Webasto ja akku

Hankin tässä alkusysksystä Webaston.

Työmatkani on lyhyt, noin 10 min.
Jolloin akku ei ehdi lataantua tarpeeksi. Jos esim. lämmittää 30min, niin pitäisi ajaa väh. 30min myös.

Ohjeissa sanotaan, että jos on lyhyttä ajoa, niin voisi laittaa 220V akkulaturin lisäksi.

Jos en laita tuollaista kiiteää, niin riittäisikö, jos lataisin akkua esim. kerra viikossa pari tuntia?
Vai pitäisikö ladata kauemmin?
Vai olisiko parasta laittaa kiinteä laturi?

7

802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työmatka, ja

      asentaja neuvo lataan pari kertaa kuussa akun. Mä ainakin jätän yövuoron ajaks akun laturiin niin tulee 10 pvän välein ladattua 8 tuntia.

      Pari tuntia voi olla vähän vähän. Itse ostan varoiks kyllä halvan starttiavun eli laturin ja säilytän yhden lämpötolpan avaimen jos aamulla onkin akku zippi...

    • huvittaa

      että miksi pitää omalla autolla ajaa 10 km työmatkaa ja vielä lämmittää autoa joka vain tuhoaa ilmakehää ja jouduttaa kasvihuoneilmiötä. Ajaisit polkupyörällä tai jollain muulla ja pelkästään webaston hinnalla kulkisi linja-autolla 10 vuotta puhumattakaan auton hinnasta polttoaineesta.Ja sitten vielä pitää sähköä käyttää etä voi käyttää kallista webastoa? Järkyttävää ja tyhmää.

      • outoa

        Miten "huvittaa" pystyikin sisällyttämään noin monta asiavirhettä lyhyeen vastaukseensa? Todella kummallista.


      • Huvittaa tosiaan...
        outoa kirjoitti:

        Miten "huvittaa" pystyikin sisällyttämään noin monta asiavirhettä lyhyeen vastaukseensa? Todella kummallista.

        Perskules ku oliski koko elämä toi työ eli ei tarvis autoa kuin työmatkoihin. Vois sitte esim kantaa kauppakasseja ton 10km. Onneks on tollasia idiootteja kuin "huvittaa" antamassa oikein vitun hyviä neuvoja...


    • ex-Mosse

      Tavallinen verkkolaturi ei saa akkua riittävän täyteen että se kestaisi viikkoa tuommoista pätkäajoa. Akkua tulisi ladata joka yö tuommoisessa käytössä mihin sitä suunnittelet.
      Kiinteän asennuksen voi tehdä itsekin - esim. Motonetissa on myynnissä kohtuu hintainen laturi jonka voi asentaa kiinteästi itsekin.
      Itsellä kyseinen laturi on akun päällä ja johto piilossa puskurin sisässä. Puskurin ilmanottoaukoista saa laturin johdon tarvittaessa ulos ja kytkettyä seinään.

      • Kiitos kommenteista.

        Siksi ehdotin tuota 2h latausta kerralla, koska sen verran noi tolpat antaa virtaa kerralla, sen jälkeen pitää kelloa siirtää.

        Mahdollisuus olisi ladata 2h joka arkipäivä ennen töistä lähtöä.
        Kotona ei mahdollisuutta aamulatauksiin ole - mies vie ainoan tolppapaikkamme :-|
        Eli mahdollisuus on kotipihalla ladata vaikka vkonloppuisin hieman pidempäänkin, jos tuo 5x2h/vko ei riitä.

        Suunnitelmissa laittaa kiinteä laturi siten, että tulee samasta pistokkeesta moottorilämmittimen kanssa, ettei tarvitsisi laittaa puskurin ilmanottoaukoista töpseliä.

        Tällöin voi yhtäaikaa ladata akkua ja käyttää moottori- ja sisälämppäriä, tosin se myös pakottaa siihen ja estää, ettei yli 2h saa ladata nesteiden kuivumisen vuoksi.


      • ex-Mosse
        RipsaK kirjoitti:

        Kiitos kommenteista.

        Siksi ehdotin tuota 2h latausta kerralla, koska sen verran noi tolpat antaa virtaa kerralla, sen jälkeen pitää kelloa siirtää.

        Mahdollisuus olisi ladata 2h joka arkipäivä ennen töistä lähtöä.
        Kotona ei mahdollisuutta aamulatauksiin ole - mies vie ainoan tolppapaikkamme :-|
        Eli mahdollisuus on kotipihalla ladata vaikka vkonloppuisin hieman pidempäänkin, jos tuo 5x2h/vko ei riitä.

        Suunnitelmissa laittaa kiinteä laturi siten, että tulee samasta pistokkeesta moottorilämmittimen kanssa, ettei tarvitsisi laittaa puskurin ilmanottoaukoista töpseliä.

        Tällöin voi yhtäaikaa ladata akkua ja käyttää moottori- ja sisälämppäriä, tosin se myös pakottaa siihen ja estää, ettei yli 2h saa ladata nesteiden kuivumisen vuoksi.

        Kyllä se 2h/päivä riittää jos laturi vain on tarpeeksi tehokas. Kerta lataus viikossa ei siis riitä, jos muina päivinä Webastoa käyttää esim. 30min per suunta ja ajo jää lyhyeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1489
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      583
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      514
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      472
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe