Missä rahat viipyy? Häh?

la.ra

72

1436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaan.


      "Saako olla shekki vai haluatko käteistä"


      MarttyyriMallari-TTt

    • sinulle minulta.

      Älä ota kaikkea niin henkilökohtaisesti. Kaikki naiset ei ole sinä ja sinä et ole kaikki naiset. Kyllä naistenkin joukkoon mahtuu kaikenlaisia ihmisiä, jotka piiloutuu feminismin taakse häikäilemättömästi omaa etua tavoittelemaan muiden kustannuksella. On helppo syyttää sellaisten vastustajia feminsimin vastustajaksi ja sanoa itse olevan hyvällä asialla, koska feminismihän ajaa sitä tasa-arvoa. Ihan niin kuin kaikki muutkin kusipäiset eri aatteita hyväksikäyttävät ihmiset on tehnyt ja tulee tekemään niin kauan kuin aatteita on vielä olemassa. Tämä ei ollut vittuiluviesti sinulle(varmuuden vuoksi).

      • la.ra

        enkä vittuiluna sinun viestiäsi. Kiitos muuten siitä, kiva kun täällä on aikuisiakin :)

        Mutta jos mua kutsutaan sosiaalipummiksi näillä perusteilla, niin kyllä mä kuitenkin haluaisin sen rahan nähdä ennen kuin lähden allekirjoittamaan mitään.


    • vinkki.

      hommaudu äidiksi. hankkiudu äitiyslomalle. sitten hoitovapaalle. vingu ja narise kelassa. katso että lapsesi sairastaa riittävästi. alle 10 vuotiaan lapsen lähivanhempi saa olla saikulla nuo päivät.

      Siinä noin ensalkuun. Miehellä tuo tökkää jo tuohon "hommaudu äidiksi" -kohtaan.

      Kukaan ei ole sulle velkaa, kun omaa tyhmyyttäs jätät etuudet käyttämättä. Tyhmästä päästä kärsii koko nainen.

      • la.ra

        tämä oli vastaus mun kysymykseeni, jonka sisältö oli se, että mikä vika on naisessa, joka tienaa omat rahansa.

        Toisin sanoen olen sossupummi, jolle kaikki nämä kuuluisivat. Ehtoja ei mainittu.

        Usko tai älä, niin mä olen jo Kelasta kysynyt itselleni niitä "vastikkeettomia etuuksia", jotka mulle naisena kuuluvat. Sellaisia ei kuulemma ole(!).


      • niissä
        la.ra kirjoitti:

        tämä oli vastaus mun kysymykseeni, jonka sisältö oli se, että mikä vika on naisessa, joka tienaa omat rahansa.

        Toisin sanoen olen sossupummi, jolle kaikki nämä kuuluisivat. Ehtoja ei mainittu.

        Usko tai älä, niin mä olen jo Kelasta kysynyt itselleni niitä "vastikkeettomia etuuksia", jotka mulle naisena kuuluvat. Sellaisia ei kuulemma ole(!).

        ihan selkeät ehdot on kaikissa. Sun täytyy olla äiti ja lähivanhempi. Etäisä ei käy.

        Vika naisessa joka tienaa omat rahansa on ihan selkeä: Tyhmyys.

        Kelan mielestä ne eivät tietenkään ole vastikkeettomia. Kela haluaa, että kansa lisääntyy. Monen lisääntymisen vastustajan mielestä ne ovat vastikkeettomia.


      • la.ra
        niissä kirjoitti:

        ihan selkeät ehdot on kaikissa. Sun täytyy olla äiti ja lähivanhempi. Etäisä ei käy.

        Vika naisessa joka tienaa omat rahansa on ihan selkeä: Tyhmyys.

        Kelan mielestä ne eivät tietenkään ole vastikkeettomia. Kela haluaa, että kansa lisääntyy. Monen lisääntymisen vastustajan mielestä ne ovat vastikkeettomia.

        viestin kirjoittaja sitten unohtaa mainita.

        Enkä mä tiennyt sitäkään, että noi kaikki ovat vain naiselle maksettavia etuuksia.


      • isyyslomat
        la.ra kirjoitti:

        viestin kirjoittaja sitten unohtaa mainita.

        Enkä mä tiennyt sitäkään, että noi kaikki ovat vain naiselle maksettavia etuuksia.

        on lyhyemmät, lapset päätyy äidin huostaan tässä avio-/avoeromaailmassa, vain lähivanhempi on oikeutettu sairaspäiviin pikkulapsen sairastaessa, hoitovapaata saa se kellä lapset on hoidettavana (eli nainen, kysy vaikka sossutädeiltä)


      • la.ra
        isyyslomat kirjoitti:

        on lyhyemmät, lapset päätyy äidin huostaan tässä avio-/avoeromaailmassa, vain lähivanhempi on oikeutettu sairaspäiviin pikkulapsen sairastaessa, hoitovapaata saa se kellä lapset on hoidettavana (eli nainen, kysy vaikka sossutädeiltä)

        kun mulla ei ole lapsia. Mä haluan vaan ne rahat, kiitos.


      • oot
        la.ra kirjoitti:

        kun mulla ei ole lapsia. Mä haluan vaan ne rahat, kiitos.

        oikeutettu kaikkiin noihin, kunhan vaan hommaudut paksuksi.

        Mulla se ei onnistu, ku oon mies. Avoerotilanteessakaan en niitä lapsia sais, ku oon mies.


      • la.ra
        oot kirjoitti:

        oikeutettu kaikkiin noihin, kunhan vaan hommaudut paksuksi.

        Mulla se ei onnistu, ku oon mies. Avoerotilanteessakaan en niitä lapsia sais, ku oon mies.

        en ole kyllä kuullut, että esim. omaishoidon tukea maksettaisiin äideille tuosta vain.

        Sitäpaitsi tuossa edellisessä viestissä ei mainittu mitään ehtoja. Paksuuntuminen on aika helvetin iso hinta noista roposista.

        Sitäpaitsi mä luulin, että ainakin vanhempainrahaa ja kodinhoidontukea sekä lapsilisää maksettaisiin myös miehille... Mutta mitäpä mä lapsettomana noista tietäisin?


      • tukea
        la.ra kirjoitti:

        en ole kyllä kuullut, että esim. omaishoidon tukea maksettaisiin äideille tuosta vain.

        Sitäpaitsi tuossa edellisessä viestissä ei mainittu mitään ehtoja. Paksuuntuminen on aika helvetin iso hinta noista roposista.

        Sitäpaitsi mä luulin, että ainakin vanhempainrahaa ja kodinhoidontukea sekä lapsilisää maksettaisiin myös miehille... Mutta mitäpä mä lapsettomana noista tietäisin?

        voi saada kuka vaan, joka hoitaa kotonaan omaistaan, lähinnä kait vanhusta/puolisoaan. Naisten parempi terveys vanhana ja pidempi ikä takaa sen että nämäkin etuudet menevät enimmäkseen naisille.

        Paksuuntuminenhan voi olla kivaa, lainaa vaikka tuon kukkomiehen siemeniä.

        Vanhempainraha, kotihoidontuki ja lapsilisä maksetaan lähivanhemmalle, joka hoitaa lasta kotonaan. Ei siis pihalle potkaistulle miehelle, jota vastaan on hommattu lähestymiskielto ja jolta kynitään elatusmaksuja.


      • la.ra
        tukea kirjoitti:

        voi saada kuka vaan, joka hoitaa kotonaan omaistaan, lähinnä kait vanhusta/puolisoaan. Naisten parempi terveys vanhana ja pidempi ikä takaa sen että nämäkin etuudet menevät enimmäkseen naisille.

        Paksuuntuminenhan voi olla kivaa, lainaa vaikka tuon kukkomiehen siemeniä.

        Vanhempainraha, kotihoidontuki ja lapsilisä maksetaan lähivanhemmalle, joka hoitaa lasta kotonaan. Ei siis pihalle potkaistulle miehelle, jota vastaan on hommattu lähestymiskielto ja jolta kynitään elatusmaksuja.

        kyse, vaan siitä, että mä olen sossupummi, koska olen nainen ja saan kaikki nämä. Ilman ehtoja.

        Jos mä muksun vääntäisin miehen kanssa, niin kyllä mä laittaisin miehen ennen siemennystä allekirjoittamaan paperin, että eron sattuessa mukula on hänen vastuullaan. Ja kotiinhan mä en jää.

        Mä edelleenkin ottaisin vaan ne rahat, ilman lasta, ilman miestä, ilman vanhusta ja ilman vammaista. Thanks.


      • niitä
        la.ra kirjoitti:

        kyse, vaan siitä, että mä olen sossupummi, koska olen nainen ja saan kaikki nämä. Ilman ehtoja.

        Jos mä muksun vääntäisin miehen kanssa, niin kyllä mä laittaisin miehen ennen siemennystä allekirjoittamaan paperin, että eron sattuessa mukula on hänen vastuullaan. Ja kotiinhan mä en jää.

        Mä edelleenkin ottaisin vaan ne rahat, ilman lasta, ilman miestä, ilman vanhusta ja ilman vammaista. Thanks.

        tuolla menttaliteetilla.

        Joudut vaan kärsimään omasta tyhmyydestäsi ja elämään tässä miehisessä kurimuksessa.

        Otan osaa.


      • la.ra
        niitä kirjoitti:

        tuolla menttaliteetilla.

        Joudut vaan kärsimään omasta tyhmyydestäsi ja elämään tässä miehisessä kurimuksessa.

        Otan osaa.

        niin mä sitten olen miehistä riippuvainen sossupummi?


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        niin mä sitten olen miehistä riippuvainen sossupummi?

        jotenkin liittyä sun yleistämistaipumukseesi? Sama ongelma on muuten kaikilla feministeillä...
        /Nev


      • kun et
        la.ra kirjoitti:

        niin mä sitten olen miehistä riippuvainen sossupummi?

        sitä tyhmyyttäsi tajua olla.

        Voisit kuitenkin olla, jos haluaisit. Se sitä kommentoijaa söi/syö.


      • la.ra
        NevilleR kirjoitti:

        jotenkin liittyä sun yleistämistaipumukseesi? Sama ongelma on muuten kaikilla feministeillä...
        /Nev

        Mähän en yleistä, paitsi silloin kun provosoin...

        Yleistäminen ja omasta kokemuksesta puhuminen, molempi pahempi. Kummastakin tulee paskaa niskaan. Mm. nimimerkki Kunnon mies (muistaakseni) on ollut sillä linjalla, että tällä palstalla ei saa puhua lainkaan omien kokemusten perusteella, vaan miehen logiikasta täysin yleisellä tasolla. En ole vielä ymmärtänyt miten se on mahdollista, mutta yritys hyvä kymmenen.


      • kunnon
        la.ra kirjoitti:

        Mähän en yleistä, paitsi silloin kun provosoin...

        Yleistäminen ja omasta kokemuksesta puhuminen, molempi pahempi. Kummastakin tulee paskaa niskaan. Mm. nimimerkki Kunnon mies (muistaakseni) on ollut sillä linjalla, että tällä palstalla ei saa puhua lainkaan omien kokemusten perusteella, vaan miehen logiikasta täysin yleisellä tasolla. En ole vielä ymmärtänyt miten se on mahdollista, mutta yritys hyvä kymmenen.

        mieheltähän vois kysyä, että miten naiset yleensäkään voi keskustella miesten logiikasta?


      • la.ra
        kun et kirjoitti:

        sitä tyhmyyttäsi tajua olla.

        Voisit kuitenkin olla, jos haluaisit. Se sitä kommentoijaa söi/syö.

        mä rikastuisin ja saisin kaikki noi listatut, jos vain tekisin muksun?

        En mä oikeasti sentään niin tyhmä ole.


      • kysymys..
        la.ra kirjoitti:

        mä rikastuisin ja saisin kaikki noi listatut, jos vain tekisin muksun?

        En mä oikeasti sentään niin tyhmä ole.

        ollut rikastumisesta, vaan joidenkin mielestä ansiottomista etuuksista.

        En minäkään rikastumista kaipaisi, jos voisin kotitöitä tekemällä itseni elättää.

        Tyhmä olet, jos et etuuksias ota käyttöön. Saadaan taas uus ihminen maksaan minunkin eläkkeet, kun edes kerran halkeat.


      • la.ra
        kysymys.. kirjoitti:

        ollut rikastumisesta, vaan joidenkin mielestä ansiottomista etuuksista.

        En minäkään rikastumista kaipaisi, jos voisin kotitöitä tekemällä itseni elättää.

        Tyhmä olet, jos et etuuksias ota käyttöön. Saadaan taas uus ihminen maksaan minunkin eläkkeet, kun edes kerran halkeat.

        ...

        Liian kova hinta.

        Jos ehdot ovat tuollaiset, niin miksi ihmeessä olen tyhmä? Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat.


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        ...

        Liian kova hinta.

        Jos ehdot ovat tuollaiset, niin miksi ihmeessä olen tyhmä? Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat.

        "Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat."

        Ootko ihan varma? Paljonko?

        /Nev


      • ilmeisen
        la.ra kirjoitti:

        ...

        Liian kova hinta.

        Jos ehdot ovat tuollaiset, niin miksi ihmeessä olen tyhmä? Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat.

        kova nainen, myös rahan perään. Maallista mammonaa et täältä mukaasi saa, muista se.

        Minä arvostaisin töistä vapaata ja pientä korvausta kotitöitä ja lastenhoitoa vastaan niin paljon, että ehdottomasti käyttäisin edut hyväkseni jos olisin nainen.

        Vapaata töistä ja aikaa pikkulasten kanssa en voisi edes rahalla mitata.

        Mulla taitaa olla vittumainen työ.


      • la.ra
        NevilleR kirjoitti:

        "Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat."

        Ootko ihan varma? Paljonko?

        /Nev

        enemmän kuin yksi.

        Ja olen ymmärtänyt, että äitiysloman ajalta ei saa samaa ihan samaa rahaa kuin töistä. Sitten kun muksu muutaman kuukauden iässä menisi päiväkotiin, niin siitäkin pitäisi maksaa.

        Olenko ihan väärässä?


      • la.ra
        ilmeisen kirjoitti:

        kova nainen, myös rahan perään. Maallista mammonaa et täältä mukaasi saa, muista se.

        Minä arvostaisin töistä vapaata ja pientä korvausta kotitöitä ja lastenhoitoa vastaan niin paljon, että ehdottomasti käyttäisin edut hyväkseni jos olisin nainen.

        Vapaata töistä ja aikaa pikkulasten kanssa en voisi edes rahalla mitata.

        Mulla taitaa olla vittumainen työ.

        todellakaan.

        Mä vaan tarvitsen elämääni jotain muuta kuin vaipanvaihtoa ja hiekkalaatikon reunaa.

        Ja mielestäni ei ole reilua lapsen kannalta lisääntyä vain siksi, että maa saa yhden eläkkeidenmaksajan lisää. Lapsen pitäisi tulla maailmaan haluttuna, odotettuna ja tervetulleena.


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        ...

        Liian kova hinta.

        Jos ehdot ovat tuollaiset, niin miksi ihmeessä olen tyhmä? Jos poikisin niin tulotasoni romahtaisi ja menoni kasvaisivat.

        ollut niitten suunnattomien tukien perään jota lisääntyessä onneksesi koituu? Eli mutua sitten heittelet eikä sulla oikeastaan taida olla mitään käsitystä siitä jääkö tuossa plussalle vai miinukselle ja jos niin kuka.... Eli vaikka kaksi ihmistä maksaakin enemmän kuin yksi, niin miksi vanha kansa sanoo että "lapsi tuo leivän tullessaan". No en mä kyllä oikeasti väitä että lapsia tekemällä rikastuu, paitsi henkisesti tietty. Ja tääkin väite sitten pitäis perustella mutta taidanpa kuitenkin lähteä morjestamaan Nukku Mattia.

        /Nev


        -----------------clip-------------
        Kaksi ihmistä maksaa

        enemmän kuin yksi.

        Ja olen ymmärtänyt, että äitiysloman ajalta ei saa samaa ihan samaa rahaa kuin töistä. Sitten kun muksu muutaman kuukauden iässä menisi päiväkotiin, niin siitäkin pitäisi maksaa.

        Olenko ihan väärässä?


      • la.ra
        NevilleR kirjoitti:

        ollut niitten suunnattomien tukien perään jota lisääntyessä onneksesi koituu? Eli mutua sitten heittelet eikä sulla oikeastaan taida olla mitään käsitystä siitä jääkö tuossa plussalle vai miinukselle ja jos niin kuka.... Eli vaikka kaksi ihmistä maksaakin enemmän kuin yksi, niin miksi vanha kansa sanoo että "lapsi tuo leivän tullessaan". No en mä kyllä oikeasti väitä että lapsia tekemällä rikastuu, paitsi henkisesti tietty. Ja tääkin väite sitten pitäis perustella mutta taidanpa kuitenkin lähteä morjestamaan Nukku Mattia.

        /Nev


        -----------------clip-------------
        Kaksi ihmistä maksaa

        enemmän kuin yksi.

        Ja olen ymmärtänyt, että äitiysloman ajalta ei saa samaa ihan samaa rahaa kuin töistä. Sitten kun muksu muutaman kuukauden iässä menisi päiväkotiin, niin siitäkin pitäisi maksaa.

        Olenko ihan väärässä?

        siis siinä, että mun pitäisi kuulemma saada noi tuet vain siksi, että olen nainen.

        Ja sillä perusteella olen sossupummi. Koko aloitus haastoi väittäjän perustelemaan väitteensä.


    • Sun ois pitäny penikoida, että olisit mainitut etuudet saanut käyttöösi.

      • la.ra

        Mä luulen, että pitäisi kyllä muutakin tehdä kuin synnyttää.
        Tämä oli mulle henkilökohtaisesti osoitettu viesti eikä mitään ehtoja mainittu, joten selitystä tai rahoja odotan.


    • sähän

      riehut kuin gek-ko konsanaan.

      Artisti maksaa.

    • NevilleR

      Ehkäpä miehesi ja lapsesi ovat salaa juonineet nuo €urot itselleen? Ja menit sitten pöljä sen lainankin ottamaan?
      -------------clip--------------
      Kuka vastaa tästä epäoikeudenmukaisuudesta?
      -------------clip--------------
      Sä. Sori, aina ei voi voittaa. Toivotaan että seuraavat 15v tuottaa paremmin.
      /Nev

      • la.ra

        ja mitkä lapset?


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        ja mitkä lapset?

        sellainen olo että vastasit ihan itse omaan kyssäriisi. Ja missäs ne mun vastikkeettomat etuudet sitten on, sulla vai?
        /Nwv


      • la.ra
        NevilleR kirjoitti:

        sellainen olo että vastasit ihan itse omaan kyssäriisi. Ja missäs ne mun vastikkeettomat etuudet sitten on, sulla vai?
        /Nwv

        naisten, meidän sossupummien, rahoja.

        Siis niitä, joiden perusteella en saa olla tasa-arvoinen ihminen miehen kanssa.


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        naisten, meidän sossupummien, rahoja.

        Siis niitä, joiden perusteella en saa olla tasa-arvoinen ihminen miehen kanssa.

        söpö kun vähän hermostut. En mäkään sitten vissiin saa olla tasa-arvoinen ihminen miehen kanssa kun olen noista em. etuuksista päässyt osalliseksi. Mutta mähän olenkin aina ollut vähän piilofeministi. Voimia kaikille muillekin siskoille!
        /Nev


      • la.ra
        NevilleR kirjoitti:

        söpö kun vähän hermostut. En mäkään sitten vissiin saa olla tasa-arvoinen ihminen miehen kanssa kun olen noista em. etuuksista päässyt osalliseksi. Mutta mähän olenkin aina ollut vähän piilofeministi. Voimia kaikille muillekin siskoille!
        /Nev

        ei ole vielä tuonut mulle penniäkään. :)

        Pikemminkin päinvastoin...

        Hermostununeisuus on mun normaali mielentilani, ja todettakoon, että tällä hetkellä olen todella helpottunut ja rento hyvin menneen tentin jälkeen.

        Mä vaan haluaisin, että lupaukset pidettäisiin.


      • NevilleR
        la.ra kirjoitti:

        ei ole vielä tuonut mulle penniäkään. :)

        Pikemminkin päinvastoin...

        Hermostununeisuus on mun normaali mielentilani, ja todettakoon, että tällä hetkellä olen todella helpottunut ja rento hyvin menneen tentin jälkeen.

        Mä vaan haluaisin, että lupaukset pidettäisiin.

        eli jos tää ei sen isommasta ole kiinni niin tästä eteenpäin saat olla taas tasa-arvoinen miehen (kenen tahansa) kanssa. Sana sanaa vastaan, eixje? Eikä tarvi edes paksuuntua, HTH.
        /Nev


    • Aurinko79-

      Mun käsittääkseni suurin osa noista luetelluista tuista hyödyttää koko perhettä, ei ainoastaan naista joten aika hassu kommentti sinänsä että nuo olis muka naisille kuuluvia rahoja.

      Kyllä tämän elämän aikana ehtii maksaa sen verran veroja, että ihan hyvällä omallatunnolla voi ottaa vastaan lapsilisät jne. Senttiäkään en tosiaan minäkään ole tuonkaltaisia maksuja saanut mutta ehkä joku päivä.

      • la.ra

        Miksi sekin on vain naiselle kuuluva "vastikkeeton etuus"? Mä olen aina luullut, että se ainakin on yhtäläinen sukupuolesta riippumatta.

        Vaikka onhan se epäreilua, laitokseen vaan kaikki vammaiset ja vanhukset, etteivät feministit vahingossakaan saa mitään ylimääräistä!


      • Aurinko79-
        la.ra kirjoitti:

        Miksi sekin on vain naiselle kuuluva "vastikkeeton etuus"? Mä olen aina luullut, että se ainakin on yhtäläinen sukupuolesta riippumatta.

        Vaikka onhan se epäreilua, laitokseen vaan kaikki vammaiset ja vanhukset, etteivät feministit vahingossakaan saa mitään ylimääräistä!

        Omaishoidontuki itseasiassa säästää veronmaksajien rahoja ja se on oikeasti hyvä juttu, sitä pitäis vaan tukea enemmän, koska arvokasta työtä tekevät joutuu usein kitkuttamaan olemattomilla summilla. En oo ainakaan kuullu, että sillä kukaan rikastumaan olis päässy...

        Tuo nyt on ihan typerää puhetta, että nää ois mitään "feministien junailemia juttuja oman edun nimissä". Nuohan on ihan normaaleja sekä miehille että naisille kuuluvia yhteiskunnan tukimuotoja. Vaikka ei siinä mitään, pointsit feministeille jos kaikki tuo on heidän aikaansaannosta ja takuulla osaksi onkin.


      • kääntyy
        Aurinko79- kirjoitti:

        Omaishoidontuki itseasiassa säästää veronmaksajien rahoja ja se on oikeasti hyvä juttu, sitä pitäis vaan tukea enemmän, koska arvokasta työtä tekevät joutuu usein kitkuttamaan olemattomilla summilla. En oo ainakaan kuullu, että sillä kukaan rikastumaan olis päässy...

        Tuo nyt on ihan typerää puhetta, että nää ois mitään "feministien junailemia juttuja oman edun nimissä". Nuohan on ihan normaaleja sekä miehille että naisille kuuluvia yhteiskunnan tukimuotoja. Vaikka ei siinä mitään, pointsit feministeille jos kaikki tuo on heidän aikaansaannosta ja takuulla osaksi onkin.

        kokonaan siihen, että ollaanko yhteiskuntamyönteisiä vai yhteiskuntavastaisia.

        Jos ollaan raa'an yhteiskuntavastaisuuden, individualismin ja viidakon lakien linjalla, niin se tarkoittaa kaikkien perhetukien lakkauttamista. Vain vahvat selviää.

        Toinen vaihtoehto on 70- ja 80-lukujen suomi ja ruotsi.

        Totuus on se että perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta.


      • Aurinko79-
        kääntyy kirjoitti:

        kokonaan siihen, että ollaanko yhteiskuntamyönteisiä vai yhteiskuntavastaisia.

        Jos ollaan raa'an yhteiskuntavastaisuuden, individualismin ja viidakon lakien linjalla, niin se tarkoittaa kaikkien perhetukien lakkauttamista. Vain vahvat selviää.

        Toinen vaihtoehto on 70- ja 80-lukujen suomi ja ruotsi.

        Totuus on se että perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta.

        Millä tavalla tarkoitat naisten kautta?


      • NevilleR
        kääntyy kirjoitti:

        kokonaan siihen, että ollaanko yhteiskuntamyönteisiä vai yhteiskuntavastaisia.

        Jos ollaan raa'an yhteiskuntavastaisuuden, individualismin ja viidakon lakien linjalla, niin se tarkoittaa kaikkien perhetukien lakkauttamista. Vain vahvat selviää.

        Toinen vaihtoehto on 70- ja 80-lukujen suomi ja ruotsi.

        Totuus on se että perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta.

        Sota on rauhaa?
        Vapaus on orjuutta?
        Perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta?
        /Nev


      • selvä asia?
        NevilleR kirjoitti:

        Sota on rauhaa?
        Vapaus on orjuutta?
        Perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta?
        /Nev

        Noinhan se menee. Mitäs sitä kummastelemaan.


      • la.ra
        kääntyy kirjoitti:

        kokonaan siihen, että ollaanko yhteiskuntamyönteisiä vai yhteiskuntavastaisia.

        Jos ollaan raa'an yhteiskuntavastaisuuden, individualismin ja viidakon lakien linjalla, niin se tarkoittaa kaikkien perhetukien lakkauttamista. Vain vahvat selviää.

        Toinen vaihtoehto on 70- ja 80-lukujen suomi ja ruotsi.

        Totuus on se että perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta.

        tässä ei alunperin ollut kysymys perheistä, vaan naisista. Tarkemmin ottaen minusta, jota sosiaalipummiksi näillä argumenteilla kutsuttiin.

        Mä olen kyllä aina sanonut, että olen yksi yhden hengen perhe, mutta ei ole silti mitään sosiaalietuuksia näkynyt tai kuulunut :(


      • nämä
        la.ra kirjoitti:

        tässä ei alunperin ollut kysymys perheistä, vaan naisista. Tarkemmin ottaen minusta, jota sosiaalipummiksi näillä argumenteilla kutsuttiin.

        Mä olen kyllä aina sanonut, että olen yksi yhden hengen perhe, mutta ei ole silti mitään sosiaalietuuksia näkynyt tai kuulunut :(

        keskustelut voisi koskaan edetä?

        Miksi jankkaat? Et sinäkään ole niin tärkeä ihminen, että sinua loukkaavasta kommentista pitäisi jauhaa koko ilta.


      • yhteiskunta
        Aurinko79- kirjoitti:

        Millä tavalla tarkoitat naisten kautta?

        halutaan nostaa suosta tai pitää hyvässä järjestyksessä, silloin panostetaan naisiin. Heidän koulutukseen, terveyteen, töissäkäyntiin jne...

        Nainen on elämää synnyttävä ja ylläpitävä voima, mies ei sitä ole.


      • la.ra
        nämä kirjoitti:

        keskustelut voisi koskaan edetä?

        Miksi jankkaat? Et sinäkään ole niin tärkeä ihminen, että sinua loukkaavasta kommentista pitäisi jauhaa koko ilta.

        mihin suuntaan sä haluaisit edetä?

        Mun pointtini oli se, että jos lupaa tai sanoo jotain, niin sille pitäisi olla perusteet. Selitystä (tai rahaa sen puoleen) en ole vielä nähnyt, mutta eiköhän asian ydin tullut jo selväksi.

        Mutta nyt mä etenen sängyn suuntaan.


      • NevilleR

      • nythän
        la.ra kirjoitti:

        mihin suuntaan sä haluaisit edetä?

        Mun pointtini oli se, että jos lupaa tai sanoo jotain, niin sille pitäisi olla perusteet. Selitystä (tai rahaa sen puoleen) en ole vielä nähnyt, mutta eiköhän asian ydin tullut jo selväksi.

        Mutta nyt mä etenen sängyn suuntaan.

        tämä keskustelu alkaa edetä. Juuri kun tuli minunkin tutimisaika.

        Olet aivan oikeassa. Lapsia ei pidä tehdä, jos ei niitä halua.

        Mutta kyllä materialistiset arvot on sulle tärkeitä. Sen kuvan susta saa, kun juttujas lukee.


      • Ei jummarra

      • NevilleR
        Ei jummarra kirjoitti:

        Haluatko siis todistaa jotakin? :O

        mutta väännetään hitaampia varten vähän paksumpaa rautalankaa.

        Esitetty ajatus: "perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta" on mielenkiintoinen. Jotta voisi sanoa että "Totuus on se että perheiden tukeminen on tehtävä naisten kautta" pitäisi pystyä kertomaan miksi se on totuus. HTH.
        /Nev


      • la.ra
        nythän kirjoitti:

        tämä keskustelu alkaa edetä. Juuri kun tuli minunkin tutimisaika.

        Olet aivan oikeassa. Lapsia ei pidä tehdä, jos ei niitä halua.

        Mutta kyllä materialistiset arvot on sulle tärkeitä. Sen kuvan susta saa, kun juttujas lukee.

        Ihan tosissasiko luulit, että tän aloituksen tarkoitus oli se, että mä haluan rahaa?


      • Aurinko79-
        yhteiskunta kirjoitti:

        halutaan nostaa suosta tai pitää hyvässä järjestyksessä, silloin panostetaan naisiin. Heidän koulutukseen, terveyteen, töissäkäyntiin jne...

        Nainen on elämää synnyttävä ja ylläpitävä voima, mies ei sitä ole.

        Tuo on ihan totta, jos ajatellaan ns. kolmatta maailmaa ja naisten asemaa siellä. Naisiin panostamalla noissa maissa saadaan aikaan huomattavan paljon, koska useissa maissa naisten asema on todella heikko ja parantamalla sitä saadaan monet ongelmat kuriin.

        Mä kuitenkin ajattelin tätä enemmän Suomen näkökulmasta. Mun mielestä nuo mainitut tuet hyödyttää koko perhettä ja mä näen ne perheisiin panostamisena, en pelkästään naisiin panostamisena.

        Mun mielestä mies on yhtälailla elämää ylläpitävä voima, ei nainen ole sen tärkeämmässä asemassa kuin mieskään sen takia että meille on suotu synnyttämisen lahja. Ilman miestä ei vois olla naista ja päinvastoin, joten mun mielestä sellanen selkeä erottelu kumpaan tulee panostaa enemmän on turhaa. Tärkeintä ois panostaa tasavertaisuuteen, siihen että sekä miehillä että naisilla olis yhtä hyvä olla.


    • teitä vaivaa

      unettomuus ja tekemisen puute ilmiselvästi.

      • la.ra

        Minulle feministinä, naisena ja sosiaalipummina, siis.
        Se oli se kysymys, jos ei tullut selväksi.


    • Mutta minä voin hoitaa homman asiallisesti.

      *kantaa areenalle kaksi siemensäkkiä*

      Niin. Kuka halusi jyviä? Tukipiiriin menijöitä?

      *valmis koitoksiin*

      • Kylläpäs nyt Iletti.


      • la.ra
        Kukkomies kirjoitti:

        Kylläpäs nyt Iletti.

        Sä olet kyllä ihQu. Miten mä enää nyt raivoan? :)

        Mutta kiva olisi, jos se, joka mulle noi rahat lupasi, vastaisi.


      • la.ra kirjoitti:

        Sä olet kyllä ihQu. Miten mä enää nyt raivoan? :)

        Mutta kiva olisi, jos se, joka mulle noi rahat lupasi, vastaisi.

        ;-)


    • sä vielä

      kalliiks käyt yhteiskunnalle. Paljon kalliimmaksi, kuin töissä käyvä alkoholisoitunut mies, joka sitten kuolee ennen 60 ikävuotta. Ei tarvi maksaa 20 vuotta sille eläkkeitäkään. Tosin eihän meilläkään ole eläkkeitä, jos et lara ala äkkiä poikimaan. Ilmottele jos tarviit jelppiä.

      • la.ra

        mutta saanko mä noi etuudet sitten vanhainkodissa? Tuleeko niihin korkoja?


      • maksaa
        la.ra kirjoitti:

        mutta saanko mä noi etuudet sitten vanhainkodissa? Tuleeko niihin korkoja?

        yhteiskunnalle paljon enemmän ku miehet. Emmä niistä etuisuuksista tiedä, kun en ole edes asuntoa koskaan saanut.. :D


    • Gudrun

      aina silloin tällöin tai sitten vaihtaa nikkiä. Mistä näistä idiooteista tietää.

    • Tuomio-ukko

      Tylyn vastauksen. Tarkista.

      • la.ra

        vastaan sitten ajan kanssa.


    • dumbby

      käydä hakemassa, kukaan ei tuo niitä rahoja sulle kotiin. Jos et jaksa tai sua ei vaan huvita vaivautua, voit saada kunnalta apua, mutta sekin edellyttää soittoasi.

      • la.ra

        niin olen käynyt kysymässä. En saanut senttiäkään, kuulemma naiseustukea ei ole olemassakaan.


    • Mikäli sä oot oikeesti tehnyt 15 vuotta "töitä" sen eteen, että saisit nuo etuudet, eikä ole tärpännyt, niin kyllä kannattaisi alkaa harkitsemaan hedelmöityshoitoja tms..

      Muistaakseni adoptiolapsen hommaaminenkin toisi mukaanaan osan noista sinun kaipaamista etuuksista.

      • la.ra

        sitten ole vastikkeetonta. Seuraavaksi te varmaan sanotte, että mun pitää vielä jättää työnikin!


      • la.ra kirjoitti:

        sitten ole vastikkeetonta. Seuraavaksi te varmaan sanotte, että mun pitää vielä jättää työnikin!

        Kyllä siitä tietenkin apua ois, jos jättäis sen työn teon vähemmälle. Ei tarvitsis maksaa veroja niin paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1805
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1405
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1227
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      86
      1072
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1007
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      943
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      849
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      818
    10. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      192
      802
    Aihe