Miksi naiset suostuvat

keskustelemaan tulevaisuudesta vasta kun on hankittu yhteinen asuntolaina, muksu(ja) ja osoitettu sitoutuminen avioliitolla?

62

1424

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tumma Kauris

...siinä vaiheessa kun ryhdytään "keskustelemaan tulevaisuudesta". Vihaan kyseisiä keskusteluja.

Olis kiva tavata nainen joka elää hetkessä eikä tee mitään pitkän tähtäimen suunnitelmia. Naisilla on niin usein semmonen jo pikkutyttönä lukkoon lyöty aikataulu, jota on sitten pakko orjallisesti noudattaa kehdosta hautaan.

• Yhteisestä tulevaisuudesta ei voi naisen kanssa keskustella järkevällä tasolla, siis ennekuin ollaan hetkessä eläen tehty keskustelematta Isoja Valintoja.

Miehet ei tiedä mihin ne ryhtyy ja naiset luottaa tietämättömiin miehiin.

• Mangusti.

varmaankin biologiaan; nainen on hyvin parisuhtelähtöinen ihminen, jolle on tärkeää tietyn rajoitetun ajan (hedelmällinen aika) puitteissa sitoutua hyvään mieheen, jonka kanssa perheen perustaminen on järkevää.

Naiselle tärkeitä asioita ovat rakkaus, turvallisuus, perhe jne. Siksipä ei ole mitään järkeä satsata suhteeseen, jossa ei ole mitään tietoa tulevaisuudesta: mitkä miehen arvot ovat, haluaako tämä lapsia jne. Siinä voi hyvinkin käydä niin, että ne omat tärkeät arvot tulee poljetuksi maahan ja sitä myöten omat tulevaisuuden suunnitelmat jäävät toteutumatta, jos niin tekee. Parempi valita mies, joka haluaa samoja asioita tulevaisuudessa. :)

• la.ra

Nuohan ovat kaikki päätöksiä, jotka ovat jossain vaiheessa ainakin olleet tulevaisuutta ja tuskin niihin ilman keskustelua on päästy.

Mun on vaikea kuvitella avioliittoa, joka on solmittu ilman minkäänlaista keskustelua siitä ja vailla ymmärrystä, että se keskustelu on nimenomaan keskustelua tulevaisuudesta.

• olis oikeasti keskuteltu ja mietitty yhteistä tulevaisuutta, eikä vain toimittu toisen tarpeiden tyydyttämiseksi, ni olisko meil niil paljon esmes avioeroja?

• la.ra
        relaxed_eyes kirjoitti:

olis oikeasti keskuteltu ja mietitty yhteistä tulevaisuutta, eikä vain toimittu toisen tarpeiden tyydyttämiseksi, ni olisko meil niil paljon esmes avioeroja?

En mä voi tietää. Otin vain kantaa tuohon sun kysymykseen, joka mun mielestäni on mahdoton.

• mun näkemyksen mukaan tulevaisuudesta puhuminen on toisinaan vaikeaa ja vuosien vieriessä tulevaisuuskin saa muuttuvia elementtejä. Eli tulevaisuudesta pitäs puhua aika ajoin pinin palasin, eikä ladata yhteen kertaan koko tulevaa elämänkäsikirjoitusta.

Olen myös sitä mieltä, että naiset on varsin suostuvaisia keskustelemaan tulevaisuudesta, vaikka ei mainitsemasiasi asioita vielä olisikaan.

• >Olen myös sitä mieltä, että naiset on varsin suostuvaisia keskustelemaan tulevaisuudesta, vaikka ei mainitsemasiasi asioita vielä olisikaan.

Oletko myös sitä mieltä, että naisen kanssa vois keskustella yhteisestä tulevaisuudesta, vaikka alotuksessa mainitut asiat eivät tulisi edes olemaan?

• relaxed_eyes kirjoitti:

>Olen myös sitä mieltä, että naiset on varsin suostuvaisia keskustelemaan tulevaisuudesta, vaikka ei mainitsemasiasi asioita vielä olisikaan.

Oletko myös sitä mieltä, että naisen kanssa vois keskustella yhteisestä tulevaisuudesta, vaikka alotuksessa mainitut asiat eivät tulisi edes olemaan?

päästään asian ytimeen, ellei mainittuja asioita tule koskaan edes olemaan. Se selviää keskustelemalla ja jos seinä nousee pystyyn, niin nouseepahan oikealla tavalla :)

Toki täytyy muistaa sekin, että keskustelua voi olla, vaikka yhteisymmärrystä ei löytyisikään.

• suminagashi kirjoitti:

päästään asian ytimeen, ellei mainittuja asioita tule koskaan edes olemaan. Se selviää keskustelemalla ja jos seinä nousee pystyyn, niin nouseepahan oikealla tavalla :)

Toki täytyy muistaa sekin, että keskustelua voi olla, vaikka yhteisymmärrystä ei löytyisikään.

ja sekin on syytä muistaa, että täydelliseen erimielisyyteen pääseminen osoittaa täydellistä samanmielisyyttä.

Eri mieltä oleminen vaatii vaan paljon uskallusta. Molemmilta.

• Eikö keskustelu yhteisestä tulevaisuudesta nimenomaan pitäis käydä ennen noita, ettei sitten tule yllätyksenä jollei halutakaan samoja asioita?

Mä ainakin oon "tentannu" mun miehen tulevaisuudensuunnitelmat sen verran tarkkaan, ettei kyllä ole mitään jätetty arvailun varaan ja saman se on tehny mulle. Koskaanhan ei siltikään voi tietää mitä tulevaisuudessa tapahtuu, mutta ainakin ollaan yritetty parhaamme.

• Mut mitä vanhemmaks elän, ni sitä enemmän huomaan, ettei sellasia keskusteluja 'kukaan' käy.

Mut mitä vanhemmaks elän, ni sitä enemmän huomaan, ettei sellasia keskusteluja 'kukaan' käy.

En tiedä, mutta sen tiedän että ainakin oon yrittänyt keskustella näistä asioista parhaani mukaan. Niin kai kaikki muutkin tekee, yrittävät parhaansa asiassa, jossa kukaan meistä ei ole mestari.

• Tarviiks niistä oikein keskustella?

Eiks se riitä, että nainen kertoo haaveet avioliitosta, punaisesta tuvasta, perunamaasta, kartanovolvosta, lasten nimistä ja määrästä, kahden istuttavista kiikkustuolista,.... Niitä mies sitten lähtee orjallisesti toteuttamaan.

Mutta siis oikeastihan nainen ei voi puhua suoraan ja rehellisesti tulevaisuudesta ennen kuin mies on sitoutettu parisuhteeseen. Muutenhan se pakenee paikalta.....

• Olen huomannut sellasenkin asian, että kun kerron jotain juttuja naiselle mitä meinaan toteuttaa, ni nainen ulkoistaa itsensä siitä asiasta sanomalla esmes, 'SULLAhan suunnitelmia on' ja ainakin puoliks 'ihailevaan sävyyn'. Ja tää on tapahtunut ihan poikkeuksetta kaikkien naisten kanssa, siis niiden joiden kanssa olen ollut.

Olen sit siihen joskus vastannut, et 'se vois olla ihan meidän yhteinenkin juttu'. Ni tämän jälkeen keskustelu siirtyy avioliittoon, taloihin ym. parisuhteen ja sitoumisen kannalta turhanpäiväsiin asioihin.

Onpa järkee.

• eimikäänhienohelma (n)
        relaxed_eyes kirjoitti:

Olen huomannut sellasenkin asian, että kun kerron jotain juttuja naiselle mitä meinaan toteuttaa, ni nainen ulkoistaa itsensä siitä asiasta sanomalla esmes, 'SULLAhan suunnitelmia on' ja ainakin puoliks 'ihailevaan sävyyn'. Ja tää on tapahtunut ihan poikkeuksetta kaikkien naisten kanssa, siis niiden joiden kanssa olen ollut.

Olen sit siihen joskus vastannut, et 'se vois olla ihan meidän yhteinenkin juttu'. Ni tämän jälkeen keskustelu siirtyy avioliittoon, taloihin ym. parisuhteen ja sitoumisen kannalta turhanpäiväsiin asioihin.

Onpa järkee.

Luuletko että nainen on ihan tuppisuuna siihen asti kun mies on nuo romut hankkinut?

• eimikäänhienohelma (n) kirjoitti:

Luuletko että nainen on ihan tuppisuuna siihen asti kun mies on nuo romut hankkinut?

Akka jankkaa niistä niinkauan, että saa ne. Sitte vasta mahdollisesti keskustellaan tulevaisuudesta.

Akka jankkaa niistä niinkauan, että saa ne. Sitte vasta mahdollisesti keskustellaan tulevaisuudesta.

Ja jos tuo jankutus ei tehoa, niin sitten se nainen alkaa suunnitella sitä tulevaisuutta uusiksi, mutta ei se niistäkään suunnitelmista halua puhua. Siirtyy vaan sitten suoraan siihen toteutusvaiheeseen, kun suunnitelmat on valmiit.

• Richartti kirjoitti:

Ja jos tuo jankutus ei tehoa, niin sitten se nainen alkaa suunnitella sitä tulevaisuutta uusiksi, mutta ei se niistäkään suunnitelmista halua puhua. Siirtyy vaan sitten suoraan siihen toteutusvaiheeseen, kun suunnitelmat on valmiit.

Ei kai nainen yksin pysty mitään tuollasia suurempia suunnitelmia toteuttamaan. Mä en ainakaan oo vielä salaa pystynyt mieheltä asuntolainoja ottamaan tms, kyllä niistä ollaan käyty pitkällisiä keskusteluja kummankin taholta.

Ehken mä sit itse naisena huomaa vaikka harrastaisin tuota samaa, mutta en mä oikein ymmärrä miten tuo käytännön toteutus onnistuu, jollei asioista olla keskusteltu etukäteen...

• Aurinko79 kirjoitti:

Ei kai nainen yksin pysty mitään tuollasia suurempia suunnitelmia toteuttamaan. Mä en ainakaan oo vielä salaa pystynyt mieheltä asuntolainoja ottamaan tms, kyllä niistä ollaan käyty pitkällisiä keskusteluja kummankin taholta.

Ehken mä sit itse naisena huomaa vaikka harrastaisin tuota samaa, mutta en mä oikein ymmärrä miten tuo käytännön toteutus onnistuu, jollei asioista olla keskusteltu etukäteen...

että mies kyllästyy siihen naisen jankkaamiseen ja antaa periksi.

