Miksi uskikset

gdsdl

pyörivät tällä palstalla? Kyse ei voi olla käännyttämisyrityksestäkään, koska ei tuollaisella tyylillä ketään käännytetä, mitä noilla on.

Onko se siis silkkaa vittuilunhalua?

15

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ***.*.*.*.***

Joku loukkaantuu jos sanon että huonoilla ihmisillä huonot tavat! :)

mä veikkaan että uskikset tulevat tänne siinä luulossa että kaikki Atestit ovat 14 - 19 hevareita ja yrittävät käännyttää siinä luulossa!

tämä on yksi syy miksi uskikset jäävät helposti alakynteen väittelyissä täällä, ja lisäksi miksi heidän kirjoitustyylinsä on ylimielistä sillä he ajattelevat että "ei tuosta pojan-nulikasta ole mihinkään joten minun ei tarvitse selitellä tekstiäni! asiat on kuten sanon!" ja "yhyy.. miksette usko herraamme"???

• gdsdl

palstan ateistien iästä. Veikkaanpa, että suurin osa on aikuisia ja jopa keski-ikäisiä.

Mutta minua ärsyttää tuo uskisten tyyli. Mitä ne tuolla riehumisella luulevat saavuttavansa?

• Peikkojen kaveri

En tiedä olisiko joillakin uskovaisilla sellainen käsitys, että negatiivinen asenne toista ihmistä kohtaan saa tämän suopeaksi ja vastaanottavaiseksi. En tunne kovin hyvin koirien elämää, mutta mulla on sellainen käsitys, että koira voi saada uhoamalla lajitoverin alamaisekseen ja tottelevaiseksi. Yrittävätköhän nämä palstan uskikset jotain vastaavaa. Aika epätoivoista, jos kyse on siitä.

Vittuilunhalu tuntuu todennäköisemmältä. Kristitynhän pitäisi olla lempeä ja rakastava muita ihmisiä kohtaan. Se voi olla joillekin luonteille liian tiukka vaatimus, ja he tulevat tänne purkamaan negatiivisia tunnelatauksia. Omilla palstoillaan he eivät varmaankaan kehtaa näyttää itsestään sitä kaikkea, mitä me täällä ateismipalstalla näemme. Olisko tämä palsta uskovaisille sellainen sielun bordelli.

• gdsdl

kun se ei millään tavalla voi edistää heidän asiaansa.

Jos olet kauppias ja haluat saada asiakkaan ostamaan jonkun tuotteesi, niin ethän sinä tietenkään ala häntä solvaamaan. Mutta juuri niin nämä uskikset toimivat.

• Kössönöm

tällä palstalla on kyllä huikea siinä vittuilunhalussaan. Siis tämä, joka nyt on nähtävästi saanut kosijan kintereilleen.

Mutta hän ei olekaan "oikea" uskis. Kysy vaikka Jumalanhullulta:)

• Peikkojen kaveri
        Kössönöm kirjoitti:

tällä palstalla on kyllä huikea siinä vittuilunhalussaan. Siis tämä, joka nyt on nähtävästi saanut kosijan kintereilleen.

Mutta hän ei olekaan "oikea" uskis. Kysy vaikka Jumalanhullulta:)

se Hannan sulhanen. Saas nähdä, saammeko mekin kutsun heidän häihinsä.

• Kössönöm
        Peikkojen kaveri kirjoitti:

se Hannan sulhanen. Saas nähdä, saammeko mekin kutsun heidän häihinsä.

mutta heppu on ilmeisen vakavissaan. Siinä on luvassa Hannalle tuliset kyydit. Huh!

• Kun uskovan oma usko horjahtelee ja huojuu kuin oljenkorsi tuulessa, niin niitä helpottaa kun saavat käydä täällä vähän räyhäämässä ateisteille, niin se oma olo ei tunnu enää niin huteralta. Kuvittele gorilla paukuttamassa rintaansa voimakkuutensa merkkinä. Sitä samaa ne uskovatkin tekevät.

• Huoneen nimestä huolimatta täällä on puheenaiheena ylivoimaisesti eniten uskonasiat.
      Eli kun puhutaan uskosta, paikalle tulee uskovaisia,hyvin luonnollista. "Sitä saa mitä tilaa", niinhän se silmun simppaki laulelee.

• gdsdl

Ei sellainen oikein fiksua ole, että aletaan kuvailla niitä helvetin lieskoja, minne ateistit joutuvat. Mistä moinen pahansuopaisuus mahtaa johtua?

• Kössönöm
        gdsdl kirjoitti:

Ei sellainen oikein fiksua ole, että aletaan kuvailla niitä helvetin lieskoja, minne ateistit joutuvat. Mistä moinen pahansuopaisuus mahtaa johtua?

Mutta sehän on uskontojen ydintä, että toivotaan pahaa niille, jotka eivät usko samaan jumalharhaan. Onko sellaista usontoa, jossa ei olisi rangaistusta jos ei usko ja jos ei usko "oikein"?

• gdsdl kirjoitti:

Niin en osaa muiden puolesta vastata. Itse olen aina pyrkinyt kirjoittelemaan mahdollisiman rakentavasti ja toisia kunnioittaen. Aina en ehkä, vajavainen ihminen kun olen, tässä onnistu. Mutta kuitenkin asiallisuuteen pyrin aina.

• juhani1965 kirjoitti:

Niin en osaa muiden puolesta vastata. Itse olen aina pyrkinyt kirjoittelemaan mahdollisiman rakentavasti ja toisia kunnioittaen. Aina en ehkä, vajavainen ihminen kun olen, tässä onnistu. Mutta kuitenkin asiallisuuteen pyrin aina.

mitä asiallista siinä on että taikauskoista paskaa suoltaa palstalle joka ei ole edes sitä varten tarkoitettu?

• Nas.se kirjoitti:

mitä asiallista siinä on että taikauskoista paskaa suoltaa palstalle joka ei ole edes sitä varten tarkoitettu?

Sinä et joku ymmärrä lukemaasi tai et halua uskoa faktoja. Itse tiedät paremmin kumpi pätee..?
        (Toistaa itseään abauttia 1000000 kerran, tämäkin tapahtuu usein vain nasselin kohdalla, mikä lie?)
        No, here we go again...Eli tiede on todistanut, että uskovaiset varjeltuvat taikauskolta uskonsa avulla ja vuoksi.

Toiseenkin olen vastannut. Eli jostakin kumman syystä tällä palstalla on isoin puheenaihe uskonasiat. Ja kun uskon asioista puhutaan paikalle tulee aiheesta kiinnostuneita eli tässä tapauksessa uskovaisia, aivan luonnollista. Iso Kirja sanoo tähän, että "sitä niität mitä kylvät" ja Simo Silmu sanoo sen laulun sanoin "sitä saa mitä tilaa".
        Se taas että miksi täällä olevat atet puhuvat uskonnosta on minulle mysteeri. Yhtään uskontoaloitusta en ole tänne tehnyt ja poikeuksetta vastaan täällä (nyt hox!!!) ateistin tekemään uskonto-aiheiseen aloitukseen.

• Hanna

Kun nimimerkkimme tulee tutuiksi, teillä on vapaus jättää repliikkimme avaamatta. Nämä ovat vapaita palstoja ja kaikilla on oikeus esittää mielipiteitänsä. Joten älä lue Hannan kirjoituksia!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      91
      3952
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      97
      3317
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      125
      2617
    4. Miten juhlitte ensi lauantaina?

Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.
      Maailman menoa
      211
      1980
    5. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      20
      1784
    6. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      83
      1715
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      96
      1691
    8. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      110
      1539
    9. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1301
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      57
      1202
    Aihe