Autoilijoiden uudet trendit

Näillä kehuskellaan

Ennen autoilijoiden keskuudessa kehuskeltiin sillä, kenellä on uusin, tehokkain ja näyttävin auto.

Tulevaisuudessa tullaan kehuskelemaan sillä, kuka on pystynyt ajamaan pisimpään vanhalla autollaan ja kenellä on kaikkein pienimmät ylläpitokulut.

...ja tämä on faktaa!

6

452

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Ensiksimainittujen kohdalla kehuskellaan ja vertaillaan näyttävyyttä ja suorituskykyä. Näihin autoihin sijoitetaan rahaa, killotetaan hartaasti ja ajellaan kauneimpina kesäpäivinä letkassa absin parkkiin tavisautoilijoiden katseltaviksi.

      Mutta kun talvi tulee niin autot laitetaan talliin ja tilalle vaihtuu halpa käyttöauto.

    • Se olisi järkevää, jas minä olen koko ajan ajatellut niin.

      Mutta länsimainen kerskakulutusmentaliteetti tahtoo pysyä vallalla niin kauan, kunnes öljy loppuu.

    • faktani

      on että ajan Mersun 250 Dieselillä jonka ostin aikoinaan 90-luvun puolivälissä vähän ajettuna. Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. Polttoaineenkulutus ei ole ratkaisevasti suurempi kuin nykyautoillakaan, kulkukin riittää viisikymppiselle kuskille mutta se jossa olen vahvoilla on huoltokulujen halpuus. Käytännössä pystyn tekemään kaikki normaalit huollot itse kun auto on tosiaankin jo suunnitteluvaiheessa mietitty niin että korjaaminen onnistuu melkoisen näppärästi. Vanhat mersumiehet kyllä tietävät, mistä nyt puhun.

      • mustamuumio 23

        "Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. "

        Vanha viidakon sanonta pitänee tämänkin mersun kohdalla paikkaansa:
        "Mersuun ei tarvi tehdä koskaan remontteja, pelkät huollot riittää"
        Huolloksi lasketaan jopa koneen vaihto...


      • jarrulevyt
        mustamuumio 23 kirjoitti:

        "Autolla on nyt ajettu 260 tkm eikä ole tarvinnut vaihtaa kuin normaaleja Mersun kulutusosia. "

        Vanha viidakon sanonta pitänee tämänkin mersun kohdalla paikkaansa:
        "Mersuun ei tarvi tehdä koskaan remontteja, pelkät huollot riittää"
        Huolloksi lasketaan jopa koneen vaihto...

        ja -palat, hihnankiristäjä, hehkut, polttimoita, pyyhkijän sulkia ym vastaavaa tavaraa ole Mersun kulutusosia. Ostin auton lähes uutena ja alle 100 tuhatta ajettuna joten tiedän ajokilometrit. Muuta ei ole toistaiseksi tarvinnut korjata. Onko tässä jotain ihmeellistä?


    • Pihi diesel

      Mulle auton pieni kulutus ja edulliset huoltokulut ovat olleet tärkeät heti kortin saatuani. 80-luvun lopulta saakka.

      Kaverit ajoivat kutoskoneilla. Minä ajoin VW 1,6 diesleillä ja keheuin kuinka vähän kuluttaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe