Nyt on aika, jolloin

Mohikaani_27

uskovaisten tulee ottaa koko hengellinen taisteluvarustus päällensä.
* Sillä on havaittavissa, että tekosyiden nojalla hyökkäykset käy yhä ilmeisemmiksi, mitä lähemmä Jeesuksen tuloa päivä päivältä ollaan menossa.
* Saatana tulee mairitellen, valkeuden enkeleinä, kiehtoo sanoillaan, mutta valehtelee päin naamaa, siksi on tämä seuraava Raamatun sanoma jokaiselle kristitylle varteen otettava varustus, ja rukoillen anoen Herralta, että saamme sen suojaksemme kaikkea pahan palavia nuolia ja saatnan riivaajain viisautta vastaan.

* ""

30

538

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koko ajan pahemmaksi?

Jos se vain johtuukin meillä vanhenevilla ukoilla siitä ettemme enää oikein tahdo "pysyä kelkassa mukana" emmekä haluakaan pysyä. Omalla kohdallani ainakin osaksi lienee tuosta kysymys.

• * 6:19 ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
      * 6:20 jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.>""""

* * * * * * *

Mikäs ihme sinua, Mohikaani, on kahlinnut? Rohkeutta, veljeni! Hesekielin kielikin oli välillä kahlehdittu ja joskus piti nukkua neljä viikkoa ensin yhdellä kyljellä ja sitten toiset neljä viikkoa toisella kyljellä, joten huomaamme joskus sairaudenkin kahlehtivan meitä paikalleen.

• * mulla on vasen olkapää ollut jo useamman kuukauden lääkityksen varassa, ja jos sattuu loikomaan sen puolen kyljellä, on oitis pakko vaihtaa kylkeä. Toivottavasti ei joudu kaivoon liejun sekaan, niikuin Jeremia!

• poikalapsi

Nyt on aika, jolloin
      ihmisarvoon ja tasapuolisuuteen sekä demokratiaan luottavien tulee ottaa kaikki lailliset keinot käyttöön.
      * Sillä on havaittavissa, että tekosyiden nojalla hyökkäykset käy yhä ilmeisemmiksi, mitä enemmän helluntailahkon pääpukarit hihhuloituvat.
      * Diktatuuri ja sorto tulee mairitellen, valkeuden enkeleinä, kiehtoo sanoillaan, mutta valehtelee päin naamaa, siksi on oman terveen järjen käyttö jokaiselle varteen otettava varustus. Rukoillen ja anoen Herralta saamme sen suojaksemme kaikkea pahan palavia nuolia ja saatanallisten hellaririivaajain viisautta vastaan.

Mohikaani on pahan asialla, minkä hänen jatkuva oman itsen korottaminen ja tuomitseminen oman halunsa mukaan todista´vat. Varokaa: Mohikaani-Ritari vie seuraajansa mukanaan kuumaan paikkaan.

• todella kuumat oltavat, aikanaan, ellet sitten tee parannusta sytielämästäsi, ja huuda avuksesi Herraa Jeesusta pelastamaan ja antamaan syntisi anteeksi. Usko pois!

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

todella kuumat oltavat, aikanaan, ellet sitten tee parannusta sytielämästäsi, ja huuda avuksesi Herraa Jeesusta pelastamaan ja antamaan syntisi anteeksi. Usko pois!

On taatusti ihan parasta, että huolehdit ikiomasta "sytielämästäsi" vain. Minä en tee sen kummemmin syntiä - en esim. valehtele tai luule olevani jumala, kuten sinä teet. Olen rehellisesti oma itseni kaikessa, eikä siihen ole Jumalalla varmaan pahaa sanottavaa.

MILLOIN sinä lopetat valehtelun?

• Mohikaani_27 kirjoitti:

todella kuumat oltavat, aikanaan, ellet sitten tee parannusta sytielämästäsi, ja huuda avuksesi Herraa Jeesusta pelastamaan ja antamaan syntisi anteeksi. Usko pois!

että

"Kaikki ihmiset ovat valhettelijoita". [Ps.116:11]

• frihet
        ekivaari kirjoitti:

että

Eli parannuksen paikalle viedään jokaista (minuakin), ei ole toista tietä, laulaa Viljasen pojatkin, eli hyljätään synti myös, ettei se meidän kulkuamme paina.

Vapauteen Kristus meidät vapautti, joten tänäänkin armo riittää kumpa vain katumus ei unohtuisi.

• poikalapsi kirjoitti:

On taatusti ihan parasta, että huolehdit ikiomasta "sytielämästäsi" vain. Minä en tee sen kummemmin syntiä - en esim. valehtele tai luule olevani jumala, kuten sinä teet. Olen rehellisesti oma itseni kaikessa, eikä siihen ole Jumalalla varmaan pahaa sanottavaa.

MILLOIN sinä lopetat valehtelun?

omastasilmästäsi, sillä tämähän on silkkaa valhetta levittäessäsi tälläistä soopaa "Minä en tee sen kummemmin syntiä - en esim. valehtele tai luule olevani jumala, kuten sinä teet."

* Tee siis parannus ja usko evankeliumi!

• ekivaari kirjoitti:

että

valehdellut tänään, vai mistä tuollaista nyt saarnaat?

valehdellut tänään, vai mistä tuollaista nyt saarnaat?

väitteeseen ettei hän koskaan valehtele. Herra rekisteröi kaikki minun tämänpäiväiset niin kuin kaikki muutkin puheeni.

Koska kaikki näkyväinen on katoavaista, on myös kaikki näkyväisistä puhuminen valhetta, joten pitänee sinulle vastata myöntävästi, että kyllä olen valhetta tänäänkin puhunut;

Ps. 62:9
        (62:10) "Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, VAIN VALHETTA IHMISTEN LAPSET: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys."

• ekivaari kirjoitti:

väitteeseen ettei hän koskaan valehtele. Herra rekisteröi kaikki minun tämänpäiväiset niin kuin kaikki muutkin puheeni.

Koska kaikki näkyväinen on katoavaista, on myös kaikki näkyväisistä puhuminen valhetta, joten pitänee sinulle vastata myöntävästi, että kyllä olen valhetta tänäänkin puhunut;

Ps. 62:9
        (62:10) "Vain tuulen henkäystä ovat ihmiset, VAIN VALHETTA IHMISTEN LAPSET: kaikki he nousevat vaa'assa ylös köykäisempinä kuin tuulenhenkäys."

väittää, tosi on!
        * Vastasit kyllä minun kommenttini ketjussa, tarkoitit varmaan poikalapselle, osui vaan minun oksaan! Mutta eihän se mitään haittaa.

* Muuten, tuosta valehtelusta, eikös sekin oikeastaan muutu Kristuksessa niin, että uudestisyntyneen ei pitäisi kuitenkaan tahallaan valehdella, vaikka Jumala sanassaan sanookin toisin, mutta jos valetelija uudestisyntyy, niin ei sitten enää tulisi valehdella, näin mä oon asian kässännyt!

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

omastasilmästäsi, sillä tämähän on silkkaa valhetta levittäessäsi tälläistä soopaa "Minä en tee sen kummemmin syntiä - en esim. valehtele tai luule olevani jumala, kuten sinä teet."

* Tee siis parannus ja usko evankeliumi!

Nyt kyllä menit omassa sotkussasi liian pitkälle. MIKÄ tuossa tekstissäni lainaamassai on muka väärin? Minä EN valehtele ENKÄ luule olevani jumala, sinä taas selkeästi olet jäänyt kiinni tahallisesta valehtelusta. Tuomitset täällä myös muita kuin jumala ikäämn, koska sinä "tiedät" asioita, joita et oikeasti edes voi tietää. Vai pitääkö taas ottaa muutama esimerkki, että viimeinkin uskot, valehtelija?

Olet sinä oikea lavean tien emäepeli!

• poikalapsi
        Mohikaani_27 kirjoitti:

väittää, tosi on!
        * Vastasit kyllä minun kommenttini ketjussa, tarkoitit varmaan poikalapselle, osui vaan minun oksaan! Mutta eihän se mitään haittaa.

* Muuten, tuosta valehtelusta, eikös sekin oikeastaan muutu Kristuksessa niin, että uudestisyntyneen ei pitäisi kuitenkaan tahallaan valehdella, vaikka Jumala sanassaan sanookin toisin, mutta jos valetelija uudestisyntyy, niin ei sitten enää tulisi valehdella, näin mä oon asian kässännyt!

Et siis voikaan olla "uudestisyntynyt" edes oman käsityksesi mukaan, koska valehtelet tahallasi mm. AINA, kun puhut homoista, joita on MUKA muuttunut heteroiksi. Moistahan ei tunnetusti ole missään todennettu tapahtuneen.

• frihet

On tosiaan ajankohtainen Raamatun kohta.

Lisäisin tähän vielä nämä "alusvaatteet", ettei tämä sotavatustus hiertäisi.

16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
      17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
      18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
      19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
      20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
      21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
      22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
      23 Sellaista vastaan ei ole laki.

Jae 22 ilmoittaa siis "alusvaatteet, jotka on hyvä omistaa jokaisen.

Te jotka rukouksen sydämmen asiaksi omistatte, niin muistakaa erästä iäkästä veljeä, jolla on syöpä, että hän saisi lievitystä tuskiinsa ja jaksaisi nämä maalliset taistot Kristuksessa kestää.
      Keskustelin hänen kanssaan aamupäivällä puhelimitse, on tuolla Balttiassa sairaalassa ja kiitti muistamisesta, joten jos koet, niin rukoile.

• poikalapsi

Ja täällä se palstan tuuleenhuutelija-raukkiskin: valehtelit, että sinulla on "tietoa". Et suostunut tietojasi kertomaan täällä, vaikka täällä olet paskaasi levitellyt. Vaikene siis kokonaan tai ole mies ja puhu suusi puhtaaksi! Olet palstan emävalehtelija, kun väität, että sinulla on tietoa asiasta, josta et tiedä oikeasti tuon taivaallista.

• Jakeessa 22 mainittu "hedelmä" on yksikössä, johon sisältyy nämä osalohkot niin kuin appelsiinin sisällä olevat toisistaan irti otettavat osaset. Muistan, miten kiitollinen olin nuorena uskovaisena eräälle saarnamiehelle, joka selitti tämän asian Pyhässä Hengessä.

• frihet
        ekivaari kirjoitti:

Jakeessa 22 mainittu "hedelmä" on yksikössä, johon sisältyy nämä osalohkot niin kuin appelsiinin sisällä olevat toisistaan irti otettavat osaset. Muistan, miten kiitollinen olin nuorena uskovaisena eräälle saarnamiehelle, joka selitti tämän asian Pyhässä Hengessä.

Minä nyt vaan aattelin hiukan näitä omia "hieroutumia", kun ei aina meinaa nää "osalohkot" tulla mukaan, eli jos kalosseihin ei sukkia paa nii saattaa rakkoja saada, tai jos sarkatakin heittää niskaansa ja unohtaa lanelipaidan alta nii voi liiaks kutinaa tulla ja olihan ne intin kypärätkin sellasia, et jos talvella ne korvillaan heitti ilman "pehmikettä" nii tiiä vaikka ois viimeninki järki menny.

Poistaahan ne aluskerrat myös liikoja kolinoita harniskasta.

• ekivaari kirjoitti:

Jakeessa 22 mainittu "hedelmä" on yksikössä, johon sisältyy nämä osalohkot niin kuin appelsiinin sisällä olevat toisistaan irti otettavat osaset. Muistan, miten kiitollinen olin nuorena uskovaisena eräälle saarnamiehelle, joka selitti tämän asian Pyhässä Hengessä.

sen hedelmän nimi on RAKKAUS! Ja rakkaus on JUmala, ja Jeesuksessa meidän mahdollisuutemme päästä siitä osalliseksi, Kristuksen sisäisen tuntemisen kautta.

• ekivaari kirjoitti:

yksin täytä näitä rakkauden hedelmän laatuvaatimuksia, jonka vuoksi meidän pitää pyrkiä kärsivällisyyteen ja laupeuteen toinen toisiamme kohtaan, silä vain Kristuksessa, joka on Jumalan koko täyteys rakkaudessa, tulevat laatuvaatimukset täytetyiksi.

Tämä selittyy sillä, että toisen lohkon hyvyys täyttää heikomman lohkon vajavaisuuden, ja yhdessä asiassa heikon lohkon hyvyys toisessa asiassa täyttää vahvan lohkon vajavaisuutta.

1.Kor. 13
        4 "Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 RAKKAUS EI KOSKAAN HÄVIÄ; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista".

Mutta synti katoaa ja häviää pois, sillä;

Joh. 1:29
        "Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!"

• joku Jeesus ilmestyisi.

"mitä lähemmä Jeesuksen tuloa päivä päivältä ollaan menossa"

Tuolla tulemisella niin sinä kuin Frihet on aina tarkoittanut omaa lähdön aikaa ja toivonut jälkipolville maailman paloa.

Itsekin olet palstalla sanonut Jeesuksen tulevan juuri sinun aikanasi.

Tuo sapelien kalistelu on jo sitten vihonviimeistä hommaa johon vastuuntuntoiset ei osallistu.

• tuleminen merkitsee samaa kuin minun, se on sisäisen "mieleni ihmisen" vapautumista tämän maallisen majani, kehoni kahleista. Tämä maailma kutsuu sitä kuolemaksi, mutta minulle se on voitto.

Stefanukselle oli Herran tulemus tällainen:

Ap. t. 7:59
        "Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"

• frihet
        ekivaari kirjoitti:

tuleminen merkitsee samaa kuin minun, se on sisäisen "mieleni ihmisen" vapautumista tämän maallisen majani, kehoni kahleista. Tämä maailma kutsuu sitä kuolemaksi, mutta minulle se on voitto.

"Ja niin he kivittivät Stefanuksen, joka rukoili ja sanoi: "Herra Jeesus, ota minun henkeni!"

Tosin Jumalan ilmoituksen mukaan Hänen toinen saapumisensa on lähempänä, kuin koskaan, eikä se ole mikään peloittelun aihe, vaan kiitos-aihe.

Ja sit on tosin vielä tuleva se "Herran päivä", jota jotkut peljästyvät.

On se vaan kumma, kun jotkut pelotteluksi laskevat, jopa Raamatun totuuksia.
        Armoahan Jumala julistaa ja vielä rakkaudessaan, langennutta ihmistä unohtamatta.

• frihet kirjoitti:

Tosin Jumalan ilmoituksen mukaan Hänen toinen saapumisensa on lähempänä, kuin koskaan, eikä se ole mikään peloittelun aihe, vaan kiitos-aihe.

Armoahan Jumala julistaa ja vielä rakkaudessaan, langennutta ihmistä unohtamatta.

eikä tule sinunkaan aikana.

Eikä niistä ihmisistä jotka eläessään ovat väittäneet pelastuneensa ei ole jäljestäpäin kuulunut ainuttakaan merkkiä.

Itsehän sanoit kerran käyneesi kuoleman rajamailla ja kerroit tunteneesi vain suurta kipua.

• umpihetero.
        frihet kirjoitti:

sitten kohta tulee? ja vielä sinun aikanasi? no sitten tässä on vielä ihan mukavasti aikaa tehdä syntiä. ehkä sitten ihan viime tipassa kun telkkarissa näkyy kuinka jesu laskeutuu valkoisella pilvellä, niin ehkä sitten voisi harkita uskoontuloa. mutta tuskin silloinkaan. koska ei mun aikani taatusti kuluisi jossain taivaassa kumartelemassa ja veisaamassa. se olisi aika tyhmää puuhaa suoraan sanoen...

• frihet kirjoitti:

tuli Paavalille aikoinaan niin kuin kaikille muillekin sen ajan ihmisille — ja tulee aikanaan minullekin.

2. Kor. 5:6
        "Sentähden me aina olemme turvallisella mielellä ja tiedämme, että, niin kauan kuin olemme kotona tässä ruumiissamme, me olemme poissa Herrasta";

Ja sitten kun olemme Herran antamassa hengellisessä ruumiissamme, olemme poissa tästä lihallisesta ruumiista.

• ekivaari kirjoitti:

tuleminen merkitsee samaa kuin minun, se on sisäisen "mieleni ihmisen" vapautumista tämän maallisen majani, kehoni kahleista. Tämä maailma kutsuu sitä kuolemaksi, mutta minulle se on voitto.

ristillään. "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni."
        * Samoin Stefanus, Paavali, ja kaikki apostolit, ynä muut uskovat, eli Kristuksessa kuolleet.
        * Heidän henkensä meni paratiisiin, odottamaan vanhurskasten ylösnousemusta, jolloin myös kuolettuneet ruumiit herätetään henkiin.
        * Jeesuksen tulessa, Hän herättä Kristuksessa kuolleet, he saavat samanlaisen ruumiin kuin Jeesuskin sai, Jumalan herättessä Hänet esikoisena kuoloon nukkuneista, samoin Herra herättää, ja siinä ylösnousemuksessa he saavat kirkastetun, mutta oiean aineellisen ruumiin, samanlaisen jota Tuomas sai kosketella, ja mitäs Jeesus anoikaan Tuomaalle. "Onko aaveella/hengellä luita ja lihaa, niikuin minulla on" ja Tuomas sai tuntea Jeesuksen haavoja kosketellessaan luut ja lihat Jeesuksen ylösnousemus ruumiissa.
        * Samanlainen ruumis annetaan, tai kuollut luhallinen ruumiimme muutetaan Jeesuksen ruumiin kaltaiseksi. Ei tässä ole mistään hengistä ja täysin aineettomasta aaveista kyse. Vaan Kristuksessa syntyy uusi ihminen, jolla on iankaikkisuus ruumis, kulematon, mutta ihan oikeaa ainetta, jota tässä ajassa ei tunneta. Jeesus on ainut joka sen on saanut kokemusperäisesti omistaa, sen tähden, etä vanhimpana Veljenä olisi kaikessa ensimmäinen.
        * Ihmettelen ekivaari sinun latteaa käsitystäsi ylösnousemuksesta, vaikka Paavali sen niin selväsanaisesti esiin tuo.

* 1Tess 4:13-18. Mikä tässä Paavalin profeetallisessa ilmoituksessa on sellaista, mitä et ymmärrä, tai et voi sisäistää sitä sellaiseksi, kuin Paavali sen kirjoittaa?

* Samoin tässä 1Kor 15:1-22. 51,52.

• sanoi, ei ole mitään "sapelien kalistelua" Jeesuksen tlosta, eikä se nyt suinkaan ole niin suppea, että rajoittuisi pariin henkilöön, kovin on ahdas rööri, minkä läpi asioita katselet.
        * Kyllä se suuri, lukematon joukko, joka Jeesuksen tullessa täältä nousee yläilmoihin, ja enkä suinkaan kersku mitenkään, vaan aralla tunnolla uskon toivoni mukaan uskon muuttuvan näkemiseksi tuona valtavana hetkenä, kun Jeesu saapuu tuuliin ja pilviin yläilmoiss, jonka saa nähdä ja koeka ainoastaan ylöstemmatut, toivoni mukainen uskoni on, että saan olla mukana, en ollenkaan pidä sitä itsestään selvänä, luotan vain siihen ARMOON, joka annetaan sillä hetkellä Häntä sydämessään ja aidosti odottaville.
        * Minulla ei ole mitään ansiota, mitä terjota Jeesukselle kun Hän tulee, on ainoastaan Hänen antama lahjavanurskaus, ja anteeksi antamus Hän verebsä kautta, siinä saa armoa armon päälle, armo on matkalippu taivaaseen, ei mitään muuta minulla ole. Siksi voikin olla turvallisella mielellä, koska se ei ole minun ansioistani kiinni, vaan saan luottaa Jeesukseen Kristukseen, uskon alkajaan ja täydelliseksi tekijään.
        * Ja täydellisyys alkaa siitä hetkestä, kun uskovat, kuolleet ja elävät muutetaan Hänen kuvansa kaltaiseksi. Silloin tottetuu se alkuperäinen, IHMINEN on luotu Jumalan kuvaksi!

ristillään. "Isä, sinun käsiisi minä annan henkeni."
        * Samoin Stefanus, Paavali, ja kaikki apostolit, ynä muut uskovat, eli Kristuksessa kuolleet.
        * Heidän henkensä meni paratiisiin, odottamaan vanhurskasten ylösnousemusta, jolloin myös kuolettuneet ruumiit herätetään henkiin.
        * Jeesuksen tulessa, Hän herättä Kristuksessa kuolleet, he saavat samanlaisen ruumiin kuin Jeesuskin sai, Jumalan herättessä Hänet esikoisena kuoloon nukkuneista, samoin Herra herättää, ja siinä ylösnousemuksessa he saavat kirkastetun, mutta oiean aineellisen ruumiin, samanlaisen jota Tuomas sai kosketella, ja mitäs Jeesus anoikaan Tuomaalle. "Onko aaveella/hengellä luita ja lihaa, niikuin minulla on" ja Tuomas sai tuntea Jeesuksen haavoja kosketellessaan luut ja lihat Jeesuksen ylösnousemus ruumiissa.
        * Samanlainen ruumis annetaan, tai kuollut luhallinen ruumiimme muutetaan Jeesuksen ruumiin kaltaiseksi. Ei tässä ole mistään hengistä ja täysin aineettomasta aaveista kyse. Vaan Kristuksessa syntyy uusi ihminen, jolla on iankaikkisuus ruumis, kulematon, mutta ihan oikeaa ainetta, jota tässä ajassa ei tunneta. Jeesus on ainut joka sen on saanut kokemusperäisesti omistaa, sen tähden, etä vanhimpana Veljenä olisi kaikessa ensimmäinen.
        * Ihmettelen ekivaari sinun latteaa käsitystäsi ylösnousemuksesta, vaikka Paavali sen niin selväsanaisesti esiin tuo.

* 1Tess 4:13-18. Mikä tässä Paavalin profeetallisessa ilmoituksessa on sellaista, mitä et ymmärrä, tai et voi sisäistää sitä sellaiseksi, kuin Paavali sen kirjoittaa?

* Samoin tässä 1Kor 15:1-22. 51,52.

jotka sanat on saattaneet tarttua sinuun, Mohikaani, ateistien kirjoituksista, niin uskon ylösnousemuksen juuri sellaisena kuin apostoli Paavali on se 1. Kor.15. luvussa opettanut;

1. Kor. 15:44
        "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

ja että;

1. Kor. 15:50
        "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."

jonka tähden minä en kerskaa siitä, mikä silmiin näkyy ja mikä on käsin kosketeltavaa, koska se kaikki on katoavaista, sillä; "näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia".

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Gal. 4:23
        "Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta."

Gal. 4:29
        "Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."

• ekivaari kirjoitti:

jotka sanat on saattaneet tarttua sinuun, Mohikaani, ateistien kirjoituksista, niin uskon ylösnousemuksen juuri sellaisena kuin apostoli Paavali on se 1. Kor.15. luvussa opettanut;

1. Kor. 15:44
        "kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen."

ja että;

1. Kor. 15:50
        "Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta."

jonka tähden minä en kerskaa siitä, mikä silmiin näkyy ja mikä on käsin kosketeltavaa, koska se kaikki on katoavaista, sillä; "näkyväiset ovat ajallisia, mutta näkymättömät iankaikkisia".

2. Kor. 5:16
        "Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne."

Gal. 4:23
        "Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta."

Gal. 4:29
        "Mutta niinkuin lihan mukaan syntynyt silloin vainosi Hengen mukaan syntynyttä, niin nytkin."

aivan ylipääsemätön ristiriita, noiden Raamatun siteerauksien, ja Raamatun 1Tess 4:13-18 välillä, kaikki on Raamatusta, miten siis selität tämän vastakkaisuuden?
        * Minusta siinä ei ole mitään ristiriitaa, mutta sinulla on, jos kiellät tämän Paavalin opetuksen Herran takaisintulosta!

* Mä en muuten tykkää yhtään tuosta sun tyylistä letkautella , niikuin nyt taas ateisteilla! Siitä tuntee sen vihan, jota tunnet minua kohtaan! Ei ole siis Herran Hengen hedelmää!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      533
      1753
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      867
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      853
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      796
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      711
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      687
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      666
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      608
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe