Mitä naiset suhteelta haluavat?

Yks kyssäri lisää

Otsikossahan tuo lukee.

Eli kun täällä aina puhutaan mitä miehen tulis olla että suhteeseen hänen kanssaan voi alkaa yms. mutta mitä nainen haluaa suhteelta? Voiko näitä erottaa toisistaan?

Älkääkä pelkästään vastatko että seksiä ja yhdessäoloa vaan kuvailkaa miten suhteen tulisi teidän mielestänne alkaa ja edetä? Miten usein pitäisi alussa tavata, haluatteko pudota suoraan tuolilta kun tapaatte hänet ja miten näette yhteisen tekemisen. Pitääkö miehen ohjata suhdetta vai haluatteko myös luovia venettä? Mikä on teidän roolinne miksi suhde muodostuu?

Onko teillä jo tarkka kuva miten sen tulisi tapahtua vai onko yllätyksellisyys parempi ja odotatteko jopa sitä eli että jos suhde on liian "ennalta-arvattava" niin se pilaa romanttisen tunnelman? Vai riippuuko kaikki partnerista johon sitten yritätte sopeutua?
Kertokaa mitä miehen tulisi myös välttää vaikka hän muuten vastaisikin sellaista miestä jota haluaisitte tapailla.

Nyt on kaiken valtakunnan oikeus sanoa unelmanne mutta tietysti joku realismi olisi hyvä säilyttää.

Laittakaa mielellänne myös ikänne ja etsittekö vakavalla mielellä seuraa vai enemmän seikkailua jos se ei muuten tule ilmi.

Aattelin vaan että tää monesti sivuutetaan kysymyksenä vaikka se monille miehille antaisi vähän enemmän kuvaa siitä mitä nainen lopulta haluaa.

98

23100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • random_N

Minusta suhteen kuuluu alkaa avoimissa, luontevissa ja erittäin nopeasti etenevissä merkeissä. Siis niin, että kummallakin on mielenkiintoa ja se sitten myös ihan selvillä sanoilla ilmaistaan toiselle. Sitten aletaan seurustella ja se tarkoittaa että jutellaan, tutustutaan, puuhataan yhdessä ja seksikin siihen kuuluu. Muita ei tapailla samassa mielessä, ystäviä toki tavataan suhteen ohella.

Jos on luonteva keksiä yhteistä tekemistä ja ihan vaan oleminenkin on ok sen toisen kanssa, on naurua, intiimiä kivaa ja lämpöä sekä hyvää keskustelua niin se on siinä.

Eli minä odotan avoimuutta, nopeaa etenemistä, rentoutta, luontevuutta, hauskuutta, kipinää, älykästä keskustelua. Näistä kumpikin kantaa vastuun ja vaikuttaa suhteen suuntautumiseen.

• Kuutamossa

Noin varmaan ajattelee moni nainen. Mutta yksi osa naisten pitäisi tajuta: "suhteen kuuluu...." toteamuksen pohjalta voi kehoittaa, että sinä itse olet myös tuon kaiken luoja ja rakentaja suhteeseen. Minä miehenä olen kokenut että miestä nainen pitää ikään kuin tähtien tuojana taivaalta naisen elämään. Suhteet eivät ole silloin ihan täysin terveitä jos mies on "kaiken antaja ja tuoja" ja nainen taas "kaikesta nauttija ja kaiken vastaanottaja". Ei toimita edes aloittaa naisen kanssa suhdetta jos hänellä ei ole tervettä ja tasapainoista käsitystä suhteesta mieheen.

Ajan henki on varsin itsekästä naisten piirissä. Se takia varmaan suomalaismiestä kiinnostaa venakot, filippiiniläiset... Siellä miestä osataan eri tavalla arvostaa. Venakot osaavat iskeä miehen paremmin kuin suomineidot.

Minut valoittaa nainen joka arvostaa ja kunnioittaa miestä. Sellaiset omanapa-taudista kärsivät heitän "mäkeen"....

T. ei katkera, mutta eloa nähnyt

• nähty on
        Kuutamossa kirjoitti:

Noin varmaan ajattelee moni nainen. Mutta yksi osa naisten pitäisi tajuta: "suhteen kuuluu...." toteamuksen pohjalta voi kehoittaa, että sinä itse olet myös tuon kaiken luoja ja rakentaja suhteeseen. Minä miehenä olen kokenut että miestä nainen pitää ikään kuin tähtien tuojana taivaalta naisen elämään. Suhteet eivät ole silloin ihan täysin terveitä jos mies on "kaiken antaja ja tuoja" ja nainen taas "kaikesta nauttija ja kaiken vastaanottaja". Ei toimita edes aloittaa naisen kanssa suhdetta jos hänellä ei ole tervettä ja tasapainoista käsitystä suhteesta mieheen.

Ajan henki on varsin itsekästä naisten piirissä. Se takia varmaan suomalaismiestä kiinnostaa venakot, filippiiniläiset... Siellä miestä osataan eri tavalla arvostaa. Venakot osaavat iskeä miehen paremmin kuin suomineidot.

Minut valoittaa nainen joka arvostaa ja kunnioittaa miestä. Sellaiset omanapa-taudista kärsivät heitän "mäkeen"....

Joo tervemenoo vaan sinne,ei suomalaiset naiset tommosia äijiä täällä kaipaa!kyllä miehessä täytyy olla itsessä vikaa,jos ei suomalainen nainen kelpaa,taidat vaan ressu olla niitä miehiä jotka joutuu aina maksamaan seurasta.Varaahan sitten riittävän suuri matkakassa että pystyt ostamaan juuri sinulle sopivan kotiorjan.

• nähty on kirjoitti:

Joo tervemenoo vaan sinne,ei suomalaiset naiset tommosia äijiä täällä kaipaa!kyllä miehessä täytyy olla itsessä vikaa,jos ei suomalainen nainen kelpaa,taidat vaan ressu olla niitä miehiä jotka joutuu aina maksamaan seurasta.Varaahan sitten riittävän suuri matkakassa että pystyt ostamaan juuri sinulle sopivan kotiorjan.

Jaguaarin pihaan, leijonan sänkyyn, oman kokin keittiöön ja aviomieheksi Pässin joka maksaa kaiken. heh.

• miehet kaipaa
        nähty on kirjoitti:

tällaisia agressiivisia naisia, tai perhettä heidän kanssaan. Miksi haluaisivat, koska löytyy myös ystävällistä, sensuellia ja seksikästä seuraa, jos on kielitaitoa, ja jos katselee ympärilleen.

• Ja olen samaa mieltä.
        Kuutamossa kirjoitti:

Tv-sarjat kuvastavat mielestäni melko hyvin naiskuvan muutosta viimeisten 20 vuoden aikana. Sinkkuelämää, täydelliset naiset, ruma Betty, yms. Niistä tulee väistämättä mieleen että länsimaalainen nainen tahtoo olla itseasiassa, ei saman arvoinen, vaan samanlainen kuin mies. olla mies. Se on omituista. Esim. sinkkuelämän elostelevat 5-kymppiset neitoset rasvaisine puheineen,kertakäyttöseksi-asenteineen, juopotteluineen, itsekkyyttä korostavan minäminäminä!- näkemuyksineen... Pahimmat tuntemani sovinistimiehet kykenevät samaan. Senkö nämä neitoset tahtovat saavuttaa? En voi kuin nauraa, vaikkei asia oikeastaan naurata.
        KETÄ MIESTÄ TÄLLAINEN KIINNOSTAA?! En voi kuin ihmetellä.
        Toinen em. sarjoihin liittyvä kummajainen (olen pari kertaa katsonut kokeeksi jokaista sarjaa niiden kauniitten naisten vuoksi, hahaha, mutta joutunut jättämään ne kesken joka kerta. On kuvottanut ihan fyysisesti.)

Em. sarjoissa ei ole myöskään minkäänlaista normaalin hterosuhteen tasapainoa ja siten realiteettien tajua. Se sopii ihan hyvin saippuoihinkin, ainakin silloin tällöin mausteeksi.
        Kun sarjat käsittelevät niin suurelta osin parisuhteita, en voi ymmärtää, miksei mukana ole yhtään ainoaa todesta otettavaa mieshahmoa, ei edes sen kaltaista, vaan outoja, luonteettomia, nössöjä paskahousuja. Suoraan sanottuna. ei tuollaisiin mikälie hahmoihin voi ainakaan samaistua ja naisten olemus alkaa tökkiä parin minuutin jälkeen. No se siitä. Ehkä joku nauttii ihan aidosti noista sarjoista. En tahtoisi tuntea sitä naista.

• OK noin
        HenkkaKuusamo kirjoitti:

Jaguaarin pihaan, leijonan sänkyyn, oman kokin keittiöön ja aviomieheksi Pässin joka maksaa kaiken. heh.

ja sitten vieläoma hieroja, puuarhuri,lentäjä,lentokone, personal trainer jne....

• weqr
        nähty on kirjoitti:

Ainoa asia, joka on käsittämättömämpää kuin suomalaisten naisten jatkuva haukkuminen on se, että tuo avoimen rasistinen suhtautuminen venäläisiin, filippiiniläisiin ja thai-naisiin. Toki näissä suhteissa varallisuudella voi olla merkitystä, muttei ehkä kannattaisi yleistää muiden kansallisuuksien edustajia seksiorjiksi.

• it's me

Rahaaaaa ja siinä se koko nykymailma pyörii ,,,
        sitte sen jälkeen kaikki muut jutut tulee,,

• ---

ollenkaan, koska en edusta tyypillistä naista, mutta... Tämä kaikki siis teoriassa, en edes yritä etsiä minkäänlaista seuraa. Ja ihan aikuiseksi laskettava olen.

Mitä enemmän miehessä olisi feminiinisiä piirteitä, sitä parempana kumppanina näkisin hänet. Empaattisuus, kyky tuntea ja ilmaista tunteitaan, rehellisyys, uskollisuus, epäitsekkyys, jne. Ei mies tietenkään ole nainen, mutta joissain miehissä on kuitenkin edes jonkun verran noita piirteitä.

Parisuhteen kannalta miehen tulisi olla aikuinen yksin toimeentuleva yksilö, joka ei tarvitse äitiä siivoamaan ja laittamaan ruokaa tai hoitamaan asioitaan. Miehen tulisi nähdä nainen ihmisenä ja ystävänä, ei pelkkänä pilluna ja haluta tehdä naisen kanssa muutakin kuin olla sängyssä, haluta siis kumppanuutta, ei hyötysuhdetta. Teoriassa haluaisin miehen, jonka kanssa voi olla yhtä lailla ystävä kuin seksuaalisessa mielessä kumppani. Ja tärkeimpänä aito halu olla parisuhteessa, ei vain halu saada seksiä. Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään.

Joo, tiedän, vähän kuin olisin ilmoittanut haluavani suhteeseen vaaleanpunaisen pitkäkarvaisen elefantin kanssa. Mutta minähän varoitin, että tämä on vain teoriaa. :)

Ihanteellinen alku olisi ystävyys, en voisi mitään muuta edes kuvitella. Saisi rauhassa tutustua plus jos mies ei kykene ystävyyteen vastakkaisen sulkupuolen kanssa, ei hän kykene kumppanuuteenkaan. Ei tarvitse ohjata suhdetta, mutta ehkä kuitenkin hieman enemmän kuin naisen ja aloite on miehen tehtävä. Mun mielestä toista ihmistä on turha yrittää muuttaa, joten ei suhdetta voi tietoisesti muodostaa. Se muodostuu itsellään tietynlaiseksi ja se joko riittää tai ei riitä.

Niin vielä, mitä välttää? -valehtelua, pettämistä, hyväksikäyttöä, tunteettomuutta, junttiutta, typeryyttä, puupökkelyyttä, empatian puutetta, naisen kohtelua pelkkänä pilluna ja yleisesti kaikenlaista hyonoa käytöstä.

• hglsdahglsa

Ajattelet täsmälleen kuten minä, joten et ole asian kanssa yksin. Miesten mielestä en ole tyypillinen nainen mutta naiset eivät huomaa minussa mitään tavallisesta poikkeavaa, joten sitä en tiedä olemmeko muuten samanlaisia. Olen kuulemma reilu ja suora tyyppi miesten mielestä, mutta mun mielestä ne ominaisuudet ovat ihan naisellisia myös. :D

Mahdotonta tuo kaipaamasi ei suinkaan ole. Löysin mieheni 8 vuotta sitten ja ainoa mikä ei sovi sapluunaan on se että hän vei jalat alta - ystävyys kasvoi suhteen edetessä. Mies on kumppani arjessa, ihana seksikumppani ja ystävä jonka kanssa voin puhua kaikesta.

Kyynikoille tiedoksi että meillä riidellään ja välillä on tylsää niin kuin kaikilla muillakin, kaikki tämä hienous toteutuu ihan tavallisessa ja silti tosi kivassa elämässä. Olemme tavallisen näköisiä, tavallisissa töissä ja muutenkin aina keskivertotyyppejä - toisillemme silti ainutlaatuisia. (Joskus netissä tulee sellainen kuva että vain superyksilöt pariutuvat/ovat onnellisia, mutta kyse on mielestäni aika pitkälle omasta korvien välistä eikä mistään statussymboleista tai kauneudesta tms.)

Kun on ihminen ihmiselle eikä juokse titteleiden perässä, löytää todennäköisimmin jotain aitoa. Voi sitä aitoutta minkä tahansa tittelinkin takaa löytyä, mutta jos kumppaninhakuperuste on pinnallinen niin tuloskin voi helpommin olla sellainen.

Niin ja olen 32v, jos olisin sinkku niin toivoisin tapaavani pitkäaikaisen kumppanin. Olen vapaaehtoisesti lapseton enkä halua miestä jolla on jälkikasvua/joka haluaa lapsia, joten se rajaa miehet aika pieneen määrään.

• nainennn

ei tule yksin toimeen!!

• täällä...

kolmas :) Ajattelen aivan kuin kirjoitit,ei mitään lisättävää :)

• minä....

Minä myöskin ajattelen aika samalla tavoin, paitsi että miehen ei kuulu enempää mitenkään ohjailla suhteen kulkua. Se voisi olla ahdistavaakin ja antaisi miehestä kontrolloivan kuvan, että parisuhteessa kaiken on mentävä hänen tahtonsas mukaan.

Mutta muutoin nuo tyypilliset feministisinä piirteinä pidetyt jutut tekevät miehestä houkuttelevan. Ystävyys on myös hyvä juttu parisuhteessa, mutta ajattelen sen syntyvän ajan myötä (jos on syntyäkseen). En ajattele, että pitäisi ensin olla ystäviä ja sitten vasta alkaa suhteeseen.

Minuun vetoaa myös aito tyyppi eikä mikään teeskentelijä, jonka täytyy esittää jotakin joko minulle tai kavereilleen. Mikään kovaa esittävä äijätyyppi ei vetoa minuun.

• sitten vain

niin ruma mies tai sitten liian kiltti kun ryyppää yms.

Suomessa kun otaksutaan kun että jos mies ei viihdy baarissa ja käytöstavat on kohdallaan ja ei pidä suurta ääntä itsestään että on tylsä nössykkä ja kotona nysvääjä.

Yritäpä siinä sitten tuoda noita "feminiinisiä" piirteitä esille ettei sinua pidetä pelkkänä pilluna itseäsiäkin.

Osittain voisi valitettavasti sanoa että tämän: "Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

aiheutatte te naiset osittain itse.

Jostakin syystä heti kun teitä alkaa kohdella ystävällisesti ja yksilöinä niin se seksuaalinen vetovoima häviää, ei ole siis tarpeeksi "äijä" joka laittaa naisen aisoihin.

Siinä suhteessa todellakin etsit tuota vaaleanpunaista ja pitkäkarvaista elefanttia.

Ellet sitten ole jo 35 tai 40 vuotias jolloin naisten valintakriteerit vähän muuttuvat. Ennen sitä noilla jutuilla joita mainitsit saa kuule usein sellaisen maineen että naisia ei kiinnosta.

• joku nainen
        sitten vain kirjoitti:

Suomessa kun otaksutaan kun että jos mies ei viihdy baarissa ja käytöstavat on kohdallaan ja ei pidä suurta ääntä itsestään että on tylsä nössykkä ja kotona nysvääjä.

Yritäpä siinä sitten tuoda noita "feminiinisiä" piirteitä esille ettei sinua pidetä pelkkänä pilluna itseäsiäkin.

Osittain voisi valitettavasti sanoa että tämän: "Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

Jostakin syystä heti kun teitä alkaa kohdella ystävällisesti ja yksilöinä niin se seksuaalinen vetovoima häviää, ei ole siis tarpeeksi "äijä" joka laittaa naisen aisoihin.

Siinä suhteessa todellakin etsit tuota vaaleanpunaista ja pitkäkarvaista elefanttia.

Ellet sitten ole jo 35 tai 40 vuotias jolloin naisten valintakriteerit vähän muuttuvat. Ennen sitä noilla jutuilla joita mainitsit saa kuule usein sellaisen maineen että naisia ei kiinnosta.

Kumman katkeraa tekstiä sulla..ei muka kelpaa kun on liian kiltti. Sun päässä on jokin ihme naiset-tykkää-rentuista-syndrooma.

Voin puhua vain omasta puolestani ja pidän kilteistä, rauhallisista ja tasaisista miehistä ja juuri sellaisesta, joka ei nosta itseään liikaa esille koko ajan. En pidä niinkään räiskyvästä tyypistä, josta ei voi koskaan olla varma tykkääköhän se minusta ja suuttuilee tämän tästä, oikkuilee yms. ja on muka "niin ihanan jännittävä". Minulle sopii rauhallisempi kiltti mies. Kiltteys on vain hyvä piirre, eikä sitä saa sekoittaa muiden mielistelyyn. Kiltteys ymmärrettään usein negatiivisena nössöytenä ja tarpeena nostaa muiden tarpeet ykköseksi omistansa pätkääkään välittämättä.

"Yritäpä siinä sitten tuoda noita "feminiinisiä" piirteitä esille ettei sinua pidetä pelkkänä pilluna itseäsiäkin. "
        -Älä yritä mitään. Minä ainakin pidän aidoista tyypeistä, jotka eivät esitä mitään minulle tai kavereilleenkaan. En pidä äijämäisistä uhoajista.

Kyllä oli sellaista syyttelyä sinulta muutenkin naissukupuolta kohtaan, että ongelmat on taas naisten vika. En kyllä ymmärrä mihin se seksuaalinen vetovoima katoaa jos alkaa leikkimästä sitä "äijää". Naisia ei todellakaan tarvitse laittaa aisoihin. Ei ainakaan minua. Kyllä parisuhteessa on kyse tasavertaisesta suhteesta ilman mitään aisaan laittamisia tai valtapelejä. Riippuen tietysti tarkoititko aisalla ihan jotain muuta;) Täytyyhän sitä joka tytön aisaakin saada aina silloin tällöin.

• valittaa miehistä
        joku nainen kirjoitti:

Kumman katkeraa tekstiä sulla..ei muka kelpaa kun on liian kiltti. Sun päässä on jokin ihme naiset-tykkää-rentuista-syndrooma.

Voin puhua vain omasta puolestani ja pidän kilteistä, rauhallisista ja tasaisista miehistä ja juuri sellaisesta, joka ei nosta itseään liikaa esille koko ajan. En pidä niinkään räiskyvästä tyypistä, josta ei voi koskaan olla varma tykkääköhän se minusta ja suuttuilee tämän tästä, oikkuilee yms. ja on muka "niin ihanan jännittävä". Minulle sopii rauhallisempi kiltti mies. Kiltteys on vain hyvä piirre, eikä sitä saa sekoittaa muiden mielistelyyn. Kiltteys ymmärrettään usein negatiivisena nössöytenä ja tarpeena nostaa muiden tarpeet ykköseksi omistansa pätkääkään välittämättä.

"Yritäpä siinä sitten tuoda noita "feminiinisiä" piirteitä esille ettei sinua pidetä pelkkänä pilluna itseäsiäkin. "
        -Älä yritä mitään. Minä ainakin pidän aidoista tyypeistä, jotka eivät esitä mitään minulle tai kavereilleenkaan. En pidä äijämäisistä uhoajista.

Kyllä oli sellaista syyttelyä sinulta muutenkin naissukupuolta kohtaan, että ongelmat on taas naisten vika. En kyllä ymmärrä mihin se seksuaalinen vetovoima katoaa jos alkaa leikkimästä sitä "äijää". Naisia ei todellakaan tarvitse laittaa aisoihin. Ei ainakaan minua. Kyllä parisuhteessa on kyse tasavertaisesta suhteesta ilman mitään aisaan laittamisia tai valtapelejä. Riippuen tietysti tarkoititko aisalla ihan jotain muuta;) Täytyyhän sitä joka tytön aisaakin saada aina silloin tällöin.

kuten tuossa edelllisessä "että miehet etsivät vain pillua" niin se on asiallista mutta jos mies naisista niin se on katkeruutta?

Ei ole mitään naiset-tykkää-rentuista-syndroomaa vaikka kuinka kuvittelet.

Nössöä nyt minusta ei oikein saa tehtyä mutta valitettavasti kyllä vain tietyntyyppisellä kiltteydellä ja avoimuudella ei naisten kanssa pitkälle pötkitä. Vain se särmä jonka omaan ei ole sen tyyppistä jota naiset arvostaisivat.

Et näköjään myöskään ymmärtänyt tuota seksuaalista vetovoima juttua koska et ymmärrä kuinka mies joutuu kohtaamaan naisen että saisi tämän kiinnostumaan. Jos olisit mies niin tajuaisit että jos olet liian ystävä naiselle niin hän ei sinusta kiinnostu seksuaalisesti yleensä kovin paljoa, silloin ne miehet nousevat heti valinnassa ylemmäksi jotka tuon vietin herättävät vaikka tuolla toisella miehellä ei olisi noita haettuja ominaisuuksia parisuhteeseen.

Hyvin usein naisten puheiden ja tekojen välillä on suuri ristiriita. Samoin kuin se keistä naiset kiinnostuvat, ovat valmiita aloittamaan suhteen ja toisaalta millaisen kanssa he haluaisivat parisuhteen. Täällä puhutaan kilteistä miehistä mutta naiset haluavat vasta sitä siinä vaiheessa kun parisuhde vakiintuu. Ennen sitä sinulla täytyy olla sitä "jotakin" ja se ei ole kyllä mitään feminististä vaan maskulliinisuutta. Rauhallisuudella yms. siinä harvemmin tehdään vaikutusta. Se kun on helvetin tylsää. Jos siis puhutaan 20-30 naisista jotka eivät ole epätoivoisia.

Itse olen todennut että todennäköisesti minulla on vain niin ruma naama tai huono säkä.

Mutta että katkera? Katkera mistä? Luuletko todella että sitä tulee katkeraksi ettei ole suhteessa ihmisen kanssa joka ei arvostaisi sinua?

Käypä muuten lukemassa iltalehden Sofian sohvan kommentti:
        http://www.iltalehti.fi/sofiansohva/200901208911864_ss.shtml
        "Epäonneksesi olet saanut kiltin ja nössön, kaiken nielevän miehen. Hän tietää ja kärsii; ehkä pelkää sinua, eikä uskalla kovistella niin kuin miehen pitäisi."

Noin ajattelee moni nainen muttei sano vain sitä ääneen. Ja tietysti kiltti ja nössö on sellainen joka ei Suomessa ole "äijä" yms. lähes poikkeuksetta. Sen verran junttila tämä maa on.

• Monta kokemusta
        minä.... kirjoitti:

Minä myöskin ajattelen aika samalla tavoin, paitsi että miehen ei kuulu enempää mitenkään ohjailla suhteen kulkua. Se voisi olla ahdistavaakin ja antaisi miehestä kontrolloivan kuvan, että parisuhteessa kaiken on mentävä hänen tahtonsas mukaan.

Mutta muutoin nuo tyypilliset feministisinä piirteinä pidetyt jutut tekevät miehestä houkuttelevan. Ystävyys on myös hyvä juttu parisuhteessa, mutta ajattelen sen syntyvän ajan myötä (jos on syntyäkseen). En ajattele, että pitäisi ensin olla ystäviä ja sitten vasta alkaa suhteeseen.

Minuun vetoaa myös aito tyyppi eikä mikään teeskentelijä, jonka täytyy esittää jotakin joko minulle tai kavereilleen. Mikään kovaa esittävä äijätyyppi ei vetoa minuun.

Nainen haluaa miehen olevan ainakin omasta mielestään seksikäs, hellä ja "raju" (seksissä, silloin tällöin), uskollinen, monitaitoinen, "hereillä oleva" (niitä "unissakävelijöitäkin kun riittää), hauska, kiinnostava, siisti (ei kuitenkaan mikään "naismaisen" siisti), hyväntuoksuinen (tämä on tärkeää! Ja jos sattuu ominaistuoksu olemaan hyvä, niin se on iso plussa:), joskus yllätyksellinen, ystäväkin, eikä kokkaus yms. taidotkaan pahasta ole.
        Nämä ( jotain varmaan unohtuikin) puolet vetoavat Kaikkiin naisiin. Naiset ovat yllättävän samanlaisia!

M50

• ---
        sitten vain kirjoitti:

miehet ei ymmärrä eroa kiltteyden ja kynnysmattona olemisen välillä. Ei kiltteys mitään nössykkänä olemista ja kotona nysväämistä ole, se on ihan muuta.

Ehkä se onkin niin päin, että se oletkin sinä, joka yrittää iskeä vääränlaisia naisia?

"Osittain voisi valitettavasti sanoa että tämän: "Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

aiheutatte te naiset osittain itse." Miksi me aiheutamme sen itse? Minulle se ainakin on suurin syy, miksi en halua miestä.

• fjdahljkahd
        sitten vain kirjoitti:

Minä olin tuolle vaaleanpunaista elefanttia halunneelle ekana vastannut, löysin mieheni 25-vuotiaana ja olen nyt yli kolmikymppinen. Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mitä etsii ja missä iässä. Eivät kaikki naiset ole kauniita pikkuprinsessoita joille on taivaasta satanut kaikki ilmaiseksi. Ehkä kiinnität vain heihin huomiota niin et huomaa niitä muita?

• "pikkuprinsessoilla"
        fjdahljkahd kirjoitti:

Minä olin tuolle vaaleanpunaista elefanttia halunneelle ekana vastannut, löysin mieheni 25-vuotiaana ja olen nyt yli kolmikymppinen. Kyllä se on ihan ihmisestä kiinni mitä etsii ja missä iässä. Eivät kaikki naiset ole kauniita pikkuprinsessoita joille on taivaasta satanut kaikki ilmaiseksi. Ehkä kiinnität vain heihin huomiota niin et huomaa niitä muita?

lapsetonta, normaalipainoista, sympaattista naista jonka kanssa on yhteistä ja kykenee yhteiseloon ja joka edes vähän vastaisi mitä toisen ulkonäössä näkee miellyttävänä ja on molemminpuolista kiinnostusta toiseen muuten kuin "olen epätoivoinen ja haluan vain olla jonkun kanssa joten tyydyn sinuun kun en muita saa" niin enpä usko.

Enemmänkin taitaa olla niin että "ne muut" eivät huomaa minua.

• aina kyllä
        --- kirjoitti:

miehet ei ymmärrä eroa kiltteyden ja kynnysmattona olemisen välillä. Ei kiltteys mitään nössykkänä olemista ja kotona nysväämistä ole, se on ihan muuta.

Ehkä se onkin niin päin, että se oletkin sinä, joka yrittää iskeä vääränlaisia naisia?

"Osittain voisi valitettavasti sanoa että tämän: "Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

aiheutatte te naiset osittain itse." Miksi me aiheutamme sen itse? Minulle se ainakin on suurin syy, miksi en halua miestä.

mahdollista.

Valitettavasti olen kyllä kiinnittänyt huomiota niihin hieman erilaisiin naisiin mutta kun on vähän jotain kriteerejä joita miehellä ei saisi olla niin eipä sattuma ole suosinut.

" Miksi me aiheutamme sen itse? Minulle se ainakin on suurin syy, miksi en halua miestä."

Koska naiset pelaavat sitä "valitsen parhaimman miehen" peliä eivätkä tajua että miehen pitää pelata naisten kanssa numeropeliä jotta menestyvät.

Jos minä menisin sanomaan vajaana 30-vuotiaana että vakaava suhdetta ei ole takana niin siinä pyöritellään silmiä että minussa täytyy olla jotain vikaa jos en edes jotain naista ole huolinut.

Toinen puoli jutusta on nimenomaan se että naiset tahtovat että mies kohtelee heitä spesiaalina naisena mutta samalla miehellä pitäisi olla sillä tavoin meno päällä että hänellä on muitakin ottajia. Muutenhan mies on epätoivoinen eikä kukaan nainen pidä hänestä jos hän ei

En minäkään miehenä halua olla vain "joku mies" jollekin vaan se yksi tärkeä.

Tulen muuten naisten kanssa toimeen poikkeuksellisen hyvin, kun on naisia ystävinä/kavereina/tuttuina mutta tulen vähän liiankin hyvin.

Olen aina ja ikuisesti todennäköisesti se kiva kaveri-hyvä ystävä-särmikäs mies-huono rakastaja-tyyppi.

Toisaalta minun on vaikea poimia tuolta kadulta noin vain naista mukaani jonka kanssa ei ole mitään yhteistä muuta kuin että hän on todellakin vain joku nainen ja himoitsen häntä. Sitä miehen pitää vain todennäköisesti JUURI tehdä jotta olisi mahdollisuuksia naisten kanssa. Heti kun tulet liian tuttavalliseksi heidän kanssaan ja näytät itsestä sitä ihmismäistä puolta unohtaen miehisyyden niin niiden naisten joiden kanssa sitä yhteistä olisi, kiinnostus lakkaa.

Se mikä näissä vastaväitöksissä teillä on niin härskiä että minun todellisuuden kanssa niissä ei ole paljon yhteistä. Sellaisia takaiskuja on tullut viime aikoina vastaan että lähes saa nämä muutamat jutut minut nauramaan. Tosin ei hirvittävästi hymyilytä jos ne niin pahasti ovat kontrastissa sen kanssa mitä itse on saanut kokea. Täällä kirkkain silmin joku naisyksilö väittää että "ei se oo tuolla tavalla" mutta kun on kohdannut jatkuvasti vastaavaa niin nämä jutut täällä kuulostavat valehtelulta.

Olisi pitänyt kai sanoa tuota lainatakseni:
        "Ei ehkä pitäisi vastata"...

• joku nainen jostakin
        valittaa miehistä kirjoitti:

kuten tuossa edelllisessä "että miehet etsivät vain pillua" niin se on asiallista mutta jos mies naisista niin se on katkeruutta?

Nössöä nyt minusta ei oikein saa tehtyä mutta valitettavasti kyllä vain tietyntyyppisellä kiltteydellä ja avoimuudella ei naisten kanssa pitkälle pötkitä. Vain se särmä jonka omaan ei ole sen tyyppistä jota naiset arvostaisivat.

Et näköjään myöskään ymmärtänyt tuota seksuaalista vetovoima juttua koska et ymmärrä kuinka mies joutuu kohtaamaan naisen että saisi tämän kiinnostumaan. Jos olisit mies niin tajuaisit että jos olet liian ystävä naiselle niin hän ei sinusta kiinnostu seksuaalisesti yleensä kovin paljoa, silloin ne miehet nousevat heti valinnassa ylemmäksi jotka tuon vietin herättävät vaikka tuolla toisella miehellä ei olisi noita haettuja ominaisuuksia parisuhteeseen.

Hyvin usein naisten puheiden ja tekojen välillä on suuri ristiriita. Samoin kuin se keistä naiset kiinnostuvat, ovat valmiita aloittamaan suhteen ja toisaalta millaisen kanssa he haluaisivat parisuhteen. Täällä puhutaan kilteistä miehistä mutta naiset haluavat vasta sitä siinä vaiheessa kun parisuhde vakiintuu. Ennen sitä sinulla täytyy olla sitä "jotakin" ja se ei ole kyllä mitään feminististä vaan maskulliinisuutta. Rauhallisuudella yms. siinä harvemmin tehdään vaikutusta. Se kun on helvetin tylsää. Jos siis puhutaan 20-30 naisista jotka eivät ole epätoivoisia.

Itse olen todennut että todennäköisesti minulla on vain niin ruma naama tai huono säkä.

Mutta että katkera? Katkera mistä? Luuletko todella että sitä tulee katkeraksi ettei ole suhteessa ihmisen kanssa joka ei arvostaisi sinua?

"Epäonneksesi olet saanut kiltin ja nössön, kaiken nielevän miehen. Hän tietää ja kärsii; ehkä pelkää sinua, eikä uskalla kovistella niin kuin miehen pitäisi."

Noin ajattelee moni nainen muttei sano vain sitä ääneen. Ja tietysti kiltti ja nössö on sellainen joka ei Suomessa ole "äijä" yms. lähes poikkeuksetta. Sen verran junttila tämä maa on.

Ehkä Sofian kommentti tuli tässä tapauksessa ihan aiheesta. Lukekaa konteksti. Jos puoliso (tässä tapauksessa siis nainen), jolla on vielä lapsikin, bilettää joka viikonloppu ja käy vielä vieraissa, niin on aika kummallista, jos toinen puolisko ei puutu asiaan mitenkään. Jos minun mieheni olisi tuon naisen tilalla, niin varmasti tulisi minun puoleltani tiukkaakin sanomista.

• mukaan tuo
        joku nainen jostakin kirjoitti:

Ehkä Sofian kommentti tuli tässä tapauksessa ihan aiheesta. Lukekaa konteksti. Jos puoliso (tässä tapauksessa siis nainen), jolla on vielä lapsikin, bilettää joka viikonloppu ja käy vielä vieraissa, niin on aika kummallista, jos toinen puolisko ei puutu asiaan mitenkään. Jos minun mieheni olisi tuon naisen tilalla, niin varmasti tulisi minun puoleltani tiukkaakin sanomista.

Sofia on kai joskus ennenkin antanut vastaavaa palautetta että kiltillä nössö-miehellä ei tee mitään ja että heidän on vaikea löytää seuraa.

Sehän on Sofian toiseksi yleisin puheenaihe sen jälkeen miten pettäminen kannattaa tehdä ettei jää kiinni ja miten elämä kannattaa kirjaimellisesti panna risaiseksi.

• joku nainen jostakin
        mukaan tuo kirjoitti:

Sofia on kai joskus ennenkin antanut vastaavaa palautetta että kiltillä nössö-miehellä ei tee mitään ja että heidän on vaikea löytää seuraa.

Sehän on Sofian toiseksi yleisin puheenaihe sen jälkeen miten pettäminen kannattaa tehdä ettei jää kiinni ja miten elämä kannattaa kirjaimellisesti panna risaiseksi.

Jos näin on, niin siinä tapauksessa ymmärrän hyvin tuon edellisen kommentin. Kiitos vaan tarkennuksesta.

Pakko kuitenkin sanoa, ettei liika kiltteys ole silti läheskään aina hyvästä. Ehkäpä tuossa Sofian sohvan jutussa oli tästä hyvä esimerkki. Toisaalta, eipä se ole miehen vika, jos nainen on tuollainen.

• gjlafhlalg
        "pikkuprinsessoilla" kirjoitti:

lapsetonta, normaalipainoista, sympaattista naista jonka kanssa on yhteistä ja kykenee yhteiseloon ja joka edes vähän vastaisi mitä toisen ulkonäössä näkee miellyttävänä ja on molemminpuolista kiinnostusta toiseen muuten kuin "olen epätoivoinen ja haluan vain olla jonkun kanssa joten tyydyn sinuun kun en muita saa" niin enpä usko.

Enemmänkin taitaa olla niin että "ne muut" eivät huomaa minua.

... olen itse aika lailla kuvauksesi kaltainen sikäli kun mieheeni on uskomista - ja ihan tavis. Tarkoitin prinsessoilla niitä näteimpiä naisia, jotka saavat suurimman osan miesten huomiota. En siis esim. itse ole ruma vaan ihan tavallisen nätti nainen, mutta kyllähän sen huomasi että miehet pörräsivät niiden kuumien misujen ympärillä useammin silloin kun en ollut miestäni tavannut. Samaan tapaan kun (varsinkin tietyssä iässä) naisilla on keskimäärin taipumusta huokailla jonkun superkomistuksen perään.

Siinäpä se hankaluus onkin, että ihmisille sukupuoleen katsomatta kelpaa henkilö joka on muutakin kuin "good in paper". Olen itse saanut kenkää lyhyen seurustelun jälkeen parikin kertaa kun "ei tunnu vain oikealta", nämät tyypit ovat edelleen kavereitani joten pitivät kyllä minusta varmasti muutenkin kuin seksin vuoksi. Hyvä seksi ei muuten näissä(kään) tapauksissa auttanut mitään, kun toisesta ei tuntunut oikealta. Eikä siinä mitään ongelmaa ole, hyväksyin kyllä ihan täysin että jos ei tunnu siltä niin ei tunnu.

Edelleen haluaisin painottaa että kaikki naiset eivät halua mitään "kaapin paikan näyttäjää" joka "laittaa vaimon kuriin". Sitä minä ja pari muuta olemme yrittäneet sanoa. Minun puolisoni on herkkä, hiljainen mies joka uskaltaa näyttää tunteensa ja olla haavoittuvainen. Se ei poista sitä että mies on minulle MIES, mikä sisältää myös seksuaalisesti haluttavan olemuksen ja miehekkyyden. Miehekkyys ei ole kaikkien naisten mielestä mitään ugg-bugga-meinikiä vaikka joskus siltä kuullostaa.

Emme olisi muuten edes yhdessä ellen olisi tehnyt aloitetta - mies ei edes huomannut minua saati että olisi tullut puhumaan. ;) Siinäkin kohdassa päti kohdallamme se, ettei miehen tarvitse olla saalistaja jne jne. Ei sillä että minäkään olisin ollut, juttu lähti ihan omalla painollaan eteenpäin kunhan kontakti oli saatu.

Mieheni sopii minulle paremmin kuin kukaan muu mies koskaan, enkä voi kuvitellakaan edes harkitsevani sellaista miestä joka ei ole hyvä ystäväni ilman mitään testosteroniöykkäämistä.

• joku nainen
        valittaa miehistä kirjoitti:

Muutaman tarkennuksen voisin tähän väliin heittää. Muutoin allekirjoitan tuon yläpuolisen kuvauksen "unelmamiehestä", mutta jos itse olisin sen kirjoittanut, en olisi nuon paljon korostanut kohtaa: "että miehet etsivät vain pillua". Omien havaintojeni mukaan on sellaisiakin miehiä, jotka etsivät muutakin kuin vain pillua. En siis ole mielestäni katkera. Liika yleistäminen vaikuttaa aina vähäsen katkeralta. Eihän ihmiset ole samanlaisia.

Sinä sen sijaan puhut koko ajan "naiset" sitä ja tätä. Mikset puhu eräs nainen?! Minä ainakin mielestäni jutussani korostin, että minä ajattelen näin ja näin. Siksi väitän, että minä olen sellainen nainen, joka ei kaipaa sitä "äijää", jotta kiinnostukseni heräisi. Jos minua lähestyy oman itsenään niin kiinnostun kyllä. Eli sellainen tyyppi, joka ei esitä mitään äijää tai vaarallisen kiehtovaa renttua tms. ei kiinnostustani herätä siinä mielessä että haluaisin häneen syvemmin tutustua. Ja koska itsekin olen rauhallinen ja tasainen luonne, niin tajuan että myös muut rauhalliset ja tasaiset tyypit ovat kiinnostavia. Pidänhän itseäni ainakin ihan kiinnostavana tyyppinä, jolla on sanottavaa ja raisumpia harrastuksia vaikken olekaan räiskyvä, itsestään ääntäpitävä ihminen. Tavallaan heti sellaiseen räiskyvään, supersosiaaliseen ihmiseen yhdistetään mielenkiintoiset harrastukset ja ihmiset muutenkin ajattelevat tälläisen tyypin olevan mielenkiintoinen. Ehkä juuri siksi, että olen itsekin rauhallinen ja kiltti, niin tajuan samanlaisten miesten olevan mielenkiintoisia. Joten voit heittää romukoppaan yleistyksen kaikista naisista. Kaikki naiset - minä = ei ole "kaikki naiset". Ihan matemaattinen fakta:)

Ja eikös se ole niin, että panoksi kelpaa suurinpiirtein kuka tahansa muuta parisuhteeseen ei. Elämänkumppania valittaessa on käytettävä harkintaa. Pätee kyllä ihan molempiin sukupuoliin. Sinun mainitsemasi ristiriita kuka kelpaa sänkyyn ja kuka parisuhteeseen pätee myös miehiin. Parisuhteeseen halutaan tasaisuutta, kilteyttä. Panollahan ei nyt niin ole väliä.

Tuo Sofian kommenttihan on vain hänen mielipide. Ja täyttä paskaa minun mielestä. Kenenkään ei kuulu kovistella ketään parisuhteessa eikä myöskään jäädä kynnysmatoksi. Kiltteys ei ole nössöyttä. Sekoitatko kiltteyden nössöyteen?! Liian kilttihän on sellainen, joka antaa itseään kohdella huonosti. Kiltti on taas ystävällinen ja kohtelias, ja minun mielestä ihailtava piirre.

Mitä tarkoitat tietyntyyppisellä kilteydellä? Juuri tuota nössöyttä, kynnysmattoako? Mutta ei kai mieskään halua liian kilttiä naista. Huonostihan siinä voi hetken kuluttua parisuhdekin, jos se liian kiltti alistuu ensin kaikkeen ja lopulta nousee kuitenkin se oma tahto pahana olona pinnalle.

• totesitkin
        gjlafhlalg kirjoitti:

... olen itse aika lailla kuvauksesi kaltainen sikäli kun mieheeni on uskomista - ja ihan tavis. Tarkoitin prinsessoilla niitä näteimpiä naisia, jotka saavat suurimman osan miesten huomiota. En siis esim. itse ole ruma vaan ihan tavallisen nätti nainen, mutta kyllähän sen huomasi että miehet pörräsivät niiden kuumien misujen ympärillä useammin silloin kun en ollut miestäni tavannut. Samaan tapaan kun (varsinkin tietyssä iässä) naisilla on keskimäärin taipumusta huokailla jonkun superkomistuksen perään.

Siinäpä se hankaluus onkin, että ihmisille sukupuoleen katsomatta kelpaa henkilö joka on muutakin kuin "good in paper". Olen itse saanut kenkää lyhyen seurustelun jälkeen parikin kertaa kun "ei tunnu vain oikealta", nämät tyypit ovat edelleen kavereitani joten pitivät kyllä minusta varmasti muutenkin kuin seksin vuoksi. Hyvä seksi ei muuten näissä(kään) tapauksissa auttanut mitään, kun toisesta ei tuntunut oikealta. Eikä siinä mitään ongelmaa ole, hyväksyin kyllä ihan täysin että jos ei tunnu siltä niin ei tunnu.

Edelleen haluaisin painottaa että kaikki naiset eivät halua mitään "kaapin paikan näyttäjää" joka "laittaa vaimon kuriin". Sitä minä ja pari muuta olemme yrittäneet sanoa. Minun puolisoni on herkkä, hiljainen mies joka uskaltaa näyttää tunteensa ja olla haavoittuvainen. Se ei poista sitä että mies on minulle MIES, mikä sisältää myös seksuaalisesti haluttavan olemuksen ja miehekkyyden. Miehekkyys ei ole kaikkien naisten mielestä mitään ugg-bugga-meinikiä vaikka joskus siltä kuullostaa.

Emme olisi muuten edes yhdessä ellen olisi tehnyt aloitetta - mies ei edes huomannut minua saati että olisi tullut puhumaan. ;) Siinäkin kohdassa päti kohdallamme se, ettei miehen tarvitse olla saalistaja jne jne. Ei sillä että minäkään olisin ollut, juttu lähti ihan omalla painollaan eteenpäin kunhan kontakti oli saatu.

Mieheni sopii minulle paremmin kuin kukaan muu mies koskaan, enkä voi kuvitellakaan edes harkitsevani sellaista miestä joka ei ole hyvä ystäväni ilman mitään testosteroniöykkäämistä.

juuri että pitää olla seksuaalisesti haluttava olemus ja miehekkyys.

Nähtävästi minulta ei noita löydy joten vaikken ole ujo ja herkkis niin naisia ei miellytä seurani. Tuollaisia vastaavia tapauksia "ei tunnu vain oikealta" on minulla eri tavalla tapahtuneita lukuisia. Itsevarmuuteni on muuten kunnossa mutten usko enää näihin asioihin pätkääkään.

Olen kyllä siis tulossa pikavauhtia siihen tulokseen että annan naisten olla tästä lähin rauhassa koska en voi alkaa karsimaan noista kriteereistä ja toisaalta minulla ei nähtävästi ole mitään tarjottavaa jota jotakin toisella ei olisi vielä paremmassa paketissa. Tämä on tullut huomattua niin moneen kertaan jo eri tavoin että nämä puheet täällä palstalla kuulostavat falskilta varsinkin kun se tulee varatun naisen suusta. Kuulen useinkin juuri varatuilta ja vanhemmilta naisilta miten upea mies olen. Paskanpa väliä sillä on jos sen heiltä kuulee.

Minun nuo tekemäni johtopäätökset ovat arvailua omien kokemusteni perusteella johon olen lisännyt myös huomioita muiden miesten vastaavista kohtaloista. Pitää alkaa varmaan nörtiksi ja herkkikseksi sitten niin ehkä seuraa olisi mahdollista löytää sillä tavoin.

T: harvinaisen epäseksikäs mies

• kiltteyttä on
        joku nainen kirjoitti:

Muutaman tarkennuksen voisin tähän väliin heittää. Muutoin allekirjoitan tuon yläpuolisen kuvauksen "unelmamiehestä", mutta jos itse olisin sen kirjoittanut, en olisi nuon paljon korostanut kohtaa: "että miehet etsivät vain pillua". Omien havaintojeni mukaan on sellaisiakin miehiä, jotka etsivät muutakin kuin vain pillua. En siis ole mielestäni katkera. Liika yleistäminen vaikuttaa aina vähäsen katkeralta. Eihän ihmiset ole samanlaisia.

Sinä sen sijaan puhut koko ajan "naiset" sitä ja tätä. Mikset puhu eräs nainen?! Minä ainakin mielestäni jutussani korostin, että minä ajattelen näin ja näin. Siksi väitän, että minä olen sellainen nainen, joka ei kaipaa sitä "äijää", jotta kiinnostukseni heräisi. Jos minua lähestyy oman itsenään niin kiinnostun kyllä. Eli sellainen tyyppi, joka ei esitä mitään äijää tai vaarallisen kiehtovaa renttua tms. ei kiinnostustani herätä siinä mielessä että haluaisin häneen syvemmin tutustua. Ja koska itsekin olen rauhallinen ja tasainen luonne, niin tajuan että myös muut rauhalliset ja tasaiset tyypit ovat kiinnostavia. Pidänhän itseäni ainakin ihan kiinnostavana tyyppinä, jolla on sanottavaa ja raisumpia harrastuksia vaikken olekaan räiskyvä, itsestään ääntäpitävä ihminen. Tavallaan heti sellaiseen räiskyvään, supersosiaaliseen ihmiseen yhdistetään mielenkiintoiset harrastukset ja ihmiset muutenkin ajattelevat tälläisen tyypin olevan mielenkiintoinen. Ehkä juuri siksi, että olen itsekin rauhallinen ja kiltti, niin tajuan samanlaisten miesten olevan mielenkiintoisia. Joten voit heittää romukoppaan yleistyksen kaikista naisista. Kaikki naiset - minä = ei ole "kaikki naiset". Ihan matemaattinen fakta:)

Ja eikös se ole niin, että panoksi kelpaa suurinpiirtein kuka tahansa muuta parisuhteeseen ei. Elämänkumppania valittaessa on käytettävä harkintaa. Pätee kyllä ihan molempiin sukupuoliin. Sinun mainitsemasi ristiriita kuka kelpaa sänkyyn ja kuka parisuhteeseen pätee myös miehiin. Parisuhteeseen halutaan tasaisuutta, kilteyttä. Panollahan ei nyt niin ole väliä.

Tuo Sofian kommenttihan on vain hänen mielipide. Ja täyttä paskaa minun mielestä. Kenenkään ei kuulu kovistella ketään parisuhteessa eikä myöskään jäädä kynnysmatoksi. Kiltteys ei ole nössöyttä. Sekoitatko kiltteyden nössöyteen?! Liian kilttihän on sellainen, joka antaa itseään kohdella huonosti. Kiltti on taas ystävällinen ja kohtelias, ja minun mielestä ihailtava piirre.

Mitä tarkoitat tietyntyyppisellä kilteydellä? Juuri tuota nössöyttä, kynnysmattoako? Mutta ei kai mieskään halua liian kilttiä naista. Huonostihan siinä voi hetken kuluttua parisuhdekin, jos se liian kiltti alistuu ensin kaikkeen ja lopulta nousee kuitenkin se oma tahto pahana olona pinnalle.

olla naiselle kohtelias, huomaavainen yms.

Naiset kun tulkitsevat sen merkkinä säyseydestä, tylsyydestä ja juuri ylikiltteydestä.

Sinä puhut varmasti yhdestä naisesta kun puhut itsestä mutta minä puhun useammasta naisesta ja ylipäätään naisista kun tämän olen huomannut mm. omien kokemusten kautta.

Tiedän että on varmasti naisyksilöitä jotka eivät sovi tuohon mutta sellaisen tapaaminen on valitettavan utopistista.

Et ole muuten tajunnut tuota "kuka kelpaa sänkyyn ja kuka suhteeseen". Naisilla on korostetusti se kuka kelpaa sänkyyn kelpaa myös suhteeseen. Ja jos sen kaltaista seksuaalista vetovoimaa ei mies luo niin laihat on eväät jolla naista saisi sänkyyn TAI suhteeseen.

Olen aivan liian ymmärtäväinen kun olen naisten kanssa tekemisissä ja toisaalta liian kova ja järkevä kun en ole.

Tällöin nuo rentutkin ajavat ohitse kun heillä on sitä vetovoimaa jota tarvitaan että nainen kiinnostuu muutenkin kuin ystävänä ja kaverina.

Tiedätkö yhtään kuinka vituttaa kun nainen sanoo että "ei se noin mene" ja "minä aina ajattelen ainakin näin" ja mies on kuitenkin kokenut saman jutun uudestaan ja uudestaan jossakin vaiheessa suhteen alkua? Toki olen tavannut jonkun jonka kanssa muuten sujui mutta valitettavasti se kaatui enemmän siihen ettei ollut mitään yhteistä.

Epätoivoinen en ole enkä sitä ulospäin näytäkään mutta olisipa kiva jos joku osoittaisi tuon kaiken mitä täällä selittävät ihan aikuisten oikeasti tuolla tosielämässä eikä vain täällä palstoilla.

Olen väsynyt eri muotoisiin pakkeihin/jättämisiin niin paljon että se on se ja sama melkein tuleeko niitä vai ei tule.

• följdaföajs
        totesitkin kirjoitti:

juuri että pitää olla seksuaalisesti haluttava olemus ja miehekkyys.

Nähtävästi minulta ei noita löydy joten vaikken ole ujo ja herkkis niin naisia ei miellytä seurani. Tuollaisia vastaavia tapauksia "ei tunnu vain oikealta" on minulla eri tavalla tapahtuneita lukuisia. Itsevarmuuteni on muuten kunnossa mutten usko enää näihin asioihin pätkääkään.

Olen kyllä siis tulossa pikavauhtia siihen tulokseen että annan naisten olla tästä lähin rauhassa koska en voi alkaa karsimaan noista kriteereistä ja toisaalta minulla ei nähtävästi ole mitään tarjottavaa jota jotakin toisella ei olisi vielä paremmassa paketissa. Tämä on tullut huomattua niin moneen kertaan jo eri tavoin että nämä puheet täällä palstalla kuulostavat falskilta varsinkin kun se tulee varatun naisen suusta. Kuulen useinkin juuri varatuilta ja vanhemmilta naisilta miten upea mies olen. Paskanpa väliä sillä on jos sen heiltä kuulee.

Minun nuo tekemäni johtopäätökset ovat arvailua omien kokemusteni perusteella johon olen lisännyt myös huomioita muiden miesten vastaavista kohtaloista. Pitää alkaa varmaan nörtiksi ja herkkikseksi sitten niin ehkä seuraa olisi mahdollista löytää sillä tavoin.

T: harvinaisen epäseksikäs mies

Se seksikkyys ja miehekkyys oli tarkoitettu kertomaan että minä koean tämän miehen miehekkäänä ja seksikkäänä kokonaisuutena - juuri niiden omainaisuuksien kanssa joita hänellä on.

Se ei tarkoita tietynlaista ulkonäköä tai muutakaan spesifiä, mutta jotta seksi onnistuisi toinen täytyy nähdä haluttavana => miehekkäänä, kun olen heteronainen.
        sanoit että "nämä puheet täällä palstalla kuulostavat falskilta varsinkin kun se tulee varatun naisen suusta". Mitä falskia jutuissani on? Etkö usko että tällainen sihde on mahdollinen vai mitä häh? (Falskius viitannee epäaitouteen).

Tulkitset tekstiäni aika mielenkiintoisella tavalla (kuten se että miehekkyys on jokin tietty ominaisuus eikä suinkaan sen tulosta että toinen on itselle sopiva kokonaisuus) joten ehkä en nyt vain ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.

• falskilta koska
        följdaföajs kirjoitti:

Se seksikkyys ja miehekkyys oli tarkoitettu kertomaan että minä koean tämän miehen miehekkäänä ja seksikkäänä kokonaisuutena - juuri niiden omainaisuuksien kanssa joita hänellä on.

Se ei tarkoita tietynlaista ulkonäköä tai muutakaan spesifiä, mutta jotta seksi onnistuisi toinen täytyy nähdä haluttavana => miehekkäänä, kun olen heteronainen.
        sanoit että "nämä puheet täällä palstalla kuulostavat falskilta varsinkin kun se tulee varatun naisen suusta". Mitä falskia jutuissani on? Etkö usko että tällainen sihde on mahdollinen vai mitä häh? (Falskius viitannee epäaitouteen).

Tulkitset tekstiäni aika mielenkiintoisella tavalla (kuten se että miehekkyys on jokin tietty ominaisuus eikä suinkaan sen tulosta että toinen on itselle sopiva kokonaisuus) joten ehkä en nyt vain ymmärrä ajatuksenjuoksuasi.

ne tulevat varatun suusta joka on jo suhteessa jonkun miehen kanssa ja kertoo mitä hän itse haluaa.

Olen kuule kuullut nuo asiat ennenkin eivätkä nämä minulle mitään uusia asioita ole.

Se ristiriita vain näiden puheiden välillä, sen mitä palautetta saan juuri varatuilta/tuttavanaisilta ja sen miten minulle naisten kanssa käy on aivan hämmästyttävä.

Varmaankin nähtävästi heteronaiset eivät näe sitten minua haluttavana, seksikkäänä ja miehekkäänä.

Ongelma on katsos siinä kun etsin juuri sitä ongelmaa mistä tuo kaikki johtaa mutta kun olen huomannut että ehkäpä juuri tuo seksuaalisen jännitteen puuttuminen on se ongelma. Ehkä se johtuu ulkonäöstäni mutta sitten naiset sanovat ettei ulkonäöllä ole niin väliä, joku sanoo varmaan että se johtuu itsevarmuudesta mutta itsevarmuutta minulla on, joten epäilen että kyseessä on juuri tuo liika tuttavallisuus/pehmeys joka saa naiset kaikkoamaan kun he kiinnostuvat minusta vain ihmisenä eivätkä miehenä.

Seuraava nainen joka muuten sanoo minua kivaksi, hyväksi, mukavaksi, huomaavaiseksi, helläksi, ihanaksi tai jotain muuta niin saattaa hyvinkin saada turpaansa. Olen nimittäin väsynyt kuulemaan positiivisia kommentteja mutta naiset suhteeseen pyrittäessä olenkin yhtäkkiä negatiivinen ja näyttävät ovea tai suorastaan pakenevat luotani.

Ymmärrätkö nyt miksi se on "falskia"?

Veikkaisinpa vain että tavallasi ajattelivia naisia ei ole kuitenkaan niin paljon ja monet ovat varattuja joten mahdollisuus sellaisen tapaamiseen jonka kanssa on vielä jotain yhteistä Suomen kaltaisessa maassa ovat lähellä nollaa.

• siis naisista
        falskilta koska kirjoitti:

ne tulevat varatun suusta joka on jo suhteessa jonkun miehen kanssa ja kertoo mitä hän itse haluaa.

Olen kuule kuullut nuo asiat ennenkin eivätkä nämä minulle mitään uusia asioita ole.

Se ristiriita vain näiden puheiden välillä, sen mitä palautetta saan juuri varatuilta/tuttavanaisilta ja sen miten minulle naisten kanssa käy on aivan hämmästyttävä.

Varmaankin nähtävästi heteronaiset eivät näe sitten minua haluttavana, seksikkäänä ja miehekkäänä.

Ongelma on katsos siinä kun etsin juuri sitä ongelmaa mistä tuo kaikki johtaa mutta kun olen huomannut että ehkäpä juuri tuo seksuaalisen jännitteen puuttuminen on se ongelma. Ehkä se johtuu ulkonäöstäni mutta sitten naiset sanovat ettei ulkonäöllä ole niin väliä, joku sanoo varmaan että se johtuu itsevarmuudesta mutta itsevarmuutta minulla on, joten epäilen että kyseessä on juuri tuo liika tuttavallisuus/pehmeys joka saa naiset kaikkoamaan kun he kiinnostuvat minusta vain ihmisenä eivätkä miehenä.

Seuraava nainen joka muuten sanoo minua kivaksi, hyväksi, mukavaksi, huomaavaiseksi, helläksi, ihanaksi tai jotain muuta niin saattaa hyvinkin saada turpaansa. Olen nimittäin väsynyt kuulemaan positiivisia kommentteja mutta naiset suhteeseen pyrittäessä olenkin yhtäkkiä negatiivinen ja näyttävät ovea tai suorastaan pakenevat luotani.

Veikkaisinpa vain että tavallasi ajattelivia naisia ei ole kuitenkaan niin paljon ja monet ovat varattuja joten mahdollisuus sellaisen tapaamiseen jonka kanssa on vielä jotain yhteistä Suomen kaltaisessa maassa ovat lähellä nollaa.

jotka ovat 20-30 ikähaarukassa.

• Mies1985

" Empaattisuus, kyky tuntea ja ilmaista tunteitaan, rehellisyys, uskollisuus, epäitsekkyys, jne. Ei mies tietenkään ole nainen, mutta joissain miehissä on kuitenkin edes jonkun verran noita piirteitä."

Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä naisten kanssa sukupuolena. Herkkyys,ja tietynlainen leikkisyys,'viattomuus' ja muu 'kukkaisuus' ovat feminiinisiä piirteitä. Ja sellaista miestä,joka on oikeasti feminiinen,ei moni nainen seksuaalisesti halua.

"Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

Niin sinähän näet ihanasti naiset rehellisenä,empaattisina ja uskollisina mutta miehiä et.

" Ei tarvitse ohjata suhdetta, mutta ehkä kuitenkin hieman enemmän kuin naisen ja aloite on miehen tehtävä."

Empaattisen tasa-arvoisesti vastuu on siis miehellä. Feminiinistä ja hyväähän olisi miehen naisen tavoin jäädä odottamaan aloitetta ja suhteen ohjaamista.

• ...
        mukaan tuo kirjoitti:

että kyseinen Sofia on miespuolinen. Koska miesten pettämiseen hän jopa kannustaa, mutta naisten pettämisen tuomitsee jyrkästi. Muutenkin on naiskysyjille todella työkeät vastaukset, miehille taas sallii vaikka mitä.

• nainen on
        ... kirjoitti:

että kyseinen Sofia on miespuolinen. Koska miesten pettämiseen hän jopa kannustaa, mutta naisten pettämisen tuomitsee jyrkästi. Muutenkin on naiskysyjille todella työkeät vastaukset, miehille taas sallii vaikka mitä.

mutta hänen mielipiteensä on se että ihminen saa oman onnensa takaamiseksi tehdä ihmissuhteissa mitä hyvänsä ja sitten jälkeenpäin paikkailla jälkiään. Kannattaa tehdä google haku ja huomata miten hassusti ja itseriittoisesti kuvailee itseään.

Kauheaa jos joku ottaa ne hänen ohjeensa vakavasti.

• ---
        Mies1985 kirjoitti:

" Empaattisuus, kyky tuntea ja ilmaista tunteitaan, rehellisyys, uskollisuus, epäitsekkyys, jne. Ei mies tietenkään ole nainen, mutta joissain miehissä on kuitenkin edes jonkun verran noita piirteitä."

Noilla asioilla ei ole mitään tekemistä naisten kanssa sukupuolena. Herkkyys,ja tietynlainen leikkisyys,'viattomuus' ja muu 'kukkaisuus' ovat feminiinisiä piirteitä. Ja sellaista miestä,joka on oikeasti feminiinen,ei moni nainen seksuaalisesti halua.

"Mutta toisaalta harva mies pystyy näkemään naiset yksilöinä, enkä voisi olla vain "joku nainen" ja tämä on asia, jolle miehet eivät kai voi mitään."

Niin sinähän näet ihanasti naiset rehellisenä,empaattisina ja uskollisina mutta miehiä et.

" Ei tarvitse ohjata suhdetta, mutta ehkä kuitenkin hieman enemmän kuin naisen ja aloite on miehen tehtävä."

Empaattisen tasa-arvoisesti vastuu on siis miehellä. Feminiinistä ja hyväähän olisi miehen naisen tavoin jäädä odottamaan aloitetta ja suhteen ohjaamista.

kyllä nuo piirteet on feminiinisiä, koska ne yleisesti ottaen löytyy naisilta, mutta ei miehiltä. Aika vaikea nähdä miehiä tuon kaltaisina, jos ei tähän ikään mennessä ole ainoatakaan tuollaista tavannut. Ihmisen näkeminen yksilöinä taas on ihan eri asia ja koska miesten tunne-elämä on niin jäykkä, se on miehille vähintäänkin vaikeaa.

Ei tasa-arvo sitä tarkoita, että kaikki pitää olla tasan puoliksi, vaan se tarkoittaa valinnanvapautta molemmilla sukupuolilla! Ja jotkut asiat vain ovat niin kuin ovat aina olleet, niin kuin aloitteen tekeminen. Mutta miksi naisen ei minun mielestä koskaan tulisi tehdä aloitetta on se, että jos mies joutuu sen tekemään, niin siinä samalla karsiutuu pahimmat hyväksikäyttäjät pois.

• seuraavat
        --- kirjoitti:

kyllä nuo piirteet on feminiinisiä, koska ne yleisesti ottaen löytyy naisilta, mutta ei miehiltä. Aika vaikea nähdä miehiä tuon kaltaisina, jos ei tähän ikään mennessä ole ainoatakaan tuollaista tavannut. Ihmisen näkeminen yksilöinä taas on ihan eri asia ja koska miesten tunne-elämä on niin jäykkä, se on miehille vähintäänkin vaikeaa.

Ei tasa-arvo sitä tarkoita, että kaikki pitää olla tasan puoliksi, vaan se tarkoittaa valinnanvapautta molemmilla sukupuolilla! Ja jotkut asiat vain ovat niin kuin ovat aina olleet, niin kuin aloitteen tekeminen. Mutta miksi naisen ei minun mielestä koskaan tulisi tehdä aloitetta on se, että jos mies joutuu sen tekemään, niin siinä samalla karsiutuu pahimmat hyväksikäyttäjät pois.

piirteet ovat naisellisia eivätkä miehisiä:
        "Empaattisuus, kyky tuntea ja ilmaista tunteitaan, rehellisyys, uskollisuus, epäitsekkyys"

Helvetti sentään. Olen sitten toiminut täysin väärin elämäni ajan miehenä. Pitäisiköhän mennä sukupuolenvaihdos leikkaukseen.

Empaattisuus ja välittäminen loppuivat tähän iltaan. Tästä lähin vain kaikki saavat paskaista kohtelua.

Ei ihmekään jos naiset eivät aiemmin ole tykänneet jos minulla on tuollaisia epämiehekkäitä ja naisellisia ominaisuuksia muiden lisäksi.

Kaikki saavat haistaa tästä lähin pitkän vitun. Minä määrään nyt kaikesta ja olen se mies.

• dölsjgöalkjgals
        falskilta koska kirjoitti:

Olen sitä mieltä että olisi falskia väittää että olet kaikkien naisten unelmamies, tai sanoa että olet tosi ihana (en tunne sinua joten pidän itseäni jäävinä) tai että saat varmaan ihan kohta tyttiksen. En ole tehnyt mitään noista, kertonut vain että sellaisia naisia on jotka pitävät ujoutta ja herkkyyttä haluttavina ja seksikkään miehen ominaisuutena.

Parin löytäminen ei ole helppoa - jos olisin tehnyt niin kuin moni nainen ja odottanut että mies tulee juttelemaan niin olisin sinkku todennäköisesti nytkin. Pelkästään se, että en halua koskaan lapsia (omia tai toisen), rajaa potentiaaliset miehet hyvin pieneen määrään.

Mulla ei siis ole mitään suurta ilosanomaa joka kuulostaisi falskilta, olen liian realisti siihen. :) Olen 32 v joten ikäjakaumasi yläpuolella, mutta huomauttaisin että olin 24-25 kun tapasin miehen (en muista ihan varmasti, en ole niitä ihmisiä joille tapaamispäivämäärät olisivat jääneet mieleen.)

Mitä sitten olisit halunnut kuulla? että kaikki naiset haluavat aggressiivisia alfa-uroksia ja että tyttöystävän saa varmasti jos tekee x asioita? Naisissa on sellaisia jotka eivät haikaile niiden äijien perään, mutta he eivät ehkä ole niitä helpoimmin löydettäviä. Eivät ole minun makuni mukaiset miehetkään - olen aina jutellut vieraille ihmisille baarissa ja yksi heistä sattui olemaan se oikeanlainen.

Huomauttaisin lisäksi että kysyit mitä naiset haluavat suhteelta, ja sait vastauksia kysymykseesi. Ei siis pitäisi olla valittamista. :)

• mielenkiintoista
        dölsjgöalkjgals kirjoitti:

Olen sitä mieltä että olisi falskia väittää että olet kaikkien naisten unelmamies, tai sanoa että olet tosi ihana (en tunne sinua joten pidän itseäni jäävinä) tai että saat varmaan ihan kohta tyttiksen. En ole tehnyt mitään noista, kertonut vain että sellaisia naisia on jotka pitävät ujoutta ja herkkyyttä haluttavina ja seksikkään miehen ominaisuutena.

Parin löytäminen ei ole helppoa - jos olisin tehnyt niin kuin moni nainen ja odottanut että mies tulee juttelemaan niin olisin sinkku todennäköisesti nytkin. Pelkästään se, että en halua koskaan lapsia (omia tai toisen), rajaa potentiaaliset miehet hyvin pieneen määrään.

Mulla ei siis ole mitään suurta ilosanomaa joka kuulostaisi falskilta, olen liian realisti siihen. :) Olen 32 v joten ikäjakaumasi yläpuolella, mutta huomauttaisin että olin 24-25 kun tapasin miehen (en muista ihan varmasti, en ole niitä ihmisiä joille tapaamispäivämäärät olisivat jääneet mieleen.)

Mitä sitten olisit halunnut kuulla? että kaikki naiset haluavat aggressiivisia alfa-uroksia ja että tyttöystävän saa varmasti jos tekee x asioita? Naisissa on sellaisia jotka eivät haikaile niiden äijien perään, mutta he eivät ehkä ole niitä helpoimmin löydettäviä. Eivät ole minun makuni mukaiset miehetkään - olen aina jutellut vieraille ihmisille baarissa ja yksi heistä sattui olemaan se oikeanlainen.

Huomauttaisin lisäksi että kysyit mitä naiset haluavat suhteelta, ja sait vastauksia kysymykseesi. Ei siis pitäisi olla valittamista. :)

muuten miten nuo alfa-urokset määritellään.

Suomessa kun vaikuttaa siltä että pitää todellakin olla aikamoinen äijä tai sitten poikkeuksellinen komistus.

Itse otan tästä lähin vittumaisen tylyn suhtautumistavan naisiin. Jospa se tehoaa.

• myös nyt
        dölsjgöalkjgals kirjoitti:

etten ole ujo tai "herkkä" millään osa-alueella mitattuna. Veikkaisin että heidän tilanne on vielä huonompi kuin minun.

Pohdimpahan vain että Suomessa vaikuttaa siltä että pitää olla korostetusti miehekäs jos aikoo löytää laadukasta seuraa (laatu tarkoittaa että vastaa edes joten kuten omia kriteerejä eikä muuta "paremmuutta").

Varmaan tämä pieni väkiluku ja kolkkous ja sosialisoinnin vaikeus ilman alkoholia aiheuttaa omat ongelmansa.

Taidanpa todellakin lopettaa pienimmänkin pehmoilun naisten suhteen ja samalla alkaa etsimään seuraa tämän maan rajojen ulkopuolelta.

• dfljöafljflöa
        mielenkiintoista kirjoitti:

muuten miten nuo alfa-urokset määritellään.

Suomessa kun vaikuttaa siltä että pitää todellakin olla aikamoinen äijä tai sitten poikkeuksellinen komistus.

Itse otan tästä lähin vittumaisen tylyn suhtautumistavan naisiin. Jospa se tehoaa.

... Minun kavereistani yksikään ei ole sellaista etsinyt eikä saanut, ja muutenkin taitavat pyöriä jossain ihan muualla kuin tavisten keskellä joita on 99% kaikista. :D Ja mikä nyt sitten on tavis. Mä en henk. koht. tunne kuin sellaisia ja ovat parhaita ihmisiä.

Parikymppisillä tytöillä ja pojilla saattaa molemmilla olla vähän epärealistisia odotuksia partnerilta (en tarkoita sinua), mutta kyllä ne iän myötä järkiintyvät. Voit sitten kolmikymppisenä olla vahingoniloinen kun kuulemma miehet säilyvät paremmin ja tämän ikäisten naisten haluttavuus sen kun laskee. :D

Yksi inhokkipiirre ihmisissä on itselläni ylitse muiden - kurjuudessa märehtiminen. Enkä usko että olen yksin sen asian kanssa. Ihan yleisenä huomiona näiden sinkku jne. palstojen sisällöstä tämä.

• öfdjaölfjaödfjäa
        myös nyt kirjoitti:

etten ole ujo tai "herkkä" millään osa-alueella mitattuna. Veikkaisin että heidän tilanne on vielä huonompi kuin minun.

Pohdimpahan vain että Suomessa vaikuttaa siltä että pitää olla korostetusti miehekäs jos aikoo löytää laadukasta seuraa (laatu tarkoittaa että vastaa edes joten kuten omia kriteerejä eikä muuta "paremmuutta").

Varmaan tämä pieni väkiluku ja kolkkous ja sosialisoinnin vaikeus ilman alkoholia aiheuttaa omat ongelmansa.

Taidanpa todellakin lopettaa pienimmänkin pehmoilun naisten suhteen ja samalla alkaa etsimään seuraa tämän maan rajojen ulkopuolelta.

...olisit minulle liian "äijä". Mutta jollekin muulle juuri sopivasti.

Ja mulle on tosiaan turha itkeä todennäköisyyksistä, tiedän kokemuksesta että ei oo helppoa.

Katkeruus vie kalatkin vedestä, joten itse en lähtenyt sille linjalle vaikka pakkeja ropisi koko varhaisaikuisuuden (=>25). Tuskinpa mieheni olisi minuun rakastunut jos olisin päättänyt että koko miessukukunta on perseestä ja paskoja kun eivät halua minua. Sellainen näkyy päällepäin.

• kuule lähes
        dfljöafljflöa kirjoitti:

... Minun kavereistani yksikään ei ole sellaista etsinyt eikä saanut, ja muutenkin taitavat pyöriä jossain ihan muualla kuin tavisten keskellä joita on 99% kaikista. :D Ja mikä nyt sitten on tavis. Mä en henk. koht. tunne kuin sellaisia ja ovat parhaita ihmisiä.

Parikymppisillä tytöillä ja pojilla saattaa molemmilla olla vähän epärealistisia odotuksia partnerilta (en tarkoita sinua), mutta kyllä ne iän myötä järkiintyvät. Voit sitten kolmikymppisenä olla vahingoniloinen kun kuulemma miehet säilyvät paremmin ja tämän ikäisten naisten haluttavuus sen kun laskee. :D

Yksi inhokkipiirre ihmisissä on itselläni ylitse muiden - kurjuudessa märehtiminen. Enkä usko että olen yksin sen asian kanssa. Ihan yleisenä huomiona näiden sinkku jne. palstojen sisällöstä tämä.

kolmekymppinen mies joten se siitä nuoruudesta.

Ongelmaksi muodostuu että vanhemmat naiset jotka vaikuttavat suhtautuvat vähän paremmin esimerkiksi etsivät jo vakiintunutta elämään ja itse ainakin tahtoisin elää jonkinlaisessa parisuhteessa ennen perhettä. Ikäiseni naiset etsivät jotain herra täydellisyyttä joka vie heidät kerran vuodessa Karibialle yms. ja heillä on edellisistä suhteista painolastia ja vaatimuksia jota kantavat mukanaan. Nuoremmat taas etsivät vipinää yms. joten olen heille liian tylsä ja kalkkis.

Enkä ole edes mikään varsinainen "tavis" jos sellaista voi määritellä.

Enkä märehdi kurjuudessani koska minulla on paljon muutakin elämää kuin vastakkainen sukupuoli ja sellaista kumppania etsinkin jolla on myös "omaa elämää".

Itseasiassa taidan olla jopa vähän liian itsenäinen parisuhteeseen tietyllä tavalla mutta näissä pohdinnoissa miksi suhteet eivät onnistu tai naisten kanssa ei onnistu niin olen tullut siihen tulokseen etten saa heitä kunnolla syttymään.

Mietinpähän vain että sitten jos jonkun kohtaan niin sen verran monta kovaa kerrosta on tullut päälle etten ole varma osaanko välittää edes hänestä sitten enää.

Miehille kun nuo tunteet ja empaattisuus taitavat ainakin tässä maassa muualla kuin vankassa jo valmiissa parisuhteessa olla pelkkä heikkouden merkki.

Otinpa opiksini paljon tästä.
        "Ole kova, älä välitä ja älä luovuta."

• ole valittanut
        öfdjaölfjaödfjäa kirjoitti:

...olisit minulle liian "äijä". Mutta jollekin muulle juuri sopivasti.

Ja mulle on tosiaan turha itkeä todennäköisyyksistä, tiedän kokemuksesta että ei oo helppoa.

Katkeruus vie kalatkin vedestä, joten itse en lähtenyt sille linjalle vaikka pakkeja ropisi koko varhaisaikuisuuden (=>25). Tuskinpa mieheni olisi minuun rakastunut jos olisin päättänyt että koko miessukukunta on perseestä ja paskoja kun eivät halua minua. Sellainen näkyy päällepäin.

naissukupuolesta mitään.

Tunnen monia erinomaisia naisia todella hyvin.

Totta, olen joillekin liian äijä ja toisille liian pehmo.

Huomaan vain että heti kun alan kiinnostua naisesta enemmälti ja tulee tunne että meillä synkkaa yms. niin nainen toteaa että "ei ole kipinöitä meidän välillä". Meistä siis tulee kaverit tai tuttavat.

Niin olen todellakin kohta 30 eli tässä ollaan jo hyvää matkaa aikuisuudessa. Naiset jo kyselee että mikäs sinussa on vikana kun et kellekään ole kelvannut vakavampaan. "Paska säkä" ei taida riittää siinä selitykseksi.

• kommentin
        ole valittanut kirjoitti:

naissukupuolesta mitään.

Tunnen monia erinomaisia naisia todella hyvin.

Totta, olen joillekin liian äijä ja toisille liian pehmo.

Huomaan vain että heti kun alan kiinnostua naisesta enemmälti ja tulee tunne että meillä synkkaa yms. niin nainen toteaa että "ei ole kipinöitä meidän välillä". Meistä siis tulee kaverit tai tuttavat.

Niin olen todellakin kohta 30 eli tässä ollaan jo hyvää matkaa aikuisuudessa. Naiset jo kyselee että mikäs sinussa on vikana kun et kellekään ole kelvannut vakavampaan. "Paska säkä" ei taida riittää siinä selitykseksi.

"liian äijä" sanalla "liian kova".

En ole lainkaan mikään perinteinen äijä nimittäin.

Se mikä on myrkkyä on tuo yhdistelmä.

• ---
        seuraavat kirjoitti:

"Empaattisuus, kyky tuntea ja ilmaista tunteitaan, rehellisyys, uskollisuus, epäitsekkyys"

Helvetti sentään. Olen sitten toiminut täysin väärin elämäni ajan miehenä. Pitäisiköhän mennä sukupuolenvaihdos leikkaukseen.

Empaattisuus ja välittäminen loppuivat tähän iltaan. Tästä lähin vain kaikki saavat paskaista kohtelua.

Ei ihmekään jos naiset eivät aiemmin ole tykänneet jos minulla on tuollaisia epämiehekkäitä ja naisellisia ominaisuuksia muiden lisäksi.

Kaikki saavat haistaa tästä lähin pitkän vitun. Minä määrään nyt kaikesta ja olen se mies.

nimenomaan sanonut, että naiset pitää noista naisellisista piirteistä?

• faölfjöalkjfa
        kuule lähes kirjoitti:

kolmekymppinen mies joten se siitä nuoruudesta.

Ongelmaksi muodostuu että vanhemmat naiset jotka vaikuttavat suhtautuvat vähän paremmin esimerkiksi etsivät jo vakiintunutta elämään ja itse ainakin tahtoisin elää jonkinlaisessa parisuhteessa ennen perhettä. Ikäiseni naiset etsivät jotain herra täydellisyyttä joka vie heidät kerran vuodessa Karibialle yms. ja heillä on edellisistä suhteista painolastia ja vaatimuksia jota kantavat mukanaan. Nuoremmat taas etsivät vipinää yms. joten olen heille liian tylsä ja kalkkis.

Enkä ole edes mikään varsinainen "tavis" jos sellaista voi määritellä.

Enkä märehdi kurjuudessani koska minulla on paljon muutakin elämää kuin vastakkainen sukupuoli ja sellaista kumppania etsinkin jolla on myös "omaa elämää".

Itseasiassa taidan olla jopa vähän liian itsenäinen parisuhteeseen tietyllä tavalla mutta näissä pohdinnoissa miksi suhteet eivät onnistu tai naisten kanssa ei onnistu niin olen tullut siihen tulokseen etten saa heitä kunnolla syttymään.

Mietinpähän vain että sitten jos jonkun kohtaan niin sen verran monta kovaa kerrosta on tullut päälle etten ole varma osaanko välittää edes hänestä sitten enää.

Miehille kun nuo tunteet ja empaattisuus taitavat ainakin tässä maassa muualla kuin vankassa jo valmiissa parisuhteessa olla pelkkä heikkouden merkki.

Otinpa opiksini paljon tästä.
        "Ole kova, älä välitä ja älä luovuta."

no etpä tuota kovuutta ole ainakaan minun jutuista voinut sen ihmeemmin löytää. Ai olinko niin surullinen esimerkki että meni kuppi nurin. O_o

No, kukin tavallaan. Lähdenpä tästä iltapalalle koska tuskin mulla on mitään lisättävää enää.

• adfjaöfjasl
        faölfjöalkjfa kirjoitti:

no etpä tuota kovuutta ole ainakaan minun jutuista voinut sen ihmeemmin löytää. Ai olinko niin surullinen esimerkki että meni kuppi nurin. O_o

No, kukin tavallaan. Lähdenpä tästä iltapalalle koska tuskin mulla on mitään lisättävää enää.

"ai olinko" piti olla "vai olinko"

• aivan niinkään
        faölfjöalkjfa kirjoitti:

vaan että jos vastaavan naisen löytämismahdollisuus on hyvin pieni niin kai on pakko kai muuttaa itseään toisenlaiseksi että yleisemmin naisille kelpaa.

• joku nainen
        kiltteyttä on kirjoitti:

Naiset kun tulkitsevat sen merkkinä säyseydestä, tylsyydestä ja juuri ylikiltteydestä.

Sinä puhut varmasti yhdestä naisesta kun puhut itsestä mutta minä puhun useammasta naisesta ja ylipäätään naisista kun tämän olen huomannut mm. omien kokemusten kautta.

Tiedän että on varmasti naisyksilöitä jotka eivät sovi tuohon mutta sellaisen tapaaminen on valitettavan utopistista.

Et ole muuten tajunnut tuota "kuka kelpaa sänkyyn ja kuka suhteeseen". Naisilla on korostetusti se kuka kelpaa sänkyyn kelpaa myös suhteeseen. Ja jos sen kaltaista seksuaalista vetovoimaa ei mies luo niin laihat on eväät jolla naista saisi sänkyyn TAI suhteeseen.

Olen aivan liian ymmärtäväinen kun olen naisten kanssa tekemisissä ja toisaalta liian kova ja järkevä kun en ole.

Tällöin nuo rentutkin ajavat ohitse kun heillä on sitä vetovoimaa jota tarvitaan että nainen kiinnostuu muutenkin kuin ystävänä ja kaverina.

Tiedätkö yhtään kuinka vituttaa kun nainen sanoo että "ei se noin mene" ja "minä aina ajattelen ainakin näin" ja mies on kuitenkin kokenut saman jutun uudestaan ja uudestaan jossakin vaiheessa suhteen alkua? Toki olen tavannut jonkun jonka kanssa muuten sujui mutta valitettavasti se kaatui enemmän siihen ettei ollut mitään yhteistä.

Epätoivoinen en ole enkä sitä ulospäin näytäkään mutta olisipa kiva jos joku osoittaisi tuon kaiken mitä täällä selittävät ihan aikuisten oikeasti tuolla tosielämässä eikä vain täällä palstoilla.

Olen väsynyt eri muotoisiin pakkeihin/jättämisiin niin paljon että se on se ja sama melkein tuleeko niitä vai ei tule.

Ootko miettinyt mitään muita syitä, miksei sitä seurustelukumppania löydy? Kovasti sun ajatus tuntuu pyörivän tuon kiltteysteeman ympärillä. Ymmärrän kyllä senkin, koska monesti esimerkiksi minua luullaan sellaiseksi "liian kiltiksi", joka nielee muilta mitä tahansa. Esimerkiksi jos ajatellaan työelämää, niin aina on joku joka yrittää saada toiset tekemään omat hommansa. Minä ainakin uudessa työpaikassa tiukasti kieltäydyn niistä, niin sitten tämän henkilön suhtautuminen muuttuu eikä enään pyydä vaan ehkä siirtyy hätyyttelemään jotain toista. Ihmiset monesti saavat väärän kuvan kiltistä, ystävällisestä ja kohteliaasta ihmisestä. Mutta se on kai ajan henki?! Pitäisi olla muka räväkkä ja töykeäkin ja nolata muita?! Enpä aio silti olla, eikä minua koko asia edes haittaa millään lailla. Olen lakannut ajattelemasta mitä muut minusta ajattelevat. Nuorempana tietysti tuli enemmän kiinnitettyä huomiota siihen, mitähän muut ajattelevat.

Mutta voihan olla muitakin syitä, miksi sulla ei tunnu sitä tyttöystävää löytyvän. Niinkuin tuo nimimerkki "fjdahljkahd" tossa alempana kirjoitti, niin kiinnitätkö huomiota just näihin nätteihin prinsessoihin? Juuri niihin, jotka saavat kaikkien miesten huomion esim. baarissa pukeutumisellaan. Ainakin minä oon monien miesten kuullut sanovan, että tulee monesti niin töykeästi pakit, haukutaan tai ei puhuta mitään kun menee juttelemaan. Niin eiköhän ne oo juuri näitä "prinsessoja". Eikös kaiken maailman Sinkkuelämät ja Cosmopolitanit viestitä juuri tälläistä prinsessamaista naiskuvaa. Nuoret naiset saa ehkä niistä paljon vaikutteita?! Baarikaan ei ole kyllä ainut paikka, mistä sen kumppanin voisi löytää. Siellähän korostuu eniten ulkoiset tekijät. Ei mitkään luonneasiat. Ootko kokeillut mitään muita paikkoja?

Varmaan vituttaa, jos nainen sanoo "ettei se noin mene" tai "minä ainakin ajattelen näin". Mutta minua vituttaa yleistys. Et voi mitenkään yleistää omia huomioitasi koskemaan kaikkia naisia. Tottakai sen kumppanin löytäminen on melkein kuin lottovoitto. Koska siinähän on kriteerit aika korkealla, eihän sitä nyt kenen tahansa kanssa voisi ajatella perustavansa perhettä. Sehän on tosi iso asia, kenen kanssa elämänsä jakaa. Tiedän ihan omasta kokemuksesta kuinka paljon väsyttää sellainen, kun aina tulee pakit tai mikään ei onnistu. Mutta sitten kun sen oikean löytää niin sitä osaa arvostaa.

• Beyer
        --- kirjoitti:

nimenomaan sanonut, että naiset pitää noista naisellisista piirteistä?

Niin feministinen miesvihaaja olet. Sen ymmärtää että tunnekuohussa voi tollaista shittiä päästellä (niin tekee miehet kuin naisetkin heikkona hetkenä) mutta kun se alkaa toistumaan niin huonolta näyttää.´

• ---
        Beyer kirjoitti:

Niin feministinen miesvihaaja olet. Sen ymmärtää että tunnekuohussa voi tollaista shittiä päästellä (niin tekee miehet kuin naisetkin heikkona hetkenä) mutta kun se alkaa toistumaan niin huonolta näyttää.´

En ansaitsekaan, olen ihan liian hyvä ihminen tuhlatakseni elämäni jonkun kusipään hyväksikäytettävänä.

Mikä kohta totuudesta noin alkoi vituttaa?

• Adonisman
        Monta kokemusta kirjoitti:

Nainen haluaa miehen olevan ainakin omasta mielestään seksikäs, hellä ja "raju" (seksissä, silloin tällöin), uskollinen, monitaitoinen, "hereillä oleva" (niitä "unissakävelijöitäkin kun riittää), hauska, kiinnostava, siisti (ei kuitenkaan mikään "naismaisen" siisti), hyväntuoksuinen (tämä on tärkeää! Ja jos sattuu ominaistuoksu olemaan hyvä, niin se on iso plussa:), joskus yllätyksellinen, ystäväkin, eikä kokkaus yms. taidotkaan pahasta ole.
        Nämä ( jotain varmaan unohtuikin) puolet vetoavat Kaikkiin naisiin. Naiset ovat yllättävän samanlaisia!

M50

naiset yleisestikin hakevat taloudellista turvaa, vahvaa miestä jakamaan elämän menot, vaurautta, valtaa, komeutta... Lista olisi loputon. Harva nainen hakee miestä parisuhteen ja rakkauden vuoksi. Sen olen huomannut kun olen pyöritellyt erinäisiä suhteita.

• vaatelias

aihe ei ehkä pitäisi vastata mut aattelen samal taval. oon kohta 26 monen lapsen yksinhuoltaja joka luuli ettei koskaan oo onnellinen enää, mut toisin kävi. sielunkumppani on vanha ystävä ja ihana joka ottaa huomioon. jakaa arjen, ottaa syliin ja antaa lämpöä muutenkin kuin seksillä. laittaa teetä myös minulle ja muistaa mitä ja sokerit myös. eli huomioi päivittäin pienil asioil. on samal aaltopituudella ja pitää monista samoista asioista. puhuu kauniisti mut on myös järeä jolla on omat ajatukset eikä vain myötäile tai kysele ja odota vastauksia. ihana mies ei sikaile vaan omistaa hyvät käytöstavat ei piereskele, röyhtäile tai kaiva nenää julkisesti. ja osaa pukea ehjät ja puhtaat vaatteet joka päivä. uskonsa menettänyt löysi parin -joten kyl niitä on.

• Pecos

M50

M 50 ; Ajatuksesi naisista olivat pintapuolisia ja lapsellisia. Mainitset , että olet kokenut. Henkinen kypsyytesi ei siltä vaikuta. Tutustupa naiseen uudestaan.

Pecos

• En ole huomannut
        Adonisman kirjoitti:

naiset yleisestikin hakevat taloudellista turvaa, vahvaa miestä jakamaan elämän menot, vaurautta, valtaa, komeutta... Lista olisi loputon. Harva nainen hakee miestä parisuhteen ja rakkauden vuoksi. Sen olen huomannut kun olen pyöritellyt erinäisiä suhteita.

Vielä tähän ikään moista naisista. Kaikki ovat olleet työssäkäyviä paitsi yksi, eikä hänkään ruinannut taloudellista turvaa. Avioliitossani
        molemmat ansaittiin saman verran.
        tottakain on olemassa noitakin mainitsemiasi naisia, mutta nykyään naiset pärjäävät omillaankin.

• hehheheeee
        Pecos kirjoitti:

M 50 ; Ajatuksesi naisista olivat pintapuolisia ja lapsellisia. Mainitset , että olet kokenut. Henkinen kypsyytesi ei siltä vaikuta. Tutustupa naiseen uudestaan.

Pecos

Mikä mainitsemistani asioista eivät ole totta???
        Kokemukset ovat kokemuksia. Ja olen usein funtsinut
        hämmästellen, miten samat asiat toistuvat melkein jokaisen naisen kanssa.
        Miten kokemukseni sinusta antavat ymmärtää henkistä kypsymättömyyttä? Ei tajua..Kukaan.

• akka
        seuraavat kirjoitti:

hylkää hienoja puoliasi.

• kun tällasta soopaa kirjoit...
        sitten vain kirjoitti:

Naisetha tänne pitää vastata...ei keskenkasvuisten miesten myös 50v joka kirjoittelee nii lapsenomaisesti ett huh...Mies kysyi aloituskirjoituksessa ett vastatkaa naiset..Eikä päällepäsmäri miehet (ovat pelkkiä kulleja) naista alentavia yms epäääliökäyttäytymistä vastakkkaista sukupuolta kohtaan...etovat tällaset miehet...Aloituksen kirjoittaja..onkin fiksua miestä enemmänkin:)...

• nainen 46 v.
        minä.... kirjoitti:

Joo oon samaa mieltä sun kanssa..

• Nimetön

Kirjon kerralla,yksiin kansiin.Kaikkia komponenttia ei voi yhdistää.

• dklslölsdf
        seuraavat kirjoitti:

Älä ota nokkiis jonkun kirjoittelu mitkä ovat ns naisellisia piirteitä ja miehisiä piirteitä. Ei sellaisia olekkaan näin eriteltyinä, liian sukupuolen mukaan määriteltyjä...Ihan mies se joka voi olla ujo empaattinen ystävällinen mies jne, kuin nainen se (miehinen jos täytyy lokeroidea jota inhoan) määrätietoinen, hallitsee kaiken ym ym...Ei se ole sukupuolisidonnainen ollenkaan...Ihmekäsityksiä täällä kirjoittajilla on tästä..Avartavaa katsetta enemmän näihin ja asennetta enemmän ett ollaan Ihmisiä, oli se sit mies tai nainen....Mut ei liiaks lokeroitas mikä on naisellista ja mikä miehekästä...Jotain on mut ei liian KOROSTETUSTI aina esille näin.... Jokainen on se mikä on eikä kukaan sinua pysty muuttamaan.. Joten ei kannata 'seuraavat' kirjoittajan ottaa noin tota asiaa ja pidän empaattisista rehellisyydestä, epäitsekkyydestä (sopivasti, ei päällepäsmäri kuitenkaa)... Mies se ei ole joka on määrää kaikesta ja 'heittäytyy' tahallaan liian kovaksi äijäksi!! Pehmot on sexyjä..ujot omat itsensä olevat sellaisenaa kun ovat...Epäluulot vain pois..

• yhden miehen
        kiltteyttä on kirjoitti:

joka oli kiltti ja kohtelias, aukoi ovia jne. Siitä ei oikein mitään suhdetta edes syntynyt, kun ei minua kiinnostanut. Se EI johtunut mitenkään hänen käytöksestään. Minulle on tärkeää, että miehessä heti iskee jokin. Myönnän! Se on suureksi osaksi ulkonäkökysymys. Ei sitä voi itselleen valehdella. Jos joku tyyppi, josta olisin jo kiinnostunut, olisi käyttäytynyt samoin kuin alussa alussa kuvailin, olisin ollut aivan myyty. Siltä, joka itseä viehättää, kestää enemmän. Niin se vain on, ainakin minun kohdallani. Kannattaa olla oma itsensä eikä ajatella vain sitä, että millä käytöksellä saisin naisen. On tässä maailmassa muutakin. Suhteet on joskus niin onnen kauppaa...

• Maskuliininen, iso mies

Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksestasi! Ensin totean, että miehenä näen asian niin, että kyllä miehen tulee olla mies. Selkeästi. Sukupuoli on identiteetin eräs vahvin rakenneosa. Olkoon se selkeä molemmilla sukupuolilla.

Toiseksi on kirjoitettava, että taidan ymmärtää, mitä tarkoitat sillä, että "on hyvä, mitä enemmän miehessä ilmenee feminiinisiä ominaisuuksia". Tutkimustenkin mukaan se sytyttää naisen seksuaalisen mielenkiinnon mieheen. Se, että miehessä on jotain feminiinistä. Ajatus on ensialkuun outo ja kiusallinenkin, mutta hetken mietittynä ymmärrettävä.

Seksuaalisuudella on syvä liitto kauneuden kanssa. Uskon, että molempien seksuaalisuus on kytköksissä kauneuden kokemiseen. Se on osa rakkautta. Rakkaus on hellä ja herkkä lintu, joka voi ilmetä paitsi eri ulkoisissa avuissa (niin miehillä kuin naisillakin), mutta myös - kauneimpana - persoonallisuudessa.

Kaunis nainen on aina voimakas kokemus, josta voi nauttia vaikkapa vain katselemalla ja hymyilemällä (reaktio, jota on vaikea salata, jos ilmiö on tosi,eikä ole liian tyrmistynyt), juttelemalla tai viettämällä muuten vain aikaa yhdessä. Jännintä on, kun naiset avautuvat ja alkavat kertoa hieman pintaa syvempiä kokemuksiaan ja ajatuksiaan asioista, elämästä, ihmisyydestä.

Kaunis varsi ja kasvot herättävät mielenkiinnon, mutta kaunis persoonallisuus menee kyllä silti ulkoisten avujen edelle

Vahva muttei kaiken alleen survova minuus, omat mielipiteet ja näkemykset, joista kykenee keskustelemaan rauhallisesti ajan ja huumorin kanssa, mutta silti vakavasti; ihminen, joka kykenee olemaan läsnä ilman pelejä,omana itsenään, on paljon, olipa kyseessä mies tai nainen. Miehissä en noita ominaisuuksia niinkään osaa ihmetellä, mutta naisten kauneus kyllä vie helposti huomion, olipa sitä sitten missä tahansa.

Naisen oma tapa vain olla, liikkua, katsoa; ääni, tuoksu, huumorintaju, pukeutuminen... Naisissa on jo ensisilmäyksillä monenlaista mielenkiintoista, yllättävää, se jokin, jota ei sanoiksi saa. Siitä on kiva ottaa sitten selvää vähitellen.

Mitä tulee miehen feminiinisiin ominaisuuksiin, oma mielipiteeni on, että olkoot mahdollisimman minimaaliset, kunhan ovat hengissä ja voivat kasvaa yhdeksi kokonaisuudeksi miehuuden kanssa.

Vanhempanahan tämä tulee vastaan väistämättä joka tapauksessa. Sekä miehen että naisen tulee kasvaa kokonaisiksi ihmisiksi. Ja avioliitossa vielä yhteen, lasten kodiksi. Mielestäni juuri tasapainoinen, itsenäinen ihminen on olennainen asia, eivät niinkään sukupuolet sinänsä.

• feminiininen, nainen
        Maskuliininen, iso mies kirjoitti:

Kiitos mielenkiintoisesta kirjoituksestasi! Ensin totean, että miehenä näen asian niin, että kyllä miehen tulee olla mies. Selkeästi. Sukupuoli on identiteetin eräs vahvin rakenneosa. Olkoon se selkeä molemmilla sukupuolilla.

Toiseksi on kirjoitettava, että taidan ymmärtää, mitä tarkoitat sillä, että "on hyvä, mitä enemmän miehessä ilmenee feminiinisiä ominaisuuksia". Tutkimustenkin mukaan se sytyttää naisen seksuaalisen mielenkiinnon mieheen. Se, että miehessä on jotain feminiinistä. Ajatus on ensialkuun outo ja kiusallinenkin, mutta hetken mietittynä ymmärrettävä.

Seksuaalisuudella on syvä liitto kauneuden kanssa. Uskon, että molempien seksuaalisuus on kytköksissä kauneuden kokemiseen. Se on osa rakkautta. Rakkaus on hellä ja herkkä lintu, joka voi ilmetä paitsi eri ulkoisissa avuissa (niin miehillä kuin naisillakin), mutta myös - kauneimpana - persoonallisuudessa.

Kaunis nainen on aina voimakas kokemus, josta voi nauttia vaikkapa vain katselemalla ja hymyilemällä (reaktio, jota on vaikea salata, jos ilmiö on tosi,eikä ole liian tyrmistynyt), juttelemalla tai viettämällä muuten vain aikaa yhdessä. Jännintä on, kun naiset avautuvat ja alkavat kertoa hieman pintaa syvempiä kokemuksiaan ja ajatuksiaan asioista, elämästä, ihmisyydestä.

Kaunis varsi ja kasvot herättävät mielenkiinnon, mutta kaunis persoonallisuus menee kyllä silti ulkoisten avujen edelle

Vahva muttei kaiken alleen survova minuus, omat mielipiteet ja näkemykset, joista kykenee keskustelemaan rauhallisesti ajan ja huumorin kanssa, mutta silti vakavasti; ihminen, joka kykenee olemaan läsnä ilman pelejä,omana itsenään, on paljon, olipa kyseessä mies tai nainen. Miehissä en noita ominaisuuksia niinkään osaa ihmetellä, mutta naisten kauneus kyllä vie helposti huomion, olipa sitä sitten missä tahansa.

Naisen oma tapa vain olla, liikkua, katsoa; ääni, tuoksu, huumorintaju, pukeutuminen... Naisissa on jo ensisilmäyksillä monenlaista mielenkiintoista, yllättävää, se jokin, jota ei sanoiksi saa. Siitä on kiva ottaa sitten selvää vähitellen.

Mitä tulee miehen feminiinisiin ominaisuuksiin, oma mielipiteeni on, että olkoot mahdollisimman minimaaliset, kunhan ovat hengissä ja voivat kasvaa yhdeksi kokonaisuudeksi miehuuden kanssa.

Vanhempanahan tämä tulee vastaan väistämättä joka tapauksessa. Sekä miehen että naisen tulee kasvaa kokonaisiksi ihmisiksi. Ja avioliitossa vielä yhteen, lasten kodiksi. Mielestäni juuri tasapainoinen, itsenäinen ihminen on olennainen asia, eivät niinkään sukupuolet sinänsä.

Todella ajateltua tekstiä ja niin totta. On todellakin niin että ripaus feminiinisyyttä miehessä sytyttää seksuaalisen kiinnostukseni. Hyvin maskuliininen ja kova käytös ei sitä saa aikaiseksi. Olen juuri tutustelemassa hlöön jolta odotan hieman pehmeyttä tai "heikkoutta" jotta seksuaalinen kiinnostus heräisi...saas nähdä miten käy!

• vastata tähän

M50

vaikka en ole lukenut ketjua vielä tämän enempää.

Eli totta kirjoitit M50. Toisilla kokemuksia enemmän ja toisilla vähemmän, mutta kaikella hyvällä, että näin se menee... ainakin omalla kohdallani, juuri näin, veit sanat... Jokainen meistä on kuitenkin "yksilö" ja jokainen meistä kokee asiat ns. henkilökohtaisesti, sen enempää tietämättä mikä on oikein ja mikä väärin tai "että miten sen asian pitäisi olla".

Jatkan ketjun lukemista eteenpäin. Ehkä viisastun tai sitten en. Jokaisessa meissä asuu pieni jääräpää.

Ap:n aihe herättää keskustelua aina.

Tuo arvoitus on omalla kohdallani vielä ratkaisematta.

N45

• tositarkoituksella n. 21v.

Onpa kysymykseesi vaikea vastata. Mutta hienoa, että ajattelet asioita. :)

Ensin siitä suhteen alkamisesta ja etenemisestä. Jos kummallakin on vakava suhde toiveissa, itse laittaisin rauhallisen tutustumisen ja luottamuksen rakentamisen tärkeimmäksi asiaksi. Sellainen "päätä pahkaa eteenpäin" voi tietysti joillekin sopia paremmin, mutta silloin tunteet saattaa viilentyä turhan yllättäen. Sen sijaan, kun rauhassa alkaa tutustua ja kiintyä toiseen, ollaan tukevalla pohjalla, vaikka jotain takapakkiakin sattuisi. Luontevinta olisi tietysti tutustua yhteisten harrastusten ja kiinnostusten kohteiden myötä. Vaikka lenkkeillen, kuntoillen, näytelyissä, keikoilla, elokuvia vuokraten... Mikä nyt vain molempia kiinnostaa. Sitten kahvittelun yms. merkeissä voi taas käydä syvällisempiä keskusteluita yms. Omasta mielestäni toisesta oppii paljon, kun lukee vaikkapa lehden yhdessä: Mihin uutisiin toinen kiinnittää huomionsa ja miten kommentoi lehtiartikkeleita.

Miten usein alussa pitäisi tavata? Se kai riippuu ihan ihmisistä. Omalla kohdallani esim. kerran viikossa olisi sopiva väli vaikkapa kolmen viikon ajan. Sitten aina vähän useammin.. Aluksi vaikka vaan kahvilla iltapäivällä ja myöhemmin kokonainen päivä tai viikonloppu.

Henk. koht. antaisi mielelläni miehen olla enemmän veneen kapteenina, mutta toki itsekin ehdottelisin illanviettoja yms. ja veisin suhdetta eteenpäin. Jos suhteen alku on heti täynnä yllätyksiä, tuntuisi, ettei toisesta ota millään selvää. Liika arvaamattomuus luo epävarmuutta, ainakin itselleni. Mielummin suunnitellaan kunnolla etukäteen tulevia juttuja, yllätyksiksi riittää kyllä ihan pikkujutut.

Mitä miehen tulisi välttää? Minun tai läheisteni tuomitseminen on todella inhottavaa. Esimerkiksi liittyen tehtyihin valintoihin elämässä (siskolla lapsi 18-vuotiaana, veli irtisanoutunut 30-vuotiaana vakivirasta), elämänarvoihin (uskontoon), tapaani tehdä työtä, musiikkimakuuni ymsyms. Eri mieltä saa olla, mutta on hyväksyttävä, että jotkut ovat halunneet tehdä/valita toisin. Liian moni tuomitseva kommentti saattaisi päättää hyvänkin suhteen omalla kohdallani.

Toivottavasti tämä vastasi edes johonkin kysymyksistäsi. Niin ja mitä nainen haluaa? Emme me naisetkaan taida aina tietää...

• Sister Psyche

Mistähän sitä aloittaisi?

Suhteelta toivon ennenkaikkea fyysistä läheisyyttä, yhteenkuuluvuutta, vapautta olla oma itsensä ja asioiden jakamista. Kaipaan miestä, jonka kanssa keskustella syvällisiä ja toisaalta hullutella ja keksiä hassuja juttuja, käydä taideriennoissa ja ulkoilemassa. Tai sitten olla kotona, tehdä hyvää ruokaa viinin kanssa ja katsoa elokuvaa. Toki pitää olla ne omat kaverit ja menot mutta minulle sopii parhaiten suhde, jossa ollaan selkeäsi sitouduttu toiseen, arvostetaan kumppania ja vaalitaan suhdetta.

En pidä liian innokkaasta (koko ajan pommittaa viesteillä jne.) lähestymisestä mutta toiveissa olisi että mies ilmaisee selkeästi kiinnostuksensa. Siis, ei katoa päiväkausiksi mutta antaa myös tilaa tottua ajatukseen uudesta ihmissuhteesta. Kiinnostusen nimenomaan kokonaisvaltaisesti ihmisenä ja halun viettää aikaa kanssani. Fyysisyyden korostaminen _heti alussa_ häiritsee vaikka pidänkin läheisyydestä, kosketuksesta jne. hyvin paljon. Suhteen rakentaminen on yhteistyötä, koen että molempien on siihen osallistuttava ja oltava ohjaajana ja johtajana vuorotellen. En pidä siitä, että naisen tulisi olla tyyni prinsessa norsunluutornissa ja mies tekee kaiken suhteen eteen. Tosin elämä on aika karusti opettanut, että jos mies naisen todella haluaa, hän on valmis näkemään paljon vaivaa naisen eteen (yleensä), ja jos mies on vain puoliteholla mukana ei hänellä ole todellista kiinnostusta suhteeseen.

Ideaali minulle olisi tavata mies jonkin harrastuksen tai työn ohessa, ehtisi katsella ja tutustua ensin, vaatisi aikamoisen tällin että kiinnostuisin miehestä pikaisen baari-juttelun perusteella. Pähkinänkuoressa: paras olisi selkeä tasainen mutta "ahdistelematon" viesti kiinnostuksesta, ja fyysisten juttujen lykkääminen myöhempään vaiheeseen. Arvostan myös asiallisuutta ja empatiaa, lässyttäminen ja ylenpalttinen söpöily on turn-off.

Nainen, 1971, en etsi aktiivisesti suhdetta, jos tulee se on tullakseen. En harrasta irto- tai kevytsuhteita.

• hyvältä.

Paha vain että olet melkein kymmenen vuotta minua vanhempi.

Nuoremmasta ikäluokasta ei taida kaltaisiasi naisia löytää sitten millään...

• Sister Psyche
        hyvältä. kirjoitti:

Paha vain että olet melkein kymmenen vuotta minua vanhempi.

Nuoremmasta ikäluokasta ei taida kaltaisiasi naisia löytää sitten millään...

... mukavaa että jonkun mielestä hyviä ajatuksia. Omassa ikäluokassa vaan ei taida enää olla vapaana vastaavanlaisia miehiä ;>

• että olisi
        Sister Psyche kirjoitti:

... mukavaa että jonkun mielestä hyviä ajatuksia. Omassa ikäluokassa vaan ei taida enää olla vapaana vastaavanlaisia miehiä ;>

voinut olla melkein kuin omasta kynästä mutta tuollaiset ajatukset mieheltä varmaan eivät ole sopivia. Tosin mielestäni fyysistä puolta voi ottaa mukaan hiljalleen. Liian aikaisin siihen hypäten sitä keskittyy liikaa niihin juttuihin eikä siihen henkiseen puoleen.

Maksaisinpa maltaita jos alle 30 ikävuotisista löytyisi samalla lailla ajatteleva nainen joka näkisi tietysti minussa vielä muutenkin elämänsä miehen ja kiinnostus olisi oikeasti molemminpuolista. Mutta he etsivät varmasti jotain muuta tai heillä on niin paljon valinnanvaraa että naamani ei heitä miellytä tarpeeksi.

Itsekin olen todennut että nuo harvat hyvät ovat jo varattuna tai sitten eivät kiinnostu minusta joten aika toivoton tilanne. Sikäli kyllä että en aio enää kymmenen vuoden päästä etsiäkään naista vaan annan asian jo sitten olla jos sitä ennen ei löydy vastaavaa. Lähden vaikka ulkomailta etsimään häntä jos tulee sellainen tunne.

Sama on itselläkin, että ehkä se tulee vastaan jos on tullakseen mutta olen yrittänyt tässä joskus (esimerkiksi viime aikoina) niin aktiivisesti että sen jälkeen on helvetin väsynyt, tylsistynyt, tyhjä ja pettynyt olo kun on aivan sama olla passiivinen.

Onnea sinulle kuitenkin etsintään.

• Kauniimman sukupuolen edustaja

että hyvää,kestävää ystävyyttä.Silloin kaiken voi selvittää jotenkin.

• leijoonauros2

Älkää miehet ottako naisen puheita kirjamellisesti. Kiltti ei tarkoita nössöä, kunhan vaaan mis ei lyö niin ok.

Naiset hakevat itsevarmaa ja itsestään pitävää miestä. Jos olet oikeasti sinut itsensä kanssa, ja pystyt heittämään kenelle tahansa naisista juttua tai flirtata, sinulla on todennäköisesti hyvä itsetunto. Itsevarmuus näkyy päälle päin ja se on sitä karismaa.

En osaa sanoa miten itsevarmuutta voi kehittää. Minä pidän itsestäni ja annan sen näkyä. Se riittää, naisia saa aina kun haluaa, mutta ei ainakaan minulle naisten määrä ole itsetarkoitus, miksi olisi kun tiedän saavani naista? Ei ole tarvetta kohottaa itsetuntoa hakemalla uusia naisia baarista. Silti tulee vuodessa oltua muutaman eri kymmenen naisen kanssa, ei kai sinkkuna siinä mitään pahaa ole.

Jos vaan löytäis semmosen naisen kanssa johon ihastuisi. Naiset ne vaan tuppaa ihastumaan minuun mutta tunne ei ole molemminpuolinen. Olen aina naisille rehellinen enkä lupaa liikoja.

Niin se vaan on että pieni osa miehistä saa itseensä valtaosan naisten kiinnostuksesta. Unohtakaa chatit ja nettitreffit, menkää oikeeseen maailmaan harjoittelemaan sosiaalista kanssakäymistä niin josko itsetunto sillä paranisi.

• aina flaksi käy
        leijoonauros2 kirjoitti:

Älkää miehet ottako naisen puheita kirjamellisesti. Kiltti ei tarkoita nössöä, kunhan vaaan mis ei lyö niin ok.

Naiset hakevat itsevarmaa ja itsestään pitävää miestä. Jos olet oikeasti sinut itsensä kanssa, ja pystyt heittämään kenelle tahansa naisista juttua tai flirtata, sinulla on todennäköisesti hyvä itsetunto. Itsevarmuus näkyy päälle päin ja se on sitä karismaa.

En osaa sanoa miten itsevarmuutta voi kehittää. Minä pidän itsestäni ja annan sen näkyä. Se riittää, naisia saa aina kun haluaa, mutta ei ainakaan minulle naisten määrä ole itsetarkoitus, miksi olisi kun tiedän saavani naista? Ei ole tarvetta kohottaa itsetuntoa hakemalla uusia naisia baarista. Silti tulee vuodessa oltua muutaman eri kymmenen naisen kanssa, ei kai sinkkuna siinä mitään pahaa ole.

Jos vaan löytäis semmosen naisen kanssa johon ihastuisi. Naiset ne vaan tuppaa ihastumaan minuun mutta tunne ei ole molemminpuolinen. Olen aina naisille rehellinen enkä lupaa liikoja.

Niin se vaan on että pieni osa miehistä saa itseensä valtaosan naisten kiinnostuksesta. Unohtakaa chatit ja nettitreffit, menkää oikeeseen maailmaan harjoittelemaan sosiaalista kanssakäymistä niin josko itsetunto sillä paranisi.

Ihan ihmetellä saa ett ollaan saatu 'kymmeniä miehiä' lyhyessä ajassa....Meillä on se oma juttu miten ne saadaan 'hetkeks' luoksemme..Ja sitt vaa seuraava...Ei tarvi kihloihin ym vakavaa, kun ei sellasta haeta.Sinkkuna kun elää on vapaus tehdä sitä mitä lystää, ei sanomisia toisen menoista kyttääjää, mustasukkaista miestä syynäämässä ym..Ketään ei voi omistaa..Mut miehiä saadaan (ei varattuja) sinkkumiehiä aina osataa taitaa ovelasti nämä asiat 'kaadolle'...Alfanaaraita ja siitä vahvistutaan oman asian eteen...Ja tehokas oveluus jatkuu...vaarallistakin..Mut elämä on!!!

• Nain/en70
        leijoonauros2 kirjoitti:

Missäs tällaisia miehiä oikein liikkuu? :-)))

• naeeekkone

Sister Psychen ajatukset osuivat omalla kohdallani niiin nappiin :D ihan samoja ajatuksia itselläni, varsinkin tuo lässyttely ja söpöily turn off.. vaikka haluankin ja pidän läheisyydestä, siinä pitää olla joku raja :)

• yksinoikeudella

Ja sen yksinoikeuden tulee olla ehdoton riippumatta naisen oman toiminnan laadusta.

• Virya

Rakkaudeton suhde on turha suhde.

• kyssäri...

Olet ilmeisesti aika nuori.

Eivät naiset tiedä, mitä haluavat.

Jos nainen saa, mitä on halunnut, hän kysyy "tässäkö tämä nyt oli" ja lähtee hakemaan jotain muuta.

Freud puhui paljon paskaa, mutta tässä oli oikeassa.

• !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...

muuhun miestä ei tarvi, todellakaan.

• sldfgg

Muuhun ei miestä todellakaan tarvi,palvelemaan, ym 'alistumissessioihinki'.. Jos se on miesorjan fetissi...ett palvoo naista kaiken tavoin sm sessio leikit....Se on siinä!!

• ..juu hyvää sexiä ja mukavia romanttisia iltoja hyvän viinin ja ruuan kera ja sit sitä tavallisen arjen kestämistä ja pitkäjänteisyyttä..

• Äippä

Haluan sellaisen Miehen joka osaa olla oma itsensä,empaattinen,naisen huomioiva,kiltti,mutta kuitenkin tarvittaessa jämäkkä suorasukainen ja suora puheinen.ei mikään kaljan litkijä,vaaan osaa viettää aikaa muuallakin kuin kuppiloissa.Niin ja osaa keskustella selvinpäin.Ja jos vaikka joskus ottaakin napanderia niin käytös ei muutu agressiiviseksi vaan päinvastoin mukavaksi.Siis yksinkertaisesti normaali suomalainen mies joka arvostaa itseään ja toisia

• Teppo X

Naiset haluavat kaikesta kaiken ja hyvin tarjoiltuna, antamatta itse mitään vastikkeena.

• antaa

että jumala rakastaa,iloista antajaa!

• se tärkeintä
        antaa kirjoitti:

että jumala rakastaa,iloista antajaa!

..Sanotaanhan ett parempi antaa....Miehet antakaa sitä, ettei kaikkien tarvi olla puutteessa...
        Oli se sitt mitä tahansa..

• Mertsi

Mielestäni jos toisen kanssa todella haluaa olla niin se pitää näkyä, kuulua ja tuntua.. itse sitä noudatan, mutta viimeisimmältä mies ystävältä en saanut mitään. Ei hellyyden osoituksia, ei mitään nättejä sanoja.. Hän ei naisen eteen vaivautunu tekee mitään..

• Teponteppo!

Miksi olet noin pettynyt äitiisi? Entä miten sisaresi...?

• -_-_-_-_-_-

Pitäisikö jonkun tulla paijailemaan sinua päähän kun noin katkeralta vaikutat?

Myönnettäköön että nykypäivänä on enemmän naisia jotka haluavat hyötyä miehestä kaikin keinoin. Mutta tervetuloa vaan naisten maailmaan. Kuinka moni mies sitten haluaa hyötyä naisesta? Ihan yhtälailla löytyy sellaisia miehiä, joille nainen on yhtäkuin vakipillu, pokaali jota esitellään ja jolla kasvatetaan omaa egoa, joka siivoaa, hoitaa kodin ja lapset unohtamatta oraalista palvelusta lauantai-iltana...

Silti kaikki eivät ole samanlaisia. Valitettavasti kaunis ulkokuori ja narsismi tuntuvat kulkevan käsikädessä. Jos naista/miestä lähtee etsimään ulkonäön perusteella, saa varautua että kyseinen henkilö voi olla itsekäs. Mutta aitojakin ihmisiä löytyy, aitoja ja epäitsekkäitä. Ja etsivä löytää.

• freightliner77

Siis tottahan toi mitä muut suhteesta sanoo,seurusteluu,tutustumista,ei juosta muualla ym..Ite vaan löytäny né kusipää äijät,jotka antaa ymmärtää,mut ei ymmärrä antaa.
      Eli itekkin mielelläni elän parissa suhteessa,ku parisuhteessa.Mä en vaadi suhteessa,et mua pitää palvoa,tai mun eteen tehdä kaikki,en todellakaan.
      Ongelma ehkä on just se et teen ite niin paljon..
      Vois kuvitella et miehet oisi ilosia,et sellasii naisii löytyy,jotka ei valita turhista,ja jotka pärjää myös ite yms.Mut,mut..No,meitä on moneen junaan=)Mut ihan vinkkinä seurustelun alkuajoille,älkää miehet passatko niit naisii liikaa..Se on ku antais pirulle pikkusormen=)

• 1 rauhan löytänyt

Kun riittävästi on nähnyt ja kokenut saattaa nainen todeta, että hänen onkin oikein mukava elää yksin.

• ei enään yhtään yllätystä

Riittänyt meidän avioliitossa,yleensä ne on kyllä ollut tyyliin milloin on mieheltä katkennut käsi tai jalka,joten niitä ei tarvisis enään tulla.Jännitystä on riittänyt aina,kun ei tiedä mitähän ihmettä se on taas ostanut ja kuinka paljon se on siitä maksanut.Reissuun on usein lähdetty viiden minuutin varotusajalla,siinäkin on ollut aika tavalla jännitystä,ja se päästäänkö ajoissa lentokoneeseen ja onko passit mukana.Jännitystä riittää selvitäänkö tästä reissusta hengissä takaisin,päästäänkö tullista läpi ilman sakkoja,yllätys on ollut sekin että on pystytty maksamaan kaikki laskut ajallaan.että tyttärestä ei ole tullut nuorisorikollinen,Yllätys sekin että ollaan vielä yhdessä(Yllätys kyllä ystävillekin)tässä yllätyksiä minun elämästä.ja vielä pisteenä iinpäälle,piti erota mutta YLLÄTYS mies ostikin minulle moottoripyörän????? Joten yllätykset jatkuvat ainakin minun elämässäni.Ajattelinkin yllättää itseitseni ja olla kaatumatta ensimäisen kuukauden aikana.Kainalosauvoja en tosin vielä palauta Töölön sairaalaan.

• jennivain

Jos todellakin on tarkka kuva siitä jo, minkälaisen miehen täytyy olla ennenkuin alkaa sen kanssa seurustelemaan (saatikka, että on edes vielä löytänyt sitä), siitä on jo liian teoreettinen kuva.

Eihän kukaan millään voi ikinä olla juuri sellainen kuin joku toinen tahtois sen toisen olevan.

No tietty jos nyt etsii vaikka tupakoimatonta tai ei-alkoholistia, niin sen nyt luulisi olevan aika helppoa. Mutta jos esimerkiksi miehen pituus/silmien tai hiusten väri/ palkkatulot, jne. on jonkin tietyn rajan alueella, ei välttämättä (huom. kirjoitin välttämättä) löydä ikinä onneaan. Siis jos ajattelee että parisuhteen onni on sellainen, jonka tahtoo saavuttaa.

Meniköhän tämä juttu jo aiheen yli?

• MIEHEN SEXIÄ

Miehen rakkaus on usein vaan pelkkää himoa, eipä paljon muuta.

• Nimetön
        MIEHEN SEXIÄ kirjoitti:

Miehen rakkaus on usein vaan pelkkää himoa, eipä paljon muuta.

Jooo! nainen haluaa hellyyttä ja mies lihaa, johtuu "aivojen pienestä erosta". Naisellista suomalaista nasta on todella vaikea löytää nykyisin. Taitavat saada liikaa mieshormonia jo synnytyksessä ja siten miehen aivot.

• aikuinen nainen

ei kait suhde mitään avaruus tiedettä ole, minusta ihan normaalia yhteistä aikaa jos kummaltakin puolelta kemiat toimii, Eli työ ym aikojen mukaisesti sovitettua yhteistä aikaa, erilaista aktiviteettia, ei aina esim. naisen kotona syömässä naisen kokkaamaa ruokaa! Lenkkeilyä,leffoja,koti iltoja, voi pelata erilaisia pelejä, seksi kuuluu tietenkin asiaan normaaliin aikuisten väliseen suhteeseen. Omaa aikaa ja omille harrastuksille aikaa myös kuitenkin tietoisena että toinen ihminen on läsnä elämässä.Huomaavaisuutta puolin ja toisin, toki naisena on ihanaa tuntea olevansa se heikompi osapuoli ja miehen oltava se vahvempi,miehen osattava tehdä päätöksiä, yllätykset on ihania,toimii myös toisinpäin, naiset huom!
      olen aikuinen se 50 kymppinen nainen, sinkku tosin kun ei sitä tosi miestä ole vielä tullut vastaan...Olosuhteet huomioon ottaen suhteessa voi edetä hitaasti tai nopeasti se on ihan siitä kiinni mitä kumpikin tuntee ja mitä etsii ja suhteelta haluaa!

• Nimetön

minusta,puolestaan on aivan todella täkeää rakastaa,olla,rakastettu ei vain puheissa myös jokapäiväisessä,elämässä.Kokkaan,siivoan,mut sen voin sanoa,odottavan aika on liian pitkä.Seksi on yteiselle elämälle aivan todella ihana asia,piolokia on kiinostanut aina varhaisnuoruudesta,lähtien.Suhde tulee perustua,aina sinun ja toisen luottamukseen.Puolestaan,mitä suhteelta haluaa on tosi haasteelista.

• näin ajattelen

Moni on vastannut, että ystävyydestä olisi hyvä alkaa! Eiköhän niitä ystäviä (myös miespuolisia) tarvita silloin kun maailma murjoo,siis miksi sekoittaa keskenään rakkautta ja ystävyyttä? Suhde voi alkaa milloin tahansa, tärkeintä on ensivaikutelma!! Minua tökkii ainakin miehessä se, että ensimäisessä lauseessa hän kehuu työllään, asunnollaan, kesämökillään,tuloillaan, autolla ja muulla maallisella. Paljastaa siis arvomaailmansa. Haluan tutustua mieheen, en hänen omaisuuteensa. Tulee väkisinkin mieleen, että minua ollaan ostamassa, valitettavasti en ole kaupan!

Kahden ihmisen yhdessä oloon vaikuttaa kaikki pienet asiat. Minuun ainakin tekee vaikutuksen,jos mies osoittaa hellyyttä julkisesti, siis tarttuu kädestä kiinni, antaa suukon vaikka linja-autopysäkillä tai kaupan kassalla.Suhde vaatti myös joustavuutta, se joustaa kummalle se on helpompaa, ei mitään vuoroja tyyliin: minä joustin viimeksi!!

Haluan myös suhteelta turvallisuutta. Jos mitä luvataan, niin siitä pidetään kiinni, koski se sitten mitä tahansa. Pienet yllätykset ovat myös kivoja tai aika ihania. Pitemmässä suhteessa sitä oppii tuntemaan toisen todella hyvin, tietää mitä toinen ajattelee jostain asiasta ja miten toimii tietyissä tilanteissa.

Kyllä, seksi on tärkeää. Ei niinkään kerrat vaan laatu!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      50
      3764
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3395
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      34
      2721
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2398
    5. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1849
    6. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1769
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      185
      1726
    8. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      384
      1437
    9. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      27
      1387
    10. Huomenta kulta

En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1188
    Aihe