Kreationismin

tuloksista

Millaisilla menetelmillä kreationistit tekevät työtään? Millaisia ennusteita heillä on? Millätavoin he arvioivat ennusteitaan? Mitä perustietoja he käyttävät ennusteidensa, ja hyupoteesiensa perusteena? Etsivätkö he luonnosta todistetia, tai tekevät kokeita joihin perustuen ennuste joko hylätään tai vahvistetaan? Mitä muita tieteellisiä metodeja kreationistit käyttävät työssään?

39

2398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jah?

Ja entä vastapooli?
      Ei hääppösesti!

• vanha-kissa

"Ja entä vastapooli? "

Tarkoitatko tätä normaalia tieteellistä metodologiaa (naturalistinen metodologia) noudattavia?

"Ei hääppösesti! "

Aika laimeasti sanottu. Pääsitpä sinäkin juuri lyttäämälläsi menetelmällä tuotettuja (teknisiä) ratkaisuja käyttämään, kun kerroit uljaat ajatuksesi tänne verkkoon. Ei näitä ole rukoilemalla tuotettu.

Jotenkin kuvaavaa, etteivät kreationisti kykene omia menetelmiään kuvaamaan, räkyttävät vain tieteen menetelmien suuntaan.

Oi näitä ajatusten Tonavia, joissa patoja riittää ihan liiaksi asti.

• Jah!
        vanha-kissa kirjoitti:

"Ja entä vastapooli? "

Tarkoitatko tätä normaalia tieteellistä metodologiaa (naturalistinen metodologia) noudattavia?

"Ei hääppösesti! "

Aika laimeasti sanottu. Pääsitpä sinäkin juuri lyttäämälläsi menetelmällä tuotettuja (teknisiä) ratkaisuja käyttämään, kun kerroit uljaat ajatuksesi tänne verkkoon. Ei näitä ole rukoilemalla tuotettu.

Jotenkin kuvaavaa, etteivät kreationisti kykene omia menetelmiään kuvaamaan, räkyttävät vain tieteen menetelmien suuntaan.

Oi näitä ajatusten Tonavia, joissa patoja riittää ihan liiaksi asti.

Sattuupi liikkumaan ja näkymään ympäri maailmaa MINUN tekojani! Ja itse suunnittelemiakin vielä ovat. Eikä sinunkaan asunnostasi ole pitkää matkaa tekosiini. Ja tarvitset välttämättömämmin kuin minä tätä konettani! Joten referenssiä löytyy 40vuoden ajalta. Eikä ole usko ollut haittana!

Todennäköisesti et pääse samaan edes kavereittesi kanssa yhteensä!

• Apo-Calypso
        Jah! kirjoitti:

Sattuupi liikkumaan ja näkymään ympäri maailmaa MINUN tekojani! Ja itse suunnittelemiakin vielä ovat. Eikä sinunkaan asunnostasi ole pitkää matkaa tekosiini. Ja tarvitset välttämättömämmin kuin minä tätä konettani! Joten referenssiä löytyy 40vuoden ajalta. Eikä ole usko ollut haittana!

Olet keksinyt robotin, joka paskoo ympäristöön kuin aito koira?

• Jah! kirjoitti:

ihme macgaiveri sinoot? Voisitko tarkentaa mitä sinä sitte teet? Jos ne ovat sinun tekemiäsi? Eli olet hankkinut, jalostanut raaka-aineet maankuoresta itse omatekoisin menetelmin, sekä näistä lukemattomista alkuaine ja eri yhdisteistä koostuvista aineista valmistanut tuotteen?

• sanat ovat
        Jah! kirjoitti:

halpoja. Vähän kuin rukoukset jotka ovat taloudellisesti edullisin tapa olla tekemättä yhtään mitään hädän alaisten puolesta.

• ertert
        Jah! kirjoitti:

"Joten referenssiä löytyy 40vuoden ajalta."

Luolassako sinä olet viimeiset 40 vuotta asunut?

• kaikilta
        Apo-Calypso kirjoitti:

Olet keksinyt robotin, joka paskoo ympäristöön kuin aito koira?

Kätteni tuotteita löytyy kaikilta muilta paitsi Etelämantereelta.
        Moskovan Olympikisojen majoituspaikoissakin niitä oli!
        Ja kodeissa ympäri maatamme sadointuhansin.
        Hahhaa!
        Jopa yleisillä teillä näen sillointällöin niitä kuljetettavan.
        Muutamat lainailevat eräitä tekosiani toisilleen kun rakentavat talojaan.
        Jopa kerrostalojen hisseissä näkyy tekojani!
        Ei tosin ihan uusimmissa.

• Äimän käki
        Jah! kirjoitti:

Millaisia kreationistisen tieteen menetelmiä käytit suunnittelu- ja kehitystyössäsi.

• Jah!
        ravenlored kirjoitti:

ihme macgaiveri sinoot? Voisitko tarkentaa mitä sinä sitte teet? Jos ne ovat sinun tekemiäsi? Eli olet hankkinut, jalostanut raaka-aineet maankuoresta itse omatekoisin menetelmin, sekä näistä lukemattomista alkuaine ja eri yhdisteistä koostuvista aineista valmistanut tuotteen?

Kummallisesti näin jälkikäteen joutuu ihmettelemään, miksi minun tekemiäni tuotteita on tosiaankin julkinäkösällä niin paljon, että ympäri Suomea liikkuen on paha olla törmäämättä edes yhteen/päivässä.
        Niitä tehdessä ei olisi tullut tuollainen mieleenikään.
        Ja jopa ulkomailla niihin tömääminen ei ole edes iso ihme. Tuotteita on monenlaisia, ja jokaisessa on käteni ollut tavalla tai toisella mukana. Joissain kaikki mitä silmä näkee.

• Jah! mielikuvitus
        Äimän käki kirjoitti:

Millaisia kreationistisen tieteen menetelmiä käytit suunnittelu- ja kehitystyössäsi.

Olen tehnyt koruista taloihin ja paljon siltä väliltä.
        Miljoonia yksittäisiä tuotteita.

• Jah?
        sanat ovat kirjoitti:

halpoja. Vähän kuin rukoukset jotka ovat taloudellisesti edullisin tapa olla tekemättä yhtään mitään hädän alaisten puolesta.

Työni tuotteiden "läpi" menee nykyäänkin miljoonia kiloja paskaakin vuorokaudessa. Sen voin sanoa, että nuo ovat viemäriputkien painoja, joilla viemäröinnit pidetään vesistöissä paikallaan.
        Venäjälle meni Pietariin putkihalkaisijalle 80cm muutamia satoja.

• kaikilta kirjoitti:

Kätteni tuotteita löytyy kaikilta muilta paitsi Etelämantereelta.
        Moskovan Olympikisojen majoituspaikoissakin niitä oli!
        Ja kodeissa ympäri maatamme sadointuhansin.
        Hahhaa!
        Jopa yleisillä teillä näen sillointällöin niitä kuljetettavan.
        Muutamat lainailevat eräitä tekosiani toisilleen kun rakentavat talojaan.
        Jopa kerrostalojen hisseissä näkyy tekojani!
        Ei tosin ihan uusimmissa.

http://www.lakeudenhydro.com/

Miten on Late the outsider, osuiko? Toinenkin kandidaatti on.

• kerrassaan....
        Jah? kirjoitti:

Työni tuotteiden "läpi" menee nykyäänkin miljoonia kiloja paskaakin vuorokaudessa. Sen voin sanoa, että nuo ovat viemäriputkien painoja, joilla viemäröinnit pidetään vesistöissä paikallaan.
        Venäjälle meni Pietariin putkihalkaisijalle 80cm muutamia satoja.

kreationisti keksii paskankäsittelyjärjestelmän ilmeisesti raamatun oppien perusteella. Hyvä ,että raamatustasi on edes jotain hyötyä

• Apo-Calypso
        Jah! mielikuvitus kirjoitti:

Olen tehnyt koruista taloihin ja paljon siltä väliltä.
        Miljoonia yksittäisiä tuotteita.

Mutta et osaa sanoa mitä *kreationistisen* "tieteen" menetelmiä käytit? Saitko näkyjä tai kuuloharhoja?

Poltitko, vai tökitkö suoneesi psykotrooppisia huumeita?

• illuminatus kirjoitti:

http://www.lakeudenhydro.com/

Miten on Late the outsider, osuiko? Toinenkin kandidaatti on.

Olet viestin varmasti lukenut. Haluatko kommentoida?

• Jah! kirjoitti:

Kummallisesti näin jälkikäteen joutuu ihmettelemään, miksi minun tekemiäni tuotteita on tosiaankin julkinäkösällä niin paljon, että ympäri Suomea liikkuen on paha olla törmäämättä edes yhteen/päivässä.
        Niitä tehdessä ei olisi tullut tuollainen mieleenikään.
        Ja jopa ulkomailla niihin tömääminen ei ole edes iso ihme. Tuotteita on monenlaisia, ja jokaisessa on käteni ollut tavalla tai toisella mukana. Joissain kaikki mitä silmä näkee.

ihmeen pellehermanni sinä oikein olet?

• illuminatus kirjoitti:

Olet viestin varmasti lukenut. Haluatko kommentoida?

Toimivatkohan hydrauliikkajärjestelmät paremmin pyhällä hengellä?

• likiaikoina
        illuminatus kirjoitti:

Toimivatkohan hydrauliikkajärjestelmät paremmin pyhällä hengellä?

Onko tullut viimeaikoina ennusteltua hanhenmaksoista?

• likiaikoina kirjoitti:

Onko tullut viimeaikoina ennusteltua hanhenmaksoista?

Syön mieluummin hanhenmaksaa ennustamisen sijaan.

Toimiiko se?

• joku vaan
        Jah! kirjoitti:

...mutta eipä ole siitä kysekään. Kyllä tieteellistä tutkimustakin voi uskovainen tehdä.

Kyse on siitä, millä tavalla olet "tuotteessi" toiminnassa ottanut huomioon esim. enkelien vaikutuksen.

Rohkenen veikata, että olet tuotteesi suunnitellut naturalistista metodia käyttäen. Toisin sanoen sen oletuksen pohjalta, että mitkään tuntemattomat, havaitsemiskykymme ulkopuolella olevat mystiset ilmiöt eivät vaikuta laitteesi toimintaan. Ja juuri tästähän on naturalistisessa metodissa kysymys.

• Apo-Calypso kirjoitti:

Mutta et osaa sanoa mitä *kreationistisen* "tieteen" menetelmiä käytit? Saitko näkyjä tai kuuloharhoja?

Poltitko, vai tökitkö suoneesi psykotrooppisia huumeita?

Hän sanoi käyttäneensä mielikuvitusta, ja se todellakin on kreationistisen tieteen keskeisin (ja ainoa) menetelmä.

• niinpätietystiniinpätietysti
        kerrassaan.... kirjoitti:

kreationisti keksii paskankäsittelyjärjestelmän ilmeisesti raamatun oppien perusteella. Hyvä ,että raamatustasi on edes jotain hyötyä

Järjestelmähän oli jo käytössä Nookin arkissa.

Miten muuten olisikaan selitettävissä, muutaman ihmisen kyky hävittää tonneittain dinosauruslantaa, joka ikinen päivä.
        Kaikkien maailman tautien heikentämien ihmisparkojen.

• Jah! kirjoitti:

Ja mitähän tekemistä sillä on puheena olevan asian kanssa?

• kreatutkija

Kreatutkijalla ei ole edes hypoteesia johon hän voisi liittää ensimmäisen havaintosa luomisesta kunhan hän sen joskus löytää. Tosin en usko löytyvän ja jos löytyykin evoperkeleet selittävät sen evoluutioteorian ennustamaksi ja näin tilanne on taas lähtöpisteessä.

• onnenpuiston.oraakkeli

on varmasti kuunnella mitä Jumala asiasta sanoo. Jumala tuntuu puhuneen ennen huomattavasti vuolaammin ja käskyttänyt tiuhempaan. Nykyään on kovin hiljaista. Vai puhuuko Jumala kreationisteille, kun heillä on niin paljon tietoa hyperbaarisista olosuhteista ja baramiineistä yms?

Kysyin asiasta kerran lestadiolaisilta - että voisinko minä kertoa, mitä Jumala minulle kertoo. Heti tuli kärkästä vastaväitettä, että ei Jumala voi minulle puhua, sillä Jumala rankaisee ihmisiä vaikenemalla.

Bill Maher ja kreationistirepublikaani Mike Huckabee jutustelevat usein mielellään mukavia
      Senaattori Mike Huckabeelle Jumala puhuu näin:

http://www.youtube.com/watch?v=-1O9xTLTBc8

• onnenpuiston.oraakkeli

kuvernööri, ei senaattori

• Vanellus

Tutkimustyö lyhyesti:

Aksiooma: GDI
      Hypoteesi: GDI
      Ennusteet: GDI

Hypoteesia tukevat havainnot: Ei ole vielä löytynyt yhtään, joten aksiooman (GDI) nojalla, Jumala teki kaiken siten, ettei niitä todisteita jäänyt jälkeen.

-He tutkivat 66:sta erillisestä kirjasta koostuvaa tieteellistä julkaisua, jonka teoksien valmistaminen on alkanut noin 3000 vuotta sitten. Niiden syntyperästä, kirjoittajista, lähteistä tai muista yksityiskohdista ei ole juuri muuta tietoa, kuin se mitä teksti itsessään sisältää. Aksiooman (GDI) nojalla tämä kokoelmateos on kuitenkin täysin luotettava sanasta sanaan edellämainituista seikoista huolimatta.
      -Rukoilu
      -Unet
      -Ikkunasta ulos tiirailu
      -Jääkaapin toiminnan ymmärtämättömyys
      -Epälineaarisen ilmiön linearisoiminen suoraksi
      -"On helpompi uskoa" -menettely
      -Ristiriitaa aiheuttavien havaintojen olemassaolon kieltäminen
      -Tietämättömyyteen vetoaminen

KÄYTÄNNÖN TUTKIMUKSET:
      Suurimpia läpimurtoja aikaansaaneet kreationistitiedemiesten suorittamat laboratoriokokeet liittyvät abiogeneesin tutkimiseen. Tunnetuin näistä on ns. TASKUKELLOKOE. Tässä kokeessa hömppätiedemiesten (mm. fyysikot, kemistit, geologit) olettaman "alkumaapallon" olosuhteita simuloitiin äärimmäisen tarkasti. Koeympäristössä vallitsi yhden ilmakehän paine, ihanteellinen lämpötila (kokeen suorittanut tiedemies tarkeni hyvin harmaassa teryleenipuvussaan) sekä hyvin runsas kosteus (edellispäivänä oli ulkona sademittariin kertynyt lähes 6mm)

Koe suoritettiin valvotuissa olosuhteissa purkamalla taskukello osiksi pöydälle. Alkumaapallolle ominaisia äkillisiä energiapurkauksia (vulkaaninen aktiivisuus, meteoriittitörmäykset, salamointi yms.) simuloitiin äärimmäisen tarkasti lyömällä nyrkillä pöytään. Tämä alkuenergia ei kuitenkaan koonnut taskukelloa pöydälle levitetyistä komponenteista toimivaksi peliksi, edes useiden toistojen jälkeen. Tämä kuuluisa koetulos on täydellisessä sopusoinnussa elämän syntyyn liittyvän hypoteesin (GDI) kanssa.

• saavamme tuloksia

samanlaisia kuin normaalissa biologiassa yleensä. Ratkaiseva tekijä on ylimitoitetun makroevoluution vastustaminen, ja yliluonnollisten tapahtumien(abiogeneesi) kieltäminen. Eihän se olisi loogistakaan, ajatelkaa nyt itse. Kumpi on loogisempaa: se että elämä tulee itsestään vai että Jumala on sen luonut?

• tattiksia

&&&&
        me voimme olettaa
        saavamme tuloksia
        %%%%%

Silla aikaa kun oletatte, mina olen jo saanut tulokseni!

• tattiksia kirjoitti:

&&&&
        me voimme olettaa
        saavamme tuloksia
        %%%%%

Silla aikaa kun oletatte, mina olen jo saanut tulokseni!

>>Silla aikaa kun oletatte, mina olen jo saanut tulokseni!

• aito-outsider

Kerrot ennusteista. Justiinsa joo. Viime talvena palstalla taidettiin keskustella eräästä kirjasta, joka on tehty evon tulevaisuuden ennusteista. Naurettavaa Töpö-Nalle - tasoa koko teos.

Hiljattain tuli telkasta ranskankielinen ohjelma, jossa oli animaation keinoin esitetty sujuvia ennusteita tulevaisuuden eliökunnasta. Jostain kumman syystä olivat nämä ennustajat päätyneet erilaisiin ennusteisiin kuin ko. kirjan tekijät.

Outoa kun sama oppi tuottaa niin täysin erilaisia ennusteita. Ja lisäksi satukirjan tasoa olevia juttuja, joita ei täysijärkinen ihminen kehtaisi omissa nimissään edes esittää.

***Mitä muita tieteellisiä metodeja kreationistit käyttävät työssään?***

Pitäisikö käyttää Jumalan olemattomuus-olettamusta? Sekö yksin antaa oikeita tuloksia?

• gJonii

Kyvyttömyytesi ymmärtää sana 'ennuste' kertoo paljon. Se voi tarkoittaa muutakin kuin tarkkaa muutoksien ennustamista joita eläinkunnassa tulee seuraavien miljoonien vuosien aikana tapahtumaan.

Evoluutioteorian ennusteet ovat pääasiassa nykyeläinlajien ominaisuuksien selitystä ja ennakoimista. Pystymme esimerkiksi melko tarkkaan ennakoimaan etukäteen mitä tulemme geenien sekvensoimisella löytämään, kiitos muiden lajien genomien tuntemisen ja evoluutioteorian. Ylipäätään koko ajatus siitä että geneettinen koodi on universaali perustuu vain ja ainoastaan evoluutioteoriaan. Paleontologiassa tiedämme mistä kerrostumista tulemme millaisia otuksia löytämään. Esimerkiksi valaiden esimuodot löytyivät vasta 1990-luvulla, vaikka evoluutioteoria oli ne ennustanut jo vuosikymmeniä aikaisemmin.

• Täytyykö muuten Lakeuden Hydron asiakkaiden rukoilla, että järjestelmäsi toimivat, vai riittääkö, että itse teet niin?

• illuminatus kirjoitti:

Täytyykö muuten Lakeuden Hydron asiakkaiden rukoilla, että järjestelmäsi toimivat, vai riittääkö, että itse teet niin?

miten tuo hydrauliikkafirma liittyy tähän keskusteluun? Onko kyseessä joku sisäpiirivitsi, tyyliin plug&pray.. eikun plug&play..

• voisit vastata kysymyksiin.

• ravenlored kirjoitti:

miten tuo hydrauliikkafirma liittyy tähän keskusteluun? Onko kyseessä joku sisäpiirivitsi, tyyliin plug&pray.. eikun plug&play..

Vuosien keskusteluissa sitä oppii kaikenlaista toisista keskustelijoista.

Ei siitä sen enempää.

• juutas.

Kysyttiin kreationismin tutkimustuloksista ja saavutuksista.

Sinullakaan ei ilmeisesti ollut yhtään esimerkkiä niistä antaa, koska päätit vain Töpö-Nalle - jutuillasi kritisoida tieteellisiä metodeja.

• Mr.K.A.T.

Onko ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskallatko katsoa pitkään silmiin

kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa
      Ikävä
      75
      2783
    2. Heippa mies......

Milloin rakastellaan vai odotetaanko vielä 10 vuotta?
      Ikävä
      57
      2696
    3. Uskallanko vielä kaivata sinua?

Siitä on niin kauan aikaa. Harmi, kun kaikki meni niin kuin meni. Elämässä oli aika raskasta silloin, ja näen sen sinun
      Ikävä
      17
      2343
    4. Elämäni rakkaus

Olet aina ollut ja luultavasti niin pysyykin 😘
      Ikävä
      41
      2042
    5. Huomenta rakas

Olet varmasti jo työn touhussa. Ahkera alfamies kun olet. 😅❤️
      Ikävä
      50
      1990
    6. Jani Mäkelä ihmettelee työministeri Satosen matkaa Aasiaan hoitajia rektyroimiseksi sieltä Suomeen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cfba6abc-f871-4ce2-b327-41aa5819934c Kokoomus on lähtenyt omin päin ilman hallitus
      Maailman menoa
      276
      1962
    7. Hymyilyttää

Kun mietin, että kun vielä kohdataan, niin nauretaan tälle meidän palstasuhteelle 😅. Ihanaa päivää sulle mies. Olet mi
      Ikävä
      21
      1281
    8. Oletko surullinen

Pahoillaan, pettynyt vai jotain muuta
      Ikävä
      38
      1109
    9. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      0
      1040
    10. Aamun Trump

"DR: Trumpin väki lahjoi kodittomia grönlantilaisia esittämään Trump-faneja" Sillä lailla.
      Maailman menoa
      95
      976
    Aihe