Saabinkin kohdalla Ruotsin valtio kieltäytyy ehdottomasti tukemasta tätä teollisuusyritystä "veronmaksajien varoin", ennemmin annetaan kerrannaisvaikutuksineen ja alihankkijoineen n. 15.000 ihmisen menettää työpaikkansa ja joutua veronmaksajien elätettäväksi työttömyyskorvauksineen!
Veikkaan että jos kyse olisi mistä tahansa muusta yrityksestä ja VARSINKIN jos kyseessä olisi rahoitusalan laitos, valtio suorastaan tuputtaisi veronmaksajien rahoja, "bail out money" pelastaakseen konkurssikypsiä pankkeja ja muita kuplatalouden sairaita tuotoksia konkurssilta!
Mikä perkele se on täällä pohjoismaissa se primitiivinen autovihamielisyys mikä näkyy jokapaikassa, en ymmärrä tämmöistä!!
Miksei pohjoismaiden valtiot arvosta
26
1225
Vastaukset
- eps
siitä huonosta omistajasta, joka tuhosi Saabin ja ilmeisesti Opelinkin pitäisi päästä kokonaan eroon ennen kuin tukia voisi antaa. Ruotsin valtiolla lienee pelko, että tuki valuisi jotain kautta persaukiselle GM.lle
Saab on yksi niistä merkeistä, jonka mallit olivat takavuosina persoonallisia. Mutta nykyään MIKÄÄN auto ei ole persoonallinen, joten joutaisivat kuolla pois vaikka kaikki merkit.
sellaisia autoja, joita ostajat haluaa eikä janoisia malmikasoja hirmuhintaan, niin ei konkkaa tulisi. Vaan kun ei passaa, niin kuolkoon pois. Se on se kysynnän ja tarjonnan laki... Turha sitä on kuollutta tekohengittää.
- jokumuu
Ruotsin pitäisi siis tukea General Motorsia? Ovat varmaan todenneet konkurssikypsän jättifirman tukemisen vähän liian kalliiksi ja epävarmaksi touhuksi.
Onhan tuota myös ihmetelty miksei Ruotsin valtio osta koko Saabia. GM:llä on kuitenkin hiukan enemmän kokemusta autobisneksestä, ja jollei heiltä Saabien teko onnistu kannattavasti niin se ei luultavasti onnistu valtion firmaltakaan. Varsinkin kun samalla menetettäisiin suuryrityksen mahdollisuudet komponenttien ja suunnittelukustannusten jakamiseen. - wertre
päätös, ei ole mitään järkeä tukea vuositolkulla miinusta tekevää autotellisuuttaa joka ei jatkossakaan tulisi tekemään voittoa..
- tojomään
Kilpailu on toivotonta. Seuraavaksi laittaa pillit pussiin Saksan autoteollisuus, pyyhkeitä lentää jo kehään.
- tulee tojo-
määniltä tekstiä joka on täyttä sopaa.Toyota sulki kaikki japanin tehtaa ja aukaisee ne vasta huhtikuussa aikaisintaan.Mutta vw siirsi polon tuotantoa juuri viikkon alussa brusselin tehtaille ja otta sinne lisää työntekijöitä noin1800kpl.Ja syy tähän siirtoon oli, että halusivat toisella tehtaalla saksassa nostaa golfin tuotanto, koska niitä menee enemmän kuin kerkeävät tekemään.Joten tieto lisää tuskaa tojomäänillekin, vaikka hänen tietonsa onkin aina ollut epäluotettavampaa kuin hevosmiesten tietotoimiston.Siis tyhmä saa olla, mutta että vielä typeräkin
- tojomään
tulee tojo- kirjoitti:
määniltä tekstiä joka on täyttä sopaa.Toyota sulki kaikki japanin tehtaa ja aukaisee ne vasta huhtikuussa aikaisintaan.Mutta vw siirsi polon tuotantoa juuri viikkon alussa brusselin tehtaille ja otta sinne lisää työntekijöitä noin1800kpl.Ja syy tähän siirtoon oli, että halusivat toisella tehtaalla saksassa nostaa golfin tuotanto, koska niitä menee enemmän kuin kerkeävät tekemään.Joten tieto lisää tuskaa tojomäänillekin, vaikka hänen tietonsa onkin aina ollut epäluotettavampaa kuin hevosmiesten tietotoimiston.Siis tyhmä saa olla, mutta että vielä typeräkin
Koska kolme automerkkiä kasataan samoista osista. Suuruuden ekonomialla voi kisassa pärjätäkin. Muut uppoaa jo hyvää vauhtia.
- Teuvo
ammattikoululaiset lue uutisia lainkaan? Juuri japanilaisten autojen myynti on laskenut eniten. Japanilaiset kun ovat perässä liki valovuoden.
Formuloista vetäytyi Honda, yritti saada Mercedeksen moottorit ilmaiseksi mutta Mercedes haluaa niistä ihan maksunkin. Japanilaisten epätoivoa ja "osaamista" kuvaa se, että haluttaisiin ajaa eurooppalaisella moottorilla kun muuten ei pärjätä eikä rahatkaan riitä.
Rallista vetäytyi jo Subaru ja Suzuki rahan ja menestyksen puutteen vuoksi.
Toyota teki jättitappiot ja tehtaita suljetaan ja väkeä irtisanotaan.
Harvoin palstalta saa lukea yhtä typeriä juttuja kuin sinun. - tojomään
Teuvo kirjoitti:
ammattikoululaiset lue uutisia lainkaan? Juuri japanilaisten autojen myynti on laskenut eniten. Japanilaiset kun ovat perässä liki valovuoden.
Formuloista vetäytyi Honda, yritti saada Mercedeksen moottorit ilmaiseksi mutta Mercedes haluaa niistä ihan maksunkin. Japanilaisten epätoivoa ja "osaamista" kuvaa se, että haluttaisiin ajaa eurooppalaisella moottorilla kun muuten ei pärjätä eikä rahatkaan riitä.
Rallista vetäytyi jo Subaru ja Suzuki rahan ja menestyksen puutteen vuoksi.
Toyota teki jättitappiot ja tehtaita suljetaan ja väkeä irtisanotaan.
Harvoin palstalta saa lukea yhtä typeriä juttuja kuin sinun.vakituisia työntekijöitään. Lue enemmän, luulet vähemmän.
- niin että
tulee tojo- kirjoitti:
määniltä tekstiä joka on täyttä sopaa.Toyota sulki kaikki japanin tehtaa ja aukaisee ne vasta huhtikuussa aikaisintaan.Mutta vw siirsi polon tuotantoa juuri viikkon alussa brusselin tehtaille ja otta sinne lisää työntekijöitä noin1800kpl.Ja syy tähän siirtoon oli, että halusivat toisella tehtaalla saksassa nostaa golfin tuotanto, koska niitä menee enemmän kuin kerkeävät tekemään.Joten tieto lisää tuskaa tojomäänillekin, vaikka hänen tietonsa onkin aina ollut epäluotettavampaa kuin hevosmiesten tietotoimiston.Siis tyhmä saa olla, mutta että vielä typeräkin
tojomäänin Toyota- merkkiliikkeestä ostettujen TOYOTA- aurinkolasien läpi ei näy kun Toyotia joka paikassa. Lisäksi Toyota- merkkiliikkeestä ostettu, liian kireä TOYOTA- pipo estää veren pääsyn aivoihin, mikä vain lisää harhaisuutta.
Ja kun vielä Halpa-Hallin alennusmyynnistä ostettu tuulipuku antaa hänelle lisää katu-uskottavuutta, uskaltaa sanoa mielipiteensä. Joka siis on lähes poikkeuksetta väärä.
HUOM: Tuulipukuhan lisää katu-uskopttavuutta vain TOYOTA- jengiin kuuluvien silmissä, ei muiden.
Löysä tuulipuku, kireä TOYOTA- pipo sekä TOYOTA- aurinkolasithan ovat tämän jengin tunnusmerkit. - ja siitä
tojomään kirjoitti:
vakituisia työntekijöitään. Lue enemmän, luulet vähemmän.
huolimatta kirjoitat täyttä pupua.Mitäs näille lopettetujen tehtaiden työntekijöille on tehty? laitettu lakaisemaan puretun tehdasrakennuksen tonttia? Osta uudet lukulasit ja näet mitä luet.Tyhmyys on synnynnäistä ja siten sallittua, mutta typeryy opittua.
- sitä sisältyikään
tojomään kirjoitti:
Koska kolme automerkkiä kasataan samoista osista. Suuruuden ekonomialla voi kisassa pärjätäkin. Muut uppoaa jo hyvää vauhtia.
toyotaan.Isuzun diesel(PSA konsernin suunnittelema), olikos Hino jotenkin toyota,Daihatzu kait kanssa.Ja siitä toyotan suuruudesta tulee aika paljon kaukoidän tavara-auto markkinoilta hinona.Tosin tällä hetkellä toyota ajaa hino tuotantoa alas.Ja kuuluuhan siihen monta muuta merkkiä
- tojomään
ja siitä kirjoitti:
huolimatta kirjoitat täyttä pupua.Mitäs näille lopettetujen tehtaiden työntekijöille on tehty? laitettu lakaisemaan puretun tehdasrakennuksen tonttia? Osta uudet lukulasit ja näet mitä luet.Tyhmyys on synnynnäistä ja siten sallittua, mutta typeryy opittua.
Laita linkkiä eläkä vänkää
- viisauden perikuva
tojomään kirjoitti:
Laita linkkiä eläkä vänkää
laittappa itse ensin linkki missä kerrotaan toyotan olleen irtisanomatta työntekijöitään tuon mainitsemasi vuosiluvun jälkeen.Faktoja, eikä epämääräisiä heittoja, kuten tapoihisi kuuluu.Käytä vaikka googlea jos muita et osaa.Hakusanoina voit laittaa vaikka toyota, työntekijöiden oikeudet.Sitten kun olet googlettanut niin laita linkki jos vielä ilkeät.P.s varo se google voi aiheuttaa mielenjärkkymistä, jos johonkin suhtautuu noin palvovasti
- rgsönvnvaie
viisauden perikuva kirjoitti:
laittappa itse ensin linkki missä kerrotaan toyotan olleen irtisanomatta työntekijöitään tuon mainitsemasi vuosiluvun jälkeen.Faktoja, eikä epämääräisiä heittoja, kuten tapoihisi kuuluu.Käytä vaikka googlea jos muita et osaa.Hakusanoina voit laittaa vaikka toyota, työntekijöiden oikeudet.Sitten kun olet googlettanut niin laita linkki jos vielä ilkeät.P.s varo se google voi aiheuttaa mielenjärkkymistä, jos johonkin suhtautuu noin palvovasti
tälle"maailmankaikkeuden parhaita"autoja valmistavalle"superhyperhyvälle"autotehtaalle takkiin viime vuonna 18miljardia euroa,joten tuskin ilman tuntuvia säästötoimia,käytännössä irtisanomisia selvitään.
- tojomään
viisauden perikuva kirjoitti:
laittappa itse ensin linkki missä kerrotaan toyotan olleen irtisanomatta työntekijöitään tuon mainitsemasi vuosiluvun jälkeen.Faktoja, eikä epämääräisiä heittoja, kuten tapoihisi kuuluu.Käytä vaikka googlea jos muita et osaa.Hakusanoina voit laittaa vaikka toyota, työntekijöiden oikeudet.Sitten kun olet googlettanut niin laita linkki jos vielä ilkeät.P.s varo se google voi aiheuttaa mielenjärkkymistä, jos johonkin suhtautuu noin palvovasti
vakituisia työntekijöitä. Lue lehtiä, en oo mikään tietopalvelusi.
- haba haba tsut tsut
Aika helppo ymmärtää miksi ei haluta tukea sellaista teollisuutta, jonka tulevaisuuden näkymät ovat todella huonot. Jos Saab olisi pelannut korttinsa oikein, niin toiminta olisi jo ollut kannattavaa. Mutta kun tehdään vanhanaikaisia, rumia ja kalliita autoja, niin onko se mikään ihme, ettei kauppa käy?
Vuosikymmeniä sitten Saab oli oikeasti vaihtoehto monille auton ostajille. Ainakaan minulle ei ole viimeiseen 15 vuoteen tullut mieleenkään ostaa Saabia. Vähän sama tilanne kuin amerikkalaistenkin merkkien kohdalla. Aikanaan ne olivat erittäin haluttavia, mutta sitten mentiin suunnittelussa metsään. Ja nyt valitetaan, kun ei kauppa käy.- tojomään
Kisa kovenee, uutta mallia on tultava vähintään 6v välein, ja niissä vielä kaikenmoista uutta herkkua. Pienellä valmistajalla ei riitä resut. Samaa kyytiä menevät vielä pari pienempää saksalaista valmistajaakin, saadaanpa nähdä.
- bemaristi.
tojomään kirjoitti:
Kisa kovenee, uutta mallia on tultava vähintään 6v välein, ja niissä vielä kaikenmoista uutta herkkua. Pienellä valmistajalla ei riitä resut. Samaa kyytiä menevät vielä pari pienempää saksalaista valmistajaakin, saadaanpa nähdä.
Tuntuuko sinusta nyt kerrankin siltä, että olisit voittajan puolella?
- tojomään
bemaristi. kirjoitti:
Tuntuuko sinusta nyt kerrankin siltä, että olisit voittajan puolella?
Ainahan se on kiva olla voittajan kelkassa. Bemari -35%, muuten.
- suurimpiin
tojomään kirjoitti:
Ainahan se on kiva olla voittajan kelkassa. Bemari -35%, muuten.
häviäjiin, -57 % Suomessa. No luuserit tunnistaa jo automerkistä.
- bemaristi.
tojomään kirjoitti:
Ainahan se on kiva olla voittajan kelkassa. Bemari -35%, muuten.
En aio kuitenkaan lähiaikoina liittyä Tojo-lahkoon..
- euromän
tojomään kirjoitti:
Kisa kovenee, uutta mallia on tultava vähintään 6v välein, ja niissä vielä kaikenmoista uutta herkkua. Pienellä valmistajalla ei riitä resut. Samaa kyytiä menevät vielä pari pienempää saksalaista valmistajaakin, saadaanpa nähdä.
Tojota ei ole ikinä saavuttanut Euroopassa mainittavampaa menestystä paitsi tietysti Suomessa, joka on ollut Tojotan sillanpääasema Eurooppaan alusta alkaen.
USA:n valtavien markkinoiden tukehtuminen aiheuttaa myös Tojotalle suunnattomat menetykset...lisäksi Japanin markkinat sakkaavat pahasti, joten Tojon päämarkkina-alueet ovat tukossa.
Tojotan on jatkossa todella vaikeaa pysyä kisassa mukana, sillä resut heikkenevät dramaattisesti.
- lkjhgfdrtyu
halvempi vaihtoehto ruotsin valtiolle on maksaa 15000 ihmisen työttömyyskorvaus kuin pumpata uppoavaan jenkkilaivaan(gm)miljardeja.taas kun rahat olisi käytetty(ehkä vuosi)tilanne sama:gm pyytää muutaman miljardin tai äijät pihalle....
on ainoa oikea ratkaisu puhaltaa peli kerrasta poikki. - tukea
konkurssifirmoja.
Se vasta kalliiksi tulee.
Paljon parempi on kouluttaa se porukka tekemään vaikkapa sähköautoja, biovoimaloita tms.
Myös uusiutuviin energialähteisiin kannattaa satsata ennemmin kuin autoteollisuuteen.
Pitää muistaa, että maailmassa oli viime vuonna autonvalmistuksessa n. 35 miljoonan henkilöauton ylikapasiteetti.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540