Terve,
Muutamastakin aiemmasta kirjoituksesta rohkaistuneena:
Ihmiset, olemme laumaeläimiä. Kun joku keksii kivan jutun, seuraamme perässä. Muutamme mielipidettämme vain siksi, että meidät hyväksyttäisiin paremmin.
Valistunut diktatuuri olisi valtiomuotona paras ja oikea ratkaisu. Kansa on aina keskimäärin väärässä. Tajuamattamme suorastaan huudamme vahvan johtajan perään: "Kertokaa miten tulee elää!"
Esim. pyyntönä: antakaa niitten loppukaneettien olla Marttyyrijne:n heiniä. Kaikesta sinällään ihan ok -jutusta menee maku, kun sitä aletaan matkia.
Kunhan avauduin ja inisin, blääblää ja byhyy. Nyt lähden nysväämään mikropenistäni ja tuijottamaan aurinkoon.
\^^/
Laumasielut
36
1073
Vastaukset
osa tämän päivän aloituksista, mitä lukenut olen, kuuluisi enimmäkseen 'Huuhaa' palstalle, ainakin yksi 'liikenne' palstalle ja yksi 'Vaate' palstalle.
Kotijumalassa alkaa 'Juoruvisa'.- =-I
Ryhdy palstan sheriffiksi!
=-I kirjoitti:
Ryhdy palstan sheriffiksi!
ehdi, helpommalla pääsee kun vaihtaa nimeksi "Yleinen keskustelu"
runontaja kirjoitti:
ehdi, helpommalla pääsee kun vaihtaa nimeksi "Yleinen keskustelu"
mun silmissä on itsessään jo pelkkää huuhaata joten eiköhän tänne sovi ihan hyvin aihealueen ulkopuoleltakin noukitut huuhaa-aloitukset :P
NtiBebs kirjoitti:
mun silmissä on itsessään jo pelkkää huuhaata joten eiköhän tänne sovi ihan hyvin aihealueen ulkopuoleltakin noukitut huuhaa-aloitukset :P
suhteen olen jäävi
- temeq
siis ihan perille, mutta mä olenkin mies, ja palstaan imagoon kuuluen miehistä ei saa hevon kettua selvää.
Minne tämä mun aloitukseni pitäis siirtää? Olisko tämä mitään:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000117&subcat=917 temeq kirjoitti:
siis ihan perille, mutta mä olenkin mies, ja palstaan imagoon kuuluen miehistä ei saa hevon kettua selvää.
Minne tämä mun aloitukseni pitäis siirtää? Olisko tämä mitään:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000117&subcat=917koska ihminen on laumasielu (kuten kirjoitit), sopii hyvin ML-palstalle.
Olisin myös maininnut kirjoituksessani, mikäli tämä ketju löytäisi paremman kodin toiselta osastolta.- very nice
runontaja kirjoitti:
koska ihminen on laumasielu (kuten kirjoitit), sopii hyvin ML-palstalle.
Olisin myös maininnut kirjoituksessani, mikäli tämä ketju löytäisi paremman kodin toiselta osastolta.että ikäisesi ihmiset kirjoittavat tänne. Nykyään kolmevitoset täällä leveilevät iällään ja "kaiken kokeneisuudellaan".
Enemmän saisi yli viiskymppiset kirjoitella. very nice kirjoitti:
että ikäisesi ihmiset kirjoittavat tänne. Nykyään kolmevitoset täällä leveilevät iällään ja "kaiken kokeneisuudellaan".
Enemmän saisi yli viiskymppiset kirjoitella.näkemyksestänne
Lämpimän kevään tuulia sinulle very nice
- sarvikuonokas
ei marttyyri ole tehnyt yhtään "sinäänsä ok juttua"
- temeq
Ei hänen jutuissaan kovin suurta pointtia ole, en mä sitä väitä. Ehken vain ymmärrä, se on toinen vaihtoehto.
MMttt:llä muoto on sisältöä tärkeämpää. Se tavaramerkinomainen loppulainaus on ihan ok, joskus olen jopa naurahtanut jollekin osuvalle. Lainaukset ovat yleistyneet palstalla, niistä on tullut valtavirtaa ja itse tyyli/tehokeinon lähde, MMttt on täten menettänyt osan kiinnostavuudestaan. Ns. fanit tekevät karhunpalveluksen pomolleen.
Muoto vs. sisältö. - terkkui
temeq kirjoitti:
Ei hänen jutuissaan kovin suurta pointtia ole, en mä sitä väitä. Ehken vain ymmärrä, se on toinen vaihtoehto.
MMttt:llä muoto on sisältöä tärkeämpää. Se tavaramerkinomainen loppulainaus on ihan ok, joskus olen jopa naurahtanut jollekin osuvalle. Lainaukset ovat yleistyneet palstalla, niistä on tullut valtavirtaa ja itse tyyli/tehokeinon lähde, MMttt on täten menettänyt osan kiinnostavuudestaan. Ns. fanit tekevät karhunpalveluksen pomolleen.
Muoto vs. sisältö.sirpamaikkarille. sil ei oo mitää tyylitajuu.
- rapiskarpalo
temeq kirjoitti:
Muoto vs. sisältö.on nettimaailmassa tehty iät ja ajat, kuten koulutunneilla paperilappusten lähettelyissä, jopa puhuen.
Ei mahda mitään jos joku on nähnyt sen ensimmäisen kerran miehen logiikka palstalla.
Sikäli mikäli ja yhtään en vähättele mallaria, koska diggaan hänen kirjoitteluistaan. Tosin en väitä ollenkaan etteikö ne ole mallarin myötä yleistyneet. - sarvikuonokas
temeq kirjoitti:
Muoto vs. sisältö.Onneks marttyyrillä on kuitenkin minut..
Mun mielenkiinto ei sen jampan kirjotuksia kohtaan voi enää vähentyä. - temeq
rapiskarpalo kirjoitti:
on nettimaailmassa tehty iät ja ajat, kuten koulutunneilla paperilappusten lähettelyissä, jopa puhuen.
Ei mahda mitään jos joku on nähnyt sen ensimmäisen kerran miehen logiikka palstalla.
Sikäli mikäli ja yhtään en vähättele mallaria, koska diggaan hänen kirjoitteluistaan. Tosin en väitä ollenkaan etteikö ne ole mallarin myötä yleistyneet.viestistä toiseen kovin monella nettikirjoittajalla. Näin sen vähän perusteella, mitä nettipalstoja luen.
Yleensä ne korvataan lopussa olevalla nokkeluudella, motolla tai jopa elämänohjeella, jota kukaan ei kuitenkaan noudata. Sairas huumori toimii yleensä parhaiten, ja sen MMttt paikoin hallitsee ja hyvin.
- ex-Wastaaja
"Ihmiset, olemme laumaeläimiä. Kun joku keksii kivan jutun, seuraamme perässä. Muutamme mielipidettämme vain siksi, että meidät hyväksyttäisiin paremmin."
Toi on niin totta...Vähän kai sairastakin huumoriani, mut kenties kai juuri siksi mäkin välillä vähän leikin ns. käänteisillä mielikuvilla... Mua jostain syystä ärsyttää suuresti sellanen, jos kirjoittajan viesti ikäänkuin huutaa "Hyväksykää mut! Mus on näin ja noin paljon ja tällasii hyvii ominaisuuksii!" Palstalla näkee paljon erilaisia retorisia keinoja persoonalla vakuuttamisesta, mutta vähemmän vastaavaa vakuuttamista asiasisällöillä.
Eilen taisin heittää johonkin keskusteluun, että painan 149 kg ja tasan siksi, kun mua alkoi huvittaa se käänteinen ja "tuomitseva" mielikuva, mikä sellaisenkin sanomisesta mahdollisesti voi syntyä... Olen nimittäin kauheasti nähnyt esim. painorasismia tän kaltaisilla palstoilla. Ja totuus näkyy olevan, että paljoa ei kukaan ylipäätäänkään sais erottua joukosta esim. persoonana tai ajatuksiltaan, tai heti heiluu leimakirveet ja alaspolkeminen alkaa. Kukaan ei saisi ns. "loistaa" ajatuksillaan, ainakaan yli muiden. Jos jotain kirjoittajaa kehutaankin, heti löytyy takuulla vastaavasti vähintään pari, jotka tekee kaikkensa saadakseen läpi näkökulmaa, että ei se asia niin ole.
Tasapäisyyttä ja tasapäistämistä. Turvallisuushakuisuutta. Ajatuksellista tylsämielisyyttä.
"Valistunut diktatuuri olisi valtiomuotona paras ja oikea ratkaisu. Kansa on aina keskimäärin väärässä. Tajuamattamme suorastaan huudamme vahvan johtajan perään: "Kertokaa miten tulee elää!"
Diktatuuria en kyllä kannata, siinä missä en kannata muitakaan taantumuksellisia hallinnoinnin muotoja.;D Sitä mieltä kylläkin olen, että ainakin tällä kyseisellä keskustelupalstalla vallitsee jo nyt eräänlainen "diktatuuri". MISSÄ V*TUSSA taas on sekin yks sisällöllisesti aivan asiallinen keskusteluketju, johon perjantaina itsekin yhden kommentin kirjoitin?! Ketkä tuollaisen "keskustelulttuurin" vaalimisesta oikein nauttii? Olisi mukavaa, jos viestiketjuja pääsis lukemaan vielä myöhemminkin, kuin samana iltana...
Joo mut. Ihan juuri noin, mitä sanoit MarttyyriMallarista. Ehkä syytä kuitenkin jättää Marttyyrin sitaatit Marttyyrille. Suvaitseva pointti. Eihän tässä apinatarhaa kuitenkaan tarvitse alkaa leikkiä. Marttyyrillakin on oma tyylinsä ja se hänelle sallittakoon.- temeq
Itsekin etsin joskus turhaan niitä keskinäisen kehun ketjuja, joihin olen jotain tullut rustanneeksi. Useimmiten ne häipyvät bittisaharaan, kun tunteet käyvät tarpeeksi kuumina.
Huomio huomion vuoksi - siinä asia joka minua ehkä eniten ihmisissä vituttaa. Kehujen kerjääminen tai itsekehuun johtava kysymyksenasettelu on ihan pepusta.
Mutta mutta, ihminen on inhimillinen. Porukan persooniin kohdistuvat ketjut tulee helposti luettua ensimmäisinä täällä.
Mikä ei olisi taantumuksellinen hallinnon muoto? - ex-Wastaaja
temeq kirjoitti:
Itsekin etsin joskus turhaan niitä keskinäisen kehun ketjuja, joihin olen jotain tullut rustanneeksi. Useimmiten ne häipyvät bittisaharaan, kun tunteet käyvät tarpeeksi kuumina.
Huomio huomion vuoksi - siinä asia joka minua ehkä eniten ihmisissä vituttaa. Kehujen kerjääminen tai itsekehuun johtava kysymyksenasettelu on ihan pepusta.
Mutta mutta, ihminen on inhimillinen. Porukan persooniin kohdistuvat ketjut tulee helposti luettua ensimmäisinä täällä.
Mikä ei olisi taantumuksellinen hallinnon muoto?"Huomio huomion vuoksi - siinä asia joka minua ehkä eniten ihmisissä vituttaa. Kehujen kerjääminen tai itsekehuun johtava kysymyksenasettelu on ihan pepusta."
Juuri tuo huomio huomion itsensä vuoksi...Hoh. Sepä se vtutuskäyrää nostattava juttu joskus, ainakin netin keskustelupalstoilla. Luonnollisesti tulee ajatella, että tietynlainen huomiohakuisuus on varmuudella olemassa ihan meissä kaikissa: jokaisessa yksilössä, ikäänkuin sisäänrakennettuna ihmiseen ja ihmisyyteen. Kukaan ei ole sille immuuni, eikä kukaan siten voi ajatella, että olis jotenkin olio tuon ko. ryhmäkäytöksen yläpuolella. "Inhimillisyyspointin" tiedostaminen ja ymmärtäminen on ihmiselle loppupeleissä aika tärkeä pointti, noin elämisen kannalta (puhumattakaan yhteiskuntarauhasta).
Kuitenkin. Jostakin syystä en tiedä, että miks itsekehuisuus tms. tietoinen kehujen kerjääminenkin kirjoittajalta ärsyttää mua aina tuplaten vähemmän niissä tapauksissa, joissa näkee, että kirjoittaja ikäänkuin "pärjäisi jokatapauksessa" asiansa esittämisessä ilman persoonaan kohdistuvia erityisiä kannustuskehujakin. Tarkoitan em:lla siis tapauksia, joissa kirjoittajan persoonan särmä loistaa siellä, missä sen kuuluukin (eli =verbaliikassa) ilman mitään tietoista persoonan korostustakin.
On aika usein vaivaannuttavaa, jos jotakuta selkeästi pitää hirveästi tukea ajatustensa ilmaisemisessa kehuilla. Ilman kehumista ei keskustelusta tollasissa tapauksissa synny puuroa, eikä edes puuroriisiä (olipas tyhmä kielikuva, mutta olkoot). Tiedä sitten, olenko kova ihminen. En. En ( ehkä, hmh.). Toki kehuminen kuitenkin on tarpeellista aina, kun vaan oikeasti aihetta on.Eikä kannustaminenkaan turhaa.
"Mikä ei olisi taantumuksellinen hallinnon muoto?
Kyllä mä tässä kuitenkin ehkä nojaisin valtiosääntöjohtoiseen edustukselliseen demokratiaan.;D Tietysti, voihan sitä asioita pyöritellä. Tavallaan tietyltä kantilta vois nähdä niinkin, että edustuksellisessa demokratiassakin "diktatuuria" ( ts. "taantumuksellisuutta" pahimmillaan voivat olla (paikalliset, paikallisesti toimivat) jumiutuneet ja hierarkkiset puoluejärjestelmät.
- scale
juontaa varmaan taas luolamiesajoista saakka. Yksinäinen kulkija ei pitkälle porskuttanut, mutta jos sulla oli heimo tukena, niin ei luolakarhut vittuillu.
Siksi ihmiselle on tärkeää kuulua porukkaan, eikä siinä mitään pahaa oo, paitti jos on kateellinen ja itse sosiaalisesti kyvytön.- temeq
sosiaalisesti harvinaisen epäkuranttia kamaa, koska en pidä laumautumisesta. Ehkä se on osaksi myös nuoren miehen sokeantyhmää kokemattomuutta, uskoa oman ajattelun toimimiseen. Mene tiedä.
tästä toinen aika erikoinen ihmistyyppi..sellaset jotka haluaa kaikkeen väittää vastaan (oli alkuperäisen ajatuksen esittäjä oikeassa tai ei), joka asiasta pitää olla väkisin eri mieltä ja kaikki ideat kumota. Jos itse tietää olevansa väärässä niin silloinkaan ei voi antaa periksi vaan pitää kynsin ja hampain pitää kiinni siitä omasta käsityksestään, oli se omissakin silmissä jo kuinka naurettava tahansa.
Mun mielestä pitää noissakin asioissa löytää se kultainen keskitie. Turhan itsepäinen jää usein yksin, mielistelijä tossutetaan ja sen yli kävellään.- kerro lisää?
Missä tollasia ihmistyyppejä kasvaa, onko sulla esittää mitään arvailuja?
kerro lisää? kirjoitti:
Missä tollasia ihmistyyppejä kasvaa, onko sulla esittää mitään arvailuja?
Korpikuusen kannon alla.
- temeq
NtiBebs kirjoitti:
Korpikuusen kannon alla.
vastustamisen vuoksi - kyllä heitä riittää. Yksi kaverini on aika velikulta: hän keuhkoaa lähes asiasta kuin asiasta ns. ehdottomia totuuksia. Jos hänen teoriansa osoittaa epätodeksi, hän jatkaa keuhkoamistaan ja muuttaa rivi riviltä mielipidettään ns. absoluuttisen totuuden suuntaan, ja saa näyttämään ikään kuin hän olisi ollut koko ajan oikeassa. Näin siis hänen omassa päässään.
Jos puhutaan lähinnä nettipalstoista, en juurikaan kirjoita kommentteja, jos olen jostain täysin samaa mieltä jonkun kanssa. Koen komppaamisen suht turhaksi - toinenhan kirjoitti jo sen, mitä itsekin ajattelen. temeq kirjoitti:
vastustamisen vuoksi - kyllä heitä riittää. Yksi kaverini on aika velikulta: hän keuhkoaa lähes asiasta kuin asiasta ns. ehdottomia totuuksia. Jos hänen teoriansa osoittaa epätodeksi, hän jatkaa keuhkoamistaan ja muuttaa rivi riviltä mielipidettään ns. absoluuttisen totuuden suuntaan, ja saa näyttämään ikään kuin hän olisi ollut koko ajan oikeassa. Näin siis hänen omassa päässään.
Jos puhutaan lähinnä nettipalstoista, en juurikaan kirjoita kommentteja, jos olen jostain täysin samaa mieltä jonkun kanssa. Koen komppaamisen suht turhaksi - toinenhan kirjoitti jo sen, mitä itsekin ajattelen.kyseisen kaltaisia kavereita ihan riittämiin. Mä yleensä olen mielipiteineni melko avoin ja jos joku alkaa vastaan väittään niin alan kyllä kriittiseltä kannalta katsoa myös omaa mielipidettäni ja näin joskus (siis erittäin harvoin tietenkin) oon huomannu olleeni väärässä. Se,että kuinka pian sen myönnän onkin sitten ihan eri asia :P ..tämä ei kuitenkaan ole miellyttämisen tarvetta, mä vaan koen eleleväni siinä vaiheessa elämänkaarta,että tässä on vielä paljon oppimista. Ehkä sitten 10-20 vuoden päästä mäkin olen sellanen jästipää,että alta pois. :P
Mä komppailen satunnaisesti, yleensä silloin kun huomaan, että joku joka omaa täysin saman mielipiteen jostakin asiasta on keskustelussa alakynnessä. On ihan kiva ilmaista,että ei se toinen yksin ole ajatustensa kanssa vaikka muut kuinka hyökkisivät vastaan.- temeq
NtiBebs kirjoitti:
kyseisen kaltaisia kavereita ihan riittämiin. Mä yleensä olen mielipiteineni melko avoin ja jos joku alkaa vastaan väittään niin alan kyllä kriittiseltä kannalta katsoa myös omaa mielipidettäni ja näin joskus (siis erittäin harvoin tietenkin) oon huomannu olleeni väärässä. Se,että kuinka pian sen myönnän onkin sitten ihan eri asia :P ..tämä ei kuitenkaan ole miellyttämisen tarvetta, mä vaan koen eleleväni siinä vaiheessa elämänkaarta,että tässä on vielä paljon oppimista. Ehkä sitten 10-20 vuoden päästä mäkin olen sellanen jästipää,että alta pois. :P
Mä komppailen satunnaisesti, yleensä silloin kun huomaan, että joku joka omaa täysin saman mielipiteen jostakin asiasta on keskustelussa alakynnessä. On ihan kiva ilmaista,että ei se toinen yksin ole ajatustensa kanssa vaikka muut kuinka hyökkisivät vastaan.Oma ajatteluni nivoutuu varmaan aika tiiviisti tähän latteaan olettamukseen ja aikamoiseen osatotuuteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033136479 temeq kirjoitti:
Oma ajatteluni nivoutuu varmaan aika tiiviisti tähän latteaan olettamukseen ja aikamoiseen osatotuuteen:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000033136479totta puhuen mä oikeassa elämässä olen aikalailla samalla tapaa sokeantyhmä ja uskon siihen,että tiedän jo kaikesta kaiken (haha), täällä on helpompi kyseenalaistaa omaa ajattelutapaansa.
Noh, aika aikaansa kutakin..pitäähän ne omat virheet tehdä ja kantapään kautta kokea,että on joskus myös väärässä jotta jotakin oppis. Tai jotain.että tuonkaltaiset pelkäävät olevansa väärässä.
Monesti he kumoavat hyvät ideat siksi, että myöhemmin voivat tuon saman idean esittää omana ideana.
Ensin siis lyttää toisen hyvän idean ja vie myöhemmin samaisen idean omana ideana esimiehelleen.
Tai tuo kokouksessa julki omana ideanaan.
Mikäli työkaveri/kaveri toimii siten, kannattaa olla hiljaa kun uusia ideoita syntyy ja esittää ne itse joko esimiehelle (mikäli hän ei ole kyseinen narsisti) tai kokouksessa.
Mikäli esimies on tuo narsisti, niin kokouksessa esitetty uusi idea kannattaa selittää tyyliin "Sain juuri äsken tuon ajatuksen".
Mutta, mistä sitä voi tietää onko se matkiminen imartelua vai vittuilua? Ei oikestaan mistään. No tietty tähän nyt tulee joku valopää sanomaan, että 'hän ainakin erottaa'. Paskat sanon minä, toisen ilmeitä ja eleitä ei täällä nää.
- sanoo..
mies, joka väitti taitavansa "sanoilla rakastelun".
sanoo.. kirjoitti:
mies, joka väitti taitavansa "sanoilla rakastelun".
valopää. Tippaleipäaivot näköjään sekottaa kaikki asiat keskenään.
- miten..
relaxed_eyes kirjoitti:
valopää. Tippaleipäaivot näköjään sekottaa kaikki asiat keskenään.
SÄ rakastelet sanoilla, vai jätätkö senkin työn naisen hartioille?
- absolutely
ja nokkelat naiset ovat huomanneet Marttyyrin älyllisen sekä omintakeisen esiintymisen. Älykästä miestä on ilo ja kunnia seurata.
- rusalkaa
Justiin tuli dokumentti syrjinnän kokeilusta kanadalaisessa koulussa. Yllättävää oli se, kun porukka jaettiin kahtia ja alettiin 'suosia' toisia ja 'syrjiä' toisia, että suosikit alkoivat myös keksiä syrjinnän keinoja lisää. Suosikit eivät suinkaan protestoineet toisten alentamista vastaan... Outoa ryhmäkäyttäytymistä tilanteessa, jossa aivan keinotekoisesti keksittiin syyt, miksi jaettiin kahtia porukka. Kyseessä olivat lapset koululuokassa ja tarkoitus oli 'hallitusti' antaa kokemus siitä, miltä kiusaaminen tuntuu. Näytti tuntuvan joillekin kovasti!
Tähän ihmisen tapaan laumautua ja syrjiä toista keksittiin sitten selitys suunnilleen sieltä ihmiskunnan aamuhämäristä...oli pakko suojautua erilaisilta ja omaan porukkaan kuulumattomilta, jotta säilytään hengissä.
Sitten aikuisten maailmassa voisi tietenkin odottaa, ettei noin karkean selvästi alettaisi laumailemaan. No mitä vikaa siinä sitten on? No, prkle...nää kielteiset laumailut voisi ihan oikeesti hajottaa ja ...ei ketään tartte painaa alas.
Ymmärsin tuon dokumentin viestin kyllä silläkin tavalla, että 'hajoita ja hallitse' -systeemi toimii helposti. Joillekin annetaan etuoikeuksia, niin ryhmä hajoaa toinen toistaan kyttääväksi sekasorroksi...ei olla yhtenäinen, voimakas ryhmä. Tätä sekaannusta voi vielä lisätä sillä, että jaon vastustajille annetaan vielä lisää suosiota. Osa pelkää auktoriteettia ja osa nuolee häntä. Joka tapauksessa ryhmä on epäyhtenäinen.
Mites tämä sitten liittyy täällä palstalla toisen matkimiseen? Selitys taas sieltä ihmiskunnan aamuhämäristä: Pakko kuulua johonkin laumaan ja todennäköisintä laumanjohtajaa seurataan...siitä saa heikkokin vahvuutta. Nämä on ihan perusjuttuja ihmisen käyttäytymisessä. Vaikka nykyään hirveästi peräänkuulutetaan individualismia, niin ei se oikeen toimi...ihminen vaan on sellainen, että sen pitää kuulua johonkin porukkaan.
Öööh, MMallri ei kylläskään vetoa minuun mitenkään...lähinnä ärsyttää kymmenet peräkkäiset aloitukset. Tässä mun miliåiteessä vaikuttaa taas se, millisen ensivaikutelman ko. nimimerkistä sain.
Jotenka kysynkin: Miten niin matkitaan?- rusalkaa
...joo justiisa :D
... Kuulut pyöreän pöydän ritareihin temeq.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5211640- 641186
- 62881
- 62874
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18857- 79785
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101776- 30707
- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701