Onko sinussa jalkavaimo-ainesta? Miten se ilmenee?
Jalkavaimo-ainesta?
14
392
Vastaukset
- Olen kova
sosialisti ja osaan jakaa kaikkea sovussa.
- vänksy
mutta jos se tarkoittaa sitä mitä luulen, niin siinä tapauksessa jos mulla ois tunteita miestä kohtaan, siis jotain muutakin kuin vaan ihastumista, niin ei tuottaisi vaikeuksia mulle. Tottakai mielessäni saattaisi olla ties mitä toiveita tulevaisuutemme suhteen, mutta niinkauan kuin mies ei ottaisi niitä puheeksi, en ottaisi minäkään. Se jos mies olisi sen toisen naisen kanssa samaan aikaan, ei olisi multa mitenkään pois. Kyllä normaalista terveestä miehestä riittää kahdelle naiselle jaettavaksikin.:) Naisten ois hyvä olla vaan sovussa keskenään sitten, ettei tuu tappeluita.
- ...
Oksettavaa!
- vänksy
... kirjoitti:
Oksettavaa!
ja omistushaluisille naisille tuo ei sovikaan.
- oYi
vänksy kirjoitti:
ja omistushaluisille naisille tuo ei sovikaan.
tuntuu, että sinä tarvitsisit paljon apua elävässä elämässäsi. Varsinainen roolimalli 4-vuotiaalle tyttärellesi..
- vänksy
oYi kirjoitti:
tuntuu, että sinä tarvitsisit paljon apua elävässä elämässäsi. Varsinainen roolimalli 4-vuotiaalle tyttärellesi..
mun äitiydestäni mitään tiedät? tai avun tarpeestani? Jos kaikki ihmiset eivät ajattele seksin suhteen samoin kuin sinä, yhtä jyrkästi ja yhtä suurella vakaumuksella, niin heissä on auttamattomasti jotain vikaa... Meitä vaan on erilaisia ihmisiä. Toisille se seksi ei vaan ole niin mystinen ja suuri asia, et maailma kaatuu siihen, jos joku sattuu tekemään sitä jonkun toisenkin kanssa. Enkä nyt tarkoita itseäni pelkästään.
- oYi
vänksy kirjoitti:
mun äitiydestäni mitään tiedät? tai avun tarpeestani? Jos kaikki ihmiset eivät ajattele seksin suhteen samoin kuin sinä, yhtä jyrkästi ja yhtä suurella vakaumuksella, niin heissä on auttamattomasti jotain vikaa... Meitä vaan on erilaisia ihmisiä. Toisille se seksi ei vaan ole niin mystinen ja suuri asia, et maailma kaatuu siihen, jos joku sattuu tekemään sitä jonkun toisenkin kanssa. Enkä nyt tarkoita itseäni pelkästään.
että tyttäresi näkee toisenkinlaisia naisroolimalleja. Sen verran erikoiset ovat ajatuksesi...
- vänksy
oYi kirjoitti:
että tyttäresi näkee toisenkinlaisia naisroolimalleja. Sen verran erikoiset ovat ajatuksesi...
Itse vaadin seksiin tunteet omalle kohdalleni, mutta mieheltäni en esim. odottaisi pakosti samaa.
- oYi
vänksy kirjoitti:
Itse vaadin seksiin tunteet omalle kohdalleni, mutta mieheltäni en esim. odottaisi pakosti samaa.
voi olla näkemättä? Kenen ajatuksia sinä suollat näppäimiltäsi?
- vänksy
oYi kirjoitti:
voi olla näkemättä? Kenen ajatuksia sinä suollat näppäimiltäsi?
Noista ajatuksistani en kerran puhu, niinkuin en paljon muistakaan. Yksi ihminen on sellainen, joka suurinpiirtein lukee niitä mun ajatuksianikin - ei muut.:)
- en...
En usko olevani "jalkavaimo-ainesta", mitä ikinä sitten termilläsi tarkoitatkaan. Erään kerran jätin hyvän miehen siksi, etten olisi kestänyt liian ns. vanhakantaista parisuhderoolitusta, joskaan jalkavaimoilulla ei suhteessa tietenkään toki ollut ei roolia, eikä sijaa.:D (Fiksu mies oli kyseessä.) Jos naisia voitaisiin teoriamielessä jakaa esimerkiksi sellaisiin, jotka kaipaavat paljon vahvaa ohjeistusta ja suojaa mieheltä, olen minä varmaan sieltä toisesta äärilaidasta heihin nähden. En voisi (kuvainnollisesti ilmaisten) maata esimerkiksi divaanilla joka päivä eri korsetissa ja syödä rypäleitä, jos sellainen olisi miehen ehto suhteen jatkumiselle *vitsi*. Joskus tuntuu, että monet naiset tahtovat tasa-arvostakin vain rusinat pullasta, näin sanoakseni. Haikaillaan esimerkiksi sellaisen perään, että vahva mies tulisi ja kantaisi naisen luolaan, jossa nainen sitten saisi olla ah! niin (muka vanhan ajan) heikko miehen käsivarsilla, mutta kuitenkin samalla julistetaan näennäistä vapautta ja itsenäisyyttä ymmärtämättä sitä, että todellinen tasa-arvo aivan oikeasti myös emotionaalisessa mielessä sallii tasavertaisesti "heikoksi heittäytymisen" molemmilta sukupuolilta, yhtälailla ja silti kiistämättä sitä, että Nainen on aina Nainen ja Mies aina Mies. En koskaan ole uskonut konventioihin erityisesti, mitä sukupuolirooleihin tulee ja liiallisen konservatiivisiin sukupuolirooleihin nojaava mies olisi itselleni varmasti ainoastaan riippakivi ja rasite. En pärjäisi sillä tapaa heikon ihmisen kanssa.
- Cranky_geek
"Joskus tuntuu, että monet naiset tahtovat tasa-arvostakin vain rusinat pullasta, näin sanoakseni. Haikaillaan esimerkiksi sellaisen perään, että vahva mies tulisi ja kantaisi naisen luolaan, jossa nainen sitten saisi olla ah! niin (muka vanhan ajan) heikko miehen käsivarsilla, mutta kuitenkin samalla julistetaan näennäistä vapautta ja itsenäisyyttä ymmärtämättä sitä, että todellinen tasa-arvo aivan oikeasti myös emotionaalisessa mielessä sallii tasavertaisesti "heikoksi heittäytymisen" molemmilta sukupuolilta, yhtälailla ja silti kiistämättä sitä, että Nainen on aina Nainen ja Mies aina Mies." tosi hyvin sanottu. Oon täysin samaa mieltä. Just tossa taannoin juttelinkin nyksäni kanssa tästä ja hän sanoi, että on vapauttavaa kun voi olla tilanteen mukaan sekä heikko, että vahva. Tällöinhän ei siis tarvitse yrittää mahduttaa itseään mihinkään yhteen muottiin, eikä esittää vahvaa ja itsenäistä naista, jonka pitää jatkuvasti yrittää todistella itselleen ja muille, ettei tarvitse miestä mihinkään (tuollaista naisen malliahan sitä nykyään tunnutaan tyrkyttävän joka puolella) Toisaalta nainen on siis itsenäinen ja vahva, eikä ole mitenkään miehen armoilla, mutta toisaalta taas osaa kuitenkin nauttia juurikin tuosta alkukantaisesta luolaan kantamisen tuottamasta turvallisuuden tunteesta ja mieheen tukeutumisesta ilman, että kokee sen olevan jonkinlainen osoitus heikkoudesta sanan varsinaisessa merkityksessä. Uskaltaa siis olla nainen.
- en...
Cranky_geek kirjoitti:
"Joskus tuntuu, että monet naiset tahtovat tasa-arvostakin vain rusinat pullasta, näin sanoakseni. Haikaillaan esimerkiksi sellaisen perään, että vahva mies tulisi ja kantaisi naisen luolaan, jossa nainen sitten saisi olla ah! niin (muka vanhan ajan) heikko miehen käsivarsilla, mutta kuitenkin samalla julistetaan näennäistä vapautta ja itsenäisyyttä ymmärtämättä sitä, että todellinen tasa-arvo aivan oikeasti myös emotionaalisessa mielessä sallii tasavertaisesti "heikoksi heittäytymisen" molemmilta sukupuolilta, yhtälailla ja silti kiistämättä sitä, että Nainen on aina Nainen ja Mies aina Mies." tosi hyvin sanottu. Oon täysin samaa mieltä. Just tossa taannoin juttelinkin nyksäni kanssa tästä ja hän sanoi, että on vapauttavaa kun voi olla tilanteen mukaan sekä heikko, että vahva. Tällöinhän ei siis tarvitse yrittää mahduttaa itseään mihinkään yhteen muottiin, eikä esittää vahvaa ja itsenäistä naista, jonka pitää jatkuvasti yrittää todistella itselleen ja muille, ettei tarvitse miestä mihinkään (tuollaista naisen malliahan sitä nykyään tunnutaan tyrkyttävän joka puolella) Toisaalta nainen on siis itsenäinen ja vahva, eikä ole mitenkään miehen armoilla, mutta toisaalta taas osaa kuitenkin nauttia juurikin tuosta alkukantaisesta luolaan kantamisen tuottamasta turvallisuuden tunteesta ja mieheen tukeutumisesta ilman, että kokee sen olevan jonkinlainen osoitus heikkoudesta sanan varsinaisessa merkityksessä. Uskaltaa siis olla nainen.
Aivan. Se "tilanteisuus" ja sen ymmärtäminen, mistä säkin mainitsist. Se on suhteiden toimivuuden kannalta paljon keskeisempää, kuin suhderoolitukseen liittyvät konventiot tai ja keskeisesti niihin nojaaminen. Hyvä, että ja kun sulla on toimiva suhde.:) Iloinen aina sellaisesta, toistenkin puolesta.
vaik jalkani onkin onneton katkarapu, mut sillä pärjättävä minkä on saanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131444Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531374- 1061108
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211071- 76736
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 52572
- 107562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515