Hitler oikea kristitty?

Adventtis

Hitler saattoi olla nimellisesti kristitty ja näennäisesti uskoakin pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan. Kristinuskon hengessä hän ei kuitenkaan toiminut. Tämä seikka estää jälkipolvia pitämästä häntä oikeana kristittynä.

Tämä vain siksi, että ateistit joskus mainitsevat holokaustin luetellessaan kristinuskon historian oletettuja raakuuksia.

16

713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puusilimä

      hitler oli ainoassa oikeassa uskossa(tm) ja tappoi vain vääräuskoisia, kuten paskalappunippukin käskee ja opettaa.

      • Hitler oli todella syvällä okkultisissa opeissa, telkusta tuli keväällä dokumentti kyseisestä asiasta.


    • kshuihg
      • sama kuin edellä

        SS joukkojen haudoilla ei ollut ristiä vaan

        nuoli ylöspäin, ks linkki:

        http://www.suol.fi/raamattunet/natsikko.html

        mikä on taas (kuvaus englanniksi...)

        Disclaimer: Nazi Germany glorified an idealized "Aryan/Norse" heritage, consequently extremists have appropriated many symbols from pre-Christian Europe for their own uses. They give such symbols a racist significance, even though the symbols did not originally have such meaning and are often used by nonracists today, especially practitioners of modern pagan religions

        Symbol Type    

        Neo-Nazi Symbol

        General Racist Symbol
        Symbol Description    

        Upward pointing arrow
        Also Known As    

        Teiwaz, tiewaz
        Traditional Use/Origins    

        The Tyr rune, named after the Norse god Tyr, was the name of an ancient runic symbol. Tyr was a god of warfare and battle.
        Hate Group/Extremist Organization    

        Neo-Nazis, Racist Skinheads
        Extremist Meaning or Representation    

        See below
        Background/History    

        The Tyr rune was appropriated by the Nazi Party in Germany and used as a symbol for the leadership schools (Reichsführerschulen) of Hitler's brownshirts, the Sturmabteilung. Since then, neo-Nazis and white supremacists have continued to use the Tyr rune. Along with the Life rune, it is one of the more common runic symbols appropriated by white supremacists. Nonracist pagans may also use this symbol, so it should be judged only in context.

        et sillee


      • Kaukaa ohi
        sama kuin edellä kirjoitti:

        SS joukkojen haudoilla ei ollut ristiä vaan

        nuoli ylöspäin, ks linkki:

        http://www.suol.fi/raamattunet/natsikko.html

        mikä on taas (kuvaus englanniksi...)

        Disclaimer: Nazi Germany glorified an idealized "Aryan/Norse" heritage, consequently extremists have appropriated many symbols from pre-Christian Europe for their own uses. They give such symbols a racist significance, even though the symbols did not originally have such meaning and are often used by nonracists today, especially practitioners of modern pagan religions

        Symbol Type    

        Neo-Nazi Symbol

        General Racist Symbol
        Symbol Description    

        Upward pointing arrow
        Also Known As    

        Teiwaz, tiewaz
        Traditional Use/Origins    

        The Tyr rune, named after the Norse god Tyr, was the name of an ancient runic symbol. Tyr was a god of warfare and battle.
        Hate Group/Extremist Organization    

        Neo-Nazis, Racist Skinheads
        Extremist Meaning or Representation    

        See below
        Background/History    

        The Tyr rune was appropriated by the Nazi Party in Germany and used as a symbol for the leadership schools (Reichsführerschulen) of Hitler's brownshirts, the Sturmabteilung. Since then, neo-Nazis and white supremacists have continued to use the Tyr rune. Along with the Life rune, it is one of the more common runic symbols appropriated by white supremacists. Nonracist pagans may also use this symbol, so it should be judged only in context.

        et sillee

        Kummasti vaan kaikista noiden linkkien lukuisista kuvista löytyy aina vain niitä ristejä natsien ja ss-miesten haudoilta, eikä mitään nuolia näy yhtään missään. Ristejä ja hakaristejä ja sanat "Gott mit uns" eli Jumala kanssamme.

        http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
        http://www.nobeliefs.com/mementoes.htm

        Huomatkaa myös valokuva Hermann Göringin häistä:

        "Only Christians perform Christian weddings, and the Nazis were no exception. Hermann Göring married Emmy Sonnemann, a famous Opera star.
        Adolf Hitler stands in the front row as "Best Man" during the ceremony in the Cathedral by Reichbishop Müller."

