Keskustelijat luopioita.

hirvas

Tapasin kaksi Jehovan Todistajaa ja sanoin heille, että teikäläisiä on mukana keskustelemassa netin palstalla.
Nämä todistajat kielsivät kivenkovaan, ettei yksikään järjestön jäsen keskustele sellaisella palstalla, vaan kyseessä ovat luopiot. Mikäli jonkun järjestössä mukana olevan tiedetään keskustelevan keskustelupalstalla, siitä seuraa jopa erottaminen. Näin nämä kaksi ilmoittivat.

Kysyn, onko täällä ainuttakaan sellaista Jehovan Todistajaa keskustelemassa, jota tällä hetkellä kuuluvat järjestöön? Antoivatko nuo kaksi väärää tietoa asiasta, vai ovatko kaikki täällä Jehovan Todistajiksi itsensä ilmoittaneet todella luopioita???

27

1388

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jouin

Olen Jehovan todistaja, aika näyttää, kuinka kauan.

• Jouin

>>Mikäli jonkun järjestössä mukana olevan tiedetään keskustelevan keskustelupalstalla, siitä seuraa jopa erottaminen

Sitä tosin en tiedä, tietääkö kukaan vanhimmista, että seikkailen täällä. Ei ole ollut syytä kertoa, koska en koe olevani vastuussa heille tällaisessa asiassa millään muotoa.

• hyvät mahdollisuudet
        Jouin kirjoitti:

>>Mikäli jonkun järjestössä mukana olevan tiedetään keskustelevan keskustelupalstalla, siitä seuraa jopa erottaminen

Sitä tosin en tiedä, tietääkö kukaan vanhimmista, että seikkailen täällä. Ei ole ollut syytä kertoa, koska en koe olevani vastuussa heille tällaisessa asiassa millään muotoa.

irtautua jt lahkosta,koska näemmä olet kykenevä ajattelemaan vielä omin aivoin ja jopa järkevästi!!

• hirvas
        Jouin kirjoitti:

osoittaa sen, että maallinen järjestö pitää sinua silmällä. Minulle ainakin tähän saakka on riittänyt, että Jumala pitää silmällä. Hänhän se vanhurskauttaa minut, jos katsoo sen aiheelliseksi. Yksikään uskonnollispoliittinen järjestö ei vanhurskauta ketään, joten niihin kuuluminen on aivan pelkkää turhuutta ja ihmistaakan kantamista.

• Jouin
        hirvas kirjoitti:

osoittaa sen, että maallinen järjestö pitää sinua silmällä. Minulle ainakin tähän saakka on riittänyt, että Jumala pitää silmällä. Hänhän se vanhurskauttaa minut, jos katsoo sen aiheelliseksi. Yksikään uskonnollispoliittinen järjestö ei vanhurskauta ketään, joten niihin kuuluminen on aivan pelkkää turhuutta ja ihmistaakan kantamista.

Olen kovasti pohtinut mikä osuus uskonnolla on uskossani. Vähän olen vaiheessa vielä, mutta kyllä tämä tästä...toivon mukaan selviää jotenkin.

• hirvas
        Jouin kirjoitti:

Olen kovasti pohtinut mikä osuus uskonnolla on uskossani. Vähän olen vaiheessa vielä, mutta kyllä tämä tästä...toivon mukaan selviää jotenkin.

yksinkertainen juttu. Mikäli sanoo uskovansa Jumalan sanaan, niin silloin pitää myös toimia sen uskon mukaan. Ja kirja sanoo:

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

Jos otat eteesi Vartiotornin ja uskot sen valmiiksi pureskeltuun tekstiin, silloin olet mennyt edemmäksi mitä Raamattu opettaa.

Kun muistaa, ettei kukaan ei tarvitse ainuttakaan uskontoa pelastuakseen, niin on paljon lähempänä totuutta.

• Jouin
        hirvas kirjoitti:

yksinkertainen juttu. Mikäli sanoo uskovansa Jumalan sanaan, niin silloin pitää myös toimia sen uskon mukaan. Ja kirja sanoo:

2. Joh. 1:9
        Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.

Jos otat eteesi Vartiotornin ja uskot sen valmiiksi pureskeltuun tekstiin, silloin olet mennyt edemmäksi mitä Raamattu opettaa.

Kun muistaa, ettei kukaan ei tarvitse ainuttakaan uskontoa pelastuakseen, niin on paljon lähempänä totuutta.

>>Kun muistaa, ettei kukaan ei tarvitse ainuttakaan uskontoa pelastuakseen, niin on paljon lähempänä totuutta.

Uskonto. Jotenkin tuo sana jo kammoksuttaa ja pelot nousevat pintaan. Järki sanoo, että jossain on pahasti vikaa, kun näin tapahtuu, mutta tunteet yrittää puolustella uskonnon merkitystä. Haluaisin pyyhkäistä nämä raja-aidat huitsin nevadaan ja samaan aikaan koen syyllisyyttä sen haluamisesta. Jotenkin tuntuu siltä, että olen uskonnon uhri.

• hirvas
        Jouin kirjoitti:

>>Kun muistaa, ettei kukaan ei tarvitse ainuttakaan uskontoa pelastuakseen, niin on paljon lähempänä totuutta.

Uskonto. Jotenkin tuo sana jo kammoksuttaa ja pelot nousevat pintaan. Järki sanoo, että jossain on pahasti vikaa, kun näin tapahtuu, mutta tunteet yrittää puolustella uskonnon merkitystä. Haluaisin pyyhkäistä nämä raja-aidat huitsin nevadaan ja samaan aikaan koen syyllisyyttä sen haluamisesta. Jotenkin tuntuu siltä, että olen uskonnon uhri.

puolueeseen. Sinähän tiedät, että kaikki puolueet ovat "köyhän asialla". Jos todella noin olisi, niin olisi vain yksi ainoa puolue.

Uskonnossa on sama juttu. Jokainen uskonnollispoliittinen maallisesti järjestäytynyt liike on SE OIKEA uskonto, ja muut väärässä. Niitä erilaisia lahkoja ja liikkeitä on maapallolla nyt reilut 10 000, ja toinen moittii toistaan, etsii vikoja ja riidellään milloin mistäkin.

Jeesus sanoi!!

27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Siinä se on koko pelastus, ei uskontoja eikä riitelyjä kuka on oikeassa. Jeesus on ainoa joka on oikeassa, uskokaa Häneen ja se riittää. Ette ole enää ihmisoppien ettekä lahkojen orjia.
        Minä en kuulu enää mihinkään "puolueeseen" ja minun seurakuntani on siinä, missä käteni ristin. Siitä muodostuu se "suuri joukko", joka pelastuu, eli Jeesuksen seurakunta.

• neitoni
        Jouin kirjoitti:

lähe vetämään sieltä jos haluat,oo mies...))
        lapsellista panetella täälä JT:a ja käydä salilla ja pysyä porukoitten mukana.

• Jouin
        neitoni kirjoitti:

lähe vetämään sieltä jos haluat,oo mies...))
        lapsellista panetella täälä JT:a ja käydä salilla ja pysyä porukoitten mukana.

...

• Jouin kirjoitti:

...

Kyseinen nimimerkki on mieleltään jehovantodistaja viimeiseen hengenvetoon, eikä tälle tulisi mieleenkään koskaan kritisoida mitään lahkoon liittyvää. Niin, vaikka nimimerkki onkin erotettu avioliiton ulkopuolisesta bylsimisestä. Metka juttu tuo lahkon syyllistämistekniikka. Tehoaa heikkoluonteisiin vielä erotettuinakin, joka on toki lahkon tarkoituskin - saada entinen jäsen palaamaan lahkoon kahta nöyrempänä järjestölleen.

No, ensin kannattaa tietenkin nöyryyttää entistä jäsentä koko seurakunnan edessä katumusharjoitteilla ennalta määräämättömän ajan. Niin ja jotka harjoitteet löytyvät muuten mistä päin raamattua?

• neitoni
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Kyseinen nimimerkki on mieleltään jehovantodistaja viimeiseen hengenvetoon, eikä tälle tulisi mieleenkään koskaan kritisoida mitään lahkoon liittyvää. Niin, vaikka nimimerkki onkin erotettu avioliiton ulkopuolisesta bylsimisestä. Metka juttu tuo lahkon syyllistämistekniikka. Tehoaa heikkoluonteisiin vielä erotettuinakin, joka on toki lahkon tarkoituskin - saada entinen jäsen palaamaan lahkoon kahta nöyrempänä järjestölleen.

No, ensin kannattaa tietenkin nöyryyttää entistä jäsentä koko seurakunnan edessä katumusharjoitteilla ennalta määräämättömän ajan. Niin ja jotka harjoitteet löytyvät muuten mistä päin raamattua?

mä erosin about 10 vuotta sitten.Lähetäänkö siitä
        Mua ei kukaan yritä nöyryyttää,ne vain haluaa et kävisin taas salilla,no mitä pahaa siinä on.
        Sä oot niin paatunu JT:n vihaaja ja sen huomaa.
        Mä lähin vain ku tein väärin,onko se niin vaikee tajuta.Ny oon näin kauan ollu pois,ei sinne noin vain marssita,mut pahasti mua ei oo latottu ku joskus oon käyny,päinvastoin hymyilty.
        Teillä luopiot on jotain muutakin korvien välis vinos ku pelkkä uskonto jos asenne on noin säälimätön ja katkera.Ettekö muka mitään tehny väärin,,hei huvikseenko teidät erotettiin
        kiva ois saada vastausta

• neitoni kirjoitti:

mä erosin about 10 vuotta sitten.Lähetäänkö siitä
        Mua ei kukaan yritä nöyryyttää,ne vain haluaa et kävisin taas salilla,no mitä pahaa siinä on.
        Sä oot niin paatunu JT:n vihaaja ja sen huomaa.
        Mä lähin vain ku tein väärin,onko se niin vaikee tajuta.Ny oon näin kauan ollu pois,ei sinne noin vain marssita,mut pahasti mua ei oo latottu ku joskus oon käyny,päinvastoin hymyilty.
        Teillä luopiot on jotain muutakin korvien välis vinos ku pelkkä uskonto jos asenne on noin säälimätön ja katkera.Ettekö muka mitään tehny väärin,,hei huvikseenko teidät erotettiin
        kiva ois saada vastausta

No niin, kerrohan sitten mistä kohti raamattua ne katumusharjoitteet löytyvät.

>>Teillä luopiot on jotain muutakin korvien välis vinos ku pelkkä uskonto jos asenne on noin säälimätön ja katkera.

Sinulla on vaihteeksi puurot ja vellit sekaisin. Vt-seura on se taho, joka osoittaa katkeruutta entisiin jäseniinsä kiristämällä näitä sosiaalisilla suhteilla. Lahkoille ja kulteille ihan normimeininkiä.

Se ei kuule ole pätkän vertaa entisten jehovantodistajien päätettävissä kuka karttaa ja ketä. Se on lahkon määräys.

>>Ettekö muka mitään tehny väärin,,hei huvikseenko teidät erotettiin

Erosin kun halusin oppia tuntemaan tulevan vaimoni aikuisten oikeasti ennen avioitumista. Jehovantodistajien leikkiseurustelulla saa aikaan hätiköityjä - loppuelämää koskevia - päätöksiä.

• ee...

Eihän kaikki erotetutkaan ole luopioita ja silti palstalla näkyvät.

• Markku_Meilo

>>Eihän kaikki erotetutkaan ole luopioita

"LUOPIO aatteestaan, puolueestaan tms. (eettisesti tuomittavalla tavalla) luopunut ihminen. Uskonl. Poliittinen l." (Suomen kielen perussanakirja, Osa L-R, s 109; Helsinki 1992; ISBN 951-861-433-4)

• Jouin
        Markku_Meilo kirjoitti:

"LUOPIO aatteestaan, puolueestaan tms. (eettisesti tuomittavalla tavalla) luopunut ihminen. Uskonl. Poliittinen l." (Suomen kielen perussanakirja, Osa L-R, s 109; Helsinki 1992; ISBN 951-861-433-4)

:D :D

• Markku_Meilo
        Jouin kirjoitti:

:D :D

Tiedän nimeltä kaksi seurakunnan vastuuasemissa olevaa luopiota, heitä ei kuitenkaan seurakunnissa nimitetä luopioiksi. He ovat luopioituneet hylkäämällä aikuisiällä aiemman luterilaisen uskonsa.

Rivijäsenistössä löytynee luopioita enemmänkin, heitäkään ei kutsuta luopioiksi, miksi nimitystä ei käytetä?

• Jouin
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Luopioita omme kaikki, kaikki

Tää oli niin hyvä :D,

• ......

Mikäli jonkun järjestössä mukana olevan tiedetään keskustelevan keskustelupalstalla, siitä seuraa jopa erottaminen

Huh, kylläpä on jehovissa kova kuri. Lahko tuntuu pelkäävän tosissaan että kusetus paljastuu jäsenille. Kuka on niin tyhmä että suostuu vapaaehtoisesti tuollaiseen aivopesuun?

• pettää!

>> Kuka on niin tyhmä että suostuu vapaaehtoisesti tuollaiseen aivopesuun?

Jokainen jonka he vähitelen istunnoissaan loputtomasti selitellen Vartiotorniseuran kirjallisuutta tai kirjaa tutkimalla/sen suggestiovoimaa käyttäen, ovat saaneet mukaan.

Sen jälkeen "kiinnostuneet" kuin puudellit istuvat käpälät taivutettuna odottaen makupalaa - hyväksyntää.

• suomi 1

Terve virallinen kanta on täällä ei saisi olla .. ! mutta onhan jt jw macht naimapalstta jossa ei saisi olla . mutta siellä vanhipia avustavia on ...!enemän kyllä riviveljiä..!

• Markku_Meilo

>>jt jw macht naimapalstta jossa ei saisi olla

1970-luvulla oli suomalaisissa viikkolehdissä seuranhakupalstoilla enemmänkin "jt"-lyhenteisiä ilmokkeita. Vuosia sitten keskustelin jonkun vanhemman henkilön kanssa, joka oli vielä tuolloin aktiivinen ja hän kertoi, että kyseinen ilmoittelu lopetettiin mahtikäskyllä.

• PGentleman

• suomi 1

Terve on niin vaan asioistta ei puhuta ääneen voi tulla vaikeuksia. se on itse sensuuri joka on vallalla jt...! voiko muka mennä kysymään . Terve veli vanhin .. ajatelin tässä miksi meillä on hyysätty pedofiilejä......!

• PGentleman
        suomi 1 kirjoitti:

Terve on niin vaan asioistta ei puhuta ääneen voi tulla vaikeuksia. se on itse sensuuri joka on vallalla jt...! voiko muka mennä kysymään . Terve veli vanhin .. ajatelin tässä miksi meillä on hyysätty pedofiilejä......!

Jos menisit tuolla tavalla puhumaan jollekin vanhimmalle. Esittäisit ikäänkuin syytöksen että asioita ei ole hoidettu oikein. Mutta tietysti jos olet asianomainen, tai kuulut läheisesti tapaukseen, jonka omin silmin olet nähnyt ja kokenut. Niin ilman muuta jos, näet selviä laiminlyöntejä asiainkäsittelyssä velvollisuutesi on ne silloin selvittää ystäällisessä hengessä.

Mitä tulee yleensä ottaen aineistoon joka on, Seuran alkuajoilta tai ankarilta kriitikoilta niin, tietty varovaisuus on tarpeen. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tieto tai laaja näkemys jostain kyseisestä asiasta, joten sen esille tuominen ei häntä välttämättä rakenna hämmentää pikemminkin. eikä tuossa tilanteessa voi pitää monia useiden tunnin puheita jokaiselta näkökannalta,että hän pystyisi näkemään asian edes suunnilleen samasta perspektiivistä kuin ehkä sinä tai minä. Kyllä minä olen joskus jotain puhunut, mutta erittäin valikoidusti ja arvostelukykyisesti. Sillä tieto tuo myös vastuuta

"Sinun tietosi kautta turmeltuu silloin tuo heikko, sinun veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut" ! kor 8:11 (KR 38)

• suomi 1
        PGentleman kirjoitti:

Jos menisit tuolla tavalla puhumaan jollekin vanhimmalle. Esittäisit ikäänkuin syytöksen että asioita ei ole hoidettu oikein. Mutta tietysti jos olet asianomainen, tai kuulut läheisesti tapaukseen, jonka omin silmin olet nähnyt ja kokenut. Niin ilman muuta jos, näet selviä laiminlyöntejä asiainkäsittelyssä velvollisuutesi on ne silloin selvittää ystäällisessä hengessä.

Mitä tulee yleensä ottaen aineistoon joka on, Seuran alkuajoilta tai ankarilta kriitikoilta niin, tietty varovaisuus on tarpeen. Kaikilla ei ole yhtä hyvä tieto tai laaja näkemys jostain kyseisestä asiasta, joten sen esille tuominen ei häntä välttämättä rakenna hämmentää pikemminkin. eikä tuossa tilanteessa voi pitää monia useiden tunnin puheita jokaiselta näkökannalta,että hän pystyisi näkemään asian edes suunnilleen samasta perspektiivistä kuin ehkä sinä tai minä. Kyllä minä olen joskus jotain puhunut, mutta erittäin valikoidusti ja arvostelukykyisesti. Sillä tieto tuo myös vastuuta

"Sinun tietosi kautta turmeltuu silloin tuo heikko, sinun veljesi, jonka tähden Kristus on kuollut" ! kor 8:11 (KR 38)

HElLLO bointi on se kuka hullu menee kertoon mitään nekatiivista ei voi kertoa .. muita syytetään mutta oma pesä on likainen.kyllä sinun pitäisi tietää jos olet mukana mitä se on valikoittuja puheitta salilla peruna teatteria ..!hienoa jos viellä uskot 100% hehehe joku täällä hienosti sano jt turmio on maalistuminen se kyllä on totta ..!kyllä vanhipana ei ole hauskaa nykyään kun pitää potkija porukaa perseseen ei oikeesti saa seurakunta kulistit pysymään pystyssä matt 24:14 tuli kesä tuli mopo..!

• RaM

Olen kastettu Jehovan todistaja ja väestörekisterissäkin merkittynä Jehovan todistajaksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      181
      1248
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      748
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      47
      654
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      569
    7. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      569
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      305
      566
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      51
      539
    10. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      7
      520
    Aihe