Jt uskonto huono valinta

Nimetön.

Mielestäni JT uskonto on huonoimpia vaihtoehtoja, mitä uskontojen piirissä on tarjolla.
Mikä muu uskonto perustuu niin voimakkaseen jäsenten elämän hallintaan ja kontrollointiin? Mikä toinen liike vaatii niin paljon suorittamista ja sitoutumista? Missä muualla on niin paljon "elämää vahingoittavia" oppeja kuten esim verikielto, karttaminen ym?
Vastaavaa esiintyy muuallakin, mutta ei yleensä näin paljon.

Itse olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että aikuinen ihminen ei tarvitse guruja eikä hengellisiä johtajia. Näiden sijasta on opittava käyttämään omaa järkeään ja ajattelukykyään. Ilmeisesti se on hankalaa, koska ihmiset kaipaavat erilaisten ääriliikkeiden tarjoamaa näennäistä turvaa ja valmiita vastauksia?

9

355

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

lainkaan vaan amerikkalainen systemaattinen eksytysjärjestö, jonka opin on kaksitoistajäseninen hallintoelin keksinyt. Se on ihmisjärjestö omine sääntöineen ja tapoineen.

Aikuinen ihminen, mikäli haluaa etsiä Jumalan sanaa, se löytyy lukemalla Raamattua, eikä siinä tarvita yhtään vääristelijää olla neuvomassa.

• Anti.

JT-lahkoa yhtään puolustelematta, ei hirvaan neuvo paljoa parempi ole. Miksi ottaa itselleen eräällä tavalla jopa ehdottomampi auktoriteetti? Miksi ei käyttäisi omaa järkeään? Ja toteuttaisi itseään! Intohimojaan noudatten.

• hirvas
        Anti. kirjoitti:

JT-lahkoa yhtään puolustelematta, ei hirvaan neuvo paljoa parempi ole. Miksi ottaa itselleen eräällä tavalla jopa ehdottomampi auktoriteetti? Miksi ei käyttäisi omaa järkeään? Ja toteuttaisi itseään! Intohimojaan noudatten.

on ehdoton auktoriteetti, ei se minun sanaani ole. Tämä vaan tarkennukseksi.

• Anti.
        hirvas kirjoitti:

on ehdoton auktoriteetti, ei se minun sanaani ole. Tämä vaan tarkennukseksi.

A) Onko jumalaa olemassa?
        B) Vaikka olisikin, miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sen asioista?

• hirvas
        Anti. kirjoitti:

A) Onko jumalaa olemassa?
        B) Vaikka olisikin, miksi minun pitäisi olla kiinnostunut sen asioista?

jokainen päättää itse mihin uskoo, tai on uskomatta.

• .........

Minä valitsin JT:t järkevänä vaihtoehtona. Jos olis tarjolla ainoastaan vapaitten suuntien hihhulointia en kuuluisi mihinkään. Luterilaisten sukanparsimiskerho on se ja sama.

• Mitä mieltä olet, kirjaako jumalasi elämänkirjaansa nimiä ja yhteystietoja sen perusteella mihin lafkaan nimen kantajat kuuluvat, vai onko tämän perusteet muunlaiset? Jos on, niin minkälaiset?

• ...........
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Mitä mieltä olet, kirjaako jumalasi elämänkirjaansa nimiä ja yhteystietoja sen perusteella mihin lafkaan nimen kantajat kuuluvat, vai onko tämän perusteet muunlaiset? Jos on, niin minkälaiset?

Raamatun mukaan sillä oli merkitystä ennenkin. Jos ei ollut israelilainen tuli turpiin kun taisteltiin.

• ........... kirjoitti:

Raamatun mukaan sillä oli merkitystä ennenkin. Jos ei ollut israelilainen tuli turpiin kun taisteltiin.

No mitä mieltä olet siitä että raamatun jumala kategorisoi ihmisiä sen mukaan missä he sattuvat asumaan tai minne nämä sattuvat syntymään?

Täyttää nimittäin aika vahvasti rasistiset piirteet tuollainen luokkajaottelu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      553
      1801
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      877
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      707
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      64
      681
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe