Omistatko

muissa maailmoissa?

kirjahyllyn?
Ja jos omistat,mitä se pitää sisällään?
Onko se sinulle pelkkä 'huonekalu' ja tilan täyte vai luetko oikeasti ja mitä luet?
Vai riittääkö lukemiseen pelkästään ns 'täysistunto-lukemiset'? ;)

Itseä asia kiinnostaa,koska luen paljon ja mielelläni ja kaikenlaista laidasta laitaan.
Ja koska mietin miten miehet suhtautuu lukevaan naiseen...koska tulevan kumppanin täytyy ehkä hyväksyä se,että saatan istua jopa ruokapöydässä kirjan kera..:)

31

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enrique_Lister

Se nyt ei ole mun oma, mutta kyllähän siellä joku mun Ernest Hemingway ja pari muistelmateosta notkuu.

• vänkyrä-nainen

mielelläni myös kirjan kera vaikka ruokapöydässä jos vaan niin hyvä kirja on, ettei malta jättää kesken.

Luen myös paljon ja kirjahylly on kirjoineen...ei siellä niiden lisäksi sit ookaan ku valokuva-albumeita ja joitain koriste-esineitä ja valokuvakehyksiä.
      Ihan laidasta laitaan luen kaikkea, paitsi sotakirjallisuus ei oikeen kiinnosta. Mutta muuten kyllä kaikki menee...vanhoista klassikoista, trillereihin ja elämäkertoihin. Jännitystä, kauhua ja romantiikkaakin satunnaisesti...

nim. usein muissa maailmoissa:)

• muissa maailmoissa?

toinen samanlainen!Hieno juttu.:)
        Mä kans luen ihan laidasta laitaan...välillä trillereitä,rikosromppuja,elämänkertoja,klassikoita
        ja sit välillä pitää tietysti olla jotain ihan kunnon romaanejakin.
        Mutta mä kai olen siitä kummallinen et tykkään myös lukea historiallisiakin opuksia ja en jätä kesken sotahistoriastakaan kertovia.
        Ihan mielenkiinnosta olen lukenut ns 'miesten kirjoja',jos nyt niin voi sanoa...ja ainahan kaikesta jotain oppii.
        Niin sanotuista miesten kirjoista itse luin muutama vuosi sitten Tuntemattoman ja myös sen Sotaromaanin(vai oliks se sen niminen?) ja tykkäsin kovasti.Parempi kuin leffa.
        Täällä Pohjantähden alla olis sellainen mikä pitäis ottaa 'työn alle' seuraavaksi.

Joten oikeasti kaikki tyylit menee.Ja kai mä oon vähän kummallinen kun voin myös lukea ihan mielenkiinnosta tekniikan maailmat ja venelehdetkin...kaikki käy :)

Mutta kiva kuulla et meitä on muitakin 'lukutoukkia'.

• asia*mies

Minulla taas on ukkivainaan peruina aika rivi juuri sotakirjallisuutta, enemmän faktaa kuin fiktiota, varmaan joku satunnainen kävijä pitäisi sillä perusteella sotahulluna jota en ole. Ihan kaikkia en ole lukenut. Tuli sieltä ukilta toki muutakin, Ivan Denisovitsin päivästä Hemingwayhyn, ja kasa dekkareita. Sitä lajia on tullut ostettua divareista lomalukemiseksi itsekin, ja viime viikolla jostain kirjatorilta tarttui mukaan taas yksi Lehtolaisen kirja. No nyt on kyllä vaihteeksi työn alla muuta, Kunderan Elämä on toisaalla.

• tylsää..

hän se on, kun toinen on koko ajan nenä kiinni kirjassa. Ei ainakaan mulle sopiva kumppani, mutta meitä löytyy erilaisia ihmisiä.

"toiset lukee tekemisestä, toiset tekee"

• sitä tyyppii

joka lukee uutiset netistä ja on nokka kiinni ruudussa - ja syö siinä ohessa, tottakai?

• sä yrität
        sitä tyyppii kirjoitti:

joka lukee uutiset netistä ja on nokka kiinni ruudussa - ja syö siinä ohessa, tottakai?

selittää, että haluat nussia pilkkua vai?

• joo.

Myös yksi kaappi on täynnä kirjoja.. en mä sit miehistä tiedä.

• viilisniilis

Mutta se on vanhempieni luona, koska en ole jaksannu raahat sitä vielä sieltä pois. Muutenkin olen koko ajan muuttamassa, niin ei kannata kaikke mukanaan raahata. Kirjahyllyssä on kirjoja ja muuta sälää. Kirjat, jotka ovat kämpilläni, ovat uusimpia ja sellaisia, joita tarvitsen. Tällä hetkellä luen vain kevyttä soopaa (Utriota), koska omat ihmissuhteet mänee pyllylleen. Tai meni. Niissä on aina onnellinen loppu ja kupeissa kuumotusta!

• ..........

Ei Utrio ole soopaa!

• viilisniilis
        .......... kirjoitti:

Ei Utrio ole soopaa!

romanttista höttöä, vaikka onhan siellä asiaakin mukana. Meikä diggaa joka tapauksessa ja Utrio on ihan pirun fiksu nainen. Ihailen häntä.

• ........
        viilisniilis kirjoitti:

romanttista höttöä, vaikka onhan siellä asiaakin mukana. Meikä diggaa joka tapauksessa ja Utrio on ihan pirun fiksu nainen. Ihailen häntä.

Älä sitten halvenna hänen tuotantoaan vain sen takia että jotkut muut tekevät niin.

• pysyy ainaki hiljaa. Eli, se on ihan positiivista.

Kirjahyllyä ei varsinaisesti ole, erinäisiä tasoja vain, eikä muuten löydy kirjojakaan kovin montaa. Luen lehtiä tai nettiä.

• muissa maailmoissa?

se on totta että hiljaa varmaan silloin onkin kun lukee...sentään jokin positiivinen juttu siinäkin;)
        Ja mä ainakin kyllä voin uppoutua niin etten kuule mitä ympärillä tapahtuu..

• muissa maailmoissa? kirjoitti:

se on totta että hiljaa varmaan silloin onkin kun lukee...sentään jokin positiivinen juttu siinäkin;)
        Ja mä ainakin kyllä voin uppoutua niin etten kuule mitä ympärillä tapahtuu..

saattaahan tuo sitte niinä aikoina ku ei lue, ni puhua paljonkin, mut sitä lukuharrastustahan voi sit ruokkia hiljaisuuden tarpeen mukaan.

• muissa maailmoissa?
        relaxed_eyes kirjoitti:

saattaahan tuo sitte niinä aikoina ku ei lue, ni puhua paljonkin, mut sitä lukuharrastustahan voi sit ruokkia hiljaisuuden tarpeen mukaan.

hyvät puolensa siinäkin.
        Ja täytyy mun nyt sen verran sanoa etten mä nyt sitä toista unohda ja sen olemassa oloa vaikka lukisinkin :)

hyvät puolensa siinäkin.
        Ja täytyy mun nyt sen verran sanoa etten mä nyt sitä toista unohda ja sen olemassa oloa vaikka lukisinkin :)

Mulle vois ainakin antaa sellasen kuvan, että on unohtanut olemassaoloni joissain kohdin kokonaan. Sais iha vapaasti ne lukuhetket tehä mitä ite tykkää.

• muissa maailmoissa?
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mulle vois ainakin antaa sellasen kuvan, että on unohtanut olemassaoloni joissain kohdin kokonaan. Sais iha vapaasti ne lukuhetket tehä mitä ite tykkää.

sit ihan hyvä asenne asiaan.
        Nimittäin on niitä miehiä jotka ei sit osaa olla 'yksin' sen aikaa kun toinen uppoutuu johonkin kirjaan...vaan siinä pitäis olla kokoajan läsnä tai 'yhdessä'.
        Hyvä niin,toi on terve merkki siitä ettei tarvi nyhjätä kokoajan yhdessä.Löytyy sitä omaakin tekemistä.

sit ihan hyvä asenne asiaan.
        Nimittäin on niitä miehiä jotka ei sit osaa olla 'yksin' sen aikaa kun toinen uppoutuu johonkin kirjaan...vaan siinä pitäis olla kokoajan läsnä tai 'yhdessä'.
        Hyvä niin,toi on terve merkki siitä ettei tarvi nyhjätä kokoajan yhdessä.Löytyy sitä omaakin tekemistä.

voin lähtee hyvillä mielin kantajaksi ku kirjastoon ollaan lähössä - mitä enemmän kannettavaa, sitä parempi mulle.

• MMies

Omistan ja pitää sisällään kirjoja, stereot ja lp-levyjä. Uusi pitäisi otsaa, mutta en ole jaksanut venyä kauppaan saakka ja tuskin tähän kämpään tuleekaan. Seuraavaan kaupunkiin sitten.

• muissa maailmoissa?

onko se sulle vaan huonekalu vai luetko niitä kirjoja kans?

• MMies
        muissa maailmoissa? kirjoitti:

onko se sulle vaan huonekalu vai luetko niitä kirjoja kans?

Lukenut jo. Muutama divarilöytö odottaa lukemista vielä. Vituttaa, kun en ole about viiteen vuoteen lukenut proosaa tai kevyttä, niin joutuu keskittymään lukemaansa. Typerää.

• muissa maailmoissa?
        MMies kirjoitti:

Lukenut jo. Muutama divarilöytö odottaa lukemista vielä. Vituttaa, kun en ole about viiteen vuoteen lukenut proosaa tai kevyttä, niin joutuu keskittymään lukemaansa. Typerää.

kyllä siinä aina välillä aikansa menee ennenkuin vauhtiin pääsee...
        Mutta hyvä niin,luet kuitenkin.Pisteet siitä sulle ;)

• SupremeSatan

löytyy täyteen tukittu kirjahylly. Sisältää okkulttista kirjallisuutta (hömppänovellit on myynnissä) ja mangakokoelman. Tilanpuutteen vuoksi olen joutunut sijoittamaan sinne myös My Little Pony ja antiikkikokoelmani.

Tykkään lukea ja toivoisin, että mieskin lukisi muutakin kun vaan Aku Ankkaa.

• lainasin:
      Keskeneräinen kieli (runoja) - Göran Sonnevi
      Turpa auki, rap-lyriikkaa - antologi
      Kuka luulet olevasi yksin (runoja) - Rita Dahl
      Taide-Suomi sanakirja - Veli-Pekka Lehtonen

Kirjahyllyssäni ei mainittavaa, kielioppikirjoja, taidekirjoja, filosofiaa, runokirjoja, oppikirjoja, sarjakuvakirjoja, Kamera-lehtiä, Sue Harrisonia, Remestä, Patricia Cornwelliä, myös Casablanca

• kunnon mies

"minulla on lukemattomia kirjoja kirjahyllyssäni"

• Suurimman osan kirjahyllyistäni (monikossa) täyttää kansioissa olevat Aku Ankan vuosikerrat vuodesta -80 alkaen. Että "täysistuntolukemista" on kertynyt jonkin verran.

On minulla sitten kirjojakin, muttei kovin paljoa. Kirjastosta ja kavereilta voi ylensä lainata haluamansa, joten ei tule ostettua. Että näin ajatellen kotiin kertyneiden kirjojen määrä ei välttämättä korreloi sivistyksen ja lukuharrastuksen kanssa.

• Ei oo ollut nyt tarvetta kirjahyllylle, kun on komuuti, peilipiironki, senkki, kirjoituskaappi yms. säilytystilaa.

En voi kehuskella lukemisillani, viimeksi lukemani kirja on Juha Vuorisen Vaippaihottuma ja sen lukemisestakin on aikaa jo 3 vuotta.

Siis naiselle lukemisharrastus on ehdottomasti plussaa, jos se lukemiseen käytetty aika ei ole pois kotitöistä ;)

• -PB-

huonekaluja jonne olen kirjani asettanut, varsinaisesti en niitä kirjahyllyiksi sanoisi.
      Olen kirjafriikki, kirjakaupassa käynti köyhdyttää lähes tulkoon joka kerta kukkaroani. Lukeminen sitten on satunnaista. Kun löydän hyvän kirjan ahmin sitä malttamattomana ja jälkeenpäin mua vaivaa krapula; en pysty hetkeen tarttumaan uuteen kirjaan sillä yhden hyvän luettuani mikään ei tee vaikutusta hetkeen, vaan pitää antaa ajan kulua ja sitten voin taan nauttia tarinasta, mikäli se on hyvä.

• Yksinkertainen blondi

Joo, kirjahyllyt on täynnä kirjoja, ei niihin muuta mahtuisikaan. En voisi oikein enää uusia ostaa, kun ei mahdu. Olenkin alkanut poistella ns. huonompaa kirjallisuutta pois, esim."huonompia" dekkareita. Silti ei meinaa mahtua, kirjoja on myös lomittain kirjojen päällä. Lainaan kerran viikossa kirjoja kirjastosta, joita lähinnä luen. Aika harvoin tulee luettua uudestaan kirjahyllyn kirjoja. Ne kirjat, jotka omistan, mutten vielä ole lukenut, eivät ole hyllyssä. Luen ruokaa laittaessa (myös muuta kuin keittokirjoja), tv:tä "katsellessa", syödessä jne.:D

• juurikin

"kirjahyllyn" ja erikseen on tv- ja stereohyllykkö. Tungin kaikki kirjat hyllyyn, jossa on vain kirjoja. Ei kun tulostinkin tilanpuutteen vuoksi.

Luen suomalaista kaunokirjallisuutta ja eniten luen faktakirjallisuutta. Käytännössä se tarkoittaa ammatilaisten tekemiä kirjoja eri aiheista, tekniikasta ihmissuhteisiin.

Kieltenopiskelija kun olen, niin pyrin välttämään käänettyjä kirjoja, koska kirjan alkuperäissanoma muuttuu suomentaessa. Luen siis alkuperäisiä suomalaisia kirjoja ja vieraskieliset alkuperäisteokset. Luen suomennettuja kirjoja, jos pitää saada nopeasti luettua jotain tai kirjan tiedot pääpiirteissään nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      520
      1608
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1176
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      872
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      871
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      847
    6. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    7. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      76
      751
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      695
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      691
    Aihe