bensamittari ei toimi mb 124

Nimetön

kyselisin semmosta että missä olis vika, auto on vm 89 mb w124 farmari ja bensa mittari ei toimi. bensamittari näyttää melkein koko aika puolta tankkia vaikka on oikeasti tyhjä ja välillä näyttää tyhjää vaikka tankissa on bensaa. veikkaisin että tankin anturissa voisi olla vika mutta kun vika voi melkeen olla missä vaan.

4

2055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1985 Suzuki Swiftissä, sama vika. Ei paljon auta muu kuin pelailla trippimittarin kanssa, nollata se aina tankatessa ja arvioida, koska tarvitsee taas tankata...pari-kolme kertaa on tämän vuoksi tielle jäänyt kun bensa pääsi täysin loppumaan. Tosin johtuen siitäkin, että auto vei liikaa bensaa kun seos oli väärin.

      Tod.näk.kosketushäiriö tankin anturissa, mutta kun se on siellä auton alla, niin mitenkäs sinne käsiksi pääsee ilman tankin irrotusta...bensamittari mittaritaulussa on vaihdettu jo edellisen omistajan aikana, mutta se ei ole vikaa poistanut. Välillä tosin toimii ihan oikeinkin, tosin näyttää oikeaa lukemaa vasta noin 15 km matkan jälkeen.

      • autoa

        Aina voi kävellä.
        No,koitappas kattoa takapenkin alle, sielä saattaisi olla luukku mistä saa sen anturin vaihdettua/korjattua!


      • autoa kirjoitti:

        Aina voi kävellä.
        No,koitappas kattoa takapenkin alle, sielä saattaisi olla luukku mistä saa sen anturin vaihdettua/korjattua!

        Ei ole luukkua takapenkin alla, olen pari samanlaista autoa purkanutkin ja tankinkin irrottanut. Kyllä se tankki on sieltä irti otettava, ja niin varmaan aika monessa muussakin vastaavassa.....siellä se johtoliitin hapettuu tai se anturi vain muuten temppuilee.

        Niissä autoissa, joissa tankki oli tavaratilassa tai takapenkin takana, on tuollainen homma helpompi, mutta turvallisuus tietysti kyseenalaisempi....lisäksi se bensa haisee sitten sisällä, jos se tankki jostain vuotaa...


    • paljoa kannata

      korjata.
      Vika voi olla missä vain, sen etsintä on kalliimpaa
      kuin korjaus.
      Kun aina tankatessa merkkaa matkamittarilukeman
      muistiin, niin omistaja-asteella oppii kyllä aika
      nopeasti arvioimaan koska pitää tankata.

      Minulla oli kerran 10 vuotta tuollainen rottelo
      enkä jäänyt bensan loppumisen vuoksi koskaan
      tielle.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe