Pohdintaa

Papeete1

Ajatteletteko te ikinä, jos kuuntelette jotain miestä, joka puhuu/haukkuu/vatvoo eksäänsä, että siinä puhujassa saattaisi olla jotain "vikaa"? Alussahan sitä tietysti uskoo sitä omaa kaveriaan tai tuttuaan, mutta onko rajaa missä voisi epäilys herätä sen sun kaverin kertomuksista?

Tietäisit siis toisen osapuolen mutta et edes välttämättä toista. Tietäisit että erosta on vaikkapa 10v. Olet vaikkapa baarissa ja siellä se sun kaveri/tuttu kertoo sulle kaikkea mahdollista siitä eksästään, ihan mitä vaan, mutta yhteistä kaikelle on se että se on negatiivista.

Näkisit kun se eksä tulee sisään, ja huomatessaan sun pöydässä olevan miehen, se selvästi säikähtää kääntyykin koroillaan ja lähtee äkkiä ovesta ulos. Pöydässäsi oleva huutelee jotain sen perään, ja näkemisestä kimmastuneena aloittaa kunnon haukkumisen yms. pitkäksi aikaa. Jutut ei selvästi ole mitään kertomuksia riitelyistä tai tapahtumista vaan ihan yleistä haukkumista ja mustamaalausta.

Pohdin tässä vaan, että onko mitään mahdollisuutta, että joku voisi tajuta ettei kyseessä ole mikään normaali riitely, vaan sen sun pöydässä istuvan miehen ylläpitämä vainoaminen yms. johon ei se toinen pysty mitenkään vaikuttaan.
Että onko olemassa sellaista määrää, jonka jälkeen alatkin ajatteleen että se sun pöydässä olevan miehen käytös ei taidakkaan olla normaalia, ja saatappa jopa alkaa kyseenalaistaan niitä tarinoita?

Vai nieletkö ihan kaiken, ja jopa alat kaveria kompataksesi vaikkapa huuteleen sille naiselle jotain kun näet sen kadulla kävelemässä?

Vaikuttaako yhtään se, että aina kun siihen naiseen törmää, niin vaikka sille kuinka huudeltaisiin tms. niin se vaan yrittää selvästi pois tilanteesta ja lähtee pois eikä ala huuteleen takaisin. Pidetäänkö sitä silti riitelynä?

Onko olemassa mitään sanaa/lausetta tms. millä se nainen voisi teille tai muille tuntemattomille vinkata ihan parissa sekunnissa ettei ne asiat sitten ole sinnepäinkään mitä se sun kaveri/tuttu esittää, ja kaikkinainen sen miehen tukeminenkin alkamalla käyttäytyyn negatiivisesti naista kohtaan, onkin vain osa sen naisen kiusaamista, jota on jatkunut jo sen 10v.

Tämä olisi elintärkeää tietoa..

63

1508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina kun joku haukkuu exäänsä tai nykyistään, minulle tulee ensimmäisenä mieleen, että miksiköhän sen parinvalinta onkaan mennyt niin perseelleen.

Jos haukkuu vielä vuosienkin jälkeen, tunnen lähinnä sääliä, että joku on niin jämähtänyt menneisyyteensä, eikä osaa käsitellä tunteitaan päästäkseen elämässään eteenpäin.

• Papeete1

Sä et sitten ainakaan lähtisi mukaan siihen naisen haukkumiseen yms.?

Mites on.. sellaisia kuitenkin näkyy olevan, jotka lähtevät mukaan siihen miehen toimintaan vaikkei sitä naista tunne yhtään. Eikä tosiaan näe mitään kummankin puolen riitelyä/tappelua. Olisiko mitään ehdotusta millä ne voisi saada edes harkitseen sitä mahdollisuutta ettei kaikki ole siltä miltä se vaikuttaa. Saada ne edes lopettaan sen kanssahuutelun tms.

Uskokoon miestä jos haluaa mutta ei nyt ainakaan näkyvästi osallistuisi sen naisen vainoamiseen?

Miten semmoisen voisi sanomalla vinkata?

• Papeete1 kirjoitti:

Sä et sitten ainakaan lähtisi mukaan siihen naisen haukkumiseen yms.?

Mites on.. sellaisia kuitenkin näkyy olevan, jotka lähtevät mukaan siihen miehen toimintaan vaikkei sitä naista tunne yhtään. Eikä tosiaan näe mitään kummankin puolen riitelyä/tappelua. Olisiko mitään ehdotusta millä ne voisi saada edes harkitseen sitä mahdollisuutta ettei kaikki ole siltä miltä se vaikuttaa. Saada ne edes lopettaan sen kanssahuutelun tms.

Uskokoon miestä jos haluaa mutta ei nyt ainakaan näkyvästi osallistuisi sen naisen vainoamiseen?

Miten semmoisen voisi sanomalla vinkata?

Joku nainen aikoinaan sanoi, että on naisen oma oikeus haukkua exäänsä. Ei siihen toivota kavereiden lisähaukkuja vaan korkeintaan myötätuntoista nyökyttelyä. Minusta se on hyvä neuvo molemmille sukupuolille.

Ja milläkö ne saisi lopettamaan moisen? Kenties kysymällä, kuuluuko koko asia heille ja muistuttamalla, että asialla on ylensä kaksi puolta. Jos niillä on yhtään älliä päässä, niin luulisi ainakin pistävän ajattelemaan, että mitä hyötyä spontaanissa huutelussa on.

• scale

aina kaksi erilaista versiota, kertojasta riippuen. Totuus saattaa olla niiden kahden eri version puolivälissä, tai sitten se saattaa olla ihan päinvastoin, kuin asian esittäjä sen esittää.

Jos sitä exäänsä kovin innokkaasti haukkuu, niin mun mielestä se saattaa kertoa myös jotakin siitä haukkujasta. Ainakin sen, että se ihminen ei kovin helpolla osaa antaa anteeksi kokemiaan vääryyksiä.

Noissa asioissa mä en komppaile. Mä muodostan käsitykseni ihmisistä niiden sanomisien ja niiden tekemisien perusteella.

Olen itekkin ollut tuollaisen mustamaalauksen kohteena.

• Papeete1

On mutta varsinkaan tässä kohtaa mies ei viitsi kuulijoille kertoa niistä kokemistaan vääryyksistä esim. että ero tuli siksi kun sillä miehellä oli n. vuoden uusi tyttöystävä. Ja vaikka se mies on kuinka lähetelly vuosien varrella vuoronperään tappouhkauksia, ja välillä taas vakuuttaa suurta raukkauttaan ja halua palata yhteen, niin se vittumainen eukko ei suostu. Huutava vääryys!!! Siltä pohjalta sitten ponnistetaan, ja matkaan tarttuu kaikenlaista muutakin.

Keksikkö sä mitään nättiä tapaa vinkata kohteliaasti niille komppailijoille, että eipä kannattaisi. Kyseessä ei ole mikään riita vaan toisen ylläpitämä juttu johon toinen ei pysty vaikuttaa, koska toinen ei pysty päästään menneisyydestä irti.. ilmeisesti koska haluaisi yhteenpalata. Nainen ei tietenkään suostu (itsemurha ennemmin), ja sen vuoksi mies vainoaa.

Miten voi sanoa komppailijoille että antakaa nyt olla. Yhdessäkin epäreilussa vainoajassa on ihan liikaa, eikä missään nimessä huvita eikä pysty tarinaa 10 ihmiselle illassa selittään.

• scale
        Papeete1 kirjoitti:

On mutta varsinkaan tässä kohtaa mies ei viitsi kuulijoille kertoa niistä kokemistaan vääryyksistä esim. että ero tuli siksi kun sillä miehellä oli n. vuoden uusi tyttöystävä. Ja vaikka se mies on kuinka lähetelly vuosien varrella vuoronperään tappouhkauksia, ja välillä taas vakuuttaa suurta raukkauttaan ja halua palata yhteen, niin se vittumainen eukko ei suostu. Huutava vääryys!!! Siltä pohjalta sitten ponnistetaan, ja matkaan tarttuu kaikenlaista muutakin.

Keksikkö sä mitään nättiä tapaa vinkata kohteliaasti niille komppailijoille, että eipä kannattaisi. Kyseessä ei ole mikään riita vaan toisen ylläpitämä juttu johon toinen ei pysty vaikuttaa, koska toinen ei pysty päästään menneisyydestä irti.. ilmeisesti koska haluaisi yhteenpalata. Nainen ei tietenkään suostu (itsemurha ennemmin), ja sen vuoksi mies vainoaa.

Miten voi sanoa komppailijoille että antakaa nyt olla. Yhdessäkin epäreilussa vainoajassa on ihan liikaa, eikä missään nimessä huvita eikä pysty tarinaa 10 ihmiselle illassa selittään.

tyhmyys tiivistyy ja paskapäisyys ruokkii lisää paskapäisyyttä.

Paras keino olisi kunkin kanssa keskustella kahden kesken. Silloin ihmisen on pakko ajatella omilla aivoillaan, eikä niillä kollektiivisilla idioottiaivoilla.

• Papeete1
        scale kirjoitti:

tyhmyys tiivistyy ja paskapäisyys ruokkii lisää paskapäisyyttä.

Paras keino olisi kunkin kanssa keskustella kahden kesken. Silloin ihmisen on pakko ajatella omilla aivoillaan, eikä niillä kollektiivisilla idioottiaivoilla.

Parasta mutta se on myös mahdotonta. Niin ja kun ei sitä viitsi niitä asioita jankata ja lässyttäää. Mennyt mikä mennyt, eteenpäin pitäisi mennä. Jos jonkun tässä tapauksessa pitäisi selitellä niitä kokemiaan vääryyksiä, niin nainen olisi ehdottomasti se oikeampi henkilö niistä itkeen. Vääryydentekemissuhde on että naisen tekemää 1 huonoa juttua kohtaan mies on tehnyt 50. Nainen ei kuitenkaan mitään tosi isoa ole tehnyt esim. juossut vieraissa tms. Sekin oli sen miehen heiniä.

Jos nainenkaan ei enää välitä niistä, niin miksi kenenkään muunkaan pitäisi. Miehen pitäisi ainakin oikeasti pitää se pää kiinni, mutta kun ei kykene.

Eli.. ei niitä asioita yksinkertaisesti jaksa eikä voi vatvoa. Eikä edes huvita ventovieraille alkaa selitteleen jotain typerää juttua joka on tapahtunut joskus vuonna miekka ja kypärä. Jos niitä selittelisi 5 ihmiselle päivässä.. menis varmaan tunti per nenä, niin eipä sitten jäisi aikaa muuhun. Raflaillatkin muuttuisi painajaisiksi. Vatvoa nyt perskeles asiaa mikä ei kiinnosta. Ainoa mikä kiinnostaa on se että joku unohtaisi myös.

Niin.. kyllä se riittäisi kun saisi sen verran heitettyä epäilyksensiementä itään, että toinen avaisi silmät ja ajattelisi omilla aivoilla. Tai edes lopettaisi komppailun jonka voisi tulkita naista kohtaan kiusaamiseksi.

Pakko olla joku keino.. ei tästä muuten mitään tule!

• scale
        Papeete1 kirjoitti:

Parasta mutta se on myös mahdotonta. Niin ja kun ei sitä viitsi niitä asioita jankata ja lässyttäää. Mennyt mikä mennyt, eteenpäin pitäisi mennä. Jos jonkun tässä tapauksessa pitäisi selitellä niitä kokemiaan vääryyksiä, niin nainen olisi ehdottomasti se oikeampi henkilö niistä itkeen. Vääryydentekemissuhde on että naisen tekemää 1 huonoa juttua kohtaan mies on tehnyt 50. Nainen ei kuitenkaan mitään tosi isoa ole tehnyt esim. juossut vieraissa tms. Sekin oli sen miehen heiniä.

Jos nainenkaan ei enää välitä niistä, niin miksi kenenkään muunkaan pitäisi. Miehen pitäisi ainakin oikeasti pitää se pää kiinni, mutta kun ei kykene.

Eli.. ei niitä asioita yksinkertaisesti jaksa eikä voi vatvoa. Eikä edes huvita ventovieraille alkaa selitteleen jotain typerää juttua joka on tapahtunut joskus vuonna miekka ja kypärä. Jos niitä selittelisi 5 ihmiselle päivässä.. menis varmaan tunti per nenä, niin eipä sitten jäisi aikaa muuhun. Raflaillatkin muuttuisi painajaisiksi. Vatvoa nyt perskeles asiaa mikä ei kiinnosta. Ainoa mikä kiinnostaa on se että joku unohtaisi myös.

Niin.. kyllä se riittäisi kun saisi sen verran heitettyä epäilyksensiementä itään, että toinen avaisi silmät ja ajattelisi omilla aivoilla. Tai edes lopettaisi komppailun jonka voisi tulkita naista kohtaan kiusaamiseksi.

Pakko olla joku keino.. ei tästä muuten mitään tule!

sellainen minimissään 2,1metrinen kumppani joka pelkällä olemassaolollaan huokuu välitöntä väkivallan uhkaa ympärilleen.

Sitten se exäkin älyää pitää turpansa tukossa. Siinä on vaan sellainen ongelma, että ne isot kaverit on yleensä lepposia tyyppejä, kun niillä ei ole alemmuuskompleksia.

Mut oikeesti se kusipää on kusipää varmaan kuolemaansa saakka. Joten ainut mahdollisuus on kerran selittää komppikerholle juttu ja olettaa, että se exä ei saa itelleen uunotettua uutta komppilukerhoa.

• Papeete1 kirjoitti:

Taidatkin puhua itsestäsi ja exästäsi? Vastaus on joka tapauksessa sama.

• Papeete1
        scale kirjoitti:

sellainen minimissään 2,1metrinen kumppani joka pelkällä olemassaolollaan huokuu välitöntä väkivallan uhkaa ympärilleen.

Sitten se exäkin älyää pitää turpansa tukossa. Siinä on vaan sellainen ongelma, että ne isot kaverit on yleensä lepposia tyyppejä, kun niillä ei ole alemmuuskompleksia.

Mut oikeesti se kusipää on kusipää varmaan kuolemaansa saakka. Joten ainut mahdollisuus on kerran selittää komppikerholle juttu ja olettaa, että se exä ei saa itelleen uunotettua uutta komppilukerhoa.

Joo, joku Bandidos viereen niin eiköhän rauhota tilannetta :)
        Eihän sen tarttisi mitään tehdä, kun on vaan tarpeeksi pelottavan näköinen ilmestystä jotta sillä on se ennaltaehkäisevä vaikutus.

Harmi kun niitä ei joka oksalla kasva. Niin ja kamalaa jos se alkaa vaatiin jotain suojelupalkkiota esim. seksin tai seurustelun merkeissä. Köh..

Mä olen ajatellut että keksisiköhän itselleen jonkun mielikuvituspoikakaverin eli pistäisi vaan jutun liikkeelle että seurustelun. Se voisi ainakin auttaa siihen, että eksä tajuaa että mulla on muut mielessä eikä takasinpalaamista tarvi haaveilla.

Rauhoittuiskohan se yhtään? Siinä voi kyllä käydä sitten niin että se taas "tuntee" sen mun (mielikuvitus)poikakaverin ja alkaa sitä haukkuun ja levittään lisää tarinoita.

Huoh.. on tää vaikeeta :(

• Papeete1
        Ratikkakuski kirjoitti:

Taidatkin puhua itsestäsi ja exästäsi? Vastaus on joka tapauksessa sama.

Sä olet selvännäkijä :)

• teme.

miehelle, joka on kaverisi (tms.?), että "tukippa nyt turpasi. Minä en ole nähnyt mitään syytä, jonka vuoksi voisit tuota naista haukkua. Sitä paitsi hän näyttää oikeastaan pelkäävän sinua. Alan olla varma, että kaikki tuo vihasi naista kohtaan on vain ja ainoastaan sinun henkilökohtainen ongelmasi. Soittele, kun olet kasvanut aikuiseksi. Ja sinä maksat minunkin ravintelilaskuni, ni perkele."

Emme miehet ymmärrä hienovaraisia vihjeitä.

En mä ehkä lukenut viestiäsi tarpeeksi tarkkaan, mut äkkiseltään näen tilanteen näin.

• Papeete1

Tarinan nainen ei kuulu siihen porukkaan joka haukkuu jotain, vaan on se haukuttava :)

Mutta jos komppikavereissa on miehiä niin joku suora sanomisjuttu olisi paikoillaan?

• teme.
        Papeete1 kirjoitti:

Tarinan nainen ei kuulu siihen porukkaan joka haukkuu jotain, vaan on se haukuttava :)

Mutta jos komppikavereissa on miehiä niin joku suora sanomisjuttu olisi paikoillaan?

että "aika noloa jätkät haukkua naista, josta ette kuitenkaan tiedä yhtään mitään".

• Papeete1
        teme. kirjoitti:

että "aika noloa jätkät haukkua naista, josta ette kuitenkaan tiedä yhtään mitään".

Miehiin, kiitti vinkistä. Mites naiset, niitäkin meinaan on ja ne osaa olla to-del-la mukavia kun yrittävät päästä sen suosioon? :)

• teme.
        Papeete1 kirjoitti:

Miehiin, kiitti vinkistä. Mites naiset, niitäkin meinaan on ja ne osaa olla to-del-la mukavia kun yrittävät päästä sen suosioon? :)

suosioon ne naiset yrittävät? Sen vittumaisen miehen vai kiusatun naisen?

Hitto minen tajua. :D

• Papeete1
        teme. kirjoitti:

suosioon ne naiset yrittävät? Sen vittumaisen miehen vai kiusatun naisen?

Hitto minen tajua. :D

Senkin mies :)

Tietysti yrittävät sen ihan baarin alfauroon eli eksäni suosioon. Siihen pääsee ilmeisesti osallistumalla aktiivisesti minun mustamaalaukseen ja kiusaamiseen. Vaikkei mua siis edes tunneta kuin korkeintaan ulkonäöltä. Onpa muutamat joutunut eka kysyyn että oletko sä se ja se.. ja sitten avaudutaan oikein huolella. Tarinasta mä en yleensä löydä mitään tuttua kuin korkeintaan tarinan parin henkilön nimistä :)

• teme.
        Papeete1 kirjoitti:

Senkin mies :)

Tietysti yrittävät sen ihan baarin alfauroon eli eksäni suosioon. Siihen pääsee ilmeisesti osallistumalla aktiivisesti minun mustamaalaukseen ja kiusaamiseen. Vaikkei mua siis edes tunneta kuin korkeintaan ulkonäöltä. Onpa muutamat joutunut eka kysyyn että oletko sä se ja se.. ja sitten avaudutaan oikein huolella. Tarinasta mä en yleensä löydä mitään tuttua kuin korkeintaan tarinan parin henkilön nimistä :)

päivää. Naiset ovat joskus hulluja. En voi käsittää. Enkä puhu sinusta.

Sano mimmilöille, notta "miks te minusta puhutte? Ettekste oo enemmän kiinnostuneita tosta äijästä. Voisko olla niin, että mennyt olis mennyttä ja nyt olis nyt? Ei mullakaan oo mitään teitä vastaan, enhän me edes tunne teitä, joten miten voiskaan olla". Ole iisisti, koska jos kilahdat, niin sä häviät sen homman saman tien.

Mut joo, mä oon juntti näissä suhdekuvioissa(kin). Sori, baby. :)

• Papeete1
        teme. kirjoitti:

päivää. Naiset ovat joskus hulluja. En voi käsittää. Enkä puhu sinusta.

Sano mimmilöille, notta "miks te minusta puhutte? Ettekste oo enemmän kiinnostuneita tosta äijästä. Voisko olla niin, että mennyt olis mennyttä ja nyt olis nyt? Ei mullakaan oo mitään teitä vastaan, enhän me edes tunne teitä, joten miten voiskaan olla". Ole iisisti, koska jos kilahdat, niin sä häviät sen homman saman tien.

Mut joo, mä oon juntti näissä suhdekuvioissa(kin). Sori, baby. :)

Miehet sortuu tuohon samaan että varmaankin voi sanoa että jotkut ihmiset ovat erittäin helposti johdateltavissa. Mä vielä jotenkin käsitän sen uskomisen näkemättä, mutten enää tota että mitään muuta tietoa ei ole kuin toisen jutut, ja sitten katsotaan oikeudeksi ja velvollisuudeksi lähteä niitä selvittämään.

Ne jutut on aina niin epäreilujakin että tekisi mieli alkaa välillä kirkuun suoraa huutoa. Mutta joo.. teen mä mitä vaan niin omaan nilkkaan napsahtaa. Jos pahimman huutajahaukkujahuorittelijan haastaa oikeuteen niin varmuus saadaan heti.. "joo-o on se ihan paska ämmä. Nytkin haastoi oikeuteen vaikken mitään tehnyt, paitsi mielipiteeni ilmoitin ihan nätisti niistä sen toimista mun kaveria kohtaan.."

Aaaarghhh... Murrrr... Grrrr...!!!!!!!!!

Et sä höppänä mikään juntti ole :)

• minusta ei saa edes kuuntelijaa, jos aloitetaan yksipuolinen monologi exästä ja nimenomaan negatiivisessa sävyssä. Positiivista jaksaa ehkä hetken pidempää, mutta ylipäätään toisista ihmisistä puhuminen tai heidän asioiden vatvominen ei minua kiinnosta ja näin ollen vedän nopeaan johtopäätöksen, että sitä kautta ei koskaan ilmene absoluuttinen totuus.

Ajattelen niin, että mitä enemmän ihminen puhuu exästä pahaa, niin sitä enemmän hänessä(puhujassa) itsessään on vikaa tai muuten pakka sekaisin.

Normaalina riitelynä pidän sellaista, mitä ei käydä julkisesti/julkisella paikalla. Eli en muodosta yhtään mitään mielikuvaa puheen kohteesta toisen puheiden perusteella. Elämä on vain näyttänyt, että lähes poikkeuksestta se annettu kuva (paskan)puhumisen kohteesta osoittautuu ihan vääräksi.

Mulla aktivoituu välittömästi toinenkin aivotumake, kun puheet alkaa sivuuttamaan jotakin ihmistä, enkä todellakaan kuuntele sinikorvaisesti. Aika äkkiä kommentoin tällaisessa tilanteessa, ettei minua kiinnosta vatvoa toisia ihmisiä selän takana ja jos ei muu auta niin kaikkoan toisaalle. Puhuminen ei vaikuta minun mielikuvaan tai ennakkoasenteeseen toisesta ihmisestä. Luotan edelleen siihen, että osaan itse tutustua ihmiseen, jos tilanne tulee eteen.

"Onko olemassa mitään sanaa/lausetta tms. millä se nainen voisi teille tai muille tuntemattomille vinkata ihan parissa sekunnissa ettei ne asiat sitten ole sinnepäinkään mitä se sun kaveri/tuttu esittää"

Nainen voi olla minun suhteeni luottavainen, en ole muodostanut/muuttanut hänestä henkilökuvaa kenenkään juttujen perusteella ja todistukseksi riittää, että niin kovin joku yritti muuttaa/vaikuttaa minun mielikuvaani.

• Papeete1

Oletkin fiksu jolla älli pelaa :) Niistä kaikista muista ei valitettavasti voi sanoa ihan samaa :(

Mutta on lohdullista tietää että on olemassa mahdollisuus ettei kaikki niele ihan mitä vaan.

• Papeete1 kirjoitti:

Oletkin fiksu jolla älli pelaa :) Niistä kaikista muista ei valitettavasti voi sanoa ihan samaa :(

Mutta on lohdullista tietää että on olemassa mahdollisuus ettei kaikki niele ihan mitä vaan.

todella vaikea tilanne, jos joku ottaa elämäntehtäväkseen mollata toista :(

Mä kuitenkin luulen, että niitä on marginaalinen osuus, ketkä nielee kaiken kyseenalaistamatta jonkun puheita. Toiset saattaa kuunnella ja olla joo-miehenä, mutta illan hämärinä tunteina sisimmässään miettivät, että mitähän se höpisi taas...

• Papeete1
        suminagashi kirjoitti:

todella vaikea tilanne, jos joku ottaa elämäntehtäväkseen mollata toista :(

Mä kuitenkin luulen, että niitä on marginaalinen osuus, ketkä nielee kaiken kyseenalaistamatta jonkun puheita. Toiset saattaa kuunnella ja olla joo-miehenä, mutta illan hämärinä tunteina sisimmässään miettivät, että mitähän se höpisi taas...

Tiedätkö.. mä olen oiekasti niin väsynyt tähän juttuun, ja siihen ettei se näytä ikinä loppuvan. Sen takia mua ei oikeastaan enää kiinnosta kuka mitäkin uskoo. Uskokoon luonnehäiriöistä alkkista jos haluaa, ihan rauhassa. Enkä mä jaksa enää yrittää sitä totuutta puhua enkä muutenkaan välittää. Maailman inhottavinta on mennä johonkin baariin hauskaa pitää kavereitten kanssa. Pöytään pelmahtaa uppo-outo mies/nainen joka alkaa inhottavalla syyttävällä asenteella haukkuun/kyseleen jotain semmoista mitä et ole ikinä edes kuullutkaan. Esim. olet ollut matkoilla Espanjassa 2 viikkoa, ja nyt väitetään että oletkin sinä aikana tehnyt taas jotain ihan ihmeellistä paikan päällä. Mitään mitä sanot ei uskota.. ja homma meinaa mennä riidaksi tai jopa menee. Koko ajan sitä vaan ajattelee että mitä vittua nää noille kuuluu, en ole niille tilivelvollinen ja eikä ne nyt mitään tajua ja eikö edes halua!!!??

Puolen tunnin päästä tulee seuraava jonkun omituisen väitteen kanssa..

Sitten taas seuraava..

Sitten taas..

Ainoa mitä mä haluaisin olis se että se komppikuoro pitää päänsä kiinni. Että niihin voisi edes istuttaa epäilyksensiemenen ettei kaikki välttämättä olekkaan ihan niin. Ettei tarvi jauhaa asioista jotka ei oikeastaan muille kuulu, mitkä ei yleensä pidä edes paikkaansa jne.

Mä haluan unohtaa koko asian enkä vatvoa sitä :(

• Vai yleisesti?

josta Sinä kerroit olevan 5 cm:n korkuinen nivaska oikeuden pöytäkirjoja?

• Papeete1

Tyypistä. Pitäiskös niistä ottaa kopiot ja jakaa kylällä, että porukka tajuaa ettei se nyt mikään pulmunen ole vaikka sellaisen kuvan antaa. Kun sehän on niin kiva ja mukava mies joka jaksaa ryypätäkkin. Oikein hyvä seuramies. Sellaisesta on vaikea kuvitella mitään..

Jooei.. jotain muuta pitäisi keksiä.

• Unohda.

Mies on karismaattisempi kuin sinä. Älä ole niin kilpailuhenkinen.

• Papeete1

Joo, mä olen sen hyväksynyt jo. Nyt tarttis vaan sen karismaattisen mielenkiinto saada käännetyksi jonnekkin muualle :)

• Unohda.
        Papeete1 kirjoitti:

Joo, mä olen sen hyväksynyt jo. Nyt tarttis vaan sen karismaattisen mielenkiinto saada käännetyksi jonnekkin muualle :)

imagotappiosi, et pyrkisi tunkeutumaan miehen reviirille ja saamaan häntä kiinnostumaan muusta.
        Ongelmasi on oma kilpailuhenkisyytesi.

• Papeete1
        Unohda. kirjoitti:

imagotappiosi, et pyrkisi tunkeutumaan miehen reviirille ja saamaan häntä kiinnostumaan muusta.
        Ongelmasi on oma kilpailuhenkisyytesi.

Vai niin.

• haukkumistilanteessa. Kun joku ihminen haukkuu ex:äänsä, ympärillä olevat tyypit alkavat helposti kuulla valikoivasti. Kuullaan niitä samoja juttuja mistä on itselle jäänyt hampaankoloon omista ex:istä. Mitä epämääräisempi ilmaisu tyyliä "huora" "kusipää" jne. niin sitä helpompi samaistua ja nyökytellä. Näitä komppauskavereita on mukava haalia ympärilleen ja juuri niille valitella ex:istään. Jos joku alkaa vänkäämään vastaan, niin sille ei enää viitsitä valitella ex:n surkeutta. Se on kaveri, joka ei "ymmärrä" valittajaa... Raadollista meininkiä. Jos haukkujan päässä ei kauheasti liiku, on kai turha odottaa että hän keräisi ympärilleen sen ihmeellisempää porukkaa... Kannattaa jatkaa vain elämää eteenpäin ja jättää omaan arvoonsa tyyppi ja pesaajat, antaa niiden muhia omissa katkerissa liemissään.

• Papeete1

Todella totuudenmukaiselta. Varmasti juurikin tuo "Kuullaan niitä samoja juttuja mistä on itselle jäänyt hampaankoloon omista ex:istä. Mitä epämääräisempi ilmaisu tyyliä "huora" "kusipää" jne. niin sitä helpompi samaistua ja nyökytellä."
        aiheuttaa sen komppaushalun väittämättä yhtään että kenestä puhutaan ja mahtaako olla totta. Tottahan se toki on kun mukava ryyppykaveri niin sanoo, ja oma eksäkin (muistaakseni) teki jotain sellaista. Akat on kaikki samanlaisia!!

Tuolla jo jossain mainitsinkin että mulla on julkinen työ ja se altistaa mut sitten näille hyökkäyksille. Sillä sitten herää halu nyt ainakin sen verran niille vihamielisille omiansa höpötteleville sanoa, että kuvitelkoot päässään mitä tykkää jos ei kerran älli riitä mutta jättäisi mut rauhaan. Siis mukavaa olisi jos sen epäilyksensiemen saisi päähän itään, ettei nyt ihan kaikkea purematta niele eikä varsinkaan lähde kiusaamiseen mukaan.

• Papeete1 kirjoitti:

Todella totuudenmukaiselta. Varmasti juurikin tuo "Kuullaan niitä samoja juttuja mistä on itselle jäänyt hampaankoloon omista ex:istä. Mitä epämääräisempi ilmaisu tyyliä "huora" "kusipää" jne. niin sitä helpompi samaistua ja nyökytellä."
        aiheuttaa sen komppaushalun väittämättä yhtään että kenestä puhutaan ja mahtaako olla totta. Tottahan se toki on kun mukava ryyppykaveri niin sanoo, ja oma eksäkin (muistaakseni) teki jotain sellaista. Akat on kaikki samanlaisia!!

Tuolla jo jossain mainitsinkin että mulla on julkinen työ ja se altistaa mut sitten näille hyökkäyksille. Sillä sitten herää halu nyt ainakin sen verran niille vihamielisille omiansa höpötteleville sanoa, että kuvitelkoot päässään mitä tykkää jos ei kerran älli riitä mutta jättäisi mut rauhaan. Siis mukavaa olisi jos sen epäilyksensiemen saisi päähän itään, ettei nyt ihan kaikkea purematta niele eikä varsinkaan lähde kiusaamiseen mukaan.

joihinkin voi tehota joku napakka lause (sait jo jotain vinkkejä) mutta jotkut vaan on toivottomia tapauksia. Omassa pikku maailmassa on mukava elellä komppikavereiden turvallisessa huomassa. Niistä voi olla hyötyä, kun itsellä on haukkumistarpeita:/

• Papeete1
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

joihinkin voi tehota joku napakka lause (sait jo jotain vinkkejä) mutta jotkut vaan on toivottomia tapauksia. Omassa pikku maailmassa on mukava elellä komppikavereiden turvallisessa huomassa. Niistä voi olla hyötyä, kun itsellä on haukkumistarpeita:/

Tää puuha vaikuttaa. Mä ymmärtäisn ohimenevän suuttumisen, mielellään toisen aiheuttamasta pahasta johtuen, mutten tätä enää mitenkään. Tätä ei oikeasti enää kukaan tajua, joka on hieman enemmän kärryillä. Joku stalkkerikin sanoi täällä kerran, että kohtuullisen stalkkeroinnin raja on 5v, ja sitten pitää etsiä jo uusi kohde :)

• random_N

Tuo on niin totta!

• Papeete1 kirjoitti:

Tää puuha vaikuttaa. Mä ymmärtäisn ohimenevän suuttumisen, mielellään toisen aiheuttamasta pahasta johtuen, mutten tätä enää mitenkään. Tätä ei oikeasti enää kukaan tajua, joka on hieman enemmän kärryillä. Joku stalkkerikin sanoi täällä kerran, että kohtuullisen stalkkeroinnin raja on 5v, ja sitten pitää etsiä jo uusi kohde :)

toivottavasti saisit jotain kautta etäisyyttä tyyppiin ja omaan elämään mukavia juttuja, jaksamista!

• Papeete1
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

toivottavasti saisit jotain kautta etäisyyttä tyyppiin ja omaan elämään mukavia juttuja, jaksamista!

Siinä vaiheessa kun viimeinenkin pikkutirppa lentää pesästä, niin meikä muuttaa Mexikoon!! Tulkoon sinne äijä kitiseen jos osaa ja pystyy, eikä komppikavereiden kännipäissään keksimät "sarjassamme uskomattoamia tarinoita" -jututkaan enää haittaa yhtään :D

• random_N

Enpä osaa ihan helposti kuvitella itseäni huutelemassa jonkun ventovieraan perään jos ei se käsilaukkuani ole juuri kaapannut. Eli on aika ala-arvoista toimintaa solvata vierasta ihmistä jonkun muun arvioinnin (dumauksen) pohjalta.

Ja eihän jossain kymmenen vuoden takaisissa asioissa roiku kuin ketkeroineet nitropissikset ja luuseriäijät eli suoraan mappi ööhön heittäisin ruikuttajan. Oli asiat menneet miten vain niin normaalipirkot ja -jampat elää elämäänsä eteenpäin.

Akuutissa erossa saa kamut vähän purkaa höyryjä, mutta silloinkaan en mene siihen mukaan, jos ei minuun liity se kumppani. Joskus on tilanteita joissa sanon suoraan ajatukseni mutta en silloinkaan sen ihmeemmin profiloi kumppaneita.

• Papeete1

Siihen lähtisi ellen nyt tosiaan olisi itse omin silmin todistanut jotain sattuvaa, josta sitten väännetään. Kyllä mä kaveria puolustan mutta vasta sitten kun olen melekimpä omin silmin nähnyt ekaksi miten se asia on.

Mitäs mieltä sä olet siitä, että millä keinolla ne asiattomat huutelijat saisi hiljaiseksi, kun ei kuitenkaan viitsi alkaa tarinaa kertoon tai yrittään oikea valheellisia juttuja (niitä on ziljoonia joten ei kannata vaivautua)

• random_N
        Papeete1 kirjoitti:

Siihen lähtisi ellen nyt tosiaan olisi itse omin silmin todistanut jotain sattuvaa, josta sitten väännetään. Kyllä mä kaveria puolustan mutta vasta sitten kun olen melekimpä omin silmin nähnyt ekaksi miten se asia on.

Mitäs mieltä sä olet siitä, että millä keinolla ne asiattomat huutelijat saisi hiljaiseksi, kun ei kuitenkaan viitsi alkaa tarinaa kertoon tai yrittään oikea valheellisia juttuja (niitä on ziljoonia joten ei kannata vaivautua)

Luulen että ainoa keino on asiallinen vuorovaikutus huutelijoiden kanssa, mutta toisaalta tuntuisi ettei kannata tuhlata ruutia moisiin kansalaisiin.

Jos osuu kohdikkain niin on vain asiallinen ja lähtee sitten omiensa pariin. Kaikki sanailut ja väännöt ovat vain omiaan lisäämään vettä myllyyn. Villi veikkaukseni kun on, että ne huutelijat tuntevat tämän vanhojenkaivelijan paraatipuolen ja että heillä on samoja mustahkoja alueita persoonassaan ja/tai elämässään kuin sillä kamullaan.

-> Kynnys aidosti eläytyä siihen parjatun osaan on kova, koska se edellyttäisi myös OMAN elämän kulkuun liittyvien asioiden uudelleen puntarointia.

Eli lutkailulla avioliitostaan lähtenyt baariystävätär haluaakin uskoa että myös kaverin mies oli impo narsisti, jolle ei olisikaan kannattanut uhrata enää päivääkään. Ja viinaanmenevä nyrkkisankari on hanakka nielemään karaokekaverin kertomuksen niuhottavasta eksästä, joka anoo miestä takaisin. Rästielarit muuttuvat noissa versioissa turhamaisen naisen hepeneiden rahoittamiseksi, naisen ostamien tarvikkeiden palauttaminen vuosia myöhässä miehen armopaloiksi ja jäätävän asiallinen puhelinkeskustelu jossa eksä käy läpi välttämättömiä lapsiin liittyviä asioita onkin naisen kiimaista mourunaa jossa anellaan maailman parhaalta panomieheltä kyytiä vanhojen aikojen muistoksi.

Kaveripiiri joka noihin uskoo tarvitsee sitä tulkintaa maailmasta kestääkseen OMAA elämäänsä. Me jotka emme tarvitse pääsemme vähemmällä kun annamme sen kansanosan muhia siellä omassa pandoran lippaassaan.

Eli jos vaan suinkin jaksat niin anna asian olla, ei normi-ihmiset niitä höpinöitä usko ja onko jollain hömpömpööporukalla niin väliä?

• Papeete1
        random_N kirjoitti:

Luulen että ainoa keino on asiallinen vuorovaikutus huutelijoiden kanssa, mutta toisaalta tuntuisi ettei kannata tuhlata ruutia moisiin kansalaisiin.

Jos osuu kohdikkain niin on vain asiallinen ja lähtee sitten omiensa pariin. Kaikki sanailut ja väännöt ovat vain omiaan lisäämään vettä myllyyn. Villi veikkaukseni kun on, että ne huutelijat tuntevat tämän vanhojenkaivelijan paraatipuolen ja että heillä on samoja mustahkoja alueita persoonassaan ja/tai elämässään kuin sillä kamullaan.

-> Kynnys aidosti eläytyä siihen parjatun osaan on kova, koska se edellyttäisi myös OMAN elämän kulkuun liittyvien asioiden uudelleen puntarointia.

Eli lutkailulla avioliitostaan lähtenyt baariystävätär haluaakin uskoa että myös kaverin mies oli impo narsisti, jolle ei olisikaan kannattanut uhrata enää päivääkään. Ja viinaanmenevä nyrkkisankari on hanakka nielemään karaokekaverin kertomuksen niuhottavasta eksästä, joka anoo miestä takaisin. Rästielarit muuttuvat noissa versioissa turhamaisen naisen hepeneiden rahoittamiseksi, naisen ostamien tarvikkeiden palauttaminen vuosia myöhässä miehen armopaloiksi ja jäätävän asiallinen puhelinkeskustelu jossa eksä käy läpi välttämättömiä lapsiin liittyviä asioita onkin naisen kiimaista mourunaa jossa anellaan maailman parhaalta panomieheltä kyytiä vanhojen aikojen muistoksi.

Kaveripiiri joka noihin uskoo tarvitsee sitä tulkintaa maailmasta kestääkseen OMAA elämäänsä. Me jotka emme tarvitse pääsemme vähemmällä kun annamme sen kansanosan muhia siellä omassa pandoran lippaassaan.

Eli jos vaan suinkin jaksat niin anna asian olla, ei normi-ihmiset niitä höpinöitä usko ja onko jollain hömpömpööporukalla niin väliä?

KUin olla ja voi. En mä muuten välittäisi, kun en tuolle mitään voi, mutta haluaisin että ne jättää mut rauhaan. En mä tosiaan jaksa niiden huuteluita kuunnella, enkä asiasta niiden kanssa puhua. Mä kun en haluaisi oikeasti edes muistaa olleeni sen miehen kanssa. Kaikkinainen jatkuva vatvominen vaan pitää aihetta mielessä, ja se ei ole hyvä.

Niin.. että tärkeää tässä on vaan se että miten saa ne asiaan kuulumattomat hiljaiseksi. Haukkukoot, kuhan tekee sen siellä omissa piireissä eikä varsinkaan lähtis niiden jorinoitten perusteella mihinkään kostoiskuihin mukaan jne.

• vain uskoa sun versio

tästä tapahtuneesta tarinasta?

;)

• :-I

kuinkas muutenkaan. Olemmehan hänen kavereitaan, joten kyseenalaistaminen olisi TÖRKEÄÄ.

• Papeete1

Jos oikein tarkkaan lukee, niin huomaa kyllä mikä on kysymys. Tai siis kysymykset.

Noinniinku yleisesti ottaen olen itse hanakampi uskoon sitä, joka haluaa lopettaa homman, kuin sitä joka vaan jatkaa ja jatkaa.

• kysyn vaan

- tai millaisissa piireissä exäsi liikkuu?
      Ovatko ne piirit verrannollisia tämän palstan työssäkäyvien akateemisten piireihin?
      Voisit kysyä alkoholiongelmaisten palstalta, jos nyt käsitin oikein, että alkoholi on vahvasti mukana noissa piireissä, mistä kyselet.

• Papeete1

Kysymys on hyvin epäoleellinen eikä liity tähän asiaan sen kummoisemmin. Vastauksena voisi sanoa että kyseessä ei ole mun piirit, ja toiset taas on laidasta laitaan. Alkkis muuten voi käydä myös töissä.

• Jihuuu

Kyseenalaistan ihmistä heti ja tarvitsen jopa todisteita uskoakseni. Usein jos toista vain haukutaan ja solvataan, riippuen vielä millä tavoin niin alan epäillä että toinen katkerana motkottaa. Jos on kuitenkin seurustellut sen exänsä kanssa, jopa asunut yhdessä ja tehnyt lapsia, niin mahtaako se toinen niin läpimätä kuitenkaan olla? Omasta exästäni, esikoiseni isästä erotessani ajattelin että hän olisi hyvä isä erosta huolimatta. Muutama viikko menikin rauhallisesti, mikä johtui siitä ettei hän tajunnut että tarkoitin todella eroamme vaan hän yhä suunnitteli yhteistä tulevaisuutta. Jälkeenpäin hän sitten väitti että eromme oli ollut tiedossa jo lapsen raskausajasta lähtien ja hän olisi minut jättänyt jos en olisi ollut raskaana, vaikka silloinkin se oli hän joka minua useat kerrat aneli etten häntä jättäisi..

Eron jälkeen hän katkeroitui niin että haukkui minut ympäriinsä, uusi puoliso on niellyt kaiken ja sen perusteella ohjeistanutkin minua (esim. kehoittanut löytämään keinoja aggressioitten hallintaa, kun ex on kertonut että olen ollut suhteemme aikana kuulemma raivohullu mutta itse ilmeisesti unohtanut kertoa alkoholisimistaan sekä siitä miten on käynyt minuun käsiksi juuri ennen eroamme) Eikä se exälle riittänyt, lähti tekemään lastensuojeluilmoituksiakin joissa luonnollisesti todettiin että aihetta seurantaan ei ole, mutta tästä huolimatta ex oikeudessakin tuomarin edessä sanoi että hän ei sitä voi uskoa ja hänen mielestään elämääni pitäisi seurata.. Harmi että hänen vaimonsa oli oikeudessa vain n. 10-15min todistamassa (asioita tyyliin "kuulemma") eikä ollut kuulemassa sitä muuta, missä ex jäi monet kerrat kiinni valheistaan. Ex kilahti siinä kohtaa, kun hänet jätettyäni aloitin uuden suhteen. Toivoin vilpittömästi hänelle uutta parisuhdetta jotta hän jättäisi minut rauhaan, mutta eipä jättänyt vaikka pukkasi naisensa raskaaksi ja meni naimisiinkin. Sääliksi käy hänen vaimoaan kun ei tiedä mitä rakas aviomiehensä selän takana touhuaa..

Kyseisestä perskärpäsestä erottuani tapailin hetken aikaa miestä, joka puhui exästään ihan nätisti mutta kertoi miten suhde oli päättynyt kun nainen petti häntä. Mies oli oikein vakuuttava ja surullisen oloinen asiasta. Meni jokunen viikko ja äijä alkoi saada kilahtelevia mustiskohtauksia, vaikka liikuin vapaa-ajallani vain hänen kanssaan. Sen lisäksi hän alkoi levitellä kavereilleen ja tutuilleen juttuja (ja huusi niitä päin naamaa minulle) miten minä kuulemma makaan muitten miesten kanssa, vaikka olen hänen kanssaan. Pistin homman poikki ja sain selville että hän oli käyttäytynyt samoin sen exänsä se toisen exänsä kanssa.. ja jälleen kerran hänellä oli yksi exä lisää joka hänen mielestään oli häntä pettänyt.......

Mutta suurin osa naisista tuntuu olevan sokeita ja uskovan kaiken mitä joku, ah heille sillä hetkellä niin ihana mies sepustaa. Sitten on kiva syyllistää sitä vainottua, että "eihän kukaan nyt tyhjästä tuollaista keksi tai tee" Mulla on siitä paperilla todisteet että oma exäni on tehnyt.

• Papeete1

Sulla on tietotaitoa asiasta. Huomasin että sulla on jopa samantyylisiä kokemuksia kuin mulla. On näköjään tuon tyylin miehillä samat oireet, ja niitä palvovilla eukoilla :)

Rasittavaa sakkia, ja sitten ihmetellään miksi mua ei ihmeemminen kiinnosta kokeileen löytyiskös selväpäisempää miestä. Ei kiitos.. täytyy eka odottaa että tää paranee tai kuolee jotta jaksaa uutta ihmetellä. Mikään ei olisi kamalempaa kuin törmätä toiseen samanlaiseen ja sitten perässä pyörisi kaksi vatipäätä. Voi iik :)

• Jihuuu
        Papeete1 kirjoitti:

Sulla on tietotaitoa asiasta. Huomasin että sulla on jopa samantyylisiä kokemuksia kuin mulla. On näköjään tuon tyylin miehillä samat oireet, ja niitä palvovilla eukoilla :)

Rasittavaa sakkia, ja sitten ihmetellään miksi mua ei ihmeemminen kiinnosta kokeileen löytyiskös selväpäisempää miestä. Ei kiitos.. täytyy eka odottaa että tää paranee tai kuolee jotta jaksaa uutta ihmetellä. Mikään ei olisi kamalempaa kuin törmätä toiseen samanlaiseen ja sitten perässä pyörisi kaksi vatipäätä. Voi iik :)

Eräällä suljetulla keskustelupalstalla on tullut kirjoiteltua ja välillä on jopa pelottavaa, kun lukee toisten kokemuksia jotka ovat ihan identtisiä oman kanssa. Mun exähän oli silmissäni ihan normaali erotessamme, kaikki alkoi vasta eron jälkeen. Ihmisen psyyke on yllättävä. En ole psykologi mutta muistan muutamalta psykologian kurssilta juttuja jotka sopivat hyvin exään.. kyllähän sitä ihmiset pienemmistäkin asioista herkemmin syyttävät toista, kuin katsovat peiliin ja myöntävät itse olleensa syyllisiä johonkin.

• Papeete1
        Jihuuu kirjoitti:

Eräällä suljetulla keskustelupalstalla on tullut kirjoiteltua ja välillä on jopa pelottavaa, kun lukee toisten kokemuksia jotka ovat ihan identtisiä oman kanssa. Mun exähän oli silmissäni ihan normaali erotessamme, kaikki alkoi vasta eron jälkeen. Ihmisen psyyke on yllättävä. En ole psykologi mutta muistan muutamalta psykologian kurssilta juttuja jotka sopivat hyvin exään.. kyllähän sitä ihmiset pienemmistäkin asioista herkemmin syyttävät toista, kuin katsovat peiliin ja myöntävät itse olleensa syyllisiä johonkin.

Myös identtisiin juttuihin tai toimintatapoihin. Siis nykyään, mutta silloin mulla ei ollut tietokonetta eikä nettiä, mistä saisi tietoa. Olin aika ihmeissäni asian kanssa, kun en yhtään edes tajunnut mistä on kyse. Noh.. pääasia on että nyt on tietoa, niin ei tarvi yksin ihmetellä. Tää tapaus ei myönnä mitään että olisi oma syy. Aivan kaiken se osaa kääntää toisten syyksi. Pettämisetkin oli aikas hyväsyisiä. Kerrankin olin kuulemma "katsonut sitä pahalla silmällä jonka takia sen olis sitten täytynyt käydä paneen jotain muuta" tms. Aivan päätöntä.

Mulle sanoi psykologi että yksi syy tämän ongelman jatkumiseen on juuri se ettei se ymmärrä yhtään että hänessäkin on vikaa. Tai ei halua tunnustaa sitä. Äh.. tää touhu ylittää mun järjen ja ylipäätänsä kaiken. Sen vuoksi en halua sen kanssa puhua enkä varsinkaan minkään sen baarituttavuuden huutoja kuunnella. Eroon vaan pitäisi päästä. Lobotomia sille taitaisi olla kova sana :)

• Jihuuu
        Papeete1 kirjoitti:

Myös identtisiin juttuihin tai toimintatapoihin. Siis nykyään, mutta silloin mulla ei ollut tietokonetta eikä nettiä, mistä saisi tietoa. Olin aika ihmeissäni asian kanssa, kun en yhtään edes tajunnut mistä on kyse. Noh.. pääasia on että nyt on tietoa, niin ei tarvi yksin ihmetellä. Tää tapaus ei myönnä mitään että olisi oma syy. Aivan kaiken se osaa kääntää toisten syyksi. Pettämisetkin oli aikas hyväsyisiä. Kerrankin olin kuulemma "katsonut sitä pahalla silmällä jonka takia sen olis sitten täytynyt käydä paneen jotain muuta" tms. Aivan päätöntä.

Mulle sanoi psykologi että yksi syy tämän ongelman jatkumiseen on juuri se ettei se ymmärrä yhtään että hänessäkin on vikaa. Tai ei halua tunnustaa sitä. Äh.. tää touhu ylittää mun järjen ja ylipäätänsä kaiken. Sen vuoksi en halua sen kanssa puhua enkä varsinkaan minkään sen baarituttavuuden huutoja kuunnella. Eroon vaan pitäisi päästä. Lobotomia sille taitaisi olla kova sana :)

Kuulostaa tutulta.. exäni ei ole hyväksynyt eromme syitä, joten on keksinyt siihen omansa joista sitten ihmisille kertoillut. Pahinta tietysti on pistää pieni lapsi välikäteen. Tosin onneksi on vielä niin pieni, ettei ole asioista mitään ymmärtänyt enkä ole niitä hänen kuullensa käsitellytkään. Toivon että exällä olisi edes sen verran sitä normaalia järkeä jäljellä, ettei hän sotkisi lasta höpöhöpöpuheisiinsa.

Ex taisteli suhteemme ajan alkoholiongelman kanssa ja eron jälkeen ilmoitti, että hänen oli ollut pakko ryypätä kun ei selvinpäin minua kestänyt. Vitsailinkin nykyiselle lähes raittiille avokilleni, että missähän kohtaa se ratkeaa juomaan kun olen niin hirveä.. Nykyäänhän ex ilmoittamansa mukaan käyttää alkoholia aterioilla viinin muodossa. Viinejä ei koskaan yhteiselomme neljän vuoden aikana harrastanut, mutta onhan se hienoa että tuollainen äkkiraitistuminen on iskenyt....

Oletan, että hän oikeudessa (lapsen asumisesta) tajusi häviävänsä kun heti seuraavana päivänä pisti sähköpostia että toivoisi meidän voivan olla hyvissä väleissä. Voit kuvitella mitä ajattelin. Mietin jopa jätänkö vastaamatta, mutta vastasin vielä noin niinkuin viimeisenä silauksena muistuttamalla häntä teoistaan ja pohtimaan sitä, miten meinaa ne hyvittää jos hyviä välejä haikailee. Mulle se ihminen on jatkossa tyhjää. Mennään tapaamissopimuksen mukaan ja puhutaan pakolliset lapsen asioista, muina hetkinä en uhraa hänelle ajatustakaan.

Minutkin on usein vallannut sellainen epätodellinen olo, että miten tällainen voi olla mahdollista ja siksi aion säästää kaikki oikeuden paperitkin, kun olen niitä itsekin joutunut välillä katsomaan jotta olen nähnyt mustaa valkealla että minä en ole se hullu tässä..

• ,,,,,hep

voisit mennä itseesikin.

"puhuu/haukkuu/vatvoo eksäänsä"

Vastaan kuitenkin, että kyllä minulla on tapana kyseenalaistaa huhupuheet. Entä sinulla?

• Jihuuu

Jos toinen ei jätä rauhaan, sitä voi olla pakko vatvoa.

Mulla pitäisi huomenna olla kädessäni oikeudenpäätös, joka toivottavasti pistää stopin exäni vainomatkalle. Sitten en aio sitä äijää enää vatvoa. Onneksi se asuu eri kaupungissakin kaukana!

• ,,,,,,,hep

• Papeete1

Kyseenalaistan huhupuheet. Mutta ymmärrätkös sä että tämmöisellä KESKUSTELUpalstalla on tarkoitus kysellä myös neuvoa jne. ja se vaatii akuutin asian puhumista?

• Papeete1
        ,,,,,,,hep kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000043288504

Et sitten muuttaisi exäsi perässä toiseen kaupunkiin, kuten tämän ketjun aloittaja,,

Johan näet märkiä päiväunia. Minä en todellakaan tänne muuttanut eksän perässä. Pois olen täältä kyllä muuttanut sen vainoamisen takia, mutta takaisin tultiin ihan muista syistä. Onneksi mulla on tekstiviestejä säilössä, jolla pystyn heti todistamaan ettei kyseessä ole mun puolelta mikään lähestymisyritys. Ihmettelen kyllä sun päänliikkeitä.

Tai no en sittenkään. Kyllä mä taidan arvata mikä tänkin vääristelyn takana on. Jatka rauhassa, jos se sun päiväs pelastaa. Mä olen ennenkin törmännyt teihin jotka potkii kikkeli pystyssä/pikkerit märkinä uhreja lisää onnesta soikeena. Huvinsa kullakin :)

• ,,,,hep
        Papeete1 kirjoitti:

Johan näet märkiä päiväunia. Minä en todellakaan tänne muuttanut eksän perässä. Pois olen täältä kyllä muuttanut sen vainoamisen takia, mutta takaisin tultiin ihan muista syistä. Onneksi mulla on tekstiviestejä säilössä, jolla pystyn heti todistamaan ettei kyseessä ole mun puolelta mikään lähestymisyritys. Ihmettelen kyllä sun päänliikkeitä.

Tai no en sittenkään. Kyllä mä taidan arvata mikä tänkin vääristelyn takana on. Jatka rauhassa, jos se sun päiväs pelastaa. Mä olen ennenkin törmännyt teihin jotka potkii kikkeli pystyssä/pikkerit märkinä uhreja lisää onnesta soikeena. Huvinsa kullakin :)

Itse olet kertonut asuneesi paikassa a ja muuttaneesi hiljattain paikkaan b eli samalle paikkakunnalle, missä exäsi asuu.
        Älä puhu minulle märistä päiväunista. Se saa sinut vaikuttamaan holtittomalta.

• rapiskarpalo

oman kokemukseni pohjalta voin todeta vaikka mitä teet tai sanot et saa tietyn tyyppisten ihmisten mielipiteitä sinusta muuttumaan ja he uskovat ja tulevat aina uskomaan mitä eksäsi puhuu tai joku muu ja syyt A)heidän omasta mielestään kaikki ämmät ovat vittumaisia jne b) heillä on itsellään niin paljon henkisiä ongelmia ja käsittelemättömiä asioita omassa elämässään c) heidän pitää itse saada muutettua käsitys ajan myöten ja totuudella on tapana tulla ilmi heille jotka ovat tasapainossaan fyysisesti/psyykkisesti ja sosiaalisesti ja mitä paremmin nuo ovat hallinnassa niin eihän tuollaiseen edes lähdetä mukaan vaan piirit on jo toiset missä liikkuvat.

Eli itse olen huomannut että parempi vain jättää tietyn tyyppiset ihmiset omaan arvoonsa, joskus oikein tungin itseäni niihin paikkoihin joista kuulin näitä haukkuja, onpa tälläkin palstalla esiintynyt pari kirjoittelijaa, jotka eksäni käskyjen mukaan juuoksivat pitkin Helsinkiä huutelemassa perääni, mutta mitäs pienistä ja kuten tuossa vasta purkasinkin lankalauantaina: että on se hyvä etten mene periaatteella silmä silmästä, hammas hampaasta... vaan omaan ammatillisen puoleni, koska tässä vastaavaana hoitsu/ohjaajana joudun vastaamaan myös joskus näistä eksän tuttavistani ja taas opettajan hommissa joskus huomaan opettevani jonkun tälläisen lasta.

Ai niin, mutta enhän mä voinut olla tuollaisissa duuneissa ja eihän mun eksässä mitään vaikka hän oli pitkälti täysikäinen saadessamme esikoisemme ja mä olin 13sta silloin ja aatella täys lutka olin silloin jo, kun en älynnyt asioita vaan annoin aikuisen ihmisen lukita kämppäänkin jne... näinhän se meni, kuten tältäkin palstalta olen saanut lukea :>>

• tämä ensin selväksi

Exäsi vai hänen naisensa?

• rusalkaa

Mies ja sen kaverit ei osaa auttaa itseään.

Olen joskus aiemminkin sinulle heittänyt neuvoja. Mulla on auttanut se, että selkeesti pistin poliisin puhuttelemaan äijää ja uhkasin tehä rikosilmoituksen käänykkäviesteistä. Tää tuli sitten jo siihen tyyliin minultakin jämptisti, että ukko hiljeni.

Mulla oli kyllä siihen aikaan se kaapin kokoinen miesystävä ja lisäksi muutin tuhannen kilometrin päähän.

Nyt on sitten myöskin mun varallisuustaso muuttunut ja lastenkasvatuksen tulokset alkaa näkyä...positiivisesti siis.

• rusalkaa

On myös tapahtunut niin, että panettelijat ja härskien juorujen levittelijät on kokeneet raskaat arvovaltatappiot levittelemällä pöyristyttäviä uutisiaan ja ne sitte onkin todettu silkaksi valeeksi!

Tää ehkä onkin ollut se paras keino. Minulla siis tää julkisuushakuisuus on toiminut apuna...olen pystynyt tuomaan totuuden esiin eikä panettelijat voi kyllästää ympäristöä soopalla.

Ukkojen pöytäpaneeli harvoin terapoi ketää terveeksi...siinä vaan myötäillään ja viedään eksyksissä olevaa miestä syvemmälle harhaan. Sääli sinänsä, ettei kukaan uskalla sanoa äijälle, että lopeta toi sekoileminen!!

• juttu...

Mutta asioilla on aina vähintään kaksi puolta!

En ikinä usko pelkästään toisen tarinaan sokeasti.

• ex-naisystävältäni, joka jaksoi ja mahdollisesti edelleenkin haukkuu minut jokaiselle mahdolliselle.
      Vain siksi, etten suostunut jatkamaan seurustelua, hänen kolmannen lähtönsä jälkeen.

Ja asiaan!

"Ajatteletteko te ikinä, jos kuuntelette jotain miestä, joka puhuu/haukkuu/vatvoo eksäänsä, että siinä puhujassa saattaisi olla jotain "vikaa"? Alussahan sitä tietysti uskoo sitä omaa kaveriaan tai tuttuaan, mutta onko rajaa missä voisi epäilys herätä sen sun kaverin kertomuksista?"

-Hän nyt sattuu olemaan itsekeskeinen, eikä näe itsessään mitään vikaa.

"Tietäisit siis toisen osapuolen mutta et edes välttämättä toista. Tietäisit että erosta on vaikkapa 10v. Olet vaikkapa baarissa ja siellä se sun kaveri/tuttu kertoo sulle kaikkea mahdollista siitä eksästään, ihan mitä vaan, mutta yhteistä kaikelle on se että se on negatiivista."

-Jos kyse olisi kaverista, tietäisin jotain myös hänen naisystävästään.
      Tietäisin siis eron pituuden ja todennäköisesti osaisin määritellä, miksi hän haukkuu hän ex-kumppaniaan.
      Todennäköisesti olisin jo aikaa sitten kehottanut häntä päästämään irti.
      Suhde on ohi ja piste.

"Näkisit kun se eksä tulee sisään, ja huomatessaan sun pöydässä olevan miehen, se selvästi säikähtää kääntyykin koroillaan ja lähtee äkkiä ovesta ulos. Pöydässäsi oleva huutelee jotain sen perään, ja näkemisestä kimmastuneena aloittaa kunnon haukkumisen yms. pitkäksi aikaa. Jutut ei selvästi ole mitään kertomuksia riitelyistä tai tapahtumista vaan ihan yleistä haukkumista ja mustamaalausta."

-Tuossa vaiheessa huomaisin, että näkymätön vaimoni ja kuusi teoreettista mukulaa kaipaavat minua ja poistuisin.

"Pohdin tässä vaan, että onko mitään mahdollisuutta, että joku voisi tajuta ettei kyseessä ole mikään normaali riitely, vaan sen sun pöydässä istuvan miehen ylläpitämä vainoaminen yms. johon ei se toinen pysty mitenkään vaikuttaan."

-Ymmärsin sen ensimmäisessä kappaleessa.
      Mikäli ky. mies olisi ns. ystäväni, niin tuonkaltainen käytös julkisella paikalla periaatteessa antaa ymmärtää, että kertoisi kaikki ex-kumppanille tekemänsä jäynät, nautiskellen jokaista yksityiskohtaa erikseen.

"Että onko olemassa sellaista määrää, jonka jälkeen alatkin ajatteleen että se sun pöydässä olevan miehen käytös ei taidakkaan olla normaalia, ja saatappa jopa alkaa kyseenalaistaan niitä tarinoita?"

-minä kyseenalaista vähän mitä jos ja kaikkea (ei tarvitse täysin ymmärtää tuota kohtaa).

"Vai nieletkö ihan kaiken, ja jopa alat kaveria kompataksesi vaikkapa huuteleen sille naiselle jotain kun näet sen kadulla kävelemässä?"

-Enemmänkin kysyisin, miten hän voi.

"Vaikuttaako yhtään se, että aina kun siihen naiseen törmää, niin vaikka sille kuinka huudeltaisiin tms. niin se vaan yrittää selvästi pois tilanteesta ja lähtee pois eikä ala huuteleen takaisin. Pidetäänkö sitä silti riitelynä?"

-Kertoo naisen viisaudesta

"Onko olemassa mitään sanaa/lausetta tms. millä se nainen voisi teille tai muille tuntemattomille vinkata ihan parissa sekunnissa ettei ne asiat sitten ole sinnepäinkään mitä se sun kaveri/tuttu esittää, ja kaikkinainen sen miehen tukeminenkin alkamalla käyttäytyyn negatiivisesti naista kohtaan, onkin vain osa sen naisen kiusaamista, jota on jatkunut jo sen 10v."

-Aikaisemmin mainitsemasi poistuminen lienee paras keino.
      Riippumatta, mitä sanoja mies käyttää.
      Voin sinänsä vakuuttaa, että tuntemattomien sympatiat ovat yleensä haukuttavan puolella.
      Etenkin, jos haukuttava on asiallisesti pukeutunut nainen.

• Hard_Talk

"Mä pidän sun tyylistäsi, toi sopii sulle."

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      401
      8721
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      168
      3091
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      17
      1514
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      74
      1056
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1048
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1005
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      63
      958
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      943
    9. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      73
      894
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65
      890
    Aihe