Oletko tyytyväinen omaan

nimeesi?

Oletko muuttanut kenties oman etu- tai sukunimesi?

13

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vänksy

tosin voisin olla vaikka samasta nimestä lyhyempi versio, tai Sara tai Juliakin... ja ja ja.. Kauniita naisen nimiä on niin paljon.:-) Sukunimi on syntymänimestä vaihtunut kyllä ja se onkin suurimpia syitä, miksi haluaisin naimisiin jonkun miehen kanssa, jotta saisin taas "oman" sukunimen itselleni.:D

• mieltä..

Vänsky on kaunis nimi ;-)

• takaisin

vaikka et menisikään naimisiin

• vänksy
        takaisin kirjoitti:

vaikka et menisikään naimisiin

yhtään sen enempää omalta kuin nykyinenkään, koska koskaan en ole sitä nimeä käyttänyt. Kyllä musta vasta miehen nimi ois sellainen, joka ois ihan oikeesti munkin sukunimeni ja tavallaan se yhdistäisi mut vielä vahvemmin siihen mieheeni. Muuten en naimisiin menoa silti pidä niin suuressa arvossa. Voisin ihan hyvin olla elinikäisessä luottamuksellisessa suhteessa rakastamani miehen kanssa, vaikkei koskaan mentäisi naimisiin ja vaikkei koskaan edes muutettaisi virallisesti yhteen, ksoka en tarvi siihen rakkauteeni mitään nimiä papereihin enkä muutenkaan koe tarvetta sitä vakuutella koko maailmalle.

• en muuta ole muuttanut

• Eikä sillä, että erityisen ylpeäkään nimistäni olisin. Ihan kelvolliset kuitenkin, kun kukaan ei viisastele niistä. Kiitän kuitenkin onneani, ettei sukunimeni ole Aho. Rouva Ratikka sai paskahalvauksen kun kuuli entisen pääministerimme nimen, koska se tarkoittaa japaniksi hullua. ;-)

• ajatuksella, että ottaisin ainakin johonkin käyttöön yhdistelmän: toinen nimi sukunimen muunkielinen versio. Nimi on aina ollut sama, tähän asti.

• Tanita T. Tikaram

olen tyytyväinen ja olen aina ollutkin. eiköhän useimmat ihmiset ole? Minusta itselläni on kaunis, harvinaisen kaunis ja naisellinen nimi. saanhan niin sanoa, sillä jokaiselle nimi on annettu. se on vaan tylsää, että sukunimen ääntämisestä löytyy vaihtoehtoja. Mieluiten pidän aina oman nimeni, sillä en kokisi olevani itseni, jos minulla olisi toinen nimi. olen jo niiin vanha, että se on osa minua.

• MMies

En. Jostain syystä tahtoisin kyllä olla etunimiltäni Tor Wolfgang. No, jälkikasvuni sitten.

• Kitekattia-

olis joku tavallisempi ja lyhyempi nimi. Sukunimi on ihan jees.

• MichikoXX

nykyisin tyytyväinen, lapsena en ollut. Naimisiin mennessä otin miehen sukunimen, koska se on hieno. Etunimi ja sukunimi yhteenlaskettuna maailmassa ei ole yhtään kaimaa.

• .. edes naimisiin mennessäni. Liikaa vaivaa, olen laiska paska. x) Ihan tyytyväinen olen, lapsena joskus haaveilin että nimi olisi jotain muuta.

• Asiasta.huvittunut

Etunimeni on judeokristillistä alkuperää (ei kuitenkaan raamatullinen), mikä on minulle hieman kyseenalainen asia. Soinniltaan se on kuitenkin komean ponteva ja kirjoitusasultaan puhtaasti suomalainen, lisäksi se on suhteellisen harvinainen. Toinen etunimeni on komea kalevalainen nimi, jonka aion antaa myös esikoispojalleni. Koska maailmankuvani on jokseenkin patrilineaarinen, on minulla ollut jonkinmoisia ongelmia hyväksyä sitä, että sukunimeni olen saanut äidiltäni enkä isältäni. Tämä siitäkin huolimatta, että äitini sukunimi on kaunis ja harvinainen, isäni taas tavallinen. En kuitenkaan voi vaihtaa nimeäni, koska silloinhan tunnustaisin julkisesti, että tämä on minulle jonkinasteinen ongelma.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      406
      8932
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      180
      3411
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      19
      1870
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      79
      1181
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1080
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1075
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      64
      1031
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1015
    9. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      983
    10. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      65