Minusta on vähintäänkin outoa, peräti kornia, että täällää hilluu suuri joukko ahdasmielisiä lapin Mekkaan, kumartavia, omanvarhuskauden matolle polvistuvia "ristittyjä", jotka noin tehdessään pyllistävät raamatun todistamalle armon evankeliumille: yksin armosta-yksin uskosta-yksin Kristuksen tähden.
Ensimmäinen tutkiskelemus:
- Oudoksi homman tekee se, että heillähän ei peräänvannomansa Gällivare-opetuksen mukaan pitäisi edes olla internet-yhteyttä.
Toinen tutkiskelemus:
- Heillä ei myöskään pitäisi olla mitään tietoa - tuon "helvetin sontaluukun" omistavilta synninrakastajilta urkittuja kuulopuheita lukuunottamatta - "Toksovan kummit"-dokumentista.
Eikös jo pelkkä television katsominen ole parannuksen paikka? Puhumattakaan, että vielä olisi kantanut kotiinsa moisen synnin välikappaleen!
Internet ja telkkari.
46
1763
Vastaukset
- Saara
ei heillä ole lupaa lapista annettu kuin työasioissaan käyttää nettiä, jos se on välttämätöntä!
Täällä nämä lappioppilaat kuitenkin riekkuvat ja totuutta panettelevat niin kiivaasti, että pyhiinvaellusmatka lappimekkaan olisi paikallaan.- !Hallelujaa
Minä valottaisin asian toistakin puolta. Nimittäin sitä, että tämä autuuden tie kulkee monenlaisten vaiheiden ja koettelemusten kautta.
Nämä ihmiset eivät ole tällaisia tahallaan, tai sanotaanko pahuuttaan ja ilkeyttään, vaan he ovat lain (siis tekovanhurskauden) alle suljettuina ...USKOA varten.
Ja sen tähden se olisi aivan välttämätöntä julistaa kirkkaasti ja voimakkaasti USKOA KRISTUKSEEN, koska vain synneistä vapautettuna Kristuksessa Jeesuksessa tapahtuu tuo hengellinen kasvu RAKKAUDEN KAUTTA TULEVIIN HYVIIN TEKOIHIN, JA YKSIVAKAISEEN ELÄMÄÄN,
- Jumalan voimast
Armahdettuna syntisena se ei ole enää tekojen räpeltämistä taivaan palkan toivossa ja helvetin pelossa, niin kuin lain alla elävällä on. Jumalan rakkaus kun laskeutuu sydämelle sinne tulee rauhaa. Rakkaus karkoittaa pelon.
Pelossa on rangaistusta, lain alla oleva toimii, pelon ja häpeän voimasta, tai sanotaanko paremmiksin niin, että EI toimi, (useimmiten lukkiutuu pelokkaaksi suolapatsaaksi, siis lain julistajaksi muille). - Saara
!Hallelujaa kirjoitti:
Minä valottaisin asian toistakin puolta. Nimittäin sitä, että tämä autuuden tie kulkee monenlaisten vaiheiden ja koettelemusten kautta.
Nämä ihmiset eivät ole tällaisia tahallaan, tai sanotaanko pahuuttaan ja ilkeyttään, vaan he ovat lain (siis tekovanhurskauden) alle suljettuina ...USKOA varten.
Ja sen tähden se olisi aivan välttämätöntä julistaa kirkkaasti ja voimakkaasti USKOA KRISTUKSEEN, koska vain synneistä vapautettuna Kristuksessa Jeesuksessa tapahtuu tuo hengellinen kasvu RAKKAUDEN KAUTTA TULEVIIN HYVIIN TEKOIHIN, JA YKSIVAKAISEEN ELÄMÄÄN,
- Jumalan voimast
Armahdettuna syntisena se ei ole enää tekojen räpeltämistä taivaan palkan toivossa ja helvetin pelossa, niin kuin lain alla elävällä on. Jumalan rakkaus kun laskeutuu sydämelle sinne tulee rauhaa. Rakkaus karkoittaa pelon.
Pelossa on rangaistusta, lain alla oleva toimii, pelon ja häpeän voimasta, tai sanotaanko paremmiksin niin, että EI toimi, (useimmiten lukkiutuu pelokkaaksi suolapatsaaksi, siis lain julistajaksi muille).Olen miettinyt tuota itsekin ja niin se on! Mutta jos viittaat vaikka pyhityspuheisiini, on minusta kuitenkin hyvä tuoda julki myös se puoli, sillä kun he koettelevat kirjoituksiamme, heiltä rapisee se pelko pois, että olisimme sellaisia synnin luvallistajia, josta meitä parjataan, sillä sehän ei ole totta.
Minä niin oikeasti rakastan näitä ikeen alle kahlittuja, Jumala yksin tietää, miten murehdin kaikista pedoista, jotka näitä lampaita raatelee!
Rakkaudella S - !Hallelujaa
Saara kirjoitti:
Olen miettinyt tuota itsekin ja niin se on! Mutta jos viittaat vaikka pyhityspuheisiini, on minusta kuitenkin hyvä tuoda julki myös se puoli, sillä kun he koettelevat kirjoituksiamme, heiltä rapisee se pelko pois, että olisimme sellaisia synnin luvallistajia, josta meitä parjataan, sillä sehän ei ole totta.
Minä niin oikeasti rakastan näitä ikeen alle kahlittuja, Jumala yksin tietää, miten murehdin kaikista pedoista, jotka näitä lampaita raatelee!
Rakkaudella SJumala on antanut Henkensä pantiksi lunastuksesta. Pyhä Henki ohjaa uskovan elämää Jumalan kunniaksi. Omavanhurskautta rakentavat perinteisiin uskovat valehtelijat leimaavat uskosta vanhurskaat aina synnin tekijöiksi, koska se on heidän ainoa pakotiensä vastuusta (näin he laskevat).
Omanvanhursakauden opin peusteisiin näet kuuluu hylätä syntiset, ja korottaa tiettyihin isien perinteisiin kietoutuneet teeskentelijät. Sen tähden kun Jeesukseen pitäytyvät uskovat viis veisaavat heidän isäintä uskonnollisista perinteistä, he saavat hyvän syyn hyljätä Jeesukseen uskovat, - koska nämä ovat syntisiä.
Jos heissä olisi hitunenkaan Kristuksen mieltä, he menisivät syntisten luoke julistamaan Jeesusta näille syntien sovitukseksi.
- !Hallelujaa
Olen vuosien ajan ihmetelleyt sitä, että kuinka uskoa tunnustava ihminen voi hyljätä Jumalan armon ja Kristuksen rakkauden ja ryhtyä tuomariksi Jumalan lapsille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat Jumalalle lapsiksi syntyneet Jeesuksen Kristuksen kautta.
On erittäin hämmästyttävää nähdä kun uskoa tunnustava pilkkaa niitä Jumalan lapsia jotka sydämessään uskovat evankeliumin sanan ja suullaan tämän sydämensä uskon täälläkin tunnustavat, maailman pilkasta ja häpeästä huolimatta.
Tulee mieleen että voiko tämä voi olla mahdollista! Onko joku todellakin niin kateellinen, ettei hän soisi toisen pelastuvan, ei sittenkään vaikka itse olisi valmis ottamaan pelastuksen vastaan. Näin se vaan on, tämä on kammottavaa huomata. Valtava viha ja panetus Jeesukseen uskovia kohtaan.
Ilman Jumalan armoa ja Jeesuksen ansiota ei pelastu kukaan. Kenenkään on turha siis vedota aikaansaannoksiinsa. Tätä lahjaa ei kukaan saa muulla tavalla itselleen kun Jumalan armosta Kristuksen ansion tähden.
Raamatun mukaan usko ja Pyhä Kaste liittää meidät Kristukseen. Kasteessa vahvistetaan Jumalan tekemä liitto meille, saamme synnit anteeksi ja Pyhän Hengen oppaaksi matkallemme.
Tällä tavalla Pietari ja Paavali meitä opettavat hyvin selkokielisesti kirjeissään ja puheissaan.
Kaikki nuo ongelmat joita avaaja luetteli OVAT SEURAUSTA tuon vanhurskauden puuttumisesta joka tulee USKOSTA KRISTUKSEEN.
Nämä opissa sekoilevat ihmiset ovat hengellisesti vielä alaikäisiä, he horjuvat kaikenlaisissa opin tuulissa, ihmisten mielipiteiden orjina, heitä pidetään lain, siis tekojen alle suljettuina, (kouluttajan alaisuudessa), kunnes he kypsyvät tähän USKOON joka tulee Kristuksen kautta Jumalalta lahjana.
- Kokonaan ilman ihmisen omia ansiota.- ^^muuttolintu^^
Näin totuudellisesti !Hallelujaa kirjoitti jälleen kerran. Itsekin kasvattajan alaisuudessa olleena hän sen tietää, kuten minäkin.
Vaikka niin monet, joilla vielä on orjan mieli, suuttuvat, mutta uskokaa, että kaiken takana on rakkaus. Jokainen, jonka sydämessä Jeesus asuu, haluaisi kaikkien heräävän ja siksi sanat tuntuvat kovilta ja tuomitsevilta.
Herra antaa, Herra ottaa, ihminen vain kylvää. - EL1991
"Olen vuosien ajan ihmetelleyt sitä, että kuinka uskoa tunnustava ihminen voi hyljätä Jumalan armon ja Kristuksen rakkauden ja ryhtyä tuomariksi Jumalan lapsille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat Jumalalle lapsiksi syntyneet Jeesuksen Kristuksen kautta."
Otapa vielä itsekin opiksi siitä mitä täällä julistat. Sinä se varmaan heti tunnistat kuka on uskoa tunnustava ihminen ja mitä hänellä on sydämessään, kun jo monet kokeneet hengellisen työn tekijät sanovat ettei läheskään aina tiedä edes ihmisistä joita on tavannut vuosia mitä heidän sydämessään on (vaikka minä sen kyllä tiedän: siellä on verta ja kudoksia, lihaksia jne mutta ei yhtään tunnetta eikä yhtään ajatusta). - !Hallelujaa
EL1991 kirjoitti:
"Olen vuosien ajan ihmetelleyt sitä, että kuinka uskoa tunnustava ihminen voi hyljätä Jumalan armon ja Kristuksen rakkauden ja ryhtyä tuomariksi Jumalan lapsille, jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat Jumalalle lapsiksi syntyneet Jeesuksen Kristuksen kautta."
Otapa vielä itsekin opiksi siitä mitä täällä julistat. Sinä se varmaan heti tunnistat kuka on uskoa tunnustava ihminen ja mitä hänellä on sydämessään, kun jo monet kokeneet hengellisen työn tekijät sanovat ettei läheskään aina tiedä edes ihmisistä joita on tavannut vuosia mitä heidän sydämessään on (vaikka minä sen kyllä tiedän: siellä on verta ja kudoksia, lihaksia jne mutta ei yhtään tunnetta eikä yhtään ajatusta).Jeesuksesta Kristuksesta sinutkin on lähetetty todistamaan. Vai miten on? Enpä taaskaan kuullut sanaakaan sinun suustasi Jeesuksesta. Joko tässä vaiheessa itse huomasit ketä sinä et vielä tunne?
Jospa nöyrtyisit rukoilemaan Jumalalta Jeesuksen nimessä USKOA ja viisautta, niin saisit. - Olen hämmästyksissä ja vapi...
!Hallelujaa kirjoitti:
Jeesuksesta Kristuksesta sinutkin on lähetetty todistamaan. Vai miten on? Enpä taaskaan kuullut sanaakaan sinun suustasi Jeesuksesta. Joko tässä vaiheessa itse huomasit ketä sinä et vielä tunne?
Jospa nöyrtyisit rukoilemaan Jumalalta Jeesuksen nimessä USKOA ja viisautta, niin saisit.ettei Jumala Pyhän Henkensä kautta ole sitä hänelle kirkastanut. Ehkäpä hän ei ole rukouksella pyytänyt - "hyvälle kristitylle" ominaisella tavalla - kuin voimaa seurata "kristillisyyttä" ja sen vanhimpain opetusta.
Siinä "opetusten" viidakossa saattaa unohtua ketä meidän oikeasti tulee seurata. Eikös Hän ole yksin Jeesus Kristus, Jumalan Poika - Vapahtajamme, jonka opetusta meidän tulee seurata? Ottamatta mitään pois ja lisäämättä mitään siihen! - EL1991
!Hallelujaa kirjoitti:
Jeesuksesta Kristuksesta sinutkin on lähetetty todistamaan. Vai miten on? Enpä taaskaan kuullut sanaakaan sinun suustasi Jeesuksesta. Joko tässä vaiheessa itse huomasit ketä sinä et vielä tunne?
Jospa nöyrtyisit rukoilemaan Jumalalta Jeesuksen nimessä USKOA ja viisautta, niin saisit....nyt kauheasti kun ei tullut Jeesusta mainittua. Mutta kun tuolla edellä ei ollut sellainen julistuspuheevuoro. Mutta otetaan vahinko takaisin:
JeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesus
Joko riittää? Mutta siis, joko sinä määräät senkin mitä sanoja pitää käyttää? Eikö hävyttömyydelläsi ole mitään rajoja? Vai pidätkö sinä huolen siitä, että JOKAISESSA puheenvuorossasi on sanottu "Jeesus"? Vai mitä tarkoitit? - !Hallelujaa
EL1991 kirjoitti:
...nyt kauheasti kun ei tullut Jeesusta mainittua. Mutta kun tuolla edellä ei ollut sellainen julistuspuheevuoro. Mutta otetaan vahinko takaisin:
JeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesusJeesus
Joko riittää? Mutta siis, joko sinä määräät senkin mitä sanoja pitää käyttää? Eikö hävyttömyydelläsi ole mitään rajoja? Vai pidätkö sinä huolen siitä, että JOKAISESSA puheenvuorossasi on sanottu "Jeesus"? Vai mitä tarkoitit?Polvistu tänään Jeesuksen eteen, rukoillen
että saisit tämän syntisi anteeksi ja Pyhän Hengen oppaaksesi elämän tielle. - !Hallelujaa
Olen hämmästyksissä ja vapi... kirjoitti:
ettei Jumala Pyhän Henkensä kautta ole sitä hänelle kirkastanut. Ehkäpä hän ei ole rukouksella pyytänyt - "hyvälle kristitylle" ominaisella tavalla - kuin voimaa seurata "kristillisyyttä" ja sen vanhimpain opetusta.
Siinä "opetusten" viidakossa saattaa unohtua ketä meidän oikeasti tulee seurata. Eikös Hän ole yksin Jeesus Kristus, Jumalan Poika - Vapahtajamme, jonka opetusta meidän tulee seurata? Ottamatta mitään pois ja lisäämättä mitään siihen!Piru on kääntänyt sinun silmäsi nurinpäin.
Nehän pyytävät Jeesukselta apua, jotka apua häneltä tarvitsevat.
Te jotka olette mielestänne parhaita kristittyjä, ette Jeesukselta apua pyydä. Päinvastoin pilkkaatte Jeesuksen seuraajia. - Syntiemme lunastaja ja palj...
EL1991 kirjoitti:
...nyt kauheasti kun ei tullut Jeesusta mainittua. Mutta kun tuolla edellä ei ollut sellainen julistuspuheevuoro. Mutta otetaan vahinko takaisin:
Joko riittää? Mutta siis, joko sinä määräät senkin mitä sanoja pitää käyttää? Eikö hävyttömyydelläsi ole mitään rajoja? Vai pidätkö sinä huolen siitä, että JOKAISESSA puheenvuorossasi on sanottu "Jeesus"? Vai mitä tarkoitit?joita synonyymeja lestadiukslaiset viljelee, Voihan pirulainen, sanoisin ja sanonkin!
- olen hämmästynyt
!Hallelujaa kirjoitti:
Piru on kääntänyt sinun silmäsi nurinpäin.
Nehän pyytävät Jeesukselta apua, jotka apua häneltä tarvitsevat.
Te jotka olette mielestänne parhaita kristittyjä, ette Jeesukselta apua pyydä. Päinvastoin pilkkaatte Jeesuksen seuraajia.iHalleluja!? Miten sinä suhteeni tuohon päädyit?
- !Hallelujaa
olen hämmästynyt kirjoitti:
iHalleluja!? Miten sinä suhteeni tuohon päädyit?
Tarkoitin mitä kirjoitin, että hyvät kristityt eivät pyydä Jeesukselta apua, minun täytyy pyytää joka päivä monta kertaa häneltä apua.
Nyt en siis kirjoittanut sinusta, vaikka vastasin aihetta koskettavaan viestiisi. - !Hallelujaa
olen hämmästynyt kirjoitti:
iHalleluja!? Miten sinä suhteeni tuohon päädyit?
Että tämä asia nyt varmasti tulisi oikein käsitetyksi!
- pahasti
!Hallelujaa kirjoitti:
Että tämä asia nyt varmasti tulisi oikein käsitetyksi!
sull on tähtäin vieläkin itseäsi kohden ja ampumisesi tulokset ovat katastrofeja.
Miksi sinulla on väärä suunta ?
Huomaat kai nyt itsekin sotkujesi sotkut.
Ei se oma pesäkään säästy, jos se on sinussa.
Laita se pois ja ruokoile ymmärrystä itsellesi.
Ehkä sinua armahdetaan vielä jonain päivänä ?
Toivotan parasta.
Nyt kuitenkin rukoilemaan hopihopi.
Ei kannata peilistä itseään katsella kirkkain silmin, kun se mitä siinä näkyy, on aikamoista sotkua. - yrität jaella
!Hallelujaa kirjoitti:
Polvistu tänään Jeesuksen eteen, rukoillen
että saisit tämän syntisi anteeksi ja Pyhän Hengen oppaaksesi elämän tielle.niin jospa kuitenkin ihan ensin itse etsisit oikean tien, että voisit sitten sieltä( täältä) käsin puhua asioita Jeesuksen kunniaksi.
Nyt olet häpeäksi ja kuolemaksi. - selvinpäin,
pahasti kirjoitti:
sull on tähtäin vieläkin itseäsi kohden ja ampumisesi tulokset ovat katastrofeja.
Miksi sinulla on väärä suunta ?
Huomaat kai nyt itsekin sotkujesi sotkut.
Ei se oma pesäkään säästy, jos se on sinussa.
Laita se pois ja ruokoile ymmärrystä itsellesi.
Ehkä sinua armahdetaan vielä jonain päivänä ?
Toivotan parasta.
Nyt kuitenkin rukoilemaan hopihopi.
Ei kannata peilistä itseään katsella kirkkain silmin, kun se mitä siinä näkyy, on aikamoista sotkua."pahasti".
- envapise
kuule, tää(toksovan kummit ohjelma) todistaa, että esikoiset ei nyt ole asialla, vaan täällä on esikoisuudesta irtautunut porukka joka ei kuule elämällään ja uskollaan todista että olisivat seuraamassa sitä elävää kristillisyyttä josta itsensä potkaisivat pois.
- ^^muuttolintu^^
Vaan elävää Herraamme Jeesusta! Häntä minäkin tahdon seurata tässä esikoisten joukossa.
- !Hallelujaa
Tuollaisilta pitäisi välittömästi sahata sarvet pois.
- Ei auta itku markkinoilla
Vasta kolmannella sijalla ja hedelmät sen mukaiset.
- teuta
Siinä olen samaa mieltä, että täällä on monia, jotka kantavat omanvanhurskauden ahdasta vaativaa ja ansiosta palkkansa saavaa kirjoittajaa, jotka kantavat nimea "ristittyjä" jotka on tehneet Kristuksesta kävelykepin.
I tutkistelu:
heillä ei pitäisi olla intternettiä: Nyt kyllä kun kone ei ole synti, vaan se paha joka sieltä tulee jos sinne menee, ( aiemmin sanoivat työ käyttö on sallittu ) Jumalan määritys synnistä on kaikille tai ei kellekkään syntiä ,
II tutkistelu:
Televisio ei sinänsä ole synti, sekin on kuollut kappale, vaan siinäkin on niin, että ohjelma tekee siitä synnillisen ja paholaisen apuvälineen, yhtä lailla voin katsoa uutiset siitä kuin internetistä, netistä tulee viiveellä,
Henkilöktaisesti luovuin TV. ennen vuodenvaihdetta, katsoimme että siitä voi luopua.- kuitenkin on,
että "valvova kristitty" (=tässä yhteydessä es.lest.)"kantaa tv:n ulos siitä ovesta, mistä on sen sisäänkin tuonut". Minä olen kuitenkin joutunut kiusatuksi siitä, että remontoidessani taloani, tulin uusineeksi myöskin oveni.
Näin muodoin joudun elämään tuon "helvetin sontaluukun" kanssa samassa taloudessa, kunnes löydän tuon kierrätyskeskukseen kantamani oven, mikä minut pelastaisi. kuitenkin on, kirjoitti:
että "valvova kristitty" (=tässä yhteydessä es.lest.)"kantaa tv:n ulos siitä ovesta, mistä on sen sisäänkin tuonut". Minä olen kuitenkin joutunut kiusatuksi siitä, että remontoidessani taloani, tulin uusineeksi myöskin oveni.
Näin muodoin joudun elämään tuon "helvetin sontaluukun" kanssa samassa taloudessa, kunnes löydän tuon kierrätyskeskukseen kantamani oven, mikä minut pelastaisi.ovat sevä. Teempä samalla kokeen saanko pari viestiä samalle minuutille.
- viimeistä
vihne kirjoitti:
voisi katsoa ja suorittaa vertailua, onko ns. ainoa oike ainoa oikea.
kommenttiasi on toki - varmaankin - täyttä asiaa. Niiden funktio käytyyn keskusteluun vain jäi jotenkin hämäräksi.
- !Hallelujaa
kuitenkin on, kirjoitti:
Näin muodoin joudun elämään tuon "helvetin sontaluukun" kanssa samassa taloudessa, kunnes löydän tuon kierrätyskeskukseen kantamani oven, mikä minut pelastaisi.Vai on se ovi jo viety kierrätyskeskukseen?
No... ei hätää, onneksi meillä on elävä ja kuolleista ylösnoussut toimiva ovi, joka avautuu suoraan taivaan valtakuntaan. Hallelujaa. viimeistä kirjoitti:
kommenttiasi on toki - varmaankin - täyttä asiaa. Niiden funktio käytyyn keskusteluun vain jäi jotenkin hämäräksi.
vähän puutteellisia, joitakin kirjaimia puuttui. Kyllä ne hierarkian mukaan piti jotenkin sopia.
Samalla kokeilin onko jotenkin todistusvoimainen se lausahdus, mitä pari nimimerkkiä ovat todenneet, taas kirjoitimme samaan aikaan. Ja hyvinhän se onnistuu, minä kirjoitin omallani molemmat, että siitä nyt sitten näkee.
Jos jokaisella olisi rekisteröity nimimerkki, niin pekulootteminen jäisi pois.- Saara
vihne kirjoitti:
vähän puutteellisia, joitakin kirjaimia puuttui. Kyllä ne hierarkian mukaan piti jotenkin sopia.
Samalla kokeilin onko jotenkin todistusvoimainen se lausahdus, mitä pari nimimerkkiä ovat todenneet, taas kirjoitimme samaan aikaan. Ja hyvinhän se onnistuu, minä kirjoitin omallani molemmat, että siitä nyt sitten näkee.
Jos jokaisella olisi rekisteröity nimimerkki, niin pekulootteminen jäisi pois.jos kirjoitat pitkat sepustukset eri ketjussa samalla minuutilla. Mutta se siitä, jokainen oikeasti tietää etten minä ole Hallelujaa. :)
Saara kirjoitti:
jos kirjoitat pitkat sepustukset eri ketjussa samalla minuutilla. Mutta se siitä, jokainen oikeasti tietää etten minä ole Hallelujaa. :)
Vaikka kyllähän sinä tämän seikan tiedätkin.
Avataan kaksi välilehteä. Kirjoitetaan lyhyt tai pikä juttu kumpaankin. Lähetetään ne peräkkäin niin alle puolen minuutin voidaan samasta koneesta laittaa ainakin kaksi viestiä, enempää en ole kokeillut.- Saara
vihne kirjoitti:
Vaikka kyllähän sinä tämän seikan tiedätkin.
Avataan kaksi välilehteä. Kirjoitetaan lyhyt tai pikä juttu kumpaankin. Lähetetään ne peräkkäin niin alle puolen minuutin voidaan samasta koneesta laittaa ainakin kaksi viestiä, enempää en ole kokeillut.Niinpä se muuten onnistuisikin. Ei passaa minun "nörttejä" vastaan inttää tietokoneen mahdollisuuksista! ;)
Mutta niin tyhmä noissa asioissa olen, etten olisi tuota edes hoksannut, mutta ei ole kyllä ollut tarvettakaan ko. temppua käyttää! - Olen hämmästynyt ja vapisen,
!Hallelujaa kirjoitti:
Vai on se ovi jo viety kierrätyskeskukseen?
No... ei hätää, onneksi meillä on elävä ja kuolleista ylösnoussut toimiva ovi, joka avautuu suoraan taivaan valtakuntaan. Hallelujaa.että tuo minitsemasi ovi ei YKSIN riitä es.lest. lappiinkumartavalle suunnalle.
- sinulla ei
Saara kirjoitti:
jos kirjoitat pitkat sepustukset eri ketjussa samalla minuutilla. Mutta se siitä, jokainen oikeasti tietää etten minä ole Hallelujaa. :)
mitään hävettävää! ;-)
- !Hallelujaa
Olen hämmästynyt ja vapisen, kirjoitti:
että tuo minitsemasi ovi ei YKSIN riitä es.lest. lappiinkumartavalle suunnalle.
Kaikenlaista vaihto- ja matkatavaraa tarttuu helposti matkamiehen egon ympärille.
- Vanhan kristityn kunnia,
- ikääntyneen ihmisen kunnia
- lestadiolaisen kunnia
- "parannuksien teoistakin" tahtoo
väärän kunnian vyötärömakkara monilla lisääntyä huolestuttavasti. Melkoiset jenkkakahvat on monilla, ettei tulisi kuuloonkaan päästä Jeesus- ovesta sisälle. - kyllä hyvin
vihne kirjoitti:
ovat sevä. Teempä samalla kokeen saanko pari viestiä samalle minuutille.
Nyt ei ole koneet päällä, mutta 3 viestiä menee samalle minuutille helposti, kun kirjoittaa ne valmiiksi, tietenkin eri nimimerkeillä kuten jotkut tekevät.
Sitten vaan enteriä.
Töissä voisin ehkä kokeilla jokupäivä vaikka 10 koneen systeemiä.
Eihän enterin painamiseen mene kun vajaa sekuntti :)
Näin kun oikein virittelee, niin 60 viestiä paukahtaa samalle minuutille, olettaen tietenkin, että aloittaa juuri sopivasti, kun minuutti on vaihtunut. - tuntemaan
!Hallelujaa kirjoitti:
Kaikenlaista vaihto- ja matkatavaraa tarttuu helposti matkamiehen egon ympärille.
- Vanhan kristityn kunnia,
- ikääntyneen ihmisen kunnia
- lestadiolaisen kunnia
- "parannuksien teoistakin" tahtoo
väärän kunnian vyötärömakkara monilla lisääntyä huolestuttavasti. Melkoiset jenkkakahvat on monilla, ettei tulisi kuuloonkaan päästä Jeesus- ovesta sisälle.niin nuo kirjoituksesi ovat aivan itsestäsi.
Nöyristy ja rukoile ymmärrystä ! - olipas yllätys
Saara kirjoitti:
Niinpä se muuten onnistuisikin. Ei passaa minun "nörttejä" vastaan inttää tietokoneen mahdollisuuksista! ;)
Mutta niin tyhmä noissa asioissa olen, etten olisi tuota edes hoksannut, mutta ei ole kyllä ollut tarvettakaan ko. temppua käyttää!:-))
- !Hallelujaa
tuntemaan kirjoitti:
niin nuo kirjoituksesi ovat aivan itsestäsi.
Nöyristy ja rukoile ymmärrystä !Kyllä se olet juuri sinä joka joudut pudottamaan suuren lastin, jos meinaat päästä ahtaasta (Jeesus) portista sisälle. Ei auta ihmisopit ja ihmiskäskyt sinua kadotuksesta velikulta.
Tarvitaan sydämen usko Kristukseen. - "oviaukkoa"
kuitenkin on, kirjoitti:
Näin muodoin joudun elämään tuon "helvetin sontaluukun" kanssa samassa taloudessa, kunnes löydän tuon kierrätyskeskukseen kantamani oven, mikä minut pelastaisi.Kun puhutaan "ovesta" tarkoitetaan - yhteydestä riippuen - sekä suljettavaa oviaukkoa että esinettä, jolla aukko tai kulkuväylä suljetaan. Jos se ovi(aukko) on edelleen talossasi, niin toimit täysin ohjeiden mukaan, jos kuskaat sen kautta TV:n ulos. Tässä yhteydessä on näet täysin toissijaista, millaisella uksella olet oviaukon tukkinut. Voit käyttää käyttää sitä hyvin TV:n uloskantamiseen ilman vanhaa oveakin, jos sähköisestä tiedotusvälineestä on tullut sinulle sellainen "sontaluukku", että se uhkaa jo sielusi autuutta.
- !Hallelujaa
"oviaukkoa" kirjoitti:
Kun puhutaan "ovesta" tarkoitetaan - yhteydestä riippuen - sekä suljettavaa oviaukkoa että esinettä, jolla aukko tai kulkuväylä suljetaan. Jos se ovi(aukko) on edelleen talossasi, niin toimit täysin ohjeiden mukaan, jos kuskaat sen kautta TV:n ulos. Tässä yhteydessä on näet täysin toissijaista, millaisella uksella olet oviaukon tukkinut. Voit käyttää käyttää sitä hyvin TV:n uloskantamiseen ilman vanhaa oveakin, jos sähköisestä tiedotusvälineestä on tullut sinulle sellainen "sontaluukku", että se uhkaa jo sielusi autuutta.
On aivan yhdentekevää millä konstilla ihminen yrittää tulla vanhurskaaksi, jos hän on hylännyt Kristuksen tarjouksen lahjaksi saatavasta Jumalan armosta ja syntien anteeksiantamuksesta.
Kaikki on yhtä tyhjän kanssa, "saastainen vaate" sanoo veljemme Paavali.
- on henkilökohtaista
olemustasi ja toisten kyttäilyä :)
Jospa vaan keskittyisit siihen omaasi joka ei sekään ole kunnossa.- !Hallelujaa
Ja kuitenkin ollaan itse suuna päänä internetissä panettelemassa Jeesuksen seuraajia, se on vähintään kornia, etten sainoisi hyvin saatanallista touhua.
- tutkiskelemus
!Hallelujaa kirjoitti:
Ja kuitenkin ollaan itse suuna päänä internetissä panettelemassa Jeesuksen seuraajia, se on vähintään kornia, etten sainoisi hyvin saatanallista touhua.
kun sinä olet väärällä hengellä liikkeellä joka suorastaan on suora linja saatanasta, niin korniiko nyt korvien välissä?
- !Hallelujaa
tutkiskelemus kirjoitti:
kun sinä olet väärällä hengellä liikkeellä joka suorastaan on suora linja saatanasta, niin korniiko nyt korvien välissä?
Minussa asuu Krustus Pyhän Hengen todistamana.
Mieti omaa kohtaasi kuinka sinäkin pääsisit omavanhurskaudesta Jeesuksen opetuslapseksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446