yleensä sinulla ei ole järkevää sanottavaa niin voisitko poistua lopullisesti palstalta häiritsemästä.
neitonenn
59
2389
Vastaukset
- neitoni
saat olla sitä mieltä ihan rauhas,tämähän on keskustelupalsta
- sä PERKELE
et osaa keskustella, etkä puhua ja kirjottaa.
- neitoni
sä PERKELE kirjoitti:
et osaa keskustella, etkä puhua ja kirjottaa.
muistaakseni oon saanu monta kivaa kommenttia ku oon valheita oikonu.Oon reilusti kertonu elämästäni ja jos en ihn kaikkia raamatunpaikkoja muista,nehän on käden ulottuvilla.Sen oon jo anteeks pyytäny ku sormet juoksee näppäimistöllä liian tiukkaan tahtiin et tullee väärin kirjotuksia,mut se ei muuta mun ajatusta et Jehova on kaikkeuden luoja ja hän päättää meidän elämästä
- Kiva tyttö olet
neitoni kirjoitti:
muistaakseni oon saanu monta kivaa kommenttia ku oon valheita oikonu.Oon reilusti kertonu elämästäni ja jos en ihn kaikkia raamatunpaikkoja muista,nehän on käden ulottuvilla.Sen oon jo anteeks pyytäny ku sormet juoksee näppäimistöllä liian tiukkaan tahtiin et tullee väärin kirjotuksia,mut se ei muuta mun ajatusta et Jehova on kaikkeuden luoja ja hän päättää meidän elämästä
neitoni
- kainoneito
olet. Ettet vaan ole poikennut heteroseksuaalisuuden tieltä puoleen tai toiseen?
- se sellane
kainoneito kirjoitti:
olet. Ettet vaan ole poikennut heteroseksuaalisuuden tieltä puoleen tai toiseen?
heteroseksuaali on en kai nyt mikkään sellane oo, ihan tavallinen vaa.
- älä lähde
mihinkään tältä palstalta. Sä oot parasta koko palstalla.
- Voimantorni
neitoni kirjoitti:
>>oon saanu monta kivaa kommenttia ku oon valheita oikonu>>
Tietysti mieleni halajaisi kysäistä, että mitä valheita olet oikonut. Ovatko nämä liittyneet ehkä uskontosi toimintaan? Mutta siitä viis,
sen sijaan kysynkin sinulta henkilökohtaista mielipidettä seuraavasta: miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla? Miksi tosi uskonnon ylipäänsä on tarvetta valehdella esim. oppihistoriaansa todellisuutta valkoisemmaksi, mikäli se olisi Jumalalta saanut tähän valoa, kuten väittää?
Ja kun se nyt kerran tälle tielle on lähtenyt, niin mitä tämä mielestäsi kertoo siitä uskonnosta, johon jäsenenä kuulut (jos kuulut)? - KAIKKEUDEN?
neitoni kirjoitti:
Olepa kunnon jehovantodistaja ja vastaa.
- Epäilenkö turhaan?
neitoni kirjoitti:
...minuakin kovasti tietää vähän enemmän tästä;
"muistaakseni oon saanu monta kivaa kommenttia ku oon valheita oikonu."
Lähinnä olisin kiinnostunut tuosta valheiden oikomisesta! - Lenita
neitoni kirjoitti:
Miksi sinun täytyy kiroillen kääntyä saatanan puoleen,haetko voimaa panettelialta?Ihminen jolla on PYHÄHENKI ei kiroile.
- Lenitakin
Lenita kirjoitti:
Miksi sinun täytyy kiroillen kääntyä saatanan puoleen,haetko voimaa panettelialta?Ihminen jolla on PYHÄHENKI ei kiroile.
tuli pitkästä aikaa estradille.
- kyssäri teille
Voimantorni kirjoitti:
>>oon saanu monta kivaa kommenttia ku oon valheita oikonu>>
Tietysti mieleni halajaisi kysäistä, että mitä valheita olet oikonut. Ovatko nämä liittyneet ehkä uskontosi toimintaan? Mutta siitä viis,
sen sijaan kysynkin sinulta henkilökohtaista mielipidettä seuraavasta: miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla? Miksi tosi uskonnon ylipäänsä on tarvetta valehdella esim. oppihistoriaansa todellisuutta valkoisemmaksi, mikäli se olisi Jumalalta saanut tähän valoa, kuten väittää?
Ja kun se nyt kerran tälle tielle on lähtenyt, niin mitä tämä mielestäsi kertoo siitä uskonnosta, johon jäsenenä kuulut (jos kuulut)?miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla? Miksi tosi uskonnon ylipäänsä on tarvetta valehdella esim. oppihistoriaansa todellisuutta valkoisemmaksi, mikäli se olisi Jumalalta saanut tähän valoa, kuten väittää?
- Samalla voisi heittää vasta kysymyksen luopioille, kuinka paljon luopiot voivat valehdella ihmisille, että he lakkaisivat uskomasta teihin? kyssäri teille kirjoitti:
miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla? Miksi tosi uskonnon ylipäänsä on tarvetta valehdella esim. oppihistoriaansa todellisuutta valkoisemmaksi, mikäli se olisi Jumalalta saanut tähän valoa, kuten väittää?
- Samalla voisi heittää vasta kysymyksen luopioille, kuinka paljon luopiot voivat valehdella ihmisille, että he lakkaisivat uskomasta teihin?>>Samalla voisi heittää vasta kysymyksen luopioille, kuinka paljon luopiot voivat valehdella ihmisille, että he lakkaisivat uskomasta teihin?
Vastaamattomuutesi esitettyyn kysymykseen kertoo paljon punnuksistasi, joilla omaa uskonlahkoasi ja sen edesottamuksia punnitset. Puhumattakaan siitä että parjaat entisiä jehovantodistajia valehtelijoiksi, perustelematta.
Ole hyvä ja kerro näistä luopiovalheista. Muutoin pilkka käy niin sanotusti omaan nilkkaan.- ennustuksissa
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Samalla voisi heittää vasta kysymyksen luopioille, kuinka paljon luopiot voivat valehdella ihmisille, että he lakkaisivat uskomasta teihin?
Vastaamattomuutesi esitettyyn kysymykseen kertoo paljon punnuksistasi, joilla omaa uskonlahkoasi ja sen edesottamuksia punnitset. Puhumattakaan siitä että parjaat entisiä jehovantodistajia valehtelijoiksi, perustelematta.
Ole hyvä ja kerro näistä luopiovalheista. Muutoin pilkka käy niin sanotusti omaan nilkkaan.>Vastaamattomuutesi esitettyyn kysymykseen kertoo paljon punnuksistasi, joilla omaa uskonlahkoasi ja sen edesottamuksia punnitset.
- Oli niin johdatteleva kysymys, etten viitsinyt vastata mokomaan.
Kautta vanhan ajan Israel on tehnyt vääryyttä Jumalaansa vastaan jossain määrin. Kansalle luettiin kirjakääröjä, joiden mukaan piti toimia. Oli pappejakin, jotka tekivät vääryyttä kansaa kohtaan. Siitä huolimatta Jehova ei hylännyt israelia.
Sefanja 3:3 Ruhtinaat sen keskellä olivat karjuvia leijonia. Sen tuomarit olivat illan susia, jotka eivät kalunneet luita aamuun asti. 4 Sen profeetat olivat röyhkeitä, petoksen miehiä. Sen papitkin häpäisivät pyhän; he tekivät väkivaltaa laille.
Jehovan kansa menee nykyäänkin eteenpäin kaikesta vastuksesta huolimatta, oli se mitä tahansa, joko omista virheistä tai ulkopuolisesta tahosta.
>Puhumattakaan siitä että parjaat entisiä jehovantodistajia valehtelijoiksi, perustelematta.
Ole hyvä ja kerro näistä luopiovalheista. Muutoin pilkka käy niin sanotusti omaan nilkkaan.
- Väitetään jatkuvasti pakanain ajan alkamis ajaksi Jeesuksen elämisen aikoihin sijoittuvaksi tapahtumaksi, mikä ei ole sitä.
Lisäksi yleisesti valehdellaan, ettei yksikään Raamatun ennustuksista ole toteutunut. Jeesus on siitä täydellinen todiste. Te itse olette osa Raamatun ennustuksista(ei kaikki) ja sekin on toteutunut. En lähde yksilöimään ketään sen enempää. - Voimantorni
ennustuksissa kirjoitti:
>Vastaamattomuutesi esitettyyn kysymykseen kertoo paljon punnuksistasi, joilla omaa uskonlahkoasi ja sen edesottamuksia punnitset.
- Oli niin johdatteleva kysymys, etten viitsinyt vastata mokomaan.
Kautta vanhan ajan Israel on tehnyt vääryyttä Jumalaansa vastaan jossain määrin. Kansalle luettiin kirjakääröjä, joiden mukaan piti toimia. Oli pappejakin, jotka tekivät vääryyttä kansaa kohtaan. Siitä huolimatta Jehova ei hylännyt israelia.
Sefanja 3:3 Ruhtinaat sen keskellä olivat karjuvia leijonia. Sen tuomarit olivat illan susia, jotka eivät kalunneet luita aamuun asti. 4 Sen profeetat olivat röyhkeitä, petoksen miehiä. Sen papitkin häpäisivät pyhän; he tekivät väkivaltaa laille.
Jehovan kansa menee nykyäänkin eteenpäin kaikesta vastuksesta huolimatta, oli se mitä tahansa, joko omista virheistä tai ulkopuolisesta tahosta.
>Puhumattakaan siitä että parjaat entisiä jehovantodistajia valehtelijoiksi, perustelematta.
Ole hyvä ja kerro näistä luopiovalheista. Muutoin pilkka käy niin sanotusti omaan nilkkaan.
- Väitetään jatkuvasti pakanain ajan alkamis ajaksi Jeesuksen elämisen aikoihin sijoittuvaksi tapahtumaksi, mikä ei ole sitä.
Lisäksi yleisesti valehdellaan, ettei yksikään Raamatun ennustuksista ole toteutunut. Jeesus on siitä täydellinen todiste. Te itse olette osa Raamatun ennustuksista(ei kaikki) ja sekin on toteutunut. En lähde yksilöimään ketään sen enempää.>>Oli niin johdatteleva kysymys, etten viitsinyt vastata mokomaan>>
Sinullapa onkin klassisen ylpeän jehovantodistajan elkeet keskustelupalstalle; eli määrittelet itse sen, minkälainen kysymys 'ansaitsee' vastauksesi.
Kerro nyt kuitenkin meille kaikille, että mikä osa kysymyksessäni oli jotenkin sinua 'johdattelevaa':
"kysynkin sinulta henkilökohtaista mielipidettä seuraavasta: miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla?"
Vai onko se vain kysymyksen kriittinen luonne, jota sinun on vaikea sulattaa?
>>Siitä huolimatta Jehova ei hylännyt israelia>>
Onko Jehova mielestäsi hylännyt Israelin nyt? Jos vastaat myöntävästi, jatkaisin vielä sen verran, että löydätkö jotakin yhtymäkohtaa jehovantodistajien hallintoelimeen vertauksellasi Israelin kansasta/kansan johdosta? Jos löydät, niin mitä??
>>Te itse olette osa Raamatun ennustuksista>>
Tiedätkö, olet "bombastic"! Jatka samaa järjstö-uraasi, sillä olet menossa vielä pitkälle... Te kulttien kasvatit olette niin kovin hanakoita antamaan kaikille asioille/ihmisille jonkin nimenomaisen Raamatun profetian täytettäväksi... vaikka järjestönne ei ole osoittanut ennustelutaitojaan vielä vähäisimmässäkään määrin.
Mistäköhän se muuten johtuu, että useat kultit haluavat myös itse päästä hinnalla millä hyvänsä täyttämään Raamatun ennustuksia? Jos sinä olet Jt (tai edes senmielinen), kehottaisin sinua pohtimaan edes hetken verran Ilmestyksen 11:3 sekä jehovantodistajien tulkintaa tästä jakeesta. Miten johdonmukainen tuo tulkinta mielestäsi on? - kansa
Voimantorni kirjoitti:
>>Oli niin johdatteleva kysymys, etten viitsinyt vastata mokomaan>>
Sinullapa onkin klassisen ylpeän jehovantodistajan elkeet keskustelupalstalle; eli määrittelet itse sen, minkälainen kysymys 'ansaitsee' vastauksesi.
Kerro nyt kuitenkin meille kaikille, että mikä osa kysymyksessäni oli jotenkin sinua 'johdattelevaa':
"kysynkin sinulta henkilökohtaista mielipidettä seuraavasta: miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla?"
>>Siitä huolimatta Jehova ei hylännyt israelia>>
Onko Jehova mielestäsi hylännyt Israelin nyt? Jos vastaat myöntävästi, jatkaisin vielä sen verran, että löydätkö jotakin yhtymäkohtaa jehovantodistajien hallintoelimeen vertauksellasi Israelin kansasta/kansan johdosta? Jos löydät, niin mitä??
>>Te itse olette osa Raamatun ennustuksista>>
Tiedätkö, olet "bombastic"! Jatka samaa järjstö-uraasi, sillä olet menossa vielä pitkälle... Te kulttien kasvatit olette niin kovin hanakoita antamaan kaikille asioille/ihmisille jonkin nimenomaisen Raamatun profetian täytettäväksi... vaikka järjestönne ei ole osoittanut ennustelutaitojaan vielä vähäisimmässäkään määrin.
Mistäköhän se muuten johtuu, että useat kultit haluavat myös itse päästä hinnalla millä hyvänsä täyttämään Raamatun ennustuksia? Jos sinä olet Jt (tai edes senmielinen), kehottaisin sinua pohtimaan edes hetken verran Ilmestyksen 11:3 sekä jehovantodistajien tulkintaa tästä jakeesta. Miten johdonmukainen tuo tulkinta mielestäsi on?"kysynkin sinulta henkilökohtaista mielipidettä seuraavasta: miten paljon tosi uskonnon käsität voivan valehdella säilyttämällä edelleen ainoan tosi uskonnon paikkansa maailman markkinoilla?"
- Ei juurikaan. Juurikaan sen vuoksi, ettei ihmiset ole täydellisiä. Aina löytyy ihmisiä jotka tekevät oman halun mukaan.
- Ei ollenkaan. Tuppaa nämä kysymykset olemaan kopioita päivästä päivään hiukan erillä tavoilla ilmaistuna.
Onko Jehova mielestäsi hylännyt Israelin nyt?
- Raamatun mukaan on, sen toki tiedät sinä itse Matt.21:42 Jeesus sanoi heille: ”Ettekö ole koskaan lukeneet Raamatun kirjoituksista: ’Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut pääkulmakiveksi. Jehovalta tämä on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme’?
43 Tämän vuoksi minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansakunnalle, joka tuottaa sen hedelmiä.
44 Ja joka kaatuu tähän kiveen, se ruhjoutuu. Sen taas, jonka päälle se kaatuu, se murskaa tomuksi.”
Jos vastaat myöntävästi, jatkaisin vielä sen verran, että löydätkö jotakin yhtymäkohtaa jehovantodistajien hallintoelimeen vertauksellasi Israelin kansasta/kansan johdosta? Jos löydät, niin mitä??
- Kummatkin kompuroineet taipaleensa alkuaikoina, niin johto kuin kansalaisetkin. Vielä nykyäänkin pienemmässä määrin.
Esim. Israelin papisto kohteli kansaansa joinakin ajankohtina väärin huolimatta siitä, että heillä oli profeettoja, jotka saivat julistuksensa suoraan Jumalalta enkelien välityksellä.
Nykyään Jehovan kansan ei saa samalla tavalla julistuksia, kuin muinoin profeettojen välityksillä.
Voideltu luokka tulkitsee Raamattua rukouksen hengessä. Se kuinka paljon ymmärrystä saadaan, on Jehovan ja Jeesuksen vallassa.
Daniel 12:4 Ja sinä, oi Daniel, tee salaisiksi nämä sanat ja sinetöi kirja lopun aikaan asti. Monet kiertelevät, ja tosi tieto tulee runsaaksi.”
6 Sitten toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vesien yläpuolella: ”Kuinka kauan on näiden ihmeellisten asioiden loppuun?”
7 Ja minä aloin kuunnella pellavapukuista miestä, joka oli virran vesien yläpuolella, hänen nostaessaan oikeaa kättään ja vasenta kättään taivaita kohti ja vannoessaan Hänen kauttaan, joka elää ajan hämärään asti: ”Siihen on määräaika, määräajat ja puoli. Ja heti kun pyhän kansan voiman murskaaminen on päättynyt, kaikki nämä tulevat loppuunsa.”
Tiedätkö, olet "bombastic"! Jatka samaa järjstö-uraasi, sillä olet menossa vielä pitkälle... Te kulttien kasvatit olette niin kovin hanakoita antamaan kaikille asioille/ihmisille jonkin nimenomaisen Raamatun profetian täytettäväksi...
- Kiitos palautteesta. Oletko itse kultin kasvatti?
vaikka järjestönne ei ole osoittanut ennustelutaitojaan vielä vähäisimmässäkään määrin.
- Siinä olet oikeassa, eikä tarvitse, se on Jumalan tehtävä. Ollaan vaan paljastettu pari asiaa:
'Ketkä olivat paljastaneet kolminaisuusopin, ihmissielun kuolemattomuuden ja helvetintulen valheellisuuden? Ja ketkä olivat varoittaneet evoluutio-opin ja spiritismin vaaroista?'
Jos sinä olet Jt (tai edes senmielinen), kehottaisin sinua pohtimaan edes hetken verran Ilmestyksen 11:3 sekä jehovantodistajien tulkintaa tästä jakeesta. Miten johdonmukainen tuo tulkinta mielestäsi on?
- Minäpä pohdin. Vastaa ensin, mikä on sinun mielestäsi Raamatun tulkinta jakeeseen?
Sori ku on vastaus viivästynyt. - Voimantorni
kansa kirjoitti:
- Ei juurikaan. Juurikaan sen vuoksi, ettei ihmiset ole täydellisiä. Aina löytyy ihmisiä jotka tekevät oman halun mukaan.
- Ei ollenkaan. Tuppaa nämä kysymykset olemaan kopioita päivästä päivään hiukan erillä tavoilla ilmaistuna.
Onko Jehova mielestäsi hylännyt Israelin nyt?
- Raamatun mukaan on, sen toki tiedät sinä itse Matt.21:42 Jeesus sanoi heille: ”Ettekö ole koskaan lukeneet Raamatun kirjoituksista: ’Kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut pääkulmakiveksi. Jehovalta tämä on tullut, ja se on ihmeellinen meidän silmissämme’?
43 Tämän vuoksi minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansakunnalle, joka tuottaa sen hedelmiä.
44 Ja joka kaatuu tähän kiveen, se ruhjoutuu. Sen taas, jonka päälle se kaatuu, se murskaa tomuksi.”
Jos vastaat myöntävästi, jatkaisin vielä sen verran, että löydätkö jotakin yhtymäkohtaa jehovantodistajien hallintoelimeen vertauksellasi Israelin kansasta/kansan johdosta? Jos löydät, niin mitä??
- Kummatkin kompuroineet taipaleensa alkuaikoina, niin johto kuin kansalaisetkin. Vielä nykyäänkin pienemmässä määrin.
Esim. Israelin papisto kohteli kansaansa joinakin ajankohtina väärin huolimatta siitä, että heillä oli profeettoja, jotka saivat julistuksensa suoraan Jumalalta enkelien välityksellä.
Nykyään Jehovan kansan ei saa samalla tavalla julistuksia, kuin muinoin profeettojen välityksillä.
Voideltu luokka tulkitsee Raamattua rukouksen hengessä. Se kuinka paljon ymmärrystä saadaan, on Jehovan ja Jeesuksen vallassa.
Daniel 12:4 Ja sinä, oi Daniel, tee salaisiksi nämä sanat ja sinetöi kirja lopun aikaan asti. Monet kiertelevät, ja tosi tieto tulee runsaaksi.”
6 Sitten toinen sanoi pellavapukuiselle miehelle, joka oli virran vesien yläpuolella: ”Kuinka kauan on näiden ihmeellisten asioiden loppuun?”
7 Ja minä aloin kuunnella pellavapukuista miestä, joka oli virran vesien yläpuolella, hänen nostaessaan oikeaa kättään ja vasenta kättään taivaita kohti ja vannoessaan Hänen kauttaan, joka elää ajan hämärään asti: ”Siihen on määräaika, määräajat ja puoli. Ja heti kun pyhän kansan voiman murskaaminen on päättynyt, kaikki nämä tulevat loppuunsa.”
Tiedätkö, olet "bombastic"! Jatka samaa järjstö-uraasi, sillä olet menossa vielä pitkälle... Te kulttien kasvatit olette niin kovin hanakoita antamaan kaikille asioille/ihmisille jonkin nimenomaisen Raamatun profetian täytettäväksi...
- Kiitos palautteesta. Oletko itse kultin kasvatti?
vaikka järjestönne ei ole osoittanut ennustelutaitojaan vielä vähäisimmässäkään määrin.
- Siinä olet oikeassa, eikä tarvitse, se on Jumalan tehtävä. Ollaan vaan paljastettu pari asiaa:
'Ketkä olivat paljastaneet kolminaisuusopin, ihmissielun kuolemattomuuden ja helvetintulen valheellisuuden? Ja ketkä olivat varoittaneet evoluutio-opin ja spiritismin vaaroista?'
Jos sinä olet Jt (tai edes senmielinen), kehottaisin sinua pohtimaan edes hetken verran Ilmestyksen 11:3 sekä jehovantodistajien tulkintaa tästä jakeesta. Miten johdonmukainen tuo tulkinta mielestäsi on?
- Minäpä pohdin. Vastaa ensin, mikä on sinun mielestäsi Raamatun tulkinta jakeeseen?
Sori ku on vastaus viivästynyt.>>Ei juurikaan. Juurikaan sen vuoksi, ettei ihmiset ole täydellisiä. Aina löytyy ihmisiä jotka tekevät oman halun mukaan>>
Kerro meille, mistä kohtaa Raamatusta löydät oikeutuksen, tai edes mallin sellaisesta, mitä Vartiotorniseura on tässä suhteessa tehnyt. Että Jumalan käyttämä puhekanava, toisin sanoen Hänen henkensä johtama ryhmä, esittää Jumalalta vastaanottamiaan "totuuksia" koko maailmalle. Mutta nämä "totuudet" eivät sitten olleetkaan totta. Tämän jälkeen 'Jumalan hengen ohjaama' kanava valehtelee tuollaiset epäonnistumiset pois.
Toki siitä olen samaa mieltä, että Raamattu tunnistaa ihmisen epätäydellisyyden. Mutta milloinkaan Jumalan henki ei ole ollut heikko, kun se on ollut toiminnassa; se on aina toteuttanut sen, mitä varten se on annettukin. Mitään muuta mallia ei Raamatusta löydy.
Esimerkiksi Mooseksen tai Daavidin tekemät synnit olivat heidän omissa nimissään tehtyjä väärintekoja, eivätkä ne antaneet kenellekään väärää kuvaa Jumalan ohjauksesta. He eivät koskaan väittäneet Jumalan sanoneen jotakin sellaista heille, mitä Jumala ei ollut koskaan sanonut. Vrt. 5. Moos. 18:20-22.
Samaa voidaan todeta alkukristityistä: vaikka he olivat innokkaita, he eivät koskaan esittäneet julkisesti jotakin ajankohtaa Jumalan nimessä, milloin jotakin nimenomaista pitäisi tapahtuman. He vain kysyivät Jeesukselta asiaa, ja he saivat häneltä myös selvän vastauksen. Tässä on suuri, ja oleellinen ero Vartiotorniseuran toimintaan! Toiset olivat INNOKKAITA, kun taas toiset esittävät ENNUSTUKSIA Jumalan nimessä.
>>Kummatkin kompuroineet taipaleensa alkuaikoina, niin johto kuin kansalaisetkin>>
Mitä ajattelet, voisiko Jumala hylätä Vartiotorninkin? Miksi esimerkiksi Russellin tai Rutherfordin aikaisten näkemysten kanssa ei tänä päivänä pitkälle pötkittäisi? Siksi, että nuokaan eivät edustaneet tosiasioita, vaan omia silloisia (mahdollisesti osittain myös vilpittömiä) näkemyksiä raamatullisista asioista, mm. apokalypsista.
>>Nykyään Jehovan kansan ei saa samalla tavalla julistuksia, kuin muinoin profeettojen välityksillä>>
Tästä huolimatta Jehovan kansan hallintoelin on usein toiminut ikään kuin se olisi saanut em. julistuksia Jumalalta (jäsenten omantunnon kysymykset, väärät lopun ennustukset sekä monet ajan kulumista kestämättömät opit, kuten sukupolvioppi). Se on ottanut itselleen sellaisen roolin Jumalan puhetorvena, jollaista Raamattu ei kristityille tunnista. Aika on osoittanut, ettei heillä ole ollut näistä asioista sen enempää tietoa kuin kenelläkään muullakaan voisi olla.
>>Oletko itse kultin kasvatti?>>
En ole.
>>Ollaan vaan paljastettu pari asiaa:
'Ketkä olivat paljastaneet kolminaisuusopin, ihmissielun kuolemattomuuden ja helvetintulen valheellisuuden?>>
Vertaapa mielenkiinnon vuoksi Jehovan todistajien saavutuksia seuraavaan:
http://www.jwfacts.com/index_files/similar.htm
Onko Jehova siis ohjannut myös mormonit, kristadelfialaiset sekä osan adventisteista samaan "totuuteen" koskien kolminaisuutta? Tai ne Ismaelin lapset, muslimit?
Entä onko Jehova ohjannut myös adventistit ja kristadelfialaiset ymmärtämään "totuuden" sielun kuolevaisuudesta? Ja miksi hekään eivät mene sotaan uskonnollisen vakaumiksensa vuoksi?
Monet uskonnolliset ryhmät julistavat, että vain heillä on "totuus", ja monet niistä esittävät myös aikalaskelmia maailmanlopulle. Kaikki yhtä huonolla menestyksellä, mukaan lukien Jt-uskonto.
>>Vastaa ensin, mikä on sinun mielestäsi Raamatun tulkinta jakeeseen>>
Minä en lähde esittämään omia tulkintojani Raamatun myriadeista kummallisuuksista, ilmestyskirja mainiona esimerkkinä näistä. Pointtini oli herättää jehovantodistajassa ajatuksia sen suhteen, miten johdonmukaisia ovat tämän järjestön "totuudet". Tämän kyseisenkin jakeen kohdalla on jouduttu turvautumaan melkoiseen selittely-akrobatiaan, jotta siitä saataisiin itselle mieleinen (ts. päästäisiin itse mukaan Raamatun ennustukseen). Tähän päästään siten, että tuosta jakeesta tulkitaan alkuosa kuvaannollisella tavalla, ja loppuosa kirjaimellisella tavalla. -Hauskaa, kun sen osaa! - Markku_Meilo
Voimantorni kirjoitti:
>>Ei juurikaan. Juurikaan sen vuoksi, ettei ihmiset ole täydellisiä. Aina löytyy ihmisiä jotka tekevät oman halun mukaan>>
Kerro meille, mistä kohtaa Raamatusta löydät oikeutuksen, tai edes mallin sellaisesta, mitä Vartiotorniseura on tässä suhteessa tehnyt. Että Jumalan käyttämä puhekanava, toisin sanoen Hänen henkensä johtama ryhmä, esittää Jumalalta vastaanottamiaan "totuuksia" koko maailmalle. Mutta nämä "totuudet" eivät sitten olleetkaan totta. Tämän jälkeen 'Jumalan hengen ohjaama' kanava valehtelee tuollaiset epäonnistumiset pois.
Toki siitä olen samaa mieltä, että Raamattu tunnistaa ihmisen epätäydellisyyden. Mutta milloinkaan Jumalan henki ei ole ollut heikko, kun se on ollut toiminnassa; se on aina toteuttanut sen, mitä varten se on annettukin. Mitään muuta mallia ei Raamatusta löydy.
Esimerkiksi Mooseksen tai Daavidin tekemät synnit olivat heidän omissa nimissään tehtyjä väärintekoja, eivätkä ne antaneet kenellekään väärää kuvaa Jumalan ohjauksesta. He eivät koskaan väittäneet Jumalan sanoneen jotakin sellaista heille, mitä Jumala ei ollut koskaan sanonut. Vrt. 5. Moos. 18:20-22.
Samaa voidaan todeta alkukristityistä: vaikka he olivat innokkaita, he eivät koskaan esittäneet julkisesti jotakin ajankohtaa Jumalan nimessä, milloin jotakin nimenomaista pitäisi tapahtuman. He vain kysyivät Jeesukselta asiaa, ja he saivat häneltä myös selvän vastauksen. Tässä on suuri, ja oleellinen ero Vartiotorniseuran toimintaan! Toiset olivat INNOKKAITA, kun taas toiset esittävät ENNUSTUKSIA Jumalan nimessä.
>>Kummatkin kompuroineet taipaleensa alkuaikoina, niin johto kuin kansalaisetkin>>
Mitä ajattelet, voisiko Jumala hylätä Vartiotorninkin? Miksi esimerkiksi Russellin tai Rutherfordin aikaisten näkemysten kanssa ei tänä päivänä pitkälle pötkittäisi? Siksi, että nuokaan eivät edustaneet tosiasioita, vaan omia silloisia (mahdollisesti osittain myös vilpittömiä) näkemyksiä raamatullisista asioista, mm. apokalypsista.
>>Nykyään Jehovan kansan ei saa samalla tavalla julistuksia, kuin muinoin profeettojen välityksillä>>
Tästä huolimatta Jehovan kansan hallintoelin on usein toiminut ikään kuin se olisi saanut em. julistuksia Jumalalta (jäsenten omantunnon kysymykset, väärät lopun ennustukset sekä monet ajan kulumista kestämättömät opit, kuten sukupolvioppi). Se on ottanut itselleen sellaisen roolin Jumalan puhetorvena, jollaista Raamattu ei kristityille tunnista. Aika on osoittanut, ettei heillä ole ollut näistä asioista sen enempää tietoa kuin kenelläkään muullakaan voisi olla.
>>Oletko itse kultin kasvatti?>>
En ole.
>>Ollaan vaan paljastettu pari asiaa:
'Ketkä olivat paljastaneet kolminaisuusopin, ihmissielun kuolemattomuuden ja helvetintulen valheellisuuden?>>
Vertaapa mielenkiinnon vuoksi Jehovan todistajien saavutuksia seuraavaan:
http://www.jwfacts.com/index_files/similar.htm
Onko Jehova siis ohjannut myös mormonit, kristadelfialaiset sekä osan adventisteista samaan "totuuteen" koskien kolminaisuutta? Tai ne Ismaelin lapset, muslimit?
Entä onko Jehova ohjannut myös adventistit ja kristadelfialaiset ymmärtämään "totuuden" sielun kuolevaisuudesta? Ja miksi hekään eivät mene sotaan uskonnollisen vakaumiksensa vuoksi?
Monet uskonnolliset ryhmät julistavat, että vain heillä on "totuus", ja monet niistä esittävät myös aikalaskelmia maailmanlopulle. Kaikki yhtä huonolla menestyksellä, mukaan lukien Jt-uskonto.
>>Vastaa ensin, mikä on sinun mielestäsi Raamatun tulkinta jakeeseen>>
Minä en lähde esittämään omia tulkintojani Raamatun myriadeista kummallisuuksista, ilmestyskirja mainiona esimerkkinä näistä. Pointtini oli herättää jehovantodistajassa ajatuksia sen suhteen, miten johdonmukaisia ovat tämän järjestön "totuudet". Tämän kyseisenkin jakeen kohdalla on jouduttu turvautumaan melkoiseen selittely-akrobatiaan, jotta siitä saataisiin itselle mieleinen (ts. päästäisiin itse mukaan Raamatun ennustukseen). Tähän päästään siten, että tuosta jakeesta tulkitaan alkuosa kuvaannollisella tavalla, ja loppuosa kirjaimellisella tavalla. -Hauskaa, kun sen osaa!>>Miksi esimerkiksi Russellin tai Rutherfordin aikaisten näkemysten kanssa ei tänä päivänä pitkälle pötkittäisi?
Kuinkahan moni jehovantodistaja käsittää, että Russelin opetuksilla ei enää pärjännyt edes Rutherforfin päivinä, koska em. henkilö luopioitui Russelin näkemyksistä. Fred Franzin oraakkelikausi oli luopioitumista Rutherfordin ajan opetuksista. Tänään ei kukaan vanhenisi jehovantodistajana FF:n näkemyksillä. Näköpiirissä ei ole mitään sellaista, joka katkaisisi tuon yli satavuotiaan kehityskaaren. Näköpiirissä sen sijaan on menneisyydestä tuttu jatkuva virta oppimuutoksia ja vanhojen näkemysten uudelleenlämmityksiä.
Ja kuitenkin Vt-seuralla on ollut otsaa selittää omanneensa kaikissa noissa vaiheissa raamatullisen totuuden.
Ei ihme, että menneisyydestä on oltava vaitonainen, epärehellinen ja pahimmillaan on valehdeltava. Eikä tuo kaikki estä laukomasta tällaista:
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Kun ja jos jt menee kyselemään Vt-seuran epärehellisyydestä, niin yllä lainattu ohje ei ole edes sen paperin arvoinen, jolle se on painettu.
Melkoisen sokaistunut on jos Vt-seuran toimintaa puolustelee. - Voimantorni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Miksi esimerkiksi Russellin tai Rutherfordin aikaisten näkemysten kanssa ei tänä päivänä pitkälle pötkittäisi?
Kuinkahan moni jehovantodistaja käsittää, että Russelin opetuksilla ei enää pärjännyt edes Rutherforfin päivinä, koska em. henkilö luopioitui Russelin näkemyksistä. Fred Franzin oraakkelikausi oli luopioitumista Rutherfordin ajan opetuksista. Tänään ei kukaan vanhenisi jehovantodistajana FF:n näkemyksillä. Näköpiirissä ei ole mitään sellaista, joka katkaisisi tuon yli satavuotiaan kehityskaaren. Näköpiirissä sen sijaan on menneisyydestä tuttu jatkuva virta oppimuutoksia ja vanhojen näkemysten uudelleenlämmityksiä.
Ja kuitenkin Vt-seuralla on ollut otsaa selittää omanneensa kaikissa noissa vaiheissa raamatullisen totuuden.
Ei ihme, että menneisyydestä on oltava vaitonainen, epärehellinen ja pahimmillaan on valehdeltava. Eikä tuo kaikki estä laukomasta tällaista:
"Viime vuosina on miljoonista ihmisistä eri puolilla maailmaa tullut Jehovan todistajia. Kaikkien heidän pitäisi olla hyvin selvillä sen järjestön historiasta, jonka yhteydessä he ovat.” (Vartiotorni 1. toukokuuta 1994 sivu 16)
Kun ja jos jt menee kyselemään Vt-seuran epärehellisyydestä, niin yllä lainattu ohje ei ole edes sen paperin arvoinen, jolle se on painettu.
Melkoisen sokaistunut on jos Vt-seuran toimintaa puolustelee.Toit oleellisen tarkennuksen aiheeseen, joka osoittaa koko Vt-seuran progressiivisuudenkin perustuvan valheelle. Tilanne ei siis olekaan sellainen kuin eräät haluaisivat uskoa; siis sellainen, että joskus muinoin Seuran historiassa oltiin jossakin asiassa (hieman) väärässä käsityksessä, mutta nyt tilanne on korjaantunut, koska Jumala antaa jatkuvasti lisää valoa orjaluokalle.
Todellisuudessa San. 4:18 on osoittautunut sellaiseksi maksupiikiksi Vt-seuralle, että sillä on kuitattu aivan kaikki. Kyse ei todellakaan ole vain valon/tiedon lisääntymisestä. Samaan piikkiin on kylmästi laitettu kulloistakin aikaa koskeneet yleiset väärinkäsitykset, spekuloinnit, vääriksi osoittautuneet järkeilyt, hallintoelimessä tapahtuneet valtataistelut, ja oppihistorian pimitykset. Se on ollut 'edes-takaisin'- ja 'yritä-erehdy-mutta yritä uudelleen, ja erehdy jälleen' -meininkiä. Ei edistyvää tiedonvalon lisääntymistä.
Ei siis ole mikään ihme, että järjestö kannustaa ihmisiä pysymään Jehovan vaunuissa vetoamalla Hesekielin kirjoittamaan hurjahkoon kiesikuvaukseen. Täytyy pysyä JÄRJESTÖN tasalla; menneitä ei pidä haikailla (tutkia), ja tulevaisuutta pitää ajatella puhtaasti VTS:n julkaisujen läpi.
Ainoa (järjestön kannalta) suhteellisen turvallinen tapa tarkastella Vt-seuran historiaa on tutkia huolellisesti valikoituja mainospaloja sen historian havinasta. Siksi viisitoista vuotta sitten tultiin ajanvirrassa sellaiseen kohtaan, että järjestö julkaisi oman näkemyksensä omasta historiastaan kirjana. Sitä mainostaakseen lehti Vartiotorni kirjoitti lainaamasi sanat siitä, kuinka jokaisen Jt:n tulisi olla hyvin selvillä järjestönsä historiasta. Minusta vaikuttaa vaan ikävästi siltä, että Vt-seura kohdisti nuo sanansa koskemaan vain ja ainoastaan tuota julkaisemaansa omaa historia-eepostaan; ne eivät tunnu oikeuttavan minkäänlaiseen muuhun tutkimukseen järjestön 'ohjauksen' ulkopuolella. - Markku_Meilo
Voimantorni kirjoitti:
Toit oleellisen tarkennuksen aiheeseen, joka osoittaa koko Vt-seuran progressiivisuudenkin perustuvan valheelle. Tilanne ei siis olekaan sellainen kuin eräät haluaisivat uskoa; siis sellainen, että joskus muinoin Seuran historiassa oltiin jossakin asiassa (hieman) väärässä käsityksessä, mutta nyt tilanne on korjaantunut, koska Jumala antaa jatkuvasti lisää valoa orjaluokalle.
Todellisuudessa San. 4:18 on osoittautunut sellaiseksi maksupiikiksi Vt-seuralle, että sillä on kuitattu aivan kaikki. Kyse ei todellakaan ole vain valon/tiedon lisääntymisestä. Samaan piikkiin on kylmästi laitettu kulloistakin aikaa koskeneet yleiset väärinkäsitykset, spekuloinnit, vääriksi osoittautuneet järkeilyt, hallintoelimessä tapahtuneet valtataistelut, ja oppihistorian pimitykset. Se on ollut 'edes-takaisin'- ja 'yritä-erehdy-mutta yritä uudelleen, ja erehdy jälleen' -meininkiä. Ei edistyvää tiedonvalon lisääntymistä.
Ei siis ole mikään ihme, että järjestö kannustaa ihmisiä pysymään Jehovan vaunuissa vetoamalla Hesekielin kirjoittamaan hurjahkoon kiesikuvaukseen. Täytyy pysyä JÄRJESTÖN tasalla; menneitä ei pidä haikailla (tutkia), ja tulevaisuutta pitää ajatella puhtaasti VTS:n julkaisujen läpi.
Ainoa (järjestön kannalta) suhteellisen turvallinen tapa tarkastella Vt-seuran historiaa on tutkia huolellisesti valikoituja mainospaloja sen historian havinasta. Siksi viisitoista vuotta sitten tultiin ajanvirrassa sellaiseen kohtaan, että järjestö julkaisi oman näkemyksensä omasta historiastaan kirjana. Sitä mainostaakseen lehti Vartiotorni kirjoitti lainaamasi sanat siitä, kuinka jokaisen Jt:n tulisi olla hyvin selvillä järjestönsä historiasta. Minusta vaikuttaa vaan ikävästi siltä, että Vt-seura kohdisti nuo sanansa koskemaan vain ja ainoastaan tuota julkaisemaansa omaa historia-eepostaan; ne eivät tunnu oikeuttavan minkäänlaiseen muuhun tutkimukseen järjestön 'ohjauksen' ulkopuolella.>>Todellisuudessa San. 4:18 on osoittautunut sellaiseksi maksupiikiksi Vt-seuralle, että sillä on kuitattu aivan kaikki.
Jos järjissään oleva lukee koko luvun ajatuksella, niin huomaa, että siinä ainaostaan verrataan kahta eri elämäntapaa. Sen luvun sanomalla ei ole pienintäkään yhteyttä amerikkalaisen 1800-luvun uususkonnon jo yli satavuotiseen selittelykompottiin.
Pienenä hilpeänä yksityiskohtana kannattaa tuoda esille, että Russelin alkuperäiseen valon lisääntymisnäkemykseen on siihenkin tullut lisää valoa, siis valon kirkastumismekanismikin on jouduttu uusimaan. Russelin mukaan valon lisääntyminen oli ainoastaan tarkentumista, itse perusnäkemys ei saanut muuttua, eikä siitä saanut ottaa mitään pois.
Sittemmin Vt-shekina on saanut kirkastua täysin uusilla selityksillä, kääntymällä päälaelleen tai ottamalla jo kertaalleen hylätty opetus uusiokäyttöön.
- Faaaanclub
Pysy faaan palstalla, jag digggggaaaan sina.
Terw: Börje Swensson.- neitoni
En oo ehtiny aikasemmin.Ensin kiitti ystävällisistä kommenteista ja voin kertoa et umpihetero oon,päräyttelen joskus ku tarpeeks kiukuttaa,eikä minulla ookaan Pyhää Henkeä koska en oo JT,luotan vain Raamatun opetuksiin ja oon väärin tehny.
Näitä valheita on ollu pukeutumisesta lähtien,laidasta laitaan jos mitä faktaa on heitelty,samoin suhtautuminen erotettuihin,siivipalvelusasia,kokousten pois jättämiset,verikysymykses paljo parjausta,juhlapäivien vietot,jumalan nimi,raportointi,vapaa-ajan vietto.Osa on vuosiluvuis ollu oikein mut niissäki isosti virheitä,lasten pakottaminen kokouksiin,hautajaiset ja tätä voisin jatkaa.Mut nähtäilläänpä jatkossaki täällä,jep :)) neitoni kirjoitti:
En oo ehtiny aikasemmin.Ensin kiitti ystävällisistä kommenteista ja voin kertoa et umpihetero oon,päräyttelen joskus ku tarpeeks kiukuttaa,eikä minulla ookaan Pyhää Henkeä koska en oo JT,luotan vain Raamatun opetuksiin ja oon väärin tehny.
Näitä valheita on ollu pukeutumisesta lähtien,laidasta laitaan jos mitä faktaa on heitelty,samoin suhtautuminen erotettuihin,siivipalvelusasia,kokousten pois jättämiset,verikysymykses paljo parjausta,juhlapäivien vietot,jumalan nimi,raportointi,vapaa-ajan vietto.Osa on vuosiluvuis ollu oikein mut niissäki isosti virheitä,lasten pakottaminen kokouksiin,hautajaiset ja tätä voisin jatkaa.Mut nähtäilläänpä jatkossaki täällä,jep :))Tiesitkö että jos sinä sanot jotain, se ei ole totta ainoastaan siksi että sinä sanot niin?
Se että luettelet täällä jotain väitteitä joita olet muka korjannut, vaikka et ole korjannut yhtä ainoaa sinulle esitettyä asiaa, on mielestäni aika säälittävää aikuiselta ihmiseltä.
Aloitetaan nyt vaikka siitä että mitä siviilipalveluksesta on täällä valehdeltu ja mitä olet siitä korjannut?- neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
Tiesitkö että jos sinä sanot jotain, se ei ole totta ainoastaan siksi että sinä sanot niin?
Se että luettelet täällä jotain väitteitä joita olet muka korjannut, vaikka et ole korjannut yhtä ainoaa sinulle esitettyä asiaa, on mielestäni aika säälittävää aikuiselta ihmiseltä.
Aloitetaan nyt vaikka siitä että mitä siviilipalveluksesta on täällä valehdeltu ja mitä olet siitä korjannut?et Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo vaan tämä nuori mies joita varmasti on jatkossakin lisää,häntä ei voitu vapauttaa viranomaisten taholta koska ei oo kastettu julistaja jä näin tuli kuvioon mukaan sivarina oleminen
neitoni kirjoitti:
et Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo vaan tämä nuori mies joita varmasti on jatkossakin lisää,häntä ei voitu vapauttaa viranomaisten taholta koska ei oo kastettu julistaja jä näin tuli kuvioon mukaan sivarina oleminen
>>Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo
Jaaha, kas kun minä suoritin siviilipalveluksen kastettuna jehovantodistajana, ja tunnen pari muutakin henkilöä, jotka ovat suorittaneet siviilipalveluksen kastettuina jehovantodistajina. Mitä tuohon sanot? Minä sanon että puhut asioista joista et tiedä tuon taivaallista.- neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
Tiesitkö että jos sinä sanot jotain, se ei ole totta ainoastaan siksi että sinä sanot niin?
Aloitetaan nyt vaikka siitä että mitä siviilipalveluksesta on täällä valehdeltu ja mitä olet siitä korjannut?kestä et nuorehko nainen panee sulle kampoihin,kiva on pistää kaikki naisten lörpöttelyks,ei se niin mee.Nyt sun seuraava siirto on tietty et taas neitoni heittää läppää eikä puhu asiaa/jotain.
- neitoni
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo
Jaaha, kas kun minä suoritin siviilipalveluksen kastettuna jehovantodistajana, ja tunnen pari muutakin henkilöä, jotka ovat suorittaneet siviilipalveluksen kastettuina jehovantodistajina. Mitä tuohon sanot? Minä sanon että puhut asioista joista et tiedä tuon taivaallista.oot käyny
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
Näitä valheita on ollu pukeutumisesta lähtien,laidasta laitaan jos mitä faktaa on heitelty,samoin suhtautuminen erotettuihin,siivipalvelusasia,kokousten pois jättämiset,verikysymykses paljo parjausta,juhlapäivien vietot,jumalan nimi,raportointi,vapaa-ajan vietto.Osa on vuosiluvuis ollu oikein mut niissäki isosti virheitä,lasten pakottaminen kokouksiin,hautajaiset ja tätä voisin jatkaa.Mut nähtäilläänpä jatkossaki täällä,jep :))>>Osa on vuosiluvuis ollu oikein
Kuten esimerkiksi? - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
et Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo vaan tämä nuori mies joita varmasti on jatkossakin lisää,häntä ei voitu vapauttaa viranomaisten taholta koska ei oo kastettu julistaja jä näin tuli kuvioon mukaan sivarina oleminen
>>et Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo
Vuoden 1996 oppimuutoksella kumottiin vuoden 1951 oppimuutos, jossa omaksuttiin totaalikieltäytyminen. Vuoden 1996 jälkeen on sivillipalvelus ollut mahdollinen. Kas tässä Vt-seuran kanta asiaan:
"Mutta entä jos valtio vaatii kristittyä suorittamaan tietyn ajan siviilipalvelusta, joka kuuluu osana siviilihallinnon alaiseen kansalliseen palvelukseen? Kristittyjen täytyy jälleen itse tehdä valistuneeseen omaantuntoonsa perustuva ratkaisu. ”Me kaikki tulemme seisomaan Jumalan tuomarinistuimen edessä.” (Roomalaisille 14:10.) Kristittyjen, jotka joutuvat vastakkain tämän keisarin vaatimuksen kanssa, tulee rukoillen tutkia asiaa ja mietiskellä sitä. Saattaa olla myös viisasta keskustella siitä seurakunnan kypsien kristittyjen kanssa. Sen jälkeen täytyy tehdä henkilökohtainen ratkaisu. (Sananlaskut 2:1–5; Filippiläisille 4:5.)" (Vartiotorni 1. toukokuuta 1996 sivut 15-20)
Samalla kannattaa huomata, että tuossa kappaleessa oleva termi "kansallinen palvelus" on alkuperäisessä tekstissä "national service", joka tarkoittaa armeijapalvelusta. Kyseessä on siis joko tahaton tai tarkoituksellinen käännösvirhe.
Nyt pallo on sinulla räpätäti, kaiva esille lainaus Vt-seuran materiaalista (vuoden 1996 toukokuun jälkeen), jolla perustelet kantasi. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Osa on vuosiluvuis ollu oikein
Kuten esimerkiksi?pitäis ite tietää
- neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>et Meilo väitti et JT saa suorittaa siivipalveluksen.näinhän ei oo
Vuoden 1996 oppimuutoksella kumottiin vuoden 1951 oppimuutos, jossa omaksuttiin totaalikieltäytyminen. Vuoden 1996 jälkeen on sivillipalvelus ollut mahdollinen. Kas tässä Vt-seuran kanta asiaan:
"Mutta entä jos valtio vaatii kristittyä suorittamaan tietyn ajan siviilipalvelusta, joka kuuluu osana siviilihallinnon alaiseen kansalliseen palvelukseen? Kristittyjen täytyy jälleen itse tehdä valistuneeseen omaantuntoonsa perustuva ratkaisu. ”Me kaikki tulemme seisomaan Jumalan tuomarinistuimen edessä.” (Roomalaisille 14:10.) Kristittyjen, jotka joutuvat vastakkain tämän keisarin vaatimuksen kanssa, tulee rukoillen tutkia asiaa ja mietiskellä sitä. Saattaa olla myös viisasta keskustella siitä seurakunnan kypsien kristittyjen kanssa. Sen jälkeen täytyy tehdä henkilökohtainen ratkaisu. (Sananlaskut 2:1–5; Filippiläisille 4:5.)" (Vartiotorni 1. toukokuuta 1996 sivut 15-20)
Samalla kannattaa huomata, että tuossa kappaleessa oleva termi "kansallinen palvelus" on alkuperäisessä tekstissä "national service", joka tarkoittaa armeijapalvelusta. Kyseessä on siis joko tahaton tai tarkoituksellinen käännösvirhe.
Nyt pallo on sinulla räpätäti, kaiva esille lainaus Vt-seuran materiaalista (vuoden 1996 toukokuun jälkeen), jolla perustelet kantasi.näin,en kyllä usko kaikkee mitä sanot.Et sanonu minä vuonna oot menny sivareihin.Mauno Koivisto sen teki.
Teit oman valinnan.Halusit miellyttää kamuja ja keksi jotain syitä et se oili oikeutettua - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
näin,en kyllä usko kaikkee mitä sanot.Et sanonu minä vuonna oot menny sivareihin.Mauno Koivisto sen teki.
Teit oman valinnan.Halusit miellyttää kamuja ja keksi jotain syitä et se oili oikeutettua>>en kyllä usko kaikkee mitä sanot.
Minä laitoin näytille Vt-seuran materiaalia aiheesta, se ettei teksti kelpaa sinulle ei vähennä tuon tekstin merkitystä jehovantodistajille. vartiotorniseuran opetuksista on kyse, ei räpätyksistäsi.
>>Et sanonu minä vuonna oot menny sivareihin.
En sanonut, en, ja ihan luonnollisesta syytä; en ole ollut siviilipalveluksessa. Olet melkoisen sekaisin juttujesi kanssa.
>>Mauno Koivisto sen teki.
Siis kävi sivarin?
>>Teit oman valinnan.
Näin se meni, minut painostettiin jehovantodistajaksi ja olin Vt-seuran mielenhallinnassa, eli olin antanut elämäni hallinnan Vt-seuralle, joka vastalahjaksi valehteli minulle sen kun kerkesi. (Ihan vaan muistutukseksi sinulle, niin valinnassa ei siis kohdallani ollut kyse siviilipalveluksesta. Muut vakilukijat sen kyllä älyävät itse.)
>>Halusit miellyttää kamuja ja keksi jotain syitä et se oili oikeutettua
Minulla ei ollut omaa tahtoa, olin Vt-seuran "aivoton orja" - valitettavasti. - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
pitäis ite tietää
>>pitäis ite tietää
Mitä sekoilet, todistustaakka on väitteen esittäjällä, eli tässä tapauksessa sinulla.
Minä en tiedä yhtään kohdalleen osunutta vuosilukua Vt-seuran ennustelu- ja opetushistoriasta ja tuosta vastauksesta päättelen ettet tiedä sinäkään, kunhan räpätät lämpimiksesi. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>pitäis ite tietää
Mitä sekoilet, todistustaakka on väitteen esittäjällä, eli tässä tapauksessa sinulla.
Minä en tiedä yhtään kohdalleen osunutta vuosilukua Vt-seuran ennustelu- ja opetushistoriasta ja tuosta vastauksesta päättelen ettet tiedä sinäkään, kunhan räpätät lämpimiksesi.tiiän, mutta ku sun kirjoitus ei koske yhtään konkreettista ihmisen elämää,kylmiä vuosilukuja,ei perhe-elämää,ei mittäään mihin asioihin oon puuttunu.Ny kato tää hienot puheet ja musiikki jonka joku on laittanu,sitä ei tarvi epäillä mistä lähtösin
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
tiiän, mutta ku sun kirjoitus ei koske yhtään konkreettista ihmisen elämää,kylmiä vuosilukuja,ei perhe-elämää,ei mittäään mihin asioihin oon puuttunu.Ny kato tää hienot puheet ja musiikki jonka joku on laittanu,sitä ei tarvi epäillä mistä lähtösin
Väitit:
"Osa on vuosiluvuis ollu oikein"
Vastaa väitteeseesi tai myönnä harhasi vaikenemalla. Nyt ei ole kyse perhe-elämästä tai vastaavasta. - jjjuj
neitoni kirjoitti:
tiiän, mutta ku sun kirjoitus ei koske yhtään konkreettista ihmisen elämää,kylmiä vuosilukuja,ei perhe-elämää,ei mittäään mihin asioihin oon puuttunu.Ny kato tää hienot puheet ja musiikki jonka joku on laittanu,sitä ei tarvi epäillä mistä lähtösin
neitokainenhan tuntuu olevan aivan sekopää. En ole tämän palstan vakikäyttäjä ja olen nyt puolisen tuntia katellut näitä kirjoituksia mielenkiinnosta, koska kaverini on JT ja yrittää tosissaan myös minun käännyttämistä..sanoin hänelle että ennemmin Oulujoki virtaa väärinpäin.
Onko Neitoni JT tai joskus ollut? Ei tuon ämmän jutuista ota kukaan selvää! Samanlaista paskanjauhamista on kaverinikin jutut; jos kysyn että miksi jokin asia tehdään näin niin vastaus kuuluu KOSKA SE VAIN ON NIIN JA RAAMATUSSA SANOTAAN NIIN (=VT). Ja sitten ne ihmeelliset vertaukset, kyllä mielikuvitus JT:llä lentää kun ne keksii toinen toistaan parempia vertauksia ja selityksiä jostain Raamatun kohdasta, mahtaa olla ihan kisa pojilla ja tytöillä menossa että kuka keksii mehevimmät jutut! - Markku_Meilo
jjjuj kirjoitti:
neitokainenhan tuntuu olevan aivan sekopää. En ole tämän palstan vakikäyttäjä ja olen nyt puolisen tuntia katellut näitä kirjoituksia mielenkiinnosta, koska kaverini on JT ja yrittää tosissaan myös minun käännyttämistä..sanoin hänelle että ennemmin Oulujoki virtaa väärinpäin.
Onko Neitoni JT tai joskus ollut? Ei tuon ämmän jutuista ota kukaan selvää! Samanlaista paskanjauhamista on kaverinikin jutut; jos kysyn että miksi jokin asia tehdään näin niin vastaus kuuluu KOSKA SE VAIN ON NIIN JA RAAMATUSSA SANOTAAN NIIN (=VT). Ja sitten ne ihmeelliset vertaukset, kyllä mielikuvitus JT:llä lentää kun ne keksii toinen toistaan parempia vertauksia ja selityksiä jostain Raamatun kohdasta, mahtaa olla ihan kisa pojilla ja tytöillä menossa että kuka keksii mehevimmät jutut!>>Onko Neitoni JT tai joskus ollut?
Näin olen käsittänyt.
>>Ei tuon ämmän jutuista ota kukaan selvää!
Et ole yksin ajatuksinesi.
>> jos kysyn että miksi jokin asia tehdään näin niin vastaus kuuluu KOSKA SE VAIN ON NIIN JA RAAMATUSSA SANOTAAN NIIN (=VT).
Sellainen yhdistelmä se jehovantodistajuus pakkaa turhan monille olemaan, eli tietämättömyyden ja ylemmyydentunteen yhdistelmä.
>> mahtaa olla ihan kisa pojilla ja tytöillä menossa että kuka keksii mehevimmät jutut!
Yleensä ne jutut opitaan salilla ja niitä sitten toistellaan. Olen kuullut, että edelleen käytetään samoja juttuja, joita kuulin jo yli 50 vuotta sitten. Kaksi sellaista väitettä on, että papit tietävät, että jehovantodistajilla on totuus, mutta eivät voi myöntää sitä ja toinen se, että nuorinkin jehovantodistajalapsi tuntee Raamatun paremmin kuin papit.
Noista saa kuvaa missä ajatusmaailmassa suurin osa Vt-seuran jäsenistöä elää. - Jallu-eno
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Onko Neitoni JT tai joskus ollut?
Näin olen käsittänyt.
>>Ei tuon ämmän jutuista ota kukaan selvää!
Et ole yksin ajatuksinesi.
>> jos kysyn että miksi jokin asia tehdään näin niin vastaus kuuluu KOSKA SE VAIN ON NIIN JA RAAMATUSSA SANOTAAN NIIN (=VT).
Sellainen yhdistelmä se jehovantodistajuus pakkaa turhan monille olemaan, eli tietämättömyyden ja ylemmyydentunteen yhdistelmä.
>> mahtaa olla ihan kisa pojilla ja tytöillä menossa että kuka keksii mehevimmät jutut!
Yleensä ne jutut opitaan salilla ja niitä sitten toistellaan. Olen kuullut, että edelleen käytetään samoja juttuja, joita kuulin jo yli 50 vuotta sitten. Kaksi sellaista väitettä on, että papit tietävät, että jehovantodistajilla on totuus, mutta eivät voi myöntää sitä ja toinen se, että nuorinkin jehovantodistajalapsi tuntee Raamatun paremmin kuin papit.
Noista saa kuvaa missä ajatusmaailmassa suurin osa Vt-seuran jäsenistöä elää."->...että nuorinkin jehovantodistajalapsi tuntee Raamatun paremmin kuin papit...-
- Markku_Meilo
Jallu-eno kirjoitti:
"->...että nuorinkin jehovantodistajalapsi tuntee Raamatun paremmin kuin papit...-
>>Kuka on väittänyt että *nuorimmatkin* Jehovan todistajien lapsista tuntevat Raamatun niin hyvin?
En tosiaankaan tiedä, minä kirjoitin jehovantodistalapsista, en jehovantodistajien lapsista. - Jallu-eno
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kuka on väittänyt että *nuorimmatkin* Jehovan todistajien lapsista tuntevat Raamatun niin hyvin?
En tosiaankaan tiedä, minä kirjoitin jehovantodistalapsista, en jehovantodistajien lapsista."->minä kirjoitin jehovantodistalapsista, en jehovantodistajien lapsista.-
- vio-letti
Jallu-eno kirjoitti:
"->minä kirjoitin jehovantodistalapsista, en jehovantodistajien lapsista.-
>>>Nämä *teinit* taas yleensä tuntevatkin Raamatun paremmin kuin liberaalipapit
- Voimantorni
Jallu-eno kirjoitti:
>>vieläkään ei kasteta mitään pikkukakaroita>>
Suosittelen sinulle seuraavaa informaatiopitoista filminpätkää:
http://www.youtube.com/watch?v=9l8ELIQEdZE
'Jehovan todistajien lapset' voivat olla miten nuoria tahansa, kohdustahan sitä kaikki ollaan tänne ponnistettu, eikö?
'Jehovantodistajalapset' ovat joko kastettuja tai kastamattomia julistajia, eli aktiivisia jehovantodistajia. Huomaatko eron näiden kahden välillä? Jallu-eno kirjoitti:
>>Nämä *teinit* taas yleensä tuntevatkin Raamatun paremmin kuin liberaalipapit.
Jallu tuo on ehkä naiivein ja typerin väite mitä jehovantodistajilla on esittää raamatun tuntemisesta yleisesti. Jehovantodistajateineillä ei ole raamatun tuontemisesta mitään muuta käsitystä kuin mitä nämä ovat vt-seuran mielenhallinnassa siitä saaneet. Se sisältää kulttuurihistoriallista tuntemusta raamatusta niin vähän, ettei sillä tiedolla pötkitä teologisessa yhtään mihinkään.
Oletko sinä Jallu koskaan syventynyt siihen mitä kaikkea teologian maisterin tulee opiskella ja oppia, ollakseen teologian maisteri? Oletko tietoinen edes siitä että seurakuntienne vanhinten koulutus vanhimmiksi on teologiksi opiskelevan rinnalla pellen hommaa? Mitätöntä piiperrystä?
On lapsellisuuden huippu väittää jehovantodistajateinin tietävän raamatusta kokonaisuudessaan murto-osaakaan siitä mitä asiasta opiskelleet siitä tietävät.- Jallu-eno
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Nämä *teinit* taas yleensä tuntevatkin Raamatun paremmin kuin liberaalipapit.
Jallu tuo on ehkä naiivein ja typerin väite mitä jehovantodistajilla on esittää raamatun tuntemisesta yleisesti. Jehovantodistajateineillä ei ole raamatun tuontemisesta mitään muuta käsitystä kuin mitä nämä ovat vt-seuran mielenhallinnassa siitä saaneet. Se sisältää kulttuurihistoriallista tuntemusta raamatusta niin vähän, ettei sillä tiedolla pötkitä teologisessa yhtään mihinkään.
Oletko sinä Jallu koskaan syventynyt siihen mitä kaikkea teologian maisterin tulee opiskella ja oppia, ollakseen teologian maisteri? Oletko tietoinen edes siitä että seurakuntienne vanhinten koulutus vanhimmiksi on teologiksi opiskelevan rinnalla pellen hommaa? Mitätöntä piiperrystä?
On lapsellisuuden huippu väittää jehovantodistajateinin tietävän raamatusta kokonaisuudessaan murto-osaakaan siitä mitä asiasta opiskelleet siitä tietävät."->Jehovantodistajateineillä ei ole raamatun tuontemisesta mitään muuta käsitystä kuin mitä nämä ovat vt-seuran mielenhallinnassa siitä saaneet.-Oletko sinä Jallu koskaan syventynyt siihen mitä kaikkea teologian maisterin tulee opiskella ja oppia, ollakseen teologian maisteri?-Oletko tietoinen edes siitä että seurakuntienne vanhinten koulutus vanhimmiksi on teologiksi opiskelevan rinnalla pellen hommaa? Mitätöntä piiperrystä?-On lapsellisuuden huippu väittää jehovantodistajateinin tietävän raamatusta kokonaisuudessaan murto-osaakaan siitä mitä asiasta opiskelleet siitä tietävät.-
- neitoni
Jallu-eno kirjoitti:
"->Jehovantodistajateineillä ei ole raamatun tuontemisesta mitään muuta käsitystä kuin mitä nämä ovat vt-seuran mielenhallinnassa siitä saaneet.-Oletko sinä Jallu koskaan syventynyt siihen mitä kaikkea teologian maisterin tulee opiskella ja oppia, ollakseen teologian maisteri?-Oletko tietoinen edes siitä että seurakuntienne vanhinten koulutus vanhimmiksi on teologiksi opiskelevan rinnalla pellen hommaa? Mitätöntä piiperrystä?-On lapsellisuuden huippu väittää jehovantodistajateinin tietävän raamatusta kokonaisuudessaan murto-osaakaan siitä mitä asiasta opiskelleet siitä tietävät.-
kerran ja toisenkin erään nuoren papin kans,hän pyysi sisälle.Papiks ihan mukava ja keskusteltiin,sano et kirkkohistoriaa sielä oppii,mutta hänellä on avuton olo ku seurakuntalaiset kysyy raamatun opetuksia,hän on aika ulalla eikä osaa perustella asioita mitä ihmiset kyselee.Käytiin monia keskusteluja kunnes muutin paikkakuntaa,en tiiä mitä hälle kuuluu ja aikaakin on about 9 v.
- Jallu-eno
neitoni kirjoitti:
kerran ja toisenkin erään nuoren papin kans,hän pyysi sisälle.Papiks ihan mukava ja keskusteltiin,sano et kirkkohistoriaa sielä oppii,mutta hänellä on avuton olo ku seurakuntalaiset kysyy raamatun opetuksia,hän on aika ulalla eikä osaa perustella asioita mitä ihmiset kyselee.Käytiin monia keskusteluja kunnes muutin paikkakuntaa,en tiiä mitä hälle kuuluu ja aikaakin on about 9 v.
"->kirkkohistoriaa siellä oppii,..-
- neitoni
Jallu-eno kirjoitti:
"->kirkkohistoriaa siellä oppii,..-
aikuisia,eikä kenenkään tarvi toista miellyttää
Jallu-eno kirjoitti:
"->Jehovantodistajateineillä ei ole raamatun tuontemisesta mitään muuta käsitystä kuin mitä nämä ovat vt-seuran mielenhallinnassa siitä saaneet.-Oletko sinä Jallu koskaan syventynyt siihen mitä kaikkea teologian maisterin tulee opiskella ja oppia, ollakseen teologian maisteri?-Oletko tietoinen edes siitä että seurakuntienne vanhinten koulutus vanhimmiksi on teologiksi opiskelevan rinnalla pellen hommaa? Mitätöntä piiperrystä?-On lapsellisuuden huippu väittää jehovantodistajateinin tietävän raamatusta kokonaisuudessaan murto-osaakaan siitä mitä asiasta opiskelleet siitä tietävät.-
>>Enkö jo aikaisemmin maininnut, että valtakunnansalilla luetaan Raamattu läpi kerran vuodessa?
Jaa niinkö se nykyään menee? Kun meikäläinen piti kakkospuheita, lukuohjelmasta luettiin aina vain osa salilla. Kakkospuhettahan muutettiin jokin aika sitten, luetaanko siellä nykyään sitten koko lukuohjelman sisältö, pelkästään?
>>Jokaiselle sisälukutaitoiselle kuuntelevalle ihmiselle tulee selväksi raamatun sisältö, olkookin henkilö "vt-seuran mielenhallinnan uhrina".
Jehovantodistajat eivät kuitenkaan perehdy raamattuun kokonaisuudessaan, kulttuurihistoriaan tai alkuperäiskieliin, kuten teologin opinnoissa. Mutta miksipä perehtyisivät, sehän ei hyödyttäisi vt-seuran missiota millään tavalla.
Jotain kertoo myös se ettei vt-seuran mukaan raamattua saa lukea porukalla kuin valvotussa tilassa.
>>No ainakin kirkkohistoria ja sen dogmit on hallittava ainakin tyydyttävästi.
Sielunhoidollisiin ja pedagogisiin perehdyttäviä opintoja unohtamatta. Jehovantodistajien seurakuntien vanhimmat eivät saa koulutusta oikein mistään noista, ei vt-seuran historiasta tai seurakuntalaisten rakkaudellisesta kaitsimisesta, ammattimaisesta ymmärtämisestä. Jehovantodistajien vanhinten koulutus on valitettavan heppoinen verrattuna siihen vastuuseen mitä heillä seurakunnassa on. Vaikeiden tilanteiden hoitoon pitäisi saada asianmukaista koulutusta, ei vt-seuran masinoimaa sääntöviidakon noudattamis-opetusta.
Mielestäni H. Åbergin kirjassa esitetty kuvaus vanhinten koulutuksesta kertoo sen mihin siinä pääasiassa keskitytään:
1 vko:
”Ensimmäisellä viikolla oli 27 oppituntia ja lisäksi esitelmät. 12 tunneista käytettiin tutkimiseen kirjallisuuden levittämisestä, kuudessa käsiteltiin palvelijoiden (vapaan organisaation työvoiman) tehtäviä ja viidessä opetettiin kunnioittamaan seuraa, sen jäseniä hallitusta jne. Vain neljä oppituntia käsitteli raamattua ja oman seurakunnan jäsenten auttamista.”
2 vko:
”Näistä tunneista 8 käsitteli kirjallisuuden myyntiä, 4 seuran kunnioittamista, 6 erottamisasioita ja epäuskoisten rankaisemista, 4 etupäässä kypsyyttä seurakunnan asioissa, 4 järjestöopetusta ja 1 rakkautta. Viimeksi mainitussa meille kerrottiin mm. että niin kuin itse olimme nyt kurssilla saaneet osaksemme rakkautta rakkaudellisten ohjeiden ja veljien seuran muodossa, niin meidänkin tulisi nyt välittömästi omaan seurakuntaan palattuamme pitää puhe siitä, miten rakkaudellisesti meidät oli otettu vastaan seuran taholta.”
>>Paitsi että nykyään tuskin on mitään väliä mitä Luther on alunperin opettanut.
Meinaatko tosiaan että sillä on kovinkaan paljon väliä (jehovantodistajille), mitä vt-seura on alunperin opettanut? Tai että niistä asioista todella keskusteltaisiin avoimesti? Eihän vuoden 1975 väärästä profetiastakaan ole montaakaan kymmentä vuotta, ja johan sekin on vaijettu kuoliaaksi, niin ettei sitä ole uskolliselle vt-seuran orjalle olemassakaan ja se on lähinnä luopiovale.
>>Suomen kirkko kun tuomitsee raamattua suurinpiirtein huutoäänestyksen jälkeen.
Halusitko tarkoituksella unohtaa että äänestyksinhän se hallintoelinkin oppiratkaisuista päättää - toisinsanoen raamatun sisällöstä?
>>Millä lailla Raamatun täysipäiväinen opiskelu voi olla "mitätöntä piiperrystä"?
Se keskittyy pääosin vt-seuran sääntöviidakkoon.
>>Ja pöh!! Väitteesi on vähintääkin Non sequitur!
Hehheh, alkuperäinen väite siitä että jehovantodistajateini osaa ja tietää raamattunsa paremmin kuin asiaa opiskelleet, voi sitä olla.
- ..................
.............
- neitoni
en osaa minäkään vastata
- neitoni
neitoni kirjoitti:
en osaa minäkään vastata
sotkin tiukun ja meilon,mut mitä siitä,teiän jutut on niin samanolosia,yhtä parjausta ja naljailua
- Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
sotkin tiukun ja meilon,mut mitä siitä,teiän jutut on niin samanolosia,yhtä parjausta ja naljailua
>>yhtä parjausta ja naljailua
Toki näin jos sinulle Vt-seuran aiempien totuuksien lainailu on parjausta ja naljailua. Todellisuudessa se vaan on niin, että jehofiili ei kestä totuutensa koettelua, vaikka samanaikaisesti voikin väittää totuutensa kestävän koettelun. Koska muuten olet täällä viimeksi puolustanut näkökantojasi Vt-seuran materiaalilla?
Aivan omassa sarjassaan on jatkuva sekoilusi, jossa et vastaa huutoosi ja siinä ohessa syyttelet henkilöitä valehtelijoiksi ilman perusteita. - neitoni
Markku_Meilo kirjoitti:
>>yhtä parjausta ja naljailua
Toki näin jos sinulle Vt-seuran aiempien totuuksien lainailu on parjausta ja naljailua. Todellisuudessa se vaan on niin, että jehofiili ei kestä totuutensa koettelua, vaikka samanaikaisesti voikin väittää totuutensa kestävän koettelun. Koska muuten olet täällä viimeksi puolustanut näkökantojasi Vt-seuran materiaalilla?
Aivan omassa sarjassaan on jatkuva sekoilusi, jossa et vastaa huutoosi ja siinä ohessa syyttelet henkilöitä valehtelijoiksi ilman perusteita.senkin tehä,et haalin kaikki kirjat ja lehet,ja naputtelen sieltä vastauksia.Aattelin aina ku lähin tänne kirjotteleen,et keskustellaan,mut tätä hallitsee ex-JT,jotka vääntää asian ku asian aina rumaksi,kyllähän sen ny kaikki huomaa
- sen nyt
neitoni kirjoitti:
senkin tehä,et haalin kaikki kirjat ja lehet,ja naputtelen sieltä vastauksia.Aattelin aina ku lähin tänne kirjotteleen,et keskustellaan,mut tätä hallitsee ex-JT,jotka vääntää asian ku asian aina rumaksi,kyllähän sen ny kaikki huomaa
kaikki huomaa, ettet ole antanut yhtään
kunnon perustelua sanoillesi.
Aina haukut kyllä että ex-t valehtelee.
Vastaa edes yhteen huutoosi, olemme jo
odottaneet sitä kauan! - Markku_Meilo
neitoni kirjoitti:
senkin tehä,et haalin kaikki kirjat ja lehet,ja naputtelen sieltä vastauksia.Aattelin aina ku lähin tänne kirjotteleen,et keskustellaan,mut tätä hallitsee ex-JT,jotka vääntää asian ku asian aina rumaksi,kyllähän sen ny kaikki huomaa
>>senkin tehä,et haalin kaikki kirjat ja lehet,ja naputtelen sieltä vastauksia.
Miksi et tee sitä? Silloin oppisit itsekin jotain Vt-seuran sekoiluista ja valehtelusta.
>>Aattelin aina ku lähin tänne kirjotteleen,et keskustellaan,
Tähänastisen kirjoitustyylisi perusteella sinulle on turhaa edes koittaa kertoa mitä aikuisten keskustelu-sanalla tarkoitetaan.
>>mut tätä hallitsee ex-JT,jotka vääntää asian ku asian aina rumaksi,kyllähän sen ny kaikki huomaa
Kerro ihmeessä mitä valheellista olen esittänyt? Se, että olet havainnut totuuden Vt-seurasta olevan rumaa on tietty jo edistysaskel. - käyttöön "neitoni"
neitoni kirjoitti:
Tee "neitoni " se silloin olet samalla viivalla valehtelijoiksi haukkumiesi Meilon, Tiukun ja muun JT:stä lähteneen kanssa, samoista VT-kirjoista ja muista lähteistähän hekin tietonsa/kantansa tänne tuovat nähtävälle. Saisit sinäkin hakea samat paikat esille (VT lehdistä/kirjoistakuin mistä hekin), voisit tutkia heti valehtelevatko?
Keskustelussa useasti tulee asioiden perinpohjaista ruotimista niinkuin tälläkin palstalla, katsotaan puoleen ja toiseen miten esim ns "totuus" loppupäässä pitää paikkansa, ei auta kun pitää pää kylmänä ja katsoa tosiasioita silmästä silmään.
Miksi tätä "hallitsee x-jt", oisko niin että heillä on enämpi annettavaa kuin jt-llä tällä palstalla.
Jt:t jotka kirjoittelevat täällä, olen huomannut että useilla ei ole VT:n historia ja oppi kunnolla hallussa ollenkaan (poikkeuksia löytyy), niin se menee sitten niin että x-jt jotka ovat "läksynsä" lukeneet ottavat kommandon, sinun kannalta ehkä valitettavaa, mutta meille asiapohjalta tätä palstaa seuraavilta heidän panoksensa on merkittävä. Monelle meille ns LUOPIOIDEN tietomäärä VT seurasta sen historiasta ja oppisekouluista on ollut silmiä avaava, valitettavasti ei sinun antisi tällä palstalla!
PS! Oisko uskalluksesta kyse jt:lla kirjoitella täällä?
("Asian kun asian rumaksi") suorapuheisuus ja sarkasmikin välillä on ihan hyväksi, joskus vaatii jos asia on ollut ruma siitä voi sanoa kommentinkin sen mukaan. - hootarri
neitoni kirjoitti:
Joko neitinen on käynyt vetäsemässä punaisen viivan kommunisteille?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5571828Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18887- 84873
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101806Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50729Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2717- 63715
- 68695
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?74638- 65543