Yhteys

kuolleeseen

Onko täälä sellaisia jotka uskovat yhteyteen läheisen kuolleen ihmisen kanssa?

Minulla on todella vahva tunne... kaikki asiat ja tapahtumat. Ihan niinkuin hän viitoittasi polkuani tuonpuoleisesta kun ei tääläkään vierelläni ole kulkemassa.

Kokemuksia toivoo tahmatassu.

96

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhonen

      Vastasin jo yhdelle kahelille, ettei hänellä näytä olevan aivoja ollenkaan ja nyt törmään jo toiseen samanlaiseen.

      Voi pyhät pyssyt ja puukuulat. Ei kuolleisiin saa mitään yhteyttä! Hehän ovat kuolleita. Haloo!! Minne ne aivot jäivät??

      Ajatuksesi ja tunteesi ovat nyt aivan sekaisin. En tiedä suruko ne sekoitti, kun pitäis yht´äkkiä saada kuolleisiin yhteys. Kilauta kaverille -tyyliin, niinkö? Huomaathan sinä itsekin, miten tyhmältä koko asia kuulostaakin, niin kannattaisiko unohtaa koko juttu?

      Et sinä kuolleisiin saa yhteyttä. Hölmöhän sinä olet!

      • benedi

        sen ja kukkanen kedolla parhaiten tietävät, ettei kuolleet tiedä mitään...!

        Kivahan niitä on niitten eläessä katsella, mutta eivät ne kauan kukoista!

        Eikö olekin hassua, mistä niille kuolleille nyt sitä viisautta karttuisi, että niiltä pitäis jotakin kysyä, kun on eläviäkin.

        Jos benedi ei kelpaa, niin kysykää joltakin toiselta, vaikkapa perhoselta lisää!


    • Kempiläinen

      Minäkin olen muutaman kerran nähnyt välähdykseltä kuolleen äitini. Näkyyn liittyi kirkkaus, joka muistutti kesäistä auringonpaistetta, ja äitini vaikutti tavattoman onnelliselta ja huolettomalta. Sain sellaisen käsityksen, että äitini seuraa tätä maanpäällistä elämääni myötätuntoisena mutta myös hieman huvittuneena. Minusta on hienoa, että rajan toisella puolella ei tarvitse ottaa asioita enää kuolemanvakavasti.

      • benedi

        äitisi ei ole tuonelassa onnellinen, eikä onneton!!

        Sillä raamattu kertoo sen ettei kuollut : rakasta, vihaa, ajattele eikä hänellä ole mitään osaa siinä mikä tapahtuu auringon alla!

        Jos joskus kuollut hymyilee, niin se tapahtuu vain ja ainoastaan , jos Jeesus herättää kuolleen!

        Saatna esiintyy vainajahenkinä..siitähän se nimikin..ja niitten kanssa asioiminen on KAUHISTUS Herralle!

        " Vain minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" Jeesus!

        Voitte nähdä omaisianne sata kertaa, ja kertaakaan kyseessä ei ole omaisenne, vaan saatanan mestariteos, petos..vainaja-henki..joka pystyy muuntumaan niin omaistenne hahmoiseksi ääntä myöten!

        Näillä omaisillanne saatana saa teidät ansaan " Ette suinkaan kuole!

        Menette lankaan kuin Eeva muinoin, ja sen jälkeen alkaakin kova inttäminen, " kyllä se oli mun äiti ja isä!

        Silloin olette jo saatanan verkossa!


      • Kempiläinen
        benedi kirjoitti:

        äitisi ei ole tuonelassa onnellinen, eikä onneton!!

        Sillä raamattu kertoo sen ettei kuollut : rakasta, vihaa, ajattele eikä hänellä ole mitään osaa siinä mikä tapahtuu auringon alla!

        Jos joskus kuollut hymyilee, niin se tapahtuu vain ja ainoastaan , jos Jeesus herättää kuolleen!

        Saatna esiintyy vainajahenkinä..siitähän se nimikin..ja niitten kanssa asioiminen on KAUHISTUS Herralle!

        " Vain minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" Jeesus!

        Voitte nähdä omaisianne sata kertaa, ja kertaakaan kyseessä ei ole omaisenne, vaan saatanan mestariteos, petos..vainaja-henki..joka pystyy muuntumaan niin omaistenne hahmoiseksi ääntä myöten!

        Näillä omaisillanne saatana saa teidät ansaan " Ette suinkaan kuole!

        Menette lankaan kuin Eeva muinoin, ja sen jälkeen alkaakin kova inttäminen, " kyllä se oli mun äiti ja isä!

        Silloin olette jo saatanan verkossa!

        Perustelet viestisi näköjään saarnaajan kirjalla, mutta minäpä vastaan sinulle Jeesuksen omin sanoin:
        Joh. 11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"


      • Joku vaan
        Kempiläinen kirjoitti:

        Perustelet viestisi näköjään saarnaajan kirjalla, mutta minäpä vastaan sinulle Jeesuksen omin sanoin:
        Joh. 11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        Tunkeudun sekaanne ja kysymään: kertoiko tuo alkuperäisen viestin kirjoittanut, että hänen rakas kuolleensa uskoi Jeesukseen? En muista sellaista kohtaa, vaan hän kyseli uskooko joku saavansa yhteyttä kuolleisiin.

        Täytyypä kysäistä häneltä, kuoliko tuo uskoen Jeesukseen.

        Ei muuta, ainakaan tähän hätään.


      • benedi
        Kempiläinen kirjoitti:

        Perustelet viestisi näköjään saarnaajan kirjalla, mutta minäpä vastaan sinulle Jeesuksen omin sanoin:
        Joh. 11:25. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut. 26. Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"

        sillä Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä!

        " Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne"

        " Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty" 1 Kor, 15: 14-16

        Mutta jos Kristusta ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne"

        " Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut" 18

        " Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa" jae 22

        Mutta milloin Kempiläinen?
        Milloin ne tehdään eläviksi, heti kuoleman jälkeenkö???

        Tätä tarkoittivat minun so,so sanani

        " MUTTA JOKAINEN VUOROLLAAN; ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN"jae 23

        Tämä kait tuli selväksi!!?

        Mutta kerropas osaatko ratkaista " Esikoisena kuolemaan nukkuneista on ylös noussu Kristus"

        Ennen Jeesusta herätettiin kuolleista mm. Lasarus, Jairuksen tytär,
        Mooses, ja " monta pyhien nukkuneiden ruumista nousi ylös"

        Miksi Raamattu sanoo: " Esikoisena kuolemaan nukkuneista herätettiin Kristus"?

        Ootko tutkinut Raamattua miten kauan? Teet aina hätäisiä johtopäätöksiä, mutta olet siitä huolimatta pelastettu ja Kristuksen oma?

        Onhan kirjoitettu: " Noita tietämättömyyden aikoja on Jumala kärsinyt"..

        Kyllä minäkin olen aivan ihastuksissani, kun harva se päivä Raamattua tutkiessani " oivallan" uutta!


      • niin.
        benedi kirjoitti:

        äitisi ei ole tuonelassa onnellinen, eikä onneton!!

        Sillä raamattu kertoo sen ettei kuollut : rakasta, vihaa, ajattele eikä hänellä ole mitään osaa siinä mikä tapahtuu auringon alla!

        Jos joskus kuollut hymyilee, niin se tapahtuu vain ja ainoastaan , jos Jeesus herättää kuolleen!

        Saatna esiintyy vainajahenkinä..siitähän se nimikin..ja niitten kanssa asioiminen on KAUHISTUS Herralle!

        " Vain minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet" Jeesus!

        Voitte nähdä omaisianne sata kertaa, ja kertaakaan kyseessä ei ole omaisenne, vaan saatanan mestariteos, petos..vainaja-henki..joka pystyy muuntumaan niin omaistenne hahmoiseksi ääntä myöten!

        Näillä omaisillanne saatana saa teidät ansaan " Ette suinkaan kuole!

        Menette lankaan kuin Eeva muinoin, ja sen jälkeen alkaakin kova inttäminen, " kyllä se oli mun äiti ja isä!

        Silloin olette jo saatanan verkossa!

        Sillä raamattu kertoo sen ettei kuollut : rakasta, vihaa, ajattele eikä hänellä ole mitään osaa siinä mikä tapahtuu auringon alla!


        Näinhän se on. Kyse on elävien suhteesta kuolleisiin. Kuolleet ovat henkimaailmassa, eikä heillä olekaan osaa siihen mitä tapahtuu auringon alla.


      • Kempiläinen
        benedi kirjoitti:

        sillä Jeesus sanoi: " Minä olen ylösnousemus ja elämä!

        " Mutta jos Kristus ei ole noussut kuolleista, turha on silloin meidän saarnamme, turha myös teidän uskonne"

        " Sillä jos kuolleita ei herätetä, ei Kristuskaan ole herätetty" 1 Kor, 15: 14-16

        Mutta jos Kristusta ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne"

        " Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut" 18

        " Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa" jae 22

        Mutta milloin Kempiläinen?
        Milloin ne tehdään eläviksi, heti kuoleman jälkeenkö???

        Tätä tarkoittivat minun so,so sanani

        " MUTTA JOKAINEN VUOROLLAAN; ESIKOISENA KRISTUS, SITTEN KRISTUKSEN OMAT HÄNEN TULEMUKSESSAAN"jae 23

        Tämä kait tuli selväksi!!?

        Mutta kerropas osaatko ratkaista " Esikoisena kuolemaan nukkuneista on ylös noussu Kristus"

        Ennen Jeesusta herätettiin kuolleista mm. Lasarus, Jairuksen tytär,
        Mooses, ja " monta pyhien nukkuneiden ruumista nousi ylös"

        Miksi Raamattu sanoo: " Esikoisena kuolemaan nukkuneista herätettiin Kristus"?

        Ootko tutkinut Raamattua miten kauan? Teet aina hätäisiä johtopäätöksiä, mutta olet siitä huolimatta pelastettu ja Kristuksen oma?

        Onhan kirjoitettu: " Noita tietämättömyyden aikoja on Jumala kärsinyt"..

        Kyllä minäkin olen aivan ihastuksissani, kun harva se päivä Raamattua tutkiessani " oivallan" uutta!

        Olen tutkinut Raamattua yli 25 vuotta, eikä minulla ole tapana tehdä kovin hätäisiä johtopäätöksiä. Me kumpikin uskomme, että ikuista helvetin kidutusta ei ole, mutta kuolemasta ja sen jälkeisestä elämästä meillä on eri käsitys.

        Sanoessasi, että "kuolleet eivät tiedä mitään" siteeraat Saarnaajan kirjaa Vanhasta testamentista. Sen kirjoittajalla näyttää olleen sama käsitys kuin Jeesuksen ajan saddukeuksilla, jotka eivät uskoneet enkeleihin, henkeen tai ylösnousemukseen. Vaikka saarnaaja sanookin, että "henki palajaa Jumalan tykö", niin kirjasta ei löydy ylösnousemususkoa vaan lähinnä epäilyksiä:
        "Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun."

        Jeesus oli kuitenkin täysin eri linjoilla kuin saddukeukset:

        "Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." (Luuk 20:38)

        "joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        Minun käsittääkseni uskova tehdään eläväksi jo tässä elämässä, joten hän "ei ikinä kuole" (Joh 11:26). Tällöin kuolema on vain väliverho. Voi tosin olla, että kuolleet nukkuvat ennen ylösnousemusta - sanoihan Jeesus herättäessään synagoogan esimiehen tyttären: "Lapsi ei ole kuollut vaan nukkuu".

        Vähän ennen äitini kuolemaa sain hetken ajan itse raottaa väliverhoa ja katsella ikuiseen maailmaan, jonka näkökulmasta elämä täällä maapallolla tuntui kovin pieneltä ja mitättömältä ja rajan takainen todellisuus paljon tätä todellisemmalta. Kokemus ei ollut mitenkään pelottava vaan hieno ja lohdullinen. Sen jälkeen tiesin, että äitini kuolisi, mutta jollakin selittämättömällä tavalla tunsin myös että "kaikki on hyvin".

        Aikaa ja sen rajoituksia ei käsittääkseni ikuisuudessa ole olemassa samassa merkityksessä kuin täällä. Ikuisen maailman näkökulmasta ylösnousemus ei ehkä olekaan sadan tai tuhannen vuoden päästä vaan "tässä ja nyt".

        Ehkäpä Jumala sallii rajan taakse siirtyneiden omaistemme joskus lähettää meille tervehdyksen. Unien ja näkyjen näkemistähän ei Raamattu kiellä vaan ainoastaan tietoisen kuolleiden esiin manaamisen. Näky äidistäni annettiin minulle ilmeisesti lohdutukseksi - ilman, että olisin sitä itse mitenkään tavoitellut.


      • benedi
        niin. kirjoitti:

        Sillä raamattu kertoo sen ettei kuollut : rakasta, vihaa, ajattele eikä hänellä ole mitään osaa siinä mikä tapahtuu auringon alla!


        Näinhän se on. Kyse on elävien suhteesta kuolleisiin. Kuolleet ovat henkimaailmassa, eikä heillä olekaan osaa siihen mitä tapahtuu auringon alla.

        On elävien maa ja kuolleitten maa!
        Kuolleittem maa on multa, hauta, eli tuonela!

        Muuta maata heillä ei ole kuin se sama missä me tuotamme ruokamme, maan mullassa!

        Raamattu kertoo: " Tuonela kalvaa heidän luitansa"..." he nukkuvat martaana maassa"

        Ihminen on maasta peräisin ,ja maahan jää!


      • benedi
        Kempiläinen kirjoitti:

        Olen tutkinut Raamattua yli 25 vuotta, eikä minulla ole tapana tehdä kovin hätäisiä johtopäätöksiä. Me kumpikin uskomme, että ikuista helvetin kidutusta ei ole, mutta kuolemasta ja sen jälkeisestä elämästä meillä on eri käsitys.

        Sanoessasi, että "kuolleet eivät tiedä mitään" siteeraat Saarnaajan kirjaa Vanhasta testamentista. Sen kirjoittajalla näyttää olleen sama käsitys kuin Jeesuksen ajan saddukeuksilla, jotka eivät uskoneet enkeleihin, henkeen tai ylösnousemukseen. Vaikka saarnaaja sanookin, että "henki palajaa Jumalan tykö", niin kirjasta ei löydy ylösnousemususkoa vaan lähinnä epäilyksiä:
        "Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun."

        Jeesus oli kuitenkin täysin eri linjoilla kuin saddukeukset:

        "Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." (Luuk 20:38)

        "joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        Minun käsittääkseni uskova tehdään eläväksi jo tässä elämässä, joten hän "ei ikinä kuole" (Joh 11:26). Tällöin kuolema on vain väliverho. Voi tosin olla, että kuolleet nukkuvat ennen ylösnousemusta - sanoihan Jeesus herättäessään synagoogan esimiehen tyttären: "Lapsi ei ole kuollut vaan nukkuu".

        Vähän ennen äitini kuolemaa sain hetken ajan itse raottaa väliverhoa ja katsella ikuiseen maailmaan, jonka näkökulmasta elämä täällä maapallolla tuntui kovin pieneltä ja mitättömältä ja rajan takainen todellisuus paljon tätä todellisemmalta. Kokemus ei ollut mitenkään pelottava vaan hieno ja lohdullinen. Sen jälkeen tiesin, että äitini kuolisi, mutta jollakin selittämättömällä tavalla tunsin myös että "kaikki on hyvin".

        Aikaa ja sen rajoituksia ei käsittääkseni ikuisuudessa ole olemassa samassa merkityksessä kuin täällä. Ikuisen maailman näkökulmasta ylösnousemus ei ehkä olekaan sadan tai tuhannen vuoden päästä vaan "tässä ja nyt".

        Ehkäpä Jumala sallii rajan taakse siirtyneiden omaistemme joskus lähettää meille tervehdyksen. Unien ja näkyjen näkemistähän ei Raamattu kiellä vaan ainoastaan tietoisen kuolleiden esiin manaamisen. Näky äidistäni annettiin minulle ilmeisesti lohdutukseksi - ilman, että olisin sitä itse mitenkään tavoitellut.

        , nimittäin silläkin että on kauan Raamattua tutkinut!
        Mutta kuten itsekin tiedät, jos lähtökohta on väärä, koko tutkimus on väärä!

        Onhan monissa seurakunnissa pastoreita , jotka ovat varmaan 50 v tutkineet, ja silti opettavat pötyä!

        Mitä Salomoon tulee, niin hän oli maailman viisain mies!
        Jeesus on tietenkin häntäkin viisaampi!

        " Kyllähän se niin on että he kaikki " Kuolivat uskossa, eivätkä luvattua saavuttaneet"

        Lupaus on tietenkin ylösnousemus, ja pelastus!

        " Eihän Daavid ole astunut ylös taivaisiin, onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä" Apost 2: 29, 34

        " Näin on asia kuten sanoit "...Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta" Joh 11: 11

        ...Ja kun hän oli sen sanonut, nukkui hän pois" Apost. 7: 60 (Stefanus)

        " Niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse.
        Ennenkuin taivaat katoavat , eivät he heräjä" Job 14: 12-14

        Taivaitten katoamiseen tuossa on viittaus Jeesuksen tulemiseen ja ylösnousemukseen!

        " Kun mies kuolee, virkoaako hän jälleen henkiin"?.....14 jae

        Kaikki kuolleet, niin hyvät kuin pahatkin lepäävät haudassaan!
        Joh 5: 28

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä"

        " Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen... jae 29

        Asia on hyvin selkeä!! Vasta Jeesuksen tullessa " Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin!!
        " Sitten meidät , jotka olemme elossa (Jeesuksen tullessa)...muutetaan yht'äkkiä silmänräpäyksessä ja meidät temmataan yhdessä heidän kanssaan ylös yläilmoihin Herra vastaan" (Raamattu)

        Ei Jeesus tulisi tänne, 2 kertaa jos hänen omansa olisivat jo taivaassa!!

        Katsohan vielä tämä:

        " Autuas ja Pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ....vaan he tulevat olemaan
        Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta" Ilm. 20: 6

        Missä he hallitsevat? Maanpäälläkö?
        Eivätpä tietenkään, sillä " :

        " Minä näin valtaistuimia ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta...Ilm.20: 4

        Mitä ihmettä he taivaassa tuomitsevat?

        Muistatko? " Ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan, te tuomitsette jopa enkeleitä....
        Ajatteles, uskovat tulevat tuomitsemaan heitä kiduttaneet,tappaneet ja sortaneet jumalattomat, taivaassa!

        Vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati jumalaton ja syntinen"

        Taivaassa käydään läpi kaikkien tilit! Jumalahan toki tietää, sen miksi ei jollakin ole osaa 1.ssä ylösnousemuksessa, mutta ..ystäväni!!
        Ajattelehan vähän...pelastuneetpa eivät sitä tiedä!
        Kyllä jokainen pelastettu hakee taivaassa syytä siihen , miksi jotkut omaiset ja rakkaat eivät ole siellä!

        Syy löytyy elämän-ja kuoleman kirjasta! Pelastetut, ...heillähän oli tuomiovalta, jae 4
        ja he istuivat valtaistuimilla..he saavat kirjoista selville ne syyt, miksi joku henkilö ei ole palstettujen joukossa!!

        Ymmärrätkö nyt enemmän!

        Luehan vielä 1 Tess 4: 13-18 tässäkin tuodaan selkeästi esiin se, että haudoistamme Jeesus meitä etsii!

        " Mutta me emme tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut joilla ei toivoa ole" jae 13.
        Toivoonhan meidän uskon vaelluksemme pohjautuu!
        " Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon" Muistatko?
        " Sillä itse Herra on tuleva alas (mistä?) taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,temmataan YHDESSÄ, heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin: ja niin me saamme aina olla Herran kanssa" 1 tess. 4: 16

        Huomaatko, ettemme me jää tänne maapallolle, minkään tuhannen vuoden ajaksi, vaan me nousemme " Yläilmoihin Herraa vastaan"!!

        Emme me enää alaspäin tule, vaan ylös, ylös,...taivaan kotihin , uuteen Jerusalemihin...(laulun sanoin)!! " Jumalan pasunan kuuluessa"..Ylösnousemus on näkyvä ja kuuluva tapahtuma!!

        Nyt ryövärikin nousee haudastaan Jeesuksen lupauksen mukaan " Totisesti minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"

        Katsos, veli! Ei paratiisi ole maanpäällä, vaan taivaassa!! " Minut temmattiin Jumalan paratiisiin , kolmanteen taivaaseen...Paavali!

        Jeesus pitää lupauksensa! " Te saatte olla siellä missä minäkin olen"

        " Minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin saisitte olla siellä, missä minä olen" Jeesus!!

        Älä , veli Kempiläinen ole uskomaton , vaan uskovainen!

        Epäselvät Raamatun tekstit täytyy varmistaa aina selvillä teksteillä, missä ko. asia on suoraan kerrottu!

        Sama asia vertauksien kohdalla" " Ilman vertausta Jeesus ei puhunut heille mitään"

        Usko mitä sanotaan, mutta vertausta älä usko, sillä se on vertaus, kielikuva!


        Jumalattomat herätetään sitten haudoistaan tuhat vuotta myöhemmin!! kts. Joh 5: 29: ja Apost. 24: 15, ja Ilm. 20: 4, 5

        Nyt olemme yksimielisiä, vai mitä?

        " Siitä teidät tunnetaan Jumalanlapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys.!!

        Minulla on tkana 50 v Raamatun tutkimusta, mutta en silti sano, ettenkö löydä uuttaa valoa Raamatusta lähes joka päivä!

        On minullakin olut aikoja että olen ollut nns. sekaisin!
        Ja pohtinut : " Mikä on totuus"!!...koska niin moni tätä totuutta julistaa ,ja käsitykset poikkeavat joskun todella paljon!

        Sinulla ja minulla ei tosin kovinkaan paljon!
        Mikä taas johtuu siitä, että olet tutkinut Sanaa paljon, ja silloin pakostakin lähentyy samoille totuuksille!

        Minä opin paljon siitä kun painoin kallooni ja uskoin tämän" " Minun sanani on kokonansa totuus"!!

        Ja " Minä olen totuus" ja " Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella"

        Luovuin ihmisopeista, ja ihmisten antamista selityksistä!
        Raamattu kyllä selittää vaikeatkin asiat, mutta se vaatii töitä ja tutkimista!
        Raamattu on tosi " ovela" kirja...vertauksien tarkoituksena on eksyttää, jos ei ole ottanut vastaan rakkautta totuuteen!

        Ja Jeesus itse antaa monta vinkkiä, mistä totuus löytyy, jos ei ymmärrä vertauksien merkitystä:

        " Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja sekä psalmeja, ei auta vaikka joku kuolleistakin nousuisi ylös"

        Jeesus lähti " Mooseksesta ja profeetoista, ja selitti heille...

        No niin, keskustellaan vain sovussa, aina sitä voi uutta oppia toinen toisiltamme. Minä sinulta ja sinä minulta, ja ennenkaikkea Jumalan sanasta.

        Muista aina tämä: " Kirjoitettu on"!!


      • Kempiläinen
        benedi kirjoitti:

        , nimittäin silläkin että on kauan Raamattua tutkinut!
        Mutta kuten itsekin tiedät, jos lähtökohta on väärä, koko tutkimus on väärä!

        Onhan monissa seurakunnissa pastoreita , jotka ovat varmaan 50 v tutkineet, ja silti opettavat pötyä!

        Mitä Salomoon tulee, niin hän oli maailman viisain mies!
        Jeesus on tietenkin häntäkin viisaampi!

        " Kyllähän se niin on että he kaikki " Kuolivat uskossa, eivätkä luvattua saavuttaneet"

        Lupaus on tietenkin ylösnousemus, ja pelastus!

        " Eihän Daavid ole astunut ylös taivaisiin, onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä" Apost 2: 29, 34

        " Näin on asia kuten sanoit "...Lasarus nukkuu, mutta minä menen herättämään hänet unesta" Joh 11: 11

        ...Ja kun hän oli sen sanonut, nukkui hän pois" Apost. 7: 60 (Stefanus)

        " Niin ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse.
        Ennenkuin taivaat katoavat , eivät he heräjä" Job 14: 12-14

        Taivaitten katoamiseen tuossa on viittaus Jeesuksen tulemiseen ja ylösnousemukseen!

        " Kun mies kuolee, virkoaako hän jälleen henkiin"?.....14 jae

        Kaikki kuolleet, niin hyvät kuin pahatkin lepäävät haudassaan!
        Joh 5: 28

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä"

        " Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet elämän ylösnousemukseen... jae 29

        Asia on hyvin selkeä!! Vasta Jeesuksen tullessa " Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin!!
        " Sitten meidät , jotka olemme elossa (Jeesuksen tullessa)...muutetaan yht'äkkiä silmänräpäyksessä ja meidät temmataan yhdessä heidän kanssaan ylös yläilmoihin Herra vastaan" (Raamattu)

        Ei Jeesus tulisi tänne, 2 kertaa jos hänen omansa olisivat jo taivaassa!!

        Katsohan vielä tämä:

        " Autuas ja Pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; ....vaan he tulevat olemaan
        Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta" Ilm. 20: 6

        Missä he hallitsevat? Maanpäälläkö?
        Eivätpä tietenkään, sillä " :

        " Minä näin valtaistuimia ja he istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta...Ilm.20: 4

        Mitä ihmettä he taivaassa tuomitsevat?

        Muistatko? " Ettekö tiedä, että te tulette maailman tuomitsemaan, te tuomitsette jopa enkeleitä....
        Ajatteles, uskovat tulevat tuomitsemaan heitä kiduttaneet,tappaneet ja sortaneet jumalattomat, taivaassa!

        Vanhurskas saa palkkansa maan päällä, saati jumalaton ja syntinen"

        Taivaassa käydään läpi kaikkien tilit! Jumalahan toki tietää, sen miksi ei jollakin ole osaa 1.ssä ylösnousemuksessa, mutta ..ystäväni!!
        Ajattelehan vähän...pelastuneetpa eivät sitä tiedä!
        Kyllä jokainen pelastettu hakee taivaassa syytä siihen , miksi jotkut omaiset ja rakkaat eivät ole siellä!

        Syy löytyy elämän-ja kuoleman kirjasta! Pelastetut, ...heillähän oli tuomiovalta, jae 4
        ja he istuivat valtaistuimilla..he saavat kirjoista selville ne syyt, miksi joku henkilö ei ole palstettujen joukossa!!

        Ymmärrätkö nyt enemmän!

        Luehan vielä 1 Tess 4: 13-18 tässäkin tuodaan selkeästi esiin se, että haudoistamme Jeesus meitä etsii!

        " Mutta me emme tahdo pitää teitä tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut joilla ei toivoa ole" jae 13.
        Toivoonhan meidän uskon vaelluksemme pohjautuu!
        " Minä annan teille tulevaisuuden ja toivon" Muistatko?
        " Sillä itse Herra on tuleva alas (mistä?) taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet nousevat ylös ensin, sitten meidät jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne,temmataan YHDESSÄ, heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin: ja niin me saamme aina olla Herran kanssa" 1 tess. 4: 16

        Huomaatko, ettemme me jää tänne maapallolle, minkään tuhannen vuoden ajaksi, vaan me nousemme " Yläilmoihin Herraa vastaan"!!

        Emme me enää alaspäin tule, vaan ylös, ylös,...taivaan kotihin , uuteen Jerusalemihin...(laulun sanoin)!! " Jumalan pasunan kuuluessa"..Ylösnousemus on näkyvä ja kuuluva tapahtuma!!

        Nyt ryövärikin nousee haudastaan Jeesuksen lupauksen mukaan " Totisesti minä sanon sinulle tänäpäivänä: " Sinä olet oleva minun kanssani paratiisissa"

        Katsos, veli! Ei paratiisi ole maanpäällä, vaan taivaassa!! " Minut temmattiin Jumalan paratiisiin , kolmanteen taivaaseen...Paavali!

        Jeesus pitää lupauksensa! " Te saatte olla siellä missä minäkin olen"

        " Minä tulen takaisin ja otan teidät tyköni, että tekin saisitte olla siellä, missä minä olen" Jeesus!!

        Älä , veli Kempiläinen ole uskomaton , vaan uskovainen!

        Epäselvät Raamatun tekstit täytyy varmistaa aina selvillä teksteillä, missä ko. asia on suoraan kerrottu!

        Sama asia vertauksien kohdalla" " Ilman vertausta Jeesus ei puhunut heille mitään"

        Usko mitä sanotaan, mutta vertausta älä usko, sillä se on vertaus, kielikuva!


        Jumalattomat herätetään sitten haudoistaan tuhat vuotta myöhemmin!! kts. Joh 5: 29: ja Apost. 24: 15, ja Ilm. 20: 4, 5

        Nyt olemme yksimielisiä, vai mitä?

        " Siitä teidät tunnetaan Jumalanlapsiksi, että teillä on keskinäinen yksimielisyys.!!

        Minulla on tkana 50 v Raamatun tutkimusta, mutta en silti sano, ettenkö löydä uuttaa valoa Raamatusta lähes joka päivä!

        On minullakin olut aikoja että olen ollut nns. sekaisin!
        Ja pohtinut : " Mikä on totuus"!!...koska niin moni tätä totuutta julistaa ,ja käsitykset poikkeavat joskun todella paljon!

        Sinulla ja minulla ei tosin kovinkaan paljon!
        Mikä taas johtuu siitä, että olet tutkinut Sanaa paljon, ja silloin pakostakin lähentyy samoille totuuksille!

        Minä opin paljon siitä kun painoin kallooni ja uskoin tämän" " Minun sanani on kokonansa totuus"!!

        Ja " Minä olen totuus" ja " Joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella"

        Luovuin ihmisopeista, ja ihmisten antamista selityksistä!
        Raamattu kyllä selittää vaikeatkin asiat, mutta se vaatii töitä ja tutkimista!
        Raamattu on tosi " ovela" kirja...vertauksien tarkoituksena on eksyttää, jos ei ole ottanut vastaan rakkautta totuuteen!

        Ja Jeesus itse antaa monta vinkkiä, mistä totuus löytyy, jos ei ymmärrä vertauksien merkitystä:

        " Elleivät he kuule Moosesta ja profeettoja sekä psalmeja, ei auta vaikka joku kuolleistakin nousuisi ylös"

        Jeesus lähti " Mooseksesta ja profeetoista, ja selitti heille...

        No niin, keskustellaan vain sovussa, aina sitä voi uutta oppia toinen toisiltamme. Minä sinulta ja sinä minulta, ja ennenkaikkea Jumalan sanasta.

        Muista aina tämä: " Kirjoitettu on"!!

        Sitä en kiistä ollenkaan, että kirkoissa on paljon ihmisiä, jotka opettavat täyttä puppua, vaikka olisivat paljonkin Raamattua tutkineet.

        Kirkkohistoriasta löytyy tästä mielenkiintoinen esimerkki. Tuomas Akvinolainen oli aikanaan innokas piinahelvetin puolustaja. Muutama vuosi ennen kuolemaansa hän koki ilmestyksen, jonka johdosta hän vietti viimeiset elinvuotensa hiljaisuudessa ja jätti tärkeän teoksensa Summa Theologican kirjoittamisen kesken. Kun häneltä kysyttiin, miksi hän ei enää kirjoittanut, hän vastasi: "En voi jatkaa ... kaikki mitä olen kirjoittanut vaikuttaa minusta kuin oljilta verrattuna siihen mitä olen nähnyt ja mitä minulle on paljastettu" (ks. Wikipedia: Tuomas Akvinolainen). Siitä huolimatta Akvinolaista pidetään edelleen yhtenä katolisen kirkon pääteologeista. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä sellaista Tuomas näki, että se sai hänet sanoutumaan irti aikaisemmista puheistaan.

        Sitä en oikein ymmärrä, miksi kehotat minua olevaan uskovainen eikä uskomaton. Uskonhan minä, mutta en kaikista asioista täsmälleen samalla tavoin kuin sinä. Pidätkö minua uskomattomana, jos en ole kaikista asioista täysin samaa mieltä kanssasi?

        Puhuihan Paavali toki kirjeissään yksimielisyydestä, mutta Jeesus itse sanoi: "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Täydellistä yksimielisyyttä tässä maailmassa tuskin saavutetaan. Tämä konsensusperiaate on liiankin tuttu suomalaisesta politiikasta, ja kirkoissa sitä käytetään vallankäytön välineenä: jos joku ei ole jostakin asiasta samaa mieltä johtajien kanssa, niin ei sitä sovi ääneen lausua. Tällä tavoin tukahdutetaan kaikki aito keskustelu.

        Se on myös syy, miksi kasvoin ulos kirkoista - en kerta kaikkiaan kyennyt allekirjoittamaan kaikkia dogmeja ja ajattelemaan kaikista asioista samoin kuin kirkon johtajat ja muut hengelliset nokkamiehet. Suurin ero oli juuri helvettiopin kohdalla: en voinut mitenkään hyväksyä, että Jumala, jonka sanottiin olevan rakkaus, pystyisi kiduttamaan omia luotujaan - kun en minäkään pysty, vaikka olen vain vajavainen ihminen. Onneksi suuri osa nykyihmisistä ja myös uskovista ei hyväksy kidutusta, mikä on minusta sentään toivoa herättävää.

        Raamatusta meillä on hieman eri näkemys. Sinä ilmeisesti pidät protestanttien tavoin kaikkia osia yhtä arvokkaina, minä taas olen omaksunut ortodoksien kannan, että jotkut osat ovat toisia arvokkaampia. Arvokkaimpina pidän tietysti Jeesuksen omia opetuksia. Vanha testamentti taas on suurelta osin juutalaisten historiaa ja peilaa heidän käsityksiään maailmasta ja Jumalasta.

        Apostolitkin olivat erimielisiä monista keskeisistäkin asioista, mutta tuskimpa silti voimme epäillä, etteivät he olisi olleet Jeesuksen seuraajia.


      • Perhonen
        Kempiläinen kirjoitti:

        Olen tutkinut Raamattua yli 25 vuotta, eikä minulla ole tapana tehdä kovin hätäisiä johtopäätöksiä. Me kumpikin uskomme, että ikuista helvetin kidutusta ei ole, mutta kuolemasta ja sen jälkeisestä elämästä meillä on eri käsitys.

        Sanoessasi, että "kuolleet eivät tiedä mitään" siteeraat Saarnaajan kirjaa Vanhasta testamentista. Sen kirjoittajalla näyttää olleen sama käsitys kuin Jeesuksen ajan saddukeuksilla, jotka eivät uskoneet enkeleihin, henkeen tai ylösnousemukseen. Vaikka saarnaaja sanookin, että "henki palajaa Jumalan tykö", niin kirjasta ei löydy ylösnousemususkoa vaan lähinnä epäilyksiä:
        "Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun."

        Jeesus oli kuitenkin täysin eri linjoilla kuin saddukeukset:

        "Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien; sillä kaikki hänelle elävät." (Luuk 20:38)

        "joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään." (Joh 5:24)

        Minun käsittääkseni uskova tehdään eläväksi jo tässä elämässä, joten hän "ei ikinä kuole" (Joh 11:26). Tällöin kuolema on vain väliverho. Voi tosin olla, että kuolleet nukkuvat ennen ylösnousemusta - sanoihan Jeesus herättäessään synagoogan esimiehen tyttären: "Lapsi ei ole kuollut vaan nukkuu".

        Vähän ennen äitini kuolemaa sain hetken ajan itse raottaa väliverhoa ja katsella ikuiseen maailmaan, jonka näkökulmasta elämä täällä maapallolla tuntui kovin pieneltä ja mitättömältä ja rajan takainen todellisuus paljon tätä todellisemmalta. Kokemus ei ollut mitenkään pelottava vaan hieno ja lohdullinen. Sen jälkeen tiesin, että äitini kuolisi, mutta jollakin selittämättömällä tavalla tunsin myös että "kaikki on hyvin".

        Aikaa ja sen rajoituksia ei käsittääkseni ikuisuudessa ole olemassa samassa merkityksessä kuin täällä. Ikuisen maailman näkökulmasta ylösnousemus ei ehkä olekaan sadan tai tuhannen vuoden päästä vaan "tässä ja nyt".

        Ehkäpä Jumala sallii rajan taakse siirtyneiden omaistemme joskus lähettää meille tervehdyksen. Unien ja näkyjen näkemistähän ei Raamattu kiellä vaan ainoastaan tietoisen kuolleiden esiin manaamisen. Näky äidistäni annettiin minulle ilmeisesti lohdutukseksi - ilman, että olisin sitä itse mitenkään tavoitellut.

        Anteeksi, että työnnän lusikkani soppaanne.

        Sanasi: kuolema on vain väliverho, toi mieleeni pohdiskelut, joita tein parisen viikkoa taaksepäin. Miten kävikään väliverhon, kun Jeesus kuoli ristillä?

        "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös."

        Ei mitään väliverhoa enää ole. Me näemme suoraan kaikkein pyhimpään.


      • Kempiläinen
        Perhonen kirjoitti:

        Anteeksi, että työnnän lusikkani soppaanne.

        Sanasi: kuolema on vain väliverho, toi mieleeni pohdiskelut, joita tein parisen viikkoa taaksepäin. Miten kävikään väliverhon, kun Jeesus kuoli ristillä?

        "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös."

        Ei mitään väliverhoa enää ole. Me näemme suoraan kaikkein pyhimpään.

        Älä turhaan pyydä anteeksi - onhan tämä julkinen foorumi, ja kaikki asialliset puheenvuorot ovat tervetulleita.

        Enpä tullut itse ajatelleeksikaan tuota temppelin väliverhoa, vaikka ensimmäisessä viestissäni Benedille tarkoitin sanoa, että Jeesuksen kuolema ristillä oli eräänlainen käännekohta, ja siksi kaikki VT:n kirjoitukset eivät enää päde. Kertoohan Raamattu myös, että Jeesuksen kuollessa haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös ja ilmestyi ihmisille. Näkiväthän myös Jeesuksen opetuslapset kirkastusvuorella myös Mooseksen ja Elian, vaikka Mooseksen kerrotaan kuolleen 120 vuoden iässä.

        Jesajan kirjassa on tähän liittyvä ennustuskin, joka tosin odottaa vielä lopullista toteutumistaan: "Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat. Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. (Jes 25:7-8).

        Äitini kuoleman jälkeen olen usein tuntenut, että väliverho tämän maailman ja ikuisuuden välillä on kovin ohut. Siksi minun onkin vaikea hyväksyä Benedin jyrkkää kantaa, että "kuolleet eivät tiedä mitään". Meedioihin ja spiritisteihin en itse usko (minusta meedion toiminta on pikemminkin jonkinlaista ajatustelukua, johon pystyn joissakin tilanteissa itsekin), mutta olen vakuuttunut, että joskus kuolleitten läheistemme sallitaan lähettää meille lohduttava tervehdys.

        Uskosta on monissa protestanttisissa kirkkokunnissa tullut jotenkin abstrakti asia, ja monimutkaisten oppirakennelmien takia ihmisten on vaikea uskoa Raamatun Jumalaan. Nykyään tapaan usein ihmisiä, jotka sanovat "uskon kyllä Jumalaan mutta en ole uskossa". Minä en tohdi epäillä sellaisten ihmisten uskon aitoutta, minusta se osoittaa vain sen, että kirkot ovat määritelleen uskon kovin vaikeasti. Itse koen asian niin, että on tärkeämpää uskoa Jeesusta kuin Jeesukseen. Jeesuksen oppi on hyvin yksinkertainen: "Rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi".

        Oikeastaan Jumala ei olekaan Raamatun Jumala tai minkään uskonnon Jumala. Jumala vain on.


      • Perhonen
        Kempiläinen kirjoitti:

        Älä turhaan pyydä anteeksi - onhan tämä julkinen foorumi, ja kaikki asialliset puheenvuorot ovat tervetulleita.

        Enpä tullut itse ajatelleeksikaan tuota temppelin väliverhoa, vaikka ensimmäisessä viestissäni Benedille tarkoitin sanoa, että Jeesuksen kuolema ristillä oli eräänlainen käännekohta, ja siksi kaikki VT:n kirjoitukset eivät enää päde. Kertoohan Raamattu myös, että Jeesuksen kuollessa haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös ja ilmestyi ihmisille. Näkiväthän myös Jeesuksen opetuslapset kirkastusvuorella myös Mooseksen ja Elian, vaikka Mooseksen kerrotaan kuolleen 120 vuoden iässä.

        Jesajan kirjassa on tähän liittyvä ennustuskin, joka tosin odottaa vielä lopullista toteutumistaan: "Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat. Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. (Jes 25:7-8).

        Äitini kuoleman jälkeen olen usein tuntenut, että väliverho tämän maailman ja ikuisuuden välillä on kovin ohut. Siksi minun onkin vaikea hyväksyä Benedin jyrkkää kantaa, että "kuolleet eivät tiedä mitään". Meedioihin ja spiritisteihin en itse usko (minusta meedion toiminta on pikemminkin jonkinlaista ajatustelukua, johon pystyn joissakin tilanteissa itsekin), mutta olen vakuuttunut, että joskus kuolleitten läheistemme sallitaan lähettää meille lohduttava tervehdys.

        Uskosta on monissa protestanttisissa kirkkokunnissa tullut jotenkin abstrakti asia, ja monimutkaisten oppirakennelmien takia ihmisten on vaikea uskoa Raamatun Jumalaan. Nykyään tapaan usein ihmisiä, jotka sanovat "uskon kyllä Jumalaan mutta en ole uskossa". Minä en tohdi epäillä sellaisten ihmisten uskon aitoutta, minusta se osoittaa vain sen, että kirkot ovat määritelleen uskon kovin vaikeasti. Itse koen asian niin, että on tärkeämpää uskoa Jeesusta kuin Jeesukseen. Jeesuksen oppi on hyvin yksinkertainen: "Rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi".

        Oikeastaan Jumala ei olekaan Raamatun Jumala tai minkään uskonnon Jumala. Jumala vain on.

        Minulle sanottiin kerran, että "Muistakaa, että lukiessanne Raamattua, tarina jatkuu aina, se ei lopu siihen jakeeseen, jonka juuri luit". Joten: on asioita, jotka eivät ole meidän ymmärrettävissämme, koska ne ovat meiltä suljetut. Vaikka kuinka yrittäisin järkeillä asioia, tapahtuu aina jotain, johon en ollut varautunut: se on rakkauden (Jumalan) työtä, koska rakkaus kehottaa kasvamaan.

        Minusta pyhien haudasta nouseminen on symbolinen: kun olen tietoinen omasta häpeästäni, josta haluan parantua, rakkauden ilmapiirissä ja sen kosketuksesta voin parantua, jos rohkenen vastaanottaa parantavan rakkauden. Kun rakkaus (Jumala) tulee sisimpääni, häpeä katoaa, samoin kaikki sen "kaverit" eli pyhien ruumiit nousevat ylös, kun totuus tulee sydämeeni. Häpeän mukana ovat yleensä syyllisyys ja viha sekä muitakin kahlitsevia negatiivisia tunteita. Totuus on vapauttava teidät, sanotaan, ja niin tekee. Äskeisen esimerkin mukaan: häpeän-, syyllisyyden- eikä vihan kyyneleitä tarvitse enää itkeä.

        Taitaapi se Mooseksen kuolema olla yhtä mystinen juttu kuin Eliankin. Tosin "Elian nähtiin lähtevän tulisilla vaunuilla". Mitäköhän se olisi symbolisesti?

        Nyt tulee "pommi": ei kuolleet tiedä mitään, ne lepäävät haudoissaan. Ei ole mahdollisuutta saada heihin minkäänlaista yhteyttä.

        Kuvitellaan tilanne, että jonkun läheinen on kuollut vast´ikään ja surevia jää paljon. Joku heistä saa päähänsä "ottaa yhteyttä" kuolleeseen. Ja miten se tapahtuisi, jääköön mielikuvituksen varaan, mutta hän tässä kohtaa kääntyy pois Jeesuksesta (totuudesta) ja Jumalasta (rakkaudesta). Kun ihminen kääntyy pois totuudesta, hän kääntyy valheen puoleen. Sanonta: "yhdelle kumarrat, toiselle pyllistät", on tähän kohtaan osuva. Samoin "et voi palvella kahta herraa".

        On pysyttävä totuudessa, ettei palvele valhetta. Ja kuten kirjoitin: kuolleet eivät tiedä mitään, vain elävä Jumala (rakkaus) tietää kaiken.

        Tämä on minun ymmärrykseni asiasta. Herrani edessä seison tai kaadun.


      • benedi
        Kempiläinen kirjoitti:

        Sitä en kiistä ollenkaan, että kirkoissa on paljon ihmisiä, jotka opettavat täyttä puppua, vaikka olisivat paljonkin Raamattua tutkineet.

        Kirkkohistoriasta löytyy tästä mielenkiintoinen esimerkki. Tuomas Akvinolainen oli aikanaan innokas piinahelvetin puolustaja. Muutama vuosi ennen kuolemaansa hän koki ilmestyksen, jonka johdosta hän vietti viimeiset elinvuotensa hiljaisuudessa ja jätti tärkeän teoksensa Summa Theologican kirjoittamisen kesken. Kun häneltä kysyttiin, miksi hän ei enää kirjoittanut, hän vastasi: "En voi jatkaa ... kaikki mitä olen kirjoittanut vaikuttaa minusta kuin oljilta verrattuna siihen mitä olen nähnyt ja mitä minulle on paljastettu" (ks. Wikipedia: Tuomas Akvinolainen). Siitä huolimatta Akvinolaista pidetään edelleen yhtenä katolisen kirkon pääteologeista. Olisi mielenkiintoista tietää, mitä sellaista Tuomas näki, että se sai hänet sanoutumaan irti aikaisemmista puheistaan.

        Sitä en oikein ymmärrä, miksi kehotat minua olevaan uskovainen eikä uskomaton. Uskonhan minä, mutta en kaikista asioista täsmälleen samalla tavoin kuin sinä. Pidätkö minua uskomattomana, jos en ole kaikista asioista täysin samaa mieltä kanssasi?

        Puhuihan Paavali toki kirjeissään yksimielisyydestä, mutta Jeesus itse sanoi: "Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus."

        Täydellistä yksimielisyyttä tässä maailmassa tuskin saavutetaan. Tämä konsensusperiaate on liiankin tuttu suomalaisesta politiikasta, ja kirkoissa sitä käytetään vallankäytön välineenä: jos joku ei ole jostakin asiasta samaa mieltä johtajien kanssa, niin ei sitä sovi ääneen lausua. Tällä tavoin tukahdutetaan kaikki aito keskustelu.

        Se on myös syy, miksi kasvoin ulos kirkoista - en kerta kaikkiaan kyennyt allekirjoittamaan kaikkia dogmeja ja ajattelemaan kaikista asioista samoin kuin kirkon johtajat ja muut hengelliset nokkamiehet. Suurin ero oli juuri helvettiopin kohdalla: en voinut mitenkään hyväksyä, että Jumala, jonka sanottiin olevan rakkaus, pystyisi kiduttamaan omia luotujaan - kun en minäkään pysty, vaikka olen vain vajavainen ihminen. Onneksi suuri osa nykyihmisistä ja myös uskovista ei hyväksy kidutusta, mikä on minusta sentään toivoa herättävää.

        Raamatusta meillä on hieman eri näkemys. Sinä ilmeisesti pidät protestanttien tavoin kaikkia osia yhtä arvokkaina, minä taas olen omaksunut ortodoksien kannan, että jotkut osat ovat toisia arvokkaampia. Arvokkaimpina pidän tietysti Jeesuksen omia opetuksia. Vanha testamentti taas on suurelta osin juutalaisten historiaa ja peilaa heidän käsityksiään maailmasta ja Jumalasta.

        Apostolitkin olivat erimielisiä monista keskeisistäkin asioista, mutta tuskimpa silti voimme epäillä, etteivät he olisi olleet Jeesuksen seuraajia.

        Jeesuksen opetukset:

        " Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he KYKENIVÄT kuulemaan"

        " ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mark. 4: 33, 34

        Mikä on vertauksien tarkoitus?

        Vertauksien eräänä tarkoituksena on harhauttaa ja eksyttää mailman ihmiset ja ne, jotka uskovat ihmisviisauteen.!

        Todisteet: Matt 13: 10- 13 " Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: " Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla"?

        " Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu" jae 11

        " Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on" jae 12

        " Sentähden minä puhun heille vertauksin, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. jae 13

        Vertauksien tarkoituksena, eli Jeesuksen arvokkaiden opetusten tarkoituksena on eksyttää kuulijat?
        Kauhistus, sinä sanot, Miksi?

        Siksi koska: " Koska he eivät ole ottaneet vastaan rakkautta totuuteen voidakseen pelastua, Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen" Raamattu.

        Vertaus on aina " kielikuva, tavallaan valhe"
        Kaikille on julistettu totuus, mutta sitä ei ole kuultu eikä otettu vastaan!

        " Että he näkemällä näkisivät, eivätkä huomaisi, ja kuulemalla kuulisivat, eivätkä ymmärtäisi, niin etteivät kääntyisi ja saisi anteeksi" Mark 4: 12

        Luehan vertaus " Kylväjä lähti kylvämään" Mark 4 luku.
        Jeesuksen arvokas opetus on tämä: " Jos ette käsitä tätä vertausta; kuinka sitten voitte ymmärtää kaikki muut vertaukset" jae 13

        Jos sisäistät tämän vertauksen ymmärrät rikas-mies ja lasarus vertauksenkin. Luuk 16 luvun , loppuosa!
        Jossa vertauksessa Aabraham sanoo: " Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä" jae 29

        ja lopuksi Aabraham, jatkoi: " Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"

        Huomaa, että kun Jeesus oli noussut kuolleista ylös, niin hän kertoi seuraavasti:

        " Oi, te ymmärtämättömät ja hitaat sydämeltä uskomaan kaikkea sitä, minkä profeetat ovat puhuneet" Luuk 24: 25
        " Ja hän alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu" jae 27

        " Tätä tarkoittivat minun sanani...että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa" jae 44.

        Jesuksen arvokkaita opetuksia et voi ymmärtää ellet etsi niihin vastauksia Mooseksesta, profeetoista ja psalmeista!

        Otetaanpa pieni esimerkki: ja niin tapahtui, että köyhä kuoli...ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin!

        Sen jälkeen jossain vaiheessa alkaa keskustelu, jossa Rikas mies on liekeissä, ja Lasarus Aabrahamin helmassa,.
        Ja Abrahamkin joka oli tuonelassa osallistui keskusteluun!

        Tajuatko?... Saatana sanoo: "ette suinkaan kuole" (Eevalle paratiisissa), josta Jeesus opettaa että saatana on valehtelija!

        Jumala sanoo paratiisissa " Te tulette kuolemalla kuolemaan"

        Nyt Jeesus kertoo vertauksen ja asettuu samalle kannalle vertauksen sisällöstä, kuin saatanakin paratiisissa...eli kuoleman jälkeen voi keskustella tuonelassa vapaasti ja helvetissäkin voidaan käydä keskustelua, vaikka onkin vaivoja!

        Okei, hyväksyn että olet kristitty ja uskova, ei siinä mitään...mutta ymmärsitkö että Jeesuksen antmat arvokkaat opetukset on annettu siksi, että , ne, jotka eivät ota vastaan koko totuutta,..ne eksytettäisiin, niin etteivät he " kääntyisi ja saisi anteeksi" Mark. 4: 12

        Menikö yli hilseen? Sitten vielä! Jos me haluamme tietää totuuden, kuolleitten tilasta, pelastussuunitelmasta, ja siitä mitä Jeesuksesta kerrotaan, jne. Niin kaikki on kirjoitettu Mooseksen laissa,profeetoissa ja psalmeissa!!! eli Mooseksen lain KIRJASSA, ei siis Jumalan laissa, jotka olivat kiveen kirjoitetut!!


        VAIKKA SIINÄKIN ON KIRJOITETTU MILLAINEN jUMALA ON!!
        Vain aivan harva voi tuntea vertausten oikean sisällön ja tarkoituksen, suurin osaa eksyy, joka on vertausten tarkoituskin!!

        Mutta heti kun avaat esim profeetat, niin aivosi alkavat taas toimia"" pieni esimerkki: " Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse: Jesaja 26: 14
        hoksaatko, miksi rikas, mies, lasarus ja aabraham keskustelevat?

        " Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös.
        Herätkää ja riemuitkaa te jotka tomussa LEPÄÄTTE
        sillä sinun katseesi on valkeuksien katse, ja maa tuo vainajat ilmoille" Jes. 26. 19

        Tässä vain pieni vinkki mikä on arvokkaiden Jeesuksen opetusten tarkoitus!!!


      • benedi
        Perhonen kirjoitti:

        Anteeksi, että työnnän lusikkani soppaanne.

        Sanasi: kuolema on vain väliverho, toi mieleeni pohdiskelut, joita tein parisen viikkoa taaksepäin. Miten kävikään väliverhon, kun Jeesus kuoli ristillä?

        "Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat, haudat aukenivat, ja monien poisnukkuneiden pyhien ruumiit nousivat ylös."

        Ei mitään väliverhoa enää ole. Me näemme suoraan kaikkein pyhimpään.

        On totta että Jeesuksen Kristuksen ristinkuoleman yhteydessä esirippu halkaistiin kahtia, sen tekivät enkelit, ...jotka ovat palvelukseen lähetetettyjä niitä varten jotka saavat autuuden periä"

        Sekin on totta, että ihmiset pystyivät nyt näkemään Kaikkein Pyhimpään"

        Se, kuitenkin merkitsi maallisen Pyhäkön kannalta sitä, että maallinen pyhäkkö saastui!!

        Vain Ylimmäinen Pappi sai mennä sinne kerran vuodessa, sovittamaan kansan synnit!!

        Maallisen pyhäkön toiminta loppui siihen! Mutta, maallinen pyhäkkö, joka rakennettiin tänne maanpäälle ,olikin vain sen taivaallisen pyhäkön kopio, sen kuva ja varjo!!

        Missä siis on oikea Pyhäkkö? Eikö taivaassa, jonka rakentaja on itse Luoja!

        Katso Mooseksen kirjoista tarkkaan, mikä oli Pyhäkön ja koko järjestelmän tehtävä, siihen saakka kun se kohtasi todellisen kuvan Jeesuksen ristillä, ja esikuvat saivat väistyä!

        Mutta, mutta Danielin kirjassa on sen 8 luvussa kerrottu , että pyhäkkö asetetaan uudelleen oikeuteensa Dan. 8: 14....Mutta se tarkoittaa, että Pyhäkkö palvelus jatkuu nyt siinä oikeassa majassa, jonka on tehnytLuoja, eikä ihminen.

        Se, miksi se toiminta jatkuu, sen saat selville kun tutkit Moosesta ja profeetoja, myös Paavali puhuu taivaan pyhäkössä tehtävästä työstä!!

        Jeesus vei omaa vertaan taivaalliseen pyhäkköön, ja hän tutkii kenen kohdalle veriuhri hyväksytään , kenen ei!!

        Eiväthän kaikki pelastu, vaikka se onkin Jumalan tahto!!


      • benedi
        Kempiläinen kirjoitti:

        Älä turhaan pyydä anteeksi - onhan tämä julkinen foorumi, ja kaikki asialliset puheenvuorot ovat tervetulleita.

        Enpä tullut itse ajatelleeksikaan tuota temppelin väliverhoa, vaikka ensimmäisessä viestissäni Benedille tarkoitin sanoa, että Jeesuksen kuolema ristillä oli eräänlainen käännekohta, ja siksi kaikki VT:n kirjoitukset eivät enää päde. Kertoohan Raamattu myös, että Jeesuksen kuollessa haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös ja ilmestyi ihmisille. Näkiväthän myös Jeesuksen opetuslapset kirkastusvuorella myös Mooseksen ja Elian, vaikka Mooseksen kerrotaan kuolleen 120 vuoden iässä.

        Jesajan kirjassa on tähän liittyvä ennustuskin, joka tosin odottaa vielä lopullista toteutumistaan: "Ja hän hävittää tällä vuorella verhon, joka verhoaa kaikki kansat, ja peiton, joka peittää kaikki kansakunnat. Hän hävittää kuoleman ainiaaksi, ja Herra, Herra pyyhkii kyyneleet kaikkien kasvoilta ja ottaa pois kansansa häväistyksen kaikesta maasta. (Jes 25:7-8).

        Äitini kuoleman jälkeen olen usein tuntenut, että väliverho tämän maailman ja ikuisuuden välillä on kovin ohut. Siksi minun onkin vaikea hyväksyä Benedin jyrkkää kantaa, että "kuolleet eivät tiedä mitään". Meedioihin ja spiritisteihin en itse usko (minusta meedion toiminta on pikemminkin jonkinlaista ajatustelukua, johon pystyn joissakin tilanteissa itsekin), mutta olen vakuuttunut, että joskus kuolleitten läheistemme sallitaan lähettää meille lohduttava tervehdys.

        Uskosta on monissa protestanttisissa kirkkokunnissa tullut jotenkin abstrakti asia, ja monimutkaisten oppirakennelmien takia ihmisten on vaikea uskoa Raamatun Jumalaan. Nykyään tapaan usein ihmisiä, jotka sanovat "uskon kyllä Jumalaan mutta en ole uskossa". Minä en tohdi epäillä sellaisten ihmisten uskon aitoutta, minusta se osoittaa vain sen, että kirkot ovat määritelleen uskon kovin vaikeasti. Itse koen asian niin, että on tärkeämpää uskoa Jeesusta kuin Jeesukseen. Jeesuksen oppi on hyvin yksinkertainen: "Rakasta Jumalaa ja lähimmäistäsi".

        Oikeastaan Jumala ei olekaan Raamatun Jumala tai minkään uskonnon Jumala. Jumala vain on.

        Perhonen lentelee päivän ja on iloksi ihmisille, ja illan tultua ja auringon laskettua, hän kuoli pois!

        Jumala antoi elämän niin ihmisille kuin perhosille!

        Siksi Jeesus sanoi: " Ei hämn ole kuolleitten Jumala vaan elävien"

        Perhonenhan on eläin! " Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo.
        Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtälainen henki on kaikilla.
        Ihmisellä ei ole mitään etua eläinten ( perhosten) edellä, sillä kaikki on tuthuutta! Saarnaaja 3: 19

        " Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun" jae 20.

        Kempiläisen , niinkuin minunkin äitini on tomua, ja vaikkei vielä olisikaan , niin " se palajaa tomuun" jae 20

        " Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen kuinka hän ne nimittäisi"
        Ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin sen nimi oli oleva" 1 Moos. 2: 19

        Ihminen nimitti myöskin Perhosen, elävän olennon , joka oli tehty maasta, kuten ihminenkin.

        " Maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman...
        Joko nyt käsität Kempiläinen miksi "Aabraham" eli Jeesus sanoi: Elleivät he usko Moosesta ja Profeettoja, ei auta vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"

        Jeesushan tämän vertauksen kertoi, usko siis Jeesusta!! Ei pelkästään Jeesukseen, uskoohan saatanakin Jeesukseen, mutta ei taimo tahallaankaan Jeesusta!!

        Äitisihän on ollut isäsi vaimo?...ja viimeiseksi vaimokin, eli äitisi kuoli.

        " Kenelle hän joutuu vaimoksi ylösnousemuksessa" Luuk 20: 33 ??

        Katsos Kempiläinen, ..Ne, jotka on arvolliseksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.

        " SIllä eivät he enää voi kuolla, kun ovat enkelten kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia" jae 36

        " Mutta että kuolleet nousevat ylös sen Mooseskin on osoittanut"...jae 37

        Joko nyt käsität miksi Jeesus sanoi, ikäänkuin Aabrahamin suulla: " Elleivät he usko Moosesta, ja profeettoja ei se auta vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"

        Ei Tuonelassa ole viisautta, eikä ajatusta, joten äitisi ei voi lähettää pienintäkään ajatusta sinulle, koska siihen tarvitaan viisautta, ja viisautta ei voi olla jos ei ole hengissä, ja hengissä ei voi olla jos on kuollut, ..ja viestiä ei voi lähettää kun aivot on mädäntyneet...eikä veri, eikä happi kierrä siellä, aivoissa, eikä 2;.n syvyydessä voisi hengittää, ja Jumala ei auta, koska

        " Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien,:...jae 38

        Eihän tämä ajatus toimi, että " Kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö (iankaikkinen elämä) tulisi meidän omaksemme" Luuk 20: 14
        " Ja he heittivät hänet (Jeesuksen) ulos viinitarhasta ja tappoivat.

        Ei tappamalla saa osakseen mitään iankaikkista elämää. vaan kuuliaisuudella!

        " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä...Joh 3: 36

        Syntiensä takiahan äitisi sai kuoleman, ja niin minunkin,
        " Mutta muista: " Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksellaan...Luuk 20: 37

        " Ja Hän (Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille...Luuk 24: 27

        ..ja silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset" jae 45

        " Niin on kirjoitettu: " että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista" jae 46

        Ei Jeesus haudassa ollessaan kärsinyt, vaan eläesään , ennen kuolemistaan, hän kärsi minun ja sinun ja sinun äitisi tähden!!

        Että olisimme yhtälaisessa ylösnousemuksesta osallisia Jeesuksen tullessa!!

        Joko nyt osaat selittä Perhoiselle niin, että hän ymmmärtää kirjoitukset??


      • benedi
        Perhonen kirjoitti:

        Minulle sanottiin kerran, että "Muistakaa, että lukiessanne Raamattua, tarina jatkuu aina, se ei lopu siihen jakeeseen, jonka juuri luit". Joten: on asioita, jotka eivät ole meidän ymmärrettävissämme, koska ne ovat meiltä suljetut. Vaikka kuinka yrittäisin järkeillä asioia, tapahtuu aina jotain, johon en ollut varautunut: se on rakkauden (Jumalan) työtä, koska rakkaus kehottaa kasvamaan.

        Minusta pyhien haudasta nouseminen on symbolinen: kun olen tietoinen omasta häpeästäni, josta haluan parantua, rakkauden ilmapiirissä ja sen kosketuksesta voin parantua, jos rohkenen vastaanottaa parantavan rakkauden. Kun rakkaus (Jumala) tulee sisimpääni, häpeä katoaa, samoin kaikki sen "kaverit" eli pyhien ruumiit nousevat ylös, kun totuus tulee sydämeeni. Häpeän mukana ovat yleensä syyllisyys ja viha sekä muitakin kahlitsevia negatiivisia tunteita. Totuus on vapauttava teidät, sanotaan, ja niin tekee. Äskeisen esimerkin mukaan: häpeän-, syyllisyyden- eikä vihan kyyneleitä tarvitse enää itkeä.

        Taitaapi se Mooseksen kuolema olla yhtä mystinen juttu kuin Eliankin. Tosin "Elian nähtiin lähtevän tulisilla vaunuilla". Mitäköhän se olisi symbolisesti?

        Nyt tulee "pommi": ei kuolleet tiedä mitään, ne lepäävät haudoissaan. Ei ole mahdollisuutta saada heihin minkäänlaista yhteyttä.

        Kuvitellaan tilanne, että jonkun läheinen on kuollut vast´ikään ja surevia jää paljon. Joku heistä saa päähänsä "ottaa yhteyttä" kuolleeseen. Ja miten se tapahtuisi, jääköön mielikuvituksen varaan, mutta hän tässä kohtaa kääntyy pois Jeesuksesta (totuudesta) ja Jumalasta (rakkaudesta). Kun ihminen kääntyy pois totuudesta, hän kääntyy valheen puoleen. Sanonta: "yhdelle kumarrat, toiselle pyllistät", on tähän kohtaan osuva. Samoin "et voi palvella kahta herraa".

        On pysyttävä totuudessa, ettei palvele valhetta. Ja kuten kirjoitin: kuolleet eivät tiedä mitään, vain elävä Jumala (rakkaus) tietää kaiken.

        Tämä on minun ymmärrykseni asiasta. Herrani edessä seison tai kaadun.

        sillä opetat kuolleista oikein!!

        Mutta ylösnousemus ei ole sympolinen!!

        Se on todellinen tapahtuma, aivan kuten Jeesuksen ylösnousemus, hän söi, ja hänellä oli luut ja lihakset!


        Lasarus herätettiin kuolleista, vaikka haisi jo!!

        Ja juutalaiset päättivät tappaa Lasaruksenkin"...siis ylösnousemuksen jälkeen!

        Jeesus nousi kuolleista, niin mekin Jeesuksen tullessa!!


      • Perhonen
        benedi kirjoitti:

        Perhonen lentelee päivän ja on iloksi ihmisille, ja illan tultua ja auringon laskettua, hän kuoli pois!

        Jumala antoi elämän niin ihmisille kuin perhosille!

        Siksi Jeesus sanoi: " Ei hämn ole kuolleitten Jumala vaan elävien"

        Perhonenhan on eläin! " Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo.
        Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtälainen henki on kaikilla.
        Ihmisellä ei ole mitään etua eläinten ( perhosten) edellä, sillä kaikki on tuthuutta! Saarnaaja 3: 19

        " Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun" jae 20.

        Kempiläisen , niinkuin minunkin äitini on tomua, ja vaikkei vielä olisikaan , niin " se palajaa tomuun" jae 20

        " Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen kuinka hän ne nimittäisi"
        Ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin sen nimi oli oleva" 1 Moos. 2: 19

        Ihminen nimitti myöskin Perhosen, elävän olennon , joka oli tehty maasta, kuten ihminenkin.

        " Maasta sinä olet, ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman...
        Joko nyt käsität Kempiläinen miksi "Aabraham" eli Jeesus sanoi: Elleivät he usko Moosesta ja Profeettoja, ei auta vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"

        Jeesushan tämän vertauksen kertoi, usko siis Jeesusta!! Ei pelkästään Jeesukseen, uskoohan saatanakin Jeesukseen, mutta ei taimo tahallaankaan Jeesusta!!

        Äitisihän on ollut isäsi vaimo?...ja viimeiseksi vaimokin, eli äitisi kuoli.

        " Kenelle hän joutuu vaimoksi ylösnousemuksessa" Luuk 20: 33 ??

        Katsos Kempiläinen, ..Ne, jotka on arvolliseksi nähty pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.

        " SIllä eivät he enää voi kuolla, kun ovat enkelten kaltaisia; ja he ovat Jumalan lapsia, koska ovat ylösnousemuksen lapsia" jae 36

        " Mutta että kuolleet nousevat ylös sen Mooseskin on osoittanut"...jae 37

        Joko nyt käsität miksi Jeesus sanoi, ikäänkuin Aabrahamin suulla: " Elleivät he usko Moosesta, ja profeettoja ei se auta vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös"

        Ei Tuonelassa ole viisautta, eikä ajatusta, joten äitisi ei voi lähettää pienintäkään ajatusta sinulle, koska siihen tarvitaan viisautta, ja viisautta ei voi olla jos ei ole hengissä, ja hengissä ei voi olla jos on kuollut, ..ja viestiä ei voi lähettää kun aivot on mädäntyneet...eikä veri, eikä happi kierrä siellä, aivoissa, eikä 2;.n syvyydessä voisi hengittää, ja Jumala ei auta, koska

        " Mutta hän ei ole kuolleitten Jumala, vaan elävien,:...jae 38

        Eihän tämä ajatus toimi, että " Kun viinitarhurit näkivät hänet, neuvottelivat he keskenään ja sanoivat: Tämä on perillinen; tappakaamme hänet, että perintö (iankaikkinen elämä) tulisi meidän omaksemme" Luuk 20: 14
        " Ja he heittivät hänet (Jeesuksen) ulos viinitarhasta ja tappoivat.

        Ei tappamalla saa osakseen mitään iankaikkista elämää. vaan kuuliaisuudella!

        " Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä...Joh 3: 36

        Syntiensä takiahan äitisi sai kuoleman, ja niin minunkin,
        " Mutta muista: " Mutta että kuolleet nousevat ylös, sen Mooseskin on osoittanut kertomuksellaan...Luuk 20: 37

        " Ja Hän (Jeesus) alkoi Mooseksesta ja kaikista profeetoista ja selitti heille...Luuk 24: 27

        ..ja silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset" jae 45

        " Niin on kirjoitettu: " että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista" jae 46

        Ei Jeesus haudassa ollessaan kärsinyt, vaan eläesään , ennen kuolemistaan, hän kärsi minun ja sinun ja sinun äitisi tähden!!

        Että olisimme yhtälaisessa ylösnousemuksesta osallisia Jeesuksen tullessa!!

        Joko nyt osaat selittä Perhoiselle niin, että hän ymmmärtää kirjoitukset??

        En minä ihmisten viisastelua kuuntele, vaan itsensä Jumalan Pyhän Hengen opetuksia olen valmis kuuntelemaan.

        Kuulehan benedi, sinäkin olet ihminen, vajavainen sellainen, etkä sinä omista sen enempää viisautta kuin Jumala sinulle antaa. En tiedä minkä verran Kaikkivaltias Luoja on sitä sinulle suonut, mutta tulee väkisinkin mieleen, että ethän sinä voi kauhalla antaa, kun olet itse lusikalla saanut.

        Mitäpä, jos benedi menisit ruotuusi? Et sinä ole Jumala, joka voi minua opettaa, olet ihminen, kuten minäkin. Vaikka nimimerkkini onkin "perhonen", se ei viittaa oikeaan olemukseeni. Pitäisihän sinun se tietää, etteivät perhoset kirjoittele täällä, koska niillä ei ole käsiä saatikka mitään muutakaan osaa, joka täytyy olla kirjoittamiseen.

        Benedi, totta kun puhun, niin sinä ylität valtuutesi roimasti. Olet ottanut Jumalan paikan. Sellaisille minä sanon:"Saatana väisty! Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi!"

        Tuliko tämä nyt benedillekin selväksi, ettet sinä ole minuun nähden paremmassa asemassa, mitä tulee Luoja Jumalaan ja hänen rakkautensa määrään. Oletat benedi, etten tiedä Jumalasta, Jeesuksesta tai Pyhästä Hengestä. Minut on Jeesus omalla verellään pessyt puhtaaksi synneistäni, mutta benedi, sinä latelet tuomioita, joita sinulla ei ole lupa ladella. Mitäpä jos pistäisit suun nyöriä kiinni, jottei sammakoita tule tämän enempää, sillä ei se saastuta, mikä menee suusta sisään, vaan se, mikä tulee sieltä ulos, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Et tunne minua ollenkaan, vain muutaman kirjoitelemani verran. Ja kehtaat tuomita minut, vaikka sitä ei tee edes Jumala, koska Hän on armahtanut minutkin. En tiedä sinusta ja armahtamisestasi, mutta et näytä ottavan tosissasi Jumalan antamaa armahdusta kohdallesi, koska olet noin "rikkinen" eli "rikinkatkuinen". Minun mielestäni sinä luet Raamattua kuin piru. Et ole Jumalan Hengessä väsännyt ensimmäistäkään lausetta. Siteeraat vain Raamattua omiin tarkoitusperiin, jotka ovat jääneet minulle pimentoon.

        Mikä sinä benedi olet sanomaan mikä on totuus, koska sen tietää vain Luoja, Hänen Poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki!! Sinä olet vain vajavainen ihminen, vajavaisella ymmärryksellä, joten pysyhän lestissäsi. Ei ole korrektia vaahdota asioista, kun et tiedä niistä totuutta, mutta kuvittelet vain tietäväsi.


      • benedi
        Perhonen kirjoitti:

        En minä ihmisten viisastelua kuuntele, vaan itsensä Jumalan Pyhän Hengen opetuksia olen valmis kuuntelemaan.

        Kuulehan benedi, sinäkin olet ihminen, vajavainen sellainen, etkä sinä omista sen enempää viisautta kuin Jumala sinulle antaa. En tiedä minkä verran Kaikkivaltias Luoja on sitä sinulle suonut, mutta tulee väkisinkin mieleen, että ethän sinä voi kauhalla antaa, kun olet itse lusikalla saanut.

        Mitäpä, jos benedi menisit ruotuusi? Et sinä ole Jumala, joka voi minua opettaa, olet ihminen, kuten minäkin. Vaikka nimimerkkini onkin "perhonen", se ei viittaa oikeaan olemukseeni. Pitäisihän sinun se tietää, etteivät perhoset kirjoittele täällä, koska niillä ei ole käsiä saatikka mitään muutakaan osaa, joka täytyy olla kirjoittamiseen.

        Benedi, totta kun puhun, niin sinä ylität valtuutesi roimasti. Olet ottanut Jumalan paikan. Sellaisille minä sanon:"Saatana väisty! Älä kiusaa Herraa sinun Jumalaasi!"

        Tuliko tämä nyt benedillekin selväksi, ettet sinä ole minuun nähden paremmassa asemassa, mitä tulee Luoja Jumalaan ja hänen rakkautensa määrään. Oletat benedi, etten tiedä Jumalasta, Jeesuksesta tai Pyhästä Hengestä. Minut on Jeesus omalla verellään pessyt puhtaaksi synneistäni, mutta benedi, sinä latelet tuomioita, joita sinulla ei ole lupa ladella. Mitäpä jos pistäisit suun nyöriä kiinni, jottei sammakoita tule tämän enempää, sillä ei se saastuta, mikä menee suusta sisään, vaan se, mikä tulee sieltä ulos, sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

        Et tunne minua ollenkaan, vain muutaman kirjoitelemani verran. Ja kehtaat tuomita minut, vaikka sitä ei tee edes Jumala, koska Hän on armahtanut minutkin. En tiedä sinusta ja armahtamisestasi, mutta et näytä ottavan tosissasi Jumalan antamaa armahdusta kohdallesi, koska olet noin "rikkinen" eli "rikinkatkuinen". Minun mielestäni sinä luet Raamattua kuin piru. Et ole Jumalan Hengessä väsännyt ensimmäistäkään lausetta. Siteeraat vain Raamattua omiin tarkoitusperiin, jotka ovat jääneet minulle pimentoon.

        Mikä sinä benedi olet sanomaan mikä on totuus, koska sen tietää vain Luoja, Hänen Poikansa Jeesus Kristus ja Pyhä Henki!! Sinä olet vain vajavainen ihminen, vajavaisella ymmärryksellä, joten pysyhän lestissäsi. Ei ole korrektia vaahdota asioista, kun et tiedä niistä totuutta, mutta kuvittelet vain tietäväsi.

        Luin uudelleen edellis tekstini, ja siinä ei ollut vivahdettakaan tuoniosta, tai muusta sinuun kohdistuvasta asiasta!

        Minä puhuin perhosesta, eläimestä, jossa on Jumalan antama elämän henki niinkuin meissäkin!

        Olisin voinut puhua kukkasesta tai ruohosta, kuinka se tänään kukoistaa ja huomenna uuniin heitetään!!

        Tällä halusin kertoa että: " Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on,
        kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut kaikki ihmislapset" Psalmi 89: 48

        Mehän opetamme juuri samalla tavalla!!
        eli näin: " Kuka on se mies( tai nainen) joka jää eloon
        eikä kuoloa näe, joka pelastaa sielunsa tuonelan kädestä" Psalmi 89: 49

        Raamattuhan sanoo, että se joka ottaa sanansa omalta kieleltään , ja sanoo tämä on Herran sana,
        sitä Ihmisen Poika on kerran häpeävä!

        Minä en niin tehnyt, siksi lainaukset ovat puheeni perässä!
        Kuinka se on ihmisen viisastelua, jos lähes aina kirjoita: " Näin on kirjoitettu: " --tahi " Näin sanoo Raamattu!!

        Olen ihminen yhtä vajavainen kuin Eliakin...joka rukoili ja ei satanut kolmeen vuoteen!

        Minäkin rukoilin , ja laitoinpa oikein kirjeen papille, joka oli sallinut kirkkosaliin asettaa seinälle ristiin naulitun kuvan, jeesuksen kuvan n. 80x 100cm
        Kerroin Herran sanalla että sinulla on kolme viikkoa aikaa poistaa se, tahi kirkko palaa porioksi ja vie epäjumalankuvansa mennessään!!

        Pappi ei ollut kuuliainen Pojalle, joka sanoo: " Älä pidä muita jumalia minun rinnallani"...ja kun kolme viikkoa oli täynnä, aamulla MTV 3 uutiset kertoivat " Viime yönä ko. kirkko paloi maan tasalle, tuntemattomasta syystä"

        Itse olin Kiinassa kun kirjeen kirjoitin!

        Vajavaisuushan se on koko jutun suola, Kristuksen ja ihmisen välisessä vuorovaikutuksessa!

        Minä voin ja minun pitääkin opettaa sinua , ja ketä tahansa, sen käskyn olen saanut Jeesukselta!

        " Menkää siis...ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" Matt. 28: 20

        Mitäs se Jeesus käski sinunkin pitää?
        Sapatin , sunnuntain asemesta, jalkojen pesu tilaisuus pitää pitää ehtoollisella,
        Jumalan käskyt , pitää jokaisen ihmisen pitää,

        Mitäs vielä? hm. Synnintunnustus, ja katuminen pitää pitää.

        Öljyä pitää pitää lampuissamme! Sairaita pitää parantaa, ja käydä katsomassa, kuolleita pitää herättää, pitää vastustaa epäjumalia, ja saatanaa!.
        huh, kyllä sitä on pitämistä!

        Mutta ei huolta!! " Ilman minua te ette voi mitään tehdä"!

        Sie muistat lisää mitä pitää tehdä?

        Ai niin, sitten pitää tehdä tämä: " Kun Herra puhuu , olkaa te hiljaa"

        Eli suu pitää pitää kiinni, kun Herra puhuu sanansa kautta!!


      • Perhonen
        benedi kirjoitti:

        Luin uudelleen edellis tekstini, ja siinä ei ollut vivahdettakaan tuoniosta, tai muusta sinuun kohdistuvasta asiasta!

        Minä puhuin perhosesta, eläimestä, jossa on Jumalan antama elämän henki niinkuin meissäkin!

        Olisin voinut puhua kukkasesta tai ruohosta, kuinka se tänään kukoistaa ja huomenna uuniin heitetään!!

        Tällä halusin kertoa että: " Muista, kuinka lyhyt minun elämäni on,
        kuinka katoavaisiksi sinä olet luonut kaikki ihmislapset" Psalmi 89: 48

        Mehän opetamme juuri samalla tavalla!!
        eli näin: " Kuka on se mies( tai nainen) joka jää eloon
        eikä kuoloa näe, joka pelastaa sielunsa tuonelan kädestä" Psalmi 89: 49

        Raamattuhan sanoo, että se joka ottaa sanansa omalta kieleltään , ja sanoo tämä on Herran sana,
        sitä Ihmisen Poika on kerran häpeävä!

        Minä en niin tehnyt, siksi lainaukset ovat puheeni perässä!
        Kuinka se on ihmisen viisastelua, jos lähes aina kirjoita: " Näin on kirjoitettu: " --tahi " Näin sanoo Raamattu!!

        Olen ihminen yhtä vajavainen kuin Eliakin...joka rukoili ja ei satanut kolmeen vuoteen!

        Minäkin rukoilin , ja laitoinpa oikein kirjeen papille, joka oli sallinut kirkkosaliin asettaa seinälle ristiin naulitun kuvan, jeesuksen kuvan n. 80x 100cm
        Kerroin Herran sanalla että sinulla on kolme viikkoa aikaa poistaa se, tahi kirkko palaa porioksi ja vie epäjumalankuvansa mennessään!!

        Pappi ei ollut kuuliainen Pojalle, joka sanoo: " Älä pidä muita jumalia minun rinnallani"...ja kun kolme viikkoa oli täynnä, aamulla MTV 3 uutiset kertoivat " Viime yönä ko. kirkko paloi maan tasalle, tuntemattomasta syystä"

        Itse olin Kiinassa kun kirjeen kirjoitin!

        Vajavaisuushan se on koko jutun suola, Kristuksen ja ihmisen välisessä vuorovaikutuksessa!

        Minä voin ja minun pitääkin opettaa sinua , ja ketä tahansa, sen käskyn olen saanut Jeesukselta!

        " Menkää siis...ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää" Matt. 28: 20

        Mitäs se Jeesus käski sinunkin pitää?
        Sapatin , sunnuntain asemesta, jalkojen pesu tilaisuus pitää pitää ehtoollisella,
        Jumalan käskyt , pitää jokaisen ihmisen pitää,

        Mitäs vielä? hm. Synnintunnustus, ja katuminen pitää pitää.

        Öljyä pitää pitää lampuissamme! Sairaita pitää parantaa, ja käydä katsomassa, kuolleita pitää herättää, pitää vastustaa epäjumalia, ja saatanaa!.
        huh, kyllä sitä on pitämistä!

        Mutta ei huolta!! " Ilman minua te ette voi mitään tehdä"!

        Sie muistat lisää mitä pitää tehdä?

        Ai niin, sitten pitää tehdä tämä: " Kun Herra puhuu , olkaa te hiljaa"

        Eli suu pitää pitää kiinni, kun Herra puhuu sanansa kautta!!

        Ei se, että siteeraat Raamattua,tee sinusta Jesuksen opetuslasta. Miten Jeesus kohtelikaan ihmisiä? Pelotteliko hän? (viittaan kirjeeseesi papille) Olet vain copycat eli matkija, joka ei ole sisäistänyt Raamatun sanomaa. Toistat itseäsi koko ajan täällä foorumissa. Et ota selvää mitä ihmiset tekevät tai eivät tee!! Luettelet tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, vaikket ole edes kysynyt mitkä asiat kuuluvat heidän uskoonsa tai ei uskonsa piiriin. Oletat liikaa ja näin ollen suollat tekstiä ihan turhan päiten.

        Jos olisit edes vähänkin rukoillut, Pyhä Henki olisi vastannut sinulle mitä teen tai jätän tekemättä. Mutta kysyitkö sinä Jumalalta? Etpä kysynyt!

        Etkö benedi oikeasti osaa tuon enempää: siteeraat Raamattua ja menet sen taakse piiloon, koska et uskalla olla oma itsesi, jollaiseksi Jumala meidät loi. Sinulta on jäänyt yksi tärkeä asia sisäistämättä: syö Sanaa, niin se tulee eläväksi. Sinulta tulee vain tyhjiä sanoja, ilman henkeä, koska olet irrottanut ne asiayhteydestään. Käytät yksittäisiä jakeita lyömäaseenasi. Aivan kuin piru!

        Rukoilen, että Kaikkivaltias Jumala antaa viisautta sinulle toimia eri tavoin kuin tähän mennessä olet täällä foorumissa toiminut. Voisit opetella kysymään ihmisiltä heidän elämästään, etkä vaan latelisi tekstiä ikäänkuin tietäisit mitä he jättävät tekemättä.

        Et sinä, benedi"fariseus-kirjanoppinut", ole muuta kuin Raamattua siteeraava hölmö.

        Tiedoksesi, istu nyt tukevasti tuolissasi: pyhitän sapatin :) pesen jalat ennen ehtoollista :) käskyt pidän :) syntini tunnustan vain Jumalle, en sinulle benedi :) katumukseni kerron Jumalle, en sinulle :) käyn katsomassa sairaita, leskiä ja orpoja :) parhaillaan keskustelen sairaan kanssa ;D vastustan Jumalan pilkkaamista :) kuljen rukoillen ja viisautta Jumalalta anoen :) Jeesus herättää kuolleet, en minä :) Jeesus parantaa sairaat, en minä.

        Yritähän nyt benedi ymmärtää, että sinä olet sinä ja Jeesus on Jeesus. Anna Jumalan tehdä Hänelle kuuluvat tehtävät. Se, että siteeraat Raamattua ei takaa sitä, että viesti on oikea juuri minulle, tähän hetkeen. Jos kuuntelisit Jumalan puhetta, tietäisit "puhua Jumalan suulla", mutta ethän sinä niin tee, vaan louskutat leukojasi sen minkä ennätät.

        Toivon, etteivät leukasi mene sijoiltaan, mutta niinhän niille käy.


      • benedi
        Perhonen kirjoitti:

        Ei se, että siteeraat Raamattua,tee sinusta Jesuksen opetuslasta. Miten Jeesus kohtelikaan ihmisiä? Pelotteliko hän? (viittaan kirjeeseesi papille) Olet vain copycat eli matkija, joka ei ole sisäistänyt Raamatun sanomaa. Toistat itseäsi koko ajan täällä foorumissa. Et ota selvää mitä ihmiset tekevät tai eivät tee!! Luettelet tekemisiä ja tekemättä jättämisiä, vaikket ole edes kysynyt mitkä asiat kuuluvat heidän uskoonsa tai ei uskonsa piiriin. Oletat liikaa ja näin ollen suollat tekstiä ihan turhan päiten.

        Jos olisit edes vähänkin rukoillut, Pyhä Henki olisi vastannut sinulle mitä teen tai jätän tekemättä. Mutta kysyitkö sinä Jumalalta? Etpä kysynyt!

        Etkö benedi oikeasti osaa tuon enempää: siteeraat Raamattua ja menet sen taakse piiloon, koska et uskalla olla oma itsesi, jollaiseksi Jumala meidät loi. Sinulta on jäänyt yksi tärkeä asia sisäistämättä: syö Sanaa, niin se tulee eläväksi. Sinulta tulee vain tyhjiä sanoja, ilman henkeä, koska olet irrottanut ne asiayhteydestään. Käytät yksittäisiä jakeita lyömäaseenasi. Aivan kuin piru!

        Rukoilen, että Kaikkivaltias Jumala antaa viisautta sinulle toimia eri tavoin kuin tähän mennessä olet täällä foorumissa toiminut. Voisit opetella kysymään ihmisiltä heidän elämästään, etkä vaan latelisi tekstiä ikäänkuin tietäisit mitä he jättävät tekemättä.

        Et sinä, benedi"fariseus-kirjanoppinut", ole muuta kuin Raamattua siteeraava hölmö.

        Tiedoksesi, istu nyt tukevasti tuolissasi: pyhitän sapatin :) pesen jalat ennen ehtoollista :) käskyt pidän :) syntini tunnustan vain Jumalle, en sinulle benedi :) katumukseni kerron Jumalle, en sinulle :) käyn katsomassa sairaita, leskiä ja orpoja :) parhaillaan keskustelen sairaan kanssa ;D vastustan Jumalan pilkkaamista :) kuljen rukoillen ja viisautta Jumalalta anoen :) Jeesus herättää kuolleet, en minä :) Jeesus parantaa sairaat, en minä.

        Yritähän nyt benedi ymmärtää, että sinä olet sinä ja Jeesus on Jeesus. Anna Jumalan tehdä Hänelle kuuluvat tehtävät. Se, että siteeraat Raamattua ei takaa sitä, että viesti on oikea juuri minulle, tähän hetkeen. Jos kuuntelisit Jumalan puhetta, tietäisit "puhua Jumalan suulla", mutta ethän sinä niin tee, vaan louskutat leukojasi sen minkä ennätät.

        Toivon, etteivät leukasi mene sijoiltaan, mutta niinhän niille käy.

        sinun sydämesi ajatustesi mukaan, sillä hän aina sanoi: " Kirjoitettu on"!!

        Hän on myös sanonut: " Kun puhutte, puhukaa Jumalan antamin sanoin" ...enhän minä muutoinkaan tahdo joutua vastuuseen omista puheistani, kuten sinä joudut!

        " Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi tahi syyttömäksi"..Mutta jos puhut Jumalan antamin sanoin, joka on sinulta vielä opettelun asteella...voisit sanoa: " Herra, ne sanat jotka annoit minulle, minä olen puhunut heille"!!

        Raamattu kertoo: " Jumalan sanat eivät tyhjänä palaja, vaan tekevät sen työn jota varten ne on (kerran>) lähetetetty"

        " Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, (eikä Joosefin poika) ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä"

        Mutta kuinka voitte uskoa, jos ei ole ketään joka kertoisi mitä Jumala on puhunut?

        " Psalmista sanoo 119:11 " Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu, ja valkeus minun polullani"

        Huomaatteko, ettei ole vihjaustakaan siihen suuntaan , että Perhosen sanat millään tavalla valaisisivat kenenkään elämän polkua!!!

        Miksi minä aina ohitan, mm. arittan, myötäeläjän,perhosen,erjuthin, jne. sanat?

        Siksi koska " Minä kätken sinun sanasi (Herran sanat) sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan" Ps 119: 11

        Eihän esim. perhonen sano: " Kiitetty ole sinä Herra, opeta minulle käskysi."
        eikä näin: " Minä iloitsen sinun käskyistäsi enkä
        sinun sanaasi unhoita" jakeet 12, 16

        Ei, hän sanoo: " Emme elä lain alla , vaan armon alla, ja ...niin, hänen silmänsä eivät koskaan avaudu näkemään Jumalan lain ihmeitä! jae 18

        Ei perhonen voi rukoilla: " Anna minulle ymmärrys ottaaksesi sinun laistasi vaarin ja noudattaaksesi sitä kaikesta sydämestäni, anna minun vaeltaa sinun käskyjesi polkua, sillä sitä minä halajan,

        Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi ,
        aina ja iankaikkisesti" Ps 119: 34, 35, 44

        Tällainen oli Daavidin suhde lakiin, josta Raamattu sanoo: " Ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, onhan hänen hautansa meidän keskuudessamme tänäkin päivänä"

        Huomatkaa: "Jumalan palvelija tutkistelee sinun käskyjäsi" ..ja " nuhtelee julkeita, kirotuita jotka poikkeavat pois sinun käskyistäsi" jae 21

        vaikka hänen hautansa olisikin kerran ihmisten joukossa!!

        Jos me rukoilemme Pyhää Henkeä, niin hän tulee ja vastaa, mutta miten?
        Jeesus asanoi: " Kun Pyhä Henki tulee teihin , hän ottaa minun omastani ja antaa teille"
        Mistä hän puhuu?

        " Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen, opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2 Tim. 3: 16

        Tästä hän puhuu! Kirjoituksista jotka ovat syntyneet Pyhän Hengen vaikutuksesta!

        Lukekaahan perhosen kirjoituksia, ja viekää ne vanhurskaitten miesten luo, ja kysykää voisivatko he nämä hänen kirjoituksensa liittää Kaanoniin, Pyhän Hengen vaikutuksesta syntyneinä?

        Mitä he sanovat perhosen kirjoittelusta?
        Eikö näin: " Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä" Jeremia 8: 8

        " Eikö Benedi osaa tuon enempää: siteraa raamattua" perhonen

        Herra isemme Jumala on antanut käskyt ja oikeudet meille, että ottaisimme omaksemme sen maan, jonka Herra meille antaa"

        Sen vuoksi: " Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan" 5 Moos. 4: 1, 2

        Tarvitseeko meidän osata mitään muuta, kuin riippua kiinni Herrassa, meidän >Jumalasamme, ja siksihän olemme elossa vielä tänä päivänä!!

        Olemmeko me enää omia iteämmäe, kuten perhonen ehdottaa?

        Emme ole! Riittäähän että menneen ajan vaelsitte kaikkinaisessa...synnissä..

        Mutta nyt. Olemme tulleet kuuliaisiksi sille opin muodolle jonka johtoon meidät on asetettu....opin muotoon kuuluu: " En minä enää elä vaan Kristus elää minussa,...

        " Ette ole enää itsenne omat, siis kirkastakaa Jumala ruumiissanne"...eikö perhosen suu ja sormet kuulu ruumiiseen??

        Kyllä kuuluu, hän sanoo!
        No, miksi et sitten tarkkaa suutasi, ja sormiasi mitä oikein kirjoitat?

        " Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen, ei pesemättömin sormin syöminen ihmistä saastuta!!

        Sinun on alistettava ajatuksesi, mielesi, ruumiisi ja kaikki jäsenet , suutasi myöten Jumalan Hengen ja sanan valvontaan, et ole enää itsesi oma!

        JOs uskallat olla oma itsesi, teet syntiä ja saastut, kuten on jo käynyt!

        Mutta Jeesus voi sinut verellään puhdistaa synnin, eli lain rikkomisen sastuksesta, jos kadut, tunnustat syntisi ja hylkäät ne...voit sitten taas vaeltaa armon alla!!

        Aina kun me teemme syntiä, joudumme lain alle, pyri siis eroon laista ettei se sinua vallitse, niin silloinhan olet toeuttanut Jumalan suunnitelman!

        " Rakasta Jumalaa yli kaiken, ..ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!
        Jos valehtelet itsellesi, ja puhut omia sanojasi, niin huomaatko, sitä samaa yrität antaa minullekin!
        Ja yrität sanoa, että olisin sama entinen, lihallinen itseni, niin korvasi kestäisivät kuulla puhettani!

        Mitä epäjumalan kuviin tulee, niin hän sanoi: " Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari--ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette MIEHEN (jeesuksen) tai NAISEN ( marian) kuvaa
        5 Moos. 4: 16

        Otinhan minä selvää, menin paikan päälle ja tarkkaan tarkistin asian, olivatko he tehneet epäjumalan kuvan itselleen!

        Vasta sen jälkeenhän minä ennustin ja profetoin ja kerroin mitä tapahtuu, tasan kolmen viikon päästä, ellette tee kauttani tulleen Herran sanan mukaan!

        " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä on keskuudessanne" Raamattu!

        Vaikka eivät ne jumalia ole, vaan naurettavia tekeleitä, ja kun niiden päivä tulee, ne hukkuvat!

        Jumalan sanan taaksehan me menemmekin piiloon ja turvaan!

        " opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa,
        sillä sinä olet minun Jumalani." Psalmi 143: 10

        Kelpaavatko epäjumalankuvat Herralle? Hänkö se opetti sinut kädestä pitäen niitä tekemään!

        Muistapa, Mikä on tärkein käsky laissa?

        Seuraavaksi tietotekniikan virsi:

        " Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni, joka opettaa minun käteni taistelemaan,
        minun sormeni sotimaan" Ps. 114: 1

        Sinä sodit minua omien käsiesi ja omien sormiesi voimalla, tietsikan kautta , ja minä sodin Herran opettamilla käsillä ja sormilla!

        Hänen, "joka antaa minulle armon, minun linnani, varustukseni ja pelastajani,
        minun kilpeni, jonka turviin minä pakenen" Ps. 144: 2

        Tässä oli koko netti kansan tietoon vastaus siihen kun sanoit:" siteerat Raamattua, ja menet sen taakse piiloon, koska et uskalla olla oma itsesi"

        " Ojenna kätesi korkeudesta, tempaa ja pelasta minut suurista vesistä, muukalaisten kädestä,
        joiden suu puhuu vilppiä ja joiden käsi on valheen käsi" jae 8

        Jumala loi meidät suoriksi, mutta he itse etsivät monia mutkia...ja tekevät tiensä mutkaisiksi!

        Raamatulla ei lyödä" sillä sehän muodostuu miljoonista jakeista, vaan näistä jakeista löytyy ja ne kertovat Jeesuksesta joka aikanaan lyö!

        Nyt ei ole aika lyödä, vaan pelastaa, parantaa, ojentaa, neuvoa, nuhdella, opettaa, rukoilla ...ettei yksikään hukkuisi...Enhän minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan , vaan tulin, että maailma Minun kauttani pelastuisi" Jeesus

        Jeesus lyö kansoja vasta Ilm. 19: 15 " Ja hänen suustansa lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja..

        Toisen tulemuksensa aikaan Jeesus lyö niitä, jotka eivät ole Jumalan kansan joukossa!!

        Leukani toimivat hienosti, ja Jumala saa päättää ovatko hänen sanansa ja ajatuksena Jumalan puhetta!

        Mutta jos jo toimit Jumalan käskyjen ja rakkauden vaatimuksen mukaan, niin sanoohan Raamattu: " Se joka on vanhurskas tehköön edelleen vanhurskautta"

        Mutta jos olet nainen, niin ohje on! Jos sinulla on jotain kysyttävää, niin kysy omalta mieheltäsi kotona!
        Ja jos sinulla ei ole miestä, niin miksikähän on kirjoitettu:

        " Ja lohikäärme vihastui vaimoon, ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus" Ilm 12: 17

        Jos sinä olet käskyjen pitämisen ja sapatin pyhittämisen vuoksi lohikäärmeen vihan kohteena, niin onhan sinulla mies, kysy häneltä, ..äläkä tästedes puhu omiasi!
        Rakkaudella tv. Benkku


      • Perhonen
        benedi kirjoitti:

        sinun sydämesi ajatustesi mukaan, sillä hän aina sanoi: " Kirjoitettu on"!!

        Hän on myös sanonut: " Kun puhutte, puhukaa Jumalan antamin sanoin" ...enhän minä muutoinkaan tahdo joutua vastuuseen omista puheistani, kuten sinä joudut!

        " Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi tahi syyttömäksi"..Mutta jos puhut Jumalan antamin sanoin, joka on sinulta vielä opettelun asteella...voisit sanoa: " Herra, ne sanat jotka annoit minulle, minä olen puhunut heille"!!

        Raamattu kertoo: " Jumalan sanat eivät tyhjänä palaja, vaan tekevät sen työn jota varten ne on (kerran>) lähetetetty"

        " Mutta nämä ovat kirjoitetut, että te uskoisitte, että Jeesus on Kristus, Jumalan Poika, (eikä Joosefin poika) ja että teillä uskon kautta olisi elämä hänen nimessänsä"

        Mutta kuinka voitte uskoa, jos ei ole ketään joka kertoisi mitä Jumala on puhunut?

        " Psalmista sanoo 119:11 " Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu, ja valkeus minun polullani"

        Huomaatteko, ettei ole vihjaustakaan siihen suuntaan , että Perhosen sanat millään tavalla valaisisivat kenenkään elämän polkua!!!

        Miksi minä aina ohitan, mm. arittan, myötäeläjän,perhosen,erjuthin, jne. sanat?

        Siksi koska " Minä kätken sinun sanasi (Herran sanat) sydämeeni, etten tekisi syntiä sinua vastaan" Ps 119: 11

        Eihän esim. perhonen sano: " Kiitetty ole sinä Herra, opeta minulle käskysi."
        eikä näin: " Minä iloitsen sinun käskyistäsi enkä
        sinun sanaasi unhoita" jakeet 12, 16

        Ei, hän sanoo: " Emme elä lain alla , vaan armon alla, ja ...niin, hänen silmänsä eivät koskaan avaudu näkemään Jumalan lain ihmeitä! jae 18

        Ei perhonen voi rukoilla: " Anna minulle ymmärrys ottaaksesi sinun laistasi vaarin ja noudattaaksesi sitä kaikesta sydämestäni, anna minun vaeltaa sinun käskyjesi polkua, sillä sitä minä halajan,

        Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi ,
        aina ja iankaikkisesti" Ps 119: 34, 35, 44

        Tällainen oli Daavidin suhde lakiin, josta Raamattu sanoo: " Ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, onhan hänen hautansa meidän keskuudessamme tänäkin päivänä"

        Huomatkaa: "Jumalan palvelija tutkistelee sinun käskyjäsi" ..ja " nuhtelee julkeita, kirotuita jotka poikkeavat pois sinun käskyistäsi" jae 21

        vaikka hänen hautansa olisikin kerran ihmisten joukossa!!

        Jos me rukoilemme Pyhää Henkeä, niin hän tulee ja vastaa, mutta miten?
        Jeesus asanoi: " Kun Pyhä Henki tulee teihin , hän ottaa minun omastani ja antaa teille"
        Mistä hän puhuu?

        " Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen, opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa" 2 Tim. 3: 16

        Tästä hän puhuu! Kirjoituksista jotka ovat syntyneet Pyhän Hengen vaikutuksesta!

        Lukekaahan perhosen kirjoituksia, ja viekää ne vanhurskaitten miesten luo, ja kysykää voisivatko he nämä hänen kirjoituksensa liittää Kaanoniin, Pyhän Hengen vaikutuksesta syntyneinä?

        Mitä he sanovat perhosen kirjoittelusta?
        Eikö näin: " Totisesti! Katso, valheen työtä on tehnyt kirjanoppineiden valhekynä" Jeremia 8: 8

        " Eikö Benedi osaa tuon enempää: siteraa raamattua" perhonen

        Herra isemme Jumala on antanut käskyt ja oikeudet meille, että ottaisimme omaksemme sen maan, jonka Herra meille antaa"

        Sen vuoksi: " Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan" 5 Moos. 4: 1, 2

        Tarvitseeko meidän osata mitään muuta, kuin riippua kiinni Herrassa, meidän >Jumalasamme, ja siksihän olemme elossa vielä tänä päivänä!!

        Olemmeko me enää omia iteämmäe, kuten perhonen ehdottaa?

        Emme ole! Riittäähän että menneen ajan vaelsitte kaikkinaisessa...synnissä..

        Mutta nyt. Olemme tulleet kuuliaisiksi sille opin muodolle jonka johtoon meidät on asetettu....opin muotoon kuuluu: " En minä enää elä vaan Kristus elää minussa,...

        " Ette ole enää itsenne omat, siis kirkastakaa Jumala ruumiissanne"...eikö perhosen suu ja sormet kuulu ruumiiseen??

        Kyllä kuuluu, hän sanoo!
        No, miksi et sitten tarkkaa suutasi, ja sormiasi mitä oikein kirjoitat?

        " Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, jotka saastuttavat ihmisen, ei pesemättömin sormin syöminen ihmistä saastuta!!

        Sinun on alistettava ajatuksesi, mielesi, ruumiisi ja kaikki jäsenet , suutasi myöten Jumalan Hengen ja sanan valvontaan, et ole enää itsesi oma!

        JOs uskallat olla oma itsesi, teet syntiä ja saastut, kuten on jo käynyt!

        Mutta Jeesus voi sinut verellään puhdistaa synnin, eli lain rikkomisen sastuksesta, jos kadut, tunnustat syntisi ja hylkäät ne...voit sitten taas vaeltaa armon alla!!

        Aina kun me teemme syntiä, joudumme lain alle, pyri siis eroon laista ettei se sinua vallitse, niin silloinhan olet toeuttanut Jumalan suunnitelman!

        " Rakasta Jumalaa yli kaiken, ..ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi!
        Jos valehtelet itsellesi, ja puhut omia sanojasi, niin huomaatko, sitä samaa yrität antaa minullekin!
        Ja yrität sanoa, että olisin sama entinen, lihallinen itseni, niin korvasi kestäisivät kuulla puhettani!

        Mitä epäjumalan kuviin tulee, niin hän sanoi: " Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari--ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette MIEHEN (jeesuksen) tai NAISEN ( marian) kuvaa
        5 Moos. 4: 16

        Otinhan minä selvää, menin paikan päälle ja tarkkaan tarkistin asian, olivatko he tehneet epäjumalan kuvan itselleen!

        Vasta sen jälkeenhän minä ennustin ja profetoin ja kerroin mitä tapahtuu, tasan kolmen viikon päästä, ellette tee kauttani tulleen Herran sanan mukaan!

        " Poistakaa vieraat jumalat joita teillä on keskuudessanne" Raamattu!

        Vaikka eivät ne jumalia ole, vaan naurettavia tekeleitä, ja kun niiden päivä tulee, ne hukkuvat!

        Jumalan sanan taaksehan me menemmekin piiloon ja turvaan!

        " opeta minut tekemään sitä, mikä sinulle kelpaa,
        sillä sinä olet minun Jumalani." Psalmi 143: 10

        Kelpaavatko epäjumalankuvat Herralle? Hänkö se opetti sinut kädestä pitäen niitä tekemään!

        Muistapa, Mikä on tärkein käsky laissa?

        Seuraavaksi tietotekniikan virsi:

        " Kiitetty olkoon Herra, minun kallioni, joka opettaa minun käteni taistelemaan,
        minun sormeni sotimaan" Ps. 114: 1

        Sinä sodit minua omien käsiesi ja omien sormiesi voimalla, tietsikan kautta , ja minä sodin Herran opettamilla käsillä ja sormilla!

        Hänen, "joka antaa minulle armon, minun linnani, varustukseni ja pelastajani,
        minun kilpeni, jonka turviin minä pakenen" Ps. 144: 2

        Tässä oli koko netti kansan tietoon vastaus siihen kun sanoit:" siteerat Raamattua, ja menet sen taakse piiloon, koska et uskalla olla oma itsesi"

        " Ojenna kätesi korkeudesta, tempaa ja pelasta minut suurista vesistä, muukalaisten kädestä,
        joiden suu puhuu vilppiä ja joiden käsi on valheen käsi" jae 8

        Jumala loi meidät suoriksi, mutta he itse etsivät monia mutkia...ja tekevät tiensä mutkaisiksi!

        Raamatulla ei lyödä" sillä sehän muodostuu miljoonista jakeista, vaan näistä jakeista löytyy ja ne kertovat Jeesuksesta joka aikanaan lyö!

        Nyt ei ole aika lyödä, vaan pelastaa, parantaa, ojentaa, neuvoa, nuhdella, opettaa, rukoilla ...ettei yksikään hukkuisi...Enhän minä ole tullut maailmaa tuomitsemaan , vaan tulin, että maailma Minun kauttani pelastuisi" Jeesus

        Jeesus lyö kansoja vasta Ilm. 19: 15 " Ja hänen suustansa lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja..

        Toisen tulemuksensa aikaan Jeesus lyö niitä, jotka eivät ole Jumalan kansan joukossa!!

        Leukani toimivat hienosti, ja Jumala saa päättää ovatko hänen sanansa ja ajatuksena Jumalan puhetta!

        Mutta jos jo toimit Jumalan käskyjen ja rakkauden vaatimuksen mukaan, niin sanoohan Raamattu: " Se joka on vanhurskas tehköön edelleen vanhurskautta"

        Mutta jos olet nainen, niin ohje on! Jos sinulla on jotain kysyttävää, niin kysy omalta mieheltäsi kotona!
        Ja jos sinulla ei ole miestä, niin miksikähän on kirjoitettu:

        " Ja lohikäärme vihastui vaimoon, ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus" Ilm 12: 17

        Jos sinä olet käskyjen pitämisen ja sapatin pyhittämisen vuoksi lohikäärmeen vihan kohteena, niin onhan sinulla mies, kysy häneltä, ..äläkä tästedes puhu omiasi!
        Rakkaudella tv. Benkku

        Mieheltäni, veriyljältäni, minä kysyinkin ja puhun Hänen antamalla luvalla.

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta

        Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa (vrt. Matt. 5:33).] [3. Moos. 19:12, 24:16]

        Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.

        Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää, on Jumalasta, mutta se, joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa nähnyt. [1. Joh. 3:6]


      • benedi
        Perhonen kirjoitti:

        Mieheltäni, veriyljältäni, minä kysyinkin ja puhun Hänen antamalla luvalla.

        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka johdatin sinut pois Egyptistä, orjuuden maasta

        Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää väärin hänen nimeään.* [Sananmukaisesti: »Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.» Osassa myöhempää perinnettä käskyn on katsottu kieltävän Jumalan nimen turhan tai halventavan käytön. Alun perin kielto koski kuitenkin väärää valaa (vrt. Matt. 5:33).] [3. Moos. 19:12, 24:16]

        Älä kumarra äläkä palvele niitä, sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala. Aina kolmanteen ja neljänteen polveen minä panen lapset vastaamaan isiensä pahoista teoista, vaadin tilille ne, jotka vihaavat minua.

        Rakas ystävä, älä ota esimerkkiä pahasta, vaan hyvästä. Joka tekee hyvää, on Jumalasta, mutta se, joka tekee pahaa, ei ole Jumalaa nähnyt. [1. Joh. 3:6]

        että se oli Jeesus , joka johti Israelin kansan Egybtin maasta orjuuden pesästä??

        Sanoihan Hän" Minä tulin omieni tykö, mutta he eivät ottaneet minua vastaan"!

        Mikä on Herran nimi? Sanoihan Pietari " Herrani, minun Jumalani!!

        Oliskohan se Jumalan nimi tässä:??

        " Jumala vastasi Moosekselle: " Minä olen se, joka minä olen"
        Ja hän sanoi vielä: " Sano israelilaisille näin: "M i n ä o l e n" lähetti minut teidän luoksenne"
        2 Moos. 3: 14

        " Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle,
        " Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; TÄMÄ ON MINUN NIMENI IANKAIKKISESTI, JA NÄIN MINUA KUTSUTTAKOON SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN" jae 15

        " Minä olen". merkitsee Jehvee, Jahve...

        Jos veriyljältäsi kysyit, niin miksi Hän ei kertonut sinulle nimeään?
        Jouduit kuitenkin kysymään sitä mieheltä, vaikka minä en olekaan sinun miehesi!

        " Ja hän alkoi Mooseksesta...ja selitti heille mitä hänestä oli Mooses kirjoittanut..

        Mitäs Mooses Jeesuksesta " M i n ä o l e n "
        onkaan kirjoittanut?

        Huh, todella paljon,...kysyhän uudelleen " veriyljältäsi"...hän taas sanoo: " Tule , ja tuo miehesi tänne"

        Vai aiotko sanoa, benedi , oletko sinä suurempi kuin hän joka istui samarialaisen naisen kanssa kaivolla juttelemassa!!

        En ole suurempi, mutta voin uskossa tehdä suurempia tekoja, kuin mitä Jeesus teki, niin Hän on sanassaan sanonut!!

        Sehän riippuu ihan siitä onko minulla uskoa!
        Sitä et sinä voi tietää, mutta Jeesus , joka on minua suurempi, Hän kyllä sen tietää!

        No niin en olekaan vielä käyttänyt Herran, minun Jumalani nimeä, mutta voin käyttää sitä heti kun tiedän mitä häneltä anoisin!

        Olisiko sinulla jotain mielessä?

        " Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin te saatte sen"

        No nyt tiedät kuka on hyvä, vaikka hänkin kyllä kielsi olevansa hyvä, Isä yksin on hyvä, se, miksi " M i n ä o l e n " kielsi olevansa hyvä, niin kysäisepä sitäkin veriyljältäsi, ja jos hän ei sinulle vastaa, niin tule taas kysymään Benkulta!

        " Teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta noiden ei ole annettu"!!

        Päättelette itse, tuosta Jumalan nimi asiasta, onko sinun annettu??


      • Perhonen
        benedi kirjoitti:

        että se oli Jeesus , joka johti Israelin kansan Egybtin maasta orjuuden pesästä??

        Sanoihan Hän" Minä tulin omieni tykö, mutta he eivät ottaneet minua vastaan"!

        Mikä on Herran nimi? Sanoihan Pietari " Herrani, minun Jumalani!!

        Oliskohan se Jumalan nimi tässä:??

        " Jumala vastasi Moosekselle: " Minä olen se, joka minä olen"
        Ja hän sanoi vielä: " Sano israelilaisille näin: "M i n ä o l e n" lähetti minut teidän luoksenne"
        2 Moos. 3: 14

        " Ja Jumala sanoi vielä Moosekselle,
        " Sano israelilaisille näin: Herra, teidän isienne Jumala ja Jaakobin Jumala, lähetti minut teidän luoksenne; TÄMÄ ON MINUN NIMENI IANKAIKKISESTI, JA NÄIN MINUA KUTSUTTAKOON SUKUPOLVESTA SUKUPOLVEEN" jae 15

        " Minä olen". merkitsee Jehvee, Jahve...

        Jos veriyljältäsi kysyit, niin miksi Hän ei kertonut sinulle nimeään?
        Jouduit kuitenkin kysymään sitä mieheltä, vaikka minä en olekaan sinun miehesi!

        " Ja hän alkoi Mooseksesta...ja selitti heille mitä hänestä oli Mooses kirjoittanut..

        Mitäs Mooses Jeesuksesta " M i n ä o l e n "
        onkaan kirjoittanut?

        Huh, todella paljon,...kysyhän uudelleen " veriyljältäsi"...hän taas sanoo: " Tule , ja tuo miehesi tänne"

        Vai aiotko sanoa, benedi , oletko sinä suurempi kuin hän joka istui samarialaisen naisen kanssa kaivolla juttelemassa!!

        En ole suurempi, mutta voin uskossa tehdä suurempia tekoja, kuin mitä Jeesus teki, niin Hän on sanassaan sanonut!!

        Sehän riippuu ihan siitä onko minulla uskoa!
        Sitä et sinä voi tietää, mutta Jeesus , joka on minua suurempi, Hän kyllä sen tietää!

        No niin en olekaan vielä käyttänyt Herran, minun Jumalani nimeä, mutta voin käyttää sitä heti kun tiedän mitä häneltä anoisin!

        Olisiko sinulla jotain mielessä?

        " Anokaa mitä ikinä tahdotte, niin te saatte sen"

        No nyt tiedät kuka on hyvä, vaikka hänkin kyllä kielsi olevansa hyvä, Isä yksin on hyvä, se, miksi " M i n ä o l e n " kielsi olevansa hyvä, niin kysäisepä sitäkin veriyljältäsi, ja jos hän ei sinulle vastaa, niin tule taas kysymään Benkulta!

        " Teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta noiden ei ole annettu"!!

        Päättelette itse, tuosta Jumalan nimi asiasta, onko sinun annettu??

        Mene pois, kivisydäminen benedi. Olet vain eksyttäjä, etkä mitään muuta. Sinun ansiostasi moni tulee kääntymään tieltä pois, eikä pysy tiellä, sillä vääntelet Jumalan Sanaa ymmärtämättömänä.

        Mutta Jumala itse on sinulle puhuva ja Hänen kätensä alle sinä olet jäävä. Sillä Jumala ei jätä rankaisematta valheprofeettoja, jotka Hänen nimissään puhuvat sanoja, joita Hän ei ole heidän käskenyt puhua.

        Menen nyt Herrani rauhaan, sillä tämä maailma on täynnä eksyttäjiä.


    • kausaalinen

      Maailmat on sisäkkäin kuin sormet sormien lomassa, toinen toistaan hienompijakoisempina. Tulliasemat on tehty eri maailmojen välille. Jos läpäisee tullimuodollisuudet, niin pääsee vaihtamaan hiippakuntaa. Meillä ei vielä ole järin laajamittaista yhteistyötä eri hiippakuntien välillä tietoisesti, koska emme vielä ole opiskelleet eri hiippakuntien kieltä ja sopivia käyttössääntöjä. Unitilassa kyllä pääsemme toisiin hiippakuntiin jo nyt, tosin silloin on tullimiehet matkassa mukana siltä varalta jos sattuisimme käyttäytymään miten sattuu.

      • Perhonen

        Kun käytit sanaa tulliasema, välähti mielessäni uni, jossa olin Moskovassa vangittuna. Tarkoitukseni oli päästä kaksoisolennon avulla sieltä pois takaisin Suomeen. Ja niinhän siinä kävi, että pääsin sieltä. :)

        Eräs toinen uneni tapahtumat sijoittuivat lentokentälle ja taas passin- ja lippujen tarkastamiseen. Eräs venäläinen nainen yritti tappaa minut puukolla, mutta joku esti sen. Pääsin lentokoneeseen, jonka määränpää oli Suomi.

        Vai tulliasemia ne ovatkin, ne hiippakuntien väliset "tarkastuspisteet". Ketkä siellä on tullimiehinä? Tuli vaan mieleen, koska kolmannessa unessa olin menossa Venäjälle ja rakastuin tullimieheen. ;D

        Juu.. unimaailmani oli vilkasta erääseen aikaan, mutta ei nykyään. Minne lienen eksynyt tässä välillä?!


      • Lahtinen...

        Noin se on.


      • Aritta
        Lahtinen... kirjoitti:

        Noin se on.

        Miksi haluat minun aina lukevan sellaisten tekstiä jotka kirjoittavat niin kuin minä ajattelen?

        Minä en muuten usko mihinkään tulleihin mutta jokainen taso on eri kehitystaso. Välillä käymme täällä kehittymässä ja kun olemme sen tehneet nousemme yhden tason ylemmäs.


      • Perhonen
        Aritta kirjoitti:

        Miksi haluat minun aina lukevan sellaisten tekstiä jotka kirjoittavat niin kuin minä ajattelen?

        Minä en muuten usko mihinkään tulleihin mutta jokainen taso on eri kehitystaso. Välillä käymme täällä kehittymässä ja kun olemme sen tehneet nousemme yhden tason ylemmäs.

        Hei Aritta, kerrotko vähän lisää noista tasoista? Onko ne sidottuja ihmisen fyysiseen ikään vai mihin? Ja milloin se siirtyminen tapahtuu?

        Yritän tässä hahmottaa erästä elämäni asiaa.. isohkoa sanoisin: aiheena miehet ja heidän kanssaan toimeen tuleminen/tulemattomuus (kuinka ollakaan). Yritän päästä jyvälle mitä teen väärin miehen kanssa, sillä en ole vielä naimisissa.


      • Lahtinen...
        Aritta kirjoitti:

        Miksi haluat minun aina lukevan sellaisten tekstiä jotka kirjoittavat niin kuin minä ajattelen?

        Minä en muuten usko mihinkään tulleihin mutta jokainen taso on eri kehitystaso. Välillä käymme täällä kehittymässä ja kun olemme sen tehneet nousemme yhden tason ylemmäs.

        Vertauskuva. Tullit.
        Kuvaus vain on niin hyvä että iloissani halusin kertoa mitä ajattelin.
        Kyllä meidän, sinun ja minun näkemykset eroavat melko paljon.
        Mutta ei se tarkoita ettenkö Ihmisenä sinusta pitäisi. Kuten ... täkin ja jarousesta.


      • Aritta
        Perhonen kirjoitti:

        Hei Aritta, kerrotko vähän lisää noista tasoista? Onko ne sidottuja ihmisen fyysiseen ikään vai mihin? Ja milloin se siirtyminen tapahtuu?

        Yritän tässä hahmottaa erästä elämäni asiaa.. isohkoa sanoisin: aiheena miehet ja heidän kanssaan toimeen tuleminen/tulemattomuus (kuinka ollakaan). Yritän päästä jyvälle mitä teen väärin miehen kanssa, sillä en ole vielä naimisissa.

        näillä tasoilla ihmisten henkistä kehittymistä. Jokaiselle eteenpäin menolle on tasonsa kunnes ei enää tarvitse inkarnoitua materiaan.

        Ongelmasi johtuu varmaan karmasta joka on selvitettävä. Usein on niin että naiset valitsevat aina samanlaisen miehen samoine vikoineen eikä yhdessäolosta sitten tule mitään.

        Monet naiset esim valitsevat väkivaltaisen miehen ja kun pääsevät hänestä eroon on seuraava mieskin väkivaltainen. Ja miksi näin on?

        Ehkäpä naisen on opittava ymmärtämään oma arvonsa ja yritettävä tulla toimeen omin avuin ennenkuin edes harkitsee miehen valintaa. :-)

        En nyt tietenkään tiedä mikä sinulla menee vikaan mutta mieti mitä sinun pitäisi näistä kokemuksista oppia. :-)


      • Aritta
        Lahtinen... kirjoitti:

        Vertauskuva. Tullit.
        Kuvaus vain on niin hyvä että iloissani halusin kertoa mitä ajattelin.
        Kyllä meidän, sinun ja minun näkemykset eroavat melko paljon.
        Mutta ei se tarkoita ettenkö Ihmisenä sinusta pitäisi. Kuten ... täkin ja jarousesta.

        En tietysti heti älynnyt. :-)

        Juu, sinä kuulut myös niihin mukaviin ihmisiin joiden kanssa pidetään saunatreffit - joskus. :-)


      • Perhonen
        Aritta kirjoitti:

        näillä tasoilla ihmisten henkistä kehittymistä. Jokaiselle eteenpäin menolle on tasonsa kunnes ei enää tarvitse inkarnoitua materiaan.

        Ongelmasi johtuu varmaan karmasta joka on selvitettävä. Usein on niin että naiset valitsevat aina samanlaisen miehen samoine vikoineen eikä yhdessäolosta sitten tule mitään.

        Monet naiset esim valitsevat väkivaltaisen miehen ja kun pääsevät hänestä eroon on seuraava mieskin väkivaltainen. Ja miksi näin on?

        Ehkäpä naisen on opittava ymmärtämään oma arvonsa ja yritettävä tulla toimeen omin avuin ennenkuin edes harkitsee miehen valintaa. :-)

        En nyt tietenkään tiedä mikä sinulla menee vikaan mutta mieti mitä sinun pitäisi näistä kokemuksista oppia. :-)

        Vastasitko Aritta minulle, Perhoselle? Luin mielenkiinnosta alun viestistäsi, mutta sitten menin hämilleni, kun aloit puhumaan miehen valitsemisesta. Minä en ole puhunut, muistaakseni, miehistä tai millaisia he ovat olleet. Mistäköhän sinä sellaisen aiheen sait? Olen vähän ihmeissäni... :/


      • tekstiä käsitetä.
        Perhonen kirjoitti:

        Vastasitko Aritta minulle, Perhoselle? Luin mielenkiinnosta alun viestistäsi, mutta sitten menin hämilleni, kun aloit puhumaan miehen valitsemisesta. Minä en ole puhunut, muistaakseni, miehistä tai millaisia he ovat olleet. Mistäköhän sinä sellaisen aiheen sait? Olen vähän ihmeissäni... :/

        Sää sanoit ette tule toimeen miesten kanssa. Sen jälkeen vastattiin että ihmissuhde ongelmat voi olla karmallisia, ja käytettiin esimerkkiä mitä karma voi saada aikaan: sen että ongelma toistuu muissakin ihmissuhteissa, kunnes se on ratkaistu ja siihen liittyvä läksy opittu. Käsitätkö.


      • Aritta
        Perhonen kirjoitti:

        Vastasitko Aritta minulle, Perhoselle? Luin mielenkiinnosta alun viestistäsi, mutta sitten menin hämilleni, kun aloit puhumaan miehen valitsemisesta. Minä en ole puhunut, muistaakseni, miehistä tai millaisia he ovat olleet. Mistäköhän sinä sellaisen aiheen sait? Olen vähän ihmeissäni... :/

        Ei tarkoittanut sinua miehen valitsemisessa. :-)
        Hankalaa kirjoittaa vastausta, pitäisi oikeastaan tavata nokatusten ja jutella. :-)


      • Perhonen
        tekstiä käsitetä. kirjoitti:

        Sää sanoit ette tule toimeen miesten kanssa. Sen jälkeen vastattiin että ihmissuhde ongelmat voi olla karmallisia, ja käytettiin esimerkkiä mitä karma voi saada aikaan: sen että ongelma toistuu muissakin ihmissuhteissa, kunnes se on ratkaistu ja siihen liittyvä läksy opittu. Käsitätkö.

        Kirjoitin: "miehet ja heidän kanssaan toimeen tuleminen/tulemattomuus (kuinka ollakaan). Yritän päästä jyvälle mitä teen väärin miehen kanssa, sillä en ole vielä naimisissa."

        Kirjoituksessani on "toimeen tuleminen/tulemattomuus" sekä "mitä minä teen väärin".

        Ymmärrän, että mitä kylvää sitä niittää. On kuule ollut jo 20 vuotta aikaa kylvää ja niittää, mutta naimisiin en ole päässyt. Jotainhan minä teen ilmiselvästi väärin tai oikein ;D On nimittäin ollut monesti sellaisia tapahtumia, että parin kolmen tapaamiskerran jälkeen emme miehen kanssa tapaakaan, mutta kun näen hänet seuraavan kerran (esim. 6 kk:n kuluttua kadulla ja juttelen), hän kertoo kihlautuneensa. Eli olen kuin Johannes Kastaja, joka valmistelee miehiä sitoutumaan seuraavassa suhteessaan. Niitä on ollut paljon!! Liikaakin, koska itse haluaisin avioitua. Ehkä tehtävänäni on valmistella miehiä sitoutumaan seuraavassa suhteessaan. ;D


    • Joku vaan

      Alkukeskustelut näyttävät vievän keskustelua taas tuonne Jeesukseen ja Jumalaan -päin, joten kysäisenpä:

      Uskoiko tuo kuollut läheisesi Jeesukseen?

      Olen itse 38-vuotias nainen ja isäni kuoli, kun olin 18-vuotias. Tuolloin ei perheessämme kukaan sanonut uskovansa oikeastaan mihinkään; ei yhteydenpitoon kuolleiden kanssa eikä Jeesukseenkaan. Ei tullut tuolloin eikä myöhemminkään mieleeni alkaa pitämään yhteyttä isääni. Hän kuoli ja sillä sipuli. Koska hän kuoli tapaturmaisesti, kielsin useita vuosia hänen kuolemansa, koska suruni oli niin raskas. Kieltämisen vuoksi en aloittanut käsittelemään suruani vasta kuin n.25-vuotiaana. Loputkin surusta käsittelin vasta tultuani 35-vuotiaaksi. Siis 10 vuotta työstin suruani, mutta nyt olen saanut rauhan. Joku toinen käsittelee suruansa varmasti nopeammin, mutta hänellä onkin siihen resursseja eli eväitä enemmän kuin minulla.

      Siispä lohdutan, että läheisesi kuolema on surullinen asia. Kaipaat häntä, koska et näe häntä enää. Voit katsella kuvia ja muistella häntä, mutta kuollut on kuollut. Et saa häneen yhteyttä muutoin kuin muistojesi kautta.

      Tunteesi, että hän viittoisi polkuasi tuonpuoleisesta on vain tunne. Kaipaat häntä niin paljon, että koet sen noin. Ajatuksesi ja tunteesi ovat sinulle tosia, joten en kiistä niitä. Vierelläsi on muita ihmisiä tukemassa ja kannustamassa.

      Rohkaisen sinua jatkamaan elämistä elävien kanssa. Kuollut on poissa, mutta ei muistoistamme.

    • benedi

      kuolleisiin henkiin..vainaja ja tietäjä henkiin, se hävitetään kerran Jumalan kansan joukosta!

      " Katso minä sanon teille salaisuuden: emme me kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme.

      " yht'äkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme" 1 Kor. 15: 51, 52

      Se joka manaa kuolleita henkiä ja on yhteydessä niihin ...niin yksikään heistä ei ole näkevä sitä maata, jonka Jumala on valalla vannoen luvannut meille!

      Jumalan kansa on erillään asuva kansa, eikä se lukeudu pakanakansojen joukkoon, eikä sillä ole pakanoitten kauhistuksia oppeinaan!

      • Aritta

        pelotella ihmisiä. Se mitä kirjoitat on pelkkää palturia tai oikeastaan harhauskoa. Ethän sinä valehtele, luulet vain väärin.


      • noin.

        Se joka manaa kuolleita henkiä ja on yhteydessä niihin ...niin yksikään


        Meedio ei ole manaaja vaan välittäjä. Ketään ei saada paikalle pyynnöstä, vaan se riippuu täysin henkimaailmasta kuka haluaa tulla. Henkimaailmasta on suuri tarve yhteydenottoon ja sieltä tullaan vapaaehtoisesti ja omasta halusta.
        Teet aivan perustavanlaatuisia karkeita erehdyksiä, koska et tiedä asioista mitään.


      • benedi
        noin. kirjoitti:

        Se joka manaa kuolleita henkiä ja on yhteydessä niihin ...niin yksikään


        Meedio ei ole manaaja vaan välittäjä. Ketään ei saada paikalle pyynnöstä, vaan se riippuu täysin henkimaailmasta kuka haluaa tulla. Henkimaailmasta on suuri tarve yhteydenottoon ja sieltä tullaan vapaaehtoisesti ja omasta halusta.
        Teet aivan perustavanlaatuisia karkeita erehdyksiä, koska et tiedä asioista mitään.

        " Astu esiin loitsuinesi ja paljoine velhouksinesi, joillolet vaivannut itseäsi nuoruudestasi asti:
        ehkä hyvinkin saat avun, ehkä herätät pelkoa"

        " Sinä olet väsyttänyt itsesi paljolla neuvottelullasi.
        Astukoot esiin ja auttakoot sinua taivaan mittaajat, tähtien tähystäjät, jotka kuu kuulta ilmoittavat mitä sinulle tapahtuva on.

        " Katso, he ovat kuin kuivat korret:
        tuli polttaa heidät
        he eivät pelasta henkeään liekin vallasta" Jesaja 47: 12-14

        Näin käy horoskooppinen selittäjille, laatijoille, ja todennäköisesti niihin uskoville lukijoille!

        " Katselemalla te muututte, sen kuvan kaltaiseksi jota katselette"
        Tehän katselette, kalaa, rapua, härkää, neitsyttä, vaakaa, leijonaa jne...

        " Kuolleet eivät virkoa eloon, vainajat eivät nouse:
        niin sinä olet heille kostanut tuhonnut heidät ja hävittänyt kaiken heidän muistonsa" Jesaja 26: 14

        Se, kuka nousee maasta ovat saatanan- pahoja vainaja-ja tietäjä henkiä, joiden monituhansia vuosia vanhalla ammattitaidolla teidät eksytetään.

        Lankenneet enkelit vetävät teidät yhä kauemmas pysyvästä turvasta Jumalasta, ja te suostuitte ja vieläpä pilkanten Jumalaa menette saatanan pauloihin!

        Sen vuoksi ne, jotka ottavat yhteyttä kuolleisiin henkiin, heidät hävitetään Jumalan kansan joukosta...

        " Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa,
        ja he kysyvät epäjumalilta, henkien manaajilta,
        vainaja-ja tietäjähenkiltä.Jesaja 19: 3

        " Ja kun he sanovat teille: (Arittat jne.) " Kysykää vainaja-ja tietäjä henkiltä, jotka supisevat ja mumisevat, niin eikö kansa kysyisi Jumalaltansa? Kuolleiltako elävien puolesta? Jesaja 8: 19

        " Pysykää laissa ja todistuksessa, elleivät he näin sano ( ja Aritta , ja muut,eivät sano!), ei heillä aamunkoittoa ole jae 20.

        " Eivät he pelasta henkeään liekkien vallasta"

        " Riehukaa kansat, kuitenkin kukistutte..pitäkää neuvoa kuolleitten kanssa, se raukeaa:
        sopikaa sopimus: ei se pysy.
        Sillä Jumala on meidän kansamme, eikä teidän!!
        Jesaja!

        Menee just näin! Ja siihen teidän on tyytyminen!


    • tämä tiedetään

      Kun ihmisen aivojen sähkökemiallinen toiminta loppuu on ihminen pysyvästi ja lopullisesti kuollut, eikä ihminen enää pysty tiedostamaan mitään, ei edes omaa kuolemaansa.

      Kuollut ruumis on pelkkää ongelmajätettä, joka täytyy hävittää/tuhota kulloisenkin maan lainsäädännön mukaisesti esim. polttamalla ja/tai hautaamalla maahan.

    • ulos peloteltu

      Kyllä kuoleisiin voi olla yhteydessä, eikä siinä ole mitään pahaa.
      Unessa ne usein myös voivat varoittaa jostain.

      Mutta täällä on saatanaan ja demoneihin uskovia, eli täältä ei kannata kysyä henkimaailmaan liittyviä asioita.

    • Aritta

      On täysin mahdollista olla yhteydessä "kuolleisiin" sukulaisiin koska kuolemaa ei ole.

      Kun jätämme fyysisen ruumiimme siirrymme toiseen ulottuvuuteen. Ulottuvuudet eivät ole ylhäällä avaruudessa vaan tässä missä me nytkin elämme. Ne "verhot" jotka erottavat ulottuvuudet toisistaan alkavat ohentua joten alkaa olla helpompaa ja helpompaa olla edesmenneiden kanssa yhteydessä. Se on ihan normaalia sanokoot sitten benedi & Co mitä hyvänsä. He eivät tiedä koska eivät ole ikinä uskaltaneet avata itseään sellaiselle mahdollisuudelle.

      Isoisäni on ollut minulle oppaana sen jälkeen kun hän siirtyi rajan taakse.

      • Ilmankos

        Ilmankos sinulla näyttää kaikki menevän päin mäntyjä. Olen lukenut kommenttejasi ja vaikuttaa siltä, kuten muillakin kaltaisillasi, ettei kaikki asiat ole kunnossa sisäisesti, koska uskot noin. Kerrotko mikä kohta sisimmässäsi on rikki?


      • velhotar

        Ehkä sinunkin kannattaa jättää nämä ahdasmieliset tänne, koska he eivät ymmärrä sinua.
        Voi kumpa olisi jossain keskustelu paikka, jossa kaltaisiamme ei tuomita, vaan siellä olisi ihmisiä, jotka jo osaisi ajatella järjellä.

        Et saa täältä muuta kuin paskaa niskaan. Sitä en sinulle toivo.

        Iloisia päiviä sinulle ja kiitos siitä, että saimme kohdata.


      • Aritta
        Ilmankos kirjoitti:

        Ilmankos sinulla näyttää kaikki menevän päin mäntyjä. Olen lukenut kommenttejasi ja vaikuttaa siltä, kuten muillakin kaltaisillasi, ettei kaikki asiat ole kunnossa sisäisesti, koska uskot noin. Kerrotko mikä kohta sisimmässäsi on rikki?

        uskosta eroon eheydyin kokonaan. Miten on itsesi laita? Vaikutat rikkoutuneelta.


      • Aritta
        velhotar kirjoitti:

        Ehkä sinunkin kannattaa jättää nämä ahdasmieliset tänne, koska he eivät ymmärrä sinua.
        Voi kumpa olisi jossain keskustelu paikka, jossa kaltaisiamme ei tuomita, vaan siellä olisi ihmisiä, jotka jo osaisi ajatella järjellä.

        Et saa täältä muuta kuin paskaa niskaan. Sitä en sinulle toivo.

        Iloisia päiviä sinulle ja kiitos siitä, että saimme kohdata.

        mukavia ihmisiä jotka haluaisin tavata ihan oikeasti ja sinäkin kuulut heihin.

        Iloisia päiviä sinulle myös. :-)


      • Aritta
        velhotar kirjoitti:

        Ehkä sinunkin kannattaa jättää nämä ahdasmieliset tänne, koska he eivät ymmärrä sinua.
        Voi kumpa olisi jossain keskustelu paikka, jossa kaltaisiamme ei tuomita, vaan siellä olisi ihmisiä, jotka jo osaisi ajatella järjellä.

        Et saa täältä muuta kuin paskaa niskaan. Sitä en sinulle toivo.

        Iloisia päiviä sinulle ja kiitos siitä, että saimme kohdata.

        täällä on paljon mukaviaKIN ihmisiä. :-)


      • kuolematon sielu
        Aritta kirjoitti:

        täällä on paljon mukaviaKIN ihmisiä. :-)

        pidettäisi vaikkapa saunailta jossain joskus?


      • Aritta
        kuolematon sielu kirjoitti:

        pidettäisi vaikkapa saunailta jossain joskus?

        Se olikin hyvä ajatus! :-)


      • velhotar
        kuolematon sielu kirjoitti:

        pidettäisi vaikkapa saunailta jossain joskus?

        Kyllä mukava seura kelpaa.


    • cybo-ceronimo-cabriel-61

      //Onko täälä sellaisia jotka uskovat yhteyteen läheisen kuolleen ihmisen kanssa?//



      - Varmasti on



      //Minulla on todella vahva tunne... kaikki asiat ja tapahtumat. Ihan niinkuin hän viitoittasi polkuani tuonpuoleisesta kun ei tääläkään vierelläni ole kulkemassa//



      - Tuntuu varmaan turvallisemmalta kulkea?



      //Kokemuksia toivoo tahmatassu//



      - Yksikään kuollut kaverini[heitä on jo monta], isäni, sukulaiseni ei ole tullut takaisin missään muodossa kertomaan mitään, tai ohjaamaan yhtään askeltani mihinkään suuntaan.

      • sairaanhoitaja opiskelija

        On unessa ystäväni ja kummisetäni käyneet kertomassa, että kaikki on ok.
        Enempää kuolleita ei minun lähipiirissä ole.


      • sairaanhoitaja opiskelija kirjoitti:

        On unessa ystäväni ja kummisetäni käyneet kertomassa, että kaikki on ok.
        Enempää kuolleita ei minun lähipiirissä ole.

        sielu irtaantuu ja taatusti ylittää rajan tuonpuoleiseen. Olisiko näin, että sielu toisi viestin tullessaan takaisin?


      • Heather-Jarouse
        Myötäeläjä kirjoitti:

        sielu irtaantuu ja taatusti ylittää rajan tuonpuoleiseen. Olisiko näin, että sielu toisi viestin tullessaan takaisin?

        näin on
        niillä joiden tietoisuus on laajentunut


      • Heather-Jarouse kirjoitti:

        näin on
        niillä joiden tietoisuus on laajentunut

        pitäisi oivaltaa, että sielu tekee jatkuvasti vierailuja 'rajan taakse'.
        Eli kysymyksessä on eri tasolla oleva 'rinnakkaismaailma', jonne siirrytään ns. kuoleman jälkeen. Fyysinen vaate jää ja oleellinen jatkaa normaalia rutiinia?


      • benedi
        Myötäeläjä kirjoitti:

        pitäisi oivaltaa, että sielu tekee jatkuvasti vierailuja 'rajan taakse'.
        Eli kysymyksessä on eri tasolla oleva 'rinnakkaismaailma', jonne siirrytään ns. kuoleman jälkeen. Fyysinen vaate jää ja oleellinen jatkaa normaalia rutiinia?

        " Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava"

        Ja " Kuolleet eivät tiedä mitään"

        " Älköön keskuudessasi olko ketään, joa,....tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,

        joka lukee loitsuja, kysyy vainaja ja tietäjähenkiltä
        tahi kääntyy vainajien puoleen" 5 Moos. 18: 10-11

        " Sillä jokainen, joka senkaltaista tekee, olkoon myötäeläjä tahi Aritta, on kauhistus Herralle, ja sellaisten kauhistusten tähden Herra, sinun Jumalasi, karkoittaa heidät sinun tieltäsi" jae 12

        " Sillä nämä kansat, jotka sinä nyt karkoitat, kuuntelevat kyllä merkeistä-ennustajia ja taikurita, mutta sinulle ei Herra, sinun Jumalasi, sitä salli"

        Mutta " Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen,Joosefin
        (Jumalan pojan) Nasaretista" Joh 1: 45.


        " Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt, Häntä kuulkaa kaikessa" Jeesuksen Isä, Jeesuksen kasteen jälkeen sanoi näin.

        Emme kuule vainaja-ja tietäjä henkiä, jotka supisevat ja mumisevat, vaan kuuntelemme Jeesusta!!

        Kumpi on parempi? Kuunnella kuolleita, jotka ovat kuolleita vai Jeesusta, joka elää??


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        sairaanhoitaja opiskelija kirjoitti:

        On unessa ystäväni ja kummisetäni käyneet kertomassa, että kaikki on ok.
        Enempää kuolleita ei minun lähipiirissä ole.

        Juu, kyllä uneksin itsekin päivällä,yöllä, eli lähes aina kun vaivun uneen ja uni-maailmssa seikkailen Itse monenlaisissa hahmoissa siellä ja vähän tuollakin, ymmärrätkö vihjeen.


      • Myötäeläjä kirjoitti:

        pitäisi oivaltaa, että sielu tekee jatkuvasti vierailuja 'rajan taakse'.
        Eli kysymyksessä on eri tasolla oleva 'rinnakkaismaailma', jonne siirrytään ns. kuoleman jälkeen. Fyysinen vaate jää ja oleellinen jatkaa normaalia rutiinia?

        ylipäätään irtaantuu kehosta, todennäköisemmin nukkuessa on otollisin aika.
        Todennäköisesti tämä on totta, niin moni on sitä tietoisesti harrastanut ja kuvaukset tästä kokemuksesta ovat lähes poikkeuksetta samansuuntaisia.


      • Heather-Jarouse
        Myötäeläjä kirjoitti:

        ylipäätään irtaantuu kehosta, todennäköisemmin nukkuessa on otollisin aika.
        Todennäköisesti tämä on totta, niin moni on sitä tietoisesti harrastanut ja kuvaukset tästä kokemuksesta ovat lähes poikkeuksetta samansuuntaisia.

        kai näin on
        ainakin minä allekirjoitan tuon
        omien kokemuksieni kautta ;-)


      • velhotar
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        Juu, kyllä uneksin itsekin päivällä,yöllä, eli lähes aina kun vaivun uneen ja uni-maailmssa seikkailen Itse monenlaisissa hahmoissa siellä ja vähän tuollakin, ymmärrätkö vihjeen.

        Jos kuollut omainen varoittaa unessa minua esim. jostain ihmisestä, jota en ole koskaan nähnyt. Sitten viikon päästä törmään tähän ihmiseen. Hän vaikuttaa mukavalta ja ilman varoitusta luottaisin häneen 100%. Mutta nyt en ihan...
        Sitten kuulenkin jostain myöhemmin, että ihminen on katala kuin mikä.

        -kuka varoitti unessa?
        1. kuollut omainen
        2. Paholainen
        3. oma mieli

        Jos vaihtoehtona on paholainen, niin miksi?
        Jos oma mieli, niin mähän oon velhotar, oikeesti, jos ennalta pystyn näkemään?


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        velhotar kirjoitti:

        Jos kuollut omainen varoittaa unessa minua esim. jostain ihmisestä, jota en ole koskaan nähnyt. Sitten viikon päästä törmään tähän ihmiseen. Hän vaikuttaa mukavalta ja ilman varoitusta luottaisin häneen 100%. Mutta nyt en ihan...
        Sitten kuulenkin jostain myöhemmin, että ihminen on katala kuin mikä.

        -kuka varoitti unessa?
        1. kuollut omainen
        2. Paholainen
        3. oma mieli

        Jos vaihtoehtona on paholainen, niin miksi?
        Jos oma mieli, niin mähän oon velhotar, oikeesti, jos ennalta pystyn näkemään?

        Kaikki ihmiset ovat enemmän ja vähemmän petollisia ja mitä kauemmin on elänyt [silmät auki] ja kokenut moninaiset asiat, niin tämän tiedostaa, siksi vaihto-ehto varoituksesta menee oman ali-tajunnan piikiin.


      • Aritta
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        Kaikki ihmiset ovat enemmän ja vähemmän petollisia ja mitä kauemmin on elänyt [silmät auki] ja kokenut moninaiset asiat, niin tämän tiedostaa, siksi vaihto-ehto varoituksesta menee oman ali-tajunnan piikiin.

        Minusta ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan kilttejä. Sitä paitsi he ovat oikeastaan juuri sitä mitä heiltä odotat. Jos odotat petollisuutta niin sitä myös saat.


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        Aritta kirjoitti:

        Minusta ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan kilttejä. Sitä paitsi he ovat oikeastaan juuri sitä mitä heiltä odotat. Jos odotat petollisuutta niin sitä myös saat.

        //Sitä paitsi he ovat oikeastaan juuri sitä mitä heiltä odotat. Jos odotat petollisuutta niin sitä myös saat.//


        - Juuri tuon minä vastauksessani toin esiin["Kaikki ihmiset ovat e-n-e-m-m-ä-n ja v-ä-h-e-m-m-ä-n petollisia ja mitä k-a-u-e-m-m-i-n on elänyt [silmät auki] ja k-o-k-e-n-u-t moninaiset asiat, niin t-ä-m-ä-n tiedostaa, siksi vaihto-ehto varoituksesta menee oman ali-tajunnan piikiin"], kokemuksen, tai l-u-u-l-o-n kautta heijastuvan kuvan ali-tajuntaan, joka uni-maailmassa nousee esiin.



        //Minusta ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan kilttejä.//



        - Olet ihana :)


      • Aritta
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        //Sitä paitsi he ovat oikeastaan juuri sitä mitä heiltä odotat. Jos odotat petollisuutta niin sitä myös saat.//


        - Juuri tuon minä vastauksessani toin esiin["Kaikki ihmiset ovat e-n-e-m-m-ä-n ja v-ä-h-e-m-m-ä-n petollisia ja mitä k-a-u-e-m-m-i-n on elänyt [silmät auki] ja k-o-k-e-n-u-t moninaiset asiat, niin t-ä-m-ä-n tiedostaa, siksi vaihto-ehto varoituksesta menee oman ali-tajunnan piikiin"], kokemuksen, tai l-u-u-l-o-n kautta heijastuvan kuvan ali-tajuntaan, joka uni-maailmassa nousee esiin.



        //Minusta ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan kilttejä.//



        - Olet ihana :)

        Minä en ymmärrä yhtään mitään. :-)


      • velhotar
        cybo-ceronimo-cabriel-61 kirjoitti:

        //Sitä paitsi he ovat oikeastaan juuri sitä mitä heiltä odotat. Jos odotat petollisuutta niin sitä myös saat.//


        - Juuri tuon minä vastauksessani toin esiin["Kaikki ihmiset ovat e-n-e-m-m-ä-n ja v-ä-h-e-m-m-ä-n petollisia ja mitä k-a-u-e-m-m-i-n on elänyt [silmät auki] ja k-o-k-e-n-u-t moninaiset asiat, niin t-ä-m-ä-n tiedostaa, siksi vaihto-ehto varoituksesta menee oman ali-tajunnan piikiin"], kokemuksen, tai l-u-u-l-o-n kautta heijastuvan kuvan ali-tajuntaan, joka uni-maailmassa nousee esiin.



        //Minusta ihmiset ovat suurimmaksi osaksi ihan kilttejä.//



        - Olet ihana :)

        Että olen kiltti.
        Siskoni ja ystävänikin välillä sanoo, että sano niille "urputtajille" takaisin.

        Myönnän, etten missään nimessä halua koskaan ketään loukata ja haluan aina olla ehkä liikaakin se "auttava olkapää" ihminen.

        Kotonakin meillä on sellainen, enemmän iloinen ja huumoria ilmassa oleva kasvatus, kun "teet niinkuin äiti sanoo" tapa, mutta meillä se toimii. Joskus tietty isäntä saa omalla huumorillaan hieman oudoksuntaa osakseen muilta, mutta jälkeen niitäkin juttuja on lapsemme jaksaneet nauraa.

        Se pahuus, mikä on minussa, ja toki sitäkin joskus aina löytyy. (kerran vuodessa on hyvä rypeä itsesäälissä niin jaksaa taas). Mutta se ei ole arkipäivää. En näe sitä muissa ihmisissä, vaikka joskus joistakin vaan tulee sellainen olo... Ettei halua olla tietyn ihmisen kanssa missään tekemisissä. Ihminen on joko liian heikko energiatasoltaan tai liian voimakas, hyökkäävä, kaikkitietävä (AD/HD).

        Mutta itse tutustun n. yhteen uuteen per viikko, kun olen niin hölö. Eikä ujous vaivaa, vaan tunnen itseni välillä hölmöksi, kun alan puhua joutavia täysin vieraalle vastaantulijalle.

        Pitäisi kai enemmän hakea ihmisten pahuutta, mitä on itelläänkin... vai?
        Äf, mitä hittoa. Ihmiset on hauskoja. Miksi emme oppisi niitä tuntemaan.

        Ja tälläistä tekstiä tulee kun oma poika 7v. selittää tossa taustalla jotain näkkileivän näpäytyksistä???


      • cybo-ceronimo-cabriel-61
        velhotar kirjoitti:

        Että olen kiltti.
        Siskoni ja ystävänikin välillä sanoo, että sano niille "urputtajille" takaisin.

        Myönnän, etten missään nimessä halua koskaan ketään loukata ja haluan aina olla ehkä liikaakin se "auttava olkapää" ihminen.

        Kotonakin meillä on sellainen, enemmän iloinen ja huumoria ilmassa oleva kasvatus, kun "teet niinkuin äiti sanoo" tapa, mutta meillä se toimii. Joskus tietty isäntä saa omalla huumorillaan hieman oudoksuntaa osakseen muilta, mutta jälkeen niitäkin juttuja on lapsemme jaksaneet nauraa.

        Se pahuus, mikä on minussa, ja toki sitäkin joskus aina löytyy. (kerran vuodessa on hyvä rypeä itsesäälissä niin jaksaa taas). Mutta se ei ole arkipäivää. En näe sitä muissa ihmisissä, vaikka joskus joistakin vaan tulee sellainen olo... Ettei halua olla tietyn ihmisen kanssa missään tekemisissä. Ihminen on joko liian heikko energiatasoltaan tai liian voimakas, hyökkäävä, kaikkitietävä (AD/HD).

        Mutta itse tutustun n. yhteen uuteen per viikko, kun olen niin hölö. Eikä ujous vaivaa, vaan tunnen itseni välillä hölmöksi, kun alan puhua joutavia täysin vieraalle vastaantulijalle.

        Pitäisi kai enemmän hakea ihmisten pahuutta, mitä on itelläänkin... vai?
        Äf, mitä hittoa. Ihmiset on hauskoja. Miksi emme oppisi niitä tuntemaan.

        Ja tälläistä tekstiä tulee kun oma poika 7v. selittää tossa taustalla jotain näkkileivän näpäytyksistä???

        Kiltteys komahtaa joskus omaan nilkkaan, nimittäin kun sattuu psygopaatti, tai entinen koulu-kiusattu sosiopaatti vastaan.

        Hän "lyö löylyä lisää", kun huomaa sinun yrittävän olla mielin kielin, tuo ihminen käsittää heikkoudessaan tilanteen valta-taistelu-tilaksi, jossa kiltteys arvioidaan ennemmin alistumisena siis voimana, mitä ystävällisyys ja empatia vaatii ja ehdottomasti onkin.

        Hyvään pitää aina pyrkiä ja sitä myös muista hakea, mutta jos "kääntää toisenkin posken" edellä mainitulle esimerkille[psygopaatille], saa potkun kaupan päälle "sinne" ärsytyksestä.


      • benedi
        Heather-Jarouse kirjoitti:

        kai näin on
        ainakin minä allekirjoitan tuon
        omien kokemuksieni kautta ;-)

        " Mitä toivoa on riettaalla, kun Jumala katkaisee hänen elämänsä,
        kun hän tempaa pois hänen sielunsa" Job 27: 8


      • wängwäng
        benedi kirjoitti:

        " Mitä toivoa on riettaalla, kun Jumala katkaisee hänen elämänsä,
        kun hän tempaa pois hänen sielunsa" Job 27: 8

        jumalalla pelottelua, toimii! Siis sillä tavalla että tyypit uskoo vähemmän ja vähemmän kritinuskoon.


      • benedi
        wängwäng kirjoitti:

        jumalalla pelottelua, toimii! Siis sillä tavalla että tyypit uskoo vähemmän ja vähemmän kritinuskoon.

        Taivaassa on yhä vähemmän ja vähemmän tungosta!?

        " Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta (oikeamielisyyttä), vaan taivaan maassakin hän tekee väärin" raamattu!

        Sinä niinkuin muutkin tiedätte tarkaan , mikä tie vie Jumalan valtakuntaan, ja mistä se tie saa alkunsa,...turha teitä on enää silitellä!

        Ja tottahan tuo edellinenkin sitaattini oli! Enkä minä siitä vastaa, minä vain lainaan Raamatun sitaatteja, enkä ole vastuussa niitten oikeudellisuudesta!

        Lainaan kirjallisuutta, ..lainausmerkit tulee ja paikka mistä ko, teksti on peräisin, ..ei minulla ole osaa eikä arpaa niihin teksteihin!!

        Ei ole muuta laillista tapaa, kuin lainata, ja kertoa mistä on lainannut.

        Se, joka omiaan puhuu , se on hänen omaansa , ja laki lähtee tästä" Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi tahi syyttömäksi"

        Minuapa ei tuomita, koska en puhu omiani, vaan sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu!!

        Kirjoittajahan se vastaa siitä mitä on kirjoittanut, ei kopioija!


      • wängwäng
        benedi kirjoitti:

        Taivaassa on yhä vähemmän ja vähemmän tungosta!?

        " Jos jumalaton saa armon, ei hän opi vanhurskautta (oikeamielisyyttä), vaan taivaan maassakin hän tekee väärin" raamattu!

        Sinä niinkuin muutkin tiedätte tarkaan , mikä tie vie Jumalan valtakuntaan, ja mistä se tie saa alkunsa,...turha teitä on enää silitellä!

        Ja tottahan tuo edellinenkin sitaattini oli! Enkä minä siitä vastaa, minä vain lainaan Raamatun sitaatteja, enkä ole vastuussa niitten oikeudellisuudesta!

        Lainaan kirjallisuutta, ..lainausmerkit tulee ja paikka mistä ko, teksti on peräisin, ..ei minulla ole osaa eikä arpaa niihin teksteihin!!

        Ei ole muuta laillista tapaa, kuin lainata, ja kertoa mistä on lainannut.

        Se, joka omiaan puhuu , se on hänen omaansa , ja laki lähtee tästä" Sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi tahi syyttömäksi"

        Minuapa ei tuomita, koska en puhu omiani, vaan sitä mitä Raamattuun on kirjoitettu!!

        Kirjoittajahan se vastaa siitä mitä on kirjoittanut, ei kopioija!

        Vastuu kuuluu myös levittäjälle. Olethan vastuussa kaikesta minkä sanot.

        Lainaat vain sitaatteja tiedostamatta niiden todenperäisyyttä. Vai menikö miten metsään?

        Kunhan vain lainaat jotain että saat kunniaa itsellesi?


      • benedi kirjoitti:

        " Mitä toivoa on riettaalla, kun Jumala katkaisee hänen elämänsä,
        kun hän tempaa pois hänen sielunsa" Job 27: 8

        ei katkaise yhtäkään elämää.
        Jumala ei puutu millään tasoilla sielun kulkuun, niin täydellistä on Hänen alkuperäinen suunnitelmansa. Jos Jumala joutuisi puuttumaan asioihin, osoittaisi tämä epätäydellistä suunnitelmaa ja näin ei suinkaan ole.


      • benedi
        Myötäeläjä kirjoitti:

        ei katkaise yhtäkään elämää.
        Jumala ei puutu millään tasoilla sielun kulkuun, niin täydellistä on Hänen alkuperäinen suunnitelmansa. Jos Jumala joutuisi puuttumaan asioihin, osoittaisi tämä epätäydellistä suunnitelmaa ja näin ei suinkaan ole.

        > " Jumala ei millään tavalla puutu millään tasoilla sielun kulkuun<

        Minä olen syntynyt todistamaan totuuden puolesta!

        " Vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni"

        " niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja NÄÄNNYTTÄVÄT TEIDÄN SIELUNNE 3 Moos. 26: 15, 16

        ...."sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun (sielun) syntini selkäsi taa" Jesaja 38: 17

        " Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa"
        " Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta" Psalmi 49: 8-9

        Puuhuuko Myötäeläjän suu viisautta ja onko hänen sydämensä ajatus ymmärrystä?

        " Ihminen, mahtavinkin (myötäeläjä), on ymmärrystä vailla,
        hän on verrattava eläimiin , jotka hukkuvat" jae 21


      • benedi kirjoitti:

        > " Jumala ei millään tavalla puutu millään tasoilla sielun kulkuun<

        Minä olen syntynyt todistamaan totuuden puolesta!

        " Vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni"

        " niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja NÄÄNNYTTÄVÄT TEIDÄN SIELUNNE 3 Moos. 26: 15, 16

        ...."sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun (sielun) syntini selkäsi taa" Jesaja 38: 17

        " Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa"
        " Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta" Psalmi 49: 8-9

        Puuhuuko Myötäeläjän suu viisautta ja onko hänen sydämensä ajatus ymmärrystä?

        " Ihminen, mahtavinkin (myötäeläjä), on ymmärrystä vailla,
        hän on verrattava eläimiin , jotka hukkuvat" jae 21

        loan heittoa ja osoittelua niitä kohtaan, jotka yrittävät ymmärtää Jumalan arvoituksia jotenkin järjellisesti.
        Vaikka minä puhun 'julistusomaisesti', tarkoitus on osoittaa oma mielipiteeni.

        Ei voi muuta kuin ihmetellä, otetaan Raamatusta rajuimmat kohdat ymmärtämättä sanomaa ja heitetään ne nimeltä mainiten silmille.
        Sinähän benedi olet tässä hyvä.


      • benedi
        Myötäeläjä kirjoitti:

        loan heittoa ja osoittelua niitä kohtaan, jotka yrittävät ymmärtää Jumalan arvoituksia jotenkin järjellisesti.
        Vaikka minä puhun 'julistusomaisesti', tarkoitus on osoittaa oma mielipiteeni.

        Ei voi muuta kuin ihmetellä, otetaan Raamatusta rajuimmat kohdat ymmärtämättä sanomaa ja heitetään ne nimeltä mainiten silmille.
        Sinähän benedi olet tässä hyvä.

        se, että jos Jumala ilmaisee selkeästi puuttuvansa sielun kulkuun, sen jälkeen kun myötäeläjä ehtii sanoa "

        " Jumala ei puutu mitenkään sielun kulkuun"

        Jumalan sana on loan heittoa, !
        Mutta myötäeläjän sanat eivät sitä ole!

        Silloinhan sinä jäät todenpuhujaksi ja Jumala valehtelijaksi!

        Miksi sinä Jumalaa sitten huudat avuksi hädän päivänä, jos hän heittää lokaa silmillesi , silloin, kun sinulla ei hätää ole!?

        Tottuushan heitetään silmille, ei sitä jalkoihin heitetä, eikä selkäpuolelle, eikä sinne mistä tarpeesi teet!

        Silmille se on heitettävä, ja silmillä se luetaan, ymmärretään ymmärryksellä, ja otetaan vastaan päivittäiseen elämään!!

        Jos olet maitoa juova, etkä vahvaa ruokaa, niin onhan sinulöla kyllin ikää kertoa, juotko maitoa, vai syötkö jo tukevaa ruokaa!

        Enhän minä täältä voi nähdä, keskusteleeko minun kanssani lapsi vai aikuinen!!


      • benedi kirjoitti:

        se, että jos Jumala ilmaisee selkeästi puuttuvansa sielun kulkuun, sen jälkeen kun myötäeläjä ehtii sanoa "

        " Jumala ei puutu mitenkään sielun kulkuun"

        Jumalan sana on loan heittoa, !
        Mutta myötäeläjän sanat eivät sitä ole!

        Silloinhan sinä jäät todenpuhujaksi ja Jumala valehtelijaksi!

        Miksi sinä Jumalaa sitten huudat avuksi hädän päivänä, jos hän heittää lokaa silmillesi , silloin, kun sinulla ei hätää ole!?

        Tottuushan heitetään silmille, ei sitä jalkoihin heitetä, eikä selkäpuolelle, eikä sinne mistä tarpeesi teet!

        Silmille se on heitettävä, ja silmillä se luetaan, ymmärretään ymmärryksellä, ja otetaan vastaan päivittäiseen elämään!!

        Jos olet maitoa juova, etkä vahvaa ruokaa, niin onhan sinulöla kyllin ikää kertoa, juotko maitoa, vai syötkö jo tukevaa ruokaa!

        Enhän minä täältä voi nähdä, keskusteleeko minun kanssani lapsi vai aikuinen!!

        tuossa aiemmin, Jumala ei puutu ihmis'sielun kohtaloihin.
        Jokaisella sielulla on tarvittavat eväät annettu ja kun kuolemaa ei todellisuudessa ole, on aikaa tehdä oikeat ratkaisut.

        Ei Jumalan suunnitelma voi perustua hänen omien edehdystensä korjailuun, kuten virallinen kristinusko opettaa.
        Tällainen usko on epäjohdonmukaisuuden huippu.


      • benedi
        Myötäeläjä kirjoitti:

        tuossa aiemmin, Jumala ei puutu ihmis'sielun kohtaloihin.
        Jokaisella sielulla on tarvittavat eväät annettu ja kun kuolemaa ei todellisuudessa ole, on aikaa tehdä oikeat ratkaisut.

        Ei Jumalan suunnitelma voi perustua hänen omien edehdystensä korjailuun, kuten virallinen kristinusko opettaa.
        Tällainen usko on epäjohdonmukaisuuden huippu.

        sinua suurempi ja pienempi ja vähäisempi..sanoin jo kerran että Jumala puuttuu jokaisen sielun kohtaloon, ja sillä hyvä!!


      • Äippä612

        Poikani Tatu ei ole kuollut.


      • Äippä612

        Kuka tietää Tatu Perämäen liikkeistä Porissa?


      • Äippä612

        Jos kenelläkään on mitään havaintoa Tatu Perämäen liikkeistä Porissa, niin voisitko ystävällisesti ottaa yhteyttä Tatun äitiin tätä kautta? Pienikin vihje on arvokas ja olisin kiitollinen.


      • benedi kirjoitti:

        > " Jumala ei millään tavalla puutu millään tasoilla sielun kulkuun<

        Minä olen syntynyt todistamaan totuuden puolesta!

        " Vaan hylkäätte halpana minun ohjeeni ja teidän sielunne vieroo minun säädöksiäni, niin ettette pidä kaikia minun käskyjäni, vaan rikotte minun liittoni"

        " niin minäkin teen teille samoin ja rankaisen teitä hirmuisilla onnettomuuksilla, hivutustaudilla ja kuumeella, jotka sammuttavat teidän silmänne ja NÄÄNNYTTÄVÄT TEIDÄN SIELUNNE 3 Moos. 26: 15, 16

        ...."sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta, sillä sinä heitit kaikki minun (sielun) syntini selkäsi taa" Jesaja 38: 17

        " Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa"
        " Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis ja jää iäti suorittamatta" Psalmi 49: 8-9

        Puuhuuko Myötäeläjän suu viisautta ja onko hänen sydämensä ajatus ymmärrystä?

        " Ihminen, mahtavinkin (myötäeläjä), on ymmärrystä vailla,
        hän on verrattava eläimiin , jotka hukkuvat" jae 21

        Jos Jumala puuttuisi benedin kommenttiin se olisi kauniisti rakastava ja opastava.
        Totuuden eli Jumalan laki ei vaihtele yksilöstä eli sielusta toiseen. Se on jokaiselle sama, siksi siitä on turha tehdä ongelmaa tai jos tehdään on syytä huomata että vain egolla voi olla ongelma. Jumalalla eli Totudella ei ole ongelmaa, sitä tarkottaa että Jumala ei puutu ongemiin.
        Jumalan eli Rakkauden kyllä tunnistaa heti kun on siihen valmis eli sillon kun asenne on rakkaudessa eli Jumalassa.


    • Heather-Jarouse

      minullakin isääni ja aikoinaan oli "fammuuni"
      kuolleet lähiomaisemme/rakkaamme voivat toimia "enkeleinä" meille ja auttaa meitä täällä
      erillaisissa asioissa aivan kongreettisesti
      uskallan kirjoittaa näin koska itselleni on tapahtunut kaikki tämä
      suru ja ilo käyvät käsikädessä rakkaan ihmisen kuoltua
      -suru konkreettisesta lähdöstä -pois fyysisyydestä
      -ilo viesteistä(unissa tai näkyinä) joita saa vastaanottaa,hengen vapauduttua maanpäällisistä taakoista, joissa läheinen on niin onnellinen ja suorastaan pyhimysmäinen -siis enkeli tai jotain

      siis Tahmatassu!! kyllä meitä samallaisia täällä on
      ja ole sinä onnellinen kun sinusta pidetään huolta rajan toiseltakin puolelta -se on rakkautta

      • Lahtinen...

        Hih, aikoinaan pelkäsin koskettaa henkiseen maailmaan siirtyneitä. Kuolleita niinkuin myös sanotaan, sitten opin eipä hätää ei se sen kummenpaa ole.
        Sitäkin ihmettelin kun vanhukset olivat ikäänkuin nuortuneet ja iloisen näköisiä.


      • Heather-Jarouse
        Lahtinen... kirjoitti:

        Hih, aikoinaan pelkäsin koskettaa henkiseen maailmaan siirtyneitä. Kuolleita niinkuin myös sanotaan, sitten opin eipä hätää ei se sen kummenpaa ole.
        Sitäkin ihmettelin kun vanhukset olivat ikäänkuin nuortuneet ja iloisen näköisiä.

        että kuolen jos olen kosketuksissa "kuolleisiin"
        pelkäsin että kuollut vetää minut pois tästä elämästä -eihän se niin ole
        no tätä tapahtui kun olin nuori ja asiat olivat vielä jäsentymättöminä päässäni

        "Sitäkin ihmettelin kun vanhukset olivat ikäänkuin nuortuneet ja iloisen näköisiä. "
        -kyllä! se on niin hauskaa :-) isäni on nyt sieluna niin vitaalinen ja reipas -kuin lapsellinen seikkailija taivaassa -ja minua hymyilyttää se kun vain ajatelenkin häntä


      • Heather-Jarouse kirjoitti:

        että kuolen jos olen kosketuksissa "kuolleisiin"
        pelkäsin että kuollut vetää minut pois tästä elämästä -eihän se niin ole
        no tätä tapahtui kun olin nuori ja asiat olivat vielä jäsentymättöminä päässäni

        "Sitäkin ihmettelin kun vanhukset olivat ikäänkuin nuortuneet ja iloisen näköisiä. "
        -kyllä! se on niin hauskaa :-) isäni on nyt sieluna niin vitaalinen ja reipas -kuin lapsellinen seikkailija taivaassa -ja minua hymyilyttää se kun vain ajatelenkin häntä

        että jossain tapauksessa, jossa maalliset tuskat ovat olleet suuria, vainajan ilme näyttää helpottuneelta?
        Minusta vainaja on vieras, onhan 'todellinen' mennyt ja vain kuori on jäänyt.


    • huh hei

      Muistui mieleen tätä lukiessa pikku juttu yhdestä kirjasta:

      Plutarkhos on kirjoittanut seuraavan selostuksen sanallisesta mittelöstä, jossa Aleksanteri (Suuri) esitti itse kaikki kysymykset (brahmaaniaskeeteille):

      "Kumpia on enemmän, eläviä vai kuolleita?"

      "Eläviä, sillä kuolleita ei ole."




      An account of the verbal skirmish is given by Plutarch; Alexander himself framed all the questions.

      "Which be the more numerous, the living or the dead?"

      "The living, for the dead are not."

      http://reluctant-messenger.com/yogananda/chapter_41.htm

      • vaikeaksi, kun tätä yhtä perusajatusta ei tunnuta ymmärrettävän.
        Eihän 'todellinen' koskaan kuole, jättää 'käytetyt' vaatteensa jatkaakseen elämää muilla tasoilla.


    • sunnyriver

      Kyllähän näkymätön henkimaailma totta on, mutta meidän ei ole tarkoitus ottaa yhteyttä kuolleiden henkiin, olkoot he sitten olleet meille kuinka rakkaita tahansa.

      Jumala haluaa, että me turvaudumme Häneen, etsimme
      tarvitsemamme rakkauden ja tiedon Hänen Pyhän Henkensä ja Raamatun sanan kautta. Spiritismi tuomitaan Raamatussa selkeästi, lue esim. Saulin kohtalosta hänen mentyään Een-Doorin noitanaisen luo
      saadakseen tietää, miten menetellä sotatilanteessa sen jälkeen, kun oli ensin itse ollut tottelematon Jumalalle ja Jumalan Pyhä Henki oli poistunut hänestä. (1. Samuelin kirja, luku 28)

      Itse muistan erään vanhan uneni, jonka kirjasin ylös muistikirjaani. Siinä isäni (silloin jo kuollut) ja Ritva-serkkuni tulivat ja ottivat minua
      tiukasti kädestä vetäen minua yhteiseen piiriin.
      Muistan, kuinka yhtäkkiä aloin siinä ajatella:
      Ritvahan on kuollut, en saa olla yhteydessä häneen. Ja niin tempasin itseni irti ja lähdin pois piiristä.
      Tosiasiassa sinä ajankohtana vain isäni oli kuollut, serkkuni näytti voivan ihan hyvin.
      Jumala kuitenkin selitti unta sen verran, että
      kysymys on siitä osaa sukua sitovasta voimasta,
      jolla on valta varsinkin isäni ja Ritvan elämässä ja joka aiheuttaa alemmuuden ja huonommuuden tunnetta, niin että ei pidä itseään arvokkaana eikä toisaalta osaa purkaa
      kielteisiä tunteitaan, niin että ne patoutuvat
      ihmisen sisälle ja lamaavat ja masentavat häntä.
      Eli unen kautta Jumala varoitti tuosta hengestä,
      joka yritti viedä minulta elämänilon.
      Myöhemmin luin muistiinpanojani ja totesin, että olin nähnyt unen tasan 10 vuotta ennen kuin serkkuni kuoli ennenaikaisesti vähän yli
      50-vuotiaana. Hän kuoli leikkauksen jälkeiseen
      veritulppaan, odotti sukumme perinteen mukaisesti
      liian pitkään kotona yksikseen, että kyllä se turvotus itsestäänkin ohi menee. Ystävät olivat
      käyneet hänen luonaan illalla ja hän oli luvannut lähteä lääkäriin turvotuksen takia heti,
      mutta olikin sitten jäänyt yöksi kotiin.
      Seuraavaa päivää ei tullut.

      Olen useammankin kerran tahtomattani törmännyt
      tietäjähengen omaaviin ihmisiin. Eräs kerta oli, kun olimme tulevan mieheni kanssa reissaamassa
      entisessä Jugoslaviassa junassa välillä Sarajevo-Zagreb. Oli yö, vastapäätä istui nuori
      mies huumeissa tupakkaa poltellen ja ihan tillin tallin. Pelkäsin, että hän tokkeruuksissaan polttaa housunpolvenikin.
      Yhtäkkiä kaveri terästyi, katsoi minuun ja totesi:
      Sinun nimesi on se ja se.. Paikkansa piti!
      Ja kuitenkaan emme olleet nimeä koko iltana käyttäneet, sitä ei myöskään ollut missään matkalaukussa näkyvissä.
      Tieto kulki, muttei puhtaita kanavia pitkin.
      Samalla tavalla tieto voi kulkea "vainajilta"
      eläville, siellä vain on jokin henki, joka saattaa aluksi kertoa aivan oikeitakin asioita ja sitten, kun on saanut ihmisen sidottua, jymäyttää tätä, alkaa johtamaan harhaan, sekoittamaan ajattelua jne. Eli tosiaan spiritismin tai vastaavan kanssa ei kannata olla tekemisissä,
      ei myöskään muiden henkien kanssa, jotka yrittävät ottaa yhteyttä.
      Ei kunnia-asia ole se, että on niin herkkä, että vaistoaa henkimaailman, vaan se, että pysyy siitä erossa siitä huolimatta, että vaistoaa, että
      henkimaailma on. Itse ainakin mieluummin pysyttelen Jumalan Pyhän Hengen suojassa, mahdollisimman kaukana pimeyden henkimaailnmasta.

      • Aritta

        Tietenkin on henkiä joihin ei pidä ottaa yhteyttä mutta jos edesmennyt sukulainen haluaa ottaa yhteyttä on se aivan vaaratonta. Hän haluaa vain näyttää että kaikki on hyvin ja hän jatkaa elämistä muualla.

        Huumeissa olevia voi hallita henki joka eläessään oli narkomaani ja nyt yrittää saada nauttia huumeiden vaikutuksesta elävän narkomaanin kautta.

        Sitten on henkiä jotka haluavat hallita meitä toisella tavalla. He antavat määräyksiä ja sääntöjä. "Neuvovat" meitä ajattelemaan määrätynlaisesti. Heidät tuntee siitä että he eivät kunnioita vapaata tahtoamme.

        Nämä henget ovat suurin "vaara" sellaisille jotka avautuvat henkisille asioille. Voi tuntua erikoiselta olla yhteydessä henkimaailmaan mutta pitää hieman valikoida kenen kanssa keskustelee.

        Olen lukenut muutamia sellaisten henkien kautta kanavoitua tietoa. Ensin he vaikuttavat rakastavaisilta mutta sitten he alkavat antaa käskyjä. Minulla on sisäinen tutka sellaisia kohtaan. :-)

        Sitten haluaisin kommentoida tuota sinun näkyäsi jossa havahduit ajattelemaan "Ritvahan on kuollut, en saa olla yhteydessä häneen". Sinulla on - anteeksi nyt - normaali pelko tuollaista kohtaan koska olet niin oppinut. Niin oli minullakin ensin kun olin uskossa. Kun on oppinut jonkun asian niin perusteellisesti on siitä hankala päästä eroon. Enkä nyt tarkoita että sinun on jätettävä uskosi koska se ei ole tarpeellista. Halusin vain kertoa miten minä ajattelen.


      • oleva varoitus ottamatta yhteyttä 'vainajahenkiin' perustuu mielestäni juuri 'petetyksi tulemisen' mahdollisuuteen.

        On muistettava, että astraalimaailmassa ei sielujen tasot kummemmin poikkea siitä, mitä maanpäälläkin vaeltelee. Että meitä on joka lähtöön ja se myös pitäisi huomioida.


      • MEläjä
        Myötäeläjä kirjoitti:

        oleva varoitus ottamatta yhteyttä 'vainajahenkiin' perustuu mielestäni juuri 'petetyksi tulemisen' mahdollisuuteen.

        On muistettava, että astraalimaailmassa ei sielujen tasot kummemmin poikkea siitä, mitä maanpäälläkin vaeltelee. Että meitä on joka lähtöön ja se myös pitäisi huomioida.

        Kymmenen vuotta on vierähtänyt ja edelleenkin olen sitä mielipuolta, että alimmille tasoille ei pidä ottaa kontaktia.
        Esim. 'Viestejä Michaelilta' opuksien anti on keskikausaalilta ja ainakin minun mielestäni täysin uskottavaa tekstiä. Tosin vaikeaselkoista, joten pitäisi lukea oikein syventymällä useaan kertaan.


    • ÄippäKL

      On kyllä! Itse olen sellainen!

    • Yhteys on pysyvä eli ikuinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2012
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      45
      1537
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1448
    4. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1405
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1367
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1300
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1217
    Aihe