Miten

voin tulla lestadiolaiseksi

Minä henkilökohtaisesti tahtoisin olla lestadiolainen, mutta perheeni ei sitä ole. Minkä ikäisenä ja miten, voin tulla lestadiolaiseksi? Ja täytyykö minun tällöin hylätä perheeni? Pyydän vastausta

32

911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seuratilaisuuksiin, katsele ja kuuntele, siitä se selviää.

      Jos sitten haluat todella, uskon, että saat neuvoja.

    • ihmetystä...

      haluat lestadiolaiseksi?

      • Viikn

        Sitä minäkin ihmettelen!


    • teutatess

      Ja se tarkoittaa sitä, että sinä teet tarpeeseesi parannuksen, eli Uudestisynnyt .

      • älä nuku

        vieläkö elät tekojen opissa?!


      • Pottunen
        älä nuku kirjoitti:

        vieläkö elät tekojen opissa?!

        Kyllä parannus tarkoittaa uskomisessa tapahtuvaa parantumista, ei siis teu tarkoita varmaankaan mitään tekoa teon vuoksi.
        Ihminen vaan kokee asioita ymmärtäessä, että on toiminut väärin ja haluaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, tarkemmin Jeesuksen kanssa.
        Lestadiolaiseksi sisänsä ei tulla mutta Kristitty ihminen seuraa Kristuksen viitoittamaa tietä ja sitä ilmenee lestadiolaisuudessa.
        Jäseneksi voi liittyä vapaaehtoisesti niin halutessaan.
        Kaikkea tietoa ja ohjetta löytyy paikanpäältä siellä paikkakunnalla missä asustelee.
        Myös täällä netissä voimme jonkin verran kertoa tietojamme, mutta en minäkään ole mikään viisas tietäjä. Sen minkä tiedän, sen voin kertoa mielelläni.
        Minä itse olen hyvin yksinkertainen uskovainen ja minulle riittää Jumalan armo ja rakkaus. Enempää ei oikeastaan tarvitse.


      • ei näy
        Pottunen kirjoitti:

        Kyllä parannus tarkoittaa uskomisessa tapahtuvaa parantumista, ei siis teu tarkoita varmaankaan mitään tekoa teon vuoksi.
        Ihminen vaan kokee asioita ymmärtäessä, että on toiminut väärin ja haluaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, tarkemmin Jeesuksen kanssa.
        Lestadiolaiseksi sisänsä ei tulla mutta Kristitty ihminen seuraa Kristuksen viitoittamaa tietä ja sitä ilmenee lestadiolaisuudessa.
        Jäseneksi voi liittyä vapaaehtoisesti niin halutessaan.
        Kaikkea tietoa ja ohjetta löytyy paikanpäältä siellä paikkakunnalla missä asustelee.
        Myös täällä netissä voimme jonkin verran kertoa tietojamme, mutta en minäkään ole mikään viisas tietäjä. Sen minkä tiedän, sen voin kertoa mielelläni.
        Minä itse olen hyvin yksinkertainen uskovainen ja minulle riittää Jumalan armo ja rakkaus. Enempää ei oikeastaan tarvitse.

        sun RAKKAUS ei näy,(toki teutates on "rakkauden" arvonen sulle),yleisesti oot ilmoittautunu Jeesuksen ristin viholliseks...


      • Sarpatin leski
        Pottunen kirjoitti:

        Kyllä parannus tarkoittaa uskomisessa tapahtuvaa parantumista, ei siis teu tarkoita varmaankaan mitään tekoa teon vuoksi.
        Ihminen vaan kokee asioita ymmärtäessä, että on toiminut väärin ja haluaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, tarkemmin Jeesuksen kanssa.
        Lestadiolaiseksi sisänsä ei tulla mutta Kristitty ihminen seuraa Kristuksen viitoittamaa tietä ja sitä ilmenee lestadiolaisuudessa.
        Jäseneksi voi liittyä vapaaehtoisesti niin halutessaan.
        Kaikkea tietoa ja ohjetta löytyy paikanpäältä siellä paikkakunnalla missä asustelee.
        Myös täällä netissä voimme jonkin verran kertoa tietojamme, mutta en minäkään ole mikään viisas tietäjä. Sen minkä tiedän, sen voin kertoa mielelläni.
        Minä itse olen hyvin yksinkertainen uskovainen ja minulle riittää Jumalan armo ja rakkaus. Enempää ei oikeastaan tarvitse.

        Parannuksessa on 2 osaa: katumus ja usko.
        Katumustakaan ei voi tehdä ilman Jumalan vaikutusta ja tietoisuutta siitä, että Kristus on sovittaja. Uskoa tarvitaan siis jo parannuksessa.

        Lutherin mukaan ei saa olla parannussaarnaa ilman evankeliumia. Synnin murhe tulee omaksi teoksi. Juudas, tuli kyllä katumukseen, mutta hän jäi epäilysten valtaan.
        Laki ei voi millään ajaa Kristuksen luo, ellei Kristusta jo tunneta. OIkea parannus alkaa siten uskossa Kristukseen. Evankeliumi on myös parannussaarnan keskus, ei pelottelu, vaatimukset ja syntilistat. Ihminen ei saa voimaa laista, eikä hän omin voimin kykene tekemään edes parannusta.
        Näin ollen, Kristuksen rakkaus vaatii meitä!

        Katumus merkitsee pelästymistä ja halua päästä pelostaan vapaaksi.

        Jumala ei anna anteeksi parannuksen teon perusteella, vaan armosta.


      • tiatua
        Pottunen kirjoitti:

        Kyllä parannus tarkoittaa uskomisessa tapahtuvaa parantumista, ei siis teu tarkoita varmaankaan mitään tekoa teon vuoksi.
        Ihminen vaan kokee asioita ymmärtäessä, että on toiminut väärin ja haluaa sovittaa itsensä Jumalan kanssa, tarkemmin Jeesuksen kanssa.
        Lestadiolaiseksi sisänsä ei tulla mutta Kristitty ihminen seuraa Kristuksen viitoittamaa tietä ja sitä ilmenee lestadiolaisuudessa.
        Jäseneksi voi liittyä vapaaehtoisesti niin halutessaan.
        Kaikkea tietoa ja ohjetta löytyy paikanpäältä siellä paikkakunnalla missä asustelee.
        Myös täällä netissä voimme jonkin verran kertoa tietojamme, mutta en minäkään ole mikään viisas tietäjä. Sen minkä tiedän, sen voin kertoa mielelläni.
        Minä itse olen hyvin yksinkertainen uskovainen ja minulle riittää Jumalan armo ja rakkaus. Enempää ei oikeastaan tarvitse.

        Ihminen ei sovita itseään Jumalan kanssa. Vaan Jeesus Kristus sovittaa ihmisen Jumalan kanssa.


      • teutatess
        älä nuku kirjoitti:

        vieläkö elät tekojen opissa?!

        Että sanini karahti heti pohjaan , kerron nyt sen toisella tavalla .
        Mikael Agricola sanoi aikanaan, niin että laki sielun hirmuittee, ja Evankelium sen taas tarittee.

        En elä enää tekojen opissa, mutta muuten tullut lammashuoneeseen, on varas ja ryöväri .


      • sanat ja teot
        teutatess kirjoitti:

        Että sanini karahti heti pohjaan , kerron nyt sen toisella tavalla .
        Mikael Agricola sanoi aikanaan, niin että laki sielun hirmuittee, ja Evankelium sen taas tarittee.

        En elä enää tekojen opissa, mutta muuten tullut lammashuoneeseen, on varas ja ryöväri .

        ovat eri planeetalta


      • mervimus
        teutatess kirjoitti:

        Että sanini karahti heti pohjaan , kerron nyt sen toisella tavalla .
        Mikael Agricola sanoi aikanaan, niin että laki sielun hirmuittee, ja Evankelium sen taas tarittee.

        En elä enää tekojen opissa, mutta muuten tullut lammashuoneeseen, on varas ja ryöväri .

        näistä teun sepustuksista ei ota kyllä erkkikään selvää...;)


      • naapurin
        mervimus kirjoitti:

        näistä teun sepustuksista ei ota kyllä erkkikään selvää...;)

        Kaukokaan :-D


      • teutatess
        sanat ja teot kirjoitti:

        ovat eri planeetalta

        Mulla on se 1642 Agricolan ensimmäinen suomennos ja minä ajattelen niin kuin kirjoitan.


      • teutatess
        naapurin kirjoitti:

        Kaukokaan :-D

        Te luulette että pääsette kaikesta kuin koirat veräjästä. kun sepustelette ettette ymmärrä suomea , ei pojat ei se niin käy.


      • Pottunen
        tiatua kirjoitti:

        Ihminen ei sovita itseään Jumalan kanssa. Vaan Jeesus Kristus sovittaa ihmisen Jumalan kanssa.

        Ihminen haluaa lähestyä Jumalaa ja sovittaa itsensä Jumalalle.
        Jeesus on tullut Isänsä käskystä tänne ja sovinto tapahtuu Jeesuksen kautta.
        Jeesuksen kautta on tie, totuus ja elämä.

        Jumala on rakkaudessaan niin suuri, että lähestyi ihmisiä poikansa kautta. Tästä huolimatta monet ihmiset eivät hyväksy Jumalaa , eikä Jeesusta.
        Ihmisessä itsessään siis tapahtuu muutos, jollei halua elämäänsä pilata perkeleen seurassa.

        Jumalan antamat laintaulutkin täyttyvät Jeesuksen kautta, mutta eivät poistu Jumalan antamina.

        Jeesus Kristus siis ei sovita ihmistä Jumalalle vaan ihminen sovittaa itseään Jeesuksen kautta , Jumalalle.

        Mitä lähemmäksi Jeesusta ihminen tulee, sen lähemmäksi Jumalaa ihminen pääsee.
        Toisaalta myös, mitä lähemmäksi Jumalaa ihminen haluaa, sen läheisemmäksi tulee Jeesus Kristus.
        Jeesus on jo sovittanut kaiken synnin itsensä kautta, mutta koska se EI KELPAA kaikille IHMISILLE, niin se on silloin valinta.
        Ihminen valitsee.
        Tie olisi auki, mutta ei kelpaa.
        Aika hassu tilanne.


      • Pottunen
        ei näy kirjoitti:

        sun RAKKAUS ei näy,(toki teutates on "rakkauden" arvonen sulle),yleisesti oot ilmoittautunu Jeesuksen ristin viholliseks...

        Yleisesti sitä ja tätä, ilman sen kummempia tarkennuksia?!
        Silloin ne ovat tyhjiä puheita ja pahoja puheita. Miksi sellaista harastat?


      • Pottunen
        Sarpatin leski kirjoitti:

        Parannuksessa on 2 osaa: katumus ja usko.
        Katumustakaan ei voi tehdä ilman Jumalan vaikutusta ja tietoisuutta siitä, että Kristus on sovittaja. Uskoa tarvitaan siis jo parannuksessa.

        Lutherin mukaan ei saa olla parannussaarnaa ilman evankeliumia. Synnin murhe tulee omaksi teoksi. Juudas, tuli kyllä katumukseen, mutta hän jäi epäilysten valtaan.
        Laki ei voi millään ajaa Kristuksen luo, ellei Kristusta jo tunneta. OIkea parannus alkaa siten uskossa Kristukseen. Evankeliumi on myös parannussaarnan keskus, ei pelottelu, vaatimukset ja syntilistat. Ihminen ei saa voimaa laista, eikä hän omin voimin kykene tekemään edes parannusta.
        Näin ollen, Kristuksen rakkaus vaatii meitä!

        Katumus merkitsee pelästymistä ja halua päästä pelostaan vapaaksi.

        Jumala ei anna anteeksi parannuksen teon perusteella, vaan armosta.

        Omakohtaisesti muistellen asiaa, niin ensin tuli laki ja sitten rakkaus. Jumala alentui suuruudessaan lähestymään minua ja siis kutsui tavallaan, kuten hän kutsuu jokaista ihmistä. Toki olin usein miettinyt Jumalaa , Jeesusta ja koko systeemiä.

        Ihmettelin, että mitä minussa olisi rakastettavaa, sillä olisi monia muita joissa olisi paljon enemmän rakastettavaa.
        Rakkautena siis ymmärsin sen, että minusta välitettiin ja että elämäni ei olisi helppoa.

        Rakkauden kautta tuli minulla luottamus Jumalaan.
        Jotta voin lähestyä Jumalaa , oli minun kohdattava Jeesus. Tuli tutustua Jeesuksen työhön kokonaisuudessaan pääasiassa Raamatun lukemisen perusteella. Pohdin paljon niitä ihmisiä, sitä kiihkoa ja riivausta , mikä ajoi tilanteen siihen, että Jeesus pitäisi ristiin naulita.
        Syytön, pelastuksen tuoja , ajettiin ristille kuolemaan. Suuri vääsyys siis.
        Miksi hän kuoli. Se oli Jumalan tahto, että Jeesus ihmisestä pois lähtiessään oli lunastettava tällä kauhella tavalla synnit samalla. Myös se, että hän ei voinut ihmisenä mennä taivaaseen vaan kuten Jumalan tahto vaati jo paratiisista lähtien, on ihmisen kuoltava ensin.
        Hän ei suinkaan heti kuollut vaan roikkui siinä ristillä tuskissaan pitkän aikaa. Syyttömänä ja valmiina viemään synnit katuvilta pois. Ihmiset kävivät katsomassa , kun Jeesus kitui siinä.
        Veri valui jaloista ja käsistä, mutta ilmeisesti myös päästä, kun päähän oli pistetty orjantappurapensaan "kruunu".
        Siinä hän roikkui,Jumalan poika, naulojen varassa, jotka oli lyöty hänen käsien ja jalkojen läpi.
        Kun hän lopulta kuoli, niin vielä hän ilmestyi ihmisille kertomaan asioita.
        Ennen taivaaseen menemistä hän vielä antoi Pyhän Hengen ohjaamaan meitä, kertoi myös että kokouksiamme jossa 2-3 tai useampi kokoontuisimme hänen nimissään, hän olisi kanssamme.

        Kuitenkin laki oli se lähtöpiste, jossa ensin käyskentelin. Halusin toimia lain mukaan, eli siis 10 käskyn mukaan. Halusin lähestyä Jumalaa ja rukoilin häneltä apua siihen.

        Toimin yhä ohjeellisesti sen lain mukaan, sillä tiedän, että se on Jumalan tahto ja määräys meille ihmisille.

        Sinusta oikea parannus alkaisi uskossa Kristukseen.
        Minussa se alkoi lain täyttämisellä tai sen yrittämisellä ja halulla lähestyä Jumalaa.
        Vasta tässä vaiheessa minulle valkeni, että Jumala lähestyi myös minua.

        Oli siis oltava tahto lähestyä Jumalaa, niin HÄN lähestyi minua.

        Jälkeenpäin ajatellen, minusta tuntuu, että Jumala on aina ollut lähelläni. En vaan ollut ymmärtänyt sitä.


      • juhailpo

        Voisitko tarkentaa kysyjälle ja muillekin lukijoille minä mukaanlukien

        1. miten ihminen tekee tarpeeseensa parannuksen?
        2. mitä uudestisyntyminen tarkoittaa ja mitä se merkitsee ihmiselle?
        3. mitä tarkoittaa LLL:n syntyminen?


      • teutatess
        juhailpo kirjoitti:

        Voisitko tarkentaa kysyjälle ja muillekin lukijoille minä mukaanlukien

        1. miten ihminen tekee tarpeeseensa parannuksen?
        2. mitä uudestisyntyminen tarkoittaa ja mitä se merkitsee ihmiselle?
        3. mitä tarkoittaa LLL:n syntyminen?

        1. tarpeeseensa = sitä kun minä olen tullut synnin tuntoon, haen seurakunnan, ja suurena syntisenä anon syntisyyttäni anteeksi, ja saan sen Jeesuksen veressä ja nimessä, eli Jeesus sovittaa minun syntini en minä.

        2. se tarkoittaa että tuon kohdan 1. prosessissa minä olen uudesti syntynyt ja se merkitsee sitä että hän /minä alan elämään Herralle en enää niinkään itselle .

        3. tässä kohtaa on ote lipsunut, olen tarkoittanut Lestaadiolaisuuteen , mutta sekin kaikki oli jo kohdassa 1. ja sitä että tähän USKOON synnytään ei liitytä , eli kaikki ovat kutsutut, vaan harvat ovat valitut .

        jos vielä onkysyttävää, siitä vaan .


      • juhailpo
        teutatess kirjoitti:

        1. tarpeeseensa = sitä kun minä olen tullut synnin tuntoon, haen seurakunnan, ja suurena syntisenä anon syntisyyttäni anteeksi, ja saan sen Jeesuksen veressä ja nimessä, eli Jeesus sovittaa minun syntini en minä.

        2. se tarkoittaa että tuon kohdan 1. prosessissa minä olen uudesti syntynyt ja se merkitsee sitä että hän /minä alan elämään Herralle en enää niinkään itselle .

        3. tässä kohtaa on ote lipsunut, olen tarkoittanut Lestaadiolaisuuteen , mutta sekin kaikki oli jo kohdassa 1. ja sitä että tähän USKOON synnytään ei liitytä , eli kaikki ovat kutsutut, vaan harvat ovat valitut .

        jos vielä onkysyttävää, siitä vaan .

        Lisäkysymykset:

        kohta 1/2: Jos synnit painaa omaatuntoa ja pyytää syntejään anteeksi ja saa kuulla armon evankeliumin mutta arjen tultua onkin taas synnin orja ja haluaa salata uskonsa esim. kavereiltaan. Onko tapahtunut uudestisyntyminen?
        Mitä on eläminen Herralle?

        kohta 3: Syntyminen lestadiolaisuuteen? Onko uudestisyntyminen = syntyminen Lestadiolaisuuteen?


      • mervimus
        teutatess kirjoitti:

        Te luulette että pääsette kaikesta kuin koirat veräjästä. kun sepustelette ettette ymmärrä suomea , ei pojat ei se niin käy.

        oikeasti olla lukihäiriö tai jotain vaikka et sitä itse huomaa. Varmaan ihan asiaa noi sun tekstit on, sitten kun niitä on sen vähintään puoli tuntia miettinyt että mitähän tuolla tarkoitat...:) Ei nyt millään pahalla!


      • teutatess
        juhailpo kirjoitti:

        Lisäkysymykset:

        kohta 1/2: Jos synnit painaa omaatuntoa ja pyytää syntejään anteeksi ja saa kuulla armon evankeliumin mutta arjen tultua onkin taas synnin orja ja haluaa salata uskonsa esim. kavereiltaan. Onko tapahtunut uudestisyntyminen?
        Mitä on eläminen Herralle?

        kohta 3: Syntyminen lestadiolaisuuteen? Onko uudestisyntyminen = syntyminen Lestadiolaisuuteen?

        minusta ei ole tapahtunut uudestisyntymistä, sillä ei Jeesuskaan tunnusta sinua jos, jos sinä et tunnusta Jeesusta Kristusta, ja arjen tullen olisi vain synnin orja, se voi johtua myös heikosta luonteesta, joku tarvii useamman kerran kuulla armon evankeliumin, että jaksaa USKOA.

        kohta 3. ON.


      • teutatess
        mervimus kirjoitti:

        oikeasti olla lukihäiriö tai jotain vaikka et sitä itse huomaa. Varmaan ihan asiaa noi sun tekstit on, sitten kun niitä on sen vähintään puoli tuntia miettinyt että mitähän tuolla tarkoitat...:) Ei nyt millään pahalla!

        Lapsena ei ollut vielä terapettia -52.


      • juhailpo
        teutatess kirjoitti:

        minusta ei ole tapahtunut uudestisyntymistä, sillä ei Jeesuskaan tunnusta sinua jos, jos sinä et tunnusta Jeesusta Kristusta, ja arjen tullen olisi vain synnin orja, se voi johtua myös heikosta luonteesta, joku tarvii useamman kerran kuulla armon evankeliumin, että jaksaa USKOA.

        kohta 3. ON.

        tarkoitatko tuota vai ymmärsinkö väärin

        Miten ja missä raamatussa kerrotaan parannuksenteon ja uudestisyntymisen olevan sama asia.

        Anteeksi, jos alkaa tuntua jankkaamiselta, mutta näissä aiheissa on kuitenkin kyseessä ihmisen pelastumisesta.


      • teutatess
        juhailpo kirjoitti:

        tarkoitatko tuota vai ymmärsinkö väärin

        Miten ja missä raamatussa kerrotaan parannuksenteon ja uudestisyntymisen olevan sama asia.

        Anteeksi, jos alkaa tuntua jankkaamiselta, mutta näissä aiheissa on kuitenkin kyseessä ihmisen pelastumisesta.

        Kaikki kysymykset on tähän asti olleet Lestaadio laisuuteen, miksi ei Kyllä jos, pidät sen itselle riitävänä, Luther oli meidän uskonpuhdistaja ja oppiisä LLL:oli oppiisä ja noin.

        Vaikka Luterialainen kirkko, on käymistilassa niin ei siellä enää kaikki ole samanlaisia uskovia kuin aiemmin, tiedän että sielläkin voi edelleen tulla autuaaksi, mutta ei ne jotka
        hyväkyvät kaikenlaista nykyajan rähmää .


      • juhailpo
        teutatess kirjoitti:

        Kaikki kysymykset on tähän asti olleet Lestaadio laisuuteen, miksi ei Kyllä jos, pidät sen itselle riitävänä, Luther oli meidän uskonpuhdistaja ja oppiisä LLL:oli oppiisä ja noin.

        Vaikka Luterialainen kirkko, on käymistilassa niin ei siellä enää kaikki ole samanlaisia uskovia kuin aiemmin, tiedän että sielläkin voi edelleen tulla autuaaksi, mutta ei ne jotka
        hyväkyvät kaikenlaista nykyajan rähmää .

        Jeesus tuli maanpäälle ja sovitti syntinsä tuntevan synnit täydellisesti ilman minkäänlaista ihmisen omaa tekoa, ansiota. Se on ihmiselle ahdas portti ja vaikea hyväksyä, koska Saatana tekee kaikkensa estääkseen ihmistä pääsemästä uskon vapauteen. Saatana haluaa myös liberaalilla raamatuntulkinnalla estää ihmistä tulemaan synnintuntoon ja noudattamaan Jeesuksen opetuksia. Näistä taitaa johtua kaikenlainen käymistila kaikissa seurakunnissa.

        Käymistilasta on hyötyäkin siinä mielessä että jokainen joutuu tarkistamaan uskonsa perustan ja huutamaan Jumalan puoleen, että näytä oikea tie. Jos ihmisen uskon perustana on instituutio tai auktoriteetti on se mikä tahansa, lestadiolaisuus, luterilaisuus, helluntalaisuus, lapin vanhimmat, lähetysmiehet, piispat ym. se ei kestä Pyhän Hengen tulessa. Ainoastaan usko Jeesuksen Kristuksen sovitustyöhön on syntinsä tuntevan ainoa toivo. Näin minä uskon.

        Teutatess, kiitos vastauksistasi, halusin vähän tutustua ajatuksiisi. Vastauksesi myöhemmin tässä keskusteluaiheessa ruut7:lle kertoo paljon sinusta.
        Kirjoittelet täällä usein ja monet, myös itselleen pelastusta etsivät lukevat kirjoituksiasi, muista aina kirjoittaa rukoillen, jotta Pyhä Henki saisi kirjoitustesi kautta kirkastaa Jeesusta tällä keskustelupalstalla missä myös saatana näköjään tekee kovasti työtään.

        Meillä itsellämme, ei ainakaan minulla ole tänne mitään annettavaa. Hyvin helposti olemme rakkaudettomia toisiamme kohtaan, riidellen, solvaten, ym. toimimme vastoin Jeesuksen opetuksia. Kiitos ja ylistys Jumalalle, että saamme kaiken tämänkin uskoa armosta anteeksi.


      • tahtoisi
        teutatess kirjoitti:

        Mulla on se 1642 Agricolan ensimmäinen suomennos ja minä ajattelen niin kuin kirjoitan.

        joka ikisen ihmisen ottavan Sanansa vastaan!Me,pölymöykyt olemme itsessämme aina Jumalaa vastaan.Meidän sielumme kuulee jos kuulee Hänen Äänensä!´(tai sydämemme,henkemme?)Tahto on Jumalalta,tunteet jotka vaihtelevat,eivät riitä!!Toki tunteetkin ovat ihania,kun ne ovat Ylhäältä annettuja!Tässä tuleekin jo mieleen:suljettu vai avoin?(tahto)?


    • teutatess

      IKÄ
      Kuule minun äidin isä oli 11v. kun hän tuli uskoon, ja eli vielä 80 v. sen jälkeen eli yht. 91v. 10kk. Siinä aika haarukkaa .
      HYLÄTÄ
      Ei tarvitse jos pystyt elämään kristittynä heidän kanssaan .
      MITEN
      tuolla alempana on joitain viestejä joista voi olla jotain apua .

    • ruut7

      Haluaisitko löytää Vapahtajan? Sanassa sanotaan Minä seison ovella ja kolkutan, jos joku avaa minulle, niin minä menen sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan ja hän minun kanssa.Halusi tulla lestadiolaiseksi voi olla kaipuuta elävään suhteeseen Jumalan kanssa.Siihen suhteeseen tarvitsemme välittäjän, jonka Jumala suuressa rakkaudessaan sinua ja minua kohtaan on antanut.Jeesuksen Kristuksen, ainoan poikansa. Hän on sovittanut meidän joka ainoan synnin ja tahtoo tarjota sovitusuhriaan jokaiselle, joka tuntee ja tunnustaa olevansa syntinen Jumalan edessä.Jeesuksen veri pesee meidät puhtaiksi kaikesta saastasta ja Jumala näkee meissä vain Poikansa pyhyyden, joka peittää meidän syntiin langenneen lihamme. Lestadiolaisuus ei pelasta sinua eikä ketään muutakaan. Ainoastaan Jeesukseen turvaavat syntiset saavat kuulla kerran Herransa äänen: tulkaa minun Isäni siunatut...!

      • teutatess

        Tämä Lestadolaisuus on mulle Hengellinen koti
        muuten kuljen omaia teitä kuin Camelipuutsit mainoksen mies aikanaan. Usko Jeesukseen Ja Isään , tuottaa parhaan tuloksen.


      • olekkaan
        teutatess kirjoitti:

        Tämä Lestadolaisuus on mulle Hengellinen koti
        muuten kuljen omaia teitä kuin Camelipuutsit mainoksen mies aikanaan. Usko Jeesukseen Ja Isään , tuottaa parhaan tuloksen.

        pääasia se että tulet lestadiolaisuuteen.Olet saanut jo paljon viestejä,onkohan jo pää sekaisin.Yhdyn kuitenkin siihen et meillä lessuilla on hyvä koti virheineen ja ennenkaikkea vielä löytyy paljon Pyhän Hengen Voimaa meidän joukossa.Olen itse saanut syntyä tähän seurakuntaan,siitä olen kiitollinen.Se on kuitenkin totuus että viholainen tuppaa aina sinne missä kristittyjä on,joka ikiseen seurakuntaan!Mielestäni sinun on kyllä ihan hyvä tulla käymään,Taivaan Isä pitää lopusta huolen!Kyllä me ihmiset annamme kukin erilaisia vastauksia mut se on hyvä sinun itsesi kokea!Uskon että Jumala johdattaa sinua.Jo nyt uskon että sinulla on suuri tarve päästä TAIVAAN ISÄN syliin,levätä siinä rauhassa ja ottaa Hänen Armonsa vastaan,Hänen rakkaan Poikansa, Jeesuksen Sovintotyön kautta.Taivaan Isä sanoo:Et voi tulla luokseni kuin Poikani sovintotyön kautta,hän on maksanut koko maailman synnin,joka siihen uskoo,hän pelastuu ja Minä olen siunaava häntä iankaikkisesti.Tämä on ihan mun arkikirjoituksellani kirjoitettu,kun en Raamattua niin osaa ulkoa!Voimaa Kristuksessa rukoilen sinulle!Lähdeppähän käymään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4839
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1468
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1326
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1218
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1000
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe