Onko vapunvietosta selvitty hengissä? Tuliko morkkista? Löytyikö vappuheilaa? Riittikö virvokkeet? Seurasiko niistä megalomaaninen kankkunen? Vai passasitko koko vapun ylimielisesti hymähdellen "amatöörijuhlijoille"?
Onko vapun jälkeistä elämää?
13
583
Vastaukset
mut luultavasti tänään saan osan juotua kaverini kanssa,aattelin grillailla taas :) ei mitään morkkista vieläkään ei vappuheilaakaan ei kankkusta
- MMies
että oletko oikeasti kiinnostunut ihmisten vastauksista, vai haluatko muuten vaan jutella?
Ovatko ne jotenkin toisensa poissulkevia asioita? Enhän minä keskustelisi, jos en olisi kiinnostunut keskustelukumppanin vastauksista.
- KoppavaHoro
mikään muu kohta ei sitten pädekään, virvokkeita koskevaa kohtaa lukuunomattamata. Aattoiltana olin viihtymässä paikallisessa teatterin ja rokkenrollin merkeissä ja päivänä pesin hyvin lievässä kanuunassa ikkunat - jos joku ei vielä tiennyt. Tänään olen siivonnut ja aion mennä partsille auringon hemmoteltavaksi kuten eilenkin. Immulla alkoi vappu tänään. Pitsaa oli kylvetty ympäri kylää ja kolmesta löytämästään slicesta ehti vetäistä kaksi, yhden sain otettua pois. Lisäksi oli pitsalaatikoita ynnä muita epämääräisiä kertakäyttöisiä ruoka-astioita nuuskittavana vähän joka nurkalla. Parasta tässä pitkässä viikonlopussa on ollut ylimääräinen vapaa, aurinko ja LÄTKÄ! En mä silti juhlijoille hymähtele, ehkä mäkin taas jonain vuonna innostun.
- Jihuuu
Kyllähän se taisi tulla passattua. Lasten kanssa sitä vietettiin jo ennen virallista vappupäivää, virallinen vappu mennä humahti miehen ollessa töissä ja itse itsekseen kotosalla. Tosin vappupäivänä tuli käytyä torilla, josta ei saanut edes lihapiirakoita kun leipomo oli kiinni, ei sen suurempaa actionia siis.
Kai tässä jollain tavalla elävien kirjoissa ollaan. Ei ny varsinaista morkkista tullu, mut yhelle ihmiselle olisin voinu jättää lauseen sanomatta. Vappuheilaa, ei luojan kiitos :) Virvokkeet - vähempikin olisi riitänyt. Kankkunen ei ole vielä ehtinyt tulemaan, lähden terassille hätistelemään sen loitommalle.
Minulla on ollut viimeksi kankkunen viime vuonna vapunpäivän jälkeisenä päivänä. Tänä vuonna meni rauhallisemmin, joten taidan myös lähteä parin tunnin happihyppelyllä auringonpaisteeseen. ;-)
Ratikkakuski kirjoitti:
Minulla on ollut viimeksi kankkunen viime vuonna vapunpäivän jälkeisenä päivänä. Tänä vuonna meni rauhallisemmin, joten taidan myös lähteä parin tunnin happihyppelyllä auringonpaisteeseen. ;-)
kans tuonne ursulan terassille polttamaan lisää naamaani :)Pakko juoda pari siideriä sillä alan muuten selviämään, mikä ei ole suotavaa koska lopputulos pelottaa :)
- koska,
mielestäni minulla ei sitä ole syytä juhlia. Aioin riistää duunareita jatkossakin, jotta juhlikoon nyt edes yhtenä päivänä vuodesta päinsä. Eilen toki join 6 puolen litran Sandelsia siinä telkkaria ja peliä akan kanssa katsellessa. Nukahdin toki jo toisen erän jälkeen, mutta olen ylpeä siitä, että pitkästä aikaa jaksoin kokonaisen sikspäkin juoda ja nyt nautin krapulapäivästä. Olen toki jo yhden kukkapenkin tuolla puutarhassa auki kaivanut ku ei enää osaa olla mitään tekemättä juuri koskaan.
- uk-ko
Vapusta on selviydytty turvallisesti yli ilman morkkista, ilman krapulaa. Virvokkeet riittivät mainiosti. Vappuheila oli pikkusen kaukana - 197 km päässä, mutta kyllä se tallessa oli silti. Rauhallinen pihavappu itsekseni multaa tonkien, en tavannut ketään kasvokkain. Tänään poikani tulivat luokseni kylään ja vietän viikonloppua heidän kanssaan. Entä kuinka sujui oma vappunne?
on selvitty hengissä. ei morkkista, muuten vaan kaduttaa. ei vappuheilaa. voiko viinaa sanoa virvokkeeksi? jäi vielä pulloon. ei megalomaanista kankkusta. ja tavallaan passasin. niin.
Pyhimys Valpurin (Valburg) juttu. Syystä tai toisesta se muuttui kaiken kansan yhteiseksi juhlaksi. Siinä juhlassa jokainen kansanosa tuntee suurta yhteenkuuluvaisuutta keskenään. Opiskelijat, työläiset, rikkaat. Saahan siinä juhlassa työläiset tuntemaan itsensä kuuluvan eliittiin. Ei muuta kuin Ben Z:n naamiokakkulat nenälle ja ollaan enemmän tai vähemmän Kokoomuslaista. Vähän niinku silloin, kun Suomi voittaa jääkiekon MM-kullan. Tai seisovat Alkon jonossa, Alkon kassalla sitten tulee se ero näkyviin. Ja asiaan: Se, miksi vappuun kuuluu ilmapallot, johtuu yksinkertaisesti siitä, että ilmapallot tuli suomeen vuonna 1903 sopivasti vapuksi. Ensimmäiset mainosilmapallot tuli todistettavasti jo vuonna 1906, mistä on olemassa valokuva. Vappu on kyllä amatöörien juhla, joillekkin. Mutta joskushan sekin taito on opeteltava ja vappu on hyvää aikaa siihen. Sinänsä vapun nimeksi voisi hyvin vaihtaa: -tulipa mokailtua kunnolla -näin alennan itseni kännäämällä -sikailukännipäivä -EVVVK 4-ever -kaupungista kaatopaikka
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131434Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 71708
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168681- 52562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548- 102541
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52505