Taitaisi olla niin, että Legacystä pitäisi tulla kokonaan uusi malli, jotta se olisi kilpailukykyinen autona. Pelkkä neliveto ei riitä. Tilat ei pärjää uusimmille malleille enää.
Ja se mikä hätkähdytti on se, että kun moottoria sanotaan kehitetyn 7 vuotta, niin huoltoväli onneton 15 tuhatta. Ei ole nykypäivää....
Ei tullut menestystä
18
3546
Vastaukset
- Mä vaan
tylsän ja antiikkisen näköinen. Jopa Passat modernimpi, nykyaikaisempi sekä ajattomampi. Subarun uusi dieselikin pettymys: värinää tyhjäkäynnillä ja rumat äänet kiihdytettäessä, toki kulutus kohtullinen ja tehoa&vääntöä piisaa. ja ihmeen kalliit huollot ja lyhyet huoltovälit. En ymmrrä miksi jotkut pitää niin erinomaisena autona. Ok, nelivetotekniikka on siinä kyllä autojen huippua, mutta Japanilaisiksi erittäin kovia vikapesiä ovat nuo Subarut. Milloin mitäkin vikaa. Olen autoalalla työskentelevä ja Subarujen kanssa tekemisissä joka päivä.
- Mä vaan
paljon on hyvää mutta paljon myös huonoa, siksi myyntikään ei oo mitään päätä huimaavaa.
- leo_3er
Harvinaisen paska provokaatioyritys.
- Sube
Huono provo. Saksalaisten tilastojen mukaan Subaru on automerkkinä Porchen jälkeen luotettavin eli se siitä luotettavuudesta ominaisuuksista puhumattakaan.
- Ota selvää
Subaru ollut vuosia vähävikaisimpia autoja.Tämä ei ole mitään musta tuntuu juttua vaan esim.saksan katsastus viranomaiset julkaisevat vuosittain vikatilastot.Sikäläisestä autokannasta saa luotettavan pohjan muillekin kuin Toyota corollalle...
- forre
totta että legacy on pienempi kuin monet muut...mutta on se helpompi parkkeerata kuin joku mondeo tai c5, mutta huoltoväleistä, mielestäni ei ole järkevää ajaa samoilla öljyillä enempää kuin max. 15 tkm, jos yhtään olet lukenut käyttötestejä missä on vw:koneilla ajettu sitä 30 tkm ns.longlife vaihtoväliä, niin moottorit ovat jo selvästi kuluneita 60 tkm paikkeilla, ja olihan yhdessä 1,9 tdi:ssä jo tosi isot vauriot, samoin voimansiirron öljynvaihto on tarpeen kestävyyden kannalta, esim. skodan huolto-ohjelmassa sitä ei ole mutta maahantuoja suosittaa vaihdettavaksi 60 tkm:n välein. Missään vertailuissa ei huomioida montako litraa joutuu lisään öljyä kun ajetaan 20-30 tkm, subarussa ei tarvi lisäillä 15 tkm:n aikana.
- Pirssimiekkonen (alkup.)
Se, että jos joutuu lisäämään litran tai pari (15-30 euroa LL-litkusta puhuttaessa) 30 tonnin välillä, ei mitenkään kompensoi sitä, että subaruun joutuu huoltoja tekemään kaksinkertaisen määrän. Se, että jos kokonaista YKSI kone oli huonossa hapessa jossain testissä, ei oikein riitä verrokiksi.
Ja jos oikein muistelen, niin siinäkin taisi olla joku mitätön vika, en ole aivan varma. Faktaa kuitenkin on se, että 15 tonnia ei ole nykyaikainen huoltoväli autolle. Itsellä vaihdetaan laatikon (automaatti) öljyt 60 tonnin välein, ja niin pitääkin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä. - toinen vaihtaa
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Se, että jos joutuu lisäämään litran tai pari (15-30 euroa LL-litkusta puhuttaessa) 30 tonnin välillä, ei mitenkään kompensoi sitä, että subaruun joutuu huoltoja tekemään kaksinkertaisen määrän. Se, että jos kokonaista YKSI kone oli huonossa hapessa jossain testissä, ei oikein riitä verrokiksi.
Ja jos oikein muistelen, niin siinäkin taisi olla joku mitätön vika, en ole aivan varma. Faktaa kuitenkin on se, että 15 tonnia ei ole nykyaikainen huoltoväli autolle. Itsellä vaihdetaan laatikon (automaatti) öljyt 60 tonnin välein, ja niin pitääkin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.No jos longlife-öljy on tuon hintaista ja sitä joutuu lisäämään koneeseen pitkällä huoltovälillä, niin sen hinnalla saa jo 4 litraa "tavallista" täyssynteettistä, jota siis tarvitaan öljynvaihtoon 15tkm välein. Ei siis merkittävää eroa kustannuksissa.
