Siis vedeltä, kun pesee ikkunoita? Viimeksi käytin suojamuovia, mutta se ei ollut mitenkään hyvä, vedet valuivat muovilta lattialle ja muovia korjatessa ympäriinsä. Nyt niksipirkkavinkit kehiin, kiitos!
Paras tapa suojata parketti?
33
1052
Vastaukset
- alle tai jotain
mikä imee kosteutta sisäänsä?
- jdsklah
Kannattaa jättää pesemättä ikkunoita sisäpuolelta painepesurilla tai paloauton ruiskulla. Veteen ja pesuaineeseen kasteltu liina riittää ikkunoiden pesuun. Sen jälkeen ne voi vielä pyyhkiä kostealla ja kuivata ikkunankuivausliinalla. Ei siitä valu parketille mitään. Jos jotenkin pari pisaraa olisikin lentänyt, ne voi pyyhkiä jollain rätillä, elleivät ole jo ehtineet haihtua.
- scale
tää oli hauska :D
- KoppavaHoro
lastaa laisinkaan? Ei millään liinalla yksinään voi saada ikkunaa tarpeeksi kuivaksi! Enkä mä kyllä tykkää pestäkään liinalla, kyllä se pesin on kätevin vaihtoehto. Ja takuulla kuivempikin kuin joku riepu.
- jdsklah
KoppavaHoro kirjoitti:
lastaa laisinkaan? Ei millään liinalla yksinään voi saada ikkunaa tarpeeksi kuivaksi! Enkä mä kyllä tykkää pestäkään liinalla, kyllä se pesin on kätevin vaihtoehto. Ja takuulla kuivempikin kuin joku riepu.
Ihan täysin kuivaksi esim. ikkunankuivausliinalla tai paperilla. Lastalla voi pestä ulkopuolelta vaikka auton ikkunoita, tai jos sattuu asumaan kirkossa jossa on kovin korkeat ikkunat, niin sitten varmaan sisäpuoleltakin. Niissä on yleensä laattalattiat.
- scale
KoppavaHoro kirjoitti:
hoitaa asian. Äläkä suutu, musta toi kärjistys oli hauska.
- KoppavaHoro
scale kirjoitti:
mutta en ymmärtänyt annettua ohjetta. Että märkä rätti pesintä parempi ja kuivempi vaihtoehto? Ja kuivaus vain liinalla? En usko. Mikrokuituliinat ovat käteviä, mutta kyllä mä ikkunat haluan ihan pesuaineella pestä.
- heeehhhhe
scale kirjoitti:
tällä naisella oli varmaan ihan samanlaisia ongelmia: http://clips.rofl.to/clip/woman-washes-car
- Kehtaanko...
Sanon suoraan että laitan miehen pesee ikkunat ja minä laitan iltapäivälehdet suojaksi lattialle.
- ole sitä miestä.
Voishan sitä tietysti sellasen vuokrata siksi aikaa :).
- fghdbgfd
ole sitä miestä. kirjoitti:
Voishan sitä tietysti sellasen vuokrata siksi aikaa :).
sullakin ois mies, jos käyttäisit aikasi niiden iskemiseen, etkä johonkin ikkunoiden pesuun!
- kirjottaja kuule.
fghdbgfd kirjoitti:
sullakin ois mies, jos käyttäisit aikasi niiden iskemiseen, etkä johonkin ikkunoiden pesuun!
Mä ole pessy omii ikkunoita ainakaan kolmee vuoteen.
- KoppavaHoro
siihen asti, että mies tulee taas kuvioihin eli toukokuun 25. päivään. Isä pesisi mun ikkunat ihan mielellään, mutta mä olen päättänyt olla nyt jo iso tyttö. En mä ole omia ikkunoitani pessyt kuin kerran ennen, aina on isä hoitanut homman.
- fghdbgfd
kirjottaja kuule. kirjoitti:
Mä ole pessy omii ikkunoita ainakaan kolmee vuoteen.
olis mies, jos vaikka joka toinen vuosi pesisit edes ikkunat!
- ristus : :=)
fghdbgfd kirjoitti:
olis mies, jos vaikka joka toinen vuosi pesisit edes ikkunat!
ne miehet kääntyy jo ovelta kun näkee ne mustat ikkunat :)
- se.
Hesareilla,imee hyvin eikä vuoda. Sitäpitsi,pese ikkunat,älä lattioita. ;)
- KoppavaHoro
taidan kääntyä tämän tavan kannalle. Toivottavasti ei tuu mustetta parkettiin. Tai jos laittaisi muovin alle ja lehdet päälle? Pyyhkeitä tarvitsisi varmaan aika paljon... Ja sitten ne pitäisi pestä. Kiitos avusta, lisää vinkkejä saa laittaa!
- veden määrä
KoppavaHoro kirjoitti:
taidan kääntyä tämän tavan kannalle. Toivottavasti ei tuu mustetta parkettiin. Tai jos laittaisi muovin alle ja lehdet päälle? Pyyhkeitä tarvitsisi varmaan aika paljon... Ja sitten ne pitäisi pestä. Kiitos avusta, lisää vinkkejä saa laittaa!
ole ratkaisevaa.
- vänksy
KoppavaHoro kirjoitti:
se kuivausliina vasemmassa kädessä, kun oikealla kädellä lastan kanssa vedän sivulta sivulle, jos vaan mahdollista.. niin kuivalla liinalla kun suojaa valumista, niin ei valu lattialle.:) HUoh.. sama homma ois edessä...
KoppavaHoro kirjoitti:
Sinulla taitaa olla siisteysneuroosi, jos pelkäät sanomalehden pilaavan parketin. Ethän sinä niitä lehtiä edes painele ja hiero lattiaa vasten. Tai ainakaan minä en ole huomannut mustetahroja parketissa. Läppärissä ja ovissa hyvinkin.
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Sinulla taitaa olla siisteysneuroosi, jos pelkäät sanomalehden pilaavan parketin. Ethän sinä niitä lehtiä edes painele ja hiero lattiaa vasten. Tai ainakaan minä en ole huomannut mustetahroja parketissa. Läppärissä ja ovissa hyvinkin.
ikävästä hommasta mahdollisimman helpolla. Pitää ostaa vielä tikapuutkin.
- KoppavaHoro
vänksy kirjoitti:
se kuivausliina vasemmassa kädessä, kun oikealla kädellä lastan kanssa vedän sivulta sivulle, jos vaan mahdollista.. niin kuivalla liinalla kun suojaa valumista, niin ei valu lattialle.:) HUoh.. sama homma ois edessä...
mutta onnistun aina läträämään vettä lattialle. Jo siinä pesuvaiheessa. Mulla on sellainen joku Sinipesin eikä sitä saa tarpeeksi kuivaksi vaikka kuinka vemputtaisi. Välineurheilua tämäkin.
KoppavaHoro kirjoitti:
Ota lasta toiseen käteen ja kuivausrätti toiseen.
- KoppavaHoro
Ratikkakuski kirjoitti:
Ota lasta toiseen käteen ja kuivausrätti toiseen.
mutta ei se kuivausliina toisessa kädessä lattiaa estä kastumasta. Pestessä ongelma on isompi kuin kuivatessa.
- vänksy
KoppavaHoro kirjoitti:
mutta onnistun aina läträämään vettä lattialle. Jo siinä pesuvaiheessa. Mulla on sellainen joku Sinipesin eikä sitä saa tarpeeksi kuivaksi vaikka kuinka vemputtaisi. Välineurheilua tämäkin.
valkonen pehmeäkarvainen juttu. Joo, roiskuuhan siitä pesuvaiheessa hiukan.. En kyllä itse silti oo suojannut lattioita koskaan mitenkään... Mut olenkin hiukan Vänkyrämäinen muutenkin:))
KoppavaHoro kirjoitti:
huomattavasti käytännöllisemmät kuin tikkaat sisällä. http://www.hexaplan.fi/index.php?article_id=1826&__from_id__=4070&product_group=5100 tuosta linkistä löydät monenlaisia.
- KoppavaHoro
monte24 kirjoitti:
huomattavasti käytännöllisemmät kuin tikkaat sisällä. http://www.hexaplan.fi/index.php?article_id=1826&__from_id__=4070&product_group=5100 tuosta linkistä löydät monenlaisia.
siis sellaisia käteviä :)
- KoppavaHoro
Mä pelkäsin, ettei tähän tule yhtään vastausta, mutta toisin kävi. Kiitos kaikille!
- MMies
mutta vanha kunnon pyyheliina on paras suoja.
- Immu...
sinne alle nuolemaan vedet pois!
- ...
Älä lotraa veden kanssa. Ikkunoiden pesemiseen ei tarvita paljon pesuaineitakaan, ne vaan jättävät lasin harmaaksi. Pari tippaa fairia puoleen ämpärilliseen vettä riittää ja jos liikaa tulee, joudut huuhtelemaan. Kostealla rätillä ensin lika pois ja sitten vetelet lastalla kuivaksi. Sen jälkeen voit viimeistellä homman kuivalla nukkaamattomalla pyyhkeellä jos raitoja jää. Vaikka sulla olisikin joku onneton sinipiika, ei sitä ole pakko käyttää :)
- jälkeen :
mennyt vielä mopilla ne parkettilattiat niin ei jää tippumisjälkiä
pyyhe. Ja kun pyyhe kastuu, väännät sen kuivemmaksi.
Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla6662512Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,301246- 1091158
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki111083- 93955
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k104915Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?101873Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e236815Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai50769- 64741