Autoliike myi katsastamattoman auton.

Jokke

Yks sukulainen osti tossa vajaa kuukausi sitten kuopion seudulta auton ja tämäytti sen sit joulun alla sohjokelissä katolleen (onneks keneenkään ei sattunnu. Poliisi tuli ja vei kilvet mut ei maininnu muuta kuin että auto ei ole ajokuntoinen enää (no ei tod). Nyt oli kuulema vakuutusyhtiöstä soitettu ja sanottu että autoa ei oltu katsastettu. Seuraava katsastus olisi ollut tulevana keväänä ja sen tää ostaja oli kattonnut mut ei ollu huomannu et edellinen katsastus oli tekemättä. Aika kummaa touhua autoliikkeeltä.

24

5921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autokoulu

      kummalista touhua ostajalta jos ei edes sitä osaa selvittää onko auto katsastettu vai ei.miksi ihmeessä autoliikkeen pitäisi myydä ainoastaan katsastettuja autoja.

    • ..mahdollista

      ..että sukulaisesi sai auton rekisteröityä nimiinsä ilman että katsastamattomuus ei tullut ilmi? Keksi parempaa läppää...

      • Jokke

        En tiedä miksi katsastamattomuus ei tullut esiin rekisteröinti vaiheessa (käsittääkseni auto oli kuitenkin rekisteröity ostajan nimiin/haltijaksi autoliikkeessä) asia on mullekkin ihan tuore. Mut kun ostaa uudehkon auton (olikoha se -04) autoliikkeestä niin tuntuu aika luonnolliselta et se on katsastettu. Voiko ton rekisteröinnin ylipäätään tehdä jos auto ei ole katsastettu?


      • Vai sullekin
        Jokke kirjoitti:

        En tiedä miksi katsastamattomuus ei tullut esiin rekisteröinti vaiheessa (käsittääkseni auto oli kuitenkin rekisteröity ostajan nimiin/haltijaksi autoliikkeessä) asia on mullekkin ihan tuore. Mut kun ostaa uudehkon auton (olikoha se -04) autoliikkeestä niin tuntuu aika luonnolliselta et se on katsastettu. Voiko ton rekisteröinnin ylipäätään tehdä jos auto ei ole katsastettu?

        Asia on sullekin ihan tuore ja heti pitää tänne marista. Ootte te yksiä rääpäleitä.


      • Ei auton itselle rekisteröinnissä katsastamattomuus ilmi tule. Ei katsastamattomuus mitään auton omistajanvaihdokseen vaikuta. Itse se on huomattava papereista katsoa. Se on tietysti vähän kumma, jos autoliike ottaa autosta katsastetun auton hinnan, vaikka ei ole katsastettu. Kyllä sen hintaan pitäisi jotain vaikuttaa.

        P.S. Katsastussysteemissä on kyllä perseestä se, että jos auton rekisteröintikatsastaa, niin sitten se on, vaikka vain muutaman viikon kuluttua vuosikatsastettava uudelleen, koska rekisteröintikatsastus ei korvaa vuosikatsastusta. Onko tuo asia yhäkin tuollaista rahastusta? Miksei rekisteröintikatsastusta ja vuosikatsastusta ei voi yhdistää, jos ajankohta sopisi?

        2003 minun piti auton ostettuani vuosikatsastaa sellainen auto, jonka edellinen omistaja oli jo saman vuoden aikana rekisteröintikatsastanut, kun oli ollut pois rekisteristä. Miksi yksi katsastus samalle vuodelle ei riitä?


      • valvottua?
        M1978 kirjoitti:

        Ei auton itselle rekisteröinnissä katsastamattomuus ilmi tule. Ei katsastamattomuus mitään auton omistajanvaihdokseen vaikuta. Itse se on huomattava papereista katsoa. Se on tietysti vähän kumma, jos autoliike ottaa autosta katsastetun auton hinnan, vaikka ei ole katsastettu. Kyllä sen hintaan pitäisi jotain vaikuttaa.

        P.S. Katsastussysteemissä on kyllä perseestä se, että jos auton rekisteröintikatsastaa, niin sitten se on, vaikka vain muutaman viikon kuluttua vuosikatsastettava uudelleen, koska rekisteröintikatsastus ei korvaa vuosikatsastusta. Onko tuo asia yhäkin tuollaista rahastusta? Miksei rekisteröintikatsastusta ja vuosikatsastusta ei voi yhdistää, jos ajankohta sopisi?

