Palstan huippunaurettavuudet

Yliasiamies

Jos joku kysyy jotain visaista teknistä ongelmaa joka liittyy auton moottoriin, ei hän todennäköisesti saa mitään vastauksia tällä palstalla, mutta kun keskustelun aiheena on "EDISTYKSELLISIMMÄT MOOTTORIT", jo löytyy helvetisti "asiantuntijoita" joista harva on vaihtanut eläessään edes sytytystulppia sen kuppaisen Opel Kadettinsa tai Nissan Sunnynsä sylinterikanteen.


Koettakaa nyt tampiot tajuta, että Playstation-kokemukset Nissan Skylinestä eivät vielä oikeuta moottorialan asiantuntemukseen autoinsinöörin lailla.

8

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytyy sanoa että

      useimmilta insseiltä on todellisuudentaju aika kaukana. Usein hyviä keksintöjä tulee inssipiirin ulkopuolelta koska ulkopuolisen on helpompi hahmottaa kokonaisuus ja käyttötarpeet. Inssien duuni on sitten koettaa kehittää ideoista käytännön ratkaisuja.

      Olet kyllä oikeassa siinä että joitakin perustietoja vaaditaan ennenkun hyviä ideoita sikiää tai jotta kykenisi arvioimaan olemassa olevat viritykset. Mainitsemassasi ketjussa ei tullut esille edes sähkömoottoria joka iästään huolimatta toimii yli 90% hyötysuhteella. Verrattuna bensa- tai dieselmoottorin 20-30% on se valovuosia edellä kehittyneisyydessä.

    • Se "edistyksellisyys" pitäisi ymmärtää? Huippumonimutkaisena vikaherkkyytenä, vai arkipäiväisenä luotettavuutena? Jälkimmäisellä on käyttöautossa yleensä enemmän merkitystä.

    • oikea vastaus

      Kysymys :

      EDISTYKSELLISIMMÄT MOOTTORIT.

      on samaa korkeaa tasoa kuin tyypillisimmät kysymykset
      " Mikähän tässä on vikana
      kun tämä ei toimi " ! !

      Yksilöimättömät arvostelut ovat aina vastaajan subjektiivisia arvioita, perustuvat vain mielikuviin ja jokainen mielipide on yhtä oikea tai väärä, riippuen siitä mitä ominaisuuksia kukin arvostaa.
      Joillekin riittää pelkkä ulkonäkö tai nätti yliampuva mainos, joten ei tietenkään voida edes puhua minkäänasteisesta moottoritekniikasta tai sen tuntemisesta, saati että tulppia vaihtelemalla vastausten taso muuttuisi miksikään.

      Koska itselläsi ilmeisesti on vastaus, niin olisi kiva kuulla oikean asiantuntijan perusteltu mielipide,
      noin niinkuin malliksi meille tampioille.

    • ole mahdollista

      Tällaisella palstalla on mahdotonta vastata visaiseen tekniseen ongelmaan.

      Ensinnäkin kysyjän antamat tiedot ovat aivan yleispiirteisiä "kuuluu jonkinlaista naputusta" tms. Usein ei mainita edes automerkkiä, mallia, vuosikertaa yms.

      Toiseksi varsinkin nykyautojen tekniikka on niin monimutkaista, ettei edes ko. automerkin korjaukseen koulutettu henkilä pysty sanomaan mitään ennenkuin tutkii ja tulkitsee vikatietokoneen sanomia.

      Kolmanneksi kysyjän vastaanottokyky on usein ko. auton teknnikkaan nähden avuton. Vaikka vastaus olisi ok, ei kysyjä ymmärrä siitä mitään.

      • mutta olisin

        korjannut tuon lauseen "... tekniikka monimutkaista..." sanoihin "...nykyinen tekniikka niin vikaherkkää...".


      • Herkistys
        mutta olisin kirjoitti:

        korjannut tuon lauseen "... tekniikka monimutkaista..." sanoihin "...nykyinen tekniikka niin vikaherkkää...".

        Kyllä se mun mielestä on tämä nykyinen elektroniikka ja tietsikka villitys, mikä ikävä kyllä on autoihinkin tullut. Ei mekaanisen tekniikan alueella oo juurikaan ongelmia.
        Joskus mainostettiin Ford Angliaa telkussa..ukko pysähtyi sanoi vieruskaverille...nyt tuli satatuhatta täyteen..sitä ei kertonut monesko moottori oli kyseessä. Nykypeleillä vähän pitempään mennään ilman ongelmia..paitsi niitä sähköjuttuja.


    • Mini

      Morrismiehetkin moikkas aikoinaan Esson baarissa...Moi moi monesko moottori.

    • että joku tulee

      tänne valittamaan että muut eivät ole samaa mieltä kuin minä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe