Ihmettelen ja kummastelen.....

Hezekielimieli

sitä että mitähän ne krisselit oikeasti pelkää kun pommittavat tätäkin palstaa jollain Islman,saatana,kommunismi,maailmanloppu,jeesus saapuu,kouluammunta paranoiaa?

kyllähän se on tiedossa että uskonnoissa hallitaan pelolla ja keksitään vihollisia pitäkseen uskovaiset peloissaan/rivissa mutta elämme kuitenkin nykyajassa ja tuommoinen lapsellinen pelkääminen pitäsisi olla jo ohimenty!

mutta olen huomannut että viimeisinä 10-vuotena krisselit ovat seuranneet amerikassa alkanutta "evoluutioteoria on väärässä" huutamista ja "maailma on vaan 6000vuotta vanha" väittämistä!

jotenkin ponkasi lisää voimaa 911tapahtumista!

minä taas en ymmärrä minkätakia krisselit haluavat viedä kehityksen takaisin pimeälle keskiajalle noitavainoineen ja vääräuskosten joukkomurhiin!

10

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kössönöm

kun ne ovat kuolemanpelossaan ihan sekopäitä.

• big_banggggg

"elämme kuitenkin nykyajassa ja tuommoinen lapsellinen pelkääminen pitäsisi olla jo ohimenty!"

Näin luulisi. Ongelma on konservatiivinen suuri keski-ikäisten ja vanhusten ikäluokka, joille uskonnoista puhuminen on tabu. Ei ainakaan Pohjanmaalla voi mennä isoäidilleen ilmoittamaan, että on eronnut kirkosta. Siinä olisi sydänkohtaus lähellä. En uskalla kertoa siis... Äidilleni ajattelin jossain kohtaa rohkaistua kertomaan. Tämä kyllä jo tietää, että olen ateisti. Siltä meni viikko toipua uutisesta.

Kumpikaan, isoäitini tai äitini ei käy kirkossa kuin häissä ja hautaisissa. Kumpikaan ei lue ruokarukousta tai harjoita uskontoa ollenkaan näkyvästi tai julkisesti. Kirjosta eroaminen tai ateistiksi julistautuminen vain on itsessään väärin, jotain on mennyt kasvatuksessa silloin pieleen.

Äitini kysymys muistui mieleeni, minkä hän ensimmäisenä uuteisen kuultuaan kysyi? 'Eikö sinulla ole sitten mitään arvoja?'

Ehkä tämä antaa perspektiiviä...

Jenkit on kiinnostava paikka. Niillä on korkeaa teknologiaa (ainakin ollut, nyt muut maat menevät pian ohi) jne mutta toisaalta maa on semmoinenkin takapajula busheineen ja palineineen. Itse en oikein kykene enää kunnioittamaan ko maata. Britanniankin kohdalla kunnioitus pitää nyt luoda uudestaan...

• Kössönöm

isosiskoni haukkui pystyyn ja sanoi, että etkö yhtään ajattele äitiä! Kuka ne minun kirkollisveroni muka olisi maksanut? Ei äiti ainakaan, eikä myöskään siskoni. Ottaa päähän tuollaiset idiootit, jotka eivät edes tajua mitä kristinusko sisällään pitää.

Ei ole anteeksi pyydetty, mutta en myöskään antaisi vaikka pyydettäisiin, sitä pelottelua jumalasta ja helvetistä, jota sain lapsena kokea.

• Missukka
        Kössönöm kirjoitti:

isosiskoni haukkui pystyyn ja sanoi, että etkö yhtään ajattele äitiä! Kuka ne minun kirkollisveroni muka olisi maksanut? Ei äiti ainakaan, eikä myöskään siskoni. Ottaa päähän tuollaiset idiootit, jotka eivät edes tajua mitä kristinusko sisällään pitää.

Ei ole anteeksi pyydetty, mutta en myöskään antaisi vaikka pyydettäisiin, sitä pelottelua jumalasta ja helvetistä, jota sain lapsena kokea.

"Ei äiti ainakaan, eikä myöskään siskoni. Ottaa päähän tuollaiset idiootit..."
        "Ei ole anteeksi pyydetty, mutta en myöskään antaisi vaikka pyydettäisiin, sitä pelottelua jumalasta ja helvetistä, jota sain lapsena kokea."

Toivottavasti olet rehellisesti ja syyttelemättä pystynyt kertomaan heille tuon jälkimmäisen, mitä heidän sanansa on saanut sinut tuntemaan. Jos he eivät pysty sanojasi syyllistymättä/syyllistämättä vastaanottamaan, ei voi mitään.

"Kun erosin kirkosta isosiskoni haukkui pystyyn ja sanoi, että etkö yhtään ajattele äitiä!"

Rehellisyys ja oikeanlainen itsekkyys ei taida olla kovaa valuuttaa teidän perheessä. Kiinnostaisi kuulla, onko perheesi perusluterilaisia vai jotain herätysliikettä.

• Kössönöm
        Missukka kirjoitti:

"Ei äiti ainakaan, eikä myöskään siskoni. Ottaa päähän tuollaiset idiootit..."
        "Ei ole anteeksi pyydetty, mutta en myöskään antaisi vaikka pyydettäisiin, sitä pelottelua jumalasta ja helvetistä, jota sain lapsena kokea."

Toivottavasti olet rehellisesti ja syyttelemättä pystynyt kertomaan heille tuon jälkimmäisen, mitä heidän sanansa on saanut sinut tuntemaan. Jos he eivät pysty sanojasi syyllistymättä/syyllistämättä vastaanottamaan, ei voi mitään.

"Kun erosin kirkosta isosiskoni haukkui pystyyn ja sanoi, että etkö yhtään ajattele äitiä!"

Rehellisyys ja oikeanlainen itsekkyys ei taida olla kovaa valuuttaa teidän perheessä. Kiinnostaisi kuulla, onko perheesi perusluterilaisia vai jotain herätysliikettä.

mitä se sitten ikinä tarkoittaakaan. Siihen sakkiin kun mahtuu monenlaista kulkijaa. Eikä erilaisuutta oikein hyväksytty.

Ne ovat vanhoja asioita ja kerroin vaan mitä silloin tapahtui, kun kirkosta erosin.

• Itse en koe uskossani minkäänlaista pelkoa tai että minua jotenkin pelolla hallittaisiin, eli se siitä.
      Ja jos katsoo maailmanmenoa niin eipä tuota huolestumatta voi katsua.
      Enkä minä halua viedä kehitystä takasin mihinkään keskiajalle, eli se siitäkin.
      Paljon on sinulla yleistyksiä ja vääriä kuvitelmia.

• Missukka

"minä taas en ymmärrä minkätakia krisselit haluavat viedä kehityksen takaisin pimeälle keskiajalle noitavainoineen ja vääräuskosten joukkomurhiin!"

Kertoisitko, miksi luulet kristittyjen haluavan kyseistä? Vääräuskoisten joukkomurhia kannattaa tällä hetkellä monikin ryhmittymä maailmassa. Tässä pari: Intiassa surmataan kristittyjä ja muslimiterroristit joukkosurmaa kristittyjen maiden kansalaisia henkilökohtaisesta uskonkannasta riippumatta.

• Kuk regus susej

• Missukka

• Kuk regus susej
        Missukka kirjoitti:

En ole kristittyjä enkeleiksi väittänyt, mutta kun opista ei löydy perusteita joukkomurhalle.

kristityt terroristit-kortin, kuten huomaat ku klux klan ei ole ainoa järjestö, ei edes väkivaltaisin.
        Se että sinä et löydä perusteita joukkomurhalle, tarkoittaa vain sitä että tulkitset raamattua eri tavalla kuin nämä kristityt terroristit. Etkä sinä voi päättää kuka on tulkinnut oikein ja kuka väärin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      58
      3693
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      72
      3065
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      53
      2271
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      13
      1433
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      65
      1259
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      86
      1136
    7. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      961
    8. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      23
      941
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      935
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      922
    Aihe