        2003 minun piti auton ostettuani vuosikatsastaa sellainen auto, jonka edellinen omistaja oli jo saman vuoden aikana rekisteröintikatsastanut, kun oli ollut pois rekisteristä. Miksi yksi katsastus samalle vuodelle ei riitä?

        Ihan takuula autoa ei saa rekisteröityä omiin nimiin jos sen katsatusaika on umpeentunut ja katsastus on suorittamatta!
        Mikä ihmeen "katsastetun auton hinta"? Missä niin on sanottu, että hinnat ovat katsatetun auton hintoja. Mistä tiedät, minkä hinnan autoliike otti ja mihin se perutui?

        Mene ajoissa nukkumaan!


      • valvottua? kirjoitti:

        Ihan takuula autoa ei saa rekisteröityä omiin nimiin jos sen katsatusaika on umpeentunut ja katsastus on suorittamatta!
        Mikä ihmeen "katsastetun auton hinta"? Missä niin on sanottu, että hinnat ovat katsatetun auton hintoja. Mistä tiedät, minkä hinnan autoliike otti ja mihin se perutui?

        Mene ajoissa nukkumaan!

        "Ihan takuula autoa ei saa rekisteröityä omiin nimiin jos sen katsatusaika on umpeentunut ja katsastus on suorittamatta!"

        Missähän sinä olet autosi rekisteröinyt? (Jos nyt olet ainutakaan autoa ylipäänsä rekisteröinyt, epäilen vahvasti sitäkin, kun noin omituisia juttuja höpiset.)
        Minulla on viidestä autosta kolmessa ollut katsastus umpeentunut silloin, kun olen ne omiin nimiin rekisteröinyt. Sitäpaitsi, silloin kun ostin ensimmäisen autoni, sitä rekisteröidessä olin vielä myös KORTITON, sen lisäksi että se auto oli katsastamatta ja seisonnassa. Jos auton katsastamattomuudesta jotain nipotettaisiin, kai silloin nipotettaisiin myös omistajan kortittomuudesta??????

        Vai onko jokin asia muka muuttunut sitten vuoden 2003, jolloin viimeksi olen katsastamattoman auton omiin nimiin rekisteröinyt? Jos on, sitten en sitä tiedä, mutta silloin ainakaan ei vielä mikään edellämainitsemani haitannut mitään.


      • valvottua? kirjoitti:

        Ihan takuula autoa ei saa rekisteröityä omiin nimiin jos sen katsatusaika on umpeentunut ja katsastus on suorittamatta!
        Mikä ihmeen "katsastetun auton hinta"? Missä niin on sanottu, että hinnat ovat katsatetun auton hintoja. Mistä tiedät, minkä hinnan autoliike otti ja mihin se perutui?

        Mene ajoissa nukkumaan!

        "Mikä ihmeen "katsastetun auton hinta"? Missä niin on sanottu, että hinnat ovat katsatetun auton hintoja. Mistä tiedät, minkä hinnan autoliike otti ja mihin se perutui?"

        Tämä päätelmä perustui siihen, että jos auton katsastamattomuutta ei kerrottu ostajalle, kai se sitä meinaa, että hinta oli "katsastetun auton hinta"....ei sitä missään kerrottu olekaan.


    • danny

      vuodatusta.ei kai se autoliikkeen vika ole jos ostaja on niin hölmö ettei tajua lukemiaan papereita."Seuraava katsastus olisi ollut tulevana keväänä ja sen tää ostaja oli kattonnut mut ei ollu huomannu et edellinen katsastus oli tekemättä."

      • Jokke

        autoliikkeen vastuita kun se antaa katsastamattoman auton vaikka vaan koe ajoon saatikka sitten myy sen tekee paperit ja väittää kaiken olevan kunnossa. Mut menee näköjään lässytykseks täällä joten taidan odotella huomiseen ja kysellä asiaa fiksummalta taholta.


    • katsastamatonta

      Tästä mun nykyisestä autosta oli mennyt leima noin kuukaudella vanhaksi, kun menin sitä katsomaan ja koeajamaan. Mainitsin asiasta myyjälle ja hän sanoi heti että asia hoidetaan toki kuntoon.

      Ei ne aina isoissa liikkeissä, joissa vaihtuvuus on kova, pysy kaikkien asioiden kärryillä.

      • mta100

        Jos auto oli 2004 oli vuosi 2008 välivuosi ja seuraava katsastus sitten tänä vuonna 2009!


      • välivuosi..
        mta100 kirjoitti:

        Jos auto oli 2004 oli vuosi 2008 välivuosi ja seuraava katsastus sitten tänä vuonna 2009!

        ...ainakaan tuossa minun tapauksessa ei ollut välivuosi, koska rottelo on vuodelta 2002.
        Oli vaan katsastus päässyt unohtumaan.


      • olekkaan..

        Kunhan ostaja itse ymmärtää että laittaa sen kaupanteon ehdoksi tietysti, käy katsastamassa ja jos vikakohteita tule niin sittenhän sen voi ostaa jos kerran oli katsonut sen auton olevan se minun auto.

        Seuraava asia mikä pitäisi katsoa olisi jakohihna homma, sen huolto maksaa 200-300e ja huoltamattomana voi aiheuttaa liian kalliin konerempan. Ei sen tarvitse olla kaupantekoa estävä kunhan tietää asian miten on, huollattaa sen sitten kun ostanut auton jos se kohta on edessä. Mutta jos sen huolto on laiminlyöty jo eli hihnan kilometrit tullu täyteen niin alkaa olla hieman kyseenalaista ostaa sitä autoa koska valmistajan takuu/edellinen mahdollinen hihnanvaihtotakuu ei ole voimassa. Takuu voi olla hihnanvaihtoväli joka on moottorikohtaista ja sitten onhan niissä jokin vuosirahakin varmaan.. Kuten 70 000tkm/5v, tuosta vuosimäärästä en tiedä paljonko ne on.


    • myi auton

      yhdelle tutulleni eikä tämä päässyt kotiin vaan jäi matkalle kun tankki oli tyhjä.
      Ihme touhua autoliikkeeltä.

      • katsa stus

        minulle auto liike myi osa maksulla bensa kortin ja auto rahoitus oli katsa stamatta montakuukautta kun kirjo ittelin kaik ille palsto ille ja voi vottelin ystä vien ja vars inkin omaa saama ttomuutta ni ja avut tomuutta (uus). ihmetouhua liikkee ltä.


      • vastuu
        katsa stus kirjoitti:

        minulle auto liike myi osa maksulla bensa kortin ja auto rahoitus oli katsa stamatta montakuukautta kun kirjo ittelin kaik ille palsto ille ja voi vottelin ystä vien ja vars inkin omaa saama ttomuutta ni ja avut tomuutta (uus). ihmetouhua liikkee ltä.

        Kun ostaa auton ja saa uuden rekisteriotteen niin siinä lukee milloin on seuraava katsastus ja jos ei lue niin on merkintä milloin on viimeksi katsastettu.
        Olisko syytä opetella lukemaan rekisteriotetta?


    • katsastus voi

      tulevana keväänä jos katsastus tekemättä. Kerro nyt uudelleen mitä aiot sanoa.

    • otettava siitä mitä ostaa

      Ihan perusasia kun ostaa käytettyä autoa että varmistaa sen auton edes jonkinlaisen kuntotason eli katsastus tehty. Jos vaan voi niin vie sen katsastukseen tai jos on liian vähän aikaa edellisestä katsastuksesta eli ei voi katsastuttaa niin sitten vaihtoautotarkistukseen katsastusasemalla.

      Mutten kyllä sanoisin että jos ei ole autoista hyvin paljon ymmärtävä ja missä kunnossa sen pitää olla niin kyllä se lähes sikaa säkissä ostamista on. (Laita ilmoitus lehteen: Lähettäkää mulle auto, rahaa olisi 3000e)

      Riippuu toki minkä hintaista autoa ostaa ja onko varakas vai ei, mitäs varakkaan tarvii kattella muuta kuin auton väri ja status mikä miellyttää tai tarvitaan.

    • kakka kiekuu.

      Ei voi muuten auttaa.

    • nykyään

      Paskapuhetta, rekisteriotteessa luki varmastikin että auto on AJOKIELLOSSA.

      • Lari 77

        Ostin kaaran viime syksynä Lahden tienoilta autoliikkeestä ja viikon kuluttua ilmeni auton olevan käyttökiellossa katsastamattomuudesta.


      • bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb
        Lari 77 kirjoitti:

        Ostin kaaran viime syksynä Lahden tienoilta autoliikkeestä ja viikon kuluttua ilmeni auton olevan käyttökiellossa katsastamattomuudesta.

        siitä sitten täällä nariset olisit katsastanut laitteen ajoissa


      • ynh
        bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb kirjoitti:

        siitä sitten täällä nariset olisit katsastanut laitteen ajoissa

        vältä liikkeitä, huijaavat, osta yksityiseltä tai jopparilta!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe