Jos olisi sellainen tilanne ettet haluisi saada tai pystyisi saamaan miehen kanssa?
Räyf! Räyf!
Ottaisitko adoptiolapsen?
24
579
Vastaukset
- eimikäänhienohelma
ei nainen oo valmis kestään raskausaikaa ja synnytyst nih ei siit kyl mikää hyvä äitikää tuu =)
Lapsi kun ei oo mikää myymälästä hankittava tuote...Kysehän oli siitä,että jos nainen ei halua tai kykene lasta miehen kanssa "hankkimaan" niin onko adoptio vaihtoehto. Ei kai missään puhuttu raskausajan "kestämisestä" tai synnytyksestä.
Tuskin oikeasti tarkoitit,että adoptoiminen olisi ainakaan millään tapaa helpompi tapa saada lapsi?
Eikä paisumisen kestäminen tai synnytyksestä koituvat kivut kenestäkään hyvää äitiä tee, hyvä vanhemmuus mitataan aivan eri asioilla.- eimikäänhienohelma
NtiBebs kirjoitti:
Kysehän oli siitä,että jos nainen ei halua tai kykene lasta miehen kanssa "hankkimaan" niin onko adoptio vaihtoehto. Ei kai missään puhuttu raskausajan "kestämisestä" tai synnytyksestä.
Tuskin oikeasti tarkoitit,että adoptoiminen olisi ainakaan millään tapaa helpompi tapa saada lapsi?
Eikä paisumisen kestäminen tai synnytyksestä koituvat kivut kenestäkään hyvää äitiä tee, hyvä vanhemmuus mitataan aivan eri asioilla.joo jokanen sen ite päättää kohallaan miten hankkii lapsen, mut ohan se vähä irvokasta jos nainen jolla olis mahollista saada lapsi niin valitsee adoptin. Ja tarkotan nyt parisuhtees elävää heteronaista =)
eimikäänhienohelma kirjoitti:
joo jokanen sen ite päättää kohallaan miten hankkii lapsen, mut ohan se vähä irvokasta jos nainen jolla olis mahollista saada lapsi niin valitsee adoptin. Ja tarkotan nyt parisuhtees elävää heteronaista =)
Irvokasta pelastaa yhden orvon lapsen elämä jos siihen mahdollisuudet on ja voimia itsellä riittää? Huhheijaa..
Itse haluaisin näiden kahden oman lisäksi adoptoida sitten myöhemmin viron lastenkodista lapsen,ellen kaksikin.
Ei nyt oikein mene jakeluun nuo sun ajatukset mutta mielipiteensä toki kullakin..- eimikäänhienohelma
NtiBebs kirjoitti:
Irvokasta pelastaa yhden orvon lapsen elämä jos siihen mahdollisuudet on ja voimia itsellä riittää? Huhheijaa..
Itse haluaisin näiden kahden oman lisäksi adoptoida sitten myöhemmin viron lastenkodista lapsen,ellen kaksikin.
Ei nyt oikein mene jakeluun nuo sun ajatukset mutta mielipiteensä toki kullakin..täsä ollu kyse lapsest vaan äidist ja kyl mä ymmärrän et jos nainen on vaik lepakko nii se ei mieheen haluu koskee ja siks adoptio vois olla hänelle hyvä vaihtoehto.
täsä ollu kyse lapsest vaan äidist ja kyl mä ymmärrän et jos nainen on vaik lepakko nii se ei mieheen haluu koskee ja siks adoptio vois olla hänelle hyvä vaihtoehto.
eiköhän adoptiossa ole kyse yhtälailla niistä orvoista lapsista kuin niistä naisista jotka haluavat pienen lapsen elämän pelastaa,kykenivät tekemään omia lapsia tai eivät. Adoption takana on paljon ajatuksia,asenteita ja pyrkimyksiä joita ei välttämättä ymmärrä ellei asiaan paremmin perehdy.
En mä vieläkään ymmärtäny sun ajatusta siitä,että omia lapsia pitää pukata jos siihen kykenee vaikka on niin paljon lapsia jotka tarvitsee rakastavaa kotia..mutta todennäköisesti en sitä pointtia tule ymmärtämäänkään, sama se kauanko tätä jatketaan :P- eimikäänhienohelma
NtiBebs kirjoitti:
eiköhän adoptiossa ole kyse yhtälailla niistä orvoista lapsista kuin niistä naisista jotka haluavat pienen lapsen elämän pelastaa,kykenivät tekemään omia lapsia tai eivät. Adoption takana on paljon ajatuksia,asenteita ja pyrkimyksiä joita ei välttämättä ymmärrä ellei asiaan paremmin perehdy.
En mä vieläkään ymmärtäny sun ajatusta siitä,että omia lapsia pitää pukata jos siihen kykenee vaikka on niin paljon lapsia jotka tarvitsee rakastavaa kotia..mutta todennäköisesti en sitä pointtia tule ymmärtämäänkään, sama se kauanko tätä jatketaan :Psä oot vielä niin nuori et idealismi vaikuttaa aatoksissasi.
Mulla on yksi oma lapsi ja en kyl ottas sille mitää vieraan lapsee leikkikaveriks =) eimikäänhienohelma kirjoitti:
sä oot vielä niin nuori et idealismi vaikuttaa aatoksissasi.
Mulla on yksi oma lapsi ja en kyl ottas sille mitää vieraan lapsee leikkikaveriks =)sä voit elämää nähneenä siis mua vähän valistaa ;)
Voi hyvänen aika mikä letkautus taas.
Mulla on kaks omaa lasta enkä adoptoitua lasta ajattelis vieraan lapsena. Se olis perhettä siinä missä me muutkin.
Mutta onneksi meitä idealisteja (heh) on maailmassa enemmänkin, olis kovin ikävää jos kaikki ajattelis yhtä ahdasmielisesti adoptiosta kuin nähtävästi sä ajattelet. Jäis moni orpo lapsi ilman rakastavaa perhettä.- eimikäänhienohelma
NtiBebs kirjoitti:
sä voit elämää nähneenä siis mua vähän valistaa ;)
Voi hyvänen aika mikä letkautus taas.
Mulla on kaks omaa lasta enkä adoptoitua lasta ajattelis vieraan lapsena. Se olis perhettä siinä missä me muutkin.
Mutta onneksi meitä idealisteja (heh) on maailmassa enemmänkin, olis kovin ikävää jos kaikki ajattelis yhtä ahdasmielisesti adoptiosta kuin nähtävästi sä ajattelet. Jäis moni orpo lapsi ilman rakastavaa perhettä.et nyt tajuu mun pointtii =)
Äidin näkökulmast tätä asiaa käsitellää ja mä kyl uskon et oma lapsi on rakkaampi äidillensä ku tää adoptoitu.
Ja mitä tulee sun nejän lapsen-haaveesees, nii pelkään pahoin et sulla ei jää tippaakaa omaa aikaa ku hoidat niitten asioit. eimikäänhienohelma kirjoitti:
et nyt tajuu mun pointtii =)
Äidin näkökulmast tätä asiaa käsitellää ja mä kyl uskon et oma lapsi on rakkaampi äidillensä ku tää adoptoitu.
Ja mitä tulee sun nejän lapsen-haaveesees, nii pelkään pahoin et sulla ei jää tippaakaa omaa aikaa ku hoidat niitten asioit.Kuten jo itsekin sanoin,en todellakaan tajua sun ajatuksen pointtia.
Eihän kukaan lasta adoptoikkaan jos on mahdollisuus saada omia mikäli ajattelee vain sitä omaa napaansa,sehän on selvä. Se on pitkä ja raskas prosessi, mutta varmasti palkitseva. Kun harkitsee adoptiota niin sitä asiaa käsitellään aivan yhtä paljon sen lapsen kuin äidin näkökulmasta.
"mä kyl uskon et oma lapsi on rakkaampi äidillensä ku tää adoptoitu."
Tämän takia onkin viisaampaa,ettet koskaan adoptiota edes harkitse.
Ja kiitos mutta en kaipaa neuvoja tuntemattomilta mitä mun elämälläni pitäis tehdä. Mikä kenellekkin on tärkeää. Tämä on mun haave,sen toteutumisesta en tiedä. Kuten jo vanhana ja viisaana totesitkin,mä olen niin nuori ;) ehdin vielä vaikka mitä.
Eiköhän tämä ollu tässä.- eimikäänhienohelma
NtiBebs kirjoitti:
Kuten jo itsekin sanoin,en todellakaan tajua sun ajatuksen pointtia.
Eihän kukaan lasta adoptoikkaan jos on mahdollisuus saada omia mikäli ajattelee vain sitä omaa napaansa,sehän on selvä. Se on pitkä ja raskas prosessi, mutta varmasti palkitseva. Kun harkitsee adoptiota niin sitä asiaa käsitellään aivan yhtä paljon sen lapsen kuin äidin näkökulmasta.
"mä kyl uskon et oma lapsi on rakkaampi äidillensä ku tää adoptoitu."
Tämän takia onkin viisaampaa,ettet koskaan adoptiota edes harkitse.
Ja kiitos mutta en kaipaa neuvoja tuntemattomilta mitä mun elämälläni pitäis tehdä. Mikä kenellekkin on tärkeää. Tämä on mun haave,sen toteutumisesta en tiedä. Kuten jo vanhana ja viisaana totesitkin,mä olen niin nuori ;) ehdin vielä vaikka mitä.
Eiköhän tämä ollu tässä.tosta ku sä et pysty ottaa mitää neuvoja vastaan huomaa et oot aika epäkypsä =)
tosta ku sä et pysty ottaa mitää neuvoja vastaan huomaa et oot aika epäkypsä =)
Otan neuvoja vastaan ihmisiltä joiden mielipidettä millään muotoa arvostan ja henkilöiltä jotka mun elämään kuuluu,mut tuntee ja tietää mihin mä kykenen ja mihin en. Eli se,etten sun harvinaisen viisasta neuvoa ota kuuleviin korviini ei tarkota sitä,että en neuvoja vastaanottamaan kykenisi ;)
Tuskin olet myöskään kykenevä arvioimaan mun kypsyyttä/kypsymättömyyttä. Joiltain vaan loppuu panokset keskustella itse asiasta niin pitää vetää tuollaisia päättömiä letkautuksia mukaan, mitäköhän liene kertoo kypsyydestä se...
Aurinkoiset viikonloput. :)NtiBebs kirjoitti:
Otan neuvoja vastaan ihmisiltä joiden mielipidettä millään muotoa arvostan ja henkilöiltä jotka mun elämään kuuluu,mut tuntee ja tietää mihin mä kykenen ja mihin en. Eli se,etten sun harvinaisen viisasta neuvoa ota kuuleviin korviini ei tarkota sitä,että en neuvoja vastaanottamaan kykenisi ;)
Tuskin olet myöskään kykenevä arvioimaan mun kypsyyttä/kypsymättömyyttä. Joiltain vaan loppuu panokset keskustella itse asiasta niin pitää vetää tuollaisia päättömiä letkautuksia mukaan, mitäköhän liene kertoo kypsyydestä se...
Aurinkoiset viikonloput. :)sinähän itse haastoit eimikaanhienohelman väittelyyn että älä heitä pyyhkeitä kehiin noin helposti.
"Pidän peukkuja molempien puolesta"
MarttyyriMallari-TTtMarttyyriMallari-TTt kirjoitti:
sinähän itse haastoit eimikaanhienohelman väittelyyn että älä heitä pyyhkeitä kehiin noin helposti.
MarttyyriMallari-TTtväitellä asiasta, en siitä mitä toisesta ajattelen.
Ei tässä keskustelussa ole enää pointtia, molemmat on mielipiteensä ilmaisseet (asian vierestäkin) eikä ymmärrystä toisen ajatusmaailmalle ole niin eiköhän silloin ole parempi lopettaa,etenkään kun puitavana ei enää ole itse aihe vaan keskustelija? :)
Mutta tätähän tää täällä on..hyvin harva kykenee asiassa pysymään, sääli sinänsä kun aiheita kuitenkin löytyis.NtiBebs kirjoitti:
väitellä asiasta, en siitä mitä toisesta ajattelen.
Ei tässä keskustelussa ole enää pointtia, molemmat on mielipiteensä ilmaisseet (asian vierestäkin) eikä ymmärrystä toisen ajatusmaailmalle ole niin eiköhän silloin ole parempi lopettaa,etenkään kun puitavana ei enää ole itse aihe vaan keskustelija? :)
Mutta tätähän tää täällä on..hyvin harva kykenee asiassa pysymään, sääli sinänsä kun aiheita kuitenkin löytyis.harvinaisen oikeasssa. Täällä ei pysty keskustelemaan ilman että joku menettää malttinsa
ja alkaa solvaamaan toista osapuolta. Onneksi oikeassa elämässä vallitsee toiset säännöt.
"Oli muuten mukava huomata että välität orvoista"
MarttyyriMallari-TTt- eimikäänhienohelma
MarttyyriMallari-TTt kirjoitti:
sinähän itse haastoit eimikaanhienohelman väittelyyn että älä heitä pyyhkeitä kehiin noin helposti.
MarttyyriMallari-TTtToi pikku-misu vetää tasan varmaa herneet nenuu aina ku sen lapsoset oikuttelee =)
Toi pikku-misu vetää tasan varmaa herneet nenuu aina ku sen lapsoset oikuttelee =)
mikäs vesimeloni sinne nenuun eksy? ;)
Koetas nyt käyttäytyä ikäs mukaisesti.
- mahtanet ....
tarkoittaa "et haluaisi saada", sillä jos et tahdo lasta, niin tuskin silloin kannattaa edes miettiä adoptiota.
Mikäli oikesti haluaa lasta, mutta ei pysty niitä saamaan, adoptio on oiva vaihtoehto. Sillä kun lapsi elää perheessä ei sillä ole vaikutusta onko lapsi biologinen tai ei. Vastaavasti lapsen "oikeat" vanhemmat ovat ne, joiden kanssa lapsi elää, eivätkä biologiset, jos he eivät elä lastensa kanssa.
Nimimerkillä kokemusta löytyy!!!!- Levemir
henkilöä, joka ei halua "pilata vartaloaan", kuten eräs tuttavani ilmaisi lapsettomuutensa syyn.
- mies vastaa
sellainen tilanne, "etten haluisi saada tai pystyisi saamaan miehen kanssa."
En ottaisi adoptiolasta, mitä hittoa mä sillä tekisin? Näin mulle jää enemmän rahaa, aikaa ja tilaa. - mies!
Hankin lapsen naisen kanssa.
Olen harkinnut adoptiota vaikka olisikin mahdollisuus biologisiinkin lapsiin. Adoptio on tietty asia, johon täytyy perehtyä kunnolla ennenkuin tekee lopullisen päätöksen, mutta mitä enemmän mä adoptiosta olen ottanut selvää, sitä varmemmaksi tuun että se on harkinnan arvoinen vaihtoehto.
- miehen mielipide
ruma eikä halua siittäjäkseen komeaa kulkukauppiasta niin adoptio on silloin ihan harkinnan arvoinen vaihtoehto. Tosin ei se siihen isän puutteeseen ole vastaus.
En ymmärrä miestä joka haluaa adoptiossa tulleen korvikkeen. - Levemir
olisi omaa katrastani saanut, luultavasti olisin adoptoinut.Tietenkin asiaa mutkistaa se, moniko mies olisi valmis siihen, ja olisiko k.o. henkilö minun mieheni.Yksin en kuitenkaan lähtisi touhuun.Lapsi on aina lahja vanhemmilleen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763083Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2331969- 661926
- 701625
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51386Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391254MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/23988"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22919Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165917- 64906