- forre
toinen vaihtaa kirjoitti:
No jos longlife-öljy on tuon hintaista ja sitä joutuu lisäämään koneeseen pitkällä huoltovälillä, niin sen hinnalla saa jo 4 litraa "tavallista" täyssynteettistä, jota siis tarvitaan öljynvaihtoon 15tkm välein. Ei siis merkittävää eroa kustannuksissa.
isoin ero on se että kun ajetaan tuplavaihtoväli, niin kaikki paska mitä moottorista on irronnut pyörii pitempään öljyn joukossa.
- Pirssimiekkonen (alkup.)
toinen vaihtaa kirjoitti:
No jos longlife-öljy on tuon hintaista ja sitä joutuu lisäämään koneeseen pitkällä huoltovälillä, niin sen hinnalla saa jo 4 litraa "tavallista" täyssynteettistä, jota siis tarvitaan öljynvaihtoon 15tkm välein. Ei siis merkittävää eroa kustannuksissa.
Mistä saat merkkiöljyä 15 euroa/4 litraa ? Jotain halpahallikamaa toki...ja siitä huolimatta, jos lasketaan että 30 tonnille menisi se pari litraa, se maksaa 30 euroa, kun taas huolto maksaa subaruun joka tapauksessa minimissään yli 200 euroa joka 15 tonnin välein...
- öljyt mukaan
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Mistä saat merkkiöljyä 15 euroa/4 litraa ? Jotain halpahallikamaa toki...ja siitä huolimatta, jos lasketaan että 30 tonnille menisi se pari litraa, se maksaa 30 euroa, kun taas huolto maksaa subaruun joka tapauksessa minimissään yli 200 euroa joka 15 tonnin välein...
No itse vien öljynvaihtoon oman neljän litran kannun (Shell Helix Ultra tai Mobil 1) esim., maksaa 20-25 e neljä litraa ja on taatusti hyvää öljyä.
Foresterini nuo ns. välihuollot ovat kaikki jääneet tämän jälkeen maksamaan noin sata euroa. Ja maahantuojan valtuuttamassa liikkeessä.
Eri asia on viedä johonkin Metro-Autoon.
Muuten liike laittaisi sinne Castrolin öljyt mitkä maksavat noin 65 euroa. - jos haluaa
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Mistä saat merkkiöljyä 15 euroa/4 litraa ? Jotain halpahallikamaa toki...ja siitä huolimatta, jos lasketaan että 30 tonnille menisi se pari litraa, se maksaa 30 euroa, kun taas huolto maksaa subaruun joka tapauksessa minimissään yli 200 euroa joka 15 tonnin välein...
Mikä pakottaa käyttämään merkkihuoltoa pieniin öljynvaihtohuoltoihin? Ei mikään, leiman saa ja työt hoituu muuallakin ja takuukin säilyy.
Mikä takaa, että öljyä kuluttavaan longlife-öljyä käyttävään moottoriin on lisätty öljyä riittävän usein? Ei mikään. Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Mistä saat merkkiöljyä 15 euroa/4 litraa ? Jotain halpahallikamaa toki...ja siitä huolimatta, jos lasketaan että 30 tonnille menisi se pari litraa, se maksaa 30 euroa, kun taas huolto maksaa subaruun joka tapauksessa minimissään yli 200 euroa joka 15 tonnin välein...
Minulla maksoi Foresterin 45:n tonnin huolto
öljyineen 150 € ja hintaan sisältyi 41 €:n
sisäilmasuodatin vaihtokustannuksineen.
Mitä tulee öljynvaihtoväleihin, niin on muistet-
tava, että voitelun ja jäähdytyksen lisäksi öljyn
tehtävänä on puhdistaa kone.
Kun ryhdytään lisäämään "sokeria" tankiin, eli
lisätään tuo tavoite 10% bioperäistä, niin
koneita rupee laukeilemaan alle 15 tuhannen
vaihtoväleilläkin.- palle ramstetti
Täpinä kirjoitti:
Minulla maksoi Foresterin 45:n tonnin huolto
öljyineen 150 € ja hintaan sisältyi 41 €:n
sisäilmasuodatin vaihtokustannuksineen.
Mitä tulee öljynvaihtoväleihin, niin on muistet-
tava, että voitelun ja jäähdytyksen lisäksi öljyn
tehtävänä on puhdistaa kone.
Kun ryhdytään lisäämään "sokeria" tankiin, eli
lisätään tuo tavoite 10% bioperäistä, niin
koneita rupee laukeilemaan alle 15 tuhannen
vaihtoväleilläkin.Mihin"Täpina" perustuu käsityksesi biobensan vahingollisesta vaikutuksesta?
- teettää tyhmiä päätöksiä
Nyt mieleen tuleen yx esimerkki. Fordille aikanaan valmistui markkinoille Z-moottori ja kilpailutilanne vaati, että jakohihna vaihdetaan vasta 60000 km kohdalla.
No saahan sitä paperille laittaa mitä lystää, mutta jostain syystä Ford tiputti vaihtovälin takaisin 40000 kohdalle, oli vaan pakko.
Huoltovälijutuissa on nyt sama juttu menossa eri merkeillä, kokeillaan kuin kestää. En tiedä onko amerikan ihmeissä (jenkkilotjat) vieläkin, että ajetaan samoilla öljyillä loppuun asti (tietysti lisäämällä silloin tällöin ainakin osa oljyistä vaihtui), että sellaista nykyaikaa monilla merkeillä menossa. - P.Alikka
Pirssimiekkonen (alkup.) kirjoitti:
Se, että jos joutuu lisäämään litran tai pari (15-30 euroa LL-litkusta puhuttaessa) 30 tonnin välillä, ei mitenkään kompensoi sitä, että subaruun joutuu huoltoja tekemään kaksinkertaisen määrän. Se, että jos kokonaista YKSI kone oli huonossa hapessa jossain testissä, ei oikein riitä verrokiksi.
Ja jos oikein muistelen, niin siinäkin taisi olla joku mitätön vika, en ole aivan varma. Faktaa kuitenkin on se, että 15 tonnia ei ole nykyaikainen huoltoväli autolle. Itsellä vaihdetaan laatikon (automaatti) öljyt 60 tonnin välein, ja niin pitääkin, eikä siinä ole mitään ihmeellistä.yleisesti...
Omassa Avessakin on tuo huoltoväli virallisesti 15 tkm. Itse käytän autoa liikkeessä huollossa käytännössä 30 tkm välein, eli siis silloin kun on kyseessä "isompi" huolto. Toyotassa tuo 15 tkm huolto on käytännössä vain öljynvaihto, ja sen teen itse. Omaa aikaa tuon huollon tekemiseen kuluu maksimissaan 2 tuntia...
Mutta ymmärrän pointtisi jos teettää kaikki huollot liikkeessä. Onhan auto pois ajosta (ammattiajosta) tuon ajan, mutta itseäni tuo seikka ei häiritse, eikä näin ollen ole tulavaisuudessakaan auton valintaani millään lailla vaikuttava seikka.
En siis halua väheksyä kommenttiasi tästä asiasta, tuon vain esiin oman kokemukseni.
- Subarumies
Joo,
Kyllä Subarun este voittaa testi on tuo myyntitilasto. Vertailutestin kärkipaikoille kun yleensä halutaan volyymimerkki. Nyt kärkisijat: VW, Ford, Mazda. No olipa yllätys. Katsos lehtikin elää mainostilasta.
Subaru voi voittaa jonkun pienemmälle ostajakunnalle tehdyn testin kuten parivertailu tai joku vetoauto-testi ym..
mutta alemman/ylemmän keskiluokan valtamerkkejä Subaru ei voi vaikka Legacyn hintaa pudotettaisiin kymppitonnin ja se laitettaisiin Aurista ja Golfia vastaan. Siinäkin testissä olisi nuo samat "viat" ja Golf olisi parempi tasapainosella kokonaisuudellaan. Pitäisi mennä Yaris/Polo-luokkaan, jotta alkaisi tulla pisteitä tiloista, suorituskyvystä ym..
Mutta joo, olihan tuo testi. Legacy arvioitiin meluisammaksi kuin Mazda6. Passatin suorituskyky oli "vertailukelpoinen" muihin verrattuna. Hauska oli myös, että muissa vertailuissa kohtuullisesti pärjännyt uusi C5 oli laitettu Renaultin taakse.
Mutta näitähän saa kukakin painottaa miten haluaa. Itse ajelen pääosin yksin, tyhjällä kuormalla, olen normaalikokoinen ei jää penkkikään pieneksi, ESPiä ei ole koko autossa niin tarvitse pohtia senkään merkitystä, mitähän vielä. Ai niin, kai muistettiin mainita kalliit ylläpitokulut.- Kantavuus ja ergonomia
Subben tulos oli tilojen suhteen odotettu, legacy on jetan kokoinen, ei passat/c5/mondeo:n. Veikkaisin, että useimille lekan tilat riittävät. Ongelmat on muualla. Etupenkki on mitoitettu japanilaiseksi, siis liian lyhyelle suomalaisittain. Toinen ylläri oli takajousituksen pettäminen kuormalla. Korjaako outbackin vakiomaavara tuon ongelman? Subbe kulkee hyvin, taloudellisesti, jne. Se puoli on pikein hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1672096
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu142002- 991409
- 1201403
Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä
Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta4551248- 69986
- 49881
- 50876
En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita
Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä223780Syntymän ja kuoleman aallot
Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa354759