Kauhun sekaisin tuntein kuuntelin viime kesän konventissa kun joku nuori nainen rinta rottingilla kerskui lavalla, kuika hän oli kyttäillyt kanssa sisartaan ja saanut käräytettyä jostain väärin teosta??? Ohjelmaa pitänyt veli lopuksi sanoi, että jatka hyvän tekemistä??? 40vuotta olen mukana ollut enkä moista paskaa ole ennen kuullut.
Mitäs me
15
605
Vastaukset
- salaisuus?
En tarkkaa vuotta muista, mutta Hesan konventissa tuotiin esille oman perheenjäsenen väärinkäytöksen esille tuominen seurakunnassa...
>Sama meininki oli natsi Saksassa, jossa perheen lapsetkin saattoivat kavaltaa vanhempansa...
Aivopesu toimii erillaisissa mielenhallinta yhteisöissä edelleen...- ..,,.,
Niin, raamatussahan tuo periaate on.
13 Joka peittää rikkomuksensa, se ei menesty, mutta sille, joka ne tunnustaa ja hylkää, osoitetaan armoa. - salaisuus?
..,,., kirjoitti:
13 Joka peittää rikkomuksensa, se ei menesty, mutta sille, joka ne tunnustaa ja hylkää, osoitetaan armoa.Mainitsemasi raamatunpaikka ei tue Vt seuranilmianto-oppia...
>Eikös raamatussasi ole mainintaa miten väärintekijään pitää ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä.....ei siellä mitään mainintaa ole vt seuran kavallusopista..
> - Avulias Aatu
..,,., kirjoitti:
13 Joka peittää rikkomuksensa, se ei menesty, mutta sille, joka ne tunnustaa ja hylkää, osoitetaan armoa."13 Joka peittää rikkomuksensa, se ei menesty, mutta sille, joka ne tunnustaa ja hylkää, osoitetaan armoa."
Siis jos ei ole omia syntejä - ja kenellä nyt olisikaan - on mukava mennä tunnustamaan perheenjäsenen synnit.
Perheessä pysyy! - ,..,
Avulias Aatu kirjoitti:
"13 Joka peittää rikkomuksensa, se ei menesty, mutta sille, joka ne tunnustaa ja hylkää, osoitetaan armoa."
Siis jos ei ole omia syntejä - ja kenellä nyt olisikaan - on mukava mennä tunnustamaan perheenjäsenen synnit.
Perheessä pysyy!Tarkoitatko, että pitäisi antaa toisen jatkaa synnin harjoittamista eli peitellä niitä. Hieman tulee sellainen olo, että olisi myös silloin itse osallinen.
Tulisiko sinulle?
Otetaan lennosta esimerkki. Jos tiedät jokun varastavan autoja, sinusta se on sen henkilökohtainen asia, etkä ilmoita mihinkään? - salaisuus?
,.., kirjoitti:
Tarkoitatko, että pitäisi antaa toisen jatkaa synnin harjoittamista eli peitellä niitä. Hieman tulee sellainen olo, että olisi myös silloin itse osallinen.
Tulisiko sinulle?
Otetaan lennosta esimerkki. Jos tiedät jokun varastavan autoja, sinusta se on sen henkilökohtainen asia, etkä ilmoita mihinkään?Varas vie toisen omaisuutta..Vt seuran sääntöjen rikkoja ei tee välttämättä pahaa kenellekkään.
- .,.,..,.
salaisuus? kirjoitti:
Varas vie toisen omaisuutta..Vt seuran sääntöjen rikkoja ei tee välttämättä pahaa kenellekkään.
Eikö minkä tahansa yhteisön säännöt ole siihen kuuluvan noudatettava?
Lahkon yksi tehokkaimmista keinoista kontrolloida jäseniä on lietsoa heidät tarkkailemaan toinen toistaan. Näin jälkeenpäin katsottuna kyse on yhdestä erittäin vastenmielisestä piirteestä jehovantodistajuudessa, mutta ei mitenkään ennenkuulumattomasta, kyse kun kuitenkin on vain yhdestä lahkoille ominaisesta piirteestä hallita ja kontrolloida jäseniään.
- Stasi**
DDR:ssähän tuo oli jokapäiväistä, kuten kommunistisissa maissa yleensäkin.
Neuvostoliitossa tehtiin oikein patsas pienelle ilmiantajalle, joka paljasti ei-kommunistisen perheesnä KGB:lle. Sankariainesta.
- Hikisukka
Minulle vanhin soitteli ja väitti minun osallistuneen kirkonmenoihin. Kielsin ja kysyin että oliko hän kenties itse ollut paikalla toteamassa väärintekoani. Ei ollut vaan oli joku veli nähnyt jonka niemeä ei suostunut kertomaan. Aika kumma tilanne. Joku syyttää mutta hänen nimeään en saa tietää. Viittasin Jeesuksen sanoihin miten veljen tulisi toimia joka toisen tekoihin kompastuu. Kysyin eikö hän usko Jeesukseen koska ei kannustanut silminnäkijää ottamaan minuun yhteyttä. Näinhän se toimi entisessä itä-saksassakin. Joku ilminantaa, kenties naapuri, ystävä tai vaikkapa perheenjäsen.
- .,.,.,.,.
No, olitko kirkonmeoissa vai etkö?
Kirjoitit;
Minulle vanhin soitteli ja väitti minun osallistuneen kirkonmenoihin. Kielsin ja kysyin että oliko hän kenties itse ollut paikalla toteamassa väärintekoani. Ei ollut vaan oli joku veli nähnyt jonka niemeä ei suostunut kertomaan.Jumalanhullu kirjoitti:
Kirjoitit;
Minulle vanhin soitteli ja väitti minun osallistuneen kirkonmenoihin. Kielsin ja kysyin että oliko hän kenties itse ollut paikalla toteamassa väärintekoani. Ei ollut vaan oli joku veli nähnyt jonka niemeä ei suostunut kertomaan.>>mitäs pahaa sanan kuuntelemisessa on?
Vt-seuran mukaan kaikki muu uskonnollisuus kuin vt-seuran harjoittama on saatanasta.- ..,.,.,
.,.,.,.,. kirjoitti:
Tuliko sitä valehdeltua vai ei?
- Hikisukka
.,.,.,.,. kirjoitti:
Talibaani JT ei uskallaudu edes käymään kirkkorakennuksessa. Jollekulle toiselle asia ei tuota vaikeuksia. Fanaatikko JT:n (talibaani) omatunto on heikko jota hän suosittelee muillekin ja jopa vaati että muut sitä kunniottavat. Nämä fariseuksien kaltaiset miehet seurakunnissa saavat paljon pahaa aikaan ja vievät muiltakin palvonnan vapauden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2011631
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?581061Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän140964- 85922
- 61916
Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11810Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t268795Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75765Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk61732Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä342731