10 prosentin kasvu.Kohta ollaan taas 10.000:ssa vertauskuviin osallistuvien määrässä.
Tätä menoa ollaan taas luvussa 20.000 ja sitten 50.000.Lopulta tulee taas täyteen 144.000.
Mitä sitten tapahtuu?
Tietenkin oppimuutos.
Ja se menee näin:"Luku 144.000 on kuvainnollinen"
Tai:"Taivaaseen menee sekä suuri joukko että pieni lauma.Heillä on sielää vain eri tehtävät."
20 vuotta sitten sain Herralta sanoman,joka oli järjestön vastainen.sanoin suoraan m.m.:
"Lapsiinsekaantujien käsittely pitää olla toisin."
"Ennustelut vuosituhannen vaihteen tapahtumista on väärin"
Kirjoittaa lopunajan proffeetta.
Lisää porukkaa
8
424
Vastaukset
- paperilla
Eikös yksi näkökulma ole, että jos jehovantodistaja ilomoittaa itsensä taivaaseen menevien listoille, niin hänet on sinne merkittävä ?
Vaikka lahkon toimintapolitiikka voi olla että jäsenten taivaspaikkahakemusten jättämishaluihin suhtaudutaan yleensä torjuvasti.
Enemmän arvuutteluksi lienee jäänyt, minkä verran tapahtuisi sellaista, että hierarkiasta ylhäältä päin tulisi jonkinasteinen vihjaus siitä, että kyseisen jehovantodistajan kannattaisi laittaa taivaspaikkapaperit vetämään ?- ...
että kyseisen jehovantodistajan kannattaisi laittaa taivaspaikkapaperit vetämään ?
Varmaan ne taivaspaperit suositellaan laittamaan vetämään, jos on aihesta mennä esim hallintoelimeen. Kyllähän lahko tarvitsee johtajansa. Minä en kuulu jehoviin enkä aio koskaan liittyäkään. Mulla on toivo päästä mustaan multaan kun kuolen ja olen siitä täysin tyytyväinen. >>Enemmän arvuutteluksi lienee jäänyt, minkä verran tapahtuisi sellaista, että hierarkiasta ylhäältä päin tulisi jonkinasteinen vihjaus siitä, että kyseisen jehovantodistajan kannattaisi laittaa taivaspaikkapaperit vetämään ?
Virallisen linjan mukaan tällaista ei tapahdu ollenkaan. Voideltujen oletetaan itse tietävän - yhtä varmasti kuin sukupuolensa - onko tämä voideltu vai ei.
- niin.
Kohta ollaan taas 10.000:ssa
kyllähän sitä amerikkalaista oppia täytyy taas muuttaa, jos jehovat alkavat liian ahnaasti hörppään muistojuhlassa.
Eihän tässäkään asiassa ole mitään johdonmukaisuutta, kerran taivaspaikat ei tulleetkaan tayteen 1930 luvulla, niin moni ottaa ehtoollista kun "tuntee" kuuluvansa taivasluokkaan. Tämähän on pelkkää mielikuvien avulla pelaamista. Näkeehän sen siitäkin kun voidellut lisääntyy räjähdysmäisesti kun oppia muutetaan siten että taivaaseen pääsee vieläkn.
Taivastoivo ei ole muutakuin mielikuvistusta ja ihmisen halua päästä sinne. Sen perusteella sitten hoksataan että taidankin olla taivaaseen menossa, kun paratiisi ei enää tarpeeksi kiinnosta.M.m.tämä kikkailu tekee juuri jehovantodistajista,ettensanoisi,"pellelahkon".
Vuoden 1930 jälkeen on kirjattu tuhansia ja taas tuhansia 144.000:n jäseniä,vaikka heidän kokoomisensa piti loppua jo kohta 80 vuotta sitten.
Miten ihmeessä kukaan voi enää uskoa vartiotornilahkon oikeeellisuuteen?Minulle se on yks lopuajan eksytyksiä,niistä mistä Jeesus varoitti.He poikkeavat opista joka on raamatun sivuilla,siksi heistä voidaan sanoa:"ovat mieltyneet valheeseen",niin paljon etteivät itse enää näe oikeaa ja väärää.
Kristuksen seuraajat,kaikki,ovat kutsuttu taivaisiin Jumalan valtaistuimen eteen yhtä paljon pienilauma,kuin suuri joukkokin.
Muu selitys on kikkailua.
1000:n vuoden lopulla tapahtuu muiden ihmisten ylösnousemus ja he tulevat maanpäälle,mutta he eivät ole Jeesukseen uskovia,syystä tai toisesta,tai heillä ei ole koskaan ollut mahdollisuutta saada kuulla Hänestä.
Näin minä uskon.
- Markku_Meilo
>>Lopulta tulee taas täyteen 144.000.
Itse asiassa se tuli ajanlaskumme ensimmäisellä vuosisadalla täyteen useammankin kerran jo vainoissa tapettujen lukumäärän ansiosta. Siis kauan ennen kuin Vartiotorniseuran pieni joukko oli Russelille aivan muuta kuin 144000, joka oli aluksi varattu palestiinaan palaavien luonnollisten juutralaisten lukumääräksi.
Russelille tuo pieni joukko (n. 1000000) tuli täyteen 3. lokakuuta 1881. Vuosikymmen myöhemmin kirjoittamassaan kirjassa (Thy Kingdom Come) Russell kertoo, että ovi oli sittenkin jäänyt raolleen, siis sama tilanne kuin nyt 1935 täyttymisen kanssa.
>>Ja se menee näin:"Luku 144.000 on kuvainnollinen"
varteenotettava vaihtoehto, mutta koettelee uskottavuutta samalla tavalla kuin:
>>Tai:"Taivaaseen menee sekä suuri joukko että pieni lauma.Heillä on sielää vain eri tehtävät."
Tämä olisi ainoastaan Russelin alkuperäisen ajatuksen uudelleenlämmitys, jota tosin rivijäsen ei edes tietäisi. Koettelisi uskottavuutta ehkä enemmän kuin ensimmäinen vaihtoehto.Ei kait jotain ajatusta kannata heittää pois pelkästään sentakia että se on "alkuperäinen ajatus?".
Itse näen että Russelilla oli kuitenkin vähemmän harhaoppia kun tämänpäivän Rutherfordilais,Knorrilais,Franzilaisilla.
Jos luetaan raamatusta suoraan tekstiä niinkuin se on niin,sieltä tulee enemmän esille se että, kumpikin joukko,sekä pieni että suuri on Jumalan valtaistuimen edessä TAIVAISSA.Se että selitellään että suuri joukko on Jumalan valtaistuimen edessä taivaassa,mutta kuitenkin maanpäällä on enemmänkin Rutterin paniikissa/viinahöyryissä kirjoittelema satu ja mielikuvituksen tuote.
Sinä päivänä kun vartiotornijärjestö oivaltaa tämän ovat he astuneet suuren askeleen eteenpäin,kohti alkuperäistä opetusta.
Mitään tuhatvuotisennallistamiskautta ei ole olemassa,vaan 1000:n vuoden jakso,jonka lopussa "muutkuolleet tulevat ylösnousemukseen".
"Muut kuolleet" viittaavat siihen,että ennen sitä on kuolleista herätettyjä,kuolleita Kristuksessa jotka ovat herätettyjä Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.Se tapahtuu ennenkuin 1000 vuotta alkaa.- Markku_Meilo
m.naat kirjoitti:
Ei kait jotain ajatusta kannata heittää pois pelkästään sentakia että se on "alkuperäinen ajatus?".
Itse näen että Russelilla oli kuitenkin vähemmän harhaoppia kun tämänpäivän Rutherfordilais,Knorrilais,Franzilaisilla.
Jos luetaan raamatusta suoraan tekstiä niinkuin se on niin,sieltä tulee enemmän esille se että, kumpikin joukko,sekä pieni että suuri on Jumalan valtaistuimen edessä TAIVAISSA.Se että selitellään että suuri joukko on Jumalan valtaistuimen edessä taivaassa,mutta kuitenkin maanpäällä on enemmänkin Rutterin paniikissa/viinahöyryissä kirjoittelema satu ja mielikuvituksen tuote.
Sinä päivänä kun vartiotornijärjestö oivaltaa tämän ovat he astuneet suuren askeleen eteenpäin,kohti alkuperäistä opetusta.
Mitään tuhatvuotisennallistamiskautta ei ole olemassa,vaan 1000:n vuoden jakso,jonka lopussa "muutkuolleet tulevat ylösnousemukseen".
"Muut kuolleet" viittaavat siihen,että ennen sitä on kuolleista herätettyjä,kuolleita Kristuksessa jotka ovat herätettyjä Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.Se tapahtuu ennenkuin 1000 vuotta alkaa.>>Ei kait jotain ajatusta kannata heittää pois pelkästään sentakia että se on "alkuperäinen ajatus?".
Ei tietenkään, jäsenistön hallinnassa on syytä käyttää kaikki käsillä oleva arsenaali. Satavuotias uudelleenlämmitetty opetus on taas uskottava, aivan kuten sukupolvioppi, jonka molemmat pääversiot on otettu kahdesti käyttöön. Viimeisimmässä keikauksessa lämmitettiin tasan 80 vuotta aiemmin hylätty opetus.
Vartiotorniseuran erikoisasema Jehovan voideltuna profeettana ja viestintäkanavana tulee ilmi lähinnä siinä, että se valehtelee oppimenneisyydestään ja jokainen ennustus on ollut huti. Kylmän kyynisesti tarkasteltuna olet aivan oikeassa, tuollaisessa tilanteessa eilinen ruoka lämmitettynä ajaa asiansa.
>>Itse näen että Russelilla oli kuitenkin vähemmän harhaoppia kun tämänpäivän Rutherfordilais,Knorrilais,Franzilaisilla.
Näin näitä asioita näemme, minulle Russell on avautunut kaikkien alojen asiantuntijana, joka kouluttamattomana tarrautui perinnetietoon, pyramidologiaan ja henkimaailmaan. Se ei estänyt häntä ajattelemasta, että jehova oli valinnut hänet jo ennen syntymäänsä. Yhtään mikään mitä Russell ennusteli ja laski ei toteutunut, seuraajien puuhastelu oli tasan samaa tarkkuusluokkaa. Minä en näe Russelin 1800-luvun ajattelussa mitään sen järkevämpää kuin Vt-seuran ajattelussa 2000-luvulla.
>>Jos luetaan raamatusta suoraan tekstiä niinkuin se on niin,sieltä tulee enemmän esille se että, kumpikin joukko,sekä pieni että suuri on Jumalan valtaistuimen edessä TAIVAISSA.Se että selitellään että suuri joukko on Jumalan valtaistuimen edessä taivaassa,mutta kuitenkin maanpäällä on enemmänkin Rutterin paniikissa/viinahöyryissä kirjoittelema satu ja mielikuvituksen tuote.
Näin se menee, Raamatusta saa kannatuksen melkoisen erilaisille ja toisiaan korville mäiskiville näkemyksille. Noiden näkemysten luotettavuus lepää kehäpäättelyllä, joka ei kaikille riitä.
>>Kristuksen näkyvän paluun yhteydessä.
Niinpä, senhän piti Raamatun tekstin mukaan tulla jos jonkinlaisen ennusmerkkikavalkadin myötä jo vajaa kaksi vuosituhatta sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931422
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138913- 85882
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52821- 53786
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253677Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,10660Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä330639Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk58634- 53604