169