Ärsyttääkö tämä?

Kun toisinaan kysellään, miksi "me ateistit" teemme tällä palstalla sitä taikka tätä aivan kuin olisimme jossakin yhteisessä päämajassa punoneet sotasuunnitelmia, niin vastataanpa.

En pidä viesteistä, joissa varastetaan aloittajan nimimerkki ja sanotaan "Jumala tappoi taas Mumbaissa. Ei se auta t: Aloittaja". Turhaa riidanhaastamista, vaikka avaus olisikin trollausta. Trollaukset voi jättää omaan arvoonsa jättämällä vastaamatta.

En hyväksy viestejä, joissa sanotaan vaikkapa "Jeesus on hintti, hän tuli Uskoon" tms. Kyllä hihujen kanssa saadaan riita aikaiseksi ihan oikeastakin aiheesta kuten vaikka Jumalan olemassaolosta, ei tarvitse trollata.

Minun mielestä myöskään krisseleiden palstoille ei pidä noiden kahden mainitun kaltaisia provoja kirjoitella. Saa kai niillä atetkin käydä, mutta jos riidellään, niin riidellään sitten aiheesta, niinkuin vaikkapa erilaisista moraalikäsityksistä, opillisista kysymyksistä tai vaikkapa Raamatun totuudenmukaisuudesta. Toki esim. lessuja saa kritisoida siitä, että he pitävät naisia orjan ja lapsentekokoneen asemassa, mutta selkeät provoilut voisi jättää pois.

Minua ärsyttää, kun sanotaan että "ateistit ovat sellaisia." Me olemme yksilöitä jumalauta! Jos jotkut teinit provoilee, niin ei se tarkoita että me kaikki hyväksyisimme sen.

7

376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olevan

ihmisrakas ja kaikin puolin mukava otus!
      Moni tekopyhä uskovainen (myös ateisti) saisi ottaa sinusta esimerkkiä.
      Kadehdin tuota kykyä ymmärtää ja hyväksyä kaikenlaisia mielipiteitä...
      itselläni kun ei ole siihen tarvittavaa 'pitkää pinnaa'.
      :)

• Kyllä minulla omat ikävät luonteenpiirteeni on olemassa, mutta ainakin yritän olla suht säädyllinen immeinen. Kyllä minä joskus ihan vittuilenkin ihmisille täällä, mutta koetan pitää sen jossakin rajoissa ja suunnilleen aiheessa.

• erittäin oikeassa. Olen itse syyllistynyt noihin provokatiivisiin aloituksiin, koska olen journalisti ja haluan otsikolle herättävän vaikutuksen. Minun otsikoitani luetaan myös lehdissä. Mutta asialliseen keskusteluun vaaditaan kyllä enemmän analyyttistä pohdintaa, kuin provoa.

• saatat olla joskus provokatiivinen, mutta en muista sinun provoilleen siinä mielessä kuin aloituksessa tarkoitin. Trollit tekevät palstasta ikävämmän luettavan ja se koskee sekä krisu- että attetrolleja.

• Kiitos hyvästä ja asiallisesta kirjoituksesta ja kannanotosta. Ikäviä noi trollaajat ovat puolin ja toisin. Ja ymmärrän, että jokaisessa "ryhmässä" on kuitenkin yksilöitä. Eikä koko "ryhmää" pidä leimata yhden jäsenen toiminnan mukaan.
      Ja yleensäkkin asiallisessa keskustelussa minusta kumpikin puoli saa jotain, ainakin itse olen saanut ymmärrystä.

• ovat sinunkin kannanottosi. Pitääkin muistaa, etten sinua hihuksi nimittele viesteissäni. Et ole hihu, vaan uskova (näillä kahdella on selkeä ero ainakin minun mielestäni). Eli kuten sanoit, ei koko ryhmää pidä leimata ääripään tekojen mukaan ja se koskee myös krisseleitä.

Ja niin, on hyvä yrittää ymmärtää vastapuolen perusteluita, vaikkei olisikaan samaa mieltä. Silloin tietää ainakin mitä kritisoi. Asialliset keskustelut kunniaan.

• K.O.N.E.

Oletko huomannut kuinka lapsentekokone tuottaa elämää, kun aborttikone tuhoaa sitä? Pitäisiköhän sinut viedä ateismiklinikalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3683
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      71
      3055
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      52
      2243
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      12
      1409
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      63
      1188
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      80
      1078
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      941
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      921
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      915
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      902
    Aihe