Jos joku kysyy jotain visaista teknistä ongelmaa joka liittyy auton moottoriin, ei hän todennäköisesti saa mitään vastauksia tällä palstalla, mutta kun keskustelun aiheena on "EDISTYKSELLISIMMÄT MOOTTORIT", jo löytyy helvetisti "asiantuntijoita" joista harva on vaihtanut eläessään edes sytytystulppia sen kuppaisen Opel Kadettinsa tai Nissan Sunnynsä sylinterikanteen.
Koettakaa nyt tampiot tajuta, että Playstation-kokemukset Nissan Skylinestä eivät vielä oikeuta moottorialan asiantuntemukseen autoinsinöörin lailla.
Palstan huippunaurettavuudet
8
639
Vastaukset
- täytyy sanoa että
useimmilta insseiltä on todellisuudentaju aika kaukana. Usein hyviä keksintöjä tulee inssipiirin ulkopuolelta koska ulkopuolisen on helpompi hahmottaa kokonaisuus ja käyttötarpeet. Inssien duuni on sitten koettaa kehittää ideoista käytännön ratkaisuja.
Olet kyllä oikeassa siinä että joitakin perustietoja vaaditaan ennenkun hyviä ideoita sikiää tai jotta kykenisi arvioimaan olemassa olevat viritykset. Mainitsemassasi ketjussa ei tullut esille edes sähkömoottoria joka iästään huolimatta toimii yli 90% hyötysuhteella. Verrattuna bensa- tai dieselmoottorin 20-30% on se valovuosia edellä kehittyneisyydessä. Se "edistyksellisyys" pitäisi ymmärtää? Huippumonimutkaisena vikaherkkyytenä, vai arkipäiväisenä luotettavuutena? Jälkimmäisellä on käyttöautossa yleensä enemmän merkitystä.
- oikea vastaus
Kysymys :
EDISTYKSELLISIMMÄT MOOTTORIT.
on samaa korkeaa tasoa kuin tyypillisimmät kysymykset
" Mikähän tässä on vikana
kun tämä ei toimi " ! !
Yksilöimättömät arvostelut ovat aina vastaajan subjektiivisia arvioita, perustuvat vain mielikuviin ja jokainen mielipide on yhtä oikea tai väärä, riippuen siitä mitä ominaisuuksia kukin arvostaa.
Joillekin riittää pelkkä ulkonäkö tai nätti yliampuva mainos, joten ei tietenkään voida edes puhua minkäänasteisesta moottoritekniikasta tai sen tuntemisesta, saati että tulppia vaihtelemalla vastausten taso muuttuisi miksikään.
Koska itselläsi ilmeisesti on vastaus, niin olisi kiva kuulla oikean asiantuntijan perusteltu mielipide,
noin niinkuin malliksi meille tampioille. - ole mahdollista
Tällaisella palstalla on mahdotonta vastata visaiseen tekniseen ongelmaan.
Ensinnäkin kysyjän antamat tiedot ovat aivan yleispiirteisiä "kuuluu jonkinlaista naputusta" tms. Usein ei mainita edes automerkkiä, mallia, vuosikertaa yms.
Toiseksi varsinkin nykyautojen tekniikka on niin monimutkaista, ettei edes ko. automerkin korjaukseen koulutettu henkilä pysty sanomaan mitään ennenkuin tutkii ja tulkitsee vikatietokoneen sanomia.
Kolmanneksi kysyjän vastaanottokyky on usein ko. auton teknnikkaan nähden avuton. Vaikka vastaus olisi ok, ei kysyjä ymmärrä siitä mitään.- mutta olisin
korjannut tuon lauseen "... tekniikka monimutkaista..." sanoihin "...nykyinen tekniikka niin vikaherkkää...".
- Herkistys
mutta olisin kirjoitti:
korjannut tuon lauseen "... tekniikka monimutkaista..." sanoihin "...nykyinen tekniikka niin vikaherkkää...".
Kyllä se mun mielestä on tämä nykyinen elektroniikka ja tietsikka villitys, mikä ikävä kyllä on autoihinkin tullut. Ei mekaanisen tekniikan alueella oo juurikaan ongelmia.
Joskus mainostettiin Ford Angliaa telkussa..ukko pysähtyi sanoi vieruskaverille...nyt tuli satatuhatta täyteen..sitä ei kertonut monesko moottori oli kyseessä. Nykypeleillä vähän pitempään mennään ilman ongelmia..paitsi niitä sähköjuttuja.
- Mini
Morrismiehetkin moikkas aikoinaan Esson baarissa...Moi moi monesko moottori.
- että joku tulee
tänne valittamaan että muut eivät ole samaa mieltä kuin minä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82804Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 42457
- 47427