Mitä muuta nainen mieheltä haluaa, kuin noi kolme asiaa? Ei mitään muuta. No, toisella kierroksella sit ehkä voi jo haluta muutakin, eivätkä yhteiset asunnot ja muksut sun muut ole välttämättä enää niin tärkeitä, vaikka olemassa ovatkin.

että mies kyllästyy siihen naisen jankkaamiseen ja antaa periksi.

Mitä muuta nainen mieheltä haluaa, kuin noi kolme asiaa? Ei mitään muuta. No, toisella kierroksella sit ehkä voi jo haluta muutakin, eivätkä yhteiset asunnot ja muksut sun muut ole välttämättä enää niin tärkeitä, vaikka olemassa ovatkin.

Ei avioliitto, lapsi ja asuntolaina riitä. Eihän nuo nyt muutenkaan mitään pelkkiä naisten jankkaamia asioita ole vaan nuo askeleet otetaan parisuhteessa yhdessä sitten kun niihin ollaan valmiita ja ne päätetään yhdessä kummankin suostumuksella. Mun käsittääkseni miehet haluaa noita asioita siinä missä naisetkin vai onko jokainen perheellinen mies saatu siihen tilanteeseen vain jankuttamalla?

Nössö on se mies, joka pelkän jankutuksen takia noihin suostuu, jollei aidosti noita kerran halua.

• Aurinko79 kirjoitti:

Ei avioliitto, lapsi ja asuntolaina riitä. Eihän nuo nyt muutenkaan mitään pelkkiä naisten jankkaamia asioita ole vaan nuo askeleet otetaan parisuhteessa yhdessä sitten kun niihin ollaan valmiita ja ne päätetään yhdessä kummankin suostumuksella. Mun käsittääkseni miehet haluaa noita asioita siinä missä naisetkin vai onko jokainen perheellinen mies saatu siihen tilanteeseen vain jankuttamalla?

Nössö on se mies, joka pelkän jankutuksen takia noihin suostuu, jollei aidosti noita kerran halua.

että lähes jokainen mies on siihen jankuttamalla suostunut, ne jotka eivät ole siihen jankuttamalla suostuneet, ni ovat joko sinkkuja, tai sitten ovat suostuneet niihin suoralta kädeltä, ku vähä jaksaa joka asiasta jutella.

Eli, kaikki miehet on nössöjä, kaikki naiset eivät vaan tätä vielä tiedä.

että lähes jokainen mies on siihen jankuttamalla suostunut, ne jotka eivät ole siihen jankuttamalla suostuneet, ni ovat joko sinkkuja, tai sitten ovat suostuneet niihin suoralta kädeltä, ku vähä jaksaa joka asiasta jutella.

Eli, kaikki miehet on nössöjä, kaikki naiset eivät vaan tätä vielä tiedä.

oikeasti miehet ei haluakaan omaa taloa tai lapsia? Ne on kaikki vaan naisten jankutusten tulosta... Joopa joo, ootte te sitten tosiaan aikamoisia vässyköitä kaikki miehet :)

• Aurinko79 kirjoitti:

oikeasti miehet ei haluakaan omaa taloa tai lapsia? Ne on kaikki vaan naisten jankutusten tulosta... Joopa joo, ootte te sitten tosiaan aikamoisia vässyköitä kaikki miehet :)

mies haluaa kuulua yhteen naisen kanssa näkymättömän siteen kautta, siis ennenkuin se haluaa näkyviä siteitä. Näkyvä side(esmes yhteinen asunto) laittaa näkymättömän siteen lujille ja jos se ei oo tarpeeks vahva, ni sitte se katkee.

Yksinkertaista fysiikkaa. Voimalle pitää aina olla vastavoima.

mies haluaa kuulua yhteen naisen kanssa näkymättömän siteen kautta, siis ennenkuin se haluaa näkyviä siteitä. Näkyvä side(esmes yhteinen asunto) laittaa näkymättömän siteen lujille ja jos se ei oo tarpeeks vahva, ni sitte se katkee.

Yksinkertaista fysiikkaa. Voimalle pitää aina olla vastavoima.

nainenkin haluaa. Mua ainakin pelottais jos suhde roikkuis sen varassa, että ollaanko kihloissa vai ei tai asutaanko yhdessä vai ei. Toki nuo on luonnollisia vaiheita suhteelle, mutta mä en halua ottaa niitä minään pakkoaskelina tietyssä vaiheessa suhdetta vain sen takia, että niin kuuluu tehdä tai jollei tee niin suhde kaatuu siihen. Mä voisin elää vaikka koko elämäni menemättä naimisiin, jos vain muuten olen onnellinen sen miehen kanssa, jonka kanssa jaan elämäni.

• Aurinko79 kirjoitti:

nainenkin haluaa. Mua ainakin pelottais jos suhde roikkuis sen varassa, että ollaanko kihloissa vai ei tai asutaanko yhdessä vai ei. Toki nuo on luonnollisia vaiheita suhteelle, mutta mä en halua ottaa niitä minään pakkoaskelina tietyssä vaiheessa suhdetta vain sen takia, että niin kuuluu tehdä tai jollei tee niin suhde kaatuu siihen. Mä voisin elää vaikka koko elämäni menemättä naimisiin, jos vain muuten olen onnellinen sen miehen kanssa, jonka kanssa jaan elämäni.

>Mä voisin elää vaikka koko elämäni menemättä naimisiin, jos vain muuten olen onnellinen sen miehen kanssa, jonka kanssa jaan elämäni.

Voisitko kuvitella olevasi onnellinen miehen kanssa vaikka ette tekisi lapsia ja/tai asuisi samassa osoitteessa?

>Mä voisin elää vaikka koko elämäni menemättä naimisiin, jos vain muuten olen onnellinen sen miehen kanssa, jonka kanssa jaan elämäni.

Voisitko kuvitella olevasi onnellinen miehen kanssa vaikka ette tekisi lapsia ja/tai asuisi samassa osoitteessa?

Kyllä mä jossain tilanteessa voisin olla onnellinen noinkin, esim sitten joskus jos lapset on jo isoja tms. mutta tässä elämäntilanteessa se tuntuu aika kaukaiselta vaihtoehdolta. Mä toivon edelleen joku päivä tulevani äidiksi, vaikka sitten adoption avulla, mutta mulle on tärkeää että mies jakaa tuon haaveen mun kanssa. Se on niin suuri haave etten mä ole siitä valmis ihan heti luopumaan. Täytyy vain olla mies, jolla on samanlaiset haaveet.

Tuo lapsijuttu olis mulle kovempi paikka kuin erillään asuminen, vaikka kyllä mä uskon onnen löytäväni ilman lastakin jos niin on käydäkseen.

• Aurinko79 kirjoitti:

Muutamia ennemmän tai vähemmän kuvitteellisia esimerkkejä:

Tapaus lapset:

Nainen lopettaa ehkäisyn käyttämisen ja ilmoittaa miehelle että käytä kortsuja jos et lapsia halua. Sitten se vielä huonompi vaihtoehto, jättää kertomatta.

Tapaus asunto:

Mikäli nainen ei suoraan "vaadi asuntolainaa" niin sitten se huomauttelee asunnon vioista, vuokran määrästä, yhtiövastikkeista, taloyhtiön toiminnasta, asunnon koosta yms.... "Tälläkin rahalla maksaisi omaa...."

Tapaus itsepäinen mies eli jankutus, uhkailut ja kiristys ei toimi suunnitelmien toteuttamiseksi:

Nainen alkaa kaikessa hiljaisuudessa suunnitella miehen vaihtamista ja toteuttaa suunnitelmansa sopivan hetken koittaessa.

Niin ja tuo oli hyvin sanottu: "Ehken mä sit itse naisena huomaa vaikka harrastaisin tuota samaa". Koska ainakin itse haluan uskoa, että naiset eivät itse huomaa itsestään tuota ominaisuutta, koska se on heille niin luonnollinen menettelytapa.

• Richartti kirjoitti:

Muutamia ennemmän tai vähemmän kuvitteellisia esimerkkejä:

Tapaus lapset:

Nainen lopettaa ehkäisyn käyttämisen ja ilmoittaa miehelle että käytä kortsuja jos et lapsia halua. Sitten se vielä huonompi vaihtoehto, jättää kertomatta.

Tapaus asunto:

Mikäli nainen ei suoraan "vaadi asuntolainaa" niin sitten se huomauttelee asunnon vioista, vuokran määrästä, yhtiövastikkeista, taloyhtiön toiminnasta, asunnon koosta yms.... "Tälläkin rahalla maksaisi omaa...."

Tapaus itsepäinen mies eli jankutus, uhkailut ja kiristys ei toimi suunnitelmien toteuttamiseksi:

Nainen alkaa kaikessa hiljaisuudessa suunnitella miehen vaihtamista ja toteuttaa suunnitelmansa sopivan hetken koittaessa.

Niin ja tuo oli hyvin sanottu: "Ehken mä sit itse naisena huomaa vaikka harrastaisin tuota samaa". Koska ainakin itse haluan uskoa, että naiset eivät itse huomaa itsestään tuota ominaisuutta, koska se on heille niin luonnollinen menettelytapa.

Nuo tuntuu kyllä jotenkin vierailta toimintatavoilta... Ehkäsy ollaan aina sovittu yhteisymmärryksessä, asuntoa etsitty yhdessä ja mun tapauksessa se oli muutenkin enemmän kiinni miehestä, mä olisin ollut valmis jäämään vuokralle kun olin vastavalmistunut mutta mies halus ostaa oman asunnon ja miehen vaihtamista en oo koskaan suunnitellut tai sitten sitä sopivaa hetkeä ei ole vain tullut.

En tiedä, ehkä mä oon sitten tosiaan niin hyvä tuossa, että oon täysin sokeutunut omalle toiminnalleni ;)

• Aurinko79 kirjoitti:

Kyllä mä jossain tilanteessa voisin olla onnellinen noinkin, esim sitten joskus jos lapset on jo isoja tms. mutta tässä elämäntilanteessa se tuntuu aika kaukaiselta vaihtoehdolta. Mä toivon edelleen joku päivä tulevani äidiksi, vaikka sitten adoption avulla, mutta mulle on tärkeää että mies jakaa tuon haaveen mun kanssa. Se on niin suuri haave etten mä ole siitä valmis ihan heti luopumaan. Täytyy vain olla mies, jolla on samanlaiset haaveet.

Tuo lapsijuttu olis mulle kovempi paikka kuin erillään asuminen, vaikka kyllä mä uskon onnen löytäväni ilman lastakin jos niin on käydäkseen.

>Täytyy vain olla mies, jolla on samanlaiset haaveet.

Miksi pitää olla samat haaveet? Esmes minä en haaveile enemmistä muksuista, mut jos nainen josta en halua luopua, ni niitä muksuja haluaa, ni tiineeksihän se pitää sillo laittaa. Enkä odota sitä, että nainen mun lapsettomuushaaveen kykenis jakamaan.

Mut sellanen nainen kyl sit toteuttaa mun haaveita muuten, jotka eivät sitten kuitenkaan välttämättä ole sen naisen haaveiden kanssa yhteneviä.

>Täytyy vain olla mies, jolla on samanlaiset haaveet.

Miksi pitää olla samat haaveet? Esmes minä en haaveile enemmistä muksuista, mut jos nainen josta en halua luopua, ni niitä muksuja haluaa, ni tiineeksihän se pitää sillo laittaa. Enkä odota sitä, että nainen mun lapsettomuushaaveen kykenis jakamaan.

Mut sellanen nainen kyl sit toteuttaa mun haaveita muuten, jotka eivät sitten kuitenkaan välttämättä ole sen naisen haaveiden kanssa yhteneviä.

täytyy olla ainakin tietyissä asioissa samansuuntaiset haaveet, koska mä en halua olla se, joka latistaa miehen unelmat tai pakottaa miehen johonkin mihin mies itse ei ole halukas. En mä halua olla minkäänlaisena esteenä tai riippakivenä miehelle, mutta en halua myöskään luopua tietyistä haaveistani miehen takia. Mä haluan jakaa elämäni toisen aikuisen ihmisen kanssa, en rajoittaa toisen elämää. Se on vaikeaa, jos kummankin ajatukset tulevaisuudesta on kovin erilaiset.

Jos sä kuitenkin olisit valmis tietyssä tilanteessa vielä lapsen hankkimaan, niin silloinhan se on sulle asia, joka on ns. avoin vaikkei se sun haavelistalla olekaan. En minäkään haaveille vaikkapa Tansaniaan muuttamisesta, mutta jos miehen haave on muuttaa vuodeks sinne niin sitten mä varmaan järkkään omatkin asiani niin, että tuo on mahdollista.

Mun mielestä ei oo kuitenkaan mitään järkeä yrittää väkisin sovittaa kahta ihmistä yhteen, joiden toiveet ja haaveet on kovin erilaisia. Ehkä haave on huono sana, parempi olis varmaanki arvot.

• Aurinko79 kirjoitti:

täytyy olla ainakin tietyissä asioissa samansuuntaiset haaveet, koska mä en halua olla se, joka latistaa miehen unelmat tai pakottaa miehen johonkin mihin mies itse ei ole halukas. En mä halua olla minkäänlaisena esteenä tai riippakivenä miehelle, mutta en halua myöskään luopua tietyistä haaveistani miehen takia. Mä haluan jakaa elämäni toisen aikuisen ihmisen kanssa, en rajoittaa toisen elämää. Se on vaikeaa, jos kummankin ajatukset tulevaisuudesta on kovin erilaiset.

Jos sä kuitenkin olisit valmis tietyssä tilanteessa vielä lapsen hankkimaan, niin silloinhan se on sulle asia, joka on ns. avoin vaikkei se sun haavelistalla olekaan. En minäkään haaveille vaikkapa Tansaniaan muuttamisesta, mutta jos miehen haave on muuttaa vuodeks sinne niin sitten mä varmaan järkkään omatkin asiani niin, että tuo on mahdollista.

Mun mielestä ei oo kuitenkaan mitään järkeä yrittää väkisin sovittaa kahta ihmistä yhteen, joiden toiveet ja haaveet on kovin erilaisia. Ehkä haave on huono sana, parempi olis varmaanki arvot.

ni se on aivan sama mitä nainen haluaa, kaikki toteutetaan.

Eikä sitä seksiäkään ny tarvii joka päivä saada, mut ruokaa kun saa, ni sillä nainen saa kaiken.

Eikä sitä seksiäkään ny tarvii joka päivä saada, mut ruokaa kun saa, ni sillä nainen saa kaiken.

Entäs jos sen ruoankin joutuu välillä tekeen itse. Esimerkiksi kerran päivässä?

Jos nuo kerran riittää teille ja ootte noiden takia valmiita toteuttamaan naisen haaveet, nii mikä tässä sitten on ongelmana?

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

näkymätön side hävisi yhtäkkiä? :D Sillä ei tainnutkaan olla niin paljon merkitystä sittenkään...

• on oppinut, että ennen muksua, asuntolainaa ja avioliittoa ei kannata puhua tulevaisuudensuunnitelmia.
      Muuten mies saattaa sanoa "Bye bye baby". :D

• sarvikuonokas

Koska harvemmin tulee puhuttua ufoistakaan

• cookos

nainen ei halua katua sitä tilannetta, että pankkitili on tyhjä ja mies hävinnyt toista hellittelemään,..ja saa vaan kuulla, että mitäs olit niin tyhmä.

Pitäähän tulevaisuudesta keskustella ennenkin, jos näyttä siltä, että tulevaisuutta olisi kenties. ja voisko mies olla liian kiireinen, naiset ovat varovaisia :)

• Kuinka tää asia on näin vaikee tajuta... materia ei sido ketään yhteen, mut erottaa kyllä.

• Aikuinen nainen
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kuinka tää asia on näin vaikee tajuta... materia ei sido ketään yhteen, mut erottaa kyllä.

Jos sinä olet tuon luokan martyyri ja porukolli, niin ihmekkös että naiset ei suostu puhumaan tulevaisuudesta kanssasi.

• Aikuinen nainen kirjoitti:

Jos sinä olet tuon luokan martyyri ja porukolli, niin ihmekkös että naiset ei suostu puhumaan tulevaisuudesta kanssasi.

mullon...sori, meil on tulevaisuus täysin selvä, mut kaikil ei oo.

• cookos
        relaxed_eyes kirjoitti:

Kuinka tää asia on näin vaikee tajuta... materia ei sido ketään yhteen, mut erottaa kyllä.

ennen avioliittoa täytyy olla tulevaisuden suhteen jonkinlaisia suunnitelmia tiedossa naisellakin, ettei nyt ihan metsään toisen kanssa mene.

Entisen kanssa oli koko tulevaisuus lyöty lukkoon naimisiin mennessä, ja nykyinen,..no ei olla naimisissa, mut hää tekeekin suunnitelmat ihan ite, ja jos minä kovin ärähdän, ne saattaa mennä uusiks tai sitten ei. Mut niihin ei kovin paljon oo sanomista, jos ei suoraan mua koske. Välillisestihän ne aina koskee myös minua.

Tuohan riippuu siitä, millaisista suunnitelmista on kyse, miten tärkeistä. Joku lomamatka vai yhteisen asunnon osto...ja oon eri mieltä. materia sitoo, ihan kokemuksesta. Kyllä yhteinen omistaminen luo yhteenkuuluvuutta.

• cookos kirjoitti:

ennen avioliittoa täytyy olla tulevaisuden suhteen jonkinlaisia suunnitelmia tiedossa naisellakin, ettei nyt ihan metsään toisen kanssa mene.

Entisen kanssa oli koko tulevaisuus lyöty lukkoon naimisiin mennessä, ja nykyinen,..no ei olla naimisissa, mut hää tekeekin suunnitelmat ihan ite, ja jos minä kovin ärähdän, ne saattaa mennä uusiks tai sitten ei. Mut niihin ei kovin paljon oo sanomista, jos ei suoraan mua koske. Välillisestihän ne aina koskee myös minua.

Tuohan riippuu siitä, millaisista suunnitelmista on kyse, miten tärkeistä. Joku lomamatka vai yhteisen asunnon osto...ja oon eri mieltä. materia sitoo, ihan kokemuksesta. Kyllä yhteinen omistaminen luo yhteenkuuluvuutta.

materia ei sido. Mikä sen helpompaa on kuin riita saada aikaan yhteisistä omistuksista? No sittehän se muutetaan numeroiksi tilillä ja jaetaan tasan.

• cookos
        relaxed_eyes kirjoitti:

materia ei sido. Mikä sen helpompaa on kuin riita saada aikaan yhteisistä omistuksista? No sittehän se muutetaan numeroiksi tilillä ja jaetaan tasan.

on ihan erillään ja yhdessä, ei sekään tuo yhteenkuuluvuutta. Kumpikin elää sitä omaa elämää, elää sille omalle tulevaisuudelle, ja se voi viedä erilleen.

En mä nyt sano, että kaikki pitää yhes omistaa, mut ees jotakin. Omillaan ollaan, mut hyvin itsekästä se on...kaikki hyvä pitää saada, mut ilman sitoumusta.

• epäluotettava.

Siinä selkeä syy.

• Tää oli hyvä :)
      Kirjoittanut: Richartti 2.5.2008 klo 15.30

Entäs jos sen ruoankin joutuu välillä tekeen itse. Esimerkiksi kerran päivässä?

Jos se ei heti rasitteeksi muutu, ni pikkuhiljaa ainakin. Siks toisekseen, nainen kun viittii ruokahuollosta pitää huolta, ni ei senkään tarvii puutteesta valittaa. Jotta sillä ruualla saa kaiken.

• No mitä te sitte ruikutatte?
      Kirjoittanut: Aurinko79 2.5.2008 klo 15.31

Jos nuo kerran riittää teille ja ootte noiden takia valmiita toteuttamaan naisen haaveet, nii mikä tässä sitten on ongelmana?

Kysehän siitä, että ei edes keskustella yhteisestä tulevaisuudesta. Tai siis. Mitkä asiat sinä miellät yhteisestä tulevaisuudesta keskustelemiseksi? Voisitko esmes kuvitella aloittavasi keskustelua miehesi kanssa yhteisistä bisnestä, vaikka ette olisi naimisissa, asuisi yhdessä jne? Tai vaikka esmes purjeveneen/mökin hankkimisesta yhdessä, vaikka asuisitte erillään?

• Vastasin tähän ja sain aikaan sopivan epämääräisen tekstin, mutta ei se näyttänyt löytävän tietään perille asti...

No lyhennettynä versiona tässä.

Eli tottakai voisin kuvitella puhuvani noista asioista ennen yhteenmuutoa, ei mun mielestä ole mitään tiettyä aikarajaa milloin voi suhteessa puhua mistäkin asioista. Mä miellän melkeinpä "kaiken" yhteisestä tulevaisuudesta keskustelemiseks tai en ainakaan osaa määritellä mitään selkeää rajaa. Tottakai lapset, asumisjärjestelyt yms. on niitä suurimpia yhteiseen elämään vaikuttavia tekijöitä, mutta monet pienemmätkin asiat voi mun mielestä ajatella kuuluvaks tulevaisuudesta puhumiseen, koska kaikki kuitenkin nivoutuu yhteen jos jakaa elämänsä toisen kanssa.

• Aurinko79 kirjoitti:

Vastasin tähän ja sain aikaan sopivan epämääräisen tekstin, mutta ei se näyttänyt löytävän tietään perille asti...

No lyhennettynä versiona tässä.

Eli tottakai voisin kuvitella puhuvani noista asioista ennen yhteenmuutoa, ei mun mielestä ole mitään tiettyä aikarajaa milloin voi suhteessa puhua mistäkin asioista. Mä miellän melkeinpä "kaiken" yhteisestä tulevaisuudesta keskustelemiseks tai en ainakaan osaa määritellä mitään selkeää rajaa. Tottakai lapset, asumisjärjestelyt yms. on niitä suurimpia yhteiseen elämään vaikuttavia tekijöitä, mutta monet pienemmätkin asiat voi mun mielestä ajatella kuuluvaks tulevaisuudesta puhumiseen, koska kaikki kuitenkin nivoutuu yhteen jos jakaa elämänsä toisen kanssa.

voisitko aloittaa esmes yhteisen bisneksen tai hankkia yhteisen kesämökin ennen yhteenmuuttoa?

Onks esmes edellämainitut asiat samanarvoista sitoutumista kuin yhteinen asunto?

• Mangusti.

kuvitella yhteisen bisneksen perustamisesta miehen kanssa, johon en ole sitoutunut tarpeeksi lujasti ja yks sitoutumiseen kuuluva asia mulla on yhdessä asuminen. Se vaan kuuluu parisuhteeseen mun mielestä, jotkut toiset voi vapaasti olla eri mieltä. Ensinnäkin jos se suhde sitten meneekin mönkään, niin siinähän yrität jatkaa bisnestä miehen kanssa, jota saatat pahimmassa tapauksessa halveksia. Tietysti samoin voi käydä siinäkin tapauksessa, että on asuttu yhdessä ja oltu sitoutuneita, mutta mä luotan mun vaistooni ja ymmärrykseeni sen verran, että en usko sitoutuvani mieheen, joka ei ole sitoutumisen arvoinen.

Eipä olis tarvetta ostella mökkejä sun muitakaan miehen kanssa, johon ei olis sitoutunut. Mieluummin ostaisin ihan itse itselleni. Ei me kavereidenkaan kanssa ostella yhdessä muuta kuin syntymäpäivälahjoja toisillemme. =)

• yhtäkään miestä

joka huolisi naisen joka elää hetkessä. Miehet ne nimenomaan haluavat naisen joka roikkuu ja tarrautuu ja elää vain miestään varten. Onhan se kai miehekästä kun nainen jaagaa koko ajan et mennään naimisiin, tehdään lapset ja kulta miks et sä puhu tunteista yms. muuta sontaa.
      Itsenäinen nainen on miehille kauhistus. Turhaa höpötystä tämäkin ketju..

Keskustelemaan tulevaisuudesta? Miksi ei vain voisi elää päivän kerrallaan ja katsoa mihin tie vie?

• tykkään vaan kyläillä naisen luona, se riittää mulle. Höpöttelyä tai sit ei.

• cookos

mies yleensä haluaa naisen jotenkin olevan riippuvainen hänestä, haluaa pitää huolta tai vastaava...miksi? Siks tietenkin, että sais itelleen orjan, siinä syy.

• Mangusti.

tulevaisuuden puheista sitten olis kyse? Naisille ne parisuhteen tulevaisuuden puheet liittyy yleensä sitoutumiseen ja perheen perustamiseen.

Mä suhtaudun avoimesti ja kannustavasti siihen, että mies voi vapaasti puhua itsestään ja suunnitelmistaan. Ei mitään estettä sille, etteikö voisi puhua, ainahan puhua saa ja kannattaakin. Eri asia tietenkin, että haluanko mä olla mukana niissä suunnitelmissa, joita miehellä on. Sehän on taas puolestaan mun ratkaistavissa oleva asia.

• Mut eipä vissiin taida olla muita kuin naisten hyväksymiä sitouttumisen osoituksia. Jotta, asia yks lysti näin miehen näkökulmasta.

Kuhan kannat sitä ruokaa pöytään ni sillä siitä pääsee.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

Mut eipä vissiin taida olla muita kuin naisten hyväksymiä sitouttumisen osoituksia. Jotta, asia yks lysti näin miehen näkökulmasta.

Kuhan kannat sitä ruokaa pöytään ni sillä siitä pääsee.

olekaan ainoastaan sitoumuksen osoituksia naisille vaan niitä päämääriä elämässä. Niitä mitä halutaan.

Mitäs ne miesten sitoumuksen osoitukset parisuhteessa sitten ovat jos eivät noita aiemmin mainittuja? Onko moottoriveneen yhdessä ostaminen osoitus sitoutuneesta parisuhteesta?

Mä tiedän erään miehen, joka on jo yli kymmenen vuotta seurustellut tyttöystävänsä kanssa, ja jotka omistavat kesämökin puoliksi. Eivät asu yhdessä, eikä suhde muutenkaan ole mielestäni sitoutunut, koska mies etsii jatkuvasti uusia "ystävänaisia" muista naisista ja valittaa kurjaa suhdettaan näille ystävilleen. Ei kuitenkaan voi irtautua suhteestaan jostakin salaperäisestä syystä johtuen. Eli ilmeisesti on sitten omasta mielestään kuitenkin sitoutunut. =D

• Mangusti. kirjoitti:

olekaan ainoastaan sitoumuksen osoituksia naisille vaan niitä päämääriä elämässä. Niitä mitä halutaan.

Mitäs ne miesten sitoumuksen osoitukset parisuhteessa sitten ovat jos eivät noita aiemmin mainittuja? Onko moottoriveneen yhdessä ostaminen osoitus sitoutuneesta parisuhteesta?

Mä tiedän erään miehen, joka on jo yli kymmenen vuotta seurustellut tyttöystävänsä kanssa, ja jotka omistavat kesämökin puoliksi. Eivät asu yhdessä, eikä suhde muutenkaan ole mielestäni sitoutunut, koska mies etsii jatkuvasti uusia "ystävänaisia" muista naisista ja valittaa kurjaa suhdettaan näille ystävilleen. Ei kuitenkaan voi irtautua suhteestaan jostakin salaperäisestä syystä johtuen. Eli ilmeisesti on sitten omasta mielestään kuitenkin sitoutunut. =D

hankinta, oli se mikä tahansa, ni on sitoutumisen osoitus.

Luojan kiitos mä oon järkevän naisen kanssa.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

hankinta, oli se mikä tahansa, ni on sitoutumisen osoitus.

Luojan kiitos mä oon järkevän naisen kanssa.

tuolla aiemmin kirjoitat, ettei materia ole sitoumuksen merkki.

Musta parisuhteen ja sitoumuksen ajatteleminen hankintoina kuulostaa lähinnä liikesuhteelta. Se, että yhdessä hankitaan asioita on luonnollinen jatkumo sille, että eletään yhdessä sitoutuneessa suhteessa, ei sen kummempaa. Se ei mun mielestä ole merkki mistään muusta.

• Mangusti. kirjoitti:

tuolla aiemmin kirjoitat, ettei materia ole sitoumuksen merkki.

Musta parisuhteen ja sitoumuksen ajatteleminen hankintoina kuulostaa lähinnä liikesuhteelta. Se, että yhdessä hankitaan asioita on luonnollinen jatkumo sille, että eletään yhdessä sitoutuneessa suhteessa, ei sen kummempaa. Se ei mun mielestä ole merkki mistään muusta.

niin kirjoitinkin, ni se ei ole ristiriidassa minkään kanssa, tykkäät vaan saivarrella.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

niin kirjoitinkin, ni se ei ole ristiriidassa minkään kanssa, tykkäät vaan saivarrella.

Esimerkiksi siinä mun tuttavamiehen tapauksessa kyse ei ole sitoutumisesta, vaikka niillä onkin yhteinen mökki. Ei ainakaan semmosesta sitoumuksesta mikä lähestulokoonkaan riittäisi kenellekään järkevälle naiselle.

Mä ymmärrän kyllä pointtisi jos se on se, että naisilla ja miehillä on yleisesti ottaen erilaiset arvot ja erilainen tapa osoittaa sitoutumista. Eikös muuten tämä stereotypia että nainen haluaa vain omakotitalon ja lapset sovi erittäin hyvin yhteen sen kanssa, että mies haluaa vain pillua ja ruokaa? Mikäs tässä on oikein ongelmana sitten semmoisissa suhteissa? Molemmat saa mitä haluaa. =)

• Mangusti. kirjoitti:

Esimerkiksi siinä mun tuttavamiehen tapauksessa kyse ei ole sitoutumisesta, vaikka niillä onkin yhteinen mökki. Ei ainakaan semmosesta sitoumuksesta mikä lähestulokoonkaan riittäisi kenellekään järkevälle naiselle.

Mä ymmärrän kyllä pointtisi jos se on se, että naisilla ja miehillä on yleisesti ottaen erilaiset arvot ja erilainen tapa osoittaa sitoutumista. Eikös muuten tämä stereotypia että nainen haluaa vain omakotitalon ja lapset sovi erittäin hyvin yhteen sen kanssa, että mies haluaa vain pillua ja ruokaa? Mikäs tässä on oikein ongelmana sitten semmoisissa suhteissa? Molemmat saa mitä haluaa. =)

olekaan mitään ongelmaa, se on ihan passeli suhde, jos se niin menis, mutku mies joutuu kuitenkin sitä taloa kunnossapitää, hoitaa lapsia, laittaa itte ruokansa ja jopa antaa seksiä silloku sitei huvita. ;)

Järkevä nainen tietää kun mies sitoutunut, siinei tartte yhtään mitään osoituksia. Vähemmän järkevä ei tajuu sitä sitoutumista edes talosta ja muksuista.

• Mangusti.
        relaxed_eyes kirjoitti:

olekaan mitään ongelmaa, se on ihan passeli suhde, jos se niin menis, mutku mies joutuu kuitenkin sitä taloa kunnossapitää, hoitaa lapsia, laittaa itte ruokansa ja jopa antaa seksiä silloku sitei huvita. ;)

Järkevä nainen tietää kun mies sitoutunut, siinei tartte yhtään mitään osoituksia. Vähemmän järkevä ei tajuu sitä sitoutumista edes talosta ja muksuista.

jokainen sen tietää, milloin mies on sitoutunut, mutta sitä ei kaikki ehkä tiedä, että milloin ei ole. Silloin ei ole järkevästä naisesta kyse. ;)

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      319
      6972
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      272
      6476
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      47
      5755
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      163
      5138
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      54
      3969
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      272
      3948
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      143
      3559
    8. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      27
      3272
    9. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      50
      3211
    10. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      3
      3120
    Aihe