        Kuka viettää häänsä katedraalissa piispan vihkimänä kristityn hääkaavan mukaisesti?
        Ateistiko?

        http://members.tripod.com/rationalrevolution0/articles/understanding_fascism.htm


      • Tarkastaja X
        Kaukaa ohi kirjoitti:

        Kummasti vaan kaikista noiden linkkien lukuisista kuvista löytyy aina vain niitä ristejä natsien ja ss-miesten haudoilta, eikä mitään nuolia näy yhtään missään. Ristejä ja hakaristejä ja sanat "Gott mit uns" eli Jumala kanssamme.

        http://www.nobeliefs.com/nazis.htm
        http://www.nobeliefs.com/mementoes.htm

        Huomatkaa myös valokuva Hermann Göringin häistä:

        "Only Christians perform Christian weddings, and the Nazis were no exception. Hermann Göring married Emmy Sonnemann, a famous Opera star.
        Adolf Hitler stands in the front row as "Best Man" during the ceremony in the Cathedral by Reichbishop Müller."

        Kuka viettää häänsä katedraalissa piispan vihkimänä kristityn hääkaavan mukaisesti?
        Ateistiko?

        http://members.tripod.com/rationalrevolution0/articles/understanding_fascism.htm

        ..kun omin silmin näkee. Uskovaisia nämä natsit olivat. Olisi kiva kuulla uskovaisten kommenttia asiasta. Miten nyt suu pannaan?


    • Kössönöm

      jumalaan, jesseen ja pyhään henkeen, niin on kristitty. Simple as that.

    • ......

      Hitler oli vai hullu. Ja hulluudessan samastui vanhan testamentin jumalaan. Sieltä on helppoa löytää oikeutus jumalattomien kansojen hävitykseen.

    • ylistetty olkoon Kaikkivaltias Jumala. Ilman Hänen tahtoaan ei katkea hiuskarvakaan.

      • Astronomi

        Haluaa julistaa Hitlerin pyhimykseksi.
        Paavin oppi-isä silloin Hitler jugendin aikoina.


    • Uudestisyntynyt ylhäällä

      Hitler oli ylhäällä uudestisyntynyt aito ja elävässä uskossa oleva kristitty, minkä hän osoitti meille myös ajatuksillaan ja teoillaan.

      Ylistäkää Jumalaa!

    • Tarkoitatko sinä, että juutalaisviha tekee henkilöstä ei-kristityn?

      Tällöin luterilaisuus ei ole kristinuskoa, koska kyseisen opin lanseeraaja, Martti Luther, oli kovemman luokan antisemitisti.

    • C.Porosus

      on vaarallinen yhdistelmä. Ilman kristinuskoakin Hitler olisi ilmaissut itseään, mutta varmaan vähän eri tavalla.

    • Bubastis.tm

      kuitenkin lutherin syntymäpäivänä. Hitler kunnioitti idoliansa lutheria tappamalla juutalaisia juuri niinkuin luther halusikin.

      Ota huomioon että juutalaiset tappoivat jeesuksennekin.

    • SemiSeppä

      "Hitler saattoi olla nimellisesti kristitty ja näennäisesti uskoakin pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan."

      Ei uskonut kristilliseen Jumalaan, mutta hänellä oli usko korkeampaan jumalalliseen olentoon.

      "Tämä vain siksi, että ateistit joskus mainitsevat holokaustin luetellessaan kristinuskon historian oletettuja raakuuksia. "

      Katolinen kirkko ei tuominnut Hitlerin puhdistustoimia vaan antoi hiljaisen hyväksymisensä. Sen sijaan yksittäiset ihmiset, papit ja ateistit ym. saattoivat tuomita Hitlerin teot ja auttaa juutalaisia piiloutumaan ja pakenemaan.

    • moosegoose.e

      onkos teillä x-tyillä jokin lautakunta joka päättää onko kukin ollut tarpeeksi hyvä kristitty.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe