Kertokaapa tarinoita ihmisistä jotka eivät pysty myöntämään olevansa väärässä vaikka ovat.
Johtaa yleensä tilanteeseen jossa kaikki huomaa kuinka yksi on pulassa ja sosiaalisista syistä sulkevat hänet suojelevaan vaippaan jossa hän saa olla "oikeassa" keskenään valitsemastaan asiasta.
Tuli mieleen tuosta tyypistä joka teki aloituksen lasten fyysisestä ohjaamisesta suhteessa väkivaltaan. Selvästi huomasi kuinka tyyppi ei osaa muuttaa totuuden edessä mielipidettään tai tehdä yhteistyötä vaan hakemalla hakee tietä olla yksin oikeassa.
Kyvyttömyys olla väärässä
6
224
Vastaukset
Mitäs tämä nyt on. Täällähän ovat kaikki muut täysin väärässä ja minä olen ainoana oikeassa aivan kaikessa.
- Elkotekki
Se ja häpeän välttely. Ne vaivaavat kaikkia muita täällä paitsi minua! Katsokaa ja huomatkaa.
En muista tilannetta, jossa olisit myöntänyt olevasi väärässä.
Tai sitten olen väärässä;)- Elkotekki
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
En muista tilannetta, jossa olisit myöntänyt olevasi väärässä.
Tai sitten olen väärässä;)Pitääkö tässä nyt myöntää? No teen sen ilomielin. Mutta: en muista tilannetta, jossa olisin ollut väärässä. Tulisipa sellainen tilanne. Kuka muu täällä voi myöntää olevansa väärässä? Kuka on myöntänyt?
Elkotekki kirjoitti:
Pitääkö tässä nyt myöntää? No teen sen ilomielin. Mutta: en muista tilannetta, jossa olisin ollut väärässä. Tulisipa sellainen tilanne. Kuka muu täällä voi myöntää olevansa väärässä? Kuka on myöntänyt?
vain miettiä, kun kehuit että myönnät helposti olevasi väärässä, mutten muistanut yhtään tilannetta. Mutta en ole varmaankaan lukenut kaikkia sun kirjoituksia ja olen siis väärässä:)
Ei ole esimerkkejä, kuka on myöntänyt, mulla on oikeasti aika huono muisti, eikä sellaiset jää niin mieleen. Se ei ole aina edes niin tärkeää, kuka on oikeassa, mulle. Tärkeämpää on että asiat vain menevät oikein.
mieleen, mutta puskista tehdyistä aloituksista sen verran (enkä nyt tarkoita mainitsemaasi keskustelua, kuten kohta huomaat) että joskus joku saattaa tehdä puskista kovinkin provokatiivisen aloituksen ja väitteen vain herättääkseen keskustelua. Kun keskustelu on syntynyt, hän häipyy paikalta myhäillen (?). Hän ei välttämättä sano mitään vastaväitteitäkään enää mihinkään allaolevaan vaan nauttii vain keskustelun aikaansaamisesta.Aloituksen väite voi olla myös aivan päinvastainen kuin hänen oma ajatusmallinsa...
Oleellista tässä siis tällaiselle aloittajalle varmaankin on, että aihe on hänelle tärkeä (ja ehkä epäselvä) ja hän haluaa aiheesta keskustelua, mikä ehkä selventää hänen omaa kantaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3798371Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732740- 131032
- 76978
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60883- 25866
- 55853
- 64832
- 46796